Ražošana

A/s Dambis padomē veiktas izmaiņas

Gunta Kursiša, 25.07.2013

Jaunākais izdevums

A/s Dambis padomē reģistrētas izmaiņas, par padomes priekšsēdētāju ieceļot līdzšinējo valdes locekli Artūiru Zausajevu, liecina Lursoft dati.

Par padomes priekšsēdētāja vietnieci kļuvusi kādreizējā priekšsēdētāja Irisa Zausajeva. Savukārt līdzšinējais uzņēmuma padomes priekšsēdētāja vietnieks Juris Strīpnieks tagad ieņem padomes locekļa amatu.

No a/s Dambis padomes locekļa amata atcelts Aldis Razgaila, kurš amatu ieņēma kopš 2009. gada.

A. Razgaila patlaban ir divu uzņēmumu līdzīpašnieks – SIA ISR Rīga un SIA Tenahi Birojs –, kā arī Laivu garāžu īpašnieku kooperatīvās sabiedrības Jūrmalas Priedaine valdes loceklis, liecina Lursoft dati.

Metāla konstrukciju un to sastāvdaļu ražotājs a/s Dambis pērn apgrozīja 2,5 milj. Ls, bet uzņēmuma peļņa veidoja 175 tūkst. Ls. Šogad uzņēmuma vadība prognozē apgrozījuma pieaugumu līdz 3,3 milj. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Andris Dambis: Latvija - piemērota vieta pasaules līmeņa sporta auto ražošanai

Andrejs Vaivars, 30.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strādājot mazajā Latvijā, var darboties 16 stundas diennaktī, ātri pieņemot lēmumus un momentā pārslēdzoties no vienas lietas uz citu, pārliecināts Andris Dambis .

Šonedēļ aprit tieši desmit gadi, kopš tika prezentēta pirmā atjaunotās Latvijas brīvvalsts laikā konstruētā sporta automašīna OSCar. Tās autors, uzņēmuma Ogres Servisa centrs vadītājs Andris Dambis ir pārliecināts, ka Latvija ir piemērota vieta tam, lai šeit ražotu pasaules līmeņa sporta auto un veiksmīgi ar tiem konkurētu pasaules tirgū.

Sarunā ar DB A. Dambis skaidroja kāpēc pievērsies sporta elaktroautomobiļa prototipa izgatvošanai. «Visu mūžu esmu kon struējis automašīnas, un tas ir galvenais, ko vēlos darīt, tāpēc šādas izmaiņas mani interesē. Gan pašam, gan manai komandai patīk visu laiku radīt kaut ko jaunu. Tagad tā ir šosejas automašīna, kas savā būtībā ir ļoti tuva Lemānas sacensību auto principam,» sacīja A. Dambis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lētākais, taču nepopulārākais risinājums

www.daugavasbalss.lv, 29.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plūdi Ogres upē laiku pa laikam ogrēniešiem liek pārdomāt pašu drošību, pašvaldības spēju rūpēties par šo drošību un lieku reizi pārbauda arī operatīvo dienestu gatavību ārkārtas situācijām. Kā uz visiem laikiem pasargāt Ogres lejteces iedzīvotājus no nepatīkamām situācijām, kad pie mājas palodzes klauvē ledi? To, sarunā ar pieredzējušu hidroenerģētiķi un upju «rakstura» pazinēju Hariju Jaunzemu no Ķeguma novada, skaidroja portāls www.daugavasbalss. Izrādās, risinājums šai problēmai noformulēts jau Rīgas HES nodošanas aktā. Tas ir salīdzinoši lēts, taču nepopulārs.

— Interneta vietnēs lasāmi satrauktu iedzīvotāji viedokļi par to, ka Ogres upē aizsprostam pie hidroelektrostacijas saliktas atpakaļ slūžas un pacelts ūdenslīmenis. Vai šāda rīcība, zinot, ka pavasarī atkal gaidāmi plūdi, ir pamatota?

— Ja upē ir aizsprosts, tad labāk, lai ledus izveidojas pie augstāka ūdenslīmeņa. Biezāks ūdens slānis neizsals cauri un, ja būs nepieciešams, plūdu laikā upē varēs nodrošināt pietiekamu ūdens caurplūdi. Ledus nav nosēdies uz upes gultnes un, operatīvi rīkojoties, cilvēkus var pasargāt.

Protams, ir dzirdēti arī viedokļi, ka dambi vajadzētu nojaukt pavisam. Mēs, cerot uz labāku iznākumu, jau daudz ko esam Latvijā nojaukuši un cerētā ieguvuma vietā ir tikai papildu problēmas. Līdzīgi būtu arī ar spēkstacijas dambi. Tā tomēr ir iespēja kaut nedaudz, tomēr ietekmēt upes plūdumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspluatācijā nodota centra tuvumā, Bukultu ielā uzbūvētā B+ klases biroju ēka - RED LINE, informē projekta attīstītāji.

Sešu stāvu ēku attīstīja A/s Dambis, projekta autors: arhitektu birojs NRJA. Investīcijas šajā projektā ir 5,3 miljoni eiro.

«Šī ēka ir mūsu atbilde nomnieku interesei atrasties jaunās, modernās, individuāli pielāgotās biroja telpās. Turklāt mūsu ēka piedāvā arī šobrīd tirgū konkurētspējīgu nomas likmi. Nosaukumu tā ieguvusi no fasādes arhitektūras elementa,» pastāstīja A/s Dambis valdes priekšsēdētājs Arturs Zausajevs.

RED LINE biroju ēkas kopējā platība ir nepilni 6000 kvadrātmetri. Šobrīd nomai pieejamās platības sasniedz 2830 kvadrātmetrus. Vidējā stāva platība ir 840 kvadrātmetri, savukārt biroji pieejami platībās no 75 kvadrātmetriem. 6. stāvs kļuvis par jauno mājvietu a/s Dambis administrācijai, savukārt daļā no 5. stāva atradīsies medicīnas centrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv, 11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pirms Paikspīkas sacīkstēm Latvijas elektroauto vēlas dubultot jaudu

LETA, 27.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas auto konstruktori ar elektropiedziņas automašīnu arī nākamajā gadā piedalīsies leģendārajās Paikspīkas kalnā braukšanas izturības sacīkstēs, turklāt plāno savai eO automašīnai dubultot jaudu, otrdien preses konferencē izteicās komandas vadītājs un inženieris Kristaps Dambis.

Kā ziņots, Ogrē konstruētā un autosportista Jāņa Horelika pilotētā sacīkšu mašīna eO PP01 jūnija beigās, debitējot Paikspīkā, piedzīvoja smagu avāriju. Pirmajā sacensību sektorā J. Horeliks uzrādīja trešo labāko rezultātu elektromobiļu klasē starp septiņām automašīnām, tomēr otrā posma laikā viņš cieta smagu avāriju, kuras laikā automašīna apgāzās uz jumta.

«Šīs sacensības vēsturē paliks ar divām lietām - deviņkārtējā pasaules autorallija čempionāta (WRC) uzvarētāja Sebastjana Lēba no Francijas sasniegto vidējo ātrumu 164 kilometriem stundā, kā arī daudzu ražotāju atgriešanos uz starta, ieskaitot Mitsubishi, Toyota, Hyundai un Peugeot,» izteicās K. Dambis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas maratona laikā jārēķinās ar būtiskiem satiksmes ierobežojumiem

Zane Atlāce - Bistere, 16.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar Lattelecom Rīgas maratona norisi nedēļas nogalē pilsētā gaidāmi būtiski satiksmes ierobežojumi, tostarp jau no 18. maija vakara transportlīdzekļiem būs slēgta 11. novembra krastmala, informē Rīgas domē.

No 18. maija plkst. 20.00 līdz 21. maija plkst. 6.00 policija slēgs transportlīdzekļu satiksmi 11. novembra krastmalas posmā no Akmens tilta līdz Muitas ielai (izņemot transportlīdzekļus ar speciālām caurlaidēm un operatīvo transportu). Tostarp apstāties un stāvēt šajā posmā transportlīdzekļiem būs aizliegts jau no 17. maija plkst. 20.00.

19. maijā no plkst. 9.30. līdz plkst. 11.00 slēgs transportlīdzekļu satiksmi Ģimeņu skrējiena laikā, kurš notiks pa maršrutu: 11.novembra krastmala–Eksporta iela–Muitas iela–Citadeles iela–Krišjāņa Valdemāra iela–Vanšu tilts–apgriešanās pretī Ķīpsalas ielai–Vanšu tilts–Krišjāņa Valdemāra iela–Zigfrīda Annas Meierovica bulvāris–Brīvības iela–Brīvības pieminekļa laukums (apgriešanās)–Kaļķu iela–11.novembra krastmala (finišs).

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

«Ugunsgrēka režīmā» uzbūvētais aizsargdambis no plūdiem pasargās 6000 ogrēniešu

Raivis Bahšteins, 23.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ugunsgrēka režīmā» tikpat kā no jauna uzbūvētais aizsargdambis no plūdiem pasargās vairākus tūkstošus Ogres iedzīvotāju, taču ilgtermiņā plūdu riskus mazinātu sanesumu izsūknēšana upes lejtecē un mola izbūve pie ietekas Daugavā; pašvaldībai atkal jāsteidz meklēt apjomīgs finansējums.

Dambja pilnīga rekonstrukcija plūdu draudus novērsīs 6000 iedzīvotāju, kuri dzīvo plūdu apdraudētajā aizsargdambja teritorijā. Rekonstrukcijas darbi jāpabeidz līdz 31. decembrim. Pašvaldībā atzīst, ka visas problēmas, kas saistītas ar plūdiem, aizsargdambja rekonstrukcija nenovērsīs. Darbu veicējas SIA Valkas meliorācija vadītājs un atbildīgais būvdarbu vadītājs šajā projektā Jānis Biezais atzīst, ka visam vajadzētu tikt pilnībā pabeigtiem līdz gada vidum, bet projekta gaitā lielākais izaicinājums bijis «ugunsgrēka režīms» – projektēšana un būvniecība gājusi roku rokā. «Dambis būtībā bija pārrauts, un vajadzēja rīkoties nekavējoties – variantu nebija,» papildina Ogres novada pašvaldības preses sekretāre Baiba Trumekalne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Latviju olimpiskajās spēlēs pārstāvēs 35 sportisti deviņos sporta veidos

LETA, 22.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviju nākamajā mēnesī gaidāmajās Phjončhanas olimpiskajās spēlēs Dienvidkorejā pārstāvēs 35 sportisti deviņos sporta veidos, pirmdien pavēstīja Latvijas Olimpiskā komiteja (LOK).

Iepriekšējās trijās Ziemas olimpiskajās spēlēs, kas risinājās Turīnā, Vankūverā un Sočos, Latvijas delegācijā bija pa 58 sportistiem, bet šoreiz šo skaitu samazināja hokeja izlases netikšana uz Phjončhanu.

Hokeja izlasē parasti ir 25 spēlētāji, līdz ar to, ja Latvijas hokeja valstsvienība būtu kvalificējusies Olimpiādei, uz Phjončhanu dotos 60 atlēti.

Kopā ar komandu būs 35 treneri un atbalsta personāla dalībnieki, septiņi medicīniskā personāla pārstāvji, desmit LOK viesi, deviņas amatpersonas, seši LOK pārstāvji un piecu federāciju prezidenti.

Latvijas olimpiskās komandas karognesējs atklāšanas ceremonijā tiks nosaukts nākamajā pirmdienā.

Pirms oficiālās paziņošanas delegācijā bija divas intrigas - kura būs otrā slēpotāja sastāvā, kā arī vai olimpiskajās spēlēs pie starta beidzot tiks pieredzējušais bobslejists Intars Dambis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Papildināts - FOTO: Elektriskajā sacīkšu auto PP03 latvieši ieguldījuši 300 tūkstošus eiro

Lelde Petrāne, 04.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums Drive eO šodien oficiāli prezentēja pašu radīto 1367 ZS elektrisko sacīkšu auto PP03, ar kuru šā gada 28. jūnijā piedalīsies Paikspīkas kalnābraukšanas sacensībās ASV. Kā biznesa portālam DB.lv pastāstīja viens no auto radītājiem Kristaps Dambis, auto izstrādē ieguldīti 300 tūkstoši eiro.

Taču tā neesot tirgus cena. Tā kā auto radīšanā ieguldīta daudzu gadu pieredze, liels darbs un zināšanas, ja kāds to gribētu iegādāties, pārdošanas cena būtu krietni lielāka, skaidroja K. Dambis.

Latviešu konstruēto auto Kolorado štatā 93. Paikspīkas sacensībās vadīs pilots Rīss Milens. Viņam gan alga netikšot maksāta. Pilots nākot ar saviem sponsoriem, un - tieši pateicoties viņam - uz komandas krekliņiem redzami Latvijai netipiski zīmoli.

«Šo auto esam divus gadus lolojuši un pēdējo gadu taisījuši,» sacīja K. Dambis

Komandas mērķis ir pabeigt 20 kilometrus garo trasi ātrāk, nekā deviņās minūtēs, pretendējot uz rekordu elektrisko auto kategorijā, un kļūt par pirmo elektrisko auto, kas uzvarējis kopvērtējumā. Latviešu sīvākie sāncenši šāgada sacensībās būs japāņi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Vēsturisko FG dambi Rīgas ostas teritorijā rekonstruēs AS BMGS

Zane Atlāce - Bistere, 06.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostas valde slēgs līgumu ar hidrotehniskās celtniecības kompāniju AS BMGS par galvenā kuģu ceļa vēsturiskā krasta stiprinājuma (FG dambis) pārbūvi, informē Rīgas Brīvostas pārvaldē.

AS BMGS piedāvājums tika atzīts par ekonomiski izdevīgāko Rīgas brīvostas pārvaldes (RBP) izsludinātajā atklātajā iepirkuma procedūrā par FG dambja pārbūvi, saglabājot to vēsturiskajā izskatā. FG dambis atrodas Daugavas kreisajā krastā pie Ķīpsalas un stiepjas 1, 51 km garumā. Bez būtiskas atjaunošanas tas ticis ekspluatēts jau vairāk nekā 120 gadus. Tā kā vēsturiskajam dambim ir būtiska loma kuģošanas nodrošināšanai Rīgas ostā - tas aizsargā galveno kuģu ceļu no grunts noslīdējumiem, RBP ir uzsākusi FG dambja rekonstrukcijas projektu.

FG dambis ir būvēts no 1889. līdz 1891. gadam kā Daugavas kreisā krasta straumi regulējošā būve un kopā ar K. Valdemāra un CDE dambi veido Daugavas kreisā krasta dambju sistēmu, kas paredzēta upes gultnes nostiprināšanai un ostas ierīkošanai. Dambja konstrukciju veido savā starpā sastiprinātas koka pāļu sienas, kas piepildītas ar akmeņiem. Tā kā savstarpējais pāļu sienu stiprinājums atrodas mainīgā ūdenslīmeņa zonā, koka konstrukcijas ir pakļautas trupei un ledus iedarbībai. Apsekošanas gaitā ir konstatēti nopietni dambja bojājumi, kas pēc ekspertu slēdziena var novest pie dambja sagruvuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komandā Drive eO noskaņojums ir optimisma un apņēmības pilns, lai jau rīt dotos cīņā par uzvaru slavenākajās kalnābraukšanas sacensībās pasaulē, norāda komandas inženieris Kristaps Dambis.

Pirmo reizi Paikspīkas kalnābraukšanas sacensības norisinājās 1916. gadā, savukārt 2015. gads varētu ieiet vēsturē ar faktu, ka uzvaru absolūtajā vērtējumā izcīna komanda no Latvijas, pilotējot elektroauto, atzīmē K. Dambis. Līdzšinējie treniņu un kvalifikācijas braucienu rezultāti liecina, ka šis mērķis ir sasniedzams un reāls – komanda Ogrē, gatavojoties lielajam notikumam, gada gaitā ir izpildījusi mājas darbu un teicami sagatavojusi ātrāko elektroauto pasaulē. Arī pilots Rīss Millens ir pieradis pie spēkrata un gatavs cīnīties par uzvaru.

Kaut arī lielais iznāciens starptautiskajā arēnā Latvijas komandai vēl ir priekšā, Drive eO inženieris K. Dambis jau runā par nākamo gadu, jo treniņu laikā atklāts, ka prototips PP03 var braukt vēl ātrāk. Tas nozīmē – ja šogad līdzšinējais sacensību rekords tiek pārspēts – latvieši ir apņēmības pilni nesēdēt uz lauriem un turpināt pilnveidoties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Lattelecom Rīgas maratona norisi, sestdien un svētdien, 14. un 15. maijā pilsētā gaidāmi ievērojami satiksmes ierobežojumi, tostarp jau no 13. maija vakara transportlīdzekļiem būs slēgta 11. novembra krastmala. Rīgas dome aicina iedzīvotājus ar izpratni attiekties pret nepieciešamajiem satiksmes ierobežojumiem un nedēļas nogalē laicīgi plānot savus pārvietošanās maršrutus pilsētas centrā.

No 13. maija plkst. 20.00 līdz 15. maija plkst. 24.00 policija slēgs transportlīdzekļu satiksmi 11. novembra krastmalas posmā no Akmens tilta līdz Muitas ielai (izņemot transportlīdzekļus ar speciālām caurlaidēm).

14. maijā no plkst.15.00 līdz 16.00 slēgs transportlīdzekļu satiksmi RIMI bērnu dienas Ģimeņu skrējiena maršrutā: 11.novembra krastmala – Eksporta iela – Elizabetes iela – Krišjāņa Valdemāra iela – Zigfrīda Annas Meierovica bulvāris – Brīvības bulvāris – Kaļķu iela – 11.novembra krastmala.

15. maijā no plkst. 7.30 līdz 16.00 tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme maratona maršrutos:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas maratona laikā pilsētā ieviesīs ievērojamus satiksmes ierobežojumus

Dienas Bizness, 12.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Lattelecom Rīgas maratona norisi, sestdien un svētdien, 16. un 17. maijā pilsētā gaidāmi ievērojami satiksmes ierobežojumi, tostarp jau no 15. maija vakara transportlīdzekļiem būs slēgta 11. novembra krastmala. Rīgas dome aicina iedzīvotājus ar izpratni attiekties pret nepieciešamajiem satiksmes ierobežojumiem un nedēļas nogalē laicīgi plānot savus pārvietošanās maršrutus pilsētas centrā.

No 15. maija plkst. 20.00 līdz 17. maija plkst. 24.00 policija slēgs transportlīdzekļu satiksmi 11. novembra krastmalas posmā no Akmens tilta līdz Muitas ielai (izņemot transportlīdzekļus ar speciālām caurlaidēm).

17. maijā no plkst. 7.30 līdz 14.45 tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme maratona maršrutos:

Maratona skrējiens: 11. novembra krastmala (starts) – Eksporta iela – Hanzas iela – Pulkveža Brieža iela – Elizabetes iela – Krišjāņa Valdemāra iela – Vanšu tilts –Ķīpsalas iela – Zvejnieku iela – Enkura iela – Ogļu iela – Balasta dambis –Matrožu iela – Zvejnieku iela – Ķīpsalas iela – Krišjāņa Valdemāra iela – Vanšu tilts – apgriešanās pie Slokas ielas – Vanšu tilts – Krišjāņa Valdemāra iela –Zigfrīda Annas Meierovica bulvāris – Brīvības bulvāris – apgriešanās pie Stabu ielas – Brīvības bulvāris – Kaļķu iela – 11.novembra krastmala – Krasta iela –apgriešanās pie Ogres ielas – Krasta iela – 11.novembra krastmala – Eksporta iela – Hanzas iela – Skanstes iela – Zirņu iela – Vesetas iela – Mālpils iela – Skanstes iela – Hanzas iela – Pulkveža Brieža iela – Elizabetes iela – Krišjāņa Valdemāra iela – Vanšu tilts – Ķīpsalas iela – Zvejnieku iela – Enkura iela – Ogļu iela –Balasta dambis–Matrožu iela – Zvejnieku iela – Ķīpsalas iela – Krišjāņa Valdemāra iela – Vanšu tilts – apgriešanās pie Slokas ielas – Vanšu tilts – Krišjāņa Valdemāra iela – Zigfrīda Annas Meierovica bulvāris – Brīvības bulvāris – apgriešanās pie Stabu ielas – Brīvības bulvāris – Kaļķu iela – 11.novembra krastmala (finišs).

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Noslēdzies viens no apjomīgākajiem un arhitektoniski sarežģītākajiem projektiem Alūksnē

Dienas Bizness, 20.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Multifunkcionālās servisa ēkas būvniecība Alūksnes Pilssalā ir pabeigta. Ēka kalpos pašvaldības aģentūras «Alja» vajadzībām un tajā atradīsies aģentūras biroja un tehniskās telpas, bet daļa telpu tiks piedāvātas nomā uzņēmējiem, vēsta reģionālais portāls aluksniesiem.lv.

Projekts «Multifunkcionālās servisa ēkas izbūve Pilssalā» ir viens no apjomīgākajiem un arhitektoniski sarežģītākajiem Alūksnes novada pašvaldības īstenotajiem projektiem. Kopējā ēkas platība ir 247,3 m2, no kuriem 138,3 m2 izmantos pašvaldības aģentūras «Alja» vajadzībām, bet 109 m2 nomas tiesību izsoles kārtībā pašvaldība nodos uzņēmējdarbības veikšanai.

Kopējās būvdarbu izmaksas ir 846 991,86 EUR.

Ēkas projektēšanu veica SIA «Nams», būvniecību - SIA «Latvijas energoceltnieks», būvuzraudzību – SIA «Būvuzraugi LV», arheoloģisko uzraudzību - SIA «Archeo».

LASI ARĪ:

Industriālās teritorijas izveidē Alūksnē investēti 2,37 miljoni eiro

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jau drīzumā gāzes pedāli pēc fotoradara vairs negribēsies spiest

Dienas Bizness, 25.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto asociācijas eksperti DB izdotajam Auto žurnālam atzīst, ka autovadītājus ir nepieciešams uzraudzīt. Paši viņi nav disciplinēti, turklāt Latvijas autoparks jau tā ir vecs un bīstams un pārmērīga ātruma režīmā tas kļūst vēl bīstamāks. Līdz ar to fotoradari ir labs veids, kā uzraudzīt satiksmi.

(Žurnāls Auto nopērkams: https://www.dbhub.lv/auto-2018 )

Šobrīd izteikti ir novērojams, ka transportlīdzekļu vadītāji, tuvojoties fotoradaram, piebremzē, taču uzreiz aiz tā atkal palielina ātrumu. Lai mazinātu šādu tendenci, paredzēts ieviest jauninājumu, mērot konkrētās automašīnas vidējo braukšanas ātrumu starp diviem fotoradariem – gan pirmais, gan otrais radars fiksē brīdi, kad transportlīdzeklis pabrauc tam garām, un, ņemot vērā attālumu starp šiem radariem, tiek aprēķināts vidējais ātrums, ar kādu tas ir pārvietojies šajā maršrutā.

CSDD pārstāve pieļauj, ka, visticamāk, pirmās šāda veida ierīces Latvijā būs jau pieejamas šogad – patlaban norit starpinstitūciju tehniskās sarunas, kurās tiek lemts, kas šīs iekārtas uzstādīs, par kādiem līdzekļiem tās tiks finansētas, kā arī apsvērti citi tehniski jautājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojoties nākamajiem Dziesmu svētkiem, kas notiks Latvijas simtgadē, 2018.gadā, notiks plašas debates par Mežaparka estrādes paplašināšanu, taču Rīgas vicemērs Andris Ameriks (GKR) norāda, ka, runājot par šo jautājumu, sabiedrību sagaida vairākas nozīmīgas izšķiršanās.

Ameriks uzskata, ka svarīgākā izšķiršanās būs par lielāku estrādi vai zaļās zonas saglabāšanu, jo visi Dziesmu svētku norises vietas paplašināšanas risinājumi Mežaparkā būs saistīti ar koku ciršanu. Viens no arhitektu piedāvātajiem risinājumiem paredz pašreizējās estrādes vietā citā Ķīšezera apkaimē būvēt jaunu, lielāku Dziesmu svētku estrādi, taču tas būs saistīts ar apjomīgu meža teritorijas izzāģēšanu. «Tādu variantu pie Ķīšezera nav,» sacīja galvaspilsētas mēra vietnieks.

Otra versija ir savest kārtībā vai paplašināt pašreizējo estrādi, taču arī šis risinājums neizbēgami nozīmētu koku izciršanu. Ameriks prognozē, ka arī par šo jautājumu sagaidāmas lielas debates, jo bieži vien sabiedrībā vērojama nostāja - «ja jācērt koki, tad lai paliek, kā ir».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lielākais reģistrētais uzņēmums – SIA Elpico

Žanete Hāka, 22.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Komercreģistrā un Uzņēmumu reģistrā (UR) reģistrēti 333 jauni subjekti, kas ir par 14 vairāk nekā pirms nedēļas, liecina Lursoft dati.

Biedrību un nodibinājumu reģistrā tika reģistrēti 22 subjekti. No kopējā skaita visvairāk jeb 316 bija sabiedrības ar ierobežotu atbildību, 10 – individuālie komersanti, 22 - biedrības.

Pagājušajā nedēļā likvidēti 104 subjekti, kas ir par 81 mazāk nekā pirms nedēļas.

Lielākais reģistrētais uzņēmums pēc pamatkapitāla pagājušajā nedēļā ir SIA Elpico – 826 tūkstoši eiro. Uzņēmuma juridiskā adrese ir Rīga, Ganību dambis 24.

Otrs lielākais uzņēmums bijis SIA BDM Investments ar 750 tūkstošu eiro pamatkapitālu. Tas atrodas Rīgā, Augusta Deglava ielā 61 k-1 -32. Trešais lielākais pagājušajā nedēļā reģistrētais uzņēmums bijis SIA UnaMed Invest ar 400,64 tūkstošu eiro pamatkapitālu. Tā adrese ir Rīga, Ganību dambis 17-30.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Labākie Rīgas cirka ēkas metu konkursā iesniegtie darbi

Monta Glumane, 12.06.2018

2.vieta

ARHITEKTU BIROJS NRJA

(Uldis Lukševics, Ivars Veinbergs, Zigmārs Jauja, Ilze Mekša, Elīna Lībiete, Ieva Lāce – Lukševica, Inga Dubinska).

Foto:publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā metu konkursā, kura mērķis bija izstrādāt Rīgas cirka vēsturiskās ēkas atjaunošanas un teritorijas attīstības vīziju, saņemti 20 darbi un izvēlēti labākie no tiem.

Saskaņā ar starptautiskas žūrijas vērtējumu tika piešķirtas divas otrās vietas, divas trešās vietas, kā arī četras veicināšanas balvas. Lai noteiktu uzvarētājus, iepirkuma komisija turpinās darbu, pārbaudot žūrijas godalgoto dalībnieku kvalifikāciju, informē VSIA «Rīgas cirks». Iesniegtie darbi skatāmi raksta galerijā!

«Šis ir nozīmīgs brīdis Rīgas cirkam - esam ieguvuši vairākas labas vīzijas par cirka ēkas nākotni, kas ilgtermiņā ļaus atdzimt Jāņa Frīdriha Baumaņa projektētajai fasādei un arēnai, kā arī nodrošinās iespēju Rīgas cirka teritoriju pilnvērtīgi apdzīvot kā māksliniekiem, tā sabiedrībai,» pauž Rīgas cirka valdes locekle Ināra Kehre. Konkursa dokumentāciju izņēmušas 149 personas, plaši apmeklēta novietnes apskate, iesniegti 20 projekti, kuros dalībnieki ieguldījuši nozīmīgu darbu ēkas izpētē un jaunu risinājumu vīzijās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Diskutē par iespēju arhitekta Sīļa AB dambim izstrādāto koncertzāles projektu realizēt Andrejsalā

LETA, 28.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diskusijās par Nacionālās akustiskās koncertzāles izvietojumu tagad izskan iespēja arhitekta Anda Sīļa izstrādāto koncertzāles projektu, kas paredz to veidot uz AB dambja, realizēt Daugavas akvatorija Andrejsalas teritorijā.

Sīļa «Rīgas koncertzāles» projekts tika atzīts par labāko starptautiskā konkursā. Kā šodien žurnālistiem sacīja Sīlis, viņš piekristu iespējai realizēt projektu Andrejsalas teritorijā. Pēc viņa paustā, projektu būtu iespējams pielāgot arī būvniecībai šajā vietā. Vienlaikus, viņaprāt, labāks un, iespējams, lētāks variants būtu koncertzāles būvniecība uz AB dambja, ņemot vērā, ka projekta realizācijai Andrejsalā būtu nepieciešams veikt arī būtiskas izmaiņas ceļu infrastruktūrā.

Vienlaikus bijusī kultūras ministre Dace Melbārde (VL-TB/LNNK) savā vērtējumā par šādu iespēju bija skeptiska, saucot šo ideju par «ļoti teorētisku». Viņasprāt, vietas maiņa varētu nozīmēt jaunu projekta konkursu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā ražotais elektriskais sacīkšu auto eO PP03 labākais kvalifikācijas braucienā; labo trases rekordu

Dienas Bizness, 25.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ražotais elektriskais sacīkšu auto eO PP03, ar pilotu Rīsu Millenu pie stūres, Paikspīkas kalnābraukšanas sacensībās ASV kvalifikācijas braucienā trases augšējā sekcijā uzrādījis labāko laiku elektroauto klasē, informē viens no auto radītājiem Kristaps Dambis.

Komanda Drive eO, gatavojoties izšķirošajam braucienam, ar pirmo piegājienu izgājusi tehnisko komisiju un bez neviena aizrādījuma saņēmusi atļauju piedalīties Paikspīkas kalnābraukšanas sacensībās. Pirmajās treniņu dienās komanda galvenokārt uzsvaru lika uz trases iepazīšanu, braucot mierīgā režīmā, lai varētu maksimāli labi sagatavoties kvalifikācijas braucieniem. Tas arī izdevies – Latvijā ražotais auto pārliecinoši uzrādījis pirmo rezultātu, kas ir par 6 sekundēm ātrāks, nekā līdzšinējais trases rekords.

«Šodien beidzot izdarījām to, par ko ilgi teicām, ka tā būs. Mūsu mašīna tehniski ir ļoti laba un reālā situācija trasē ar lielisko un drošo Rīsa braukšanas stilu iedeva vairāk nekā 20 sekunžu pārsvaru pār konkurentiem šajā posmā. Esam par to ļoti priecīgi un sacensībās varēsim braukt droši, tuvojoties savam mērķim,» atzīst Drive eO vadītājs Andris Dambis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Autoinženieris Kristaps Dambis: Amerikāniskā Tesla noteikti nav mans sapņu auto

Uldis Andersons, 30.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tesla ir riktīgs amerikāņu auto - kaut kas liels, kaut kas ne līdz galam nostrādāts, vērsts uz kaut kādām ārišķībām - nu tāds riktīgs amerikānis. Mums Ogres servisā bijušas pāris Teslas, un esmu gan Latvijā, gan vairākās citās valstīs braucis ar to. No braukšanas viedokļa - super,» Dienas Bizness žurnālam Auto stāsta autoinženieris Kristaps Dambis.

«Tas ir sērijveida automobilis, kas sniedz visas tās sajūtas, ko var sniegt tikai un vienīgi elektriskais automobilis. Ja tas nebūtu ietērpts amerikāniskajā čaulā, tad tas varētu būt mans sapņu auto,» viņš saka.

«Tomēr amerikāniskā Tesla noteikti nav mans sapņu auto! Piedevām tas ir sarežģīts kompjūters, kuram dzīves laikā sāk rasties dažādas programmiskas problēmas,» atzīst autoinženieris. «Piemēram, tu aiztaisi ciet vienas durvis, otras tai pašā brīdī atveras. Un tamlīdzīgi. Ļoti bieži iznāk sastapties ar cilvēkiem, kas par elektriskajiem auto izsakās nicīgi - ka tie plīsīs un lūzīs, būs problēmas. Tad es vienmēr atbildu - kad tu brauc pa Rīgu, cik bieži redzēsi uzrakstu Autoserviss? Ar tiem ir pilna pilsēta. Un tas ir tāpēc, ka visi automobiļi ir jāapkopj. Visi. Tie plīst gan plānveidā, gan neplānoti. Visos laikos tā ir bijis, un tieši tas pats attiecas uz elektriskajiem. Atšķiras vien tas, ka problēmām ir jauna specifika. Tā ir sava laika iezīme. Automobilis jau pēc savas būtības ir remontējama un apkopjama tehniska vienība. Protams, ja kāds baigi grib, piekasīties jau var visam. Nu, ja tā gribas, tad piekasies tāpat dīzeļiem!»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ogrē konstruētā elektroauto PP03 komanda, gatavojoties svētdienas startam Paikspīkas kalnābraukšanas sacensībās, veikusi eksperimentu, lai vēl vairāk palielinātu 1 megavata elektroauto ātrumu. Eksperiments attaisnojis cerības un treniņbraucienos Latvijas komanda uzrādījusi absolūti ātrāko rezultātu starp visām komandām, informēja pārstāvis Kristaps Dambis.

Līdz šim Drive eO uzstādītie rezultāti bija pārliecinoši, aizsteidzoties konkurentiem tālu priekšā, taču komanda treniņu laiku Paikspīkā ir izmantojusi lietderīgi un atklājusi, kā vēl vairāk palielināt auto ātrumu, kura uzrāviens līdz 100 km/h ir 2,5 sekundes.

«Ļoti interesanti, ka vēlamies šim auto kaut ko noņemt nost, nevis pielikt klāt. Testējām auto ar 10% mazāku jaudu, nekā braucām iepriekš, un izrādījās, ka sajūtas pilotam ir lēnākas, bet laiks – gluži pretēji – labāks,» komentē Andris Dambis, Drive eO vadītājs.

Komanda ir veikusi treniņbraucienus visos trīs trases posmos, taču līdz svētdienai turpināsies iegūto datu analīze. Komanda ir pārliecināta un droša par mērķa sasniegšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Dambis šogad cer sasniegt 3,3 miljonu latu apgrozījumu

Žanete Hāka, 23.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Metāla konstrukciju un to sastāvdaļu ražotāja AS Dambis apgrozījums pērn sasniedzis 2,52 miljonus latu, liecina Lursoft dati.

Kā norāda uzņēmuma vadība, 21,4% no kopējā apgrozījuma realizēta rietumu tirgū, savukārt 78,6% - Latvijas tirgū.

Pārskata gadu uzņēmums noslēdzis ar 175,06 tūkstošu latu peļņu.

Šogad uzņēmuma vadība prognozē apgrozījuma pieaugumu līdz 3,3 miljoniem latu, kā svarīgākos uzdevumus norādot sadarbības turpināšanu ar Ensto OY Somijā elektrosadales un uzskaites iekārtu ražošanā.

AS Dambis darbojas jau 21 gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot 316,5 tūkst. Ls, pabeigta AB dambja rekonstrukcija. Šobrīd atjaunots skatu laukums dambja galā pie Vanšu tilta, noasfaltētas brauktuves un gājēju ietves, ierīkots bērnu rotaļu laukums, uzstādīti vingrošanas rīki un jauni soliņi.

Nākamajā gadā plānots vēl paplašināt bērnu rotaļu laukumu, kā arī dambja nogāzes tiks ierīkotas tā, lai uz tām varētu sauļoties. Savukārt projekta realizācijā ietaupītie apmēram 70 tūkst. Ls tikšot izmantoti nākamajā gadā piebraucamā ceļa un stāvvietas izveidošanai, lai dambi varētu apmeklēt dažādu pasākumu dalībnieki. Līdz šī gada beigām tiks uzstādīta arī videonovērošanas sistēma.

Pagājušajā gadā uz AB dambja jau tika uzstādīts jauns dekoratīvais apgaismojums par apmēram 144 tūkst. Ls, informē Rīgas dome.

DB jau rakstīja, ka iepriekš bija šaubas par dambja tehnisko stāvokli, bet pēc inspekcijas tas atzīts par apmeklētājiem drošu. Šādu atzinumu pēc speciālas inspekcijas sniedza SIA Inženierbūve, gan norādot, ka visa zemūdens pārbaude vēl nav pabeigta. Atzinumā teikts, ka AB dambis ekspluatācijā atrodas kopš 1972. gada, bet tā konstruktīvais risinājums ir neveiksmīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

TOP vietas Latvijā, kur fotoradari fiksējuši visvairāk pārkāpumu

Dienas Bizness, 17.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru tēma jau gadiem ilgi bijusi diskutabla, un nereti izskanējuši pārmetumi, ka tie tiek izvietoti nevis vietās, kuras ir bīstamas, bet vietās, kur iespējams iekasēt vairāk naudas, tomēr atbildīgo institūciju pārstāvji uzsver – bojāgājušo skaita samazināšanās liecina, ka fotoradaru izvietošana ir palīdzējusi uzlabot satiksmes drošību, taču nevar apstāties tikai pie esošajām funkcijām, nemitīgi jādomā par jauniem risinājumiem, raksta laikraksta Dienas Bizness izdotais Auto žurnāls.

Šobrīd uz Latvijas ceļiem darbojas 60 stacionāro fotoradaru, bet policistu rīcībā ir 12 pārvietojamie radari, un plānots, ka fotoradaru skaits šajā gadā sasniegs 100.

(Žurnāls Auto nopērkams: https://www.dbhub.lv/auto-2018 )

Pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) datiem, ceļu satiksmes negadījumu kopskaits pagājušajā gadā samazinājies par 47%, smago ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinājies par 45%, kā arī vispār nav bojā gājušo dēļ ātruma pārsniegšanas, informē CSDD Sabiedrisko attiecību daļas speciāliste Ieva Bērziņa.

Komentējot statistiku, arī Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis uzskata, ka nešaubīgi var teikt, ka situācija uz ceļiem uzlabojas, taču ir skaidrs, ka vēl daudz darāms, lai sasniegtu noteikto mērķi – līdz 2020. gadam uz pusi samazināt bojāgājušo skaitu, salīdzinot ar 2010. gadu, un turpināt proporcionālu bojāgājušo skaita samazinājumu, lai 2050. gadā ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo nebūtu vispār.

Komentāri

Pievienot komentāru