Jaunākais izdevums

Jogas popularitātes vilnis ir saniedzis arī Latviju – pēdējos trīs gados sakuplojušas vairākas jaunas specializētās studijas , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Precīzu skaitu, cik vietās Latvijā tiek piedāvātas jogas nodarbības, ir grūti noteikt, bet DB aptaujātie studiju īpašnieki lēš, ka to patlaban Rīgā varētu būt vairāk nekā divdesmit. Tirgū darbojas gan lielākas un populārākas studijas, kur nodarbības notiek regulāri – katru dienu, gan tādas, kurās jogot gribētāji sapulcējas pāris reizes nedēļā. Netrūkstot arī jogas pasniedzēju, kas individuālās nodarbības vada mājās. Pārsvarā specializētie jogas centri koncentrējas pilsētas centrā, kur ikdienā ir lielāka cilvēku plūsma.

Iestaigātā taciņa

Labo sajūtu laboratorija atvērta pirms astoņiem gadiem un ir bijusi pirmā Latvijā, kurā sāka piedāvāt arī karstās jogas nodarbības. Tolaik jogu kopumā Latvijā praktizējuši salīdzinoši mazāk. «Latvijā šis dzīves veids – jogas praktizēšanas tradīcija ienākusi no ārzemēm un šajos gados interese par to ievērojami palielinājusies. Pieprasījums veicinājis piedāvājumu. Jūtam konkurenci un, kad atveras kāda jauna studija vai kāda no tām piedāvā izdevīgāku cenas, var just, ka klienti apstaigā, izmēģina jaunās vietas. Tas ir veselīgi, turklāt katrs meklē savu jogas skolotāju,» atzīst Labo sajūtu laboratorijas (SIA Gundega) īpašniece un jogas pasniedzēja Ilvita Kļaviņa.

Ne tikai jaunajiem

Šķietami netipisku atrašanās vietu jogas studijai izvēlējušās Agnese Guļāne un Liene Krauze–Luste, kuras pirms diviem gadiem atvērušas jogas telpu Urban Yoga (SIA Rokocis) tirdzniecības centrā Galleria Riga. Abas ir uzņēmuma īpašnieces un arī pasniedzējas.

Visu rakstu Jogo jauni, jogo veci lasiet 13. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojums: Indijā viss ir iespējams

Sagatavoja Linda Zalāne, 03.10.2014

Parasti cilvēki, kas pelna naudu, kā vien var, un ir priecīgāki par bagātajiem eiropiešiem.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Indiju braucu apmēram divas reizes gadā, tur pārstāvu Latvijas, kā arī vietējos Indijas māksliniekus

Iesaka Ivonna Veiherte, Galerija 21 direktore

Biznesa attīstības iedīgļi Indijā ir senāki. Pirmo reizi uz Indiju aizbraucu 2007.gadā, kad ļāvos draugu aicinājumam doties uz šo valsti, pat nezinot, ko tur darīsim. Mani interesē joga, taču ne tādā mērā, lai šāda iemesla dēļ turp dotos, par biznesa iespējām šajā valstī nemaz nerunājot. Pavadījām trīs nedēļas, bet brīdī, kad bija jādodas mājup, es saplēsu avio biļeti un teicu, ka Indijā uzkavēšos vēl kādu laiku, tad jau redzēs, cik ilgi. Vēlējos tur pabūt viena, iepazīt vietējo vidi. Toreiz apmetos Rišikešā, kur nodzīvoju sešas nedēļas. Tas bija labs pārbaudījums, un pēc tam man radās iespēja Indijā sākt aktivitātes mākslas jomā. Indieši ir pieraduši pie eiropiešieiem, pratuši sadzīvot ar angļu kolonistiem. Viņi visi runā angliski un kopumā iebraucējiem ir atvērti. Sāku braukt uz mākslas mesēm un pārstāvēt latviešu māksliniekus Indijā, bet tad sapratu, ka būtu interesanti un pat vairāk vērts Indijā sadarboties ar viņu vietējiem māksliniekiem, jo katrā valstī jau vairāk turas pie savējiem. Sākotnēji, lai to darītu (un pat, iespējams, tādēļ, lai būtu iemesls doties profesionāli izaicinošā ceļojumā), viena pati divos mēnešos apmeklēju gandrīz vai visas Indijas pilsētas, kurās kaut kas notiek saistībā ar mūsdienu mākslu. Protams, man bija rekomendācijas un sagatavoti kontakti, lai tiktu tur uzņemta, bet neslinkoju atrast citus. Tas bija vērtīgi! Fiziski tas nebija viegli, jo katrā vietā iznāca uzkavēties ļoti neilgi. Kopumā papildināju priekšstatu par šo sfēru un tagad zinu gandrīz vai visus tirgus spēlētājus, Indijas laikmetīgās mākslas stiprās un vājās puses, jo mana pieredze mākslas jomā ļauj saskatīt arī reālās perspektīvas. Tagad vairākus gadus uz Indiju braucu caurmērā divas reizes gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikmets vairs nepieprasa, lai katrs sevi cienošs vīrietis pats uzceltu sev māju. Tā vietā nākušas dažādas iespējas pie tādas tikt, apvienojot pilsētas tuvumu, dabas klātbūtni un aktīva dzīvesveida perspektīvu. Viena no šādām pērlēm atrodama tepat Rīgā, Juglas ezera krastā, kaimiņos Brīvdabas muzejam.

Brīvdabas nams ir gleznaina meža ieloka ieskauts augstākās raudzes arhitektūras, dizaina un tehnoloģiju prasībām atbilstošs dzīvokļu komplekss, kur rast mājas un mieru no pilsētas burzmas, tajā pašā laikā atrodoties rokas stiepiena attālumā no tās epicentra.

Latectus, kas Latvijā darbojas kopsolī ar SEB banku, SIA Latectus valdes priekšsēdētājs Ģirts Grīnbergs uzsver, ka, viņaprāt, Rīgā reti ir sastopams projekts, kura tuvumā atrodams gandrīz viss komfortablai un aktīvai dzīvei: «Brīvdabas nams ir ekoloģiska un labvēlīga vide personīgai izaugsmei un ģimenes drošībai. Ezers ar tā sniegtajām atpūtas iespējām un Latvijas Etnogrāfiskais brīvdabas muzejs vēstures izpētei ir turpat līdzās. Veidojot šo projektu, būtiska bija infrastruktūra – liela tirdzniecības centra, veselības iestāžu, sporta bāzes, Juglas skolu un bērnudārzu tuvums, kā arī ērts sabiedriskais transports un veloceliņš. Tomēr nozīmīgākais faktors ir zaļa un norobežota vide ar iespējām 15 minūšu laikā nokļūt Vecrīgā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

FOTO: Mobilo sakaru operatora Bite birojs ar slidkalniņu

Anda Asere, 27.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atvērtā plānojuma birojā ir svarīgi, lai katram būtu sava darba vieta un iespēja patverties, ja nepieciešama telefonsaruna pilnīgā klusumā

«Veidojot biroja interjeru, ņēmām vērā gan pieaugošo darbinieku skaitu, gan to, lai tas būtu mūsdienīgs, ērts, funkcionāls un tajā būtu patīkami uzturēties. Tik strauji augošam uzņēmumam kā Bite par biroja pilnveidošanu un pielāgošanu ir jādomā teju nepārtraukti, jo pastāvīgi mainās darbinieku skaits, struktūra. Palielinoties darbinieku skaitam, pieaug nepieciešamība pēc īpašām telpām, piemēram, sarunām divatā. Ir svarīgi, lai darbinieki gan varētu justies ērti un produktīvi savā darba vietā, gan, ja nepieciešams, tikties ar klientiem, gan arī rīkot sapulces plašākā lokā. Tāpat nedrīkst aizmirst arī par vizuālo izskatu, lai ikdiena birojā būtu interesantāka,» stāsta Ance Kovale, Bite Klimata kontroles menedžere. Viņa uzskata, ka kvalitatīvā darba vidē ir vieglāk saglabāt produktivitāti un optimismu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu cilvēka dzīves ritms ir tik saspringts! Ar biznesa vidi saistītiem ļaudīm tas ir divkārt saspringts, un sports ir viens no labākajiem veidiem, kā atgūties no stresa. Tomēr iekļaut saspringtajā darba grafikā sporta nodarbības ir visai grūti. Neparedzēti pienākumi, virsstundu darbs, izbraukumi un tikšanās nereti traucē regulārus nodarbību apmeklējumus. Tāpēc reizēm ir grūti fiziskajām aktivitātēm atlicināt pat 30 minūtes, un lielie sportiskie plāni tā arī paliek ieceru līmenī, pat ja esat ideāli disciplinēts cilvēks! Kā gan lai atrod laiku gan sportam, gan biznesam? Te var palīdzēt Sportlex – vienotais sporta abonements Rīgas sporta klubiem, vēlāk arī sporta klubiem visā Latvijā.

Sportlex ir jauns sporta klubu tīkla koncepts. Pērkot vienu abonementu, klients saņem piekļuvi visiem klubiem, kuri ietilpst Sportlex tīklā: tā ir gan trenažieru zāle, gan krosfits, gan aerobika, joga, baseins, TRX, boulings, slidotava un daudz kas cits. Būtiskākā atšķirība – nav piesaistes konkrētam klubam vai ilgstošam līgumam un klienta kartītes vietā – mobilā lietojumprogramma ar ērtu interfeisu. Sportlex aplikācija palīdzēs atrast vispiemērotāko klubu pēc atrašanās vietas, attāluma, pieejamajiem pakalpojumiem un pat parādīs, kā tur nokļūt. Iespējams arī izmantot filtru vajadzīgā treniņa meklēšanai – lietojumprogramma dažu sekunžu laikā atradīs desmitiem izvēles variantu – sākot no tai-bo un beidzot ar dejām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas spa centriem jāiegulda daudz resursu un jāpiedāvā unikāli produkti, lai pabojātajā tirgū noturētu stabilu pozīciju.

Ilgus gadus spa nozarē – Rīgā un Jūrmalā – ir spēcīgi spēlētāji, kuru sniegto pakalpojumu klāsts ir gana plašs, un, ņemot vērā kopējo pieprasījumu pēc spa pakalpojumiem, šobrīd Latvijas tirgus ir diezgan piesātināts, spriež ESPA Rīga direktore Aiga Lapiņa. Uzsvaru liekot tieši uz dienas spa centriem, viņa piebilst, ka, ienākot tirgū jaunam spēlētājam, tam būtu jāiegulda ļoti daudz resursu un jāpiedāvā tiešām unikāli produkti un pakalpojumi, lai iegūtu un noturētu stabilu pozīciju. Lai bizness izdzīvotu, visu laiku jādomā, kā papildināt piedāvājumu, vienisprātis ir starptautiskā spa un wellness eksperte, Baltijas Spa asociācijas valdes locekles Ilona Ansone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar smagu darbu biznesā nav gana - vajadzīga arī rūpīga plānošana un prioritāšu noteikšana

Tā Viļņā notiekošajā finanšu tehnoloģiju konferencē "Fintech Inn" uzsvēra jaunuzņēmumu akseleratora "Startup Wise Guys" vadītājs Kristobals Alonso (Cristobal Alonso).

"Viss ir jāplāno - tā ir neseksīgā patiesība par panākumiem. Nekas nenotiks, ja neizpildīsi mērķus un nepieņemsi lēmumus. Jābūt nežēlīgam un jāsaka "nē" daudzām lietām. Lai plānotu, prioritizētu un izpildītu paredzēto, ir svarīga pašvadība," saka K. Alonso. Nereti mēdz teikt, ka 90% jaunuzņēmumu piedzīvo neveiksmi un neizdzīvo. Viņš uzskata, ka tas zināmā mērā ir saistīts ar neplānošanu un pieļauj, ka tad, ja plāno un fokusējas, veiksmes iespējas palielinās līdz pat 50%.

Uzņēmēji daudz ceļo, nereti starp savienotajiem reisiem jāpavada četrarpus stundas lidostā. Ir cilvēki, kuri šajā laikā aiziet uz kafejnīcu, lai padzertu kafiju, apēstu kruasānu un izsūtītu dažus e-pastus, tādējādi "nositot" laiku. K. Alonso šādās reizēs laikus ieplāno telefonkonferences. Īpaši labi tam noder agrās rīta stundas, kas ir laba iespēja, lai sazvanītos ar partneriem ASV, kam vienmēr traucē laika zonu atšķirības. Savukārt, pārbrauciens no lidostas uz viesnīcu viņa skatījumā ir ideāls laiks 15 minūšu telefonsarunām, kam nekad neatliek laika. "Izrunājies un uzreiz esi viesnīcā. Tas ir laiks, kad atpūtināt acis, sazvanīties," secinājis K. Alonso. Viņš arī atgādina par tīklošanās nozīmi. Ja reiz uzņēmējs uz dienu ir Londonā vai citā pilsētā, šis laiks jāizmanto lietderīgi, nevis vienā sapulcē un pārējo laiku nosēžot "Starbucks". K. Alonso iesaka jau laikus apdomāt, kuri paziņas dzīvo konkrētajā pilsētā un sarunāt tikšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar SIA Later Ltd (picēriju tīkls Pica Lulū) direktori Sandru Gorbunovu

Lelde Petrāne, 12.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Later LTD direktore Sandra Gorbunova. Pica Lulū ir 100% Latvijas uzņēmums. Tas ir spējis pārdzīvot dažādus laikus un dzīves ciklus 22 gadu garumā.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Mani interesē sarežģītas nozares ar dažādiem mainīgiem procesiem un iespēju nemitīgi pilnveidot un uzlabot. Ražošana un sabiedriskā ēdināšana ir vienas no sarežģītākām nozarēm, kurās darboties. Šīs abas nozares un lauksaimniecība ir valsts mugurkauls. Un tas, kādi cilvēki tajās strādā, liecina par to, kāds ir šis mugurkauls: stingrs un taisns vai šķībs un viegli kustināms. Ja man ir izvēle, es labāk izvēlos smagu darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divi no svarīgākajiem faktoriem sporta klubu apmeklētāju skaita pieaugumam gada sākumā, ir Jaunā gada apņemšanās, ko cilvēki cenšas īstenot, un dāvanu kartes, kas tiek saņemtas Ziemassvētkos, norāda sporta klubu pārstāvji. Aktīvi sportot arī pēc tam visi gan neturpina.

Viena no jogas studijas Urban Yoga dibinātājām Liene Krauze-Luste atzīst, ka apmeklētāju skaita un intereses pieaugums gada sākumā ir novērojams pilnīgi noteikti. Viņa norāda, ka pēc janvāra ir arī apmēram 30% apmeklētāju skaita samazinājums, tomēr tas ne vienmēr skaidrojams tikai ar motivācijas trūkumu pildīt Jaunā gada apņemšanās. «Uz Ziemassvētkiem un Jauno gadu tiek saņemtas dāvanas dažādu abonementu, dāvanu karšu veidā un tās tiek aktīvi izmantotas janvārī,» saka L. Krauze-Luste.

Aktivitāti janvārī viņa skaidro arī ar mierīgāku periodu darba vietās: «Periodā, kad nenotiek ļoti lielas aktivitātes darbā, cilvēkiem ir iespēja veltīt vairāk laika sev. Pēc tam jau atkal sākas diezgan aktīvs un noslogots periods uzņēmumos.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divi mākslinieki – Paula Pelše un Klāvs Loris – uz jogas apģērba grafiski atveido pašu uzņemtās fotogrāfijas

Paula un Klāvs apvienojušies projektā Muta. Katrs radītais darbs un apģērba grafika tiek veidota, iespaidojoties no pašu uzņemtām fotogrāfijām, kuras tapušas ceļojumos pa pasauli un Latviju. «Mums abiem ir tuva dabas tēma, tādēļ apģērbos grafiski attēlojam dažādus dabas elementus. Uz krekliem un legingiem uzdrukātajos darbos ir redzamas detaļas no Austrālijas lietus mežiem, Portugāles okeāna piekrastēm, Āfrikas tuksneša un Sicīlijas vulkāna, kā arī no Latvijas mežiem un ūdeņiem,» stāsta Paula.

Abi ir Latvijas mākslas akadēmijas absolventi. Paula ieguvusi zinības grafikā, bet Klāvs – glezniecībā.

Tuvāk dabai

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Apsara apgrozījums pieaudzis par 25%

Lelde Petrāne, 30.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tējas ražotāja Apsara apgrozījums 2014. gadā bijis 316,55 tūkstoši eiro, kas ir par 63,51 tūkstošiem eiro vairāk nekā pērn, liecina uzņēmuma neauditētie finanšu dati.

Apsara pērn saražojusi un pārdevusi 98 tonnas tējas. Pērn pircēju iecienītākās tējas bijušas Captain Blake, Green Exotic, Camomile un Joga.

Pērn Apsara tēju fabrikā ieviesta jauna tējas fasējamā iekārta, tā nodrošinot iespēju iefasēt tēju hermētiski drošā aploksnītē un tējas maisiņam piesiet diegu ar uzmezglošanas metodi. Pateicoties jaunajām iespējām, 80% apmērā ir mainīts produktu sortiments: radīti jauni tēju veidi, kā arī mainīti nosaukumi, tos angliskojot un piemērojot eksporta vajadzībām. Patlaban saražotā produkcija tiek eksportēta uz Lietuvu, Igauniju un Baltkrieviju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Papildināts - Latvijā pirmo Sports Direct atklās augusta sākumā; Olimpia esošo Rimi tas neskars

Lelde Petrāne, 26.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augusta sākumā i/c Olimpia pirmajā stāvā atklās Latvijā pirmo Sports Direct veikalu, kas piedāvā sporta zīmolu preces, beidzot šodien izplatītā paziņojumā apstiprina Olimpia direktore Zane Šulca.

1300 kvadrātmetrus lielajā veikalā būs iespēja iegādāties sporta zīmolu apģērbus un aksesuārus.

«Sporta preču mazumtirdzniecības milzis Sports Direct jau šovasar sevi pieteiks kā nopietns spēlētājs Latvijas sporta preču un apģērbu veikalu segmentā. Gandarījums, ka esam pirmie Latvijā, kas uzņem šo pasaulslaveno veikalu,» pauž Z. Šulca.

Viņa informēja, ka veikalu Rimi Sports Direct izvietošana centra pirmajā stāvā nekādā veidā neskars. Sports Direct būs atrodams, ejot pa galveno ieeju un pagriežoties pa labi pirms eskalatora. Arī centrā esošos mazos veikalus izmaiņas neskars.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pirmo britu sporta preču tirgotāja Sports Direct veikalu tirdzniecības centrā Olimpia plānots atvērt rīt, 1.augustā, informēja centra Olimpia direktore Zane Šulca.

Viņa gan neatklāj, cik lielas investīcijas tiek ieguldītas veikala izveidē Latvijā, taču atzīmē, ka Sports Direct veikala platība būs 1300 kvadrātmetri, kā arī to, ka Sports Direct pārstāvis un veikala pārvaldītājs Latvijā būs sporta preču tirgotāja SIA Sportland.

Šulca nevar vēl pateikt, cikos tieši notiks veikala atklāšana, bet atzīmē, ka informācija, kas saistīta ar veikala atklāšanu, tiks sniegta šodien. Ar uzņēmuma Sportland pārstāvjiem patlaban nav izdevies sazināties.

Britu sporta apģērbu mazumtirdzniecības veikals Sports Direct pārstāv tādus zīmolus kā Nike, Adidas, Puma, Reebok, Emporio Armani, Calvin Klein, Converse, Diesel, Jack and Jones, Dunlop, Crocs, Lee Cooper un daudzus citus.

Komentāri

Pievienot komentāru