Ja uzņēmums sāk darbību bez starta kapitāla, līdz niansēm jāaprēķina visi izdevumi un maksimāli jāizvairās no riska situācijām. Tā uzskata SIA Bar Department dibinātāji.
Izveidojot bārmeņu skolu, SIA Bar Department bija jādomā, kā atšķirsies no konkurentiem, kas tirgū darbojas jau vairākus gadus un jau ieguvuši atpazīstamību. «Ar labu skolu ir tā pat kā ar tradīcijām - jo ilgāk tā darbojas, jo vairāk cilvēkiem ir nostiprinājies viedoklis par to. Mūsu gadījumā ir pagājis tikai gads, tagad varam gaidīt atsauksmes. Esam lētāki par konkurentiem. Nenoliedzami, tas bija arī viens no trumpjiem, kā sākt darbību šajā tirgus nišā un piesaistīt studentus. Tāpat sevu pozicionējam kā skolu, kurā apgūst aktuālāko un mūsdienīgāko par šo profesiju,» apgalvo SIA Bar Department īpašnieks Edgars Elbergs.
Viņš kopā ar vēl diviem partneriem šo biznesu sāka bez starta kapitāla. Taču visi trīs īpašnieki ilgus gadus ir strādājuši bārmeņu profesijā, piedalījušies starptautiskos konkursos, regulāri ārvalstīs apmeklē nozares izstādes.
Pagaidām lielāko daļu apgrozījuma nodrošina bārmeņu apmācība, bet otrs ienesīgākais avots ir profesionālo bārmeņu instrumentu tirdzniecība, kam uzņēmēji prognozē pieprasījuma pieaugumu - pasaulē ir trīs populāri veikali, kur šādu produkciju iespējams iegādāties. Pagaidām nevarot pateikt, kurš no darbības veidiem nākotnē varētu izrādīties ienesīgākais. Veiksmīga bijusi sadarbība ar kādu bāru Minskā, kuram SIA Bar Department izveidoja kokteiļu karti un apmācija darbiniekus to pagatavošanā, kamēr Latvijā konsultāciju bizness vēl neesot plaši pieprasīts.
Plašāk lasiet laikrakst Dienas Bizness!