Jaunākais izdevums

Pēc ievērojamā krituma krīzes laikā, atkal pieaug motivējošo, lietišķo, mācību, komandas saliedēšanas braucienu skaits. Pasaulē korporatīvie grupu braucieni veido aptuveni 15% no kopējā tūrisma tirgus, un arī Latvijā šis segments sāk atgūties. Profesionālu nolūku vadīti, mūsu valsts piedāvātās iespējas visbiežāk izmanto skandināvi un Krievijas iedzīvotāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ārstus nedrīkst padarīt par datu ievades operatoriem

Rūta Kesnere, 09.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attālināta ārstēšana noteikti ir attīstāms virziens, kam gan vēl nepieciešamas izmaiņas normatīvajos aktos

To uzsver Dienas Biznesa un holdinga Repharm rīkotā apaļā galda, kas veltīts e-veselībai, dalībnieki: Nacionālā Veselības dienesta direktores vietniece informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jautājumos Linda Freimane, holdinga Repharm ģenerāldirektors Dins Šmits, ģimenes ārste Aija Šnikvalde, Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas Informācijas tehnoloģiju infrastruktūras daļas vadītājs Kārlis Bētiņš, uzņēmuma Lattelecom Korporatīvo klientu dienesta vadītājs Jānis Kirilka un SIA Mobilly izpilddirektors Ģirts Slaviņš.

Diskusiju sākšu ar aktualitāti. Latvijas ģimenes ārstu asociācija (LĢĀA) vēl joprojām uztur spēkā prasību, ka e-veselības sistēmas, kas attiecas uz e-receptēm un e-darba nespējas lapām, ieviešana ir jāatliek, jo sistēma vēl nav tik gatava, lai ārsti ar to varētu strādāt. Turklāt LĢĀA īpaši uzsver, ka nav pret e-veselības lietošanu kā tādu, bet iebilst pret negatavo sistēmu. Kāda ir Nacionālā veselības dienesta nostāja?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālā veselības dienesta (NVD) direktores vietniece informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jautājumos Linda Freimane atstājusi amatu un savus pienākumus beigs pildīt 16.augustā. NVD informē, ka L. Freimane amatu atstājusi ģimenes apstākļu dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Premjers: E-veselības ieviešanā nekādu atkāpju nebūs

LETA, 04.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-veselības ieviešanā nekādu atkāpju nebūs un ar sistēmas ieviešanu ir jāvirzās uz priekšu, ceturtdien žurnālistiem atzina veselības ministra pienākumu izpildītājs, Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS).

Viņš norādīja, ka «pēc pirmajām stresa dienām» problēmas ar e-veselības sistēmu mazinās un ir novērojami uzlabojumi sistēmā.

Janvāra pirmo dienu problēmas ar e-veselības sistēmu Kučinskis skaidroja ar faktu, ka vēl pagājušā gada septembrī e-veselībai bija pieslēgušies 30% lietotāju, turpretī aktīvākais pieslēgšanās periods sekojis decembrī.

Pēc viņa teiktā, patlaban Veselības ministrija strādā pastiprinātā režīmā, lai risinātu tehniskos un citus jautājumus. Turklāt neskaidrību gadījumā, ģimenes ārstiem ir iespējams vērsties pēc konsultācijas.

Jau ziņots, ka no 2018.gada 1.janvāra sākta obligāta valsts e-veselības sistēmas lietošana, kas paredz, ka turpmāk darbnespējas lapu un valsts kompensējamo zāļu recepšu aprite būs tikai elektroniska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

E-veselības neveiksmju iemesls ir neprecīzi definētās prasības izstrādātājam

Rūta Kesnere, 08.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uz pārmetumiem par sistēmas lēndarbīgumu Lattelecom pārstāvja atbilde ir īsa un kodolīga - ātrums ir atbilstošs pasūtītāja prasībām.

E-veselības izstrādātājam uzdots nodrošināt sistēmu savstarpējo savietojamību, ne orientēties uz lietotāju ērtībām

Ārsti, IT nozares speciālisti un datu aizsardzības eksperti pauduši skaļu neapmierinātību ar e-receptēm un e-darbnespējas lapām, kas no šī gada 1. janvāra ir obligātas. Galvenais pārmetums e-veselības sistēmai, kas pagaidām izpaužas kā šīs e-receptes un e-darbnespējas lapas, ir sistēmas lēndarbīgums, kā arī tas, ka bieži lietotājs, veicot kādu darbību, tiek no sistēmas «izmests», vai arī tā gluži vienkārši «uzkaras».

Tik apjomīgas e-sistēmas izveides kvalitāti nosaka pasūtītāja prasme definēt pareizu darba uzdevumu.

Lai saprastu, vai izstrādātā sistēma ir vai nav brāķis, Dienas Bizness vērsās pie izstrādātāja – Lattelecom, kura pārstāvji gan interviju klātienē atteica. Taču rakstiski uzņēmuma Korporatīvo klientu dienesta direktors Jānis Kirilka uzsver, ka izstrādātā sistēma pilnībā atbilst pasūtītāja prasībām, līdz ar to neveiksmju iemesls lielā mērā slēpjas neprecīzi definētās prasībās no pasūtītāja puses.

Komentāri

Pievienot komentāru