Apdrošināšana

Apdrošinātāji 1. ceturksnī nopelnījuši nepilnus divus miljonus eiro

Dienas Bizness, 08.06.2015

Jaunākais izdevums

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) informācija par apdrošinātāju darbības rezultātiem 2015. gada pirmajā ceturksnī liecina, ka apdrošinātāju parakstīto bruto prēmiju apmērs 1. ceturksnī pieauga par 6% un sasniedza 151 miljonus eiro, t.sk. ārvalstu apdrošināšanas sabiedrību filiāļu parakstītās bruto prēmijas nedaudz saruka – par 2%, sasniedzot 26% no kopējām parakstītajām prēmijām.

Pārskata ceturksnī lielāko pieaugumu parakstītajās bruto prēmijās (gandrīz 90%) nodrošināja divi no nozīmīgākajiem apdrošināšanas veidiem – veselības apdrošināšana un īpašuma apdrošināšana pret uguns un dabas stihiju postījumiem, kā arī dzīvības apdrošināšanas produkti, bet nedaudz mazinājās sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas prēmiju apmērs.

Gada pirmajos trīs mēnešos apdrošināšanas sabiedrības kopumā nopelnīja gandrīz 2 miljonus eiro, kas ir par 44.7% mazāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā, kad peļņa sasniedza 3,6 miljonus eiro. Nedzīvības apdrošināšanas sabiedrības nopelnīja 163 tūkstošus eiro un dzīvības apdrošināšanas sabiedrības – 1.8 miljonus eiro, ko nodrošināja ienākumi no ieguldījumu darbības.

Pārskata ceturksnī apdrošināšanas sabiedrību ieguldījumu atdeve kopumā svārstījās robežās no 0.1% līdz 2.1%. Dzīvības apdrošināšanas sabiedrības, darbojoties ar augstāka riska investīcijām (28% ieguldījumi akcijās), nodrošināja labākus rezultātus un to vidējais ienesīgums sasniedza 2.1%, savukārt nedzīvības apdrošināšanas sabiedrībām vidējais ienesīgums bija 1.2%.

Apdrošināšanas sabiedrību vidējais maksātspējas izpildes rādītājs nedaudz pieauga un bija krietni virs prasību minimuma (165%), dzīvības apdrošināšanas sabiedrībām tas bija 219%, nedzīvības apdrošināšanas sabiedrībām – 158% (zemākā pieļaujamā rādītāja robeža ir 100%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Darbinieku veselību pārsvarā apdrošina lielie un vidējie uzņēmumi

Rūta Kesnere, 21.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidējā polises cena vienam darbiniekam ir 250 eiro gadā, taču tās ir investīcijas, kuras atmaksājas

Par to vienisprātis ir DB rīkotā apaļā galda diskusijas, kas veltīta darbinieku veselības apdrošināšanai, dalībnieki: Dins Šmits - Repharm ģenerāldirektors, Gints Konrads - Latvijas apdrošinātāju asociācijas Veselības apdrošināšanas komisijas loceklis, Baiba Fromane - Latvijas Būvuzņēmēju partnerība valdes priekšsēdētāja, Dace Amsila - Swedbank Personāla vadības partnere, un LDDK sociālo lietu eksperts Pēteris Leiškalns.

Konrada kungs, cik pieprasīta ir darbinieku veselības apdrošināšana, kāds ir tās īpatsvars kopējā apdrošināšanas portfelī, kāda ir darbinieku apdrošināšanas kopējā vērtība absolūtos skaitļos?

G. Konrads: Darbinieku veselības apdrošināšanā ir vērojama pozitīva dinamika, un 2016. gadā tā aizņēma vienu ceturto daļu no visa apdrošināšanas tirgus, šā gada 1. ceturksnī tie bija 27%. Veselības apdrošināšanas prēmiju apjoms gadā ir teju 80 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošinātāju parakstītajās prēmijās aizvien dominē obligātā transportlīdzekļu apdrošināšana (2019.gadā īpatsvars bija 43,2%, bet 2018. gadā – 51,7%), liecina Latvijas Bankas Finanšu stabilitātes pārskatā apkopotā informācija.

Tas liecina par iedzīvotāju ierobežotajiem resursiem vai prasmes trūkumu izmantot plašāku apdrošināšanas resursu klāstu, kā arī apdrošināšanas sabiedrību pakļautību vienam riska paveidam. Pakāpeniski gan pieaug iedzīvotāju vēlme iegādāties ārvalstu apdrošinātāju filiāļu piedāvāto veselības apdrošināšanu. Izslēdzot ietekmi, ko radījusi "SEB Life and Pension Baltic SE" struktūrvienību konsolidācija Latvijā, dzīvības apdrošināšana turpina stagnēt.

Tas skaidrojams ne tikai ar augstajām komisijas maksām (administrācijas komisijas maksas sasniedz pat 4,5% no katras iemaksātās prēmijas), bet arī ar nodokļu regulējuma pārmaiņām – lēmumu pagarināt ieguldījumu periodu no 5 uz 10 gadiem, lai ieguldījums dzīvības apdrošināšanā un cita veida uzkrājumos kvalificētos iedzīvotāju ienākuma nodokļa atmaksai. Šā faktora ietekmē darba devēju noslēgto dzīvības apdrošināšanas līgumu īpatsvars kopējos noslēgtajos dzīvības apdrošināšanas līgumos sarucis līdz 7,4%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Apdrošinātāji: vai tiešām jūsu klientiem jācieš zaudējumi?

Toms Kreicbergs - IPAS «Indexo» izpilddirektors, 30.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējās nedēļās sabiedrībā plašu rezonansi izsauca INDEXO analīze par situāciju uzkrājošās dzīvības apdrošināšanas (UDA) tirgū. Analīze atklāj, ka tirgū pieejamie produkti ir absurdi dārgi, klientiem ar garantiju rada zaudējumus vai arī tos nolemj minimālai peļņai.

Diemžēl nozares pārstāvju komentāri liecina, ka no pašiem apdrošinātājiem un ar tiem saistītajām komercbankām pārmaiņas nevaram gaidīt. Izskan izvairīšanās un maldi, bet uz centrālo jautājumu – vai tiešām jūsu klientiem jācieš zaudējumus? – atbildes nav dzirdamas.

Nepieciešams vien īsi pakavēties pie trim galvenajiem argumentiem, kurus pauduši nozares pārstāvji, lai saprastu situācijas nopietnību.

Konkurence risinot visu

9. maija LNT ziņu sižetā un citur Latvijas Apdrošinātāju asociācijas vadītājs Jānis Abāšins uzsvēra, ka komisiju līmeni uzkrājošās dzīvības apdrošināšanas sakārto konkurence. Šis optimisms nav pamatots. Konkurence strādā efektīvi tirgos ar zemām barjerām ieejai un caurspīdīgām cenām. Cilvēks, kurš grib iegādāties mobilo tālruni, var apstaigāt piecus no simts veikaliem un viegli salīdzināt cenas, lai atrastu lētāko piedāvājumu. Tādēļ veikali ir spiesti sīvi konkurēt, un cenas dažādos veikalos ir diezgan līdzīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc gadiem ilgušajiem draudiem celt obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) polises cenas apdrošinātāji šajā gadā tās sākuši paaugstināt straujāk, un sadārdzinājums gaidāms arī turpmāk

Zaudējumi OCTA nozarē vērojami jau gadus desmit, un pēdējo gadu laikā tie palielinājās, neskatoties uz to, ka apdrošinātāji regulāri izteicās par nepieciešamību celt cenas. Iepriekšējos gados cenu pieaugums nozarē bija vidēji par 5-10%, kas bija pārāk zems, lai spētu segt augošās izmaksas, ko rada dārgāku detaļu nepieciešamība jaunāku modeļu automašīnām, izmaiņas nemateriālo atlīdzību izmaksu kārtībā, augošais dārgo ceļu satiksmes negadījumu skaits ārvalstīs un citi faktori. Tiesa, konkurence daudzo apdrošinātāju vidū bija tik asa, ka cenas tika turētas zemas, tomēr jau pērn vairāki apdrošinātāji paziņoja par plāniem paaugstināt cenas šajā segmentā, un šā gada pirmajā pusē šī tendence vērojama daudz izteiktāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

OCTA cenu sadārdzinājums - prieks apdrošinātājiem, bēdas autoīpašniekiem

Elīza Grīnberga, speciāli DB, 17.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laika obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) polišu cenu kāpums iepriecinājis apdrošinātājus, jo šī segmenta zaudējumu apmērs sarucis līdz zemākajam līmenim kopš 2009.gada, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Apdrošinātāji prognozē, ka tik straujš sadārdzinājums, kā iepriekš, vairs nav gaidāms, taču polišu cenas turpinās pieaugt.

Kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati, OCTA cenas privātpersonām 2018. gada pirmajā ceturksnī ir augušas pa 6.1% salīdzinājumā ar 2017. gada 4. ceturksni, kas ir salīdzinoši mazs sadārdzinājums, ja salīdzina ar straujo polišu cenu kāpumu pērn, kas bija mērāms no dažiem desmitiem līdz pat simtiem procentu, atkarībā no transportlīdzekļa veida un bonus-malus klases. Rezultātā šā gada pirmo ceturksni OCTA nozare ir noslēgusi ar 120 tūkstošu eiro lieliem zaudējumiem. Tas ir vēsturiski mazākais zaudējumu apmērs kopš 2009.gada, kad OCTA nozare pēdējoreiz strādāja ar peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) ir iepazinies ar Konkurences padomes (KP) ziņojumu par konkurenci OCTA nozarē.

«Divu gadu laikā kopš KP veica OCTA tirgus izpēti, esam sadarbojušies, sniedzot visu informāciju un skaidrojot tirgus specifiku. Ar vislielāko atbildību attiecamies pret KP sniegtajām rekomendācijām, vienlaikus norādot, ka jebkura darbība OCTA tirgus pilnveidošanā, veicama atbilstoši Eiropas Savienības tiesību normām un domājot mūsdienīgi,» informē LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Par OCTA informācijas sistēmu. Sistēma ir uzbūvēta atbilstoši normatīvajam regulējumam un datu apmaiņa notiek saskaņā ar Ministru Kabineta noteikumiem. Nav nekāda pamata uzskatīt, ka OCTA informācijas sistēmā dati tiek apstrādāti neatbilstošā apmērā vai neatbilstošiem mērķiem. Tomēr, ja KP saskata nepieciešamību samazināt apstrādājamo datu apjomu, tad, pēc rūpīgas to izvērtēšanas, un veicot atbilstošus grozījumus normatīvajos aktos, LTAB veiks izmaiņas sistēmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Auto saimniekus «spaida» no visām pusēm

Māris Ķirsons/Elīza Grīnberga, speciāli DB, 02.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas cenu straujais pieaugums raisa autovadītāju pārsteigumu, vienlaikus ir jautājumi par apdrošinātāju un to izraudzīto autoservisu cenrādi un termiņiem, bet reizēm arī godprātīgu rīcību, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Daļa vieglo auto īpašnieku ir šokēta par OCTA polises cenas teju vai divkāršu pieaugumu. Vienlaikus iekļūstot ceļu satiksmes negadījumā un izvēloties auto remontu apdrošinātāja noteiktā servisā, ne vienmēr tas tiek «saremonēts», izmantojot tikai un vienīgi jaunas detaļas, turklāt nereti atšķiras auto saimnieku un remontētāju viedokļi par saprātīgiem termiņiem. Jāņem vērā, ka kopš 2017. gada 1. janvāra spēkā ir norma, ka kompensācija naudā no apdrošinātāja par ceļu satiksmes negadījumā cietušā auto remontu būs 70% no aprēķinātās zaudējumu summas. Tomēr var arī saņemt vairāk, ja vien tiek izpildīti izvirzītie nosacījumi. Proti, ja persona ne vēlāk kā trīs mēnešu laikā ir saremontējusi transportlīdzekli un iesniedz apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam (TAB) rēķinu par remontu un tā apmaksu apliecinošu dokumentu, apdrošinātājs vai TAB atlīdzina starpību starp faktiskajām remonta izmaksām un iepriekš izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību, nepārsniedzot 30% no aprēķinātās zaudējumu atlīdzības, kā arī faktiski samaksāto pievienotās vērtības nodokli (PVN), kas nepārsniedz zaudējumu aprēķinā norādīto PVN summu. Viss minētais gan ir tikai vairojis īpaši vieglo auto īpašnieku jautājumus par to, kas tad īsti notiek. Apdrošinātājiem ir sava taisnība, tāda ir arī legālajiem autoservisiem (detaļas maksā tik, cik maksā, nodokļus maksājošs serviss nevar samazināt pakalpojumu cenas, jo darbaspēka, īpaši kvalificētu meistaru algas «nestāv uz vietas», turklāt vēl jāspēj «noturēties pretī» tiem, kuri nodokļus maksā daļēji vai vispār nemaksā), savukārt vidējā līmeņa autoservisu pārstāvji vairāk runā par izdzīvošanu un līdz ar to maksimālu pretimnākšanu esošajiem klientiem (lai tie nemigrētu).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dabas katastrofām ļoti ilgstošas ietekmes uz finanšu tirgiem nemēdz būt

ASV plosoties viesuļvētrai Hārvijs, ekonomisti un finanšu tirgus dalībnieki jau tagad mēģina izrēķināt šīs katastrofas postījumu izmaksas un ietekmi uz dažādu vērtspapīru cenām. Vismaz pašlaik Hārvija prognozēto postījumu diapazons ir visai plašs un svārstās 30 līdz 100 miljardu ASV dolāru robežās. Jebkurā gadījumā – pašlaik skaidrs ir tas, ka Hārvija postījumu izmaksas būs visai lielas.

Daudzu ASV apdrošinātāju bilances pašlaik gan ir visai labāk stāvoklī – pieejamā informācija liecina, ka tiem ir pietiekams kapitāls, lai tie varētu veikt nepieciešamos maksājumus. ASV vairākus gadus iztikusi bez ļoti nopietnām dabas katastrofām, kas nozīmējis, ka apdrošinātājiem mazākā mērā nācies izmaksāt atlīdzības. Valdot šādam fonam, arī The Wall Street Journal aptaujātie eksperti norāda, ka Hārvijs, visticamāk, nebūs ļoti liels drauds šīs nozares finansiālajam spēkam. Šajā pašā laikā notiekošajam būšot negatīva ietekme uz vairāku individuālu apdrošinātāju, kuriem ir bizness katastrofas skartajos reģionos (tie, piem., ASV Teksasas štatā apdrošinājuši mājokļus, automašīnas un uzņēmumus), ceturkšņa rezultātiem. Kā pirmie rindā tiek izcelti tādi apdrošinātāji kā Travelers, Progressive (auto apdrošinātājs), State Farm, Allstate un Farmers Insurance. Nozīmīgs auto apdrošinātājs Teksasā ir arī Geico, kas pieder slavenā investora Vorena Bafeta stūrētajai Berkshire Hathaway. Tāpat cietēju vidū pēdējā laikā ir arī vairāku pārapdrošinātāju akcijas, kas pārdod lielu risku apdrošināšanu pašām apdrošināšanas kompānijām. Šīs nedēļas sākumā straujāk saruka, piemēram, tādu uzņēmumu kā Axis Capital Holdings, Aspen Insurance Holdings un XL Group akciju vērtības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

KP: OCTA Garantijas fonda samazināšanās nav pietiekams iemesls polišu cenu kāpumam

Db.lv, 25.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) ir iepazinusies ar publiski pieejamo interviju, kurā Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pārstāvis Juris Stengrevics komentē obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas jeb OCTA Garantijas fonda apmēra samazināšanos, un nesaskata, ka šī iemesla dēļ turpmāk būtu jāpieaug OCTA cenai, informē KP.

Situācija saistībā ar iemaksām, kas ir jāveic Garantijas fondā, OCTA pakalpojuma sniedzējiem jau bija zināma iepriekš, tāpēc KP neuzskata, ka tas ir pietiekams iemesls, lai klientiem palielinātu polišu cenas.

LTAB kā Garantijas fonda darbības nodrošinātājs ir tiesīgs sniegt informāciju sabiedrībai par papildu nepieciešamajām iemaksām Garantijas fondā, kas ietver aktuālo informāciju par situāciju OCTA tirgū. Vienlaikus KP norāda, ka konkrētajā LTAB pārstāvja paustajā viedoklī, ka liela daļa apdrošinātāju jau varētu būt iecenojuši savās cenās šīs papildu izmaksas, kas radušās Garantijas fonda dēļ, nav nedz korekts, nedz neitrāls. Tāpēc KP norāda, ka tirgus dalībnieku apvienības pārstāvim, šajā gadījumā vienai no LTAB vadošajai amatpersonai, ir rūpīgi jāizsver jebkāda informācija vai viedoklis, ko tas pauž publiski, īpaši, ja tas satur jebkādas norādes par iespējamām cenu politikas izmaiņām tirgū. Norādes par cenu prognozēm vai iespējamu cenu pieaugumu daļai tirgus dalībnieku var arī kalpot kā signāls nepamatotam cenu kāpumam citiem tirgus dalībniekiem, kuri iepriekš nebija plānojuši palielināt cenas vai arī šīs izmaksas jau bija iekalkulējuši esošajā cenā. Tāpat šādi izteikumi var saturēt nepamatotu un, iespējams, pat maldinošu informāciju sabiedrībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Analizējot obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) nozares darbības rezultātus 2017. gada 3 mēnešos, secināts, ka situācija ir kļuvusi ievērojami negatīvāka – zaudējumi tirgū ir vairāk nekā 2 reizes lielāki nekā attiecīgajā periodā pērn, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā statistika.

OCTA zaudējumi šogad sasniedza 4,05 miljonus eiro, salīdzinot ar 1,96 miljoniem eiro pagājušajā gadā).

Šobrīd var teikt, ka katri 100 EUR, ko apdrošinātāji iekasē no OCTA polišu pārdošanas, tiem izmaksā 138 EUR, kas tiek izlietoti zaudējumu atlīdzību izmaksām, uzkrājumu veidošanai un iemaksām Garantijas fondā, kā arī apdrošinātāju administratīvajiem izdevumiem, paskaidro J.Abāšins.

Pirmajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn, par 9,6% palielinājies apdrošināšanas sabiedrībām un LTAB iesniegto zaudējumu pieteikumu apjoms. Tāpat par 7%, salīdzinājumā ar 2016.gada 1.ceturksni, pieaugusi vidējā atlīdzība par apdrošināšanas gadījumu.

Lai arī uz 2017. gada 31. martu Latvijā, salīdzinot ar tādu pat periodu pērn, par 2,7% samazinājies reģistrēto transportlīdzekļu skaits (1 029 149 transportlīdzekļi šogad; 1 057 216 transportlīdzekļi pērn), šī gada pirmajos 3 mēnešos gandrīz par 10% pieaudzis apdrošinātājiem iesniegto zaudējumu pieteikumu skaits (11 472 šogad; 10 472 – pagājušajā gadā).

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

OCTA apdrošinātāji valsts iestādēm kompensējuši vairāk nekā 22 miljonus eiro

Zane Atlāce-Bistere, 14.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) statistika liecina, ka pēdējos desmit gados (no 2007.gada 1.janvāra līdz 2016.gada 31.decembrim) OCTA apdrošinātāji un LTAB valsts un pašvaldību iestādēm kompensējušas atlīdzības 22,10 miljonu eiro apmērā, informē LTAB.

Vidēji ik gadu valsts un pašvaldību iestādes no apdrošinātājiem atlīdzībās saņem 2 – 3 miljonus eiro.

OCTA likums nosaka, ka apdrošinātāji un LTAB atlīdzina zaudējumus ne tikai CSNg rezultātā cietušajām personām, bet arī valstij un pašvaldībām par CSNg cietušo ārstēšanu un rehabilitāciju, piemēram, par ātrās neatliekamās palīdzības izsaukumu un cietušā nogādāšanu uz ārstniecības iestādi, ārstēšanu un uzturēšanu slimnīcā, veselības atjaunošanu rehabilitācijas centros, ja to nozīmējis ārsts saistībā ar CSNg gūtajām traumām un citus ar veselības uzlabošanu saistītus izdevumus. Tāpat tiek atlīdzināti valsts un pašvaldību izdevumi, kuri saistīti ar CSNg cietušo slimības lapu apmaksu, pensijām un pabalstiem invalīdiem un apgādājamiem, apbedīšanas pabalstiem, kā arī tehnisko palīglīdzekļu īri vai iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

OCTA nozare šā gada pirmajos trīs mēnešos strādājusi ar 120 tūkstošu eiro zaudējumiem, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotie dati.

Neskatoties uz ievērojamo atlīdzību pieaugumu nozarē, inflācijas kāpumu un citiem faktoriem, šis ir pēdējos gados vēsturiski mazākais 1.ceturkšņa zaudējumu apjoms.

«Zaudējumu apmērs šī gada pirmajā ceturksnī ir vēsturiski mazākais kopš 2009.gada, kad OCTA nozare pēdējo reizi strādāja bez zaudējumiem. Lielā mērā tas ir pateicoties apdrošināšanas prēmiju pieaugumam, kas ļauj apdrošinātājiem segt ne vien pieaugušās atlīdzību izmaksas, bet arī inflācijas radīto cenu kāpumu, kas vērojams gandrīz visās ekonomikas nozarēs,» skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Lai arī salīdzinot ar pērnā gada pirmajiem trim mēnešiem par gandrīz 10% samazinājies apdrošinātājiem pieteikto CSNg skaits, kopējā atlīdzību summa pieaugusi par vairāk nekā 10%, savukārt vidējā atlīdzība – no 762 EUR pērnā gada pirmajā ceturksnī uz 830 EUR šogad.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan apdrošināšanas sabiedrības kopš 2016. gada oktobra atsāka iemaksu veikšanu OCTA Garantijas fondā, šobrīd tas samazinājies līdz vēsturiski zemākajam slieksnim kopš 2008. gada aprīļa, kad tas pārsniedza likumā noteiktos 20 miljonus eiro un iemaksas vairs nebija jāveic, informē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB).

Iemaksu veikšanu Garantijas fondā paredz normatīvie akti gadījumā, ja tā apmērs samazinās zem 20 miljoniem eiro. Savukārt, ja fonda apmērs nokrītas zem 17 miljoniem eiro, tad apdrošinātājiem iemaksas jāveic dubultā apmērā. Ņemot vērā pēdējā desmitgadē raksturīgo lēno ekonomikas izaugsmes tempu, OCTA vidējās atlīdzības pieaugumu jau vairākus gadus pēc kārtas, kā arī citus faktorus, Garantijas fonds 2016. gadā samazinājās zem 20 miljonu eiro atzīmes, un, par spīti, apdrošinātāju veiktajām iemaksām, tā apmērs turpināja sarukt.

Tāpat būtisks iemesls Garantijas fonda apmēra samazinājumam ir ievērojamās atlīdzību izmaksas maksātnespējīgās apdrošināšanas sabiedrības «Balva» (turpmāk - MAAS «Balva») vietā. Vairāk nekā 4 gadu laikā Garantijas fonds MAAS «Balva» vietā jau izmaksājis 3,41 miljonus eiro, savukārt kopējais prognozētais izmaksu apmērs, kas fondam vēl jāizmaksā maksātnespējīgā apdrošinātāja vietā ir 2,1 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gada pirmajā ceturksnī pieaugušas apdrošināšanas atlīdzību izmaksas, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas dati.

Visstraujākais izmaksu pieaugums (no pieprasītākajiem apdrošināšanas veidiem) ir bijis dzīvības apdrošināšanas sektorā, kur izmaksu pieaugums, salīdzinot ar 2016. gada 1. ceturksni, veido 33,9 %.Šī gada pirmajā ceturksnī apdrošināšanas nozarē kopumā parakstīto prēmiju apjoms sastādījis 110,4 milj. eiro, kas ir par 8,1% vairāk nekā šajā laika posmā 2016. gadā. Klientiem atlīdzībās kopumā izmaksāti 70,9 miljoni eiro, kas ir par 16,1 % vairāk nekā 2015.gadā.“Parakstīto prēmiju apjoms ir lielāks nekā tika sagaidīts, kas apliecina, ka apdrošināšanas tirgus ir stabils un pierāda, ka Latvijas ekonomiskā situācija attīstās pozitīvi. Tiesa, turpinās pēdējo gadu tendence, ka klientiem izmaksāto atlīdzību apjoms joprojām turpina augt straujāk nekā parakstīto prēmiju apjoms, kas, diemžēl, agrāk vai vēlāk var novest pie cenu kāpuma atsevišķos apdrošināšanas veidos” skaidro LAA vadītājs Jānis Abāšins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Bremzējas pieprasījums pēc jauniem apdrošināšanas pakalpojumiem

Žanete Hāka, 30.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā pusgadā parakstīto prēmiju apjoms Latvijas apdrošināšanas nozarē saglabājies pērnā gada līmenī, atspoguļojot krīzes ietekmi uz nozari – samazinoties ekonomiskajai aktivitātei un nodarbinātībai, attiecīgi piebremzējies arī klientu pieprasījums pēc jauniem apdrošināšanas pakalpojumiem.

Kā liecina Latvijas Apdrošināšanas asociācijas (LAA) apkopotie dati, 2020. gada pirmajos sešos mēnešos kopējais parakstīto prēmiju apjoms bija 277 miljoni eiro, kas ir tikpat, cik 2019. gada pirmajā pusē. Prēmiju pieaugums bijis tikai divos lielajos apdrošināšanas veidos: dzīvības apdrošināšanā par 15% un veselības apdrošināšanā par 5%. "Pieaugumu dzīvības apdrošināšanā nodrošināja tikai jaunie mūža pensijas līgumi. Savukārt veselības apdrošināšanas polises tradicionāli tiek atjaunotas gada pirmajos trīs mēnešos, tādēļ gada sākumā parasti ir pozitīvas veselības apdrošināšanas prēmiju pieauguma tendences," stāsta LAA prezidents Jānis Abāšins.

Divi lielie auto apdrošināšanas veidi – sauszemes transporta īpašnieku CTA (iekļaujot OCTA) un KASKO – pirmajā pusgadā piedzīvojuši prēmiju sarukumu pret pērno gadu, attiecīgi par 12% un 8%, savukārt īpašuma apdrošināšana palikusi pērnā gada līmenī, nepiedzīvojot ne izaugsmi, ne arī samazinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes Satiksmes drošības pārvalde satiksmes uzraudzīšanai ir iegādājusies vienu bezpilota lidaparātu jeb dronu, kas sevi pierādījis jau tā darbības pirmajās dienās – vakar aptuveni stundas laikā ir fiksēti seši agresīvie braucēji.

Bezpilota lidaparāts ir iegādāts ar mērķi uzlabot kopējo autovadītāju braukšanas kultūru, jo ar to tiks veikta periodiska ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu kontrole. Uzsvars tiks likts uz agresīvas braukšanas, piemēram, automašīnu kolonnu apbraukšana, nepamatota joslu mainīšana, zīmju neievērošana u.c., pārkāpumu fiksēšanu.

"Šis ir viens no tehniskajiem līdzekļiem, kas paplašina policijas iespējas uzlabot un kontrolēt satiksmi – ar tā palīdzību var veikt arī satiksmes kontroli vietās, kur policijas ekipāžai var būt grūtāka pārredzamība. Šobrīd satiksmes uzraudzīšanai tiks izmantots viens drons, lai sākotnēji saprastu visas tā iespējas ceļu satiksmes dalībnieku braukšanas kultūras uzlabošanā," informē Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepilnu četru mēnešu laikā sabiedrības iniciatīvu portālā «Manabalss.lv» savākti 10 000 parakstu par transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas maksimālās gada cenas noteikšanu.

Kā iniciatīvas autors norādīts Raivis Naglis. Lai gan nepieciešamo 10 000 parakstu robeža ir sasniegta, parakstu vākšana turpinās, tādējādi mēģinot nodrošināt «rezerves» balsis.

Iniciatīvā piedāvāts noteikt OCTA maksimālo cenu uz gadu, jo patlaban tai strauji kāpusi cena un pagaidām cenu kāpumam nav ierobežojumu. Naglis piedāvā likumā arī noteikt, ka OCTA ir obligāta visiem mehāniskajiem transportlīdzekļiem.

OCTA cenu varētu aprēķināt, ņemot vērā transportlīdzekļa vidējo tirgus vērtību un «Bonus-Malus» klases līmeni. Tāpat tajā varētu ierēķināt transporta līdzekļa saimnieka pārkāpumu vēsturi, piedāvā Naglis.

Viņš uzskata, ka, pateicoties šādam aprēķinam, varēs saprastu, kāda būs OCTA cena katram transporta līdzeklim, zinot savu «Bonus-Malus» klases līmeni. Šādu izmaiņu rezultātā, viņaprāt, samazināsies šī brīža OCTA izmaksas, kā arī varētu sarukt ceļu satiksmes noteikumu pārkāpēju skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Pēc sadursmes ar dzīvnieku 12 tūkstošus eiro vērta automašīna vairs nav izmantojama

Lelde Petrāne, 08.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrība ERGO jūlijā saņēmusi vairākus atlīdzību pieteikumus par negadījumiem, kuros pēc sadursmes ar meža dzīvniekiem automašīnām radīti ievērojami bojājumi vairāku tūkstošu eiro apmērā, kā arī saņemts pieteikums par negadījumu, kurā automašīnai radīti tik ievērojami bojājumi, ka automašīnu vairs nebija iespējams izmantot braukšanai. Tās remontēšana tika atzīta par nerentablu, tāpēc ERGO izmaksāja klientam atlīdzību automašīnas vērtības apmērā – 12 500 eiro.

Valsts policijas dati liecina, ka pērn notikušas 620 avārijas, šogad sešos mēnešos reģistrētas 272 sadursmes, un tajās cietuši 12 cilvēki.

Lai gan šogad skaitliski visvairāk KASKO atlīdzību pieteikumu par automašīnai radītiem bojājumiem pēc sadursmes ar meža dzīvniekiem ERGO saņēmusi maijā, šā gada jūlijā reģistrēta šogad lielākā KASKO atlīdzību lieta par šāda veida negadījumiem, proti, pēc sadursmes ar alni automašīna Škoda Fabia tika atzīta par bojāgājušu, un ERGO automašīnas īpašniekam izmaksāja pilnu apdrošinājuma summu 12 500 eiro apmērā.

Tāpat arī jūlijā reģistrēti vairāki pieteikumi par sadursmes ar meža zvēriem rezultātā automašīnai nodarītiem bojājumiem, kuru novēršana izmaksājusi robežās no 3000 līdz pat 10 000 eiro. Bojājumu novēršanas izmaksas ir atkarīgas ne tikai no nodarītā bojājuma apmēra, bet arī no automašīnas markas un izlaiduma gada. Jaunāka gada automašīnai salīdzinoši nelielu bojājumu novēršana, piemēram, vējstikla un viena luktura nomaiņa, var izmaksāt vairākus tūkstošus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru