Jaunākais izdevums

Vakar vakarpusē aviosabiedrības airBaltic lidojumi no Rīgas uz Amsterdamu un atpakaļ uz Rīgu tika atcelti tehnisku iemeslu dēļ, informēja airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Viņš atzina, ka diemžēl reisus nebija iespējams izpildīt ar rezerves lidmašīnām. Taču airBaltic plāno būtisku situācijas uzlabošanos pēc jauno Kanādā ražoto CS300 lidaparātu saņemšanas, paskaidroja uzņēmuma pārstāvis.

Aviosabiedrība atvainojas pasažieriem par neērtībām.

Amsterdamā vakar «iestrēga» arī finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola (ZZS), kura caur Amsterdamu atgriezās no Parīzes Francijā, kur Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas jeb OECD Ministru padomes sanāksmē tika parakstīts līgums par Latvijas pievienošanos OECD. Latviju padomes sanāksmē pārstāvēja arī finanšu ministre.

Lidostas Rīga mājaslapā publicētā informācija rādīja, ka vakar bija atcelts plkst.16.25 paredzētais reiss no Rīga uz Amsterdamu un reiss no Amsterdamas uz Rīgu, kam Latvijas galvaspilsētā jāierodas plkst.22.10.

Kāda lidojuma Amsterdama - Rīga pasažiere aģentūru LETA vakar informēja, ka atceltā reisa pasažieriem atgriešanās Rīgā tiek nodrošināta šodien. Lielākajai daļai pasažieru nokļūšana Rīgā nodrošināta, lidojot ar pārsēšanos caur citām lidostām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija «airBaltic» pakāpeniski atsāk lidojumus ar «Bombardier» CS300 lidmašīnām, informēja uzņēmuma pārstāve Alise Briede.

«Šobrīd «airBaltic» jau ir atsācis lidojumus ar daļu no CS300 lidmašīnām un plānots, ka šīs dienas laikā pakāpeniski visas lidmašīnas tiks pārbaudītas un būs gatavas lidojumiem. Lidmašīnas, kas atsāk lidojumus, ir darba kārtībā un pilnībā drošas lidojumu veikšanai.

«airBaltic» strādā ciešā sadarbībā ar lidmašīnas ražotāju «Bombardier» un dzinēju ražotāju «Pratt & Whitney». Papildu pārbaudes tiek veiktas, lai pārliecinātos par gaisa kuģa drošību, kā arī veiktu nepieciešamos uzlabojumus jaunajām lidmašīnām,» klāstīja Briede.

LASI ARĪ: Drošības apsvērumu dēļ airBaltic uz laiku apturējusi Bombardier CS300 lidojumus

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Pirmā jaunā CS300 sērijas lidmašīna airBaltic tiks piegādāta oktobra beigās

LETA, 27.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas ražotājs Bombardier pirmo CS300 sērijas lidmašīnu airBaltic piegādās kā plānots oktobra beigās, šodien preses konferencē apstiprināja Bombardier viceprezidents Robs Devārs.

Pirmajos reisos 145 vietu ietilpīgā jaunā lidmašīna tiks norīkota novembrī un to būs iespējams izmantot kā tālākos, tā tuvākos maršrutos.

Kopumā šogad airBaltic plānots piegādāt četras jaunas lidmašīnas, bet līdz 2018.gada beigām - kopumā 20. Patlaban Bombardier esot uzsācis sešu CS300 lidmašīnu ražošanu. airBaltic gan norāda, ka visas 20 lidmašīnas tiks ieviestas reisu nodrošināšanā 2019.gadā.

airBaltic piloti jau patlaban Kanādā apgūst jauno lidmašīnu vadīšanas iemaņas.

Iepriekš bija plānots, ka pirmās lidmašīnas tiks saņemtas 2015.gada beigās, vēlāk šo termiņu pārceļot uz 2016.gada otro pusi saistībā ar lidmašīnu izstrādes termiņu kavēšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic saņēmusi devīto Bombardier CS300 lidmašīnu ar reģistrācijas numuru YL-CSI. Plānots, ka līdz šā gada beigām airBaltic flotē kopumā būs 14 CS300 lidmašīnas, informē aviokompānijā.

