Jaunākais izdevums

Piegādātāja Moller Baltic Imports (MBI) izdarītais Volkswagen markas vieglo automašīnu un komerciālo transportīdzekļu grupas Life dīlera līguma uzteikums nav pamatots, uzskata SIA Auto Īle un Herbst, tāpat uzņēmuma valdes loceklis Māris Īle uzskata, ka notikušais izskatās pēc mēģinājuma uznēmumu izspiest no tirgus ar nekorektām metodēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Īle: Moller Baltic Import, iespējams, cenšas monopolizēt Volkswagen tirgu Baltijā

BNS, 10.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu Volkswagen dīleris Latvijā Auto Īle un Herbst lūdz valdības atbalstu nacionālo interešu aizstāvībā saistībā ar Volkswagen importētāja Moller Baltic Import lēmumu uzteikt vieglo automašīnu tirdzniecības dīlera līgumu, piektdien žurnālistiem pastāstīja Auto Īle un Herbst Rīgas filiāles vadītājs Egils Blaubergs.

Viņš informēja, ka valdībai ir nosūtīta vēstule ar attiecīgu lūgumu.

Blaubergs sacīja, ka uzņēmums arī gatavo vēstuli Konkurences padomei (KP), kas Norvēģijas automašīnu tirgotājam Moller Group piederošajam uzņēmumam Moller Auto Baltic atļāva iegādāties Volkswagen tirgotājus Venta motors un Motors Latvia. Savukārt Auto Īle un Herbst īpašnieks un valdes loceklis Māris Īle piebilda, ka vēl tiek vērtēts KP adresētās vēstules iespējamais saturs, un, ja juridiski būs iespējams, uzņēmums lūgs KP vēlreiz izvērtēt savu lēmumu.

Tāpat uzņēmuma pārstāvji pieļāva domu vērsties arī Eiropas Komisijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Investīciju baņķieris: Latvijas uzņēmumi turpmāk varētu nepirkt Volkswagen automašīnas

Nozare.lv, 13.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laužot Volkswagen dīlera līgumu ar SIA Auto Īle un Herbst, lai atbrīvotos no konkurenta savam Volkswagen mazumtirdzniecības biznesam, Norvēģijas automašīnu tirgotājs Moller Grupa diezgan brutālā veidā izmanto savu dominējošo stāvokli un iznīcina vēl vienu Latvijas uzņēmumu, norāda investīciju kompānijas Axio Capital vadītājs Andis Riekstiņš.

«Argumenti, ka Auto Īle un Herbst ilgstoši pārkāpis dīlera līguma noteikumus, nodarbojoties ar reeksportu, izklausās ļoti formāli un neiztur kritiku. Sākoties krīzei, gandrīz visi auto dīleri sāka nodarboties ar auto reeksportu. Šo darbību atbalstīja arī rūpnīcas, jo tas bija vienīgais veids, kā uzturēt auto tirgotāju laikā, kad strauji kritās pārdošanas apjomi. Reeksports kā vienīgais iespējamais biznesa noturēšanas veids bija, sākot jau no 2008.gada. Tas nozīmē, ka arī Moller kā importētājs ilgstoši to atbalstīja. Tas, ka līgums tiek lauzts tieši patlaban, izmantojot šo argumentu, neizskatās pārliecinoši,» uzsvēra investīciju baņķieris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Moller Baltic Import pātrauc Auto Īle un Herbst pasūtījumu pieņemšanu

Gunta Kursiša, 27.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen piegādātājs Moller Baltic Imports paziņojis, ka no otrdienas, 27. marta, vairs nepieņems jaunus Auto Īle un Herbst Volkswagen Pasažieru un Komerctransporta Life grupas automašīnu pasūtījumus.

«Komentējot līgumu uzteikumu, vēlamies piebilst, ka Moller Baltic Import līdz pat šai dienai nav saņēmis no Auto Īle un Herbst argumentus, kuri apstrīdētu patieso līguma pārkāpuma būtību, nedz arī pieprasītos dokumentālos pierādījumus tam, ka darījumi veikti atbilstoši dīlera līguma nosacījumiem. Auto Īle un Herbst tika dots pietiekami daudz laika, lai uzrādītu visus nepieciešamos dokumentus par automašīnu gala patērētājiem, kuriem pēc dīlera līguma nosacījumiem jāglabājas uzņēmumā un jābūt pieejamiem nekavējoties,» teikts Moller Baltic Imports paziņojumā.

Jau vēstīts, ka piegādātājs Moller Baltic Import lauza līgumu ar ilggadējo Volkswagen markas dīleri SIA Auto Īle un Herbst, ko Moller Baltic Import pamatoja ar sistēmiskiem pārkāpumiem no partnera puses, tostarp nelegālu reeksportu lielos apmēros. Savukārt Auto Īle un Herbst šo uzteikumu neatzina un uzņēmuma valdes loceklis iepriekš norādīja - « notikušais izskatās pēc mēģinājuma uzņēmumu izspiest no tirgus ar nekorektām metodēm» un 20. martā Auto Īle un Herbst vērsās tiesā saistībā ar dīlera līguma nepamatotu uzteikumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto Īle un Herbst pametušais uzņēmums meklē jaunus Volkswagen dīlerus

Gunta Kursiša, 08.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Moller Baltic Import, kas šā gada pavasarī ar plašām diskusijām sabiedriskajā telpā lauza līgumu ar līdzšinējo Volkwagen dīleri Auto Īle un Herbst, patlaban meklē jaunus sadarbības partnerus Latvijā, paziņojis Volkswagen importētājs.

«Mēs publicējām sludinājumus par Volkswagen dīleru vietām Jelgavā, Valmierā un Daugavpilī un jau saņēmām vairākus potenciālu sadarbības partneru pieteikumus. Pēc biznesa plānu analīzes, visticamāk, uzsāksim sadarbību ar vairākiem pieteikumu iesniedzējiem,» norāda Moller Baltic Import vadītājs Tore Nīlsens Brēns (Tore Nilsen Breen), piebilstot, ka «pēc starpgadījuma ar iepriekšējo dīleri Auto Īle un Herbst uz sadarbības partneriem uzņēmums raugās ar zināmu piesardzību».

Jau rakstīts, ka Volkswagen importētājs SE Moller Baltic Import šā gada pavasarī lauza līgumu ar ilggadējo Volkswagen markas dīleri SIA Auto Īle un Herbst. Moller Baltic Import pārstāvji norādīja, ka līgums ticis lauzts, pamatojoties ar sistēmiskiem pārkāpumiem no partnera puses, tostarp nelegālu reeksportu lielos apmēros, savukārt Auto Īle un Herbst pauda, ka līguma uzteikums nav pamatots un ka notikušais izskatās pēc mēģinājuma uznēmumu izspiest no tirgus ar nekorektām metodēm. Šā gada marta beigās Auto Īle un Herbst kļuva par Škoda automašīnu oficiālo servisa partneri Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto Īle un Herbst pagūs Volswagen piegādāt vēl arī VID

Gunta Kursiša, 20.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) plāno slēgt vairāk nekā 200 tūkst. Ls vērtu iepirkumu par 20 Volkswagen markas automašīnu nomu. automašīnas VID piegādās uzņēmumi AD Rem Auto un Auto Īle un Herbst, kas, kā vēstīts iepriekš, šā gada februārī zaudēja savu Volkswagen dīlera licenci.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Latvenergo grib pirkt 99 auto no dīlera bez licences; nešaubās par līguma izpildi

Līva Melbārzde, Gunta Kursiša, 13.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Latvenergo vēlas atjaunot novecojušo transporta parku un iepirkt 99 vieglās automašīnas no tirgotāja, kas zaudējis dīlera licenci, šodien raksta Dienas Bizness. A/s Latvenergo paziņojusi, ka iepirkums veikts atbilstoši normatīvajiem aktiem un rezultāts atbilst saimnieciskā izdevīguma kritērijiem, turklāt nešaubās, ka transporta līdzekļu piegāde un tehniskā apkope notiks atbilstoši iepirkuma procedūrā prasītajam.

Runa ir par SIA Auto Īle un Herbst, ar kuru, kā DB jau rakstīja, Volkswagen importētājs Moller Baltic Import SE ir lauzis dīlera līgumu, savu rīcību pamatojot ar sistēmiskiem pārkāpumiem no SIA Auto Īle un Herbst puses, tostarp nelegālu automašīnu reeksportu lielos apmēros.

Neņemot vērā līguma laušanu, Latvenergo nešaubās par to, ka transporta līdzekļu piegāde un tehniskā apkope notiks atbilstoši iepirkuma procedūrā prasītajam, norāda a/s Latvenergo Transporta nodrošinājuma direktors Edgars Utāns. Viņš skaidro: «Iepirkuma procedūra tika izsludināta septembrī un lēmums par uzvarētāju tika pieņemts janvārī, pirms izskanēja ziņa par tirgotāja līguma pārtraukšanu. Ņemot vērā šo apstākli, a/s Latvenergo pieprasīja situācijas skaidrojumu no abiem komersantiem. SIA Auto Īle un Herbst sniedza apstiprinājumam par tiesībām slēgt līgumu par automašīnu piegādi un apkalpošanu garantijas laikā un Moller Baltic Import SE norādīja, ka SIA Auto Īle un Herbst ir tiesīgs slēgt līgumu par jauno automašīnu piegādi līdz šī gada 26. martam un Moller Baltic Import SE garantē transporta līdzekļu piegādi uz SIA Auto Īle un Herbst piedāvātiem nosacījumiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Klienti pauž atbalstu SIA Auto Īle un Herbst; gatavi novērsties no Volkswagen

Dienas Bizness, 04.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gadījumā, ja SIA Auto Īle un Herbst (AĪH) dīlera tiesības tiks atņemtas, nākotnē vairāki AĪH klienti Volkswagen automašīnu vietā varētu izvēlēties izvēlēsies citu ražotāju spēkratus, norādot, ka Volkswagen izvēlas tieši AĪH piedāvātās apkalpošanas un servisa dēļ.

AĪH ilggadējie klienti pauduši nožēlu par Volkswagen importētāja Moller Baltic Import SE (MBI) centieniem uzteikt AĪH Volkswagen automašīnu dīlera līgumu, norādot, ka tas grauj Volkswagen tēlu Latvijā.

«Esam sadarbojušies ar vairākiem automašīnu dīleriem, bet uzņēmumam visatbilstošākā izrādījusies sadarbība ar SIA Auto Īle un Herbst, kas ilgst jau divus gadus. Arī turpmāk bijām plānojuši sadarboties tieši ar šo dīleri. Esmu dzirdējis par plaši atspoguļotajiem notikumiem, kas saistīti ar iespējamo Volkswagen dīlera tiesību atņemšanu AĪH, un vēlos paust atbalstu uzņēmumam. Šādas darbības [..] grauj AĪH vairāku gadu garumā izveidoto pozitīvo Volkswagen tēlu, kā rezultātā arī SIA RTO Komunālserviss apsver iespēju AĪH dīlera tiesību atņemšanas gadījumā turpmāk izmantot citu marku transportlīdzekļus,» situāciju komentē SIA RTO Komunālserviss valdes priekšsēdētājs Ēriks Zaporožecs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen importētājs SE Moller Baltic Import ir lauzis līgumu ar ilgadīgo Volkswagen markas dīleri SIA Auto Īle un Herbst.

Līgums ticis lauzts, pamatojot ar sistēmiskiem pārkāpumiem no partnera puses, tostarp nelegālu reeksportu lielos apmēros.Par to speciāli sarīkotā preses konferencē informēja Moller Baltic Import izpilddirektors Birgers Skjelvīks (Birger Skjellvik), precizējot, ka tiek lauzts Volkswagen vieglo pasažieru auto dīlera līgums, raksta laikraksts Dienas Bizness.

Vienlaikus Moller Baltic Import pārstāvis norādīja, ka līdz 26. martam SIA Auto Īle un Herbst tiek dots laiks, lai izpildītu ar klientiem iepriekš noslēgtās saistības un izpildītu piegādes līgumus. Turklāt SIA Auto Īle un Herbst joprojām būšot VW oficiālais vieglo pasažieru auto servisa partneris, kā arī VW komerctransporta oficiālais pārstāvis. «Neslēpšu, ka iepriekš esam bieži tikušies un aizrādījuši Auto Īle un Herbst vadībai par milzīgajiem reeksporta apmēriem, taču arī pēc vairākkārtējām pārrunām nekas nav mainījies. Šāda rīcība ir pretrunā gan ar noslēgto līgumu, gan ar vispārpieņemtām biznesa ētikas normām. Diemžēl vienreiz tam bija jāpieliek punkts,» tā B. Skjelvīks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen importētāja Moller Baltic Import (MBI) rīcība, kā arī konkurences trūkums, novedīs pie tirdzniecības apjomu krišanās, servisa kvalitātes pazemināšanās un Volkswagen automašīnu cenu palielināšanās, uzskata Auto Īle un Herbst (AĪH).

«Vienā tirgū darbojoties vairākiem uzņēmumiem – šajā gadījumā Volkswagen dīleriem – lai iegūtu un saglabātu tirgus daļu, ir jāvar piedāvāt klientiem ko labāku, nekā piedāvā konkurenti. Tās var būt zemākas cenas, labāki servisa pakalpojumi, plašāks pēcpārdošanas pakalpojumu klāsts un tamlīdzīgi,» Db.lv sacīja Auto Īle un Herbst valdes loceklis Māris Īle.

Viņš uzsvēra, ka papildus ekskluzīvā importētāja statusam, kļūstot par vienīgo autorizēto Volkswagen dīleru punktu īpašnieku Latvijā, MBI zūd iniciatīva papildus centieniem diversificēt savu darbību, un par tā primāro interesi kļūst labuma maksimizācija no konkurences trūkuma tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu pārdošanas uzņēmuma, kas nesen uzteicis Volkswagen dīlera līgumu Auto Īle un Herbst, valdē notikušas izmaiņas, liecina informācija Latvijas Vēsntesī.

SE Moller Baltic Import valdei pievienojies Norvēģijas pilsonis Tore Nilsens Brēns (Tore Nilsen Breen), kas turpmāk pildīs valdes locekļa amata pienākumus ar tiesībām pārstāvēt kapitālsabiedrību atsevišķi.

Ieraksts par izmaiņām amatpersonu sastāvā veikts 26. martā.

Jau vēstīts, ka uzņēmums uzteica Volkswagen dīlera līgumu Auto Īle un Herbst, un no otrdienas, 27. marta, vairs nepieņem jaunus Auto Īle un Herbst Volkswagen Pasažieru un Komerctransporta Life grupas automašīnu pasūtījumus. Auto Īle un Herbst par dīlera licences atņemšanā saskata Moller Baltic Import vēlmi kļūt par vienīgo Volkswagen automašīnu izplatīšanas tirgus spēlētāju Latvijā nevis sodīt Auto Īle un Herbst par līguma nosacījumu pārkāpumiem. Moller Baltic Import līguma laušanu pamatoja ar sistēmiskiem pārkāpumiem no partnera puses, tostarp nelegālu reeksportu lielos apmēros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Auto Īle un Herbst (AĪH) noraida Moller Baltic Import (MBI) izteiktos pārmetumus un uzsver, ka sen iesniedzis pretargumentus līguma uzteikumam uz kuriem konkrēta atbilde joprojām nav saņemta. Tāpēc AĪH par konstruktīvāku rīcību uzskata vēršanos tiesā nevis turpmāku dokumentu kaudžu iesniegšanu MBI, «kam tie neinteresē».

«MBI attieksme pret AĪH gan savstarpējās, gan publiskās komunikācijas līmenī jau no paša konflikta sākuma ir bijusi uzkrītoši nekonstruktīva,» sacīja AĪH valdes loceklis Māris Īle. Viņš uzsvēra, ka uzņēmums nav saņēmis nevienu atspēkojumu argumentiem par līguma uzteikuma nepamatotību, bet MBI uzstājīgā savas pozīcijas saglabāšana, bez pretargumentiem publiskajā telpā ir sabiedrības maldināšana.

Atbildot uz MBI apgalvojumu par to, ka AĪH bijis pietiekami daudz laika iesniegt pierādījumus tam, ka uzņēmums nav pārkāpis dīlera līguma noteikumus, AĪH uzsver, ka savus argumentus par to, kādēļ izdarītais līguma uzteikums ir nepamatots un nav spēkā esošs, iesniedzis vairākkārt gan rakstiski, gan mutiski. AĪH norāda, ka MBI nav izrādījis ne mazāko interesi šos argumentus izskatīt vai atspēkot, aprobežojoties tikai ar lakoniskām frāzēm tos noraidot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Auto Īle un Herbst (AĪH) iesniedzis prasības pieteikumu tiesā saistībā ar Volkswagen automašīnu dīlera līguma nepamatotu uzteikumu, kā arī ceturtdien iesniedz pieteikumu Konkurences padomē.

AĪH norāda, ka sarunas ar Volkswagen importētāju Latvijā Moller Baltic Import (MBI) nav devušas nekādu rezultātu un tāpēc uzņēmums vērsies tiesā.

Uzņēmums skaidro, ka šonedēļ uz sarunām bija aicinājis MBI pārstāvjus, lai tie sniegtu paskaidrojumus par nepamatoto līguma uzteikumu un veidu, kā MIB vēlas pārņemt AĪH tirgus daļu. «Redzot, ka savu rīcību pamatot būs grūti, MBI pārstāvji gan sarakstē ar AĪH, gan sarunas laikā atteicās atbildēt uz AĪH argumentiem pret uzteikumu, vien formāli norādot, ka MBI joprojām neatsakoties no uzteikuma,» uzsver uzņēmums.

Tas licis AĪH sākt tiesvedību par MBI izdarītajiem līguma pārkāpumiem, meklēt palīdzību Konkurences padomē, valdībā un Eiropas Savienībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gada janvārī Konkurences padome (KP) apsūdzēja Volkswagen markas automašīnu tirgotājus karteļa veidošanā, piemērojot aptuveni 7,6 miljonus eiro lielu naudas sodu.

Tā sauktais e-pastu skandāls šobrīd ir viena no nedaudzām KP lietām, kas tiesā ir zaudēta. Neraugoties uz intensīvu tiesas procesu, skaidrība par to, ko var rakstīt e-pastos un ko nē, līdz galam nav radusies.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Galvenais KP rekordlielā administratīvā soda uzlikšanas pamatojums Volkswagen dīleriem un importētājam ir e-pastu saziņa par iepirkumiem, kuros tie piedalās. Pēc tiesas ir skaidrs, ka, lai arī saziņa starp uzņēmumiem ir bijusi, īsti nav atrastas karteļa pazīmes, sodu nebūs vai būs daudz mazāki. Par klienta aizstāvību lietā Dienas Bizness aicināja pastāstīt advokātu biroja Vilgerts zvērinātas advokātes Deboru Pāvilu un Jūliju Jerņevu, kuras Rīgas Administratīvajā apgabala tiesā pārstāvēja Volkswagen automašīnu importētāju Baltijā SE Moller Baltic Import un tā trīs grupas uzņēmumus – dīlerus – SIA Moller Auto Krasta, SIA Moller Auto Latvia un SIA Moller Auto Ventspils. Vēl divi Volkswagen dīleri – SIA SD Autocentrs un SIA Ripo Autocentrs – ir neatkarīgi, ar Moller grupu nesaistīti uzņēmumi, kurus juristes piemin tikai tādēļ, ka lieta ir saistīta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto Īle un Herbst kļuvis par Škoda oficiālo servisa partneri Latvijā

Jānis Rancāns, 19.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto tirgotājs SIA Auto Īle un Herbst (AĪH), no šā gada marta, kļuvis par Škoda automašīnu oficiālo servisa partneri Latvijā.

AĪH kvalitātes un auto nomas vadītāja Baiba Īle norāda, ka, lai uzņēmums būtu tiesīgs iegūt oficiālā servisa partnera statusu, tam iepriekš ir jāiziet audita procedūra, ko Auto Īle un Herbst ir veiksmīgi nokārtojis.

«Varu teikt, ka Škoda veiktais audits, atšķirībā no Moller Baltic Import auditiem, tika veikts sistemātiski, labvēlīgi un orientējoties uz labu abpusēju sadarbību. Tāpat dokumenti un nosacījumi no Škoda puses ir daudz korektāki un saprotamāki, kā arī pastāv stingras vadlīnijas, kurām ir pieejami skaidrojumi,» sacīja B. Īle.

Db.lv jau vēstīja, ka Volkswagen importētājs MBI ir lauzis līgumu ar ilgadīgo Volkswagen markas dīleri Auto Īle un Herbst. Līgums ticis lauzts, pamatojot ar sistēmiskiem pārkāpumiem no partnera puses, tostarp nelegālu reeksportu lielos apmēros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar auto dīlera “Moller Auto” pārdošanas datiem Baltijā, šogad no janvāra līdz augustam (ieskaitot), salīdzinot ar identisku periodu pērn, par 31% audzis pārdošanas apjoms jaunu auto segmentā, veidojot 155 miljonu lielu apgrozījumu.

Tikmēr mazlietoto auto segmentā pārdošanas apjomi šajā pašā laika periodā auguši par 36%, veidojot 68 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Kā norāda “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā Izīda Gerkena, šogad jaunu auto tirgus atgriezies pie pārliecinošas izaugsmes.

“Šogad novērojam jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to ietekmējusi iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kā arī tas, ka personīgā mobilitāte aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Tāpat, lai arī jaunas automašīnas specifiskā komplektācijā aizvien ir jāgaida ilgāk, tūlītēju nepieciešamību pēc automobiļa spējām nodrošināt, piedāvājot klientiem virkni spēkratu modeļu noteiktā komplektācijā, kas atrodas “Moller Auto” noliktavās Baltijā. Jau vairākus pēdējos gadus pēc kārtas stabilu izaugsmi redzam mazlietoto auto segmentā – ņemot vērā šī segmenta konsekventi veiksmīgos rezultātus, tas ir kļuvis par dīleru nozīmīgu biznesa daļu. Pozitīvu ietekmi uz šo spēkratu segmentu atstājis gan tas, ka, nevēloties gaidīt, cilvēki jaunu auto vietā labprāt izvēlas lietotas automašīnas, gan tas, ka dīleru augstā servisa un kvalitatīvā piedāvājuma dēļ kopumā uzlabojusies mazlietotu auto tirgus reputācija,” stāsta I. Gerkena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar auto dīlera “Moller Auto” biznesa rādītājiem Baltijā 2023. gadā, pērn vislielāko izaugsmi piedzīvojis elektroauto segments, proti, elektroauto pārdošanas apjomi aizvadītajā gadā auguši par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu.

Savukārt lietotu auto segmentā pārdošanas apjoms audzis par 26%, bet jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bijuši stabili, 2022. gada līmenī. Tikmēr “Moller Auto” servisu darbības apgrozījums Latvijā, salīdzinot ar 2022. gadu, kāpis par 12,4%.

Kā norāda Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, neraugoties uz aizvien klātesošajiem izaicinājumiem ekonomikā, 2023. gadā uzlabojusies iedzīvotāju finansiālā konfidence, un personīgā mobilitāte aizvien ir bijusi daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā, gan iegādājoties auto, gan veicot to apkopi un remontu.

“Neraksturīgi iepriekšējiem gadiem, lietotu auto segments visa gada garumā uzrādīja nemainīgi augstus pārdošanas rezultātus, rekordpārdošanu sasniedzot gada izskaņā. Tikmēr jaunu auto pārdošanas rādītāji ir bijuši stabili, 2022. gada līmenī, ko vērtējam kā pozitīvu tendenci, ņemot vērā, ka iepriekšējos gados šis segments piedzīvoja virkni izaicinājumu. Būtiski pieminēt, ka arī šogad turpināsim aktīvi bagātināt kā jaunu, tā lietotu auto klāsta pieejamību klientiem, un to nupat iezīmēja jaunā “Audi” dīlera atklāšana Kārļa Ulmaņa gatvē, iepriekšējam “Audi” centram S. Eizenšteina ielā pārtopot par “outlet” koncepta lietotu auto dīleri,” skaidro I. Gerkena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Møller Baltic Import sasniedzis jaunus rekordus

Db.lv, 09.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Møller Baltic Import (MBI), Audi automašīnu importētājs Latvijā un Lietuvā, kā arī Volkswagen importētājs Baltijas valstīs, 2023. gadu noslēdzis, piegādājot vairāk nekā 9000 automašīnu.

“Møller Baltic Import 2023. gadā uzrādījis ļoti pārliecinošus rezultātus gan finansiāli, gan ar mūsu pārstāvēto zīmolu jaunu auto pārdošanas rādītājiem. Audi 2023. gadā ir sasniedzis visu laiku labāko rezultātu. Zīmols pirmo reizi ieņēma pirmo vietu premium klases automobiļu konkurencē Lietuvā, savukārt Latvijā – klientiem piegādāts rekordliels automobiļu skaits, saglabājot otro vietu premium segmentā. Volkswagen zīmolam pagājušais gads aizritēja elektrifikācijas zīmē. Volkswagen sasniedza savu mērķi kļūt par lielāko elektrisko automobiļu piegādātāju Latvijā un Lietuvā. Tikmēr Volkswagen komerctransporta zīmola automobiļu piegādes klientiem Baltijā pieauga par 9%, un tā autoparks tika elektrificēts ar ID. Buzz un eCrafter modeļiem. Pārliecinoši pārdošanas rezultāti likumsakarīgi liecina par to, ka arī finansiāli 2023. gads ir bijis ļoti spēcīgs. Šādi rezultāti ir sasniegti, pateicoties ļoti ciešai sadarbībai ar Volkswagen un Audi rūpnīcām un mūsu mazumtirdzniecības partneru profesionālajam un mērķtiecīgajam darbam visā Baltijā. 2024. gadā mums būs jāspēj pielāgoties pārmaiņām, kā arī iespējamai lēnākai tirgus izaugsmei. Pēdējo gadu notikumi pasaulē ir būtiski izmainījuši ierasto lietu kārtību, kā rezultātā ir nepieciešams pieņemt pārdomātus, bet ātrus lēmumus. 2024. gadam esam noteikuši ambiciozus mērķus. Mēs piedāvāsim spēcīgu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu modeļu klāstu, piemēram, pilnīgi jauno Volkswagen Tiguan un T-Cross, kā arī jaunus pilnībā elektriskus automobiļus, piemēram, Volkswagen ID.7 un ID.7 Tourer, ID. Buzz septiņu sēdvietu versiju un pirmos Audi elektroauto, kas ražoti uz PPE (Premium Platform Electric) platformas, – Q6 e-tron un Audi A6 e-tron. Pāri visam mēs jo īpaši fokusēsimies uz klientu pieredzes pilnveidošanu, kas ir svarīga prioritāte kā Volkswagen un Audi rūpnīcās, tā arī Baltijas tirgū,” saka vairumtirgotāja Møller Baltic Import izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot teju 15 miljonus eiro, “Moller Auto” ir uzsācis “Audi” dīlera centra celtniecību Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē.

Tas būs lielākais un ilgtspējīgākais “Moller Auto” uzņēmumu grupas dīlera centrs Latvijā, kas atbildīs A klases energoefektivitātes standartam. Tajā būs iespējams iegādāties jaunas un mazlietotas “Audi” zīmola automašīnas, tai skaitā jaunākos elektroauto modeļus, kā arī veikt automašīnu remontu un iegādāties auto rezerves daļas.

Modernā “Audi” centra būvniecības darbi tika uzsākti aizvadītajā gadā, un tos plānots pabeigt 2023. gada otrajā pusē, jaunajam auto salonam uzsākot darbu 2023. gada nogalē. “Audi” dīlera centra ēka būs divos stāvos ar kopējo platību 3 672 m2, savukārt kopējā zemes platība ir mērāma 23 281 m2.

Ēkas pirmais stāvs tiks atvēlēts automašīnu ekspozīcijai, kā arī auto servisa telpām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nopirkt auto, lai izbēgtu no sabiedriskā transporta

Jānis Šķupelis, 21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmija milzīgus izaicinājumus atnesusi spēkratu industrijai. Auto ir pietiekami liels pirkums, un tādējādi visai saprotama ir situācija, ja neskaidros laikos tas tiek atlikts.

Britu auto industrijas pētnieki no "AutoAnalysis" aprīlī rēķināja, ka Eiropā pandēmijas iespaidā spēkratu pārdošana varētu samazināties par 2,6 miljoniem vienību un ASV – par diviem miljoniem. Tas novedīšot pie tā, ka Eiropā no jaunu auto pārdošanas netiks gūti ieņēmumi vismaz 66 miljardu ASV dolāru apmērā un ASV – 52 miljardu ASV dolāru apmērā.

Arī lietotas automašīnas pērk internetā 

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu...

Neskatoties uz šādu visai drūmu bildi, šajā tirgū negaisa mākoņiem tomēr tiek saskatīta arī neliela zelta maliņa. Iesmels ir pandēmijas potenciālā ietekme uz patērētāju paradumu maiņu. To apliecina, piemēram, kāda "Financial Times" aptaujāta Ņujorkas iedzīvotāja, kas norāda, ka nupat internetā iegādājusies "Honda" automašīnu: "Man kopš 1999. gada nav bijis personīgā auto. Es to negribēju. Tomēr tagad man ir nepieciešams veids, kā droši pārvietoties."

Vai mainīs tendenci

Milzīgas pārmaiņas auto tirgū pēdējos gados saistītas ar demogrāfiju. Pieņemts, ka izteikta vēlme tikt pie personīgā auto bijusi tā saucamajai Baby Boomers paaudzei (pēckara demogrāfiskais sprādziens), bet jaunieši šādu nepieciešamību neizjūt. Gados jauni pilsētnieki arvien vairāk pēdējos gados lūkojušies dažādu personīgā auto alternatīvu virzienā, kur popularitāti guvusi ideja, piemēram, par mašīnas dalīšanu, kas nāk komplektā ar dažādu mobilo aplikāciju attīstību. Būtībā jauniešu vidū arvien pieņemamākas kļuvušas dažādas pārvietošanās alternatīvas, un personīgā mašīna līdz ar arvien attālākām domām, piemēram, par ģimenes dibināšanu vairs nav bijusi tik aktuāla vajadzība.

Tomēr šo tendenci pa spēkam pašķobīt var būt Covid-19, uz ko uzmanību vērš arī "Financial Times". Turklāt par to liekot domāt, piemēram, notiekošais Ķīnā, kuras ekonomikai pēc pandēmijas viļņa atveroties salīdzinoši ātrāk, vērojams pieprasījuma pieaugums pēc privātajiem spēkratiem. Aprīlī šajā valstī jaunu auto pārdošana, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, negaidīti palielinājusies par veseliem 4,4%, liecina China Association of Automobile Manufacturers pieejamie dati. Martā Ķīnas spēkratu pārdošana saruka par 43% un februārī – par 80%.

"Mēnesi pēc Covid-19 dziļākā punkta Ķīnā bija vērojama interese par iespēju pārslēgties prom no sabiedriskā transporta," novērojuši arī "Volkswagen" pārstāvji.

"Mums ir aizdomas, ka nesenā Ķīnas patērētāju interese par privāto transportu saglabāsies tik ilgi, kamēr vien būs bailes par Covid-19," "Financial Times" klāsta arī "Bernstein" auto analītiķi.

Faktiski, ja agrāk privāto auto pircējus vārēja pievilināt, piemēram, ar dzinēja jaudu vai komfortu, tad tagad to jau var darīt, piesolot labumu veselībai. Protams, jāņem vērā, ka pasaules tautsaimniecība šogad atradīsies asā recesijā, kura sliktākā gadījumā var pārvērsties par ekonomikas depresiju. Šādos brīžos daudz cerību izteikti cikliskiem biznesiem lolot nevajadzētu. Tomēr šādi dati auto industrijai rada nelielu cerību, ka laiki tomēr varētu būt nedaudz mazāk slikti.

"Ir kaut kas tāds, ko jūs gandrīz varētu nosaukt par tādu kā "spītīgu pirkšanas aktivitāti". Cilvēkiem ir apnicis ieslēgtiem sēdēt mājās, un viņi vēlas iet ārā un pirkt," piebildusi arī "Volvo" vadība.

Interese arī britiem

Jautājums, protams, ir par to, vai šāda tendence atbalsosies arī Eiropā un Ziemeļamerikā.

"Financial Times" vēl, piemēram, izceļ, ka Apvienotās Karalistes valdība mudinājusi savus iedzīvotājus pēc iespējas lielākā mērā izvairīties no sabiedriskā transporta. Viens no viediem, kā to var darīt, protams, ir pārvietošanās ar privāto auto.

Valdot šādam fonam, dienā, kad Apvienotās Karalistes premjers Boriss Džonsons nāca klajā ar šādu valdības paziņojumu, piemēram, tiešsaistes spēkratu tirdzniecības "Auto Trader" platformā interesentu aktivitāte esot palēkusies līdz jaunam rekordam. Tiek izcelta arī aptauja, kur aptuveni puse no šīs valsts autovadītāju apliecību ieguvējiem, kuriem spēkrats vēl nepieder, apsverot tā iegādi, lai izvairītos tieši no sabiedriskā transporta lietošanas arī pēc pandēmijas ierobežojumu beigām.

"Tas, kas sākās kā niecīga plūsma, pārvērtās par veselu straumi. Pasaule ir pamodusies dramatiskā veidā," savukārt teic cita auto pārdevēja "Citygate Automotive" pārstāvji.

"Pandēmijai ir potenciāls pretējā virzienā pavērst tendenci, kas pirms tam nozīmēja, ka jauniešiem nav intereses par personīgā auto iegādi. 35% no viņiem nu norāda, ka meklē iespēju, kā to tomēr iegādāties," savukārt piebilst konsultāciju uzņēmuma "Capgemini" analītiķi. Interesanti arī tas, ka no ASV no 15. marta līdz 21. martam, salīdzinot ar iepriekšējo nedēļu, internetā meklējumu skaits frāzei "Vai šis ir labs brīdis, lai iegādātos auto" palielinājies septiņas reizes.

Nav gan izslēgts, ka notiekošais būs vien īstermiņa atlēciens. "Nav iedomājams, ka mēs visās lielākajās pilsētās aizstāsim sabiedrisko transportu ar individuālo. Notiekošais gan var veicināt pieprasījumu īsākā laika posmā," klāsta "Volkswagen" pārdošanas daļas vadītājs Kristians Dalhaims.

Gandrīz apstājies

Šonedēļ publicētie Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati par spēkratu reģistrāciju vecajā kontinentā (Eiropas Savienības valstīs) bija vairāk nekā vāji. Jaunu auto reģistrācija aprīlī gada skatījumā sarukusi par 76,3%. Savukārt kopumā gada četros pirmajos mēnešos tā noplanējusi gandrīz par 40% zemāk. Jau pirms tam nevarēja teikt, ka šis tirgus atradās uz stabila seguma. 2018. gada skatījumā Eiropas Savienībā šis tirgus stagnēja. Savukārt pagājušajā gadā Eiropā autoražotājiem bija jāspēj pielāgoties stigrākiem izmešu regulējumiem, kas prasījis auto atsaukšanu un nozīmēja papildu izmaksas.

Grafikā: Jaunu auto reģistrācija ES. Avots: ACEA

Auto reģistrācija gada četros mēnešos strauji samazinājās visos lielākajos tirgos – Vācijā par 31%, Apvienotajā Karalistē – par 43,4%, Francijā, Spānijā un Itālijā – aptuveni par 50%. Mūsu valstī tie šajā periodā saplakuši par ceturto daļu.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Līdzīgi ir arī Igaunijas mērījumi, bet Lietuvā jaunu spēkratu reģistrācija četros mēnešos sarukusi nedaudz mazāk dramatiski - par 17,3%.

Kopumā Eiropā nav tādas valsts, kurā situācija neapliecinātu šī tirgus krahu vai pat pilnīgu apstāšanos. Nosacīta sacensība drīzāk ir par mazākajiem mīnusiem. Aprīļa skatījumā jaunu auto reģistrācija vairāk nekā par 90% samazinājusies, piemēram, Beļģijā, Itālijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Īrijā, tie ir attiecīgi 97,6%, 97,3%, 96,5% un 96,1%. Savukārt nupat pieminētie mazākie mīnusi Eiropā aprīlī šajā ziņā bijuši Dānijā (-37%), Zviedrijā (-37,5%) un Somijā (-38,6%).

Var arī salīdzināt, kādas tieši mašīnas eiropieši izvēlējušies vai, ņemot vērā unikālo pandēmijas dabu, tieši pretēji – sevišķi aktīvi neizvēlējušies. ACEA dati liecina, ka "Volkswagen" grupas (pieder arī "Audi", "Škoda", "Seat", "Porsche" zīmoli) automašīnu reģistrācija gada četros mēnešos saplakusi par trešo daļu, kas ir visai "OK", ja ņem vērā, ka daudziem citiem kritums bijis straujāks. Kopumā Eiropā 26,8% no reģistrētajiem auto nākuši no "Volkswagen" grupai piederošajām ražotnēm. Tas gada laikā ir kāpums par veseliem 2,4 procentpunktiem.

Šogad straujāk - par 44,4% - saruksi "PSA" grupas (pieder "Peugeot", "Opel", "Citroen" zīmoli) jaunu auto reģistrācija. Tā par veseliem 47% samazinājusies arī "Renault" grupai un par 48% - "FCA" grupai (pieder "Fiat", "Jeep", "Lancia", "Chrysler", "Alfa Romeo" zīmoli), bet "Ford" – par 47%.

Mazāk slikti klājies "Hyundai", kuras zīmolu auto reģistrācija samazinājusies par 31%, "BMW" grupai (kritums par 27,3%) un "Toyota" grupai (kritums par 24,4%). Jaunu "Daimler" ("Mercedes", "Smart" zīmoli) auto reģistrācija savukārt samazinājusies par 37,2%.

Protams, notiekošais ietekmē arī akciju investoru omu. "Volkswagen" akcijas cena Frankfurtes biržā šogad sarukusi par piekto daļu līdz 138 eiro atzīmei. Tiesa gan, kopš marta vidus tā ir palēkusies par 36%.

Grafikā: Volkswagen akcijas cena

Francijas "Renault" bilde ir bēdīgāka - šī uzņēmuma akcijas vērtība šogad noplanējusi par 60% zemāk. Turklāt šī uzņēmuma akciju nav skārusi "Volkswagen tipa" atveseļošanās. Līdzīgi depresīva ASV Ņujorkas biržā izskatās "Ford" akcijas cenas līkne.

Grafikā: Renault akcijas cena

Savukārt Japānas "Toyota Motor" akcija Tokijas biržā šogad kļuvusi "vien" par 17% lētāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volkswagen bijis labs gads

Ilze Žaime, 21.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto ražotāji paredz strauju elektrisko automobiļu ienākšanu Baltijas tirgū. Ja 2019.gadā no "Volkswagen" piegādātajiem automobiļiem Baltijā tikai 1% bijuši elektroauto, tad 2020.gadā tie varētu būt jau 6%. Savukārt, spriežot pēc šobrīd visā Eiropā vērojamām tendencēm, 2021.gadā šis apjoms varētu sasniegt pat 42%.

Šādas nākotnes perspektīvas tika iezīmētas "Moller Baltic Import" rīkotajā preses pasākumā.

Lai panāktu šādu izaugsmi, "Volkswagen" šogad tirgu iepazīstinās ar vairākiem jauniem auto modeļiem un to elektriskajām versijām. Pavasara sākumā tirgū nonāks pilnībā digitāls un arī ar hibrīda dzinēju aprīkots "Golf 8", kuram vasaras vidū sekos elektriskais "ID.3". Rudenī Baltijā būs pieejams atjaunotais "Arteon", tostarp jaunā "Shooting Brake" versija, kurai sekos pieprasītākā "Volkswagen" apvidus automobiļa - "Tiguan" - uzlabotā versija. "Volkswagen" gadu noslēgs ar pirmā pilnībā elektriskā apvidus automobiļa "ID. SUVe" un "Golf 8 Variant" tirdzniecības uzsākšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdaļa (21%) autovadītāju tuvākā gada laikā plāno iegādāties automašīnu, pārsvarā (17%) apsverot lietota auto iegādi, liecina Swedbank aptaujas dati.

Zīmīgi, ka trešdaļa jeb 31% no potenciālajiem auto pircējiem plāno iegadāties savu pirmo auto. Savukārt pārējiem būtiskākais apsvērums jau esoša auto nomaiņai ir tā vecums – 28% iedzīvotāju, kas apsver auto iegādi tuvākā gada laikā, vēlas to darīt, jo esošajam auto ir jau vairāk nekā 10 gadi. Tāpat par sava spēkrata nomaiņu vēl liek domāt esošās automašīnas tehniskie defekti (16%), liels nobraukums (12%) vai vēlme mainīt auto vismaz reizi trīs līdz piecos gados (12%). Par automašīnas iegādi visbiežāk domā jaunie autovadītāji vecumā no 18 līdz 24 gadiem (49%), kuriem lielākajai daļai plānotais pirkums būtu sava sapņa īstenošana par pirmo auto. Lai arī jaunie autovadītāji biežāk nekā citi sapņo par pilnīgi jauna auto iegādi, tomēr iecerējuši pirkt spēkratu, kas vecāks par pieciem gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas vidējais auto pircējs pērk mazlietotu vācu auto 6000 eiro vērtībā

Db.lv, 18.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudens ierasti ir periods, kad iedzīvotāji aktīvi iegādājas automašīnas. Neskatoties uz to, ka pēdējo trīs gadu laikā cilvēki arvien biežāk izvēlas pirkt jaunu auto no salona (jauno auto iegādes ikgadējais pieaugums ir 30%–40%), tomēr aizvien lielākā daļa iegādājas sev mazlietotu auto, informē AS Swedbank.

Protams, iegādājoties mazlietotu auto, jāatceras par īstermiņa un ilgtermiņa izdevīgumu. Pirkuma brīdī mazlietota un, it īpaši, ilgāku laiku lietota auto iegāde ir ekonomiski daudz izdevīgāka par jauna auto iegādi. Taču ilgtermiņā lietota automašīna, visdrīzāk, prasīs (vismaz proporcionāli!) lielākus ieguldījumus nekā jauns auto. Piemēram, viens no būtiskiem rādītājiem ir auto degvielas patēriņš – jauniem automobiļiem tas nereti var būt samazināts un daudz ekonomiskāks nekā vecākiem auto. Lai gan situācija nav viennozīmīga, jo vērā jāņem gan automašīnas motora tilpums, gan degvielas tips (benzīns, dīzeļdegviela, gāze), kā arī braukšanas intensitāte – tas, vai auto tiek izmantots bieži vai reti, pilsētā vai uz lielceļiem. Kopumā, izvēloties auto, ieteicams emocionālajiem apsvērumiem summēt klāt arī racionālos, no kuriem pats svarīgākais ir – auto ikmēneša uzturēšanas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai nākotni auto nozarē noteiks lietoti auto?

Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, 03.05.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no spilgtākajām pēdējo gadu tendencēm auto nozarē vērojama lietotu auto segmentā, kur mērķtiecīgi nozīmīgu spēlētāju lomu ieņēmuši tieši auto dīleri. Paredzu, ka arī šogad šai segmentā izaugsme būs, līdz ar to likumsakarīgs jautājums, kas būs galvenais nozares virzītājspēks jau tuvākajā laikā? Vai tiešām pieprasījums pēc lietotiem auto pārspēs jaunos?

Saskaņā ar “Fleet Europe” pērnā gada datiem Vācijā lietoto auto darījumu apjoms pieauga par 6,9%, Itālijā par 6,6% un Spānijā par 2,6%. Tikmēr tirgus pētījums “Data Bridge Market Research” paredz, ka Eiropas lietoto auto tirgus vērtība līdz 2030. gadam augs par 6,4%. Par to, ka lietotu auto bizness piedzīvo būtisku uzplaukumu, liecina arī “Moller Auto” lietotu auto pārdošanas apjomi Baltijā, kas pērn pieauga par 26%, salīdzinot ar 2022. gadu. Arī šogad paredzu šī segmenta izaugsmi līdzvērtīgā apjomā.

Jāņem gan vērā, ka tā dēvētā lietotu auto tirgus niša ir izaicinājumu pilna. Pirmkārt, tā ir ikdienas konkurence ar pelēko tirgu, tam pretī liekot kvalitāti un uzticamību. Lai pircējiem piedāvātu kvalitatīvu produktu šai segmentā, ir jāatbilst vismaz trīs nosacījumiem - jābūt atbilstošām noliktavām, kvalitatīvam, augsti profesionālam auto servisam, kā arī jāspēj piedāvāt plašs auto zīmolu klāsts. Spējot nodrošināt iepriekš minētos aspektus, viennozīmīgi - jābūt arī finanšu nodrošinājumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar auto dīleru tīkla “Moller Auto” jaunā “Audi” centra atklāšanu šī gada sākumā Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē, uzņēmuma līdzšinējais dīleru salons Rīgā, Sergeja Eizenšteina ielā, pārtapis par Latvijā jauna koncepta lietotu auto centru “Moller Auto Outlet”.

Tas ir pirmais mazlietotu auto centrs Latvijā, kurā daļa lietotu auto apskatāmi salona iekštelpās, nodrošinot tādu pašu klientu pieredzi kā iegādājoties jaunu auto. Papildus tam, Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, norāda, ka, mūsdienās pieaugot ilgtspējīgu izvēļu nozīmei un lietotu auto kvalitātei, arī to iegādes process ir transformējies.

“Moller Auto Outlet” kopējā telpu platība, kurā pieejams mazlietotu auto piedāvājums, ir 750 m2, savukārt āra zonas platība, kas arī tiek izmantota automašīnu izvietošanai tirdzniecībai - aptuveni 1300 m2. “Moller Auto Outlet” kopumā apskatei ir pieejami aptuveni 60 dažādu zīmolu auto, tostarp “Volkswagen”, “Audi”, “Škoda”, “Nissan”, “Subaru”, “Toyota”, “Volvo”, “Hyundai”, “Renault”, “Peugeot”, “BMW”, “Seat Ateca”, “Citroen” un “Cupra” zīmolu spēkrati.

Komentāri

Pievienot komentāru