Animāciju izmanto plašāk 

Latvijā pēdējos gados animācija reklāmas vajadzībām kļuvusi plašāk izmantota un attīstās tendence stāstīt vizuālos stāstus.

Anda Asere, 11.2.2020
1/3

Animācijas studijas "Panic" vadītāja Rita Šteimane un

dibinātājs Gints Gūtmanis.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

"Animācija ir plaši izmantots risinājums reklāmā ASV, Rietumeiropā un daudzās Āzijas valstīs. Plašajā informācijas gūzmā kustīgam attēlam ir arvien lielāka nozīme – reklāmām "jāpaķer" uzmanība ātri un efektīvi," saka Rita Šteimane, animācijas studijas "Panic" vadītāja.

Viņa novērojusi, ka Latvijā joprojām ir plaši izplatīts uzskats, ka animācija ir domāta bērniem un to asociē ar risinājumiem, kas ir tuvāki baneru animācijai, nekā reklāmas klipam. Taču R. Šteimane uzskata, ka animācijas iespējas ir ļoti plašas. Starptautiski uzņēmumi, piemēram, "American Express", "Nike", "Coca Cola", "Google", "Toyota", "Apple" un neskaitāmi citi plaši izmanto animācijas risinājumus. Neatņemama šo kompāniju reklāmas materiālu daļa ir gan ilustratīvi 2D video, gan komplicēti 3D risinājumi. Animāciju zīmoli izmanto ne tikai tradicionālajos medijos kā televīzija, bet arī sociālajos tīklos, mobilajās aplikācijās un interaktīvos risinājumos.

Bez animēta produkta video, kas apvieno reklāmas un skaidrošanas aspektus vienā video materiālā, nav iedomājams jaunuzņēmumu mārketings. "Tā ir investīcija savā biznesā, jo produkta video parasti tiek izmantots divus līdz trīs gadus un kalpo kā "āķis" investoru piesaistei," uzskata R. Šteimane.

R. Šteimane novērojusi, ka modē atkal nāk klasiskā zīmētā animācija, kur tiek izzīmēts un iekustināts kadrs pa kadram. Tai ir personiska, cilvēka rokas pieskāriena sajūta, kas loģiski iet kopā kā pretstats digitalizācijas pārsātinājumam. Tāpat animācija un ilustrāciju risinājumi ir kļuvuši drosmīgāki – neierasti ādas krāsas toņi, pārspīlētas cilvēku formas, koši krāsu salikumi, dinamiskas kameru kustības. "Katrs zīmols cenšas izpausties ar jauniem atmiņā paliekošiem efektiem," viņa norāda.

Db.lv jau rakstīja, ka animācijas studija "Panic" ir dibināta 2014. gadā. Piecu gadu laikā studijas komanda ir īstenojusi projektus 18 pasaules valstīm un izstrādājusi reklāmas projektus tādiem starptautiskiem zīmoliem kā "American Express", "McDonalds", "Colgate", "Ernst & Young", "Nike", "Brita" un "Indeed", kā arī ilgstoši veiksmīgi sadarbojusies ar vietējiem uzņēmumiem, piemēram, "airBaltic", "Madara Cosmetics", "Tet".

2019. gads uzņēmuma apgrozījums, salīdzinot ar 2018. gadu, pieauga par 73%, un tas sasniedza teju 450 tūkstošus eiro. Šī brīža aplēses liecina, ka pērn eksports veidoja aptuveni 52% no uzņēmuma apgrozījuma. Šī gada mērķis ir pārkāpt 500 tūkstošu eiro apgrozījuma robežu.

Viens no nozīmīgākajiem 2019. gada notikumiem "Panic" bija uzvara konkursā apjomīgam pasūtījumam ASV uzņēmumam "Indeed", kas ir lielākais darba meklētāju un piedāvātāju portāls. Iepirkumā Latvijas kompānija mērojās spēkiem ar animācijas studijām no ASV un Lielbritānijas un ar savu izstrādāto piedāvājumu un vīziju uzvarēja. "Tas ir ļoti labs indikators tam, ka esam sasnieguši zināmu uzticamību un mūsu portfolio tiek augstu vērtēts profesionāļu vidū. Tas ir izcils atspēriena punkts tālākai "Panic" vārda nostabilizēšanai starptautiskajā tirgū," vērtē R. Šteimane.

Tevi varētu interesēt

Animācijas studija "Panic" dibināta ar globāla uzņēmuma domāšanas veidu un pārliecību, ka...

Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) domnīcā ceturtdien plānots diskutēt par nosacījumiem digitālās...

Vairākas reklāmas aģentūras tiesā pieprasījušas ASV sociālo tīklu kompānijai «Facebook»...

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) 2018. gadā īstenotā kampaņa «Mobilais...

Šā gada rudenī tapis jauns Rīgas reklāmas video, kas veltīts skriešanai un vienam...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Uzbūvējot jaunu, inovatīvu tenisa halli ilggadējā tenisa trenere Iveta Brūniņa - Buile...

Pašreiz Latvijā SIA "Cemety" strādā ar aptuveni 50 pašvaldībām un ir digitalizējis 330...

Viesnīcu operators SIA "Mogotel" uz franšīzes līguma pamata ar "Accor" paplašina savu...

Ziemeļeiropas vētras dēļ izmaiņas notikušas arī starptautiskajā lidostā "Rīga" ielidojošajos...

Valsts SIA "Latvijas Proves biroja" izsludinātajā iepirkumā tiesības par 300 000 eiro...

Rīgā, Valdemāra pasāžā, Aristīda Briāna ielā, durvis vēris jauns sarunu bārs -...

Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca parakstījusi līgumu ar elektronisko dokumentu...

Šogad apritēs 14 gadi, kopš SIA "Berga foto pakalpojumi" sniedz foto pakalpojumus...

Ķīnas nekustamo īpašumu gigants “Country Garden Holdings” atvēris pirmo restorānu, kurā klientus...

AS "My Fitness" savā īpašumā ieguvis otro lielāko fitnesa klubu tīklu Lietuvā...