Jaunākais izdevums

Pēc preču pirkšanas ažiotāžas pērnā gada nogalē, kad straujās rubļa devalvācijas ēnā cilvēki Krievijā centās atbrīvoties no rubļu uzkrājumiem, lielā mērā pārvēršot tos tādās ilgtermiņā lietojamās sadzīves elektroprecēs kā televizori, ledusskapji un tamlīdzīgi, nu iestājusies pretēja tendence – elektropreču tirgū Krievijā sācies dziļš kritums. Līdzīgas tendences ir daudzās bijušā padomju reģiona valstīs, ceturtdien raksta laikraksts Diena.

Ainu paspilgtina fakts, ka drūmu skatu nākotnē rāda ne tikai šī gada pirmā ceturkšņa statistika, bet arī patērētāju noskaņojuma aptaujas un tirgus ekspertu prognozes.

Šogad notikušajā lielākās vācu plaša patēriņa sadzīves elektronikas izstāžu kompānijas IFA rīkotajā mediju saietā nozares eksperti prognozēja strauju pārdošanas lejupslīdi Krievijā. Piemēram, šogad lielās sadzīves tehnikas – ledusskapju, veļas mašīnu un tamlīdzīgi – vienību skaita samazinājums varētu pārsniegt 20%, lēš globālās tirgus izpētes kompānijas GfK eksperts Friedemans Stokle. Savukārt GfK mazumtirdzniecības un tehnoloģiju tirgu izpētes virziena vadītājs Jurgens Boinijs Krievijas tirgus atlabšanu prognozē tikai 2018. gadā.

Īpaši sāpīgi, visticamāk, tas ir tiem ražotājiem, kā, piemēram, itāļu zīmolam Indesit, kuru biznesā tieši Krievijas tirgum iepriekš bija dominējoša loma.

To, ka sadzīves tehnikas pirkšanas ažiotāža pērnā gada nogalē Krievijā tiešām bija milzīga, parāda tirgus izpētes kompānijas GfK Technical Market Index pētījumā apkopotie dati. 2014. gada ceturtajā ceturksnī sadzīves elektropreču tirgus pieaugums Krievijā, rēķinot pret tādu pašu laika periodu iepriekšējā gadā, sasniedza 28,4%, un visbūtiskākais apgrozījuma kāpums – 53,3% – bija tā dēvētās lielās sadzīves tehnikas (ledusskapji, veļas mašīnas un tamlīdzīgi) jomā, kā arī plaša patēriņa elektronikas (televizoru, audiotehnikas un tamlīdzīgi) segmentā, kur izaugsme sasniedza 42,7%.

Pērnā gada ceturtais ceturksnis nodrošināja mērenu – 7,3% – kopējo sadzīves elektropreču tirgus pieaugumu gada griezumā, kas nodrošināja 1437 miljardus Krievijas rubļu (aptuveni 26 miljardi eiro) lielu kopējo tirgus apgrozījumu.

Tālāk viss notiek kā mežonīgo amerikāņu kalniņu atrakcijās, kad pēc pacēluma seko spējš kritums. To, ka gaidāmais kritums būs liels, apstiprina jau zināmie šā gada pirmā ceturkšņa dati, kas rāda, ka minēto preču pārdošanas apjomi Krievijā samazinājušies par 2,5 miljardiem eiro, un tas ir tuvu 50% no pērn šai pašā laika posmā pārdoto preču apjoma.

Līdzīgi procesi vērojami lielāko Krievijas kaimiņvalstu tirgos, taču lejupslīde, izņemot kara plosīto Ukrainu, tajos tomēr nav tik dziļa, kā tas vērojams Krievijā. Kazahstānā pārdošanas apjomu kritums ir tikai pāris procentu. Savukārt, rēķinot pārdošanas apjomus vietējā valūtā, ņemot vērā valūtu kursu svārstības, kritumi izrādās pat daudz mazāki. Savukārt Ukrainā, kur valūtas devalvācija visvairāk izjūtama, vērojams pat apgrozījuma pieaugums.

GfK Retail and Technology Baltic Baltijas valstu un Baltkrievijas tirgus eksperts Jānis Pilipivs norāda, ka preču cenās vietējā valūtā pārdevējs papildus ieliek nākotnes valūtas vērtībās izmaiņas risku, kas var padarīt produktus dārgākus tieši vietējā valūtā.

Plašāk lasiet rakstā Amerikāņu kalniņi elektropreču biznesā ceturtdienas, 21.maija laikrakstā Diena (8.,9.lpp.)

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pārtvert bīstamās preces

Anda Asere, 21.05.2019

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) Preču un pakalpojumu uzraudzības departamenta Patēriņa preču uzraudzības daļas vadītāja vietniece Agrita Tjarve

Foto: Evija Trifanova/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gadā ES Ātrās brīdināšanas sistēmā nepārtikas preču jomā Rapex saņemti 2257 brīdinājumi par pasākumiem, kas veikti, vēršoties pret bīstamiem produktiem

Tam sekoja 4050 turpmāko darbību, ko veica citi tīkla dalībnieki, reaģējot uz brīdinājumiem. Savukārt Latvijā pērn bija 16 brīdinājumi par pasākumiem, kas veikti, vēršoties pret bīstamiem produktiem, un 17 turpmākās darbības. Visbiežāk paziņotās produktu kategorijas ir elektroierīces un elektroiekārtas (31%), mašīnas un iekārtas (31%) un rotaļlietas (13%). Vēl gadu iepriekš, 2017. gadā, Latvijā bija 32 brīdinājumi, kam sekoja 24 turpmākās darbības. ES kopumā – 2201 brīdinājums un 3952 turpmākās darbības.

«Rapex ir sistēma ātrai informācijas apmaiņai starp iestādēm par to, ko darīt ar bīstamiem produktiem. Galvenais mērķis ir drošs vienots tirgus. Gadījumā, ja tirgū ir nedrošs produkts, ir sistēma, kā rīkoties,» uzsver Andrē Berends (André Berends), Eiropas Komisijas Ātrās informācijas apmaiņas sistēmas par nepārtikas preču un pakalpojumu drošumu Rapex vadītājs, piebilstot, ka ES ir pamatprincips, ka tirgū var būt tikai droši produkti. Ja uzņēmums uzzina, ka ražo vai tirgo bīstamu produktu, ir pienākums informēt atbildīgās iestādes, lai tam sekotu turpmāka rīcība. Un arī, ja kontrolējošās iestādes pamana problēmas, tās informē uzņēmumu un pieprasa mārketinga apturēšanu, produkta atsaukšanu u.tml. «Rapex ir tiešām uzticama sistēma. Kad produkts ir identificēts, tas var būt izņemts no tirgus ne tikai konkrētajā valstī, kur iesniegts paziņojums, bet visā ES. 2018. gadā sistēmā bija vairāk nekā 2000 paziņojumu, pārsvarā par rotaļlietām, un sekoja divreiz vairāk turpmāko darbību. Tas parāda sistēmas efektivitāti, kā iestādes reaģē,» klāsta Tieslietu, patērētāju un dzimumu līdztiesības komisāre Vera Jurova (Věra Jourová). 1/3 eiropiešu turpina lietot preces, kad ir ziņots par to bīstamību. Tas nozīmē, ka vajadzīgs labāk skaidrot, kāpēc ir svarīgi pārtraukt šīs preces lietot. Tāpat ir svarīgi, lai uzņēmumi skaidri informē patērētājus. «Reizēm cilvēkiem ir grūti saprast šos paziņojumus. Tāpēc ir sākta komunikācijas kampaņa ar padomiem uzņēmumiem un iedzīvotājiem,» viņa stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

FOTO: Skolēnu mācību uzņēmumu radītās biznesa idejas

Ilze Žaime, 09.12.2019

Huntion izveidotāji - paši mednieki - radīja pirmo aproci, kas signalizē medniekam par dzinēja tuvošanos, mazinot iespējamos riska faktorus, Cena - ap 30 EUR

Foto: ILZE ŽAIME

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aproces medniekiem, videi draudzīgs putekļu sūcējs, mēslojums kapsulās augiem - šīs un daudzas citas biznesa idejas skolēnu mācību uzņēmumi (SMU) prezentēja "Citā Bazārā", kas aizvadītās nedēļas nogalē notika tirdzniecības centrā "Domina Shopping".

Pasākumā piedalījās 270 skolēnu mācību uzņēmumi (SMU), kas sevi pierādījuši kā labākie 400 komandu konkurencē. Kopumā 2018./2019. mācību gadā Latvijā ir reģistrējušies vairāk nekā 1200 skolēnu mācību uzņēmumu.

Interesantākās biznesa idejas Db.lv ieskatā skatieties galerijā!

SMU programma ir īpaši 4.-12. klašu skolēniem veidota mācību metode un iespēja skolēniem, praktiski darbojoties, apgūt sava uzņēmuma izveides un vadīšanas prasmes, radīt produktus un piedāvāt tos saviem potenciālajiem klientiem. Izglītības un zinātnes ministrija ir atzinusi šo mācību metodi un rekomendē to izglītības iestādēm kā uzņēmējspēju attīstošu un pilnveidojošu mācību metodi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ogrē darbību atsākusi agrāk iecienītā kafejnīca "Pie zelta liepas", kurā patlaban nodarbināti 8 cilvēki ar īpašām vajadzībām, stāsta kafejnīcas īpašnieki.

Zālē izvietotas 40 sēdvietas klientiem, un padomāts arī par bāra apmeklētājiem.

Paredzēts, ka vasaras mēnešos darbību uzsāks āra terase ar 60 vietām klientiem, kuri nesteidzīgi varēs vērot pilsētas promenādi un priekšnesumus uz blakus esošās mazās estrādes.

Pašreiz kafejnīcā Eiropas ēdienu karte mijas ar streetfood ēdieniem jauniešiem, tāpat ir ietverti arī ēdieni no 20. gadsimta 70. gadu ēdienu kartes, un dzērienu klāsts. Kafejnīcu iekārtojot, padomāts par mazajiem klientiem, gan ēdienu kartē, gan pielāgotas sēdvietas un attīstošās rotaļu mantiņas.

SIA Bļoda.lv personāls ir 12 darbinieki, no kuriem 8 ir cilvēki ar īpašām vajadzībām.

17. oktobrī Ogres novada pašvaldības domes sēdē tika pieņemts lēmums nodot sociālajam uzņēmumam SIA Bļoda.lv telpas bezatlīdzības lietošanā pašvaldībai piederošajā nekustamajā īpašumā Brīvības ielā 18, Ogrē. Telpas atrodas 1.stāvā 383,5 m2 platībā (izņemot telpas, kas tiek izmantotas Ogres novada Tūrisma un informācijas centra vajadzībām) un pagrabstāvā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais konteineru kuģis pirmoreiz ieradies Lielbritānijā, ziņo BBC. CSCL Globe savā pirmajā braucienā no Ķīnas devās 2014. gada 4. decembrī.

Honkongā reģistrētais CSCL Globe, kas garumā pārsniedz 400m, pietauvojies Felikstovā. Tajā tika vesti 19 000 standarta konteineru.

Iepriekšējais lielākais kuģis, kas pietauvojās šajā ostā, bija Maersk Triple-E, kas ieradās novembrī, atvedot aptuveni 18 tūkstošus konteineru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šo sestdien, 7. martā, notiks gada lielākais skolēnu mācību uzņēmumu pasākums "Cits Bazārs", kurā ar pašu radītiem produktiem tirgosies 270 skolēnu mācību uzņēmumi no visas Latvijas.

"Cits Bazārs" notiek Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) projekta "Inovāciju motivācijas programma" ietvaros, un to skolēniem rīko izglītības organizācija "Junior Achievement Latvia".

""Cits Bazārs" ir iespēja skolēniem pārliecināties par savu preču vai pakalpojumu dzīvotspēju, novērtēt potenciālo pircēju atsauksmes un interesi. Pircēju atgriezeniskā saite ir dzinējspēks, kas iedvesmo jaunos uzņēmējus turpināt darboties, attīstīt ne tikai uzņēmējdarbību, bet arī savas individuālās - komunikācijas, pārdošanas un prezentācijas prasmes," norāda "Junior Achievement Latvia" valdes priekšsēdētājs Jānis Krievāns.

Skolēnu radītos darinājumus varēs iegādāties astoņās kategorijās: interjera preces, elektropreces un gaismas objekti, suvenīri, dāvanas un sezonas preces, apģērbi un aksesuāri, spēles un preces bērniem, pakalpojumi un izklaide, pārtika un preces virtuvei, kā arī skaistumkopšana un bižutērija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meklējot darījumu partneri Ķīnā, jāapbruņojas ar pacietību un precizitāti, produkta dizains jāpielāgo austrumu tirgus īpatnībām , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Reaģējot uz Krievijas noteikto embargo vairākiem pārtikas produktiem, Latvijas ražotāji sākuši skatīties Ķīnas tirgus apgūšanas virzienā, tomēr eksperti norāda, ka uz šo valsti var tēmēt spēcīgi uzņēmumi, jo tā iekarošanai būs nepieciešamas pamatīgas investīcijas un lieli produkcijas apjomi.

Mēģina stimulēt

Ķīnas ekonomikas izaugsme pēdējos gados palēninās, par ko satraucas daudzi starptautiskie ražotāji, prognozējot mērenāku šīs valsts pieprasījumu gan pēc izejvielām, gan pēc gatavās produkcijas. Šajā gadā ekonomikas izaugsme tur tiek prognozēta ap 7%, taču tiek sagaidīts, ka valdība veiks pasākumus un īstenos strukturālās reformas, lai veicinātu straujāku tautsaimniecības izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Elektrotehnikas servisa un loģistikas centra attīstībā investēs 700 tūkstošus eiro

Db.lv, 03.12.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Elektronika-Serviss" ieguldīs vairāk nekā 700 tūkstošus eiro jauna servisa un loģistikas centra attīstībā.

Uzņēmums sindicētā aizdevuma veidā saņēmis vairāk nekā 400 tūkstošu eiro no "Swedbank" un vairāk nekā 330 tūkstošus no finanšu institūcijas "Altum". Finansējums tiks izmantots, lai celtu uzņēmuma servisa centra kapacitāti.

SIA "Elektronika-Serviss" specializējas plaša profila elektrotehnikas remontā un garantijas servisa nodrošināšanā. Plānots, ka ar iegūto finansējumu uzņēmums iegādājies jaunas telpas, kas ļaus optimālāk veikt elektrotehnikas servisa remontu un arī nodrošināt loģistiku

Abu finanšu iestāžu izsniegtais finansējums ļaus SIA "Elektronika-Serviss" iegādāties jaunu nekustamo īpašumu Rīgā, Slokas ielā. Īpašums, kas sastāv no zemes un ražošanas korpusa ēkas, ļaus optimizēt veicamo elektrotehnikas servisa vienību apmēru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mainoties iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem, līdzi jāmainās arī tirdzniecības aprīkojuma ražotājiem un izplatītājiem, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Interneta attīstības dēļ kardināli mainās veids, kā un kur cilvēki iepērkas un tas, ko viņi pērk. Nesen ar kolēģi spriedām, kas paliks ārpus interneta? Ēdiens – restorāni, ātrā ēdināšana, pārtikas lielveikali – un degvielas uzpilde, jo cilvēks nav vēl iemācījies ēst internetā un tur nevar ieliet arī mašīnā benzīnu. Lai gan ir diezgan daudz cilvēku, kuri jau tagad pērk internetā pārtikas preces ar piegādi uz mājām un, piemēram, Norvēģijā jau ir 50 tūkst. elektromobiļu Tesla, kam nav nepieciešamības iebraukt degvielas uzpildes stacijās. Elektropreces arvien vairāk tiek pirktas internetā. Cilvēki uz veikalu iet nevis tāpēc, lai nopirktu, bet lai apskatītu preci, ko pēc tam pasūtīt internetā. Veikali palēnām pārvēršas par sava veida ekspozīciju zāli (show-room),» nākotni ieskicē Vitrum Group vadītājs Jurijs Baskakovs. Uzņēmums ir viens no lielākajiem spēlētājiem tirdzniecības iekārtu un aprīkojuma tirgū Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 laiks ir mainījis cilvēku paradumus e-komercijā, un pieaugošajam pieprasījumam un klientu prasībām pretī ir jāliek efektīvs piegādes ātrums un pēc iespējas plašāks preču sortiments.

Tāds ir kopīgais secinājums pēc radošās konferences “Loģistika e-komercijā”, kuru izdevniecība Dienas Bizness organizēja sadarbībā ar VAS Latvijas Pasts, SIA Omniva, SIA Rimi Latvia, tirdzniecības centru internetā 220.lv un SIA SSI Schaefer.

Pasts e-komercijas laikmetā

Vēl aizvien Latvijas Pasta īpašumā ir pasta nodaļas, kuras izveidotas pirms 100 gadiem, kad valdīja zirgu transports un telegrāfs, tomēr šīs aizpagājušā gadsimta liecības uzņēmumā mudinājušas VAS Latvijas Pasts valdes priekšsēdētāju Mārci Vilcānu domāt par nākotni.

Patlaban vairs tikai daži sūta vēstules papīra formātā, toties teju katrs ir iegādājies preci internetā, un nereti to piegādā Latvijas Pasts. Uzņēmums pēdējos gados ir atdzimis jaunā veidolā kā e-komercijas loģistikas realizētājs, un šī joma ik dienu piedāvā jaunus izaicinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties pusgadu ilgušajai Latvijas prezidentūrai Eiropas Savienības Padomē, ministrijas saviem darbiniekiem sākušas izmaksāt prēmijas, lai pateiktos par padarīto darbu, ceturtdien vēstīja raidījums LNT Ziņas.

Veselības ministrija (VM) ir viena no pirmajām, kas tās izmaksājusi. Prēmijas saņēmuši 28 darbinieki, kuriem kopumā izmaksāti 50 900 eiro. Prēmiju apmērs ir plašs - no 378 līdz pat 4466 eiro pirms nodokļu nomaksas. Tās izmaksātas algas, pusotras vai divu algu amērā, ņemot vērā katras personas darba intensitātes pakāpi, kā to paredz valdības noteikumi, skaidro ministrijā.

«Par labi padarītu darbu, tas ir viens. Bet es gribētu uzsvērt arī to, ka Veselības ministrijas darbinieki ir vieni no viszemāk atalgotajiem ministriju līmenī. Un, ņemot vērā to, lai motivētu savus darbiniekus, šīs prēmijas tika izmaksātas,» komentēja VM pārstāvis Oskars Šneiders.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Gada otrajā pusē tirgotājiem ir jārēķinās ar iedzīvotāju pirktspējas samazināšanos

Mārtiņš Āboliņš, bankas Citadele ekonomists, 29.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecība Latvijā ir gana sekmīgi atkopusies no COVID-19 pandēmijas ierobežojumiem, un Krievijas iebrukums Ukrainā pagaidām nav jūtami ietekmējis iedzīvotāju tēriņus.

Kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes publicētā informācija, šī gada martā mazumtirdzniecības apgrozījums salīdzināmajās cenās Latvijā palielinājās par 13,2 %, savukārt kopā ar cenu kāpumu apgrozījuma kāpums eiro izteiksmē sasniedza gandrīz 30 %. Protams, pirms gada Latvijas tirdzniecība bija būtiski ierobežota, tādēļ straujš kāpums bija gaidāms. Tomēr trīs gadu laikā kopš 2019. gada marta mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā, neskaitot inflāciju, ir audzis par vairāk nekā 15 %, lai arī Latvijas ekonomika šajā laikā ir augusi tikai par 2,5 %.

Martā salīdzinājumā ar pērno gadu ir audzis gandrīz visu tirdzniecības jomu apgrozījums, izņemot elektropreces un tirdzniecību internetā. Tāpat zināma loma tirdzniecības straujajā kāpumā, visticamāk, ir bijusi arī palīdzības sniegšana Ukrainai, piemēram, sporta preču, kas ietver dažādas armijai noderīgas aktīvās atpūtas preces, tirdzniecībai augot par 77 %.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Redzamākās izmaiņas Rīgas universālveikalā Stockmann ir Seppala aiziešana un Costa kafejnīcas un elektropreču tirgotāja Euronics ienākšana; Somijā un Krievijā bizness mainās krietni vairāk , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šī gada sākumā Stockmann grupa pieņēma lēmumu mainīt stratēģiju un pastiprināt savu pozīciju tirgū, piedāvājot daļu no telpām nomai, iepriekš vēstīja Db.lv. Kā uzņēmumam ar pārmaiņām Latvijā veicies, intervijā stāsta Rīgas universālveikala direktore Dace Goldmane. Ar viņu DB tiekas neilgi pirms Stockmann Trakajām dienām. Vaicāta, kāds ir šī pasākuma pienesums, D. Goldmane atbild, ka šī ir viena no universālveikala lielākajām kampaņām, kas stāv līdzās Ziemassvētkiem. Trakās dienas notiek divas reizes gadā un kopējais abu kampaņu apgrozījums ir pielīdzināms vidēji viena mēneša apgrozījumam universālveikalā. Tā apgrozījums Latvijā pērn pieauga par 5%, sasniedzot 44,6 miljonus eiro, šogad gan nav vērojams apgrozījuma pieaugums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Klātienē atkal norisināsies skolēnu mācību uzņēmumu Ziemassvētku tirdziņš Cits Bazārs

Db.lv, 01.12.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 3. decembrī, tirdzniecības centrā “Domina Shopping” pēc divu gadu pārtraukuma klātienē notiks ikgadējais izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotais Latvijas skolēnu mācību uzņēmumu Ziemassvētku tirdziņš “Cits Bazārs”.

Tajā pašu radītas preces un oriģinālas Ziemassvētku dāvanas apmeklētājiem piedāvās 270 skolēnu mācību uzņēmumu no visas Latvijas.

“Lai arī skolēni pēdējos gadus teicami pielāgojās pandēmijas situācijai, piedāvājot savus ražojumus e-katalogā, nekas nevar aizstāt īstu sarunu ar pircēju un gandarījumu, redzot pieprasījumu pēc paša radīta produkta. Tādēļ esmu priecīgs, ka tirdziņš ir atpakaļ un jaunieši, sastopoties ar saviem klientiem, var gūt papildus motivāciju attīstīt savus produktus un biznesa idejas,“ pauž izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia “ vadītājs Jānis Krievāns.

Visas dienas garumā “Citā Bazārā” plaši tiks piedāvātas oriģināla dizaina tekstilpreces, bižutērija, no pašmāju labumiem ražoti gardumi, dažādu dabīgu materiālu aksesuāri un suvenīri dāvanām. Starp estētiskām un sadzīvē noderīgām precēm būs apskatāmas arī skolēnu veidotas pavisam unikālas un funkcionālas lietas, piemēram, puķupodi ar viedo laistīšanas sistēmu, augļu trauks ar iebūvētu ierīci kukaiņu aizbaidīšanai, spēļu kārtis ar ilustrētiem latviešu daiļliteratūras tēliem, ķepu saudzējošs vasks četrkājainajiem mīluļiem un citi interesanti produkti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

SEB banka ir piešķīrusi vairāk nekā 6 miljonus eiro SIA Bitateks un Cita Santehnika

Žanete Hāka, 29.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Refinansēšanas darījuma ietvaros SEB banka piešķīrusi daudznozaru uzņēmumam SIA Bitateks finansējumu 4,9 miljonu eiro apmērā, informē SEB banka.

Turklāt uzsāktās sadarbības ietvaros veikalu tīklam Cita Santehnika, kurš ietilpst SIA Bitateks uzņēmumu grupā, SEB banka piešķīrusi arī faktoringa līniju 1,2 miljonu eiro apmērā.

SEB bankas valdes loceklis Ints Krasts uzsver, ka uzņēmumu finansēšana ir būtiska SEB bankas prioritāte - banka labprāt finansē uzņēmumus, kas iegulda inovācijās un paplašina savu darbību ārzemēs.

SIA Bitateks valdes loceklis Dmitrijs Aškinezers: « Izvēloties sadarbības banku, mums bija svarīgi atrast partneri, kuram varējām uzticēties un kurš varēja piedāvāt abpusēji izdevīgus finansēšanas nosacījumus. Piešķirtais finansējums ļaus mums pārkreditēt esošās saistības un koncentrēties uz biznesa paplašināšanu. Mūsu plānos ir biznesa attīstība Igaunijā un Lietuvā, kam šis finansējums ir būtiska sastāvdaļa.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šo sestdien, 4. martā, notiks gada lielākais “Junior Achievement Latvia” un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras rīkotais skolēnu mācību uzņēmumu pasākums “Cits Bazārs”.

Tas norisināsies tirdzniecības centrā “Domina Shopping”, piedaloties un ar pašu radītiem produktiem tirgojoties 270 skolēnu mācību uzņēmumiem no visas Latvijas.

Pārnēsājama pusdienu kastīte ar sildelementu, no kafijas biezumiem veidoti krūžu paliktņi, LED pagriešanās un apstāšanās signāli velosipēdiem, ķepas saudzējošs vasks četrkājainajiem mīluļiem ir tikai daži no produktiem, kurus līdzās citām skaistumkopšanas, interjera, pārtikas, rotaļlietu, tehnoloģiju precēm un pakalpojumiem varēs apskatīt un iegādāties Citā Bazārā.

“Apmeklējot Citu Bazāru, pircēji nereti ir pārsteigti, cik oriģinālas un kvalitatīvi nostrādātas ir skolēnu biznesa idejas, un labprāt viņus atbalsta, veicot pirkumu. Savukārt jaunajiem uzņēmējiem pasākums ir lieliska vieta, kur novērtēt patērētāju interesi par savu produktu, kā arī uzlabot savas komunikācijas un prezentēšanas prasmes,“ stāsta izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia“ vadītājs Jānis Krievāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas embargo spēcīgi iedragāja SIA Kreiss darbību, tomēr kompānija nemet plinti krūmos un meklē klientus jaunos reģionos; šogad tā cenšas apgūt Turcijas tirgu, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Uzņēmums Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas rīkotajā konkursā Eksporta un inovācijas balva 2015 startē kategorijā Eksportspējīgākais komersants lielo un vidējo komercsabiedrību grupā.

Savs autoparks

Kompānija dibināta 1994. gadā, taču līdz 2006. gadam tā attīstījusies lēni – tolaik uzņēmumam piederēja 90 automašīnas. Tagad to skaits pārsniedz 2000, stāsta SIA Kreiss mārketinga un sabiedrisko attiecību speciāliste Svetlana Avene-Aveniņa. Uzņēmums nemitīgi atjauno savu autoparku, un visas tajā ietilpstošās automašīnas nav vecākas par trim gadiem. Šogad līzingā iepirktas jaunas Mercedes un Volvo kravas automašīnas. Tiklīdz kredīts tiek apmaksāts, uzņēmums iepriekšējās automašīnas pārdod un iegādājas atkal jaunas, jo lielākoties uzņēmuma sadarbības partneru nosacījums ir preču pārvadājumi ar automašīnām, kuru vecums nepārsniedz dažus gadus. Uzņēmumam ir gan refrižeratoru, gan tentu puspiekabes, gan arī konteineru platformas, un ar tām pārvadā tādas preces kā svaigus un saldētus augļus, dārzeņus, piena produktus, šokolādi, arī elektropreces, mēbeles, kosmētiskos līdzekļus un medicīnas preces. SIA Kreiss klientu vidū ir tādas starptautiskas kompānijas kā LG, Ikea, Danone, Lactalis u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

E-atkritumu slogā – kā no tā izbēgt?

Jānis Aizbalts, SIA “Eco Baltia vide” valdes priekšsēdētājs, 28.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu pasaulē elektroiekārtas ir kļuvušas par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Taču straujais tehnoloģiju progress un “ātrās modes” diktētā tendence rada jaunus izaicinājumus – elektroiekārtu patēriņš un atkritumu apjoms pieaug ar zibens ātrumu. Šī tendence apdraud vides aizsardzību un ilgtspējīgu resursu izmantošanu, radot milzu atkritumu kalnus.

Iespējams, tikai retais aizdomājas, ka viens no efektīvākajiem veidiem, kā samazināt mūsu neaizstājamo dabas resursu izsīkuma tempu, ir lietotas tehnikas labošana un tās atkārtota izmantošana.

Kā apsaimniekojam atkritumus Latvijā?

Tāpat kā pret daudziem citiem atkritumu veidiem Eiropas Savienība nosaka prasības arī nolietotas elektrotehnikas apsaimniekošanai. Tā nosaka, ka labākā sistēma ir ražotāju atbildības sistēma – īpaši izveidota un finansēta sistēma, kas nodrošina elektropreču un citu produktu atpakaļ savākšanu, pārstrādi un utilizāciju. Katru gadu Latvijas tirgū nonāk 30 000 tonnas jaunas elektrotehnikas, kas ir ievērojami vairāk nekā visas Vidzemes iedzīvotāju saražotais atkritumu apjoms, 25 000 tonnas, gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katru dienu Latvijā tiek reģistrēti vidēji desmit mājokļu aplaupīšanas gadījumi, un zādzības no mājokļiem ir otrs biežākais atlīdzību pieteikšanas cēlonis īpašuma apdrošināšanā, liecina Valsts policijas un apdrošināšanas sabiedrības Balta (PZU grupa) dati.

Nereti zādzības no īpašumiem tiek izdarītas tieši naktīs, turklāt pašiem saimniekiem klātesot.

Pēdējo trīs gadu laikā Balta atlīdzībās par zādzībām privātīpašumos izmaksājusi teju 0,9 miljonus eiro. Lai gan saņemtie atlīdzību pieteikumi liecina, ka visbiežāk zādzības tiek izdarītas mājokļa saimnieka prombūtnes laikā, ir gadījumi, kad īpašums tiek apzagts, saimniekiem esot mājās. Saskaņā ar BALTA informāciju šādos gadījumos zādzības visbiežāk tiek izdarītas naktīs, un zagļi par laupījumu izvēlas viegli sasniedzamas un ātri realizējamas lietas – juvelierizstrādājumus, mobilos tālruņus, planšetdatorus – vai citas nelielas elektropreces – darbarīkus, fotoaparātus. Retāk šādās situācijās tiek zagtas lielas mantas, jo to iznešana no mājokļa ir sarežģītāka – BALTA pieredzē ir gadījums, kad mēģinājums iznest televizoru beidzies ar tā pamešanu pie sētas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Cēsis grib pietuvināt Rīgai

Egons Mudulis, 31.08.2017

Cēsu mērs Jānis Rozenbergs norāda, ka Rīga paliks gan politiskā, gan administratīvā, gan biznesa galvaspilsēta, tur koncentrējoties vadošā līmeņa speciālistiem. Savukārt cēsiniekiem ideālā gadījumā gribētos panākt, lai Rīga būtu sasniedzama apmēram stundas laikā.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilciens izskata variantus; visiem tīkamu risinājumu nav, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Pēc Cēsu novada domes priekšsēdētāja Jāņa Rozenberga lūguma VAS Pasažieru vilciens (PV) speciālisti veikuši sākotnējo izpēti, lai ieskicētu iespējamos risinājumus ātrākai cēsnieku nokļūšanai Rīgā, Dienas Biznesam norāda uzņēmuma preses sekretārs Egons Ālers. Cēsīm tas ir būtiski, lai palielinātu cilvēku interesi par dzīvošanu pilsētā, norāda novada mērs.

Iepriekšējam pilsētas mēram Ginatam Šķenderam bijis trāpīgs teiciens, ka Cēsis reizē ir pārāk tuvu Rīgai un tai pašā laikā pārāk tālu no Rīgas, norāda J. Rozenbergs. Piemēram, ja jāiegādājas elektropreces, mēbeles, apģērbs vai apavi, tad cēsinieki parasti brauc iepirkties uz Rīgu. Līdz ar to Cēsīs ir grūti pastāvēt šādu preču tirgotājiem. Tai pašā laikā Cēsis ir mazliet par tālu, lai varētu katru dienu ērti izbraukāt uz darbu galvaspilsētā, «jo tā robeža ap Rīgu ir 40‒50 km, kur ietilpst Saulkrasti, Sigulda, Ogre, Jelgava, Tukums, ko varētu saukt par Lielrīgas rajonu, kur dzīvo 1,2 milj. cilvēku». Savukārt attālums starp Cēsu un Rīgas centriem ir 87 km. Līdz ar to Cēsis ir ārpus šī rajona. Viņaprāt, gan ir diezgan lielas iespējas Lielrīgas robežu mazliet pavilkt uz priekšu. Tam gan ir nepieciešami pāris priekšnosacījumi. Pirmkārt, ja ir labs autoceļš, kur var attīstīt ātrumu 110‒120 km/h, Rīgu tādējādi sasniedzot stundā vai stundā un 10 minūtēs. Otrkārt, ātra dzelzceļa satiksme, kas ir precīzs un drošs pārvietošanās veids, turklāt to neietekmē nekādi sastrēgumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Latvijas uzņēmēji var baudīt CETA priekšrocības

Zanda Kalniņa-Lukaševica, Ārlietu ministrijas parlamentārā sekretāre, 21.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas, 21. septembra, tiek uzsākta Eiropas Savienības (ES) un Kanādas Visaptverošā ekonomikas un tirdzniecības nolīguma (CETA) pagaidu piemērošana. Tas nozīmē, ka lielāko daļu CETA priekšrocību Latvijas uzņēmēji varēs baudīt jau tagad.

Tūlītēju pozitīvu ietekmi izjutīs tie Latvijas ražotāji, kas jau šobrīd eksportē produkciju uz Kanādu. Piemēram, tādām Latvijas eksporta precēm kā zivju konservi līdz šim tika piemērota 9% muitas nodeva, pārstrādātiem lauksaimniecības produktiem - 12,5%, kosmētikas līdzekļiem - 6,5%, kūdrai - 6,5%. Kopumā 98,6% no preču veidiem (t.s. tarifu līnijai) Kanādā tiek pilnībā atceltas muitas nodevas, savukārt ES atceļ nodevas 97,7% tarifu līniju. Pakāpeniska tarifu samazināšana vai īpaši importa nosacījumi paredzēti atsevišķiem produktiem lauksaimniecības preču, zivju un zvejas, kā arī mašīnbūves produktu grupās. Ne mazāk svarīgi, ka arī ES atceļ ievedmuitu vairumam Kanādas preču – tas padarīs šīs valsts izcelsmes preces pieejamākas Latvijas uzņēmējiem un patērētājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

FOTO: Viltotās preces Latvijas tautsaimniecībai rada 141 miljona eiro zaudējumus gadā

LETA, 25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažādu preču zīmolu viltojumi katru gadu Latvijas tautsaimniecībai rada vairāk nekā 141 miljona eiro zaudējumus, šodien preses konferencē pavēstīja Patentu valdes direktors Sandris Laganovskis.

Ierēdnis norādīja, ka, neskaitot finansiālos zaudējumus, tiek zaudētas arī aptuveni 2500 darba vietas.

Laganovskis uzsvēra, ka viltojumi paliek arvien dažādāki - ja agrāk pārsvarā tika viltoti dažāda veida apģērbi, tad pēdējā laikā arvien biežāk tiek viltotas elektropreces, medikamenti, mašīnu rezerves daļas un citas lietas.

Vislielākos zaudējumus Latvijai nes tieši apģērbu un apavu viltotā rūpniecība, kas katru gadu Latvijai nes aptuveni 70 miljons eiro zaudējumus un aptuveni 1600 darba vietu zudumu. Otrajā vietā viltojumu radīto zaudējumu ziņā ir parfimērija, kas katru gadu nes aptuveni 26 miljonu eiro zaudējumus un aptuveni 600 darba vietu zudumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ogrē patlaban tiek atjaunota savulaik pilsētas iedzīvotāju un viesu iecienītās kafejnīcas «Pie zelta liepas» ēka, novēroja portāls db.lv.

Ēka Brīvības ielā 18 ir vietējās nozīmes arhitektūras piemineklis. Tā celta 1926.gadā pēc arhitekta Indriķa Blakenburga projekta. Ēkas pirmais īpašnieks bija Pauls Bēms, 1935.gadā par ēkas īpašnieku kļuva Elvīra Raiskuma. Nama pirmajā stāvā bija iekārtota dažādas tirgotavas un īpaši projektēts fotosalons ar plašu stiklotu sienu un jumtu, bet augšējo stāvu izmantoja kā dzīvojamās telpas.

Ieguvis nosaukumu «Ogres ekonomiskais veikals», P. Bēma nams kļuva par plašāko tirdzniecības uzņēmumu Ogres pilsētā. Te varēja nopirkt gandrīz visu – pārtiku, dzērienus, parfimēriju, grāmatas, rakstāmlietas, elektropreces, saimniecības piederumus, būvmateriālus u.c. Preces pārdeva dažādi tirgotāji, tie bieži mainījās. Šajā namā atradās arī laikraksta «Ogres Straume» (1928. – 1929.g.) un «Ogres Ziņas» (1938. – 1939.g.) redakcija. Ziedu laikus ēka atkal piedzīvoja, kad te mājoja kafejnīca «Pie zelta liepas» – no 1969. līdz 1997.gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radoši laika plānotāji, veselīgi našķi kārumniekiem un vegāniem, džemperi, kas viegli transformējami spilvenos un vēl virkne aizraujošu, inovatīvu produktu, ko radījuši skolēni no visas Latvijas, būs atrodami lielākajā skolēnu mācību uzņēmumu pasākumā Cits Bazārs, kas 9. martā notiks tirdzniecības centrā Domina Shopping.

Šogad noskaņoties pavasarim un gūt iedvesmu ikdienas un dzīves kvalitātes izkrāsošanai ļaus 270 skolēnu mācību uzņēmumos veidotie produkti. Skolēnu radītos darinājumus varēs iegādāties astoņās kategorijās: interjera preces, elektropreces un gaismas objekti, suvenīri, dāvanas un sezonas preces, apģērbi un aksesuāri, spēles un preces bērniem, pakalpojumi un izklaide, pārtika un preces virtuvei, kā arī skaistumkopšana un bižutērija.

«Skolēnu mācību uzņēmumu programma ļauj skolu jaunatnei attīstīt līdera garu un rosina jauniešus domāt plašāk, radīt iespējas pašiem sev. Ja arī ne visi no viņiem kļūs par milzīgu uzņēmumu vadītājiem vai nacionāla mēroga ekspertiem, mēs palīdzam augt profesionāļiem, kuri veidos mūsu nākotni. Cits Bazārs sniedz iespēju parādīt savu veikumu plašākai sabiedrībai, novērtēt radīto preču un produktu dzīvotspēju reālā vidē un pārliecināties par savu uzņēmējdarbības potenciālu. Topošajiem nākotnes uzņēmējiem svarīgs ir atbalsts, tādēļ aicinu ikvienu šajā nedēļas nogalē novērtēt jauniešu paveikto un, ja iepatīkas – sniegt savu ieguldījumu viņu attīstībā, iegādājoties skolēnu radītos produktus,» aicina Junior Achievement Latvia valdes priekšsēdētājs Jānis Krievāns.

Komentāri

Pievienot komentāru