Jaunākais izdevums

Francijas tiesas lēmums likvidēt autobusu satiksmes kompāniju "Eurolines" nekādā veidā neietekmē un neapdraud pasažieru pārvadātāja "Eurolines" darbību Baltijas valstīs, pastāstīja Baltijas "Eurolines" vadītājs Edmunds Pavlovs.

Viņš skaidroja, ka "Eurolines" nav vienota kompānija, bet gan organizācija ar bāzi Beļģijā, Briselē. Dažādās valstīs ir uzņēmumi, kuri viens ar otru nesaistīti darbojas ar šo zīmolu. Lietuvā ar šo zīmolu darbojās uzņēmums "Kautra", kas nodrošina pakalpojumus arī Latvijā.

Francijas tiesa nolemj likvidēt autobusu satiksmes kompāniju Eurolines 

Francijas tiesa otrdien nolēmusi piespiedu kārtā likvidēt autobusu satiksmes kompāniju "Eurolines",...

"Francijas "Eurolines" ir atsevišķs uzņēmums, kas darbojas tikai šajā valstī, un tam nav nekādas saistības ar Lietuvu, Latviju, Poliju vai kādu citu valsti ārpus Francijas," skaidroja Pavlovs.

Viņš arī uzsvēra, ka Baltijas valstīs "Eurolines" turpinās pastāvēt, un uzņēmumam ir tiesības izmantot šo zīmolu. Turklāt no pērnā gada "Eurolines" ar bāzi Lietuvā kļuva par zīmola īpašnieku.

Pavlovs arī piebilda, ka Latvijā eksistē SIA "Eurolines", taču arī nav nekāda sakara ar šo zīmolu.

Kā ziņots, Francijas tiesa otrdien nolēmusi piespiedu kārtā likvidēt autobusu satiksmes kompāniju "Eurolines", ziņu aģentūrai AFP pavēstījis uzņēmuma darbiniekus pārstāvošs advokāts.

"Eurolines" darbību pēc 35 gadu pastāvēšanas pārtrauks piektdien.

Pērn "Eurolines" pārņēma Vācijas grupa "FlixBus", taču arodbiedrības apgalvo, ka holdingkompānija atteikusies meklēt uzņēmumam pircēju un izmantojusi koronavīrusa pandēmiju kā ieganstu darbavietu likvidēšanai.

Jūnija beigās "FlixBus" lūdza sākt "Eurolines" bankrota procedūru, taču tiesa pieprasīja, lai "Eurolines" tiesas administratora pārvaldība vēl mēnesi veiktu darbību.

""FlixBus" (..) cenšas atbrīvoties no darbiniekiem, viņiem neko nesamaksājot," skaidro "Eurolines" darbiniekus pārstāvošais advokāts.

"Eurolines" vadība tiesas lēmumu nekomentē, taču norāda, ka maksātnespējas procedūra bijusi neizbēgama, ņemot vērā uzņēmuma finansiālo stāvokli.

Tāpat "Eurolines" piebilst, ka kompānijas finanšu problēmas pēkšņi un būtiski pasliktinājusi koronavīrusa pandēmijas izraisītā krīze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Francijas tiesa nolemj likvidēt autobusu satiksmes kompāniju Eurolines

LETA--EURONEWS, 23.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas tiesa otrdien nolēmusi piespiedu kārtā likvidēt autobusu satiksmes kompāniju "Eurolines", ziņu aģentūrai AFP pavēstījis uzņēmuma darbiniekus pārstāvošs advokāts.

"Eurolines" darbību pēc 35 gadu pastāvēšanas pārtrauks piektdien.

Baltijas valstīs Eurolines turpinās darboties 

Francijas tiesas lēmums likvidēt autobusu satiksmes kompāniju "Eurolines" nekādā veidā neietekmē...

Pērn "Eurolines" pārņēma Vācijas grupa "FlixBus", taču arodbiedrības apgalvo, ka holdingkompānija atteikusies meklēt uzņēmumam pircēju un izmantojusi koronavīrusa pandēmiju kā ieganstu darbavietu likvidēšanai.

Jūnija beigās "FlixBus" lūdza sākt "Eurolines" bankrota procedūru, taču tiesa pieprasīja, lai "Eurolines" tiesas administratora pārvaldība vēl mēnesi veiktu darbību.

""FlixBus" (..) cenšas atbrīvoties no darbiniekiem, viņiem neko nesamaksājot," skaidro "Eurolines" darbiniekus pārstāvošais advokāts.

"Eurolines" vadība tiesas lēmumu nekomentē, taču norāda, ka maksātnespējas procedūra bijusi neizbēgama, ņemot vērā uzņēmuma finansiālo stāvokli.

Tāpat "Eurolines" piebilst, ka kompānijas finanšu problēmas pēkšķi un būtiski pasliktinājusi koronavīrusa pandēmijas izraisītā krīze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2022. gada laikā saņemti un patlaban jau Rīgas ielās nonākuši “Rīgas satiksme” 88 jaunākās paaudzes “Solaris Urbino 18” autobusi, kuru iegādei finansējumu piešķīra banka Citadele. Darījuma kopējā summa ir vairāk nekā 31 miljons eiro.

88 autobusi ir 18 metrus gari un aprīkoti ar zemajām grīdām. Katrā autobusā ir 37 sēdvietas un 137 stāvvietas. Iegādātie autobusi nodrošinās to, ka uzņēmuma autobusu parka vidējais vecums no aptuveni 14 gadiem tiks samazināts uz aptuveni 9,5 gadiem. Jau šobrīd visi autobusi ir nodoti ekspluatācijā un nodrošina maršrutu izpildi Rīgas ielās.

“Pakāpeniski notiek sabiedriskā transporta parka atjaunošana. Šobrīd pasažieru pārvadājumos iesaistīti vairāk nekā 400 autobusu un daļa no tiem ir nokalpojuši vismaz divus mūžus. “Rīgas satiksmes” ritošā sastāva atjaunošanas plāni paredz transportlīdzekļu pakāpenisku nomaiņu pret jauniem, kuri atbilst vides prasībām un šī brīža izpratnei par kvalitatīvu pakalpojumu. Šo transportlīdzekļu piegāde mums ir nozīmīga, jo tie nodrošina komfortablāku pārvietošanos, samazinot trokšņu līmeni un vibrāciju salonā. Tāpat jaunie autobusi pasažieru un arī vadītāju ērtībām ir aprīkoti ar izbīdāmu platformu un klimata kontroles iekārtu, tādējādi nodrošinot komfortu braucienu laikā kā vasarā, tā arī ziemā. Autoparka atjaunošana arī palīdzēs samazināt autobusu ekspluatācijas izdevumus un kaitīgo izmešu daudzumu apkārtējā vidē,” komentē “Rīgas satiksmes” valdes loceklis Andris Lubāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ar Rail Baltica nepietiks, lai risinātu visas Eiropas savienojamības problēmas

Mihals Lemans, “FlixBus” rīkotājdirektors Baltijas valstīs, 15.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība ir izvirzījusi mērķi līdz 2050. gadam Eiropu padarīt klimatneitrālu, tomēr šobrīd nav plāna, kā atbalstīt tālsatiksmes autobusus pārejā uz oglekļneitrāliem risinājumiem. Šķiet, ka pastāv kopēja ilūzija par to, ka elektriskie vilcieni atrisinās visas ar tālsatiksmes transportu un klimata mērķu sasniegšanu saistītās problēmas.

Kamēr Eiropas un valstu iekšējie līdzekļi tiek ieguldīti dzelzceļa savienojuma izveidē un attīstībā, tālsatiksmes autobusi ir aizmirsti. Nākotnes tālsatiksmes transporta risinājumu pamatā nav tikai pārvietošanās ar vilcieniem, bet gan dažādu transporta veidu mijiedarbība. Pat Vācijā, kur ir ļoti blīvs dzelzceļa tīkls, autobusi ir ārkārtīgi svarīgi.

Pirmkārt, ir daudz lokāciju, kur vilcieni nekad nebrauks dažādu iemeslu dēļ, piemēram, sliežu ceļu būvniecība prasa laiku un ne vienmēr gūst pozitīvu atbalstu sabiedrībā, jo cilvēki nevēlas, lai dzelzceļš būtu blakus viņu pagalmam. “Rail Baltica” ir viens no piemēriem - mēs strādājam pie jauna vilciena maršruta attīstības, tomēr neesam spējuši panākt pietiekami lielu progresu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs "Lux Express" investē 11 miljonus eiro 27 jaunu un videi draudzīgu autobusu iegādē, informē uzņēmuma pārstāvji.

Līgums par autobusi piegādi noslēgts ar kompāniju "Scania Eesti".

Uzņēmums iecerējis gada laikā nomainīt lielu daļu autobusu parka uz videi draudzīgāku - jaunie autobusi ir ietilpīgāki, vieglāki un gandrīz par 15% videi draudzīgāki.

Pirmie 10 jaunie "Scania Irizar" autobusi kompānijai tiks piegādāti jūlijā, bet nākamie 17 - nākamā gada sākumā. Plānots, ka pirmie jaunie "Scania Irizar" autobusi pasažierus sāks pārvadāt jau jūlijā.

Jaunie autobusi ļaus "Lux Express" palielināt reisu skaitu.

"Lux Express" tuvāko gadu laikā arī plāno sākt regulārus pasažieru pārvadājumus ar jauniem autobusiem, kurus darbinās alternatīvās degvielas. Galvenokārt uzņēmums koncentrējas uz ūdeņraža autobusiem, jo tas ir virziens, kurā autobusu ražotāji tuvāko pāris gadu perspektīvā solot visefektīvākos inovatīvos risinājumus, norāda kompānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā novirzes tilta tehniskā stāvokļa atzinumā, uz nenoteiktu laiku tiks slēgta sabiedriskā transporta pār Brasas tiltu. Līdz ar to 11.tramvaja kustība ir slēgta un tā vietā izveidots 11T autobuss, kurš kursēs pār tiltam līdzās izveidoto pārbrauktuvi, noskaidroja aģentūra LETA.

Uz Brasas tilta jau ilgstoši notiek remontdarbi un pēdējos mēnešus kustību pār to bija atļauta tikai sabiedriskajam transportam un operatīvajiem transportlīdzekļiem.

Tomēr, kā aģentūra LETA noskaidroja Rīgas domes Satiksmes departamentā, veicot tilta tehniskā stāvokļa monitoringu, fiksēti "nobīdījumi tehniskajos mērījumos", un saskaņā ar līgumu tilts tiks slēgts līdz padziļinātas informācijas noskaidrošanai.

11T autobusa maršruts būs "Ausekļa iela - Mežaparks". Izmaiņas noteiktas arī 9.autobusa maršrutā.

11T maršruta autobuss kursēs no tramvaja pieturvietas "Ausekļa iela", tālāk pa Ausekļa ielu, Elizabetes ielu, Kronvalda bulvāri, Krišjāņa Valdemāra ielu, Raiņa bulvāri, Brīvības bulvāri, Brīvības ielu, Cēsu ielu, Tallinas ielu, Miera ielu, Kluso ielu, pāri pagaidu dzelzceļa pārbrauktuvei pie Brasas dzelzceļa stacijas, Gaujas ielu, Kokneses prospektu, Meža prospektu līdz 9.maršruta autobusa galapunktam "Mežaparks".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brasas tilta būvdarbu dēļ no 18. jūlija tiks slēgts 11. tramvaja maršruts. Līdz būvniecības darbu beigām pasažieru pārvadājumus organizēs ar 11T maršruta autobusiem.

Brasas tilta būvniecības laikā pašvaldība seko līdzi, lai tilta šķērsošana ar sabiedrisko transportu būtu droša. Brasas tiltam regulāri veikta drošības un dinamisko svārstību novērtēšana, lai savlaicīgi konstatētu iespējamos riskus un nepieciešamības gadījumā tiltu slēgtu arī sabiedriskā transporta satiksmei.

“Šā gada 19. maijā pašvaldība jau informēja ka gadījumā, ja tiks konstatēts, ka būvniecība var radīt riskus sabiedriskā transporta drošībai un to izmantot nevarēs, tiks slēgta kustība pār tiltu un nodrošināti aizvietojošie maršruti. Tā kā tuvākajā laikā būvniecības darbi tiks intensificēti, lai novērstu drošības riskus, esam pieņēmuši lēmumu Brasas tiltu slēgt visa veida satiksmei. Satiksmes dalībnieku un būvdarbu drošība ir prioritāte,” skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora p.i. Jānis Vaivods.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2023.gada beigām Daugavpilī, Jelgavā, Jēkabpilī, Jūrmalā, Rēzeknē, Rīgā, Valmierā un Ventspilī par kopumā 44,9 miljoniem eiro pasažieru pārvadājumiem paredzēts iegādāties 145 videi draudzīgus autobusus, informē Satiksmes ministrijā.

Eiropas zaļais kurss ir panākt klimatneitralitāti līdz 2050.gadam, samazinot transporta radītās emisijas līdz 2030.gadam vismaz par 55%. Latvijas lielākais izaicinājums ir "zaļināt" satiksmi, jo transportlīdzekļi ir viens no lielākajiem oglekļa dioksīda (CO2) avotiem, kas rada aptuveni ceturtdaļu Eiropas Savienības (ES) siltumnīcefekta gāzu emisiju (SEG).

Astoņās lielajās Latvijas pilsētās satiksmes autobusu nomaiņa uz mūsdienīgiem transportlīdzekļiem, kas ir pasažieriem ērtāki un videi draudzīgi, tiek īstenota ar ES Kohēzijas fonda 44,9 miljonu eiro līdzfinansējumu. Līdz nākamā gada beigām Daugavpilī, Jelgavā, Jēkabpilī, Jūrmalā, Rēzeknē, Rīgā, Valmierā un Ventspilī pasažieru pārvadājumiem kopumā būs iegādāti 145 mūsdienīgi un videi draudzīgi autobusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs "Lux Express" no piektdienas, 28.aprīļa, palielinās reisu skaitu maršrutā Rīga-Tallina, informē "Lux Express" pārstāvji.

Ieskaitot maršrutu Tallina-Viļņa, turpmāk starp Rīgu un Tallinu ik dienu tiks nodrošināti 12 reisi. Braucienu dati liecina, ka Latvija joprojām ir viens no populārākajiem ceļojumu galamērķiem igauņu vidū, savukārt Latvijas iedzīvotāji labprāt ceļo uz Igauniju.

Salīdzinot ar 2022.gada martu, "Lux Express" maršrutā Tallina-Rīga pasažieru skaits šogad palielinājās par 61%. Savukārt kopējais pasažieru skaits visos reģiona (Baltijas valstis un Varšava) maršrutos šogad pieauga par 67%.

"Lux Express" starptautiskā biznesa vadītājs Raits Remmels norāda, ka visās trīs Baltijas valstīs novērojams intereses pieaugumu par ceļošanu, un to apliecina arī pasažieru skaita pieauguma tendences. "Lux Express" seko līdzi pasažieru vēlmēm un, reaģējot uz intereses kāpumu, atbilstoši palielina arī reisu skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas autobusu pārvadājumu uzņēmums “Lux Express” no 2. maija uzsāks pasažieru komercpārvadājumus reģionālās nozīmes maršrutā Rīga–Liepāja, savukārt no 3. maija maršrutā Liepāja–Rīga–Daugavpils, informēja uzņēmumā.

“Esam priecīgi, ka ar Satiksmes ministrijas, Autotransporta direkcijas (ATD) un Liepājas domes svētību mums ir izdevies nokļūt tur, kur esam, un varam paziņot sākuma datumu pasažieru komercpārvadājumiem šajos reģionālās nozīmes maršrutos,” saka “Lux Express” Baltijas biznesa attīstības direktors Aldis Ķibēns.

Jau ziņots, ka pērnā gada novembra vidū “Lux Express” iesniedza pieteikumu Autotransporta direkcijai iekļaut maršrutus Rīga–Liepāja un Liepāja–Daugavpils komerciālo reģionālās nozīmes maršrutu sarakstā un izsniegt “AS Lux Express Estonia” uz tiem maršruta atļaujas.

Visi reisi maršrutos Rīga–Liepāja un Liepāja–Daugavpils tiks veikti ar 2023. gadā ražotajiem autobusiem “Irizar i6s Efficient”. Šie autobusi ir gandrīz par 15 % ekonomiskāki nekā līdzšinējie “Lux Express” autobusi. Tiem ir par 30 % mazāka gaisa pretestība un vismaz par 13 % mazāk izmešu un degvielas patēriņa. Turklāt visos autobusos būs pieejamas tualetes, wi-fi, mediju ekrāni ar saturu arī latviski, kā arī bezmaksas karstie dzērieni, skaidroja A. Ķibēns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Daugavpils satiksme" ceturtdien sākusi jauno "Scania Citywide LF" elektroautobusu testēšanu, informē uzņēmumā.

Uzņēmums paralēli īsteno vairākus sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstības projektus, kas Daugavpilī ļaus attīstīt videi draudzīga un ilgtspējīga sabiedriskā transporta pieejamību.

Seši jaunie bezemisiju elektriskās piedziņas autobusi "Scania Citywide LF" testa režīmā izbrauks vairākus pilsētas maršrutus, lai pārbaudītu tehniskās īpašības, drošību un darbību pārvietojoties pa dažādu ceļu segumu un atšķirīgos laikapstākļos. Šāda testēšana ļauj novērtēt elektroautobusu efektivitāti un uzticamību, pirms tie tiks ieviesti regulāros pasažieru maršrutos. Pēc veiksmīga testēšanas posma un atbilstošu rezultātu iegūšanas jaunie autobusi tiks pievienoti maršrutu tīklam un sāks regulārus pasažieru pārvadājumus pilsētas teritorijā, skaidro uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība vēlas dekarbonizēt autobusus un kravas automašīnas, turklāt ir iniciatīvas to darīt daudz straujāk, turklāt no 2030. gada atļaut reģistrēt tikai bezemisiju pilsētas autobusus; Latvijā šajā virzienā pagaidām vēl tiek sperti tikai pirmie biklie soļi.

Tādi secinājumi skanēja diskusijā Kravas transportlīdzekļu, komunālā transporta un autobusu dekarbonizācija – kā sasniegsim 2030.gada atjaunojamās enerģijas un konkurētspējas mērķus?. Latvijā vieglie un smagie kravas transportlīdzekļi, komunālais transports, kā arī autobusi veido vairāk nekā 40% no visām autotransporta emisijām, tomēr diskusija par kravas automašīnu, komunālā transporta un autobusu dekarbonizāciju nenotiek. Ir daudz jautājumu par to, cik var ātri ieviest (pāriet uz) biometāna un citu alternatīvo degvielu (LNG, CNG, ūdeņraža) transportlīdzekļiem, kā paātrināt kravas transporta un autobusu elektrifikāciju, kā mainīt transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļu likmes un degvielu nodokļus. Par to, kā varētu rīkoties Latvija, kādus risinājumus īstenot un kādā laikā, jau tuvākajā laikā būtu jābūt konkrētiem projektiem, kurus diskusijās apspriest un tad attiecīgi pieņemt to īstenošanai nepieciešamos lēmumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

MAN investēs 100 miljonus eiro akumulatoru bateriju rūpnīcā Nirnbergā

LETA, 05.07.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ražotājs "MAN" investēs aptuveni 100 miljonus eiro akumulatoru bateriju rūpnīcas izveidē Nirnbergā, informē automašīnu "MAN Truck & Bus" oficiālā importētāja Latvijā SIA "Avar Auto" pārstāvji.

No 2025. gada sākuma "MAN Truck & Bus" savā Nirnbergas ražotnē lielos apjomos ražos augstsprieguma akumulatoru baterijas elektriskajām kravas automašīnām un autobusiem. Šim nolūkam uzņēmums nākamajos piecos gados ražotnē ieguldīs aptuveni 100 miljonus eiro.

Ražošanas jauda tiks palielināta līdz vairāk nekā 100 000 akumulatoru bateriju gadā. Ieguldījumi akumulatoru bateriju ražošanas izstrādē nodrošinās 350 darbavietas. Šis lēmums par investīcijām tika pieņemts, uzņēmumam cieši sadarbojoties ar darbinieku pārstāvjiem, kā arī to aktīvi atbalstot Bavārijas politiķiem. Šis lēmums tradicionālajai Nirnbergas ražotnei rada skaidru nākotnes perspektīvu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Nordeka" līdz šim autobusu parka atjaunošanā ieguldījusi 12,5 miljonus eiro un tuvākajos mēnešos ieguldīs vēl 10 miljonus eiro, informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Genrihs Peršteins.

Jauni autobusi ir paredzēti, lai apkalpotu pasažieru pārvadājumus maršruta tīkla daļās "Cēsis" un "Limbaži, Sigulda", kur "Nordeka" no 1.jūlijā gatavojās pilnā apjomā izpildīt uzņemtās saistības.

Par tiesībām veikt pasažieru pārvadājumus šajās divās maršruta tīkla daļās "Nordeka" gatava iestāties arī tiesā, un šobrīd gatavo kasācijas sūdzību Augstākās tiesas Senātam, lai pārsūdzētu Valmieras administratīvās tiesas lēmumu atcelt vienošanās par līgumu izpildes pagarināšanu reģionālo maršrutu tīkla daļā "Cēsis" un "Limbaži, Sigulda".

Peršteins norāda, ka martā un aprīlī kopā "Nordeka" saņem 17 ar dīzeļdegvielu darbināmus mikroautobusus "Mercedes Benz Sprinter", 10 bezizmešu autobusus "Universals OPP 907", kā arī 37 "Iveco Crossway Line", kas ir lielas ietilpības autobusi, 70% no uzskaitītajiem autobusiem ir īpaši pielāgoti personām ar kustību traucējumiem, kas ir būtisks papildinājums, jau reģionālajiem pasažieru pārvadājumiem sagatavotajam autobusu parkam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Vieglajam transportam un gājējiem atjauno satiksmi pār Altonavas ielas pārvadu

Db.lv, 05.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

5.aprīlī plkst.18 satiksmei tiks atvērs Altonavas ielas pārvads Rīgā, taču tiks noteikti atsevišķi ierobežojumi, informēja Rīgas domē.

Pārvadu pāri dzelzceļam atvērs transportam līdz piecām tonnām, turklāt pāri pārvadam nekursēs sabiedriskais transports.

Šāds lēmums pieņemts pēc pirmreizējās satiksmes pārvada vizuālās apskates un vispārējās inspekcijas. Tostarp speciālā inspekcija tiks veikta tuvāko trīs nedēļu laikā.

25., 55. un 56. maršruta autobusi turpinās apbraukt slēgto tiltu, dzelzceļu šķērsojot pa Liepājas ielas pārbrauktuvi, kas atrodas netālu no Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas.

Jau ziņots, ka Rīgā, Torņakalnā, kā nedrošs tika slēgs satiksmes pārvads pār dzelzceļu Altonavas ielā, informēja Rīgas domē.

Kā informēja pašvaldībā, 1910.gadā būvētajam pārvadam pārbaudes laikā konstatēta iespējama bīstama deformācija. Ņemot vērā, ka pār tiltu ir ievērojama satiksmes plūsma, kursē arī autobusi un zem tilta esošais dzelzceļš rada papildu vibrācijas, tika nolemts pagaidām kustību pār tiltu slēgt līdz padziļinātai pārbaudei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banka "BlueOrange" aizdevusi pasažieru pārvadātājam AS "Nordeka" 7,2 miljonus eiro septiņu elektrisko mikroautobusu iegādei, informē "Nordeka" pārstāvji.

"Nordeka" augustā sāks reģionālos pasažieru pārvadājumus ar elektriskajiem mikroautobusiem "Altas Novus Ecoline".

Autobusi ir būvēti uz "Mercedes Sprinter" modeļa bāzes. Attālums, ko elektriskie mikroautobusi spēj veikt ar pilnu uzlādi, ir 200 kilometri, un tiem kopskaitā patlaban ir pieejamas sešas uzlādes vietas "Nordeka" autobusu parka teritorijā - Bauskā un Rīgā.

"Lēmums startēt reģionālajos pasažieru pārvadājumos ar elektriskajiem mikroautobusiem apliecina mūsu stratēģisko tālredzību uzņēmuma attīstības plānošanā un gatavību sekmēt bezizmešu transporta izmantojumu sabiedriskajā transportā," pamato "Nordeka" valdes priekšsēdētājs Sergejs Konopijevs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Diversificēt alternatīvas fosilajai degvielai, nevis tās pretnostatīt

Alīna Safronova, RTU Vides aizsardzības un siltuma sistēmu institūta pētniece, 01.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija valstīm devusi brīvību izvēlēties, kā panākt būtisku emisiju samazinājumu transporta sektorā. Var vērot dažādu industriju centienus vilkt segu uz savu pusi, tomēr stratēģiskāk būtu diversificēt šo sektoru, paturot prātā mērķi – mazemisiju transports.

Eiropas Komisija transporta nozarē nospraudusi ambiciozu klimata mērķi – līdz 2050. gadam par 90% samazināt siltumnīcefekta gāzu emisiju (SEG) apjomu. Latvijā transports rada ap 30% visu emisiju. Lai virzītos pretim dekarbonizācijai, ir jāsamazina patēriņš un no fosilām izejvielām iegūtā degviela jāaizvieto ar alternatīvām. To ir samērā daudz, piemēram, elektrība, biodegviela, sintētiskās un parafīna degviela, ūdeņradis, dabasgāze, tai skaitā, biometāns.

Šoruden lielākajā elektrotransporta forumā Eiropā “Nordic Electric Vehicle Summit”, kas pulcēja nozīmīgākos industrijas pārstāvjus, skanēja nepārprotama, pat agresīva pārliecība, ka elektrotransports ir pārvietošanās nākotne, iekšdedzes dzinēji jau ir uzskatāmi par pagātni un citas alternatīvas īsti nebūs. Samits notika Norvēģijā, kas, pateicoties stratēģiskai valsts politikai, aizsteigusies priekšā citām valstīm elektromobilitātē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no Eiropas vadošajiem starptautiskajiem pasažieru pārvadātājiem "FlixBus" atklājis savus attīstības plānus Baltijas valstīs.

"FlixBus" ilgtermiņa stratēģija ir piedāvāt tālsatiksmes autobusu pārvadājumus starp Latviju, Igauniju un Lietuvu, caur Poliju un Vāciju savienojot Baltijas valstis ar autobusu reisu tīklu Eiropā.

FlixBus izziņotie jaunie savienojošie reisi aties no Tallinas, Rīgas, Viļņas un Kauņas, bet galamērķu vidū būs Varšava un Berlīne.

"Man ir milzīgs prieks, ka pēc mēnešiem ilgiem sagatavošanās darbiem un aizkavēšanās pandēmijas dēļ mēs beidzot varam īstenot savus plānus Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Mēs jo īpaši priecājamies, ka esam daļa no tā sauktā "Baltijas burbuļa", kas bija pirmā teritorija Eiropā, kurā atsākās brīva ceļošana," teic "FlixBus" rīkotājdirektors Polijā, Ukrainā un Baltijas valstīs Mihals Lemans (Michał Leman).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik Latvijā reģistrētas 292 automašīnas, kas kā degvielu izmanto saspiesto dabasgāzi (CNG); tas ir astoņas reizes vairāk nekā 2017. gadā, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati.

2021. gada oktobrī Latvijā kopumā bija reģistrēti teju 860 tūkstoši transporta līdzekļu, 68% no tiem darbināmi ar dīzeļdegvielu, bet 26,4% – ar benzīnu. Lai gan CNG auto skaits pašlaik neveido pat vienu procentu no kopējā Latvijas auto tirgus, eksperti uzsver, ka interese par šo degvielas veidu palielinās.

To apliecina arī CSDD dati – šobrīd Latvijā reģistrētas 154 kravas automašīnas, 131 vieglā mašīna un septiņi autobusi, kas kā degvielu izmanto CNG. 2017. gadā šie cipari bija ievērojami mazāki – reģistrētas bija vien 8 kravas un 28 vieglās automašīnas.

Samazina degvielas izmaksas

Viens no plašākajiem CNG auto parkiem pašlaik ir AS Gaso īpašumā. Uzņēmuma Ekspluatācijas un tehnikas departamenta pārstāvis Arturs Pencis stāsta, ka Gaso šobrīd ir 242 dažāda tipa automašīnas, tajā skaita 88, kas kā pamatdegvielu izmanto CNG. “Sabiedriskā, municipālā un komunālā transporta gazifikācijas plusi ir nenoliedzami, jo īpaši pilsētās un citās apdzīvotās vietās. Pašvaldību uzņēmumiem un pakalpojumu sniedzējiem ar CNG automašīnām aprīkots autoparks sniedz vairākas priekšrocības, tajā skaitā zemākas degvielas izmaksas. 12 gadu laikā CNG autoparka uzturēšanas izmaksas mūsu gadījumā ir bijušas pat par 32% mazākas nekā tad, ja tiktu turpināts izmantot dīzeļa un benzīna transportlīdzekļus. Nedrīkst arī aizmirst, ka CNG transportlīdzekļi izdala par 30% mazāk kaitīgo izmešu nekā iekšdedzes dzinēju auto,” atgādina A. Pencis, piebilstot, ka CNG Latvijā gan nav nekāds jaunums, jo pirmā šāda veida uzpildes stacija mūsu valstī tika izbūvēta jau 1986. gadā, bet līdz 1990. gadam Latvijā bija jau četras CNG stacijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Autobusu iegādei Daugavpilij, Jēkabpilij un Valmierai pieejami 10,6 miljoni eiro

Db.lv, 08.02.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) ir nosūtījusi uzaicinājumu Daugavpils, Jēkabpils un Valmieras pašvaldību sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem iesniegt projektus Kohēzijas fonda (KF) līdzfinansējuma saņemšanai. Pieejami 10,6 miljoni eiro no Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļiem, lai ar investīcijām autobusu satiksmē turpinātu attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru.

Satiksmes ministrijas izstrādātās ES fondu programmas otrajā kārtā lielāko projektu paredzēts īstenot Daugavpilī - par 10 miljoniem eiro plānots iegādāties 35 videi draudzīgus autobusus sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai. Valmierā, kur pilsētas satiksmē jau kursē pirmajā atlases kārtā iegādātie deviņi hibrīdautobusi, plānots iegādāties vēl vienu autobusu - pieejamais ES fondu finansējums 467 921 eiro. Arī Jēkabpils sabiedrisko transportu papildinās jauns, videi draudzīgs autobuss, pieejamais KF finansējums - 171 927 eiro.

Paredzēts, ka projektu gaitā tiks iegādāti jauni videi draudzīgi transportlīdzekļi - autobusi, kas darbojas ar elektrību, ūdeņradi, 100% biodegvielu (metilēsteri), saspiesto dabasgāzi, duālo degvielas sistēmu (hibrīdi) vai dīzeļdegvielu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lux Express plāno komercreisu Rīga-Liepāja

Db.lv, 22.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas reģionā lielākā autobusu pārvadājumu kompānija “Lux Express” prezentējusi jaunos “Scania” autobusus, kuri ir ne vien plašāki, ērtāki un vieglāki, bet arī gandrīz par 15 % ekonomiskāki nekā līdzšinējie autobusi. Jaunos autobusus pasažieri varēs izmantot Latvijas, Igaunijas un Lietuvas maršrutos, taču pasažieru pārvadātājs plāno nākotnē piedāvāt arī iekšzemes reisus maršrutā Rīga– Liepāja.

Tieši ilgtspējas rādītāji bija izšķirošie argumenti par labu autobusu parka atjaunošanai sadarbībā ar pasaulē vadošo transporta risinājumu piegādātāju “Scania”, no kura gada laikā tika iegādāti kopumā 27 autobusi, tajā skaitā pirmie 10 tika nodoti ekspluatācijā jau jūlijā.

Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka investēt 11 miljonus eiro autobusu parka atjaunošanā bija pareizs solis, ņemot vērā, ka cilvēki arvien vairāk apzinās nepieciešamību pēc videi draudzīgas satiksmes.

“Lux Express” Baltijas biznesa attīstības direktors Aldis Ķibēns stāsta, ka tuvākajā nākotnē varētu tikt atvērti arī iekšzemes maršruti.

“Mums ir ļoti liela pieredze Igaunijas tirgū, kur jau sen nodrošinām starppilsētu pasažieru pārvadājumus bez valsts subsīdijām. Mēs varam teikt, ka mākam organizēt pārvadājumus ne tikai tā, lai tie nenes zaudējumus, bet arī lai pasažieri saņemtu ļoti augsta līmeņa pakalpojumu un uzņēmums gūtu peļņu. Šobrīd redzam, ka šādi pakalpojumi ir ļoti nepieciešami arī Latvijā. Tāpēc mēs ar prieku skatāmies uz gaidāmajām izmaiņām Latvijas komercpārvadājumu regulējumā un plānojam, ka nākamā gada pavasarī varēsim uzsākt reisus no Rīgas uz Liepāju,” tā A. Ķibēns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta - Nordeka pārsūdzēs tiesas spriedumu, kas uzdod ATD atcelt 200 miljonu vērtos līgumus ar uzņēmumu

LETA, 08.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Nordeka" līdz marta beigām plāno pārsūdzēt Administratīvās tiesas spriedumu, ar kuru Autotransporta direkcijai (ATD) uzdots atkāpties no 200 miljonu eiro vērtiem valsts līgumiem ar uzņēmumu, norādīja "Nordeka" valdes priekšsēdētājs Genrihs Peršteins.

Viņš skaidroja, ka gan Covid-19 pandēmija, gan karš radīja pārrāvumu piegāžu ķēdēs, un īpaši tas skāra rūpniecību un mašīnbūvi. "Katrs, kurš pēdējos divos gados saskāries kaut vai ar vieglās automašīnas pirkumu, zina, ka piegāžu termiņi ir būtiski pagarinājušies. Liels komerctransporta pasūtījums nav izņēmums," norādīja Peršteins, piebilstot, ka ar šādu tiesas spriedumu var veidoties absurds - jauni autobusi ar zemiem izmešiem, pielāgoti visām vajadzībām un ērti pasažieriem stāvēs dīkā un nekalpos savam mērķim, kamēr tiesa turpinās spriest, vai uzņēmums varēja vai nevarēja paredzēt Covid-19 vai karu un abu faktoru ietekmi uz starptautiskajām piegāžu ķēdēm un ražošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais autobusu pasažieru pārvadātājs "Ecolines" no 15.jūnija atsāks starptautisko autobusu satiksmi starp Rīgu un Berlīni, informē uzņēmumā.

Šajā maršrutā reisi tiks veikti katru dienu ar pieturām Varšavā, Belostokā, Viļņā, Kauņā, Augustovā, Mariampolē un Suvalkos.

Reiss no Rīgas uz Berlīni izbrauks katru dienu plkst.11, bet no Berlīnes uz Rīgu plkst.22 un no Varšavas uz Rīgu plkst.6.15.

Maršrutos uz Berlīni būs norīkoti modernākie divstāvu autobusi Setra S 431, kas ir aprīkoti ar multimediju ierīcēm, bezmaksas internetu, WC un gaisa kondicionieriem.

Pašlaik ceļošana uz Poliju un Vāciju Eiropas savienības pilsoņiem ir atļauta ar dažādiem ierobežojumiem un karantīnas pasākumiem, tomēr līdz 15.06.2020 tiek paredzēti šo ierobežojumu mīkstināšanas pasākumi vai atcelšana.

Atsākot regulāros starptautiskos pārvadājumus autobusā būs pieejami dezinfekcijas līdzekļi rokām. Autobusi pirms un pēc reisa tiks pilnībā dezinficēti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nereti var dzirdēt apgalvojumus, ka transportlīdzekļu skaits Latvijā ik gadu pieaug, tomēr Ceļu satiksmes un drošības direkcijas statistika pēdējos 12 gados liecina pretējo.

Kā kravas automašīnu, tā vieglo transportlīdzekļu kopš 2010. gada ir kļuvis mazāk. Tiesa, krietni pieaudzis mopēdu skaits, jaunreģistrētu automašīnu skaits, bet elektroautomašīnu skaits pēdējos piecos gados septiņkāršojies.

Auto skaits attiecībā uz iedzīvotāju skaitu atkarīgs no ekonomikas

Divas nozīmīgākās sadaļas, kuras norāda uz transportlīdzekļu skaitu, ir kravas un vieglais transports, un saprotams ir arī mīts, ka mašīnu kļūst aizvien vairāk un vairāk, kas balstās Centrālās statistikas pārvaldes datos par to, cik vidēji ir transportlīdzekļu uz 1000 iedzīvotājiem Latvijā. Proti, rēķinot vidēji uz iedzīvotāju, palaikam tiešām var šķist, ka automašīnu kļūst vairāk. Tomēr arī šajā sadaļā aina nav tik viennozīmīga, lai teiktu, ka viennozīmīgi uz sabiedrības turību norāda mašīnu skaits uz 1000 iedzīvotājiem. Proti, labajos gados starp krīzēm šis vidējais skaitlis tiecas uz 400 vieglajām automašīnām uz 1000 iedzīvotājiem, bet krīzes laikos samazinās. Tā, piemēram, 2008. gadā Latvijā bija 431 vieglā automašīna uz 1000 iedzīvotājiem, bet 2010. gadā vairs tikai 307 automašīnas. 2021. gadā vēl neesam sasnieguši pirmskrīzes rādītājus 2008. gadā, proti, uz 1000 iedzīvotājiem ir vien 404 mašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar kravu vai pasažieru pārvadājumiem pērn nodarbojās 5185 licencēti uzņēmumi. To skaits, salīdzinot ar 2018. gadu, ir palielinājies par 3,5%, liecina SIA Autotransporta direkcija apkopotie 2019. gada dati.

Pērn reģistrēti 24 110 transportlīdzekļi, kas ir par aptuveni 1% vairāk nekā 2018. gadā. Pieprasītākās atļaujas no Latvijas pārvadātāju puses joprojām bija uz Krieviju, Baltkrieviju, Kazahstānu, Ukrainu, Turciju un Poliju.

Kopumā pērn vērojams autopārvadātāju uzņēmumu un transportlīdzekļu skaita pieaugums, kas nozīmē, ka komercpārvadājumu nozare turpina attīstīties. Pērn bija 5185 spēkā esošas licences, kas izsniegtas kravu un pasažieru pārvadātājiem. No tām 86,1% izsniegts starptautisko kravu pārvadājumu veikšanai, 5,3% - kravu pārvadājumiem Latvijas teritorijā, 8,4% - starptautiskajiem pasažieru pārvadājumiem, 0,2% - pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai iekšzemē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets trešdien apstiprināja grozījumus "Noteikumos par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām", kas tostarp paredz, ka daļu teorijas apmācības jaunie autovadītāji varēs apgūt e-vidē.

Izmaiņas ieviestas, ņemot vērā tehnoloģisko attīstību, ārvalstu pieredzi, kā arī kopējās apmācības tendences. Tas nozīmē, ka turpmāk autoskolas varēs piedāvāt daļu apmācības veikt e-vidē, bet noteiktas tēmas, kā, piemēram, satiksmes drošība, topošajiem vadītājiem būs jāapgūst klātienē.

Attālināto apmācību ieguvums - cilvēks var izvēlēties sev piemērotu apmācības laiku un nav jādodas uz autoskolu, līdz ar to tiek mazināts arī finansiālais slogs jaunajiem autovadītājiem. Lai ieviestu attālināto apmācību, autoskolām ir jāstrādā CSDD apstiprināta apmācības platformā.

Ar valdībā apstiprinātajiem noteikumu grozījumiem arī tiks modernizēta informācijas apmaiņa starp CSDD un autoskolām, paredzot, ka arī veiktās braukšanas nodarbības tiks ievadītas tieši Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā, kas nodrošinās drošu uzskaiti par veiktajām nodarbībām. Bez tam minētas izmaiņas palīdzēs cīņā ar ēnu ekonomiku. Ņemot vēra, ka, lai to ieviestu, ir jāizstrādā attiecīgs programmu nodrošinājums un jāsniedz informācija par autoskolām un braukšanas instruktoriem, šī norma stāsies spēkā 21.06.2021.

Komentāri

Pievienot komentāru