Kopumā airBaltic ar jaunajām Bombardier CS300 lidmašīnām ir pārvadājusi vairāk nekā 1 miljonu pasažieru. Šobrīd katrs ceturtais airBaltic pasažieris lido ar CS300 lidaparātu. Līdz šim Bombardier CS300 lidmašīnas veikušas vairāk nekā 11 319 lidojumu, nolidojot vairāk nekā 29 977 stundu.

airBaltic 2018. gada 28. maijā paziņoja, ka iegādāsies vēl 30 Bombardier CS300 lidmašīnas un saglabā iespēju pasūtīt vēl 30 tā paša tipa lidaparātus. Šis pasūtījums papildina jau esošo 20 CS300 lidmašīnu pasūtījumu, kā arī veido daļu no jaunā airBaltic biznesa plāna Destination 2025. Jaunais biznesa plāns sekmīgi turpina pašreizējo Horizon 2021 plānu, ar kuru tika likts pamats tālākai airBaltic attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic un Bombardier Commercial Aircraft pirmdien paziņoja, ka puses ir noslēgušas pirkuma līgumu par 30 Bombardier CS300 lidmašīnu iegādi un saglabā iespēju pasūtīt vēl 30 tā paša tipa lidaparātus. Šis pasūtījums papildina jau esošo 20 CS300 lidmašīnu pasūtījumu un veido jaunā airBaltic biznesa plāna Destination 2025 pamatu, turpinot pašreizējo lidsabiedrības biznesa plānu Horizon 2021.

«Tā kā CS300 ietaupa vairāk nekā 22% degvielas, tas sniedz iespēju saglabāt zemas operatīvās darbības izmaksas,» uzsver airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

«Tagad mēs sākam īstenot savas biznesa stratēģijas nākamo fāzi – Destination 2025, kuras ietvaros airBaltic paredz paplašināt uzņēmuma darbību. Jaunā biznesa plāna būtiskākā sastāvdaļa ir lielākas un ekskluzīvākas flotes izveide, kas sastāv tikai no CS300 tipa lidmašīnām, kas ir piemērotākās mūsu darbības tirgum,» viņš piebilst.

Jaunais biznesa plāns Destination 2025 ir balstīts uz maršrutu paplašināšanu no visām trim Baltijas valstīm – Latvijas, Igaunijas un Lietuvas – nodrošinot regulārus savienojumus uz galvenajām Eiropas pilsētām. Stratēģija paredz, ka airBaltic līdz 2025. gadam sasniegs būtisku pasažieru skaita un ienākumu pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic Rīgā sagaidījusi savu piekto Bombardier CS300 no kopumā 20 pasūtītajām lidmašīnām. Plānots, ka līdz šī gada beigām airBaltic flotē būs astoņi CS300 lidaparāti.

Piektā airBaltic CS300 lidmašīna ar reģistrācijas nr. YL-CSE Rīgā ieradās 2017.gada 16.jūnijā. Lidojuma laiks bija 7 stundas 56 minūtes, un lidmašīna veica 6419 kilometru garu lidojumu bez apstājas starp Kanādas un Latvijas lidostu.

Nākamajā nedēļā airBaltic vienu no savām CS300 lidmašīnām prezentēs Parīzes aviošovā, kas ir pasaules lielākā un senākā lidmašīnu izstāde.

Līdz šim airBaltic ar jaunajām Bombardier CS300 lidmašīnām veikusi vairāk nekā 1552 lidojumus un nolidojusi vairāk nekā 3892 stundas.

Līdz 2019.gada beigām airBaltic plāno saņemt visas 20 pasūtītās Bombardier CS300 lidmašīnas. Kad airBaltic floti veidos tikai Bombardier lidaparāti, flotes vidējais vecums būs mazāks nekā divi gadi, līdz ar to tā būs viena no jaunākajām flotēm Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 3. februārī Rīgā sagaidījusi astoto Bombardier CS300 lidmašīnu ar reģistrācijas numuru YL-CSH no kopumā 20 pasūtītajiem lidaparātiem, informē aviosabiedrībā.

Plānots, ka līdz šī gada beigām airBaltic flotē kopumā būs 14 CS300 lidmašīnas.Šonedēļ airBaltic demonstrēs vienu no savām Bombardier CS300 lidmašīnām lielākajā Āzijas aviācijas izstādē – Singapūras aviošovā.

Līdz šim airBaltic ar Bombardier CS300 lidmašīnām ir pārvadājusi vairāk nekā 760 000 pasažieru. airBaltic ar jaunajām Bombardier CS300 lidmašīnām veikusi vairāk nekā 7 354 lidojumu un nolidojusi vairāk nekā 19 345 stundas.

Līdz 2019. gada beigām airBaltic plāno saņemt visas 20 pasūtītās Bombardier CS300 lidmašīnas. Kad airBaltic floti veidos tikai Bombardier lidaparāti, flotes vidējais vecums būs divi gadi, līdz ar to tā būs viena no jaunākajām flotēm Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 30.novembrī Latvijas lidsabiedrība airBaltic Rīgā sagaidīja pasaulē pirmo Bombardier CS300 lidmašīnu.

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda: «Mēs esam patiesi priecīgi sagaidīt mūsu pirmo CS300 lidmašīnu un kļūt par pirmo lidsabiedrību pasaulē, kas saņem un sāk komerciālos lidojumus ar CS300 – inovatīvāko un tehnoloģiski modernāko lidmašīnu pasaulē. Bombardier CS300 lidaparāti ir neatņemama airBaltic biznesa attīstības stratēģijas Horizon 2021 un flotes optimizēšanas plāna sastāvdaļa.»

Jaunajā CS300 lidmašīnā kopumā ir 145 sēdvietas, un tā nodrošina izcilu lidojumu ar tādām priekšrocībām pasažieriem kā lielāki logi, platāki sēdekļi, vairāk vietas rokas bagāžai, pilnveidotas labierīcības un citiem uzlabojumiem. Jaunā lidmašīna ir arī ievērojami klusāka – tās trokšņu līmenis ir līdz pat četrām reizēm mazāks. Turklāt šobrīd tā ir pasaulē videi draudzīgākā komerciālā lidmašīna, jo CS300 ir pirmais lidaparāts, kura dzīves cikla ietekmes uz vidi deklarācija ir pilnīgi caurskatāma, palīdzot samazināt CO2 un NOX emisijas par attiecīgi 20% un 50%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic piektdien, 2.jūnijā, saņēma ceturto no 20 pasūtītajām Bombardier CS300 lidmašīnām, informē aviosabiedrībā.

Līdz šī gada beigām airBaltic plāno, ka flotē būs kopumā astoņi CS300 lidaparāti.

Ceturtā airBaltic CS300 lidmašīna ar reģistrācijas nr. YL-CSD Rīgā ieradās 2017.gada 2.jūnijā. Lidojuma laiks bija 7 stundas 58 minūtes un lidmašīna veica 6 410 kilometru garu lidojumu bez apstājas starp Kanādas un Latvijas lidostu.

Līdz šim airBaltic ar jaunajām Bombardier CS300 lidmašīnām veikusi vairāk nekā 1 296 lidojumus un nolidojusi vairāk nekā 3 130 stundas.

Līdz 2019.gada beigām airBaltic plāno saņemt visas 20 pasūtītās Bombardier CS300 lidmašīnas. Kad airBaltic floti veidos tikai Bombardier lidaparāti, flotes vidējais vecums būs mazāks nekā divi gadi, līdz ar to tā būs viena no jaunākajām flotēm Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic šogad varētu veikt vēl aptuveni 20 lidmašīnu pasūtījumu, šodien žurnālistus informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Viņš norādīja, ka tas paredzēts atbilstoši uzņēmuma biznesa plānam Horizon 2021, ņemot vērā, ka jānomaina 12 turbopropelleru Bombardier Q400 lidmašīnas, kā arī jāpapildina flote.

Pēc Gausa teiktā, airBaltic jau tagad redz, ka varētu lidot vairāk un pārvadāt vairāk pasažieru, tāpēc flote jāpapildina, turklāt to plānots darīt ar lielākām lidmašīnām nekā pašreizējie Q400 gaisa kuģi. Aviokompānija raugās uz reaktīvajām lidmašīnām, kurās ietilpst 100-150 pasažieru, tādējādi atsakoties no turbopropelleru lidaparātiem.

Lai jaunās lidmašīnas aviokompānija iegūtu pēc 2020.gada, kad Q400 lidmašīnas airBaltic floti pametīs, pasūtījums varētu tikt izdarīts šogad. Jaunās lidmašīnas varētu tikt iegādātas līzingā, ņemot vērā, ka pēc airBaltic pamatkapitāla palielināšanas lidsabiedrība kļuvusi pievilcīgāka līzinga kompānijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic šodienas reiss uz Parīzi ar jauno CS300 lidmašīnu miglas dēļ nevarēja nosēsties, tāpēc tika pārvirzīts uz Frankfurti, pastāstīja uzņēmuma pārstāvis Jānis Vanags.

Līdzīga situācija bija vakar, 28.decembrī, kad reiss ar jauno lidmašīnu uz Amsterdamu miglas dēļ nevarēja nosēsties un tika novirzīts uz Diseldorfu.

Vanags skaidroja, ka CS300 gaisa kuģis ir pilnīgi jauna lidmašīna un aptuveni pusgadu tai būs «iesildīšanās periods», kas nozīmē - gadījumā, ja laika apstākļi neatbildīs minimālajām drošības prasībām, lidmašīna nenosēdies un tiks meklēti citi risinājumi.

airBaltic pārstāvis sacīja, ka tā esot ierasta prakse jauniem lidaparātiem. «Mēs esam tā sauktajā iesildīšanās periodā, mums ir specifiski apstākļi, kas arī ir iemesls, kāpēc nevaram veikt visas darbības pilnā apmērā, ko varētu ar citiem lidmašīnu tipiem, kas lietoti ilgāk,» pauda Vanags, piebilstot, ka patlaban CS300 gaisa kuģis «nosacīti netiek izmantots ar pilnu jaudu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic trešdien, 5.oktobrī ar Bombardier CS300 izmēģinājuma lidojumu lidaparātu devās uz Tallinu, kur atrodas viena no nozīmīgākajām lidostām lidsabiedrības mājas tirgū, informē aviokompānijā.

«Es biju patiesi priecīgs atrasties CS300 lidmašīnā tās vēsturiskajā pirmajā lidojumā uz Tallinu un dalīties šajā svarīgajā brīdī ar mūsu sadarbības lidostas vadību. airBaltic šī bija izcila vasaras sezona Igaunijā, jo tika novērots vēl nepieredzēts klientu pieprasījums pēc mūsu maršrutiem. Kad Bombardier paplašināja savus maršrutus izmēģinājuma lidojumiem, mēs izraudzījāmies Tallinu kā vienu no galvenajām lidostām, ko šai modernajai lidmašīnai būtu jāapmeklē,» norāda airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

Jau vēstīts, ka Latvijas lidsabiedrība airBaltic vēl šogad no Kanādas uzņēmuma Bombardier saņems pirmās divas jaunās CS300 lidmašīnas, septembrī, prezentējot jauno CS300 lidmašīnas modeli, atzina Bombardier viceprezidents Robs Devārs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic uzsākusi lidojumus jaunā maršrutā no starptautiskās lidostas «Rīga» uz Bordo lidostu Francijā.

«Bordo ir airBaltic astotais šā gada jaunais vasaras galamērķis no Rīgas,» norāda Volfgangs Reiss (Wolfgang Reuss), airBaltic maršrutu tīkla pārvaldes vecākais viceprezidents.

airBaltic lido no Rīgas uz Bordo divas reizes nedēļā ar Boeing 737 lidmašīnu, ceļā pavadot aptuveni trīs stundas un 30 minūtes. Vienvirziena biļetes cena uz Bordo ir no 79 eiro, ieskaitot lidostu nodevas un transakcijas maksu.

Latvijas lidsabiedrība airBaltic un Bombardier Commercial Aircraft nesen paziņoja, ka puses ir noslēgušas pirkuma līgumu par 30 Bombardier CS300 lidmašīnu iegādi un saglabā iespēju pasūtīt vēl 30 tā paša tipa lidaparātus. Šis pasūtījums papildina jau esošo 20 CS300 lidmašīnu pasūtījumu un veido jaunā airBaltic biznesa plāna Destination 2025 pamatu, turpinot pašreizējo lidsabiedrības biznesa plānu Horizon 2021.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālas aviokompānijas biznesa plānā Horizon 2021 ir iekļauta papildu kapitāla piesaiste 50 miljonu eiro apmērā, taču tālākas valsts investīcijas lidsabiedrība neprasīšot, noskaidroja aģentūra LETA.

Kompānijas 2016.gada finanšu pārskatā minēts - lai pilnībā nodrošinātu lidmašīnu flotes nomaiņas finansējumu, kā arī turpinātu uzlabot lidsabiedrības kapitāla struktūru, 2017.gadā "airBaltic" strādās pie turpmākas pamatkapitāla palielināšanas, piesaistot papildu 50 miljonus eiro. Latvijas valdība ir uzstādījusi mērķi līdz 2017.gada beigām atrast lidsabiedrības stratēģisko investoru, tāpēc investora piesaistes process un pamatkapitāla palielināšana notiks vienlaicīgi.

airBaltic sabiedrisko attiecību vadītāja Alise Briede aģentūrai LETA apliecināja, ka aviokompānijas biznesa plānā Horizon 2021 ir iekļauta papildu kapitāla piesaiste ar mērķi stiprināt turpmāku lidsabiedrības izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic vēl šogad no Kanādas uzņēmuma Bombardier saņems pirmās divas jaunās CS300 lidmašīnas, prezentējot jauno CS300 lidmašīnas modeli, šodien Rīgā sacīja Bombardier viceprezidents Robs Devārs.

Pirmo jauno lidaparātu airBaltic paredzēts piegādāt novembrī.

Devārs skaidroja, ka pirmās piegādes kavēšanās iemesls ir saistīts ar novēlotām dzinēju komponenšu piegādēm pašam Bombardier, tomēr patlaban problēmas esot novērstas, un pirmo lidmašīnas piegādi airBaltic var gaidīt novembrī.

Par soda sankcijām, kas paredzētas līgumā starp airBaltic un Bombardier, viņš gan publiski runāt nevēlējās, norādot, ka šie jautājumi tiks atrisināti abu uzņēmumu sarunās.

Savukārt airBaltic izpilddirektors, valdes priekšsēdētājs Martins Gauss žurnālistiem sacīja, ka galvenie jauno lidmašīnu ieguvumi pasažieriem būs plašākas sēdvietas, ailes, bagāžas nodalījumi un klusāks lidojums, bet pašam airBaltic jaunās lidmašīnas nozīmēs mazāku degvielas patēriņu un attiecīgi mazākas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic pasūtījusi vēl septiņas Bombardier CS300 sērijas lidmašīnas, līdz ar to palielinot kopējo pasūtījumu līdz 20 lidmašīnām, informē aviosabiedrībā.

Līguma par septiņu CS300 lidmašīnu iegādi vērtība pēc kataloga cenām ir aptuveni 506 miljoni ASV dolāru (443 miljoni eiro).

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss uzskata, ka 20 pilnīgi jauni CS300 lidaparāti nodrošinās lidsabiedrības biznesa plāna Horizon 2021 īstenošanu, būtiski uzlabojot Baltijas reģiona savienojumus ar Rietumeiropas un Austrumu tirgiem, veicinot Latvijas, Igaunijas un Lietuvas ekonomikas izaugsmi, kā arī radot jaunas darba vietas.

M.Gauss ir pārliecināts, ka CS300 lidmašīnas uzlabos pasažieru ērtības, sekmēs izaugsmi un palīdzēs atvērt jaunus attālākus galamērķus jau šī gada nogalē.

Sākotnējais desmit CS300 lidmašīnu pasūtījums ar iespēju iegādāties vēl desmit tika noslēgts 2012.gada decembrī. 2014.gada februārī tika publiskots nākamais darījums par vēl trīs lidmašīnu iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tas būs liels notikums, jo pasaulei tiks prezentēts pirmais komerciālais CS300 lidaparāts jaunajā AirBaltic krāsojumā, pirms pasākuma Db.lv norādīja AirBaltic padomes loceklis Kaspars Briškens.

Pēc viņa teiktā, tas nozīmē, ka samērā īsā laikā lidmašīna tiks pieņemta ekspluatācijā. AirBaltic padome gan sekojot līdzi, lai nekas netiktu sasteigts, lai lidsabiedrības darbinieki, tostarp piloti un tehniskais personāls būtu jaunās lidmašīnas ekspluatācijai gatavi. Labās atsauksmes par CS100 pirmajiem lidaparātiem – dažos parametros pat lielāka efktivitāte nekā ražotājs solījis, viegli apkopjama ‒ no Swiss (Lufthansa meitas uzņēmums) dodot pārliecību, ka arī CS300 uzrādīs labus rezultātus ekspluatācijā. Jau vēstīts, ka AirBaltic plāno saņemt pirmās divas no 20 jaunajām lidmašīnām jau šogad. Pasažieri iegūs plašākas sēdvietas, ailes un bagāžas nodalījumus, kā arī varēs izbaudīt lielākus logus un klusāku lidojumu. Kāds nozares speciālists Db.lv norādīja, ka CS300 ar apmēram 145 pasažieriem varēs aizlidot par 1000 km tālāk nekā AirBaltic flotē esošie Boeing modeļi. Taču pagaidām ir atklāts jautājums, kā lidaparāts uzvedīsies intensīvas ekspluatācijas apstākļos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Paliek neatbildēti jautājumi par pilotiem un naudu jaunajām lidmašīnām

Egons Mudulis, 29.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

airBaltic turpmākam attīstības izrāvienam pasūta līdz pat 60 jaunām CS300 lidmašīnām. Ar šādu skaļu paziņojumu medijiem klajā nāca Latvijas nacionālā lidsabiedrība, parakstot pirkuma līgumu ar Bombardier Commercial Aircraft (BCA) par 30 CS300 lidmašīnu iegādi un iespēju pasūtīt vēl 30 tā paša tipa lidaparātus.

Pasūtījuma vērtība pēc kataloga cenām 60 lidmašīnu gadījumā būtu 5,9 miljardi USD. airBaltic ir divas iespējas, kā tikt pie lidmašīnām, – pirkt vai nomāt, sacīja M. Gauss, piebilstot, ka lēmums katras lidmašīnas gadījumā var atšķirties. Vaicāts, vai Bombardier ar tādu spēcīgu partneri kā Airbus aiz muguras nevarētu pacelt CS300 cenas, BCA prezidents Freds Kromers DB norādīja, ka tirgus ir tas, kas nosaka cenu.

Tomēr realitātē viss varētu arī nebūt tik skaisti, kā nacionālā lidsabiedrība to zīmē. Kā pirms airBaltic preses konferences norādīja viens no DB avotiem, lidsabiedrībai bija paredzēti divi attīstības varianti. Konservatīvais – visu lidmašīnu parku nomainīt ar CS300 līdz pat 40 vienībām - un optimistiskais – ja izdotos atrast jaunas investīcijas, tad varētu augt dubultā līdz pat 80 gaisa kuģiem, kas gan avotam šķiet pagalam nereāli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrības airBaltic no 19. līdz 21.jūnijam piedalījās Parīzes aviošovā, kas ir pasaulē lielākā un senākā aviācijas izstāde, prezentējot CS300 lidmašīnu Bombardier izstādes paviljonā.

Šogad Parīzes aviošovs norisinās 52.reizi Le Buržē lidostā no 19. līdz 25.jūnijam, bet no 19. līdz 21.jūnijam izstāde bija paredzēta tieši nozares profesionāļiem. Šajās dienās Bomabrdier paviljonu apmeklēja lielākoties starptautisko mediju pārstāvji, aviācijas nozares profesionāļi un entuziasti no visas pasaules.

Jau vēstīts, ka airBaltic sagaidīja savu piekto no 20 pasūtītajām Bombardier CS300 lidmašīnām. Līdz 2019.gada beigām airBaltic plāno saņemt visas 20 pasūtītās Bombardier CS300 lidmašīnas. airBaltic bija pirmā lidsabiedrība pasaulē, kas uzsāka komerciālos lidojumus ar Bombardier CS300 2016. gada 14. decembrī.

Lasi Vēl:

FOTO: Boeing jaunākā 737 sērijas lidmašīna

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti piegādes kavējumiem AirBaltic paveras jaunas iespējas, taču nevar darīt visu tāpat kā līdz šim

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda aviācijas konsultāciju kompānijas Leeham analītiķis Bjorns Fērms, kas ir arī aeronavigācijas inženieris un testa pilots. Viņš reizē ar Baltijas mediju pārstāvjiem viesojās Bombardier lidmašīnu ražotnē Meribelā, Kvebekā, lai aplūkotu pasaulē pirmo komerciālo CS300, ko Latvijas nacionālā aviosabiedrība AirBaltic paredzējusi saņemt šā gada 1. decembrī.

«AirBaltic noslēdzis ļoti labu darījumu,» par 20 CS300 lidmašīnu iegādi saka B. Fērms. Viņš atzīmē, ka sekojis līdzi šī modeļa izstrādei, un tas esot ļoti labs.

Vai tiesa, ka lidmašīna ir vieglāk vadāma? Leeham eksperts atbild apstiprinoši. Proti, lasot tūkstošiem lapu garo rokasgrāmatu, ir redzams, ka tas ir pavisam jauns lidaparāts salīdzinājumā ar Airbus, kam arī ir elektriskā lidojuma vadības sistēma, taču tās uzbūve ir 30‒35 gadu veca. Tas ir redzams, piemēram, no pārbaudāmo lietu saraksta, kas CSeries gadījumā ir vienkārša un loģiska, rokasgrāmatā ir apvienotas labākās no Boeing un Airbus pieejām, kā arī aizlienēti uzlabojumi no biznesa klases reaktīvo lidmašīnu rokasgrāmatām. «Kā militārais lidotājs uzskatu, ka šajā sarakstā nav nepieciešami nieki, tikai galvenās lietas,» uzsver B. Fērms. Savukārt pasažieriem ir vairāk vietas kājām, ir lielāki logi u.c. Ērtuma ziņā gan E-Jet, gan Sukhoi, gan CSeries pārspēj Airbus vai Boeing.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 2016.gada 14.decembrī uzsāks pirmos lidojumus ar jauno Bombardier CS300 lidmašīnu, veicot komerciālo reisu no Rīgas uz Amsterdamu.

Jaunajā CS300 lidmašīnā kopumā ir 145 sēdvietas, lielāki logi, platāki sēdekļi, vairāk vietas rokas bagāžai, pilnveidotas labierīcības un citi uzlabojumi. Jaunā lidmašīna ir klusāka, norāda aviokompānijā.

airBaltic ir pirmā lidsabiedrība pasaulē, kas uzsāks lidojumus ar CS300 lidmašīnu, un tā kopumā ir pasūtījusi 20 CS300 lidaparātus.

airBaltic no Rīgas uz Amsterdamu lidojumus veic divas reizes dienā.

airBaltic nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz 60 galamērķiem. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 80.05% akciju, bet Ralfam-Dīteram Montāgam-Girmesam ar viņam pilnībā piederošu SIA Aircraft Leasing 1 pieder aptuveni 20%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic zīmola vēsture: no Saab 340 līdz Airbus

Laura Mazbērziņa, 10.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrībai airBaltic šis ir 23. jubilejas gads - uzņēmums tika dibināts 1995. gada 28. augustā, bet 1995. gada 1. oktobrī airBaltic ar Saab 340 lidmašīnu veica pirmo komerciālo lidojumu no Rīgas uz Stokholmu.

AirBaltic darbības pirmsākumos komandā bija 21 darbinieks - daļa uzņēmumā strādā vēl šodien. Pašlaik lidsabiedrības komanda ir izaugusi līdz 1 500 darbiniekiem no 30 pasaules valstīm.

Gluži kā pirms 23 gadiem, arī šodien airBaltic galvenais birojs atrodas starptautiskās lidostas Rīga teritorijā, kas ir arī lidsabiedrības galvenā bāze. 1995. gada oktobrī airBaltic uzsāka lidojumus no Rīgas uz četriem galamērķiem, bet šodien lidsabiedrības maršruta tīklu veido vairāk nekā 70 galamērķi.

Jau 1997. gadā airBaltic sāka paplašināt darbības spektru, uzsākot airBaltic Cargo kravas pārvadājumus. Papildus tam 2010. gadā lidsabiedrība lidostā Rīga atklāja aviācijas apmācību centru airBaltic Training. Pērn airBaltic spēra nākamo soli un atklāja airBaltic Pilotu akadēmiju, kurā iespējams apgūt pilota profesiju un kļūt par airBaltic pilotiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Bombardier no EgyptAir saņem CSeries lidmašīnu pasūtījumu 2,2 miljardu dolāru apmērā

LETA--AFP, 14.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas lidmašīnu un vilcienu ražošanas kompānija «Bombardier» otrdien paziņoja, ka panākusi vienošanos pārdot līdz 24 «CSeries» lidmašīnām Ēģiptes aviokompānijai «EgyptAir» par gandrīz 2,2 miljardiem ASV dolāru (1,8 miljardiem eiro).

Saskaņā ar starp abiem uzņēmumiem noslēgto vienošanos «EgyptAir» pasūtījusi 12 «CS300» lidmašīnas, kā arī saņēmusi iegādes tiesības vēl 12 lidaparātiem, norāda «Bombardier».

1932.gadā dibinātā «EgyptAir» ir vecākā lidsabiedrība Tuvajos Austrumos un Āfrikā, kas nodrošina lidojumus uz 70 galamērķiem 60 valstīs.

Kā vēstīts, Eiropas aviobūves uzņēmums «Airbus» oktobrī paziņoja, ka iegūs vairākuma akcijas «Bombardier CSeries» lidaparātu programmā.

Vienošanās starp «Airbus» un «Bombardier» nodrošinās iespēju ievērojami samazināt «CSeries» lidaparātu ražošanas izmaksas un izmantot «Airbus» starptautisko klātbūtni tirdzniecības veicināšanai.

Kā ziņots, Latvijas lidsabiedrība «airBaltic» ir noslēgusi līgumu par 20 «CS300» sērijas lidmašīnu piegādi, kļūstot par pirmo lidsabiedrība pasaulē, kas saņēma un sāka lidojumus ar šīs sērijas lidmašīnām. «airBaltic» augustā saņēma septīto no 20 pasūtītajām «CS300» lidmašīnām. Paredzēts, ka līdz gada beigām «airBaltic» flotē būs kopumā astoņi «CS300» gaisa kuģi. Savukārt atlikušās lidmašīnas plānots saņemt līdz 2019.gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maršrutā Rīga‒Brisele Bombardier CS300 lidmašīnas salīdzinājumā ar Q400 lidmašīnām samazina lidojuma laiku par teju 40 minūtēm, bet izmaksas uz sēdvietu - par 57%, to šodien notiekošajā Rīgas Aviācijas forumā norādīja AirBaltic lidojumu vadības vecākais viceprezidents Pauls Cālītis.

Izšķiršanās par Bombardier CS300, nevis Boeing vai Airbus lidaparātu iegādi notika 2011.‒2012. gadā, kad AirBaltic finansiālā situācija nebija visai spoža, bet lidapārāts vēl bija tikai uz papīra. Turklāt kanādiešu ražotājs neko tik lielu nebija būvējis, un tika izmantoti kompozītmateriāli, ar ko viņiem nebija pieredze. Proti, bija daudz nezināmo, kādi varētu būt plusi un mīnusi, un līdz ar to arī risks, atzīmēja P. Cālītis.

AirBaltic izmanto CS300 jau vairāk nekā gadu un kopumā ar jaunajām lidmašīnām pārvadājusi vairāk nekā vienu miljonu pasažieru, veicot varāk nekā 9100 lidojumu 24 tūkst. stundu garumā. Šogad lidsabiedrības rīcībā būs 12 Boeing 737, 12 Bombardier Q400 un astoņas jaunās CS300 lidmašīnas. Pēc P. Cālīša teiktā, ieguvumi no vienotas flotes, uz ko avikompānija iet, ir, piemēram, vienāda pasažieru pieredze, darbības vienkāršība, iespēja mainīt pilotus, kā arī tālāku lidojumu (+30%) iespēja. Jaunās lidmašīnas ļauj ietaupīt 20% degvielas, kas ir liels ieguvums degvielas cenu nestabilitātes dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AirBaltic un tās vadītājs gatavs dažādiem attīstības scenārijiem, to sarunā ar Dienas Biznesu norāda nacionālās aviokompānijas valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Nozares eksperti airBaltic ieceri iegādāties līdz pat 60 jaunām CS300 lidmašīnām vērtē kā loģisku, taču pilnīgai ainai būtu nepieciešams redzēt biznesa plānā Destination 2025 esošos skaitļus. DB jau rakstījis, ka pasūtījuma vērtība pēc kataloga cenām šādam pirkumam būtu 5,9 miljardi USD. Pēc M. Gausa teiktā, šī gada pirmā ceturkšņa rādītāji (+24% pasažieri, +22% ieņēmumi) ir vēl labāki nekā pērn, un tas ir ļoti labs pamats jaunajai biznesa stratēģijai.

Vaicāts, kā kompānija grasās savu ambiciozo mērķi sasniegt un kādi ir riski, M. Gauss norāda, ka 2012. g. tika parakstīta vienošanās par 10+10 lidmašīnām. Ja, CSeries programmai izgāžoties, pirmās 10 lidmašīnas netiktu uzbūvētas, airBaltic būtu iegādājies lietotus Airbus vai Boeing. Pēc viņa teiktā, risks, protams, bija, taču Bombardier programmas neveiksme nebūtu nāves spriedums nacionālajai lidsabiedrībai, jo beigu beigās lidmašīnas varētu arī iznomāt. Un tikpat labi būtu varējušas izgāzties arī Airbus un Boeing jaunās programmas. Kad bija skaidrs, ka progamma īstenojas, pasūtījumu skaits tika palielināts līdz 13 un tad līdz 20 saskaņā ar plānu Horizon 2021, kas paredzēja arī 14 Q400. Tad 2015. g. plāns tika mainīts uz 12 Q400 un divām CS300 un vēlāk uz 34 CS300 un/vai CS100 vēl pirms Destination 2025 izstrādes, atsakoties no Q400 pilnībā.

Komentāri

Pievienot komentāru