Latvijā visu banku klientu apmierinātības rādītāji ir kritušies, liecina jaunākais Epsi Ratings pētījums.
Papildus klientu apmierinātībai ir novērojami kritumi izdevīguma un lojalitātes rādītājos. Pērn indekss, kas raksturo banku privātpersonu klientu apmierinātību ar banku sektoru, bija 76,7 punkti, bet šogad tas sarucis, tuvojoties 75 punktiem, kas ir robeža starp augstu un vidēju apmierinātību.
Kā liecina pētījums, privātpersonu segmentā šajā gadā pērnā gada līdera – DNB bankas apmierinātības rādītāji ir zemāki par Swebank, kā rezultātā banka šogad ieņem pirmo vietu, tomēr rādītāju atšķirības starp bankām ir nelielas.
SEB rādītāji gada laikā ir ievērojami uzlabojušies, kā rezultātā bankai ir augstākā biznesa klientu apmierinātība. SEB jau trešo gadu pēc kārtas piedzīvo kāpumu, arī Nordea jau otro gadu pēc kārtas turpina uzlabot savus rādītājus. Bankas rādītāji tuvojas citu banku līmeņiem, bet vēl nedaudz atpaliek. Savukārt DNB un Swedbank rādītāji šajā segmentā šogad ir kritušies.
Kā skaidro SEB bankas prezidents Ainārs Ozols, svarīgi ir sekot līdzi ne tikai bankas veiktajiem uzlabojumiem klientu apkalpošanā, produktu attīstībā un pieejamībā, bet arī apzināties, cik apmierināti ir klienti. Korporatīvo klientu segmentā šogad ir redzams straujš kāpums, kas parādās arī biznesa rezultātos.