Auto

Autotirdzniecībā ASV sācies pavasaris

Lelde Petrāne, 19.03.2010

Jaunākais izdevums

Automašīnu pārdošanas apjomu pieaugums marta pirmajā pusē ASV paaugstina cerības - kopējie mēneša rezultāti liecinās par to, ka nozares atlabšana uzņem apgriezienus, raksta The Wall Street Journal.

Saskaņā ar dīleru un nozares analītiķu sniegto informāciju mēneša pirmajās divās nedēļās, salīdzinot ar to pašu periodu pirms gada, valstī ievērojami pieauguši automašīnu, tai skaitā Ford Motor Co, Nissan Motor Co un pat Toyota Motor Corp ražoto transportlīdzekļu, pārdošanas apjomi.

Autotirgus izpētes kompānijas JD Power & Associates pārstāvis Džefs Šusters (Jeff Schuster) stāstījis: «Pircēji sāk justies labāk. Lai gan šomēnes palīdzēja stimuli, mēs prognozējam, ka spēcīgi pārdošanas rādītāji saglabāsies visu gadu, jo pieejamība kredītiem un līzingiem turpina uzlaboties.»

Arī Armory Automotive, kam pieder Chrysler un Nissan franšīzes, prezidents Dons Metzners (Don Metzner) stāstījis, ka viņš jūt pieprasījuma uzlabošanos. Cilvēku noskaņojumu labvēlīgi ietekmējot labie laika apstākļi un viņi tagad drīzāk esot piesardzīgi optimistiski nevis pesimistiski, kā iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maijā kravas automašīnu ražošanas kompānija DAF Nīderlandē prezentēja 2017.gada jaunākās paaudzes automašīnu modeļus. Zilo gigantu prezentācijā viesojās arī Dienas Bizness.

Kompānijas DAF Paccar divīzijas devīze ir Driven by Quality un jaunās paaudzes CF & XF sērijas modeļi, ko DAF prezentēja, to arī apliecina. Jaunajiem modeļiem ir uzlaboti PACCAR MX-11 un MX-13 dzinēji, kas garantē efektīvu degvielas patēriņu, jaunas aizmugurējās asis, jauna transmisijas programmatūra, automāta vadības 12 un 16 pakāpju TraXon ātrumkārbas, uzlabota aerodinamika, maksimāls ekspluatācijas laiks, jauns iekšējais un ārējais dizains.

Īsumā sakot, galvenās priekšrocības, ko saņems klienti, ir: jaunie DAF modeļi patērē par 7% mazāk degvielas, kas gadā uz vienu automašīnu ļauj ietaupīt 3000 eiro un automašīnas var pārvadāt par 100 kilogramiem vairāk, kas gadā dod papildus 600 eiro. Servisa apkopes intervāls ir palielināts no 150 tūkstošiem līdz 200 tūkstošiem kilometru, kas gadā ietaupa 250 eiro, bet parka pārvaldības sistēma DAF Connect – 1300 eiro gadā. Jaunie kravas automašīnu modeļi tirgū tiks piedāvāti, sākot no 2017.gada jūnija. Jauno modeļu krāsa būs debeszila (Jamaica Blue).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zviedrijā automašīnu pārdošanas apjomi pieauguši par 37.4%

, 02.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Janvārī, salīdzinot ar to pašu mēnesi pagājušajā gadā, vieglo automašīnu pārdošanas apjomi Zviedrijā pieauguši par 37.4%, bet kravas automašīnu pārdošanas apjomi pieauguši pirmo reizi kopš 2008.gada jūlija, atsaucoties uz jauniem datiem, ko sniegusi nozares grupa BIL Sweden, ziņo thelocal.se.

«Jaunu automašīnu reģistrāciju apjoms janvārī ir strauji pieaudzis un apstiprina tendenci, ko mēs esam novērojuši pēdējos mēnešos un kas liecina par atlabšanu autonozarē. Vienlaikus mums ir jāpatur prātā, ka pagājušā gada janvāris bija ļoti vājš mēnesis, ko negatīvi bija ietekmējusi gan lejupslīde, gan finanšu krīze,» sacījis BIL Sweden pārstāvis Bertils Moldens.

Viņš arī uzskata - automašīnu pārdošanas apjomu pieaugums liecina, ka Zviedrijas ekonomika virzās pareizajā virzienā: «Pieaugums automašīnu pārdošanā veicina izaugsmi un nodarbinātību un ir pozitīvi vērtējams gan no vides aizsardzības, gan satiksmes drošības viedokļa, jo tas palīdz atjaunot novecojušo zviedru autoparku.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Piespiedu pārdošanā izlikto automašīnu skaits ievērojami samazinājies

Rasma Kostinova, speciāli DB, 20.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja vēl pirms pusgada aptuveni četrām lielām bankām Igaunijas autostāvietā stāvēja vairāk kā 1000 automašīnu, tad tagad tā saukto piespiedu pārdošanā izlikto automašīnu skaits ir ievērojami samazinājies, ziņo www.postimees.ru.

Piemēram, augustā Swedbank pārdošanā bija 540 automašīnas .Šobrīd šis skaitlis ir samazinājies līdz 219 automašīnām. Otrajā vietā pēc automašīnu skaita bija banka Sampo. Automašīnu skaits salīdzinājumā ar augustu samazinājies līdz 124 automašīnām, pirms tam bija 176 automašīnas.

SEB bankai un Nordea bankai transportlīdzekļu skaits ir nedaudz palielinājies. Pirms pusgada pārdošanā tika piedāvāti 100 transportlīdzekļu, bet tagad 123 transportlīdzekļi. Nordea bankai pirms pusgada bija 90 automašīnas, šobrīd 107 automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Autoservisā Zolitūdes ielā ar plašu vērienu darbojušies auto zagļi

Lelde Petrāne, 09.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija aizdomās par automašīnu zādzībām un zagto automašīnu detaļu tirdzniecību aizturējusi divas personas. Kratīšanas laikā kādā autoservisā Zolitūdes ielā atrasts un atsavināts ievērojams skaits zagtu automašīnu detaļu.

Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas pārvaldes policisti, veicot Pārdaugavas teritorijas uzņēmumu pārbaudes, ievēroja kādu aizdomīgu autoservisu. Lai iekļūtu autoservisa iekštelpās un pārbaudītu tur esošo preci, likumsargi centās sazināties ar autoservisa īpašniekiem. Īpašnieki neatbildēja uz likumsargu telefona zvaniem un izrādīja pretdarbību. Šo iemeslu dēļ tika veikta sankcionētā kratīšana.

Iekļūstot autoservisa iekštelpās un veicot tur esošo mantu pārbaudi, likumsargi noskaidroja, ka pārdošanā izliktās auto detaļas un automašīnas ir zagtas. Kopumā autoservisā tika atrastas divas automašīnas – BMW 330 un BMW X5, 700 dažādu automašīnu marku atpakaļskata lukturi, 20 Volvo markas lukturi, kā arī automašīnu virsbūvju detaļas, motori un dzinēji, kas pašlaik tiek identificēti. Viena no atrastajām automašīnām -BMW 330, kas tika nozagta 2017. gada martā – ir atgriezta tās īpašniekam. Otras automašīnas – BMW X5 – identificēšanas process vēl turpinās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu autogigants Volkswagen (VW) arī pēc 2009. gada statistikas datiem stabili ieņem līderpozīciju pārdotāko auto sarakstā Eiropā. Kompānija 2009. gadā spējusi palielināt tirgus daļu līdz 21.1%, kas ir par 0.4 % vairāk nekā 2008. gadā, vēsta bloomberg.com.

Otro vietu ieņem franču PSA (Peugeot Citroen) ar 12.9% , trešajā vietā ierindojas Ford ar 10.3%, ceturto vietu ar 9.2% ieņem Renault, savukārt ar 8.9% piektajā vietā ierindojas General Motors.

Interesanti, ka Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas apkopotie dati liecina, ka vācu BMW un Mercedes-Benz ir «nokrituši» attiecīgi uz astoto un devīto vietu Eiropā, kamēr Toyota, ieskaitot Lexus zīmolu, ir pakāpies līdz septītajai vietai.

Portugāles, Lielbritānijas un Rumānijas valdības par vecu transportlīdzekļu nodošanu metāllūžņos iedzīvotājiem piedāvā atlaides jaunu automašīnu iegādei, šādā veidā cenšoties palielināt jauno ekonomisko auto pārdošanas apjomus globālās krīzes laikā. Šāds piedāvājums sniedz ievērojamu labumu mazu ekonomisku automobiļu ražotājiem, šādā veidā palīdzot iegūt tirgus daļu tādām kompānijām kā Volkswagen, Ford, Renault, Peugeot, Citroen un Fiat.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā Indijas auto ražotāja Tata Motors pārdošanas apjomi pērnā gada decembrī pieauguši par 84%, sasniedzot 74.7 tūkstošus spēkratu, ziņo BBC.

Komerciālo transportlīdzekļu pārdošanas apjomi pērnā gada decembrī, salīdzinot ar 2008. gada nogali, pieauguši pat par 137%, sasniedzot 37.3 tūkst. spēkratus, bet automašīnu pārdošana palielinājusies par 51%. Tata īpašumā ir arī tādas automašīnu markas kā Jaguar un Land Rower, kuru pārdošanas apjomi kopumā pērn pieauga par 33%, sasniedzot 21.1 tūkst. spēkratu. Tata Motors ražo arī pasaulē lētāko automašīnu Nano.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nopirkt auto, lai izbēgtu no sabiedriskā transporta

Jānis Šķupelis, 21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmija milzīgus izaicinājumus atnesusi spēkratu industrijai. Auto ir pietiekami liels pirkums, un tādējādi visai saprotama ir situācija, ja neskaidros laikos tas tiek atlikts.

Britu auto industrijas pētnieki no "AutoAnalysis" aprīlī rēķināja, ka Eiropā pandēmijas iespaidā spēkratu pārdošana varētu samazināties par 2,6 miljoniem vienību un ASV – par diviem miljoniem. Tas novedīšot pie tā, ka Eiropā no jaunu auto pārdošanas netiks gūti ieņēmumi vismaz 66 miljardu ASV dolāru apmērā un ASV – 52 miljardu ASV dolāru apmērā.

Arī lietotas automašīnas pērk internetā 

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu...

Neskatoties uz šādu visai drūmu bildi, šajā tirgū negaisa mākoņiem tomēr tiek saskatīta arī neliela zelta maliņa. Iesmels ir pandēmijas potenciālā ietekme uz patērētāju paradumu maiņu. To apliecina, piemēram, kāda "Financial Times" aptaujāta Ņujorkas iedzīvotāja, kas norāda, ka nupat internetā iegādājusies "Honda" automašīnu: "Man kopš 1999. gada nav bijis personīgā auto. Es to negribēju. Tomēr tagad man ir nepieciešams veids, kā droši pārvietoties."

Vai mainīs tendenci

Milzīgas pārmaiņas auto tirgū pēdējos gados saistītas ar demogrāfiju. Pieņemts, ka izteikta vēlme tikt pie personīgā auto bijusi tā saucamajai Baby Boomers paaudzei (pēckara demogrāfiskais sprādziens), bet jaunieši šādu nepieciešamību neizjūt. Gados jauni pilsētnieki arvien vairāk pēdējos gados lūkojušies dažādu personīgā auto alternatīvu virzienā, kur popularitāti guvusi ideja, piemēram, par mašīnas dalīšanu, kas nāk komplektā ar dažādu mobilo aplikāciju attīstību. Būtībā jauniešu vidū arvien pieņemamākas kļuvušas dažādas pārvietošanās alternatīvas, un personīgā mašīna līdz ar arvien attālākām domām, piemēram, par ģimenes dibināšanu vairs nav bijusi tik aktuāla vajadzība.

Tomēr šo tendenci pa spēkam pašķobīt var būt Covid-19, uz ko uzmanību vērš arī "Financial Times". Turklāt par to liekot domāt, piemēram, notiekošais Ķīnā, kuras ekonomikai pēc pandēmijas viļņa atveroties salīdzinoši ātrāk, vērojams pieprasījuma pieaugums pēc privātajiem spēkratiem. Aprīlī šajā valstī jaunu auto pārdošana, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, negaidīti palielinājusies par veseliem 4,4%, liecina China Association of Automobile Manufacturers pieejamie dati. Martā Ķīnas spēkratu pārdošana saruka par 43% un februārī – par 80%.

"Mēnesi pēc Covid-19 dziļākā punkta Ķīnā bija vērojama interese par iespēju pārslēgties prom no sabiedriskā transporta," novērojuši arī "Volkswagen" pārstāvji.

"Mums ir aizdomas, ka nesenā Ķīnas patērētāju interese par privāto transportu saglabāsies tik ilgi, kamēr vien būs bailes par Covid-19," "Financial Times" klāsta arī "Bernstein" auto analītiķi.

Faktiski, ja agrāk privāto auto pircējus vārēja pievilināt, piemēram, ar dzinēja jaudu vai komfortu, tad tagad to jau var darīt, piesolot labumu veselībai. Protams, jāņem vērā, ka pasaules tautsaimniecība šogad atradīsies asā recesijā, kura sliktākā gadījumā var pārvērsties par ekonomikas depresiju. Šādos brīžos daudz cerību izteikti cikliskiem biznesiem lolot nevajadzētu. Tomēr šādi dati auto industrijai rada nelielu cerību, ka laiki tomēr varētu būt nedaudz mazāk slikti.

"Ir kaut kas tāds, ko jūs gandrīz varētu nosaukt par tādu kā "spītīgu pirkšanas aktivitāti". Cilvēkiem ir apnicis ieslēgtiem sēdēt mājās, un viņi vēlas iet ārā un pirkt," piebildusi arī "Volvo" vadība.

Interese arī britiem

Jautājums, protams, ir par to, vai šāda tendence atbalsosies arī Eiropā un Ziemeļamerikā.

"Financial Times" vēl, piemēram, izceļ, ka Apvienotās Karalistes valdība mudinājusi savus iedzīvotājus pēc iespējas lielākā mērā izvairīties no sabiedriskā transporta. Viens no viediem, kā to var darīt, protams, ir pārvietošanās ar privāto auto.

Valdot šādam fonam, dienā, kad Apvienotās Karalistes premjers Boriss Džonsons nāca klajā ar šādu valdības paziņojumu, piemēram, tiešsaistes spēkratu tirdzniecības "Auto Trader" platformā interesentu aktivitāte esot palēkusies līdz jaunam rekordam. Tiek izcelta arī aptauja, kur aptuveni puse no šīs valsts autovadītāju apliecību ieguvējiem, kuriem spēkrats vēl nepieder, apsverot tā iegādi, lai izvairītos tieši no sabiedriskā transporta lietošanas arī pēc pandēmijas ierobežojumu beigām.

"Tas, kas sākās kā niecīga plūsma, pārvērtās par veselu straumi. Pasaule ir pamodusies dramatiskā veidā," savukārt teic cita auto pārdevēja "Citygate Automotive" pārstāvji.

"Pandēmijai ir potenciāls pretējā virzienā pavērst tendenci, kas pirms tam nozīmēja, ka jauniešiem nav intereses par personīgā auto iegādi. 35% no viņiem nu norāda, ka meklē iespēju, kā to tomēr iegādāties," savukārt piebilst konsultāciju uzņēmuma "Capgemini" analītiķi. Interesanti arī tas, ka no ASV no 15. marta līdz 21. martam, salīdzinot ar iepriekšējo nedēļu, internetā meklējumu skaits frāzei "Vai šis ir labs brīdis, lai iegādātos auto" palielinājies septiņas reizes.

Nav gan izslēgts, ka notiekošais būs vien īstermiņa atlēciens. "Nav iedomājams, ka mēs visās lielākajās pilsētās aizstāsim sabiedrisko transportu ar individuālo. Notiekošais gan var veicināt pieprasījumu īsākā laika posmā," klāsta "Volkswagen" pārdošanas daļas vadītājs Kristians Dalhaims.

Gandrīz apstājies

Šonedēļ publicētie Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati par spēkratu reģistrāciju vecajā kontinentā (Eiropas Savienības valstīs) bija vairāk nekā vāji. Jaunu auto reģistrācija aprīlī gada skatījumā sarukusi par 76,3%. Savukārt kopumā gada četros pirmajos mēnešos tā noplanējusi gandrīz par 40% zemāk. Jau pirms tam nevarēja teikt, ka šis tirgus atradās uz stabila seguma. 2018. gada skatījumā Eiropas Savienībā šis tirgus stagnēja. Savukārt pagājušajā gadā Eiropā autoražotājiem bija jāspēj pielāgoties stigrākiem izmešu regulējumiem, kas prasījis auto atsaukšanu un nozīmēja papildu izmaksas.

Grafikā: Jaunu auto reģistrācija ES. Avots: ACEA

Auto reģistrācija gada četros mēnešos strauji samazinājās visos lielākajos tirgos – Vācijā par 31%, Apvienotajā Karalistē – par 43,4%, Francijā, Spānijā un Itālijā – aptuveni par 50%. Mūsu valstī tie šajā periodā saplakuši par ceturto daļu.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Līdzīgi ir arī Igaunijas mērījumi, bet Lietuvā jaunu spēkratu reģistrācija četros mēnešos sarukusi nedaudz mazāk dramatiski - par 17,3%.

Kopumā Eiropā nav tādas valsts, kurā situācija neapliecinātu šī tirgus krahu vai pat pilnīgu apstāšanos. Nosacīta sacensība drīzāk ir par mazākajiem mīnusiem. Aprīļa skatījumā jaunu auto reģistrācija vairāk nekā par 90% samazinājusies, piemēram, Beļģijā, Itālijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Īrijā, tie ir attiecīgi 97,6%, 97,3%, 96,5% un 96,1%. Savukārt nupat pieminētie mazākie mīnusi Eiropā aprīlī šajā ziņā bijuši Dānijā (-37%), Zviedrijā (-37,5%) un Somijā (-38,6%).

Var arī salīdzināt, kādas tieši mašīnas eiropieši izvēlējušies vai, ņemot vērā unikālo pandēmijas dabu, tieši pretēji – sevišķi aktīvi neizvēlējušies. ACEA dati liecina, ka "Volkswagen" grupas (pieder arī "Audi", "Škoda", "Seat", "Porsche" zīmoli) automašīnu reģistrācija gada četros mēnešos saplakusi par trešo daļu, kas ir visai "OK", ja ņem vērā, ka daudziem citiem kritums bijis straujāks. Kopumā Eiropā 26,8% no reģistrētajiem auto nākuši no "Volkswagen" grupai piederošajām ražotnēm. Tas gada laikā ir kāpums par veseliem 2,4 procentpunktiem.

Šogad straujāk - par 44,4% - saruksi "PSA" grupas (pieder "Peugeot", "Opel", "Citroen" zīmoli) jaunu auto reģistrācija. Tā par veseliem 47% samazinājusies arī "Renault" grupai un par 48% - "FCA" grupai (pieder "Fiat", "Jeep", "Lancia", "Chrysler", "Alfa Romeo" zīmoli), bet "Ford" – par 47%.

Mazāk slikti klājies "Hyundai", kuras zīmolu auto reģistrācija samazinājusies par 31%, "BMW" grupai (kritums par 27,3%) un "Toyota" grupai (kritums par 24,4%). Jaunu "Daimler" ("Mercedes", "Smart" zīmoli) auto reģistrācija savukārt samazinājusies par 37,2%.

Protams, notiekošais ietekmē arī akciju investoru omu. "Volkswagen" akcijas cena Frankfurtes biržā šogad sarukusi par piekto daļu līdz 138 eiro atzīmei. Tiesa gan, kopš marta vidus tā ir palēkusies par 36%.

Grafikā: Volkswagen akcijas cena

Francijas "Renault" bilde ir bēdīgāka - šī uzņēmuma akcijas vērtība šogad noplanējusi par 60% zemāk. Turklāt šī uzņēmuma akciju nav skārusi "Volkswagen tipa" atveseļošanās. Līdzīgi depresīva ASV Ņujorkas biržā izskatās "Ford" akcijas cenas līkne.

Grafikā: Renault akcijas cena

Savukārt Japānas "Toyota Motor" akcija Tokijas biržā šogad kļuvusi "vien" par 17% lētāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Video

Autotirdzniecības nākotne ir internetā

Jānis Goldbergs, 24.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotirdzniecības darba lielāko daļu iespējams veikt interneta vidē, pēc pirmās uzņēmuma rīkotās tiešsaistes auto izstādes "Dienas Biznesam" apliecināja SIA "Norde" valdes priekšsēdētājs Dainis Bremze.

"Norde" rīkotā tiešsaistes izstāde notika šā gada 17. aprīlī. Šī inovācija sniedza uzņēmuma klientiem iespēju aplūkot interesējošos automašīnu modeļus virtuālajā vidē, neizejot no mājām. Protams, ka rīkot izstādi šādā formā pamudinājusi Covid-19 krīze, kad klātienē izstādes rīkot nav iespējams. D. Bremze apstiprināja, ka tiešsaistē izstādi vērojuši vairāk nekā 100 cilvēku, bet ierakstu aplūkojuši 3,5 tūkstoši skatītāju.

"Norde" izstādē prezentēja "Nissan", "Renault" un "Dacia" automašīnu jaunākos modeļus, kurus arī pārdod. Jebkuras izstādes viens no mērķiem ir pārliecināt klientu iegādāties mašīnu. Jautāts, vai šis mērķis sasniegts, D. Bremze uzsvēra, ka pārdošana nav bijusi izstādes pamatuzstādījums, tomēr vērtējama kā nozīmīgs aspekts arī pārdošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Think Global - elektrisko automašīnu ražotājs, kas no bankrota aizsardzības izkļuva augustā, rūpnīcā, kas atrodas Somijas pilsētā Uusikaupunki, sākusi tās ar baterijām darbināmā City modeļa ražošanu, ziņo Bloomberg.

Kāds analītiķis izteicis prognozi, ka elektrisko transportlīdzekļu un plug-in hibrīdu pārdošanas apjomi ASV līdz 2015.gadam nepārsniegs 200 tūkstošus. Kā vienus no lielākajiem elektrisko automašīnu pircējiem viņš minējis valdības un universitātes.

City modeļa cena ASV būs ap 30 tūkstošiem ASV dolāru. Kompānija jau saņēmusi 2 350 šī modeļa pasūtījumus.

Pirmie pircēji būšot Nīderlandē un citās Eiropas valstīs. Pārdošana ASV sāksies 2010.gada beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009. gadā jauno auto tirgus Eiropas Savienībā pret 2008. gadu ir sarucis tikai par 1.3 %, turpretim Baltijas valstīs jauno auto pārdošana ir piedzīvojusi katastrofālu kritumu. Latvija ar 80.5 % autotirgus samazinājumu ir neveiksminieku saraksta pirmajā ailē.

Mazliet labāk ir veicies mūsu kaimiņiem, Igaunijā tirgus 2009. gadā ir sarucis par 66.2 %, bet Lietuvā par 67.4 %. Turpretim Vācijā jauno automašīnu pārdošana pērn ir palielinājusies par 23.2 %, Čehijā par 12.5 %, Francijā par 10.7 %, Austrijā par 8.8 %, Slovākijā par 6.7 %, bet Polijā par 0.1 %.

Bez tam, papildus tam Vācijas autotirgotāji neskopojās ar vērienīgām atlaidēm. Jāatzīmē, ka līdzīgas atbalsta programmas veiksmīgi darbojās arī citās ES valstīs. Kā pirmā atbalsta programmu jaunu auto tirdzniecības veicināšanai ieviesa Francija, proti jau 2009. gada 1. janvārī. Pēcāk veiksmīgajam piemēram sekoja Lielbritānija, Nīderlande, Portugāle, Spānija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automobiļu pārdošanas apjomi novembrī Zviedrijā piedzīvojuši negaidītu «lēcienu», iezīmējot skaidri redzamu augšupejošu tendenci tirgū, vēsta thelocal.se.

Novembrī Zviedrijā veiktas 20 126 jaunu automašīnu reģistrācijas, kas ir pieaugums par 14.3%, salīdzinot ar to pašu mēnesi pērn, liecina asociācijas BIL Sweden dati.

«Jauno automobiļu tirgū noteikti ir sākusies augšupeja,» asociācijas paziņojumā norādījis BIL Sweden vadītājs Bertils Moldens (Bertil Moldén).

Novembrī pārdota tikai 601 jauna Saab markas automašīna, kas ir kritums par 55%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.

Savukārt jaunu Volvo pārdošana pieaugusi par 10.9% līdz 3 935 transportlīdzekļiem.

Līdz šim šajā gadā Volvo V70 II ir bijusi vispopulārākā jaunā automašīna Zviedrijā. 2009.gadā veiktas 18 650 jaunas reģistrācijas. Vēl viens Volvo modelis, V50, ir otrā visvairāk pārdotā automašīna līdz šim šajā gadā - pārdoti 10 107 transportlīdzekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Francijā pieaug pieprasījums pēc jaunām automašīnām

, 02.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu pārdošanas apjoms Francijā šā gada oktobrī palielinājies par 20%. Bloomberg norāda, ka tas jau ir sestais mēnesis pēc kārtas, kad pieaug jaunu automašīnu pārdošanā.

Francijas automobiļu dīleri norāda, ka jaunu automašīnu reģistrācija oktobrī palielinājās līdz 210 140 vienībām.

Pārdošanas pieaugumu lielā mērā veicinājušas valsts atbalsta programmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbību uzsākusi Baltijā pirmā interneta platforma Shareswall, kasparedzēta sabiedrības ar ierobežotu atbildību (SIA) un startup uzņēmumu akciju pārdošanas un pirkšanas darījumu veikšanai, informē portāla pārstāvji.

Portāla veidotāji cer, ka jaunais pakalpojums mainīs ierobežoto uzņēmuma darījumu tirgu, līdzīgi kā to ir izdarījuši nekustamā īpašuma un automašīnu pārdošanas portāli.

«Baltijā ir vairāk nekā 300 000 aktīvu uzņēmumu, un to skaits aug, bet nav neviena vienota tirgus platforma, kurā tiktu veikti uzņēmumu akciju darījumi. Ir ievērojams daudzums uzņēmēju, kuri vēlētos pārdot vai pirkt uzņēmumu akcijas, atrast partnerus, paplašināties, bet viņiem trūkst informācijas par pieejamajiem darījumiem,» uzsver Shareswall dibinātājs Timo Tirs, kurš pats ir aktīvs uzņēmējs un ir saskāries ar problēmām, meklējot aktuālu informāciju par pieejamajiem darījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan ziemas riepas obligāti jālieto, sākot no 1. decembra, kas nozīmē, ka vēl vairākus mēnešus var tikt izmantotas vasaras riepas, ir svarīgi par to iegādi parūpēties laicīgi, lai, sākoties gada aukstajiem mēnešiem, Tavs auto būtu gatavs nepieciešamajām pārvērtībām. Taču, lai orientētos ziemas riepu piedāvājumā, jāņem vērā vairāki aspekti, kas apkopoti šī raksta turpinājumā.

Ieteikums #1: Pievērs uzmanību riepu saderībai ar Tavu automašīnu

Tāpat kā cilvēkam der konkrēta izmēra un tipa apavi, arī automašīnai nederēs jebkuras ziemas riepas – jāseko līdzi tam, lai riepu izmērs būtu pareizais. Kā to iespējams noteikt? Automašīnai piemērotāko riepu izmēru norāda paši auto ražotāji, šo informāciju attēlojot uz uzlīmes, kas atrodas vai nu degvielas tvertnes vāciņa iekšpusē, vai durvju ailē vadītāja pusē.

Taču ir viens bet – mašīnām ne vienmēr ir uzstādīti oriģinālie diski, un šādos gadījumos jaunas ziemas riepas jāiegādājas, par paraugu ņemot pašreizējo disku izmēru. Ja ailē norādīts viens izmērs, bet automašīnai uzmontēti mazāki vai lielāki diski, riepas jāiegādājas atbilstoši diskiem. Savukārt gadījumā, ja grasies iegādāties jaunas ziemas riepas komplektā ar diskiem, izvēlies Tava auto modelim piemērotāko komplektu, ņemot vērā uzlīmē esošo informāciju – tādējādi braukšana būs drošāka un ērtāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Autoražotāji Frankfurtes autoizstādē demonstrē jaunākos sasniegumus

Žanete Hāka, 12.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 12.septembra līdz 22.septembrim Frankfurtē notiek ikgadējā starptautiskā autoizstāde.

Šogad izstāde notiek jau 68.reizi, un šā gada izstādē uzmanība veltīta elektroautomašīnām. Pēdējos gados izstāde piedalās aptuveni 1000 dalībnieku no aptuveni 40 valstīm, savukārt apmeklētāju skaits pārsniedz 800 tūkstošus.

Šajā gadā izstādes laikā notiek arī retro automašīnu izstāde.

Eiropas autoražotāji iegulda miljardiem dolāru, lai attīstītu elektroauto vai hibrīdauto, taču tagad izaicinājumus rada to pārdošana, raksta The Wall Street Journal. Tādi autoražotāji kā Volkswagen, Porsche un Daimler šonedēļ izstādē prezentēja jaunākos elektroautomašīnu modeļus, un kompāniju vadītāji ziņoja, ka tiek izstrādāti jauni šī segmenta modeļi.

Dati liecina, ka patlaban elektroautomašīnu pārdošanas apjomi Eiropā veido vien 2,4% no kopējiem automašīnu pārdošanas apjomiem ES.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs valstu kompānijas - Ķīnas, Nīderlandes un ASV - pretendē uz ASV autogiganta General Motors (GM) ar zaudējumiem strādājošās struktūrvienības Saab iegādi, vēsta swedishwire.com.

Db.lv jau rakstīja, ka kompānija GM informēja medijus - vairāki potenciālie pircēji ir izteikuši interesi iegādāties Saab un tā šos piedāvājumus izvērtēs līdz decembra beigām. Taču konkrētas kompānijas tā neatklāja.

Kā vēsta swedishwire.com, par Saab iegādi nopietni interesējas trīs kompānijas: Ķīnas Beijing Automotive, Amerikas riska kapitāla sabiedrība Renco un Nīderlandes sporta automašīnu ražotājs Spyker sadarbībā ar investoriem no Krievijas un Abudabi.

«Mēs uzskatām, ir labi, ka mums ir izdevies pārliecināt GM, ka tai vajadzētu izvērtēt ieinteresētos (pircējus),» zviedru ziņu aģentūrai TT sacījusi valdības pārstāve Mauda Olofsone (Maud Olofsson), piebilstot, ka viņa cer - tam būs labs gala rezultāts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotāja Toyota Motor Corp. Prius hibrīds pirmo reizi kopš savas debijas 1997.gadā pērn kļuvis par visvairāk pārdoto automašīnu Japānā, kas saistāms ar valdības stimulu ietekmi uz pieprasījumu pēc videi draudzīgajām automašīnām, ziņo Bloomberg.

Prius pārdošana 2009.gadā gandrīz trīskāršojusies līdz 208 876 automašīnām, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, liecina Japānas Autodīleru Asociācijas dati. Prius apsteidzis Suzuki Motor Corp. modeli WagonR, kas bijis vispārdotākais modelis piecus gadus pēc kārtas, un Honda Motor Co. modeli Fit.

Taču Tokijas auto konsultāciju kompānijas CSM Worldwide analītiķis Yoshiaki Kawano sacījis, ka pēc stimulēšanas beigām septembrī Prius varētu nesaglabāt savu pirmo pozīciju pārdotāko automašīnu topā.

«Prius bijis viens no modeļiem, kas visvairāk ieguvis [no stimulēšanas],» norādījis Y. Kawano, akcentējot, ka pārdošanas apjomi, sākot no oktobra, noteikti samazināsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divi lieli autotirgotāji ir vērsušies tiesā, lai pasargātu sevi no kreditoriem. Nozares speciālisti prognozē, ka šogad maksātnespēja gaidāma daudziem pašmāju dīleriem, ziņo laikraksts Bizness un Baltija.

8.janvārī Rīgas Centra rajona tiesa ierosināja Partner Motors tiesiskās aizsardzības procesu, apstiprināja pasākumu plānu un iecēla administratoru. Partner Motors no 1994.gada pārdod Subaru automašīnas. «Strādājam iepriekšējā režīmā. Nekādas izmaiņas nav notikušas,» laikrakstam pastāstīja salonā.

Savukārt 14.janvārī Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa skatīs jautājumu par analoga procesa ierosināšanu attiecībā uz Viking Motors, kas no 1993.gada pārdod automašīnas SAAB, Hummer, Cadillac un KIA. Viking Motors pārstāvis Austris Krūmiņš laikrakstam teicis: «Ja es atbildu uz jūsu jautājumiem, tātad firma ir dzīva un turpina darbu.» Taču ne par iemesliem kāpēc sperts šāds soli, kā arī par parādu apmēriem A.Krūmiņš nestāstot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Situācija autobūves nozarē norāda uz sarežģījumiem ilgtermiņā

SEB bankas makroekonomikas eksperts Dainis Gašpuitis, 15.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no globālās ekonomikas bremzēšanās iemesliem ir bijusi visaptveroša rūpniecības izaugsmes lejupslīde, taču autobūvē ir veicies īpaši slikti.

Lai gan pie vainas ir daudzi īslaicīgi faktori, situācija nozarē norāda arī uz sarežģījumiem ilgtermiņā, kur liela nozīme ir tirdzniecības kariem. Autobūves vājums atspoguļo automobiļu pārdošanas kritumu daudzviet pasaulē. Īpaši strauji pārdošanas apjomi kritušies Ķīnā (pasaules lielākais tirgus) un Indijā. Taču noiets ir rucis arī citos lielos tirgos, piemēram, ASV un eirozonā. Pieejamās aplēses liecina, ka, ņemot vērā ietekmi uz piegādes ķēdēm, notiekošais ir samazinājis pasaules IKP par 0.2%.

Sarežģījumi daļēji skaidrojami ar pagaidu faktoriem. Piemēram, Ķīnā patērētāji aizturēja jaunu auto iegādi, jo parādījās ziņas, ka varētu tikt atjaunoti nodokļu atvieglojumi. Indijas gadījumā pie vainas ir pērn ieviestie apdrošināšanas noteikumi. Tikmēr eirozonā traucējumus auto ražošanā izraisīja stingrāku emisiju noteikumu ieviešana. Šiem faktoriem izzūdot, automašīnu pārdošana un autobūve nākamgad varētu stabilizēties. Tomēr, ņemot vērā plašo rūpniecības sarežģījuma mērogu, automobiļu ražošanas atgūšanās var būt nepietiekama, lai atjaunotu globālās rūpniecības izaugsmi. Atgūšanās būs lēna, jo stingrāki kredītnosacījumi un patērētāju pārliecības mazināšanās iegrožos automobiļu pārdošanas apjomus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Jau šobrīd, izrakstot pavadzīmes, var vērot, ka līdzekļi ir pamatīgi ietaupīti.

Samazinātais PVN augļiem un dārzeņiem dod pirmos rezultātus, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēc PVN samazināšanas Latvijai raksturīgajiem augļiem un dārzeņiem līdz 5% jau ir pirmais efekts, liecina ražotāju un tirgotāju aptauja. Jāatgādina, ka samazinātā PVN likme attiecas uz mazgātiem, mizotiem, lobītiem, grieztiem un fasētiem dārzeņiem, augļiem un ogām, bet tā netiek piemērota, ja šie produkti ir, piemēram, saldēti, sālīti vai kaltēti. PVN 5% likme netiek piemērota tādiem augļiem, ogām un dārzeņiem, kurus Latvijā neaudzē, piemēram, banāniem, mandarīniem, citroniem, batātēm, kā arī tādiem produktiem, kurus audzē nelielos apjomos, piemēram, arbūziem, melonēm, vīnogām, paprikai, sēnēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču autoražotājs Peugeot paziņojis, ka, sākot ar 2010.gada janvāri, visām tā vieglajām komercautomašīnām piemērota 5 gadu garantija.

«Šajā grūtajā laikā klientiem nepieciešams labs un uzticams serviss un drošas un ekonomiskas automašīnas. Peugeot piecu gadu darbības garantija nozīmē vēl zemākas izmaksas vieglā komerctransporta īpašniekam un - tā kā garantija seko automašīnai - vērtības palielināšanos lietoto automašīnu tirgū. Darbības garantija piemērojama visām Peugeot jaunajām vieglajām komercautomašīnām, kas iegādātas pie Peugeot izplatītājiem Latvijā, sākot ar 2010.gada janvāri, » sacīja Rasmus Tali, KW Bruun Baltic pārdošanas un mārketinga vadītājs.

«Darbības garantija ir vēl viens Peugeot solis Latvijā, darbojoties ar saukli “Profesionāļi profesionāļiem», lai mūsu vieglā komerctransporta klientiem padarītu vienkāršāku, lētāku un ērtāku automašīnas uzturēšanu,» piebilda Tali. Darbības garantija attiecas uz dzinēju, transmisiju utt. un palīdzības dienesta bezmaksas pakalpojumiem 5 gadus vai līdz 200 000 kilometru nobraukumam. Darbības garantija ietver arī autopalīdzības dienesta pakalpojumus, kas ārkārtas gadījumos vieglās komercautomašīnas īpašniekam sniedz tūlītēju un bezmaksas palīdzību, ieskaitot automašīnas vilkšanu. Sīkāka informācija pieejama pie Peugeot izplatītājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009. gada decembrī starp SIA Skandi Motors un reģionālo Nissan importētāju Nissan Nordic Europe tika parakstīts kopējās sadarbības līgums. Tā ietvaros Skandi Motors ir tiesīgs tirgot jaunas Nissan automašīnas un veikt Nissan garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus.

Pēc vairāk nekā mēneša ilgiem sagatavošanās darbiem, intensīvām tirdzniecības un servisa apkalpojošā personāla apmācībām, Skandi Motors ir gatavs uzņemt savā autocentrā, Lielirbes ielā, Nissan esošos un potenciālos klientus.

«Prieks, ka Nissan ģimenei ir piebiedrojies tik spēcīgs sadarbības partneris kā Skandi Motors. Tagad Nissan zīmols ir pārstāvēts abās Rīgas pusēs, kas ir ērti tiem Nissan automašīnu īpašniekiem, kas dzīvo Daugavas otrā pusē. Nissan Nordic Europe nākotnes plānos ietilpst paplašināt Nissan tīklu reģionos,» sacīja Margus Mikk, Baltijas reģiona vadītājs Nissan Nordic Europe. «Manuprāt, šis ir tieši īstais brīdis, lai ieguldītu tīkla paplašināšanā un būt gataviem laikam, kad ekonomika sāks atveseļoties.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašreizējā situācija transporta un loģistikas jomā nav vienkārša. To atzīst daudzi šajā jomā iesaistīti dalībnieki. Tomēr ir uzņēmumi, kas veiksmīgi tiek galā ar grūtībām un pat attīstās, kad citi ir spiesti izstāties no biznesa. Par to arī pastāstīja kompānijas EC Group biznesa konsultants Edgars Čerņenoks.

Šodien pārvadājumu apjoms Baltijas valstīs samazinās. Par to nav šaubu. "Ja mēs salīdzinām esošo situāciju ar to, kas bija pirms trim gadiem. Pagājušais gads nebija tik traģisks. Mūsu uzņēmumā pat bija neliels pieaugums. Šis gads būs aptuveni tāds pats kā pagājušais. Bet, saskaņā ar mūsu izjūtām, kopumā situācija tirgū ir negatīva. Tas, galvenokārt, ir saistīts ar Krievijas embargo. Visvairāk cieta tie pārvadātāji, kuri strādāja koncentrējās uz darbību austrumu virzienā. Protams, ne visi slēdz uzņēmumus, ir tādi kas pārorientē darbību un atrod klientus citos tirgos. Bet ir arī tādi, kas bija spiesti slēgt uzņēmumus" - stāsta E. Čerņenoks.

Viņš sacīja, ka daudzi speciālisti no uzņēmumiem, kas tika slēgti, patstāvīgi uzsāk saimniecisku darbību. Šajā sakarā konkurence Latvijas loģistikas pakalpojumu tirgū pastāvīgi pieaug. "Attiecīgi pakalpojumu cenas šajā nozarē samazinās. Daudzi pārvadātāji atzīmēja, ka ir kļuvis neizdevīgi strādāt, un arī sakarā ar to nācās slēgt uzņēmumus. Kaut arī piezīmēšu, ka šogad, salīdzinot ar pagājušo gadu, cenu līmenis sāk izlīdzināties", piebilda EC Group biznesa konsultants.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Pārdodu steidzami, jo braucu uz ārzemēm!» - arvien biežāk var lasīt Latvijas iedzīvotāju sludinājumos galvenokārt par automašīnu pārdošanu. Aizbraucēju kustamās mantas piedāvājums pārāk pievilcīgs gan nav, turklāt piezīme par «steidzamu aizbraukšanu» mēdz būt arī mārketinga triks, secinājis laikraksts Diena.

Šādu piezīmi sludinājumos izmantojot, lai radītu ilūziju par piedāvājuma izdevīgumu, laikrakstam stāstījuši tirgus pārzinātāji. No saviem dzīvokļiem aizbraucēji gan pagaidām šķirties nevēlas, un daudz šādu piedāvājumu tirgū neesot.

«Pārdot dzīvokli ir grūti. Nav jēgas. Labāk vienkārši aiztaisīt ciet,» stāstījis 37 gadus vecs celtnieks Sergejs no Jelgavas, kurš tuvākajā laikā plāno doties strādāt uz Beļģiju un līdzi ņemt arī dzīvesbiedri. «Brauksim, tiklīdz tiksim vaļā no mašīnas,» viņš sacījis.

«Jābūt ļoti pārliecinātam par sevi, lai aizbraucot pārdotu arī mājokli,» sacījusi nekustamā īpašuma kompānijas Latio pārstāve Vija Gailīte. Pēc viņas teiktā, tirgū šādu piedāvājumu ir maz.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Sēnītes atjaunošanas sapnis izsapņots - objekts pārdošanā par 580 000 eiro

Zane Atlāce - Bistere, 02.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas padomju laika pērles – restorāna komplekss Sēnīte – reanimēšanas iecere ir atmesta, Db.lv pastāstīja maizes un konditorejas izstrādājumu ražotāja SIA Liepkalni īpašnieks Dagnis Čākurs.

Ar aicinājumu ikvienam interesentam kopīgi iegādāties kādreizējo restorāna kompleksu Inčukalna novadā viņš nāca klajā 2017.gadā. Pērn novembrī pat tika reģistrēta AS Sēne ar domu sniegt sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumus restorānu kompleksā Sēnīte, to veidojot kā AS, kuras personāls vienlaikus ir arī akciju turētāji.

Taču objektam piešķirtā valsts pieminekļa statusa uzliktie ierobežojumi, kā arī VAS Latvijas valsts ceļi (LVC) atjaunošanas projekts ceļa posmam gar bijušo restorānu, kas paredz nojaukt esošo automašīnu stāvvietas kabatu pret Sēnītes kulinārijas ēkas daļu, tādējādi nogriežot automašīnu un gājēju piekļuvi Sēnītei daudzsološajiem plāniem pielicis punktu.

Komentāri

Pievienot komentāru