Atbalsta Ķekavas apvedceļa PPP projektu 

Valsts galvenā autoceļa Rīga – Bauska – Lietuvas robeža (Grenctāle) Ķekavas apvedceļa posma rekonstrukciju plānots īstenot kā publiskās – privātās partnerības (PPP) projektu, otrdien konceptuāli atbalstījusi valdība, vērtējot Satiksmes ministrijas (SM) izstrādāto Ministru kabineta rīkojuma projektu par valsts galvenā autoceļa projekta E67/A7 Ķekavas apvedceļš publiskās un privātās partnerības iepirkuma procedūras uzsākšanu, informē SM sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Svikliņa.

Dienas Bizness, 07.10.2014

Projekta finansiālie aspekti tiks vērtēti jauno politikas iniciatīvu nākamajam gadam ietvaros.

Ministra norāda, ka projekta mērķis ir izbūvēt Ķekavas apvedceļu autoceļa E67/A7 posmā vairāk nekā 17 km garumā, padarot lielāko daļu šī ceļa posma par divbrauktuvju ātrgaitas ceļu ar divām braukšanas joslām katrā virzienā. Tādā veidā ievērojami tiks uzlabota satiksmes drošība un samazināts ceļu satiksmes negadījumu risks, kā arī, palielinot ceļa caurlaidi, tiks ietaupīts autovadītāju laiks

 

Pašlaik tiek prognozēts projekta ieviešanu uzsākt 2018.gadā.

 

SM skaidro, ka valsts galvenā autoceļa E67/A7 Rīga – Bauska – Lietuvas robeža (Grenctāle) posms Rīga – Ķekava ir viens no noslogotākajiem ceļiem Rīgas pieejās ar satiksmes intensitāti ap 17 000 automašīnām diennaktī. Autoceļš E67/A7 ietilpst Eiropas komunikāciju tīklā TEN-T un pēc Rīgas pilsētas Dienvidu tilta būvdarbu pabeigšanas satiksmes intensitāte pieaugs un pārsniegs esošā ceļa caurlaides spēju.

Partnerības līguma termiņš paredzēts 23 gadi, kas ietvertu projektēšanas un būvniecības darbiem – 3 gadus un apsaimniekošanai – 20 gadus.

SM paredzēts noteikt par publiskā partnera pārstāvi, kas veic publisko iepirkumu un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā slēdz līgumu ar privāto partneri. Līguma darbības laikā SM būs tiesīga daļu savu funkciju deleģēt valsts akciju sabiedrībai Latvijas Valsts ceļi.

Cita starpā tiks arī paredzēti pakalpojuma (būvdarbu veikšanas un inženierbūves turpmākās uzturēšanas) kvalitātes kontroles mehānismi un iespējamās soda sankcijas, tajā skaitā līgumsodi, ja nav izpildīti paredzētie pakalpojuma kvalitātes un kvantitātes standarti.

Tevi varētu interesēt

No periodiskās tehniskās apskates veikšanas turpmāk būs atbrīvoti transportlīdzekļi,...

Valsts akciju sabiedrības Latvijas dzelzceļš (LDz) akcionārs Satiksmes ministrijas personā...

Krievu salas projekta neveiksmīgas īstenošanas dēļ Rīgas brīvosta var zaudēt pusi kravu...

Satiksmes ministrija (SM) izstrādājusi prasības, lai paaugstinātu valsts autoceļu būvprojektu...

Militārā kontingenta apgāde Afganistānā caur Latviju turpināsies; lietuviešu paziņojumi...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Līdzās Melngalvju namam uz zemesgabala Grēcinieku ielā 25 plānots uzbūvēt septiņstāvu viesnīcu,...

Pabeidzot izmeklēšanas eksperimentus, izmeklētājiem pamatā ir kļuvuši zināmi Zolitūdes...

Pirmdien, 6.oktobrī, Pasaules arhitektūras dienā jau devīto reizi tika pasniegta 2014.gada balva...

Publiskās un privātās partnerības projekts – Ķekavas apvedceļš – izmaksās...

Ekspluatācijā nodots renovētais tiltu pār Daugavu Jēkabpilī, informē renovācijas darbu veicēji...

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) saņēmis sūdzību VAS Latvijas Valsts ceļi konkursā par...

Būvuzņēmuma SIA RE & RE māteskompānijas neto apgrozījums pērn sasniedzis 97,684 miljonus...

Ceļu būves firma SIA Binders sākusi valsts galvenā autoceļa A1 Rīga (Baltezers)...

1. oktobrī beidzot stājas spēkā jaunais Būvniecības likums, nozarē strādājošie par to...

Jelgavas novada pašvaldība saņēmusi apstiprinājumu projektam Eiropas Ekonomikas zonas finanšu...