Mazumtirdzniecība

Apranga plāno Rīgā atvērt divus apavu veikalus Aldo

BNS, 17.01.2012

Jaunākais izdevums

Lai sāktu darbību apavu tirdzniecības biznesā, Baltijas valstīs lielākais apģērbu tirgotājs Apranga plāno Rīgā šāgada otrajā pusē atvērt divus apavu veikalus Aldo, vēsta biznesa avīze Verslo žinios, atsaucoties uz Apranga grupas mārketinga direktori Irmu Marcinkieni.

Pēc viņas teiktā, jau martā trīs Aldo veikali sāks darbību Lietuvā – tie vērs durvis iepirkšanās centros Akropolis Viļņā, Kauņā un Klaipēdā.

Attiecīgu franšīzes līgumu Apranga pērnā gada septembrī parakstīja ar Kanādas kompāniju Aldo.

«Līdz 2017.gadam ir plānots izveidot 15 veikalu tīklu [Baltijā]. Investīcijas mēs veicam paši saviem spēkiem. Investors ir grupas galvenā kompānija Apranga, taču mēs pašlaik nevaram atklāt investīciju apmēru. Mēs to darīsim, kad vērsim vaļā pirmos veikalus,» pastāstīja Apranga mārketinga vadītāja.

Pēc viņas sacītā, pašlaik Apranga risina sarunas ar vairākiem apģērbu zīmoliem, kas Baltijā vēl nav pārstāvēti. Marcinkiene šos zīmolus neatklāja. «Tomēr iespējams, ka mēs šogad patiešām pārsteigsim tirgus ar jauniem zīmoliem,» viņa piebilda.

Iepriekš Apranga paziņoja, ka apavu veikalu tīkla attīstīšana ir jauna tendence un jauns izaicinājums Apranga grupas darbībā. Grupa plāno piecu gadu laikā Lietuvā, Latvijā un Igaunijā atvērt aptuveni 15 Aldo veikalu, vēstī kompānija.

Aldo pašlaik pārvalda aptuveni 1500 apavu veikalu 66 pasaules valstīs. Gandrīz 600 veikalu darbojas ar franšīzes līgumiem.

Pašlaik Apranga Baltijā pārvalda 119 veikalu, no tiem 77 - Lietuvā, 31 - Latvijā un 11 - Igaunijā.

Apranga lielākais akcionārs ir koncerns MG Baltic ar 53,7% daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Jaundibinātā SIA Apranga MLV martā vērs vaļā pirmo Massimo Dutti veikalu

Gunta Kursiša, 08.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā dibināts lietuviešu apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmuma Apranga APB meitas uzņēmums SIA Apranga MLV, kas Latvijā attīstīs pasaules vadošā apģērbu mazumtirgotāja Inditex konceptu Massimo Dutti.

Pirmais Massimo Dutti veikals tiks vērts vaļā nākamā gada martā tirdzniecības centrā Spice. Kopumā Apranga Group plāno triju Massimo Dutti veikalu atvēršanu Latvijā. «Tas, cik ātri izdosies atvērt pārējos Massimo Dutti veikalus, ir atkarīgs no abilstošu veikalu atrašanās vietām, kā arī no ekonomiskās situācijas attīstības Latvijā,» Db.lv stāstīja Apranga mārketinga direktore Irma Marcinkiete.

Massimo Dutti ir piektais Inditex koncepts, ko Baltijas valstīs attīsta Apranga Group. Pirmais Massimo Dutti veikals Baltijas valstīs tika atvērts Viļņā, tirdzniecības un izklaides centrā Akropolis. Otru Massimo Dutti veikalu Lietuvā plānots vērt vaļā nākamā gada pavasarī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot tirdzniecību internetā, Apavi 40+ paplašina klientu loku ārvalstīs un audzē apgrozījumu.

Sākotnējo apavu veikala Apavi 40+ (SIA Aseim) dibinātāju un īpašnieču ceļi biznesā šķīrušies, taču, piesaistot komandai jaunu partneri, Zaiga Brača turpina iesākto un negrasās apstāties. Pieprasījums pēc lielāku izmēru apaviem aug, izplešoties klientu lokam Latvijā un arī ārpus tās. Baltijas vienīgajā veikalā, kas specializējas tikai lielo izmēru apavu tirdzniecībā, iepērkas atlēti, citi stabila pamata meklētāji.

No grāmatvedības uz mārketingu

Pēc lēmuma pieņemšanas, ka var iztikt ar veikalā gūtajiem ienākumiem, Z. Brača pēdējos piecus gadus ir veltījusi savam uzņēmumam, lai gan sākotnēji apvienoja biznesu ar pamatdarbu. «Savienot pamatdarbu un attīstīt savu biznesu ir ļoti grūti,» viņa secina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Apranga šogad nopelnīšot vairāk nekā iepriekš paredzēts

Gunta Kursiša, 11.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka šā gada deviņos mēnešos Apranga koncerns nopelnīja vairāk nekā tika iepriekš paredzēts, kā arī to, ka ir atvērti jauni kompānijas veikali, kompānija šogad kopumā paredz lielāku peļņu, nekā tā prognozēja iepriekš, liecina kompānijas paziņojums.

Apranga Group paredz, ka 2012. gadā tās apgrozījums būs par 16,9 milj. eiro lielāks nekā iepriekš paredzēts un sasniegs 150,6 milj. eiro.

Jau rakstīts, ka kopumā šā gada deviņos mēnešos vislielākais Apranga Group apgrozījuma kāpums no visām Baltijas valstīm ir bijis Latvijā – salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo laika posmu, Apranga Group Latvijā apgrozīja par 30,3% vairāk, sasniedzot 26,5 milj. eiro.

Deviņu mēnešu laikā Apranga Group atvēra 16 jaunus veikalus, ieskaitot divus Burberry, trīs Massimo Dutti un piecus Aldo zīmola veikalus. Kopumā šogad Apranga cer atvērt 17 jaunus veikalus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas apģērbu mazumtirgotājs Apranga pirmos zīmola Oysho veikalus Latvijā plāno atvērt nākamgad tirdzniecības centrā Akropole un tirdzniecības parkā Alfa, aģentūrai LETA pastāstīja Apranga grupas korporatīvo komunikāciju projektu vadītāja Lina Nuobariene.

Viņa pastāstīja, ka Apranga APB ir dibinājusi savu 24. meitasuzņēmumu - Apranga OLV - ar 50 000 eiro pamatkapitālu, kas pārvaldīs Oysho veikalus Latvijā.

«2019.gadā plānots atvērt divus pirmos Oysho veikalus Latvijā tirdzniecības centros Akropole un Alfa Rīgā,» viņa pastāstīja.

Jau ziņots, ka 16.augustā Latvijā reģistrēts jauns Lietuvas apģērbu mazumtirgotāja Apranga meitasuzņēmums Apranga OLV, kas pilnībā pieder Lietuvas uzņēmumam Apranga.

Uzņēmuma valdē ir trīs locekļi - Ramūns Gaidamavičs, Ilona Šimkūniene un Aušra Tartiliene.

Tāpat vēstīts, ka saskaņā ar kompānijas sniegto informāciju Viļņas biržai Apranga apgrozījums, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, šā gada pirmajos septiņos mēnešos veidoja 120,2 miljonus eiro, kas ir par 1,7% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. Salīdzinot ar janvāri-jūliju pērn, šogad šajā laika posmā Apranga apgrozījums Latvijā pieaudzis par 0,6%, Lietuvā tas palielinājies par 1,1%, bet Igaunijā pieaudzis par 4,9%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: rokām darinātas kurpes Elegantā

Gunta Kursiša, 21.03.2014

Latvijā ražotu apavu zīmols Elegants tika izveidots pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados. No apavu ražotāja tas pārtapa apavu labošanas pakalpojumu sniedzējā, bet nu jau 2,5 gadus atgriezies pie sākotnējās darbības nozares - apavu izgatavošanas.
Db.lv piedāvā aplūkot, kā tiek izgatavoti apavi Elegantā.

Foto: Edmunds Brencis, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu izgatavošana ar rokām krietni atšķiras no to mehāniskas ražošanas, prasa ilgu laiku, meistara prasmi un pacietību. Latvijā apavu ražošana lielākos apmēros nepastāv, taču ir daži apavu izgatavotāji, kas aizņem rokām darinātu kāju ģērbu nišu. Viens no lielākajiem ir Elegants, kurš izdzīvojis no padomju laikiem. Piedāvājam aplūkot, kā apavu izgatavošanas darbnīcā top kurpes!

Apavu izgatavošanas procesu var aplūkot galerijā augstāk!

Lai arī apavu izgatavošanas apjomi, salīdzinot ar lielajām apavu ražotnēm Eiropā, nav lieli - aptuveni simts apavu pāru mēnesī, salīdzinot ar līdzīgiem vietējiem nišas uzņēmumiem, šie apjomi esot «milzīgi», stāsta Eleganta vadītājs Raimonds Burakēvičs, kurš apavu darbnīcā grozās jau kopš septiņu gadu vecuma. R. Burakēviča tēvs bijis šīs apavu darbnīcas saimnieks, tādēļ varētu teikt, ka Raimonds ir ģimenes tradīciju turpinātājs, viņš iepriekš atzina DB.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apranga audzē apgrozījumu; lielākais kāpums - Latvijā

Gunta Kursiša, 01.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopumā šā gada deviņos mēnešos vislielākais Apranga Group apgrozījuma kāpums no visām Baltijas valstīm ir bijis Latvijā – salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo laika posmu Apranga Group Latvijā apgrozīja par 30,3% vairāk, sasniedzot 26,5 milj. eiro, liecina paziņojums biržā NASDAQ OMX.

Kopumā Baltijas valstīs laikā no šā gada janvāra līdz septembrim Apranga Group apgrozījums sasniedza 110 milj. eiro – par 25,2% vairāk nekā pērnā gada deviņos mēnešos. Lietuvā minētajā laika posmā tika apgrozīti 69,5 milj. eiro, kas ir par 25,2% vairāk nekā pērnā gada attiecīgajā periodā, bet Igaunijā – 14,0 milj. eiro, kas ir 21,3% kāpums gada griezumā.

Lietuvas apģērbu mazumtirdzniecības Apranga Group apgrozījums šā gada septembrī, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo mēnesi, ir palielinājies par 28,5%, sasniedzot 15,5 milj. eiro. Savukārt šā gada trešajā ceturksnī Apranga Group apgrozījums bija 44,5 milj. eiro, kas ir par 26,7% vairāk nekā 2011. gada analoģiskā periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Covid-19 skarto nozaru sarakstā aicina iekļaut arī nepārtikas tirdzniecību

Anda Asere, 26.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas izcelsmes Baltijas apģērbu tirdzniecības kompānija "Apranga Group" rosina koronvīrusa ietekmēto nozaru sarakstā ietvert arī nepārtikas tirdzniecības uzņēmumus.

"Latvijā nepārtikas preču tirdzniecībā strādā aptuveni 40 tūkstoši cilvēku – 1/20 daļa no visa valstī esošā darbaspēka. Vairāk nekā puse no viņiem ir jauni cilvēki, kuri uztur savu ģimeni un kam ir ilgtermiņa finanšu saistības. Viņi ir patērētāji un ekonomikas mugurkauls un viņi nevar pārciest šo krīzi bez valdības atbalsta. Mēs atbalstām visus Eiropas un vietējā līmenī pieņemtos pasākumus, kas nepieciešami pandēmijas ierobežošanai. Vīruss neapstājas pie robežām un tas nepazīst nekādus ierobežojumus – mēs visi cietīsim no tā izraisītajām sekām, tāpēc arī atbildei jābūt solidārai," uzskata Rimants Pervenecks (Rimantas Perveneckas), "Apranga Group" ģenerāldirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Leišu Apranga Group apgrozījums Latvijā pērn pieaudzis par 12,5%

Gunta Kursiša, 02.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmuma Apranga Group apgrozījums Latvijā pērn sasniedza 29,1 miljonu eiro, kas, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir 12,5% pieaugums, liecina Lietuvas un Baltijas valstu lielākā apģērbu mazumtirgotāja paziņojums biržā NASDAQ OMX Riga.

Lietuvā Apranga Group pērn apgrozījusi 79,2 miljonus eiro, kas ir par 11,9% vairāk nekā 2010. gadā, bet Igaunijā apģērbu mazumtirgotāja apgrozījums pieaudzis par 20,5%, sasniedzot 16 miljonus eiro. Kopumā Apranga apgrozījums sasniedzis 124,3 miljonus eiro, kas ir par 13,1% vairāk nekā 2010. gadā.

Aizvadītā gada decembrī Apranga Group apgrozījums, salīdzinot ar iepriekšējā gada pēdējo mēnesi, pieauga par 31,8%. Ievērojamais apgrozījuma kāpums šajā laika posmā tiek skaidrots ar veiksmīgajiem Ziemassvētku laika tirdzniecības rādītājiem, kā arī 2012. gada pavasara un vasaras kolekciju pārdošanas rezultātiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijā lielākais apģērbu mazumtirgotājs «Apranga» šā gada pirmajos deviņos mēnešos Latvijā strādāja ar 1,933 miljonu eiro peļņu pretstatā 1,899 miljonu eiro peļņai janvārī-septembrī pērn, bet visas grupas peļņa bija 12,6 miljoni eiro, kas ir par 32,5% vairāk nekā šajā laika periodā pirms gada, liecina kompānijas sniegtā informācija Viļņas biržai.

Latvijā «Apranga» mazumtirdzniecības apgrozījums, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, janvārī-septembrī sasniedza 38,164 miljonus eiro, kas ir par 2,2% vairāk nekā pagājušā gada pirmajos deviņos mēnešos. Septembra beigās Latvijā bija 47 «Apranga» veikali, kas ir tikpat, cik pirms gada.

Igaunijā «Apranga» pirmajos deviņos strādāja ar 940 tūkstošu eiro peļņu pretstatā 1,211 miljonu eiro peļņai šajā laika posmā pērn. Apgrozījums Igaunijā deviņos salīdzinājumā ar šo laika periodu pērn pieaudzis par 8% un sasniedzis 28,674 miljonus eiro. Igaunijā septembra beigās «Apranga» pārvaldīja 30 veikalus, kas bija par vienu veikalu vairāk nekā 30.septembrī pērn.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apranga turpina ekspansiju

Ingrīda Drazdovska, 14.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas lielākais apģērbu tirgotājs Apranga šogad plāno divreiz lielākas investīcijas veikalu tīkla attīstībā, tostarp atverot jaunus apavu veikalus

Lielākais izaicinājums Apranga grupai patlaban ir noturēt līderpozīcijas Lietuvas, Latvijas tirgū, un kļūt par pirmā numura spēlētāju arī Igaunijā, neslēpj Rimants Pervenecks (Rimantas Perveneckas), Apranga grupas ģenerāldirektors.

Ārvalstnieki atzinīgi vērtē to, kā Baltijas valstis ir pārdzīvojuši krīzi, novērtē pašreizējos pozitīvos attīstības rādītājus. Par reģionu tieši tāpēc šobrīd vērojams otrs intereses vilnis, saka R. Pervenecks.

«Pašlaik ir pastiprināta interese no dienvidu reģioniem – Itālijas, Spānijas, kur šobrīd vietējā tirgū kompānijām ir grūti audzēt apjomus, tāpēc attīstības iespējas tiek meklētas ārpusē. Pēdējā laikā par Baltiju ir interesējušies tirgus spēlētāji no Anglijas, kuri pirms krīzes ļoti skeptiski raudzījās uz šo reģionu. Tagad tie meklē vietējos partnerus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Kā top? Zīmola June9 apavi

Monta Glumane, 10.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīdzinieks Andris Runcis pirms aptuveni astoņiem gadiem pašmācības ceļā uzsāka apavu šūšanu, pirms pusotra gada Cēsīs izveidoja sev darbnīcu, bet pirms gada atvēra veikalu, kurā iespējams iegādāties zīmola June9 produkciju.

«Man tas bija kā Golgāta ceļš, emocionāli smags, jo ļoti daudz kas tika izmests ārā, bija kaudzēm jautājumu, uz kuriem nebija atbilžu. Mūsu valstī nav skolu, kurās māca apavu izgatavošanu, visu apguvu pašmācības ceļā, staigājot no viena kurpnieka pie otra pēc padoma. Vēlāk sapratu, ka vajadzēja aizbraukt kaut kur uz Eiropu un pamācīties, piemēram, Ungāriju, Spāniju, Itāliju vai Portugāli. Tad tas ceļš būtu bijis īsāks un efektīvāks. Latvijā šobrīd ir palikuši uz roku pirkstiem saskaitāmi meistari, kas kaut ko saprot no apavu darināšanas,» saka A.Runcis.

Apavu meistars uz dzīvi Cēsīs kopā ar sievu Kristīni pārcēlies pirms sešiem gadiem. Iepriekš apavi tapa šim darbam nepiemērotās telpās VEF kvartālā, vēlāk - ģimenes mājā Cēsīs. A.Runcis stāsta, ka 2014.gadā bijis liels individuālo pasūtījumu pieaugums. «Sapratu, ka man nepieciešama jau nopietnāka vieta. Astoņi kvadrātmetri darbam bija par maz,» viņš saka. Ar laiku parādījās arī dažādas iekārtas, kurām nepietika vietas esošajās telpās. 2015.gada vidū tika sameklētas telpas darbnīcai un veikalam. Ateljē izveidošanā investēti gan pašu līdzekļi, gan Cēsu pilsētas piešķirtais grants uzņēmējdarbības uzsākšanai, kas veido aptuveni 2000 eiro, gan aizdevums no Altum.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

2012. gads mazumtirdzniecībā - jauni zīmoli un lielāki pārdošanas apjomi

Sandra Dieziņa, 28.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu zīmolu ienākšana un lielāki tirdzniecības apjomi – šā gada raksturīgais mazumtirdzniecībā.

Mazumtirdzniecības apgrozījums pa mēnešiem pret iepriekšējo gadu audzis visa gada garumā, liecina Centrālās Statistikas pārvaldes (CSP) dati. Tirgotāji arī nākamgad redz pozitīvu pakāpenisku attīstību pie nosacījuma, ja ekonomika turpinās attīstīties.

Lielākie pārtikas mazumtirgotāji šogad turpināja jaunu veikalu atvēršanu un esošo modernizēšanu. Maxima Latvija vadība novērojusi, ka kopumā valstī iedzīvotāju pirktspēja ir palielinājusies pavisam nedaudz. Tomēr Maxima Latvija sasniegusi apgrozījuma pieaugumu par 11 % 2012.gada pirmajā pusgadā, kas lielā mērā panākts uz veikalu tīkla paplašināšanās rēķina, stāsta kompānijas preses sekretārs Ivars Andiņš. Kopumā 2012.gada darbības rezultātus kompānijas vadība vērtē pozitīvi, lai gan sasniegtais ir panākts ar lielām pūlēm, būtiski investējot attīstībā un modernizācijā. Maxima veikalu skaits Latvijā sasniedzis 141 veikalu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Elīna Dobele: Radot apavus, palīdz zināšanas un prasmes arhitektūrā

Kristīne Stepiņa, 06.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmit gados, kopš Elīna Dobele ir izveidojusi vienu no pirmajām dizaina apavu koncepcijām Baltijā, apavu zīmoli ir savairojušies; viņu priecē amatniecības atdzimšana valstī, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Šobrīd Latvijā ir vismaz astoņi apavu zīmoli, taču Elīna Dobele radītāju konkurence nebiedē. Sadarbībā ar beļģu modes dizaineri Lenu Lumelski (Lena Lumelsky), pamazām tiek iekaroti arī eksporta tirgi, jau šobrīd zīmola Elīna Dobele apavus var iegādāties daudzviet Eiropā, kā arī Japānā un ASV.

Vairākus viņas apavu dizainus saviem fondiem ir iegādājies Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs. Veidojot jauno rudens–ziemas kolekciju, Elīna Dobele iedvesmojas no latviešu sievietēm, koncentrējas uz ģeometriju un materiālu saspēli un gaida, ka arī nākamajā sezonā kāds modelis «izšaus».

Fragments no intervijas

Kad un kā sākās jūsu aizraušanās ar apaviem?

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Euroskor Latvijā vadītājs: Reģionos strādāt ir vieglāk nekā Rīgā

Dienas Bizness, 02.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu ražošana ir sarežģīta, jo tajā bez roku darba iztikt nav iespējams. Ja kāds uzņēmējs izlemtu, ka tieši Latvijā attīstīs vērienīgu apavu ražošanu, tad būtu jārēķinās ar to, ka vietējais tirgus ir mazs, tāpēc būtu ļoti sarežģīti saražoto produkciju pārdot lielos apjomos, turklāt arī iekarot eksporta tirgus ar mūsu valstī ražotajiem apaviem būtu grūti. Lai Latvijā ražotie apavi būtu konkurētspējīgi eksporta tirgos, nepieciešama ļoti laba kvalitāte, sava īpaša pievienotā vērtība, turklāt vēl arī patērētājam pieņemama cena, bet tas nav viegli panākams, saka Euroskor Latvijā valdes loceklis Aldis Lūsis intervijā laikrakstam Diena.

Fragments no intervijas

Mēdz teikt, ka apavu iegādes apjomi ir viens no sabiedrības labklājības reālajiem rādītājiem. Vadoties pēc šī kritērija, Latvijā labklājība aug?

Mainās iedzīvotāju iepirkšanās paradumi. Vērtējot pēc tā, ka daudzi pircēji apavus pērk atlaižu laikā, jāsecina, ka Latvijas iedzīvotāji kļūst racionālāki. Dažādas atlaižu akcijas kļūst par aizvien spēcīgāku magnētu. Kādreiz izpārdošanas bija tikai dažas reizes gadā, mainoties sezonai, tagad bieži ir arī starpsezonu izpārdošanas. Kopumā Latvijā pircēju vidū dominē vēlme nopirkt pēc iespējas kvalitatīvāku preci par pēc iespējas zemāku cenu. Maz ir tādu pircēju, kuri lepojas, ka ir kādu preci nopirkuši par augstu cenu, daudz vairāk ir tādu cilvēku, kuri lepojas, ka vērtīgu preci nopirkuši lēti un izdevīgi. Pircējiem psiholoģiski nepieciešams gandarījums, ka par preci nav pārmaksāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Bonbon Shoes plāno izveidot arī vīriešu apavu kolekciju

Kristīne Stepiņa, 18.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dāmu salons "Bonbon Shoes", kas diktē apavu modes tendences, paplašina pārdošanā esošo apavu zīmolu klāstu un piedāvā šīs sezonas aktualitāti - iešļūcenes ar slēgtu vai atvērtu purngalu jeb babušas un mulles.

Šobrīd salonā var iegādāties 11 dažādu zīmolu apavus, populārākie no tiem ir "Pedro Garcia", "Chie Mihara" un "Pura Lopez". Šie spāņu zīmoli ir iekļauti veikala sortimentā jau 13 gadus, kopš pašiem tā pirmsākumiem. Drīzumā "Bonbon Shoes" kolekciju papildinās jauns apavu zīmols "Pretty Ballerinas," sola veikala saimniece Jana Lindberga.

Tām dāmām, kuras vēlas šavasar būt īpaši stilīgas, J. Lindberga iesaka izvēlēties mulles un babušas. "Šos apavus, kas iemieso sevī bezrūpību un atbrīvotāku dzīves stilu, var valkāt arī kopā ar biznesa apģērbu. Ja sieviete grib trāpīt modes naglai uz galvas, tā būs īstā izvēle," vērtē apavu modes eksperte.

Viņa stāsta, ka maija otrajā nedēļā, kad veikals vēris durvis pēc dīkstāves, bijis necerēti liels pircēju pieplūdums. "Šurp plūda sieviešu bari, bija arī tādas dāmas, kuras iegādājās vairākus kurpju pārus. Krīzes laikā, sēžot mājās, nervi bija pazaudēti un nauda ietaupīta, tāpēc dāmas vēlējās sevi apbalvot par izturību un iepriecināt, iepērkoties," secina "Bonbon Shoes" zīmola radītāja, atzīstot, ka gadu gaitā iegūto pastāvīgo klientūru īpaši novērtējusi COVID-19 pandēmijas laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā reģistrēti kopumā 16,36 tūkstoši jaunu uzņēmumu, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, pagājušā gadā reģistrēto uzņēmumu skaits sarucis, taču jaunreģistrēto uzņēmumu skaita kritums nebūt nenozīmē, ka būtu samazinājusies arī jauno uzņēmēju radošā pieeja, izvēloties savu uzņēmumu nosaukumus. Veicot pētījumu par 2013.gadā reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, Lursoft secinājis, ka radoši ļaudis dzīvo visā Latvijas teritorijā, sākot ar Liepāju, beidzot ar Daugavpili.

Vairāki uzņēmēji saviem uzņēmumiem izvēlējušies nosaukumus, kuri liek uzreiz noprast par komersanta darbības jomu. Tādi ir, piemēram, Beķerfeja, Ātra Paka, Kārumu fabrika, Prieks Būvēt, Tortes fabrika. Lursoft novērojumi arī liecina, ka nezūdoša ir cilvēku vēlme uzņēmumu nosaukumos iepīt pozitīvisma pilnus vārdus, kas, pavisam iespējams, nākotnē varētu līdzēt veiksmīgi vairot klientu loku. Starp interesantākajiem pērn reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, kuri tā vien vairo ticību savām spējām un rada optimismu, noteikti jāmin Yes, we can, Laimīgie nami, Good Feeling, Labs dzēriens, Tīri un Skaisti, Patiesi ar Mīlestību, Pozitīvo emociju aģentūra, Happy Latvia, tomēr ir uzņēmēji, kuri uzskata, ka lietas ir jāsauc īstajos vārdos, tādēļ pagājušajā gadā arī reģistrēti uzņēmumi, kuriem ir tādi nosaukumi kā Cerība resnīšiem un Pēdējā aģentūra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iespēja apavu ražošanā varētu būt unikāls dizains un roku darbs; tieši pēdējā laikā vērojams jaunu apavu zīmolu uzplaukums, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz 90. gadiem Latvijā apavu izgatavošana notika rūpnieciskos apjomos, bet līdz ar tautsaimniecības transformāciju viss mainījās, nozare faktiski izzuda. Pēdējos gados vērojams jauns tās uzplaukums, bet to drīzāk var saukt par amatniecību. Tirgū ir pārstāvēti vairāki vietējie apavu zīmoli – Elīna Dobele, SAZ, June9, Woolfers, Woolings, Žaime Sandals, Inch2, Del Gardi u.c. Sava zīmola apavus piedāvā arī tirgotāji, piemēram, pērn oktobrī dāmu modes salons Madam Bonbon atklāja savu pirmo apavu līniju. «Pēc astoņiem gadiem emocionāli šķita, ka esam gatavi savam apavu modelim, un bija piedāvājums to ražot, izdarīt to ātri un bez šķēršļiem. Piedāvājums sakrita ar tā brīža pieprasījumu un nekavējoties pieņēmām lēmumu,» saka J. Ezeriņa. Vienlaikus viņa atzīst, ka šis bija arī solis sabiedrisko attiecību labā, veidojot uzņēmuma publicitāti un tēlu. «Viena apavu līnija nekādā veidā nevar ietekmēt biznesu,» saka Jana Ezeriņa, SIA Madam Bonbon vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Biznesu balsta lojalitātē

Linda Zalāne, speciāli DB, 13.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzās lielajām apavu veikalu ķēdēm Rīgā, kas lielākoties mājvietu radušas tirdzniecības centros, vieta zem saules ir arī maziem nišas spēlētājiem.

Tiem jākonkurē ne vien ar lielajiem milžiem, kuriem ir izveidotas ķēde, bet arī pieaugošo interneta veikalu popularitāti. DB aptaujātie uzņēmēji atzīst, ka bizness nav vienkāršs un to ir iespējams uzturēt vien tad, ja īpašniekam ir lielas darba spējas, ambīcijas un dzinulis, turklāt nereti apavu bodītes darbību nākas pastutēt, finansiāli pabalstīt no ieņēmumiem, kas tiek gūti citā biznesā. «Kamēr mazo apavu un modes preču veikala īpašniekam ir dzīvs cīņas spars, tikmēr šādi uzņēmumi var būt dzīvotspējīgi. Tomēr ekonomiski pamatots šis bizness nav. Daži mazie veikali, kas fokusējas uz nišas apaviem, pārstāvot konkrētus zīmolus noteiktā cenu kategorijā, eksistē jau vairākus gadus, tomēr daudz jauniesācēju nav,» tirgus situāciju raksturo apavu veikala Bonbons Shoes (SIA Madam Bonbon) direktore, valdes priekšsēdētāja Jana Lindberga. Viņasprāt, Rīgā dārgāku apavu veikalu piedāvājums ir pietiekams un šis tirgus segments ir piepildīts. Šajā nišā darbojas, piemēram, Bergs, Baltā kumode, Malvīne, Baba, Lilimill.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Apģērbu mazumtirgotāju Apranga nesatrauc Mexx bankrots

BNS, 09.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas apģērbu mazumtirgotājs Apranga, kuram, pēc franšīzes līguma, ir seši Nīderlandes kompānijas Mexx veikali Latvijā un Lietuvā, nav satraukts par Mexx bankrotu.

Apranga ģenerāldirektors Rimants Perveņecks aģentūrai BNS teica, ka ir iespējami divi scenāriji - vai nu kāds nopirks Mexx un Nīderlandes uzņēmums turpinās darbību, vai arī pēc Mexx produkcijas iztirgošanas Apranga pārvaldītie Mexx veikali, kas strādā ar peļņu, tiks pārveidoti par citu zīmolu veikaliem.

«Mums ir pieteikami preču krājumi, lai šie veikali varētu darboties vēl divus mēnešus. Ja [neviens nenopirks Mexx], mēs pārveidosim šos veikalus par cita tipa veikaliem,» sacīja Perveņecks.

Viņš prognozēja, ka Mexx liktenis noskaidrosies divu mēnešu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Euroskor Latvijā vadītāju Aldi Lūsi

Lelde Petrāne, 13.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild apavu mazumtirgotājas SIA Euroskor Latvijā vadītājs Aldis Lūsis. Tas ir latviešu ģimenes uzņēmums, kas strādā jau vairāk nekā 50 gadus. Sākotnējās saknes ir Zviedrijā, bet Latvijā deviņdesmito gadu sākumā tas atvēra pašu pirmo rietumu standartiem atbilstošo apavu veikalu.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šī ir ļoti dinamiska nozare, tāpēc uzņēmumā varu īstenot interesantus un jaunus projektus. Ir ļoti liels izaicinājums piedāvāt klientiem tieši to iepirkšanās pieredzi, kas der un patīk daudziem. Un te nav runa tikai par apavu izvēli, bet arī par iepirkšanās vides veidošanu. Turklāt Euroskor Latvijā iekšējā darba vide, uzņēmuma kultūra un vērtības iet roku rokā ar manu redzējumu, kā gūt panākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Euroskor paplašina darbību un sāks tirgot «zaļos» apavus

Sandra Dieziņa, 21.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu mazumtirgotājs SIA Euroskor Latvijā šī gada pirmajā ceturksnī, investējot gandrīz 300 tūkstošus eiro, atvēris jaunu Clarks veikalu, kā arī veicis rekonstrukciju diviem Euroskor un vienam Ecco veikalam.

Tāpat uzņēmums ir uzsācis paplašināt savu darbību bērnu apavu segmentā, attīstot jaunu veikala konceptu - Euroskor Mini. Šī gada pirmajā pusgadā uzņēmums plāno vērt vaļā divus jaunus šāda veida veikalus. Kompānijas valdes loceklis Aldis Lūsis informē, ka arvien lielāku uzmanību cilvēki pievērš bērnu apaviem, kas izskaidrojams gan ar vecāku izglītošanos, gan problemātiku, ar ko vecākiem nākas saskarties bērnu augšanas procesā un pēdiņas attīstības laikā. Turklāt, ņemot vērā to, ka pēdējo gadu laikā bērnu apavu tirgus ir ne tikai pieaudzis, bet arī pārsniedzis pārdoto vīriešu apavu īpatsvaru, uzņēmums ir nolēmis pievērst tieši arvien lielāku uzmanību bērnu apavu segmentam. Šobrīd tirgus sadalījums ir šāds: sieviešu apavi – 55%, bērnu apavi – 24%, vīriešu apavi – 21%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Jysk pieļauj iespēju Latvijā atvērt piecus sešus veikalus

LETA, 21.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mājsaimniecības preču tirgotājs SIA "Jysk Linnen'n Furniture" ("Jysk") tuvākajos divos gados pieļauj iespēju Latvijā atvērt piecus sešus veikalus, sacīja "Jysk" valdes loceklis Artūrs Vikmanis.

Vienlaikus viņš norādīja, ka Igaunijā "Jysk" saskata iespēju atvērt vēl četrus piecus veikalus, bet Lietuvā tiek strādāts pie divu veikalu atvēršanas līdz šā gada vasarai.

"Igaunijā mums ir 12 veikali, un redzam iespējas atvērt vēl četrus piecus veikalus. Nākamajā finanšu gadā mēs turpināsim attīstību, atvērsim vismaz divus veikalus. Latvijā mums šobrīd ir 11 veikali un, iespējams, nākamajā finanšu gadā atvērsim vienu veikalu un pēc gada vēl četrus piecus veikalus. Lietuvā ir 13 veikali, un šobrīd strādājam pie tā, lai atvērtu vēl divus veikalus līdz vasarai," sacīja Vikmanis, piebilstot, ka kompānijai ir arī 10 veikalu Baltkrievijā.

Viņš atzīmēja, ka Latvijā vēsturiski ir izveidojies situācija, kad lielākā veikalu koncentrācija ir Rīgā, taču nākotnē kompānija plāno veikalu tīkla attīstību reģionos, tostarp noteikti veikals būs Valmierā, lai gan šobrīd vēl nav iespējams pateikt, vai tas būs nākamgad vai vēl pēc gada, kā arī veiklas noteikti tiks atvērts Rēzeknē. Iespējams, kompānija atvērs kādu jaunu veikalu arī Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apranga nākamgad plāno kāpināt apgrozījumu par 8%

Žanete Hāka, 20.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas apģērbu mazumtirgotājs Apranga Group nākamajā gadā plāno apgrozījumu palielināt par 8%, salīdzinot ar šā gada gaidāmo apgrozījumu, liecina uzņēmuma paziņojums NASDAQ OMX Vilnius.

Paredzēts, ka kopējais apgrozījums nākamgad sasniegs 182 miljonus eiro.

Nākamajā gadā uzņēmums plāno atvērt vai rekonstruēt 25-30 veikalus, un kopējās investīcijas varētu sasniegt aptuvwni 6,4-7,2 miljonus eiro.

Db.lv jau rakstīja, ka šā gada desmit mēnešos Apranga Group mazumtirdzniecības apgrozījums sasniedza 137,3 miljonus eiro, kas ir par 10% vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā. Oktobrī uzņēmuma apgrozījums sasniedza 15,7 miljonus eiro, kas ir par 5,9% vairāk nekā pagājušā gada oktobrī.

Desmit mēnešos Apranga Group mazumtirdzniecības apgrozījums visstraujāk audzis Latvijā – par 13,3%, Lietuvā – par 9% un Igaunijā – par 8,6%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Latvijā reģistrēts jauns apģērbu mazumtirgotāja Apranga meitasuzņēmums Apranga OLV

LETA, 16.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien Latvijā reģistrēts jauns Lietuvas apģērbu mazumtirgotāja «Apranga» meitasuzņēmums «Apranga OLV», liecina informācija «Firmas.lv».

Kompānijas pamatkapitāls ir 50 000 eiro un tā pilnībā pieder Lietuvas uzņēmumam «Apranga».

Uzņēmuma valdē ir trīs locekļi - Ramūns Gaidamavičs, Ilona Šimkūniene un Aušra Tartiliene.

Aģentūrai LETA apgaidām nav izdevies iegūt «Apranga» komentāru par meitasuzņēmuma izveides mērķiem.

Jau ziņots, ka saskaņā ar kompānijas sniegto informāciju Viļņas biržai «Apranga» apgrozījums, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, šā gada pirmajos septiņos mēnešos veidoja 120,2 miljonus eiro, kas ir par 1,7% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. Salīdzinot ar janvāri-jūliju pērn, šogad šajā laika posmā «Apranga» apgrozījums Latvijā pieaudzis par 0,6%, Lietuvā tas palielinājies par 1,1%, bet Igaunijā pieaudzis par 4,9%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Elkor un Apranga: pircēji piesardzīgi atgriežas veikalos

Gunta Kursiša, 17.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī joprojām nevar runāt par strauju Latvijas ekonomikas atlabšanu, tomēr tirgū vērojami pozitīvi signāli un tendences, Db.lv stāsta Elkor veikalu mārketinga direktors Ronalds Feldmanis, norādot, ka paredzams, ka pavasara un vasaras sezonā apģērbu un apavu cenas varētu samazināties par 0,03%.

Komentāri

Pievienot komentāru