Food Union, ieguldot 12 miljonus eiro jaunās 3D saldējuma tehnoloģijās, plāno palielināt eksporta apjomus uz NVS.
Food Union saldējuma kategorijas attīstības direktors Dmitrijs Dokins uzsver, ka šogad kompānija strādā pie esošo zīmolu uzlabošanas un jaunu ieviešanas, lai nākamā gada vasaras sezonā audzētu pārdošanas apjomus un paplašinātu eksporta tirgus Krievijā un NVS valstīs. Šobrīd saldējuma eksports veido nepilnus 5 %, bet nākamgad tos iecerēts būtiski palielināt. Tiesa, joprojām primārais būšot Latvijas tirgus. D. Dokins stāsta, ka šobrīd saldējuma ražošanas jaudas noslogotas par 70 – 80 %, jo laikapstākļi nelutina un jūnijs bijis sevišķi nepateicīgs saldējuma lietošanai.
Latvijā vidējais saldējuma patēriņš ir 6,4 litri uz vienu cilvēku un tas nozīmē, ka daudz neatpaliekam no Eiropas, kur vidēji viens iedzīvotājs patērē 6,5 l jeb 52 saldējumus gadā. R. Misa uzskata, ka vēl ir kur augt un mērķis ir sasniegt vismaz Vācijas līmeni, kur vidējais patēriņš ir 8 l gadā. Joprojām galvenais saldējuma izvēles kritērijs ir cena – 47 % no Food Union veiktā pētījuma aptaujātajiem respondentiem cenu minējuši kā nozīmīgāko faktoru. Tomēr, kā uzsver R. Misa, labu saldējumu nevar saražot no lētām izejvielām. Pētījums arī liecina, ka 43 % respondentu kā svarīgāko izvēlas patīkamu garšu, 36 % - lai saldējums būtu ražots Latvijā, bet 34 % - lai tas būtu ražots no īsta piena un krējuma. R. Misa novērojis, ka saldējuma tirgū arvien vairāk parādās tendence ražot saldējumu no īsta piena un krējuma un šai tendencei seko arvien vairāk ražotāju.
Jāatgādina, ka Food Union apvieno Rīgas piena kombinātu un Valmieras pienu un apvienotajā uzņēmumā šobrīd kopumā ir vairāk nekā 600 darbinieki, uzņēmuma apgrozījums pārsniedz 100 miljonus eiro gadā. Food Union ražotnes iepērk pienu no vairāk nekā 400 Latvijas zemnieku saimniecībām un piena ražotājiem.