Jaunākais izdevums

Fotoradaru uzstādītājiem un Ceļu policijai ir paveicies, ka autovadītāji Latvijā līdz šim nav sākuši masveidā tiesā pārsūdzēt fotoradaru uzliktos sodus. Tāpat ir paveicies, ka līdz šim nav uzsāktas tiesvedības, lai attiecīgo sistēmu atceltu. Tādu uzskatu pauž zvērināts advokāts Aldis Gobzems.

Viņš norāda, ka jau šobrīd transportlīdzekļu vadītāju pacietības mērs esot pilns, līdz ar to masveidā vēršanās tiesā ar lūgumu atcelt uzliktos sodus, esot tikai laika jautājums.

«Es aicinu autovadītājus izmantot savas konstitucionālās tiesības, jo nav nekādas jēgas autovadītājiem klusībā vaimanāt. Neesmu mucā audzis un pa spundi barots, tāpēc droši varu teikt – faktiski nezinu nevienu valsti Eiropas Savienībā, kur uz autoceļiem pirms fotorada nebūtu uzstādīta ceļa zīme, kas par to brīdinātu,» uzsver A. Gobzems.

Jāmin gan, ka policijas pārstāvis Edmunds Zivtiņš jau iepriekš norādījis, ka brīdinošās ceļa zīmes tiks novietotas pirms stacionārajiem radariem, kuru uzstādīšana Latvijas teritorijā sākies aprīļa beigās.

Savukārt advokāts uzskata, ka šobrīd izveidotā fotoradaru sistēma esot antikonstitucionāla, jo soda transportlīdzekļa īpašnieku vai turētāju, nevis autovadītāju, kas pārkāpumu veicis. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem, nav pareizi automātiski uzlikt sodu transportlīdzekļa īpašniekam vai turētājam, jo pie stūres pārkāpuma izdarīšanas brīdī var būt pavisam cita persona. Pēc fotoattēla to nevar noteikt.

To, ka ieviestā fotoradaru sistēma ir bezjēdzīga, apstiprinot arī statistika. Kopš fotoradaru masveida uzstādīšanas, uzlikto sodu apjoms faktiski tikai pieaugot, savukārt ceļu satiksmes negadījumu skaits nesamazinās un drošība uz ceļiem nepalielinās. Iespējams, statistikas dati, ka naudas sodi tiek piemēroti arvien vairāk, liecinot par to, ka Ceļu policijas vadība netieotk galā ar saviem pienākumiem, savā paziņojumā atzīmē A. Gobzems, kurš pats esot apstrīdējis tiesā uzliktos fotoradara sodus.

DB jau rakstīja, ka daļa sabiedrības paudusi savu neapmierinātību ar fotoradaru un norāda, ka fotoradari uzstādīti nevis, lai samazinātu ātrumu un ceļu satiksmes negadījumus, bet gan, lai nopelnītu fotoradaru uzstādītāji. Valsts budžetā nonāk visi ieņēmumi no fotoradaru fiksētajiem pārkāpumiem, taču saskaņā ar noslēgto līgumu, 35% no ieņēmumiem paredzēti samaksai Vitronic Baltica un Partneri par sniegtajiem pakalpojumiem.

Pagaidām gan Valsts policija nesteidzas atbildēt, vai fotoradari jau sākuši sevi attaisnot. E. Zivtiņš uzsver, ka pagājis pārāk īss laiks. Tomēr, atsaucoties uz autovadītāju teikto un paša novērojumiem, policijas pārstāvis uzsver, ka jau šobrīd satiksmes plūsma kļuvusi līganāka un nedaudz sabremzētāka, kā arī nedaudz krities vidējais braukšanas ātrums.

E.Zivtiņš, runājot tieši par fotoradaru projekta ieviešanas un realizācijas gaitu, vairākkārt norādīji, ka gan Iekšlietu ministrija, gan Valsts policija jau sākotnēji norādījusi, ka nevajadzētu pieļaut šādu te procedūru. «Mēs uzskatām, ka ar to ir jānodarbojas valstij. Valsts uzliek par pienākumu un mēs paši kontrolējam, paši izvietojam un visa nauda valsts kasē. Šobrīd situācija ir kāda ir. Kā jau esmu minējis, mums šie tehniskie līdzekļi ir nepieciešami, bet valstij naudas nav, ko izdalīt projektam, līdz ar to tika pieņemts lēmums par vienīgo un optimālāko variantu. Uzņēmēji pieteicās un tas, kurš piedāvāja lētāko procentu uzvarēja. Eiropā ir arī šādi mehānismi, taču es neuzskatu, ka tas būtu no pareizākajiem. Es domāju, ka valstij vajadzēja atrast līdzekļus.»

Viņš arī piebilst, ka vislabāk atzītā sistēma Eiropā darbojas Lietuvā. Proti, valsts īrē iekārtas no privātajiem uzņēmējiem, par to maksājot konstantu summu. Uzņēmējs var plānot savu peļņu, bet visi sodi aiziet valsts kas

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā trešdien par jaunajiem fotoradariem valdīja diskusijas augstos toņos - policijas pārstāvji sabiedrībā sacelto ažiotāžu ap fotoradariem nosauca par nepamatotu, bet autožurnālists Pauls Timrots pauda viedokli, ka policijai būtu jāpiestrādā pie sabiedrisko attiecību uzlabošanas fotoradaru jomā.

Visvairāk pārmetumu izpelnījās uzaicinātie Valsts policijas (VP) vadītāji - VP priekšnieka vietnieks Guntars Marķitāns un VP Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš.

Deputāti policijas vadītājiem pārmeta gan to, ka fotoradari, viņuprāt, peļņas nolūkos nav ieviesti laikā, gan to, ka fotoradarus slēpj aiz šķēršļiem, lai tikai autovadītāji tos nepamanītu, gan to, ka fotoradari izvietoti, pēc deputātu uzskata, nepamatotās vietās.

Lai arī policijas priekšnieki atzina, ka radaru projekta ieviešana ne policijas vainas dēļ nesokas tā, kā bija iecerēts, viņi daudzus pārmetumus noraidīja.

Marķitāns pašlaik plašsaziņas līdzekļos un sabiedrībā sacelto ažiotāžu ap fotoradariem nosauca par nepamatotu. Viņš uzsvēra, ka transportlīdzekļu vadītājiem satiksmes noteikumi ir skaidri un, ja tie pārvietojas ar atļauto braukšanas ātrumu, «vārds fotoradars tiem faktiski neeksistē».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

TOP vietas, kur fotoradari fiksējuši visvairāk pārkāpumu

Elīza Grīnberga, speciāli DB, 16.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2022.gadam fotoradaru skaitu plānots dubultot, un patlaban tiek veidoti vairāki jauni pilotprojekti fotoradaru funkciju paplašināšanai. Viens no tiem ir point to point radaru uzstādīšana, kuri mēra vidējo automašīnas ātrumu konkrētā ceļa posmā, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Neskatoties uz brīdinājuma zīmēm un pieejamo informāciju, kur atrodas radari, autovadītāji vēl grēko un neievēro ātruma ierobežojumus, atzīst eksperti.

Šobrīd kopumā uz Latvijas ceļiem darbojas 94 stacionārie fotoradari, stāsta Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis. Kopumā uz ceļiem uzstādītie radari sastādījuši 250,3 tūkstošus protokolu, no kuriem 193,3 tūkstoši ir CSDD fotoradaru fiksētie pārkāpumi, bet 57 tūkstoši – VP fotoradaru fiksētie pārkāpumu. Kopējā fotoradaru piemēroto sodu summa sasniedz 10,56 miljonus eiro, no kuriem 8,3 miljonus piemērojuši CSDD fotoradari, bet 2,29 miljonus eiro – VP fotoradari. No šiem sodiem gan samaksāti ir 7,46 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien neatbalstīja Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas piedāvātos grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz izvietot brīdinājuma ceļa zīmes arī pirms pārvietojamiem fotoradariem.

Komisija vienojās tālākai izskatīšanai Saeimā grozījumus nevirzīt, DB informē Saeimas Preses dienestā.

Komisijas priekšsēdētājs Vjačeslavs Dombrovskis (Reformu partija) uzsvēra, ka fotoradaru mērķis ir samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu, taču šie grozījumi neveicinās mērķa sasniegšanu. Pēc viņa teiktā, izvietojot brīdinājuma zīmes arī pirms pārvietojamiem fotoradariem, transportlīdzekļu vadītājiem zudīs motivācija ievērot atļauto braukšanas ātrumu, un viņu braukšanas paradumi nemainīsies. «Tāpat tas pārvietojamos fotoradarus pielīdzinātu stacionārajiem, un zustu pārvietojamo fotoradaru jēga. Ja tiktu pieņemts šāds grozījums, tad tāpat arī varētu paredzēt ceļu satiksmes dalībnieku informēšanu par ceļu policijas patruļu vietām,» norāda V. Dombrovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

«Soda naudas skaitītājs» Vitronic Baltica pārsniedz 17 tūkst. Ls

Gunta Kursiša, 26.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Vitronic Baltica, kas 110 stacionārās par fotoradariem dēvētās PoliScan Speed lāzerskenēšanas ierīces sākotnēji Latvijā bija apņēmies uzstādīt līdz pērnā gada 21. novembrim, līdz šim ir uzkrājis vairāk nekā 17,78 tūkst. Ls sodu par fotoradaru uzstādīšanas kavēšanos, aprēķināja Db.lv.

Saskaņā ar Valsts Policijas (VP) pārstāves Litas Jubertes pausto privātājam partnerim – Vācijas Vitronic Gmbh. Latvijas meitasuzņēmumam Vitronic Baltica - par katru kavējuma dienu, ieskaitot brīvdienas, tiek aprēķināta soda nauda 0,001% apmērā no kopējās projekta summas, respektīvi, 112,54 lati dienā. Soda naudas «skaitītājs» ieslēgts no pērnā gada 21. novembra, kas bija noteikts kā termiņš, kad uzņēmumam jāuzstāda visas 110 stacionārās ātruma mērīšanas ierīces.

Vitronic Baltica pārstāvji jau pirms nedēļas paziņoja, ka, visticamāk, arī līdz pagarinātajam termiņam – šā gada 20. maijam – stacionārie fotoradari netiks uzstādīti. Jāatgādina, ka 20. maiju kā termiņu šā gada janvāra beigās noteica VP priekšnieks Ints Ķuzis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Iespējams, vairākās vietās Rīgā šoferus uzmanīs luksofora signāla kontroles iekārtas

LETA, 01.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, vairākās vietās Rīgā tiks uzstādītas luksofora sarkanā aizliedzošā signāla kontroles iekārtas, taču patlaban zem jautājuma zīmes ir citi projekti par satiksmes noteikumu kontroles ierīču ieviešanu.

Valsts policijas (VP) Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis skaidroja, ka iepriekš pastāvēja iecere par luksofora kontrolieriem, kas tiks saslēgti ar jau patlaban izvietotajiem stacionārajiem fotoradariem. Toreiz bija paredzēts, ka viena iekārta atradīsies pie fotoradara Rīgā, Berģos uz Brīvības gatves, bet divas iekārtas būs Piņķos, apvedceļa Salaspils-Babīte 37.kilometrā abos virzienos.

Lai šādu tehnoloģiju minētajās vietās ieviestu sasaistē ar fotoradariem, nepieciešams aptuveni 31 000 eiro. Par to būs jālemj Ceļu satiksmes drošības padomē 25.novembrī apliecināja Krapsis un piebilda, ka minētais finansējums ir ieplānots no apdrošinātāju iemaksām satiksmes drošības uzlabošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par LPS priekšsēdi atkārtoti ievēl Jaunsleini

LETA, 09.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) priekšsēdi šodien Aucē notikušajā LPS 24.kongresā atkārtoti tika ievēlēts Andris Jaunsleinis, kurš šo organizāciju vada jau 20 gadus.

Jaunsleinis bija vienīgais kandidāts uz LPS priekšsēža amatu.

Kongresa delegātiem tika izsniegti 170 vēlēšanu biļeteni, no kuriem balsošanas urnā tika iemesti 167 biļeteni, kuri visi tika atzīti par derīgiem. Par Jaunsleiņa kandidatūru nobalsoja 164 kongresa delegāti.

Uzrunājot kongresa delegātus, Jaunsleinis pateicās par milzīgo uzticību un apsolīja to godprātīgi izmantot LPS kopīgo problēmu risināšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā pusgada laikā inflācijas ietekmē mainās arī apdrošināšanas prēmiju un atlīdzību apmērs. Ceļojumu apdrošināšanas atlīdzības augušas gandrīz trīs reizes. Nesen kļuva skaidrs, cik OCTA Garantijas fondam izmaksās bankrotējušās AAS Balva maksātnespēja, un tas liek pārdomāt apdrošinātājiem uzliktās sociālās funkcijas, intervijā stāsta Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins.

Fragments no intervijas

Runājot jau par skaitļiem – apgrozījums, peļņa, apdrošināšanas prēmiju lielumi –, kā noslēdzies 2021. gads, kādas ir šī gada galvenās izmaiņas, raugoties uz 2022. gada pirmo pusgadu?

Kopumā ņemot, izskatās, ka šobrīd apdrošināšanā esam atgriezušies 90. gados. Tādus skaitļus es sen neesmu redzējis! Piemēram, prēmiju pieaugums 2022. gada pirmajā pusē ir 18%, atlīdzību pieaugums ir 32%. Tie ir 90-tie! Dziļāk skatoties, ir vēl trakāk! Piemēram, ceļojumu apdrošināšanas gadījumā pieaugums ir pat reizēs, ne procentos.

Ceļojumu apdrošināšanā 2022. gada pirmajā pusē prēmiju pieaugums ir 93%, bet atlīdzību pieaugums ir 270%. Te jāņem vērā tas, ka cilvēki, neraugoties uz gaidāmo ziemu, metās ceļot no visas sirds, cik vien iespējams. Acīmredzot tāpēc, ka pāris gadus šīs iespējas nav bijis, šajā vasarā ceļojumu bija ļoti daudz. Atlīdzību pusē tās ir gan Covid-19 atskaņas, gan nekārtības aviācijas nozarē, kas šobrīd Eiropā valda. Bieži vien nevar normāli atlidot, lidmašīnas kavējas, tiek atcelti reisi, un tas veido lielu daļu no atlīdzību pieauguma. 2021. gads noslēdzās ar pirmajām atskaņām par cenu pieaugumu dažādās nozarēs. Prēmiju pieaugums bija 6,5% pret 2020. gadu, bet atlīdzību pieaugums – 3%. Tie vēl ir kaut cik saprotami skaitļi, jo sevišķi, ja salīdzinām ar 2022. gada pirmo pusi. Apdrošinātāju peļņa, salīdzinot ar 2020. gadu, tiem, kas ir nodevuši gada pārskatus, pērn ir gājusi mazumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aktīviste: Krievijas karavīri gatavi sākt sacelšanos pret Putinu

LETA--UNIAN, 01.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas karavīri, kas ir neapmierināti ar karaspēka pastāvīgo sūtīšanu uz Donbasu, ir gatavi sākt sacelšanos pret prezidentu Vladimiru Putinu, pavēstīja Krievijas cilvēktiesību aktīviste, tīmekļa projekta Gruz-200 (Krava-200) izveidotāja Jeļena Vasiļjeva.

«Simtiem cinka zārku Krievijas karavīros ir pamodinājuši vēso saprātu. Karavīri ir gatavi sacelties pret Putinu. Izrādās, ka Putina baltajās fūrēs Ukrainā ir iebraukusi Kremļa armija. Bet zem «vietējās zemessardzes» izkārtnes karo [Krievijas] Galvenās izlūkošanas pārvaldes specvienības,» tīmeklī publicētā videosižetā skaidro aktīviste, vēsta Ukrainas telekanāla Inter tīmekļa ziņu portāls Podrobnosti.

Krievijas armijas daļās saņem pakas ar izziņām par karavīru nāvi, norāda Vasiļjeva. «Bēru lapiņās» raksta - «infarkti, insulti, pašnāvības, vispār - visādus murgus».

«Kremļa propaganda turpina skaidrot, ka tie ir karavīri, kas ir noformējuši iesniegumus par atvaļinājumu un devušies palīdzēt brālīgajai ukraiņu tautai. Armijas daļās tāpat kā Aukstā kara gados karavīriem iedveš «kiseļovščinu» [Kremļa propagandu; viens no redzamākajiem tās atskaņotājiem ir Dmitrijs Kiseļovs], bet pati «politinformācija notiek stingras slepenības apstākļos», teikts sižetā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru licenču piegādātājs, radaru ražotāja "Sensys Gatso Group" pārstāvis Latvijā SIA "Burde B.V." pārmet Ceļu satiksmes drošība direkcijai (CSDD) jauna līguma nenoslēgšanu par ātruma kontroles licenču piegādi, kā rezultātā kopš 2023.gada 30.jūlija izrakstītie sodi esot nelikumīgi un atceļami, savukārt CSDD ir pārliecināta, ka ātruma kontrole ar stacionārajiem fotoradariem norit tiesiski, jo visas iekārtas ir verificētas, līdz ar to sodu anulēšanai nav nekāda tiesiska pamata.

"Burde B.V." pārstāvji klāstīja, ka CSDD iepriekšējos gados vairākkārtīgi iegādājās licences. Beidzoties to kārtējam termiņam, CSDD tikusi informēta, ka ātruma kontroles licence lietotājam dod tiesības izmantot fotoradarus ātruma fiksēšanai, ja tiek samaksāta ikgadēja licences maksa.

"Burde B.V." uzskata, ka, turpinot fotoradaru darbu bez licences pagarinājuma iegādes, esot "notikusi "Gatso RT4" radaru sistēmas programmatūras uzlaušana, visi 100 stacionārie radari no 2023.gada 30.jūlija strādā bez licences un to darbība ir neleģitīma".

Uzņēmums pret CSDD vērsies arī ar iesniegumu prokuratūrā.

Savukārt CSDD pauda pozīciju, ka fotoradari un to programmatūra ir CSDD īpašums, kas iegādāts publiskā iepirkuma rezultātā, līdz ar to nevar būt runa par programmatūras uzlaušanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija (VP) ir panākusi vienošanos ar komersantu V-traffic (iepriekš KS Vitronic Baltica un partneri) par pagaidu vienošanās noslēgšanu fotoradaru darbības nepārtrauktības nodrošināšanai, informē Iekšlietu ministrija.

Vienošanās piektdien, 12. oktobrī, noslēgta uz diviem mēnešiem, proti, uz laiku, kas nav ilgāks par 2012.gada 31.decembri.

Sestdien, 13.oktobrī tiks uzsākta fotoradaru pieņemšanas – nodošanas procedūra un radari atsāks darbību.

Līdz šim VP un un Vācijas uzņēmumam Vitronic GmbH nebija izdevies panākt pagaidu vienošanos par fotoradaru darbības atsākšanu.

Db.lv jau ziņoja, ka nesen tapa zināms, ka fotoradaru ieviešanas projekta privātais partneris V-Traffic ne tikai nav izpildījis savas saistības pret valsti par fotoradaru ieviešanu, bet arīdzan ir palicis parādā Vācijas uzņēmumam Vitronic GmbH par jau piegādātajām iekārtām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Vērts izskatīt iespēju nākotnē pielāgot stacionāros fotoradarus OCTA un tehniskās apskates kontrolei visā transporta plūsmā, neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma.

Latvijā transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas vai izietas tehniskās apskates nav apmēram 2% automašīnu, kas piedalās satiksmē, secināts Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) sociālajā kampaņā, kas tika rīkota sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) un Valsts policiju.

«Kampaņas laikā apkopotā statistika no fotoradariem un īpaši aprīkotas demo automašīnas liecina, ka vidējais transportlīdzekļu skaits, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA vai savlaicīgi veiktas tehniskās apskates ir nedaudz lielāks - ap 2%,» sacīja LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins. Sākot sociālo kampaņu «Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!», LTAB lēsa, ka kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir apmēram 1,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrijā 20.septembrī notiks Satiksmes drošības padomes sēde, kurā tiks lemts par fotoradariem, kas mēra vidējo braukšanas ātrumu, informē Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārstāve Ieva Bērziņa.

Šobrīd izteikti ir novērojams, ka transportlīdzekļu vadītāji, tuvojoties fotoradaram, piebremzē, taču uzreiz aiz tā atkal palielina ātrumu. Lai mazinātu šādu tendenci, paredzēts ieviest jauninājumu, mērot konkrētās automašīnas vidējo braukšanas ātrumu starp diviem fotoradariem – gan pirmais, gan otrais radars fiksē brīdi, kad transportlīdzeklis pabrauc tam garām, un, ņemot vērā attālumu starp šiem radariem, tiek aprēķināts vidējais ātrums, ar kādu tas ir pārvietojies šajā maršrutā.

Nesen uz Latvijas ceļiem darbu sākuši vairāki jauni stacionārie fotoradari - tie atradīsies Velēnā, Nīcā, Bikstos, Strenčos, Vecpiebalgā, Jaunbērzē, Līvānos, Spārē, Maltā, Duntē, kā arī pie Kalnciema tilta. Līdz ar to uz ceļiem kopumā darbosies 84 stacionārie fotoradari.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ceļu policistus rotēs un aizliegs viņiem darba laikā makā turēt vairāk par 30 eiro

LETA, 20.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas (VP) priekšnieka Inta Ķuža pavēle par Ceļu policijas darba organizācijas izmaiņām paredz arī policistu rotāciju un liegumu policistiem darba laikā makā turēt vairāk par 30 eiro.

Ķuzis pagājušā piektdienā VP gada pārskata sanāksmē īsi paziņoja, ka šogad būtiski tiek mainīta Ceļu policijas darba organizācija, proti, tās ekipāžu galvenie divi uzdevumi būs satiksmes negadījumu formēšana un atrašanās vietās, kurās izveidojušies sastrēgumi. Saskaņā ar jauno kārtību ātruma kontrole vairāk tiks veikta ar fotoradariem un netrafaretajām automašīnām.

VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis skaidroja, ka VP priekšnieka pavēle patiesībā ir daudz plašāka un tā attiecas uz diviem jautājumiem - ceļu policijas un patruļdienesta darba organizāciju un pretkorupcijas risku mazināšanu šajās struktūrās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jēdziens «fotoradars» Latvijā drīz vien būs kļuvis par lamuvārdu. Ne tikai tāpēc, ka daudzi ar saviem spēkratiem tagad vairs bez maksas nevar pārvietoties tik lielā ātrumā, kā varbūt gribētos, par ko vispār uztraukuma nekāda, bet arī tādēļ, ka mūsu iekšlietu sistēmas darboņi ar fotoradaru uzstādītājiem acīm redzami ir noslēguši tādu līgumu, ka visu vajadzīgo stacionāro radaru nav joprojām, bet ar to uzstādītājuzņēmumu Vitronic Baltica notiek auklēšanās kā mammai ar jaundzimušu bērnu - pasarg die's, ka tikai kaut kas nenotiek.

Jāatgādina, ka stacionāro radaru uzstādīšanai Latvijā vajadzēja sākties jau pagājušā gada oktobrī, bet to vietā parādījās tikai kaudze ar pārvietojamajiem fotoradariem. Tātad līgums jau netika izpildīts.

Būdami ļoti pretimnākoši cilvēki pēc savas dabas, mūsu iekšlietu sistēmas darbinieki deva iespēju laboties, 110 stacionāros radarus uzstādot līdz šā gada 20. maijam. Jau pagājušajā nedēļā bija skaidrs, ka visus 110 radarus noteiktajā laikā Vitronic Baltica neuzstādīs gan. Un tad Valsts policijas šefs Ints Ķuzis pat pamanījās apgalvot, ka minētajam uzņēmumam esot objektīvi attaisnojumi, kāpēc darbs nav izpildīts laikā, - piemēram, Latvijas krājbankas krahs… Un tas nekas, ka pirmajiem stacionārajiem fotoradariem vajadzēja sākt strādāt jau pērnā gada oktobrī, bet Krājbankas krahs bija novembrī. Informācijai tiem, kas nav pamanījuši, - oktobris ir pirms novembra. Turklāt pat gadījumā, ja tiešām izrādītos, ka radaru uzstādīšana nav bijusi iespējama tāpēc, ka Vitronic Baltica naudiņa palikusi Krājbankā, tam nevajadzētu būt par pamatīgu traucēkli, lai vismaz vienotos ar zemes īpašniekiem par tiesībām uzstādīt šos radarus, kā arī nokārtot ar būvniecības darbu uzsākšanu saistītās formalitātes, jo tas nekādus lielos līdzekļus neprasa. Taču, kā jau ir plaši izskanējis, tas nav izdarīts, proti, vienā otrā pašvaldībā tā arī nav skaidrības par to, kur tad šos radarus iebetonēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Valsts policijas pārvietojamie fotoradari uz Latvijas ceļiem parādīsies pavasarī

Lelde Petrāne, 14.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas rīcībā esošie četri pārvietojamie fotoradari savu darbu uz Latvijas ceļiem atsāks pavasarī, kad tiks pabeigta esošo datu bāzu un programmatūras pielāgošana jaunajām likuma prasībām, liecina šodien izplatīts paziņojums.

Tajā teikts, ka 2013. gada 26. decembrī stājās spēkā grozījumi Ceļu satiksmes likuma 43.6 pantā. Izmaiņas paredz, ka turpmāk transportlīdzekļa īpašniekam, ja tas nav vadījis transportlīdzekli fotoradara fiksēta pārkāpuma brīdī, ir tiesības lēmumu par administratīvā soda piemērošanu apstrīdēt augstākā iestādē.

Likuma grozījumi Ceļu satiksmes likuma 43.6 pantā tika izstrādāti ņemot vērā Satversmes tiesas spriedumu, ar kuru par Satversmes 92. pantam neatbilstošu tika atzīta likuma norma, kas liedza transportlīdzekļa īpašniekam fotoradara fiksētos sodus pārsūdzēt.

Tāpat 2014. gada 26. decembrī spēkā stājās grozījumi arī ceļu satiksmes likuma 49. pantā, kas nosaka pārrobežu informācijas apmaiņu par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem Eiropas Savienības dalībvalstu starpā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūra Bright sadarbībā ar karikatūristu Gati Šļūku ir izveidojusi 360° virtuālo karikatūru par fotoradariem.

Šī esot pasaulē pirmā 360° grādu karikatūra, norāda aģentūra. Virtuālās karikatūras unikalitāte ir tāda, ka skatītājam dota iespēja piedalīties karikatūras atklāšanā – rotējot panorāmu tiek nodots galvenais vēstījums. «Tādējādi karikatūra no parasta attēla kļūst par interaktīvu stāstu,» akcentē Bright.

«Aktīvās diskusijas par fotoradariem iedvesmoja mūs radīt jaunu notikumu atspoguļošanas veidu, kas ļautu pasmaidīt par situāciju vēl neredzētā un interesantā veidām,» sacīja Bright mārketinga direktore Zane Šneidere.

Karikatūru iespējams aplūkot šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par pārvietojamo un stacionāro fotoradaru konstatētajiem pārkāpumiem pagājušajā gadā soda naudās kopumā piemēroti 15 362 255 eiro, liecina Valsts policijas (VP) un Iekšlietu ministrijas informācija.

Konstatējot satiksmes noteikumu pārkāpumus ar VP rīcībā esošajiem pārvietojamiem fotoradariem, kopumā noformēti 84 223 protokoli par kopējo naudas summu 3 423 210 eiro.

Par pārkāpumiem satiksmē, kas konstatēti ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas rīcībā esošajiem stacionārajiem fotoradariem, pērn noformēti 273 947 protokoli, piemērojot sodus kopumā 11 939 045 eiro.

Pagājušajā gadā reģistrēti 3722 gadījumi, kad pie stūres lietoti mobilie telefoni. Tāpat pērn pieķerti 675 agresīvi braucēji un reģistrēti 15 577 gadījumi, kad nav lietotas drošības jostas un aizsargķiveres.

Jau ziņots, ka valdība iepriekš uzdevusi Iekšlietu ministrijai un sadarbības partneriem izvērtēt esošā stacionāro fotoradaru projekta rezultātus un piedāvāt tālākos risinājumus satiksmes drošības uzlabošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vitronic ieņēmumi no fotoradariem piecos mēnešos - 141 718 lati

Nozare.lv, 24.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas augsto tehnoloģiju uzņēmuma Virtonic GmbH Latvijas meitasuzņēmuma Vitronic Baltica ieņēmumi no tā sauktā fotoradaru projekta Latvijā piecos mēnešos ir 141 718 latu, informēja Vitronic Baltica sabiedrisko attiecību pārstāve Antra Gaile.

«Laika posmā no 2011.gada 21.novembra līdz šim brīdim Valsts policijas sastādījusi 46 626 protokolus par ātruma pārkāpšanu par kopējo naudas summu 899 850 latu, no kuriem iekasēti 404 910 lati. Saskaņā ar līgumu par tehnisko darbu izpildi Vitronic Baltica saņem 35% no katra iekasētā soda, kas līdz šim brīdim ir 141 718 lati. Savukārt 65% paliek valsts budžetā,» klāstīja Vitronic Baltica.

Gaile arī aizrādīja, ka ātruma mērīšanas ierīces Latvijas medijos plaši, bet pilnīgi aplami nosauktas par fotoradariem, jo izmantotajai tehnoloģijai nav nekā kopēja ar radaru - priekšmetu lokācija un to kustības mērīšana notiek ar mikroviļņu pulsiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru uzturēšanas izmaksas pieaug, biznesa informācijas portālam db.lv pastāstīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes loceklis Jānis Golubevs.

Ziņa papildināta ar 8.-10. rindkopām

Lai arī visi fotoradari, kas izvietoti uz Latvijas ceļiem, ir apdrošināti, un to bojāšana nerada tiešas izmaksas CSDD vai Valsts policijai, apdrošinātāji turpmāk noteikti ņems vērā ļaundaru nodarīto postažu. Tāpat izmaksas rada arī plānotā apsardzes nodrošināšana, lai pasargātu iekārtas no bojāšanas.

CSDD izsludinātajā iepirkumā par fotoradaru apsardzes nodrošināšanu pieteikušies divi pretendenti un lēmums - kuram no tiem šo pienākumu uzticēt, vēl nav pieņemts. «Prognozējoši šobrīd izskatās, ka mēs lēmumu varētu pieņemt janvārī. Tur ir ļoti apjomīga un tehniska informācija, pie tā strādā speciālisti,» sacīja Golubevs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No stacionāro fotoradaru sodiem valsts budžetā patlaban tiek iegūts mazāks finansējums nekā sākotnēji plānots, līdz ar to esošo fotoradaru turpmāka darbība un jaunu fotoradaru iegāde ir zem jautājuma zīmes, pastāstīja Iekšlietu ministrijas (IeM) valsts sekretārs Dimitrijs Trofimovs.

Ierēdnis skaidroja, ka valsts no fotoradaru sodiem iegūst mazāku finansējumu nekā sākotnēji bija plānots. Tas esot saistīts ar remontdarbiem uz centrālajām šosejām un ielām, kuru dēļ autovadītāji ir spiesti samazināt ātrumu vietās, kur izvietoti fotoradari. Tāpat kopumā augusi arī autovadītāju disciplīna satiksmes noteikumu ievērošanā.

Apsveicama ir satiksmes drošības uzlabošanās, taču, ņemot vērā minēto, patlaban IeM un Finanšu ministrija (FM) veic pārrunas par esošo fotoradaru turpmāku darbību. Lai arī valdība iepriekš nolēma, ka pirmās kārtas radari turpina darboties, finansējuma šim mērķim nav. Ja par šiem fotoradariem vienošanās netiks panākta, to turpmākais liktenis ir zem jautājuma zīmes un tos var nākties demontēt, skaidroja IeM valsts sekretārs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Budžets

Papildināta - Prioritārajiem pasākumiem nākamgad būs pieejami 80 miljoni eiro

LETA, 28.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamgad ministriju prioritārajiem pasākumiem būs pieejami 80 miljoni eiro, šodien pēc valdības ārkārtas sēdes, kurā tika skatīts jautājums par budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātiem, žunālistiem sacīja finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola (ZZS).

Papildināta 4. rindkopa

Rīt Ministru kabinets spriedīs par ministriju papildu līdzekļu pieprasījumiem, kas iepriekš tika aplēsti 600 miljonu eiro apmērā. Finanšu ministre atzina, ka pēc iekšējo resursu pārskatīšanas šī summa nepārsniegs fiskālo telpu.

Reizniece-Ozola norādīja, ka, domājot par prioritāro pasākumu finansēšanu, ministrijas ir gatavas pārskatīt savus iekšējos resursus. «Nav runa par nelietderīgiem tēriņiem, bet gan par to, ka mainās prioritātes – tika pārskatīts piešķirtais finansējums tiem pasākumiem, kam tika piešķirts finansējums pirms diviem trim gadiem. Un rezultāts ir līdzīgs kā pagājušajā gadā – tika atrasti aptuveni 60 miljoni eiro,» sacīja ministre.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā daļa no 20 jaunajiem stacionārajiem fotoradariem atradīsies Rīgā un tās apkārtnē, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) mājaslapā publiskotā karte.

Rīgā fotoradari būs izvietoti Krasta ielā, Brīvības gatvē, Kalnciema ielā, uz Dienvidu tilta nobrauktuves. Divi fotoradari atradīsies uz Jūrmalas šosejas pie satiksmes mezgla ar autoceļu Salaspils-Babīte. Vēl divi fotoradari būs izvietoti uz autoceļa A8 pie divlīmeņu satiksmes mezgla ar autoceļu A5 Salaspils-Babīte.

Viens fotoradars būs izvietots Sējas novadā, Murjāņos, vēl viens Carnikavas novada Garciemā. Tāpat pa fotoradaram būs izvietots pie pievedceļa Muceniekiem, uz Daugavpils šosejas, pie pagrieziena uz Saulkalni, pie jaunās Kokneses šosejas un Mālpils - Ķeguma ceļa krustojuma. Tāpat viens fotoradars būs izvietots pie Jelgavas šosejas krustojuma ar ceļu pie Ozolniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fotoradari fiksējuši OCTA pārkāpumus 31,8 tūkstošu latu apmērā

Jānis Rancāns, 16.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados samazinājies ceļu satiksmes negadījumu skaits ar automašīnām, kurām nav OCTA. Valsts Policija (VP) šo tendenci saista arī ar fotoradaru darbību, kas radot soda neizbēgamības sajūtu. Par OCTA neesamību ar fotoradaru palīdzību fiksēti 530 pārkāpumi, par kuriem uzlikti sodi 31,8 tūkstošu latu apmērā.

VP norāda, ka 2009. gadā bijuši 618 negadījumi, kuros iesaistītajām automašīnām nav bijusi transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana (OCTA), bet 2010. un aizvadītajā gadā šis skaits attiecīgi samazinājies uz 399 un 360 negadījumiem. Līdzīga statistiskā tendence vērojama arī attiecībā uz tehniskajām apskatēm (TA) – 2009. gadā bijuši 486 negadījumi, kuros iesaistītas automašīnas bez TA, savukārt, pērn bijuši 317 šādi negadījumi.

Valsts policijas Satiksmes uzraudzības biroja priekšnieka vietnieks Andris Locs šo tendenci skaidro ar vairākiem aspektiem – sabiedrības informēšanu, fotoradaru darbību, kas radot soda neizbēgamības sajūtu un to, ka joprojām pastāv arī policijas kontrole.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Vitronic Baltica: Fotoradaru projektu izgāza problēmas ar servitūtiem un Latvijas Krājbankas krahs

NOZARE.LV, 25.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru projektam vislielākās grūtības un kavēšanos izraisīja problēmas ar servitūtiem jeb tiesībām izmantot svešu zemi iekārtu elektrības vadu pievilkšanai, kā arī viena no projekta finansētāju - Latvijas Krājbankas - krahs, teica projekta īstenotāja Vitronic Baltica preses sekretāre Antra Gaile.

Gaile teica, ka, būvējot fiksētās ātruma mērīšanas iekārtas, Vitronic Baltica vadījies pēc Valsts policijas (VP) iesniegtā vietu saraksta un kartēm. Tikai, kārtojot formalitātes, izrādījies, ka vairākās vietās fotoradaru izvietojuma vietām blakus esošie zemes īpašnieki nav devuši piekrišanu elektrības vadu ierakšanai viņu zemē, lai barotu iekārtu.

Kā skaidroja Gaile, tas padarīja lāzera ātruma mērīšanas iekārtu uzstādīšanu par neiespējamu vairākās VP norādītajās vietās. Jaunas vietas izraudzīšana šādos gadījumos prasījusi trīs līdz piecus mēnešus.

«Aizbraucām uz policijas norādīto vietu, veicām testus, lai konstatētu, vai ierīce darbojas dabā, tad sākām saskaņošanas procesu, bet, ja tas neveicās, tad bija vieta jāmeklē no jauna,» skaidroja Gaile. Visus fiksētos fotoradarus bija paredzēts uzstādīt uz valstij piederošas zemes ceļmalās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No otrdienas, 21.novembra, papildus stacionārajiem fotoradariem, tiks uzsākta ceļu satiksmes uzraudzība ar Valsts policijas (VP) 12 jaunajiem pārvietojamajiem fotoradariem, informē VP Sabiedrisko attiecību nodaļas Vecākā speciāliste Ance Rozīte.

Tie uz Latvijas ceļiem tiks uzstādīti vietās, kurās visvairāk tiek apdraudēta ceļu satiksmes drošība.

Šī gada augusta beigās Valsts policija saņēma 12 jaunus pārvietojamos fotoradarus. Vairāk nekā divu mēnešu garumā VP ir testējusi jaunos fotoradarus uz Latvijas ceļiem, preventīvi brīdinot autovadītājus, ka drīzumā tie uzsāks darbu. Līdz šim mērierīces tika izmantotas testa režīmā un autovadītāji vēl netika sodīti, taču ir pienācis brīdis, kad fotoradari sāks fiksēt pārkāpumus, norāda VP.

Kopš fotoradaru saņemšanas brīža VP ir apzinājusi arī tos darbiniekus, kuri ikdienā nodarbosies ar fotoradaru uzraudzību uz Latvijas ceļiem. Gandrīz divu mēnešu garumā šie darbinieki ir izgājuši visas nepieciešamās apmācības jauno mērierīču lietošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru