Jaunākais izdevums

Mitsubishi Motors Ziemeļamerikas importētājs ir nodevis Kalifornijas štatam divus Mitsubishi i-MiEV, lai novērtētu šīs mašīnas priekšrocības ikdienas satiksmē.

Ierosinājums par šo mašīnu izmēģināšanu devis Kalifornijas gubernatora birojs, kas aktīvi meklē iespējas palielināt sava štata autoparku ar elektrotransportu.

24. maijā rīkotajā prese konferencē Mitsubishi i-MiEV tika izrādīti Kalifornijas gubernatoram Arnoldam Švarcnēgeram, kas atzina, ka ar elektrību darbināmas automašīnas varētu palīdzēt risināt transporta problēmas Kalifornijas štatā.

Tuvāko mēnešu laikā notiks aktīva i-MiEV testēšana ikdienas braukšanai, kā arī tiks analizēta nepieciešamā infrastruktūras attīstība, kas nepieciešama elektrotransportam.Mitsubishi i-MiEV tirdzniecībā nonāca 2009. gada jūlijā Japānā. Plānots, ka ASV šo mašīnu tirdzniecība tiks uzsākta 2011. gadā, savukārt Eiropā pirmie i-MiEV pie klientiem nonāk jau 2010. gada nogalē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autoražotājs Mitsubishi, ņemot vērā videi draudzīgo automašīnu pieaugošo popularitāti, uzsācis i-MiEV elektromobiļa tirdzniecību Eiropā, ziņo AFP.

Autoražotājs i-MiEV - Mitsubishi Innovative Electric Vehicle - elekroautomobili Eiropai ražojot kopš oktobra, un līdz šim piegājādis aptuveni 2500 automašīnas.

Mitsubishi sācis pārdot automašīnu 15 valstīs, ieskaitot Lielbritāniju, Spāniju, Zviedriju, Dāniju, Franciju un Beļģiju, un drīzumā tirdzniecība tiks sākta vēl četrās valstīs.

«Laikam ejot, i-MiEV tiks secīgi ieviesta Mitsubishi Motors Eiropas teritorijā,» kompānija norādījusi paziņojumā.

Mitsubishi šo automašīnu Japānā laida klajā 2009.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitsubishi Eclipse Cross ir vēl viens talantīgs plašpatēriņa krosovers ar «jancīgāku» izskatu nekā pārējiem, toties ar ļoti pārdomātu un gardu «pildījumu»

Iespējams, modeļa nosaukumā piejaucētais vārds «Eclipse», kas paņemts no aizvadītā gadsimta 90. gadu Mitsubishi kulta sporta divdurvju kupejas, bija pamudinājis Mitsubishi izveidot savam krosoveram avangardiskāku un sportiskāku eksterjera dizainu. Eclipse Cross degungals ir līdzīgs kā visiem pārējiem, toties aizmugurējās daļa ir nedaudz ārpus klasiskajiem rāmjiem, kas vienlaikus izceļ Mitsubishi Eclipse Cross personību.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Pretstatā drosmīgajam eksterjera dizainam salonā viss ir gudri un mājīgi iekārtots. Ērta un ergonomiska pilota darba vieta, saprotams un lietošanā ērts multimediju centrs, kas beidzot ir ieguvis Apple Car Play un Android Auto saskarnes. Pirmo reizi Mitsubishi ir ticis arī pie head up displeja. Svarīgi ir uzsvērt, ka Mitsubishi Eclipse Cross neaizstāj pazīstamo Mitsubishi ASX krosoveru. Abi auto spēlē vienā līgā, jo pat riteņu bāzes abiem krosoveriem ir identiskas, taču Eclipse Cross ir lielāks auto, attiecīgi arī salonā vietas būs vairāk. Milzīga priekšrocība, ka Eclipse Cross būs nopērkams gan priekšpiedziņas, gan pilnpiedziņas versijā. Motors būs gan tikai viens, proti, tas būs 163 ZS jaudīgais 1,5 litru turbomotors. Taču tas ir tas, kas visvairāk vajadzīgs šādas klases automobiļiem, jo to varēs sapārot gan ar sešpakāpju manuālo, gan ar CVT variatoru. Cenu politika Eclipse Cross nepazīst skopi aprīkotus modeļus, jo pat starta Invite aprīkojuma līmenī Mitsubishi krosoveram būs automātiskās tālās gaismas, kruīzkontrole, atpakaļskata kamera un citi komforta un drošības labumi. Līdz ar to pieticīgākais Eclipse Cross maksās, sākot no 24 900 eiro. Pilnpiedziņas modifikācija, bet jau ar augstāka līmeņa Instyle Plus aprīkojumu un tikai kombinācijā ar CVT variatoru, – sākot no 29 800 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nissan iegādāsies trešdaļu Mitsubishi akciju

LETA, 12.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmums Nissan Motor Co. ceturtdien paziņoja, ka par 237,36 miljardiem jenu (1,9 miljardiem eiro) iegādāsies trešdaļu skandālā ierautā Mitsubishi Motors Corp. akciju.

Vienošanās paredz, ka Nissan kļūs par lielāko Mitsubishi akcionāru, apsteidzot Mitsubishi Heavy Industries, kam pieder aptuveni 20% autoražotāja akciju.

«Šis darījums rada potenciālu izdevīgumu abām mūsu kompānijām un sola izaugsmes iespējas,» norāda Nissan vadītājs Karloss Gosns. «Mēs esam apņēmušies sargāt un veicināt Mitsubishi zīmolu. Mēs palīdzēsim šim uzņēmumam risināt gaidāmās problēmas, jo sevišķi attiecībā uz patērētāju uzticību.»

Darījums paredz, ka Nissan iegādāsies aptuveni 506 miljonus Mitsubishi akciju, kā arī Nissan būs tiesības iecelt atsevišķus locekļus Mitsubishi valdē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko divu nedēļu laikā japāņu kompānija Mitsubishi paziņos, kuru no divām Baltijas valstu ostām izvēlējusies kā stratēģisko partneri kravu piegādei uz savu Austrumeiropas rūpnīcu Kalugā, ziņoja TV3 raidījums Nekā Personīga.

Japāņi nolēmuši trīskāršot auto ražotnes apjomus Krievijā un līdz ar to, piegādājot izejmateriālus, ievērojami palielināt kravu plūsmu. Viņi meklējot jaunu piegādes ceļu uz Krieviju - vai nu caur Rīgu vai arī Tallinu. Ja konkurencē ar Igaunijas galvaspilsētu uzvarēs Rīgas brīvosta, tās konteinerkravu apjoms pieaugšot vismaz par trešdaļu, varbūt pat uz pusi. Tomēr Latvijas ierēdņu neizdarības dēļ, kā arī Rīgas brīvostas darījumu un īpašnieku necaurspīdīgums draud novest pie tā, ka kaimiņi igauņi būs atkal mums priekšā un saņems ievērojamo Mitsubishi pasūtījumu, norādīja raidījuma veidotāji.

«Jāizdara brīnums», lai kravas plūstu nevis caur Tallinu, bet Rīgu, decembrī laikrakstam Dienas bizness sacīja DB Schenker Latvia direktors Aivairs Tauriņš. Dažu simtu eiro izmaksu pieaugums, salīdzinot ar Rīgu, japāņus diezin vai atbaidīšot. Viņaprāt, Rīga ir nr. 2 šajās sacensībās, un tikai tad, ja igauņiem kaut kas noiet greizi, Latvija var izmantot savu iespēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PSA Peugeot un Mitsubishi Motors Corporation ir informējis, ka sadarbojas jauna, kompakta pilsētas džipa modeļa izstrādei. Abas puses ir panākušas vienošanos par kompakta pilsētas džipa izstrādi uz Mitsubishi ASX platformas bāzes un pielāgošanu PSA Grupas abām markām.

Katram no PSA Grupas markas pilsētas džipiem, kurus 2012. gada sākumā ražos Eiropas tirgum, ir savs dizains, tomēr tai pat laikā tiem ir vairākas kopīgas īpašības ar Mitsubishi modeļiem, ko Japānā sauc par RVR un Eiropā - ASX. Jaunie pilsētas džipi būs pieejami gan ar divu, gan ar četru riteņu piedziņu.

Gada laikā plānots saražot 50 000 eksemplāru katra zīmola automobiļu. Saskaņā ar vienošanos PSA Grupa šiem jaunajiem modeļiem izmantos savu 1,6 litru HDi dīzeļdzinēju. Šī dzinēja CO2 emisija, salīdzinot ar citiem šī tipa modeļiem, ir īpaši zema – divu riteņu piedziņas modeļa gadījumā 123 g/km, un degvielas patēriņš ir mazāks par 4,7 litriem uz 100 km.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī šogad, 29.jūnijā, Drive eO komanda un pilots Jānis Horeliks piedalīsies Pikes Peak kalnā braukšanas sacensībās Kolorādo štatā, ASV. Latviešu inženieri radījuši jaunu elektriskās piedziņas sistēmu, kas iebūvēta Tesla Roadster šasijā. Par galveno uzdevumu šoreiz ir uzstādīta šo elektroiekārtu pārbaude, lai nodrošinātu to veiksmīgu pielietojumu nākotnes projektos, liecina medijiem sniegtā informācija.

Autoinženiera Andra Dambja vadībā izstrādātajā PP02 automobilī ir uzstādīts elektromotors ar maksimālo īslaicīgo jaudu 360 kW (490 ZS), kura vadību veic eO izgatavotais kontrolieris. Enerģiju nodrošina 40 kWh liela litija jonu akumulatoru paka, kas eO izpildījumā ir par trešdaļu vieglāka kā tuvākajiem konkurentiem. «Šo mezglu izstrāde un savstarpēja integrācija ir mūsu uzņēmuma kompetence, » stāsta Dambis. «Mūsu resursus pašreiz novirzām šo komponentu attīstīšanai, tāpēc ir pavisam loģiski izmantot jau gatavu «ārējo čaulu» jeb automobiļa šasiju. Par piemērotāko izvēlējāmies pasaulē zināmo Tesla Roadster, kas tā arī nekad vēl nav redzēts sacensību trasēs.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Trešdaļa Latvijas iedzīvotāju labprāt iegādājas produktu tikai tāpēc, ka tas ir jaunums

Žanete Hāka, 06.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunus produktus labprātāk izmēģina sabiedrība attīstības valstīs, savukārt Baltijas valstu vidū Latvijas iedzīvotāji biežāk nekā lietuvieši un igauņi iegādājas kādu produktu tikai tāpēc, ka tas ir jauns, liecina starptautiskās informācijas un mērījumu kompānijas Nielsen veiktais pētījums par patērētāju attieksmi pret produktu inovācijām.

50% lietuviešu, 36% igauņu un 33% latviešu atklāj – pēdējo reizi, dodoties veikt ikdienas pirkumus, iegādājušies arī kādu jaunu un līdz šim nemēģinātu produktu. Eiropas Savienībā šis īpatsvars ir 44%, bet visaugstākais rādītājs ir Turcijai – 73%.

Runājot par jaunu produktu izmēģināšanu, 35% aptaujāto patērētāju Latvijā atzīst – labprāt iegādājas neredzētu produktu tikai tāpēc vien, ka tas ir jaunums. Otrs izplatītākais pirkuma iemesls, ko norādīja 29% respondentu, – jaunais produkts ir par labāku cenu, nekā tas, ko ierasts lietot. Bet trešais populārākais iemesls – jauno produktu kāds ir ieteicis (28%). Lietuvā un Igaunijā izplatītākais iemesls inovāciju izmēģināšanai ir tas, ka produkts pielāgots kādai specifiskai vajadzībai. Eiropas Savienībā patērētāji visbiežāk izmēģina jaunumus zemākas cenas dēļ (25%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Mitsubishi par diviem gadiem atliek Japānas jaunās pasažieru lidmašīnas komerciālo piegādi

LETA, 23.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas kompānija Mitsubishi Heavy Industries pirmdien paziņoja, ka par diviem gadiem atliks tās ilgi gaidītās jaunās reaktīvās pasažieru lidmašīnas komerciālo piegādi, un brīdināja, ka pieaug lidmašīnas izstrādes izmaksas.

Šī ir piektā reize, kad kompānija ir atlikusi vairāk nekā 50 gadu laikā Japānas pirmās vietējā ražojuma pasažieru lidmašīnas Mitsubishi Regional Jet (MRJ) laišanu tirgū.

Sākotnēji bija plānots, ka lidmašīna tirgū nonāks 2018.gada vidū, bet tagad Mitsubishi prognozē, ka tas notiks 2020.gada vidū. Iepriekš Japānas plašsaziņas līdzekļi vēstīja, ka lidmašīnai ir jāveic konstrukcijas izmaiņas, lai garantētu, ka tā ir droša.

Problēma ir saistīta ar noteikta elektroniskā aprīkojuma izvietošanu, vēstīja lietišķais laikraksts Nikkei un citu Japānas plašsaziņas līdzekļi.

Mitsubishi paziņoja, ka strādā pie elektriskās konfigurācijas konstrukcijas izmaiņām, lai tā atbilstu jaunākajiem drošības standartiem, kas saistībā ar pieaugošajiem terorisma draudiem kļūst arvien stingrāki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Papildināts - Jaunais Mitsubishi Eclipse Cross ceļā uz Eiropu

Lelde Petrāne, 05.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu auto ražošanas uzņēmums Mitsubishi Motors informē, ka ir izsūtījis Eiropas valstīm jauno, mazo apvidus jeb SUV automobili - Eclipse Cross.

Plānots, ka pavisam 50 000 Eclipse Cross automobiļu nonāks Eiropā no šā gada decembra līdz 2018.gada 31.martam.

Ražots Mitsubishi Motors rūpnīcā Japānas pilsētā Okazaki, jaunais Eclipse Cross papildina jau esošo Mitsubishi SUV līniju, kurā ietilpst ASX, Outlander un Outlander PHEV.

«Mitsubishi Motors turpina ražot mazās klases automašīnu – Mitsubishi Space Star, taču tās galvenie pārdošanas reģioni ir ārpus Eiropas,» skaidrojot to, kāpēc autoražotājs pievērsies lielāka izmēra automašīnām, biznesa portālam db.lv sacīja SIA MML Imports pārstāve Aija Baltraite. «Colt modeļa ražošanu Mitsubishi Motors pārtrauca jau pirms vairākiem gadiem, kas saistīts ar modeļu nomaiņu dzīves cikla beigu dēļ un uzņēmuma stratēģijas maiņu, koncentrējoties uz apvidus un pick-up tipa automašīnu ražošanu.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Mitsubishi ievērojami palielina zaudējumu prognozi biznesa gadam

LETA, 28.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmums Mitsubishi Motors Corp. piektdien būtiski paaugstināja zaudējumu prognozi šim biznesa gadam, šādu lēmumu skaidrojot ar ražošanas apturēšanu un vērienīgiem kompensāciju izdevumiem saistībā ar degvielas ekonomijas testu manipulēšanas skandālu.

Mitsubishi prognozē, ka zaudējumi biznesa gadā, kas noslēgsies martā, veidos 239,6 miljardus jenu (2,09 miljardus eiro), nevis 145 miljardus jenu (1,2 miljardus eiro), kā tika lēsts pirms trīs mēnešiem.

Tikmēr biznesa gada otrajā ceturksnī, kas noslēdzās septembrī, uzņēmums strādājis ar 89,9 miljardu jenu zaudējumiem, salīdzinot ar 28,1 miljarda jenu peļņu attiecīgajā laika periodā pirms gada.

Mitsubishi tirdzniecības apjoms šajā periodā sarucis par 23,4% - līdz 436,1 miljardam jenu.

Japānas autobūves uzņēmums Nissan Motor Co. pagājušajā nedēļā pabeidza 34% Mitsubishi akciju iegādi par 237 miljardiem jenu.

Darījums arī paredz, ka Nissan vadītājs Karloss Gosns kļūs par Mitsubishi padomes priekšsēdētāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas auto ražotājs Mitsubishi Motors pārtrauks ražošanu tā vienīgajā rūpnīcā Rietumeiropā, ziņo BBC.

Mitsubishi automašīnu rūpnīcā Bornā, Nīderlandē ražošanas apjomi sarukuši līdz vien 50 tūkstošiem automašīnu, kas saistīts ar straujo pārdošanas apjomu kritumu Eiropā.

Konkrētā rūpnīca nodarbina 1500 darbiniekus, kuri ražo Colt un Outlander modeļus.

Mitsubishi automašīnas Eiropā tiks importētas no Japānas un Taizemes, kur uzņēmums būvē jaunu ražotni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

No Mitsubishi modeļiem Latvijā populārākais - Outlander

Lelde Petrāne, 08.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitsubishi Motors tirdzniecības rādītāji Eiropā, salīdzinot ar pagājušā gada pirmo pusgadu un šā gada pirmajiem sešiem mēnešiem, ir pieauguši par 45%, liecina medijiem sniegtā informācija.

Pieaugums daļēji saistīts ar vispārējo ekonomikas attīstību Eiropā, norāda automašīnu ražotājs. Par vienu no pārdotākajiem Mitsubishi modeļiem Eiropā šā gada pirmajos sešos mēnešos atzīts Outlander – kopumā pārdoti teju 26 tūkstoši automobiļu (no kuriem apmēram 14 tūkstoši ar hibrīda versiju jeb PHEV). Tam seko ASX ar aptuveni 25 tūkstošiem pārdotiem automobiļiem un Space Star ar 22 901 vienībām.

Vislielākais pieprasījums pēc Mitsubishi automobiļiem 2015. gada pirmajā pusgadā bijis Vācijā, Anglijā, Izraēlā un Spānijā.

Savukārt, Latvijā iecienītākie Mitsubishi modeļi 2015. gada pirmajā pusgadā ir bijuši Outlander, L200 un Pajero. Jaunais L200 un Outlander Latvijā nonāks šā gada nogalē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka valdībā pieņemti grozījumi Rīgas un Ventspils brīvostas nolikumos, padarot ostas caurskatāmākas, neoficiālā informācija rāda, ka Rīgas brīvosta zaudējusi Tallinas ostai cīņā par Mitsubishi kravu pārkraušanu.

Tā vēsta raidījums Nekā Personīga. Jau iepriekš ziņoja, ka japāņi izlēmuši trīskāršot auto ražotnes apjomus Krievijā, bet līdz šim nevarēja izšķirties caur kuru no Baltijas valstu ostām vest auto ražotnei nepieciešamās detaļas.

Raidījuma rīcībā esošo informāciju apstiprina arī Satiksmes ministrija, kas arī saņēmusi ziņas, ka japāņi sliecas par labu Tallinai. Vai izšķirošais bijis pārkraušanas cenu jautājums, nav zināms.

Kā viens no galvenajiem apsvērumiem varētu būt igauņu jau pērn izteiktais piedāvājums iegādāties vairāk nekā 500 Mitsubishi elektromašīnas. Arī Latvijas amatpersonas redzot, ka igauņi ir aizsteigušies priekšā, solīja, ka sadarbība ar kravu pārkraušanu vien nebeigšoties. Apmaiņā pret CO2 izmešu kvotām, arī Latvija apsvēra iespēju iegādāties desmitus elekotrauto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārdodot 10 miljonus oglekļa izmešu kvotas japāņu Mitsubishi, gūtos ieņēmumus ziemeļvalstu kaimiņi igauņi plāno ieguldīt, izveidojot valsti aptverošu elektrisko automašīnu uzlādes tīklu.

Igaunijas premjers Andruss Ansips paskaidroja, ka valdība ir atbalstījusi neizmantoto kvotu pārdošanu. «Ieņēmumi no kvotu pārdošanas tiks izmantoti, lai investētu visu valsti aptverošā uzlādes tīklā, kas būs paredzēts elektromašīnu izmantošanai», stāstīja A. Ansips. Eiropas Savienība savām dalībvalstīm piešķir noteiktu daudzumu oglekļa izmešu kvotu, lai cīnītos ar siltumnīcas efektu izraisošo gāžu emisiju skaitu.

Ap 500 Mitsubishi i-MiEV elektrisko automašīnu tiks nodotas pašvaldību rīcībā, lai nodrošinātu ar transportu sociālos darbiniekus. Ir izveidota arī grantu sistēma, privātpersonu atbalstam elektrisko automašīnu iegādē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Expo 2017

VIDEO: Austrijas Expo paviljonā enerģiju iegūst no apmeklētājiem

Dienas Bizness, 16.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Austrijas paviljonā tika aizvadīta nacionālā diena, kuras laikā tika izrādīts viens no oriģinālākajiem izstādes Astana Expo 2017 paviljoniem. Apmeklētājiem ar savu muskuļu spēku bija jādarbina vairākas ierīces, kas, savukārt, demonstrēja nelielu ieskatu Austrijā.

Nacionālās dienas ietvaros piedalījās abu valstu oficiālās delegācijas. Kazahstānas ārlietu ministra vietnieks Romans Vasiļenko (Роман Василенко) tikās ar Austrijas Zinātnes, pētniecības un ekonomikas viceministru Benedeti Girlingeri (Bernadette Gerlinger). Oficiālās tikšanās laikā Kazahstānas pārstāvji sveica Austriju tās nacionālajā dienā un uzsvēra, ka pasākuma norises datumā aprit precīzi 25 gadi kopš abu valstu diplomātisko attiecību sākuma.

R.Vasiļenko savā uzrunā teica, ka Austrijas paviljons ar nosaukumu Austrian Power Machine jeb Austrijas spēka mašīna pretendē uz izstādes oriģinālākā paviljona statusu.

Austrijā lielākā daļa enerģijas tiek iegūta no hidroelektrostacijām un vēja. Viena no pirmajām paviljona instalācijām ar nosaukumu Ūdenskritums attēlo Austrijas kalnu vidi un, protams, ka daudzos ūdenskritumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasniedzot vasaras iecienīto kārumu – saldējumu – neierastā veidā, zīmola Rullējums radītāji izcīnījuši sev stabilu vietu zem saules

Ideju par citādu saldējuma pasniegšanas veidu Artis Ķezbers nolūkoja sociālajos tīklos. Pati ideja par saldējumu, kas pasniegts sarullēts, nevis ierastajā bumbiņā, nāk no Taizemes, un abi puiši – Artis Ķezbers un Arnolds Ābrams – to pārņēmuši. Šobrīd šis saldējuma pagatavošanas veids ienāk arī Eiropā. Pirmā doma, ka varētu kaut ko līdzīgu pagatavot arī Latvijā, Artim iešāvusies prātā pagājušā gada sākumā, un līdz pavasarim abi puiši ģenerējuši idejas un domājuši, kāds varētu būt koncepts, līdz beigu beigās nonākuši pie produkta – rullējuma. Šobrīd ir aizvadīta pirmā darbības sezona, un rullējums ir iekarojis cilvēku sirdis. Arī konkurenti nesnauž, un jau bijuši mēģinājumi radīt ko līdzīgu. Tomēr puiši par to nesatraucas, jo atšķiras pati saldējuma masa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Stāsts par biksēm, kas izmainīja pasauli

Db.lv, 27.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kinoteātrī Forum Cinemas nosvinēta Staņislava Tokalova un Jura Kursieša režisētā seriāla “Padomju džinsi” pirmo divu sēriju pirmizrāde.

“Padomju džinsi” ir stāsts par biksēm, kas izmainīja pasauli, un tas būs skatāms kinoteātros visā Latvijā no 1. marta.

Seriāla scenāriju rakstīja Staņislavs Tokalovs, Teodora Markova un Valdemars Kalinovskis, balstoties uz trim patiesiem stāstiem. “Padomju džinsi” ir traģikomisks stāsts par brīvdomātājiem un konformistiem, par attiecībām un izvēlēm, par robežu un pasaules atvēršanos. Un par biksēm, kas izmainīja pasauli! Septiņdesmito gadu izskaņā – laikā, kad visā PSRS ir izvērsta pati sīvākā propaganda pret rietumu kultūru – kādā Latvijas psihiatriskajā slimnīcā kvēls rokmūzikas fans ir izveidojis veiksmīgu un nelegālu pagrīdes džinsu ražotni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atzīmējot gleznotāja Arnolda Mazīša (1913. – 2002.) simtgades jubileju, mākslinieka tuvinieki Latvijas Mākslas akadēmijai dāvinās trīs Arnolda Mazīša gleznas: Atis Teihmanis (1950.), Čellists Atis Teihmanis (20. gs. 60. gadu II puse) un Magnolijas (pēc 20. gs. 50. gadiem).

Dāvinājums Mākslas akadēmijai tiks pasniegts 18. jūlijā, A. Mazīša dzimšanas dienā.

A. Mazītis ir dzimis 1913. gada 18. jūlijā Cēsīs. Pamatizglītība iegūta Cēsu Valsts amatniecības skolā un mācības turpinātas Rīgā. No 1929. līdz 1933. gadam Mazītis mācījās Rīgas pilsētas Amatnieku skolā, ar labām sekmēm apgūstot gleznošanas un zīmēšanas pamatus. 1933. gadā A. Mazītis uzsāka studijas Latvijas Mākslas akadēmijā, bet jau nākamo gadu Mazītis pavadīja dienējot Latvijas Valsts armijā. Pēc dienesta mācības tika turpinātas, apgūstot zīmēšanu pie Augsta Annusa un Kārļa Miesnieka, bet glezniecību pie Valdemāra Tones, Konrāda Ubāna un Ģederta Eliasa. 1937. gadā Arnolds Mazītis ieguva pirmās pakāpes mākslinieka diplomu un iestājās Ģederta Eliasa vadītajā figurālās glezniecības meistardarbnīcā. Sākoties Otrajam pasaules karam, oficiālais mācību process palika nenobeigts, jo sekoja iesaukums Vācu armijā un aizsākās A. Mazīša trimdas gaitas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauni motori, lielāka kravas kaste un gardāks aprīkojums ir lietas, kas padara jauno Mitsubishi L200 pievilcīgu tiem, kam saimniecībā akūti nepieciešams kārtīgs darba auto

Mitsubishi jau vairāku gadu garumā ir apliecinājis sevi kā šīs klases automobiļu lietpratējs. Izņēmums nav arī jaunākās paaudzes četrvietīgais L200 Double Cab modelis, kas, izanalizējot iepriekšējā modelī pamanītās kļūdas, tās ir novērsis.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Svarīgākā ziņa, neapšaubāmi, ir jaunākās paaudzes 2,4 litru common rail četrcilindru dīzelis ar divām dažādām jaudām, proti 154 ZS un 181 ZS. L200 pazinējiem, kas nereti šķendējās par iepriekšējā modeļa motora zobsiksnu neplānotajām un pēkšņajām maiņām, var paziņot, ka Mitsubishi inženieri zobsiksnas vietā jaunajam motoram ir nolēmuši dot priekšroku ķēdes piedziņai. L200 rāmja konstrukcija ir par 7% izturīgāka pret vērpi, bet virsbūvē izmantojamie augstas izturības vieglie metāli ļaus samazināt lieko svaru. Uzlabojumi ir veikti arī auto priekšējā piekarē, savukārt aizmugurējā resoru piekarē lokšņu atsperu ir kļuvis vairāk, kas veicinās lielāku komfortu uz nelīdzeniem segumiem. Tam visam klāt L200 radītāji piesola veselu lērumu jaunu un modernu elektronisko palīgu armiju, tostarp start/stop sistēmu, joslu maiņas brīdinājuma sistēmu un pat atpakaļskata kameru kravas kastes vākā. Pats galvenais, ka jaunais L200 salons ir kļuvis nesalīdzināmi omulīgāks un glītāks par veco L200. No salona ir aizmēzta garlaicīgā un lietošanā nepraktiskā pelēkā plastmasa, tās vietā vadības panelī ir izmantoti kvalitatīvāki tumšas krāsas plastmasas materiāli, kas atsvaidzināti ar gaišāku toņu plastmasas un hroma elementiem. Atkarībā no pircēja kabatas dziļuma L200 salonu var izdaiļot ar elektriski regulējamiem ādas beņķiem, divzonu klimatkontroli un 7 collu multimediju sistēmu. Nežēlojot naudu, L200 aprīkojuma listē varēs iekļaut bezatslēgas durvju atvēršanas un motora iedarbināšanas sistēmu, LED dienas gaitas diodes un biksenona priekšējos lukturus. Toties pat lētākā L200 pircēji tiks iepriecināti ne tikai ar jauniem un ērtiem priekšējiem krēsliem, bet, salīdzinājumā ar citiem pick-up saimes līdziniekiem, L200 virsbūves konstrukcijas pārbīdes ir sekmējušas to, ka otrās rindas krēsli arī būs negaidīti komfortabli. Tiem atzveltnes leņķis ir tik liels, lai tajos varētu ērti atlaisties, nevis, kā iepriekš, kā alvas zaldātiņiem visu brauciena laiku sēdēt ar taisnu muguru. Vienīgi jāpatur prātā, ka četrvietīgā L200 Double Cab cena kopā ar visiem uzlabojumiem arī ir gājusi uz augšu. Lētākajā izpildījumā ar 154 ZS motoru L200 cena sāksies no 25 990 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attiecībā uz kravu plūsmu, kas nāk no Dienvidamerikas un Tālajiem Austrumiem, PSA (Peu­geot un Citroen automobiļu ražotāji) ir izvēlējusies Rīgas ostu. Tikmēr vēl nav izdarīta izvēle Mitsubishi kravu plūsmai, kas virzīsies uz Kalugu Krievijā vai nu caur Rīgu, vai arī Tallinu, DB saka GEFCO Baltic direktors Viljams Le Klērs.

Jāpiebilst, ka PSA piederošā GEFCO grupa pārvalda plašu loģistikas tīklu Eiropā un Dienvidamerikā un ir viena no 10 vadošajām šajā jomā Eiropā. Kalugas projekta sakarā tiek minēti ievērojami pārvadājumu apjomi - līdz pat diviem konteinervilcieniem dienā. Tikmēr attīstās loģistikas projekts, kas paredz piegādāt automobiļu detaļas pilnībā izjauktā veidā PSA-Mitsubishi rūpnīcai Kalugā. «Šobrīd GEFCO nosūta astoņus vilcienus nedēļā no Vezulas Francijā uz Kalugu Krievijā caur Poliju un Baltkrieviju,» tā viņš. Vismaz daļai kravu nākotnē - šogad un nākamgad - visticamāk, tiks izmantota Rīgas osta, īpaši PSA kravu plūsmai. Par citu partneru - japāņu, tostarp, Mitsubishi - kravām skaidrība gaidāma jau šogad.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Produktu datu falsificēšanas skandāls izraisa strauju Mitsubishi Materials akcijas cenas kritumu

LETA, 24.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas kompānijas «Mitsubishi Materials» akcijas cena piektdien nokritusies par vairāk nekā 8% saistībā ar ziņām, ka uzņēmuma struktūrvienības falsificējušas produktu datus.

Kompānijas akcijas cena Tokijas fondu tirgū piektdien nokritusies par 8,06% - līdz 3760 jenām (28,53 eiro).

«Mitsubishi Materials» vadītājs Akira Takeuči jau atvainojies par šo skandālu, kas varētu ietekmēt vairāk nekā 250 klientus, tostarp Ķīnas, Taivānas un ASV uzņēmumus.

Taču viņš noraidījis ierosinājumus atkāpties no amata vai samazināt savu atalgojumu, uzstājot, ka viņa pienākums bijis noteikt skandāla iemeslu un īstenot preventīvus pasākumus.

«Mitsubishi Materials» ceturtdien paziņoja, ka starp ietekmētajiem produktiem ir gumijas blīvējuma materiāli, kas tiek bieži izmantoti, lai novērstu šķidrumu vai gāzes noplūdes no caurulēm dažādās nozarēs, tostarp aviācijas un automašīnu ražošanas sektoros, norāda uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Skandi Motors pārdoto automašīnu skaits audzis par 7,5%

Žanete Hāka, 14.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu Mitsubishi un Nissan automobiļu oficiālā pārstāvja Latvijā Skandi Motors pārdoto jaunu automašīnu skaits 2014.gadā, salīdzinot ar 2013.gadu, ir pieaudzis par 7,5%, informē uzņēmuma pārstāve Liene Kindzule.

Skandi Motors 2014.gadā ir pārdevis 1023 jaunas automašīnas. Hyundai – 338, Mitsubishi – 214, Nissan – 471.

Tādējādi decembrī Skandi Motors tirgus daļa jaunu vieglo auto tirgū sasniedza 12,15%.

Pēc Skandi Motors novērojumiem, 2014. gadā jaunu vieglo auto tirgus ir piedzīvojis izaugsmi un ir vērojama auto tirgus atkopšanās. Analizējot un pētot patērētāju paradumus, Skandi Motors novērojis, ka privātpersonu segmentā aizvien vairāk iegādājas tieši jaunus automobiļus.

Visvairāk pirktie Skandi Motors modeļi pagājušajā gadā bija Nissan Qashqai, Hyunda i30, Nissan Juke, Mitsubishi Outlander, Mitsubishi L200 un Hyundai i20.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globalizācijas laikmetā japāņu autoražotājs Mitsubishi tuvāko piecu gadu laikā ir nolēmis uz pusi samazināt modeļu skaitu.

Pēc Mitsubishi amatpersonu plāniem kompānijas uzdevums ir izveidot globālajam tirgum paredzētu modeļu gammu. Salīdzinājumam var minēt, ka 2008. gadā Mitsubishi modeļu klāstā bija 38 modeļi, no tiem lielākā daļa bija tikai un vienīgi atsevišķiem tirgiem mērķēti produkti. 2015. gadā Mitsubishi modeļa klāstā būšot tikai 18 modeļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz Latvijas tirgum ir nokļuvis jaunais Mitsubishi Outlander PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) - ar elektrību uzlādējams hibrīdauto, kas tiek piedāvāts testa braucieniem.

Kā informē Skandi Motors, Outlander PHEV darbojas ar divu litru četrcilindru benzīna motoru un diviem elektromotoriem. Tam ir 3 braukšanas režīmi. «Elektriskajā» režīmā tiek izmantoti tikai elektromotori. «Hibrīda sērijas» režīmā degvielas motors, vienlaikus darbojoties elektromotoriem, uzlādē akumulatoru. Taču «paralēlā hibrīda» režīmā, kurš ieslēdzas, braucot pa šoseju, benzīna motors asistēs elektromotoriem, pieslēdzoties diviem priekšējiem riteņiem. Izmantojot tikai akumulatora jaudu, tas spēj veikt 55 km, savukārt kopā spēkrats ar pilnu degvielas bāku var nobraukut 823 kilometrus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mitsubishi pārdos rūpnīcu par vienu eiro

Jānis Rancāns, 11.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas kompānija Mitsubishi Motors par vienu eiro pārdos savu Nīderlandes rūpnīcu (NedCar) vietējam autobusu ražotājam VDL Groep. Rūpnīca tiks pārdota ar noteikumu, ka 1,5 tūkstoši tur strādājošo nezaudēs savu darbu.

Rūpnīcas pārdošana ļaušot autobūves kompānijai lielāku uzmanību pievērst attīstības tirgiem, kuros izaugsme tiek paredzēta straujāka nekā attīstītajās valstīs. Japānas kompānija šogad uzsākusi ražošanu Indonēzijā un Taivānā, kā arī nodarbojas ar Ķīnas un Brazīlijas tirgu izpēti, vēsta Reuters.

Darbības gadā, kas beidzās pērnajā martā, Nīderlandes NedCar rūpnīcā Japānas autobūves kompānija saražoja 5% no visām savām automašīnām. Ražošanas apjomi šajā rūpnīcā kritušies no 200 tūkstošiem tās ziedu laikā līdz 50 tūkstošiem. Kompānija norāda, ka Nīderlandes rūpnīcas pārdošanas darījums izraisīs 28 miljonu Japānas jenu (352 miljonus ASV dolāru) lielus zaudējumus.

Komentāri

Pievienot komentāru