Šis gads apdrošinātājiem aizvadīts, meklējot jaunas nišas ārvalstīs. Šajā gadā apdrošināšanas kompānijas ir kāpinājušas parakstīto prēmiju apjomu, taču polišu cenas būtiski nav mainījušās, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Gan vietējā tirgū, gan ārzemēs apdrošināšanas tirgus piedzīvojis izaugsmi, trīs ceturkšņu laikā parakstīto prēmiju apjomam pieaugot par 7%, bet Latvijas tirgū – par 8%. Latvijā reģistrētās kompānijas par 3% audzējušas biznesa apjomus ārpus Latvijas. «Vietējo riska apdrošinātāju parakstīto prēmiju apjoms ārvalstīs jau pārsniedz to biznesa apjomu Latvijā. Tas liecina, ka mūsu apdrošinātāji ir konkurētspējīgi starptautiskajos tirgos,» raksturo Latvijas Apdrošinātāju asociācijas vadītājs Jānis Abāšins. Gadu apdrošināšanas tirgus beigs ar 5–7% kopējo izaugsmi. Pēdējā laikā apdrošinātāji, kas strādā arī ārzemēs, vairāk pievēršas īpašuma un civiltiesiskajai apdrošināšanai, bet vietējā Latvijas tirgū strauji augot dzīvības apdrošināšana un citi personu apdrošināšanas veidi. «Pieaugumu apdrošināšanas nozarē ir devusi ekonomiskā stabilitāte valstī, tā sekmē cilvēku interesi ne vien par primārajām vajadzībām, bet arī par investīcijām savā drošībā,» saka AAS Gjensidige Baltic Pārdošanas daļas vadītāja Ināra Meija. «Jāteic, ka joprojām saskaramies ar tādu lietu kā krāpniecību apdrošināšanas nozarē, kas rada nepamatotus izdevumus,» viņa piebilst.
Lēnām uzlabojas
Par apdrošinātāju peļņu vēl pāragri runāt, bet J. Abāšins paredz, ka tirgus spēlētāji uzrādīs labākus rādītājus nekā pērn. Plusos varētu būt nelaimes gadījumu, civiltiesiskās atbildības, ceļojumu un īpašumu apdrošināšana, ap nulles līmeni – KASKO un veselības apdrošināšana.
Veselības apdrošināšanas rezultātus ietekmē medicīnas iestāžu jaunie izcenojumi pēc eiro ieviešanas. KASKO ietekmējot auto servisu jaunie izcenojumi pēc eiro ieviešanas un salīdzinoši maigā un bezsniegainā pagājušā gada ziema. Arī pašai apdrošināšanas nozarei eiro ieviešana prasīja gan izdevumus, gan pamatīgu gatavošanos un IT sistēmu un procesu pielāgošanu, tomēr pāreja notika veiksmīgi. Izaicinājums bija un turpina būt medicīnas iestāžu un auto servisu izcenojumi un pastāvīgā vēlme cenas celt.
Visu rakstu Apdrošinātāji aug ārzemēs lasiet 11. decembra laikrakstā Dienas Bizness.