Jaunākais izdevums

Ja uzņēmums sāk darbību bez starta kapitāla, līdz niansēm jāaprēķina visi izdevumi un maksimāli jāizvairās no riska situācijām. Tā uzskata SIA Bar Department dibinātāji.

Izveidojot bārmeņu skolu, SIA Bar Department bija jādomā, kā atšķirsies no konkurentiem, kas tirgū darbojas jau vairākus gadus un jau ieguvuši atpazīstamību. «Ar labu skolu ir tā pat kā ar tradīcijām - jo ilgāk tā darbojas, jo vairāk cilvēkiem ir nostiprinājies viedoklis par to. Mūsu gadījumā ir pagājis tikai gads, tagad varam gaidīt atsauksmes. Esam lētāki par konkurentiem. Nenoliedzami, tas bija arī viens no trumpjiem, kā sākt darbību šajā tirgus nišā un piesaistīt studentus. Tāpat sevu pozicionējam kā skolu, kurā apgūst aktuālāko un mūsdienīgāko par šo profesiju,» apgalvo SIA Bar Department īpašnieks Edgars Elbergs.

Viņš kopā ar vēl diviem partneriem šo biznesu sāka bez starta kapitāla. Taču visi trīs īpašnieki ilgus gadus ir strādājuši bārmeņu profesijā, piedalījušies starptautiskos konkursos, regulāri ārvalstīs apmeklē nozares izstādes.

Pagaidām lielāko daļu apgrozījuma nodrošina bārmeņu apmācība, bet otrs ienesīgākais avots ir profesionālo bārmeņu instrumentu tirdzniecība, kam uzņēmēji prognozē pieprasījuma pieaugumu - pasaulē ir trīs populāri veikali, kur šādu produkciju iespējams iegādāties. Pagaidām nevarot pateikt, kurš no darbības veidiem nākotnē varētu izrādīties ienesīgākais. Veiksmīga bijusi sadarbība ar kādu bāru Minskā, kuram SIA Bar Department izveidoja kokteiļu karti un apmācija darbiniekus to pagatavošanā, kamēr Latvijā konsultāciju bizness vēl neesot plaši pieprasīts.

Plašāk lasiet laikrakst Dienas Bizness!

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Bārmeņi ar stāžu māca arodu jaunajiem

Linda Zalāne, speciāli DB, 19.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja uzņēmums sāk darbību bez starta kapitāla, līdz niansēm jāaprēķina visi izdevumi un maksimāli jāizvairās no riska situācijām

Tā uzskata SIA Bar Department dibinātāji. Izveidojot bārmeņu skolu, SIA Bar Department bija jādomā, kā atšķirsies no konkurentiem, kas tirgū darbojas jau vairākus gadus un jau ieguvuši atpazīstamību. «Ar labu skolu ir tāpat kā ar tradīcijām - jo tā ilgāk darbojas, jo vairāk cilvēkiem ir nostiprinājies viedoklis par to. Mūsu gadījumā ir pagājis tikai gads, tagad varam gaidīt atsauksmes. Esam lētāki par konkurentiem. Nenoliedzami, tas bija arī viens no trumpjiem, kā sākt darbību šajā tirgus nišā un piesaistīt studentus. Tāpat sevi pozicionējam kā skolu, kurā apgūt aktuālāko un mūsdienīgāko par šo profesiju,» apgalvo SIA Bar Department īpašnieks Edgars Elbergs, Viņš kopā ar vēl diviem partneriem šo biznesu sāka bez starta kapitāla. Taču visi trīs īpašnieki ilgus gadus strādājuši bārmeņu profesijā, piedalījušies starptautiskos konkursos, regulāri ārvalstīs apmeklē nozares izstādes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tur rūpi par bārmeņu izglītošanu

Linda Zalāne, 17.04.2018

SIA Bar Department līdzīpašnieks Iļja Obuhovskis (no labās) un mārketinga direktors Edgars Elbergs

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Bar Department sešos gados apmācījuši aptuveni 600 bārmeņus; kopš pagājušā gada darbojas tās uzņēmums arī Igaunijā, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

«Sākumā mums bija tikai bārmeņu skola, bet gadu gaitā esam attīstījuši citus virzienus – šis ir uzņēmums, kas specializējas bāra nozarē, proti, piedāvājam gan skolu, gan apmācības alkohola kompānijām, gan privātas meistarklases, gan veicam izbraukumus, kur sniedzam bārmeņu pakalpojumus. Esam palīdzējuši atvērt arī vairākus bārus, konsultējuši uzņēmējus, kā to labāk darīt, kā veidot tā iekārtojumu, kādai jābūt dzērienu kartei,» stāsta SIA Bar Department līdzīpašnieks Iļja Obuhovskis.

Bar Department kursos gadā vidēji piesakās simts apmācāmie, bet ne visi saņem diplomu un nokārto gala eksāmenu. «Pieprasījums ir viļņveidīgs, taču nav pietiekams, jo pēdējos desmit gados ir atvērts ļoti daudz bāru, restorānu un kafejnīcu, taču personāls tik lielā apjomā netiek apmācīts. Uzņēmēji neinvestē savā personