Foto: Zane Bitere/LETA

Aviācijas džentlmeņa komplekts 

Forumā grib veicināt Latvijas atpazīstamību, diskutēt par nozares aktualitātēm

Egons Mudulis, 2018. gada 25. aprīlis plkst. 13:58
Tevi varētu interesēt

Aviācija ir ļoti dinamisks uzņēmējdarbības veids, kurā ir svarīgas divas lietas, pirmā – būt lietas kursā par jaunumiem attiecībā uz nozares attīstību, otrā – savstarpēja komunikācija vai tīklošana, ‒ tā uz jautājumu, kāpēc tieši tagad jārīko Rīgas Aviācijas forums un ko tas īsti dos, norāda pasākuma idejas autors, Latvijas Aviācijas asociācijas valdes loceklis Artūrs Kokars. Pēc viņa teiktā, līdz šim Latvijā nav bijis nevienas pastāvīgas aviācijas konferences, kas varētu vienot nozares ekspertus gan Latvijā, gan būtu platforma starptautiskajiem ziņotājiem, gan iespēja iepazīstināt dalībniekus ar lidostu, Latvijas uzņēmējiem: «Ja uzskatām, ka aviācija ir Latvijai svarīga nozare, tad šāds forums, ko organizējam sadarbībā ar Dienas Biznesu, ir viena no džentlmeņa komplekta sastāvdaļām.» Viņš lēš, ka būs 150‒200 dalībnieku, turklāt ne tikai no Latvijas, bet arī Rietumeiropas un NVS valstīm. Riga Aviation Forum 2018 notiks 10. maijā, Semarah Hotel Lielupe.

Palūkosies nākotnē

Forumā galvenais uzsvars būs uz aviācijas attīstību ne tik daudz no tehniskā vai drošības, bet biznesa skatpunkta. Proti, saprast, kā šī nozare attīstās Eiropā, un caur šo sapratni Latvijas uzņēmējiem iegūt jaunas idejas. Piemēram, airBaltic pārstāvis pastāstīs, vai pirmajā ekspluatācijas gadā komerciāli un operacionāli piepildījies tas, ko solīja ražotājs par jaunajām CS300 lidmašīnām, – tas interesē arī citus pārvadātājus.

Tāpat tiks runāts par to, kā jāattīstās lidlauku infrastruktūrai, par to, vai lidosta ir dabisks monopols vai atrodas ciešas konkurences apstākļos ar citiem transporta mezgliem, kā arī par atšķirīgiem konkurences apstākļiem lidostu attīstībā Eiropas Savienībā un ārpus tās. Kā liecina statistika, vidēji katrus 10 gadus aviācijas apgrozījums dubultojas, bet pieaugušais pasažieru skaits jānodrošina ar kvaltitatīvu pakalpojumu, minimāliem kavējumiem, sistēmai kļūstot vēl efektīvākai. Par nozares tendencēm vidējā termiņā runās Morgans Folkss (Morgan Foulkes) no Starptautiskās lidostu padomes (ACI). Par to, ar kādiem ierobežojumiem jārēķinās biznesam, stāstīs Nikolā Butēns (Nicolas Boutin), Boston Consulting Group eksperts. Džons Grānts no MIDAS Aviation stāstīs par to, kā nozari ietekmē jaunās lidmašīnas, kuru parametri agrāk bija neiespējami.

Visu rakstu Aviācijas džentlmeņa komplekts lasiet 25. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 25. aprīlis plkst. 14:11

No 25. līdz 27. aprīlim Vācijas pilsētā Berlīnē notiek pasaules mēroga aviācijas...

2018. gada 17. aprīlis plkst. 10:13

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 16. aprīlī sāka lidojumus jaunā maršrutā no starptautiskās lidostas...

2018. gada 16. aprīlis plkst. 15:08

Aviokompānija «airBaltic» 2018. gada pirmajā ceturksnī kopumā pārvadājusi 729 897 pasažierus...

2018. gada 12. aprīlis plkst. 14:23

Latvijas lidsabiedrība «airBaltic» 2017. gadā par 16,8 miljoniem eiro palielinājusi savu operatīvo...

2018. gada 04. aprīlis plkst. 13:36

Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic vadītājs Martins Gauss pagājušajā gadā algā saņēmis...

Nepalaid garām

Lielu interesi par basketbolu raisījis Eiropas čempionāts, pēc kura Individuālās sagatavošanas...

Latvija autoskolu apmācību līmeņa jomā nav pati sliktākā valsts pasaulē, bet arī...

Mēbeļu veikals–noliktava Likvy LV Jūrkalnes tehnoloģiskajā parkā ir atvērts tikai izpārdošanas...

Rīgā plānots ieviest jaunu aplikāciju Flipix, kas apmaiņā pret reklāmu noskatīšanos sniegs...

Kamēr lielajiem uzņēmumiem uzrādīt strauju izaugsmi ir salīdzinoši grūti, mazāki uzņēmumi,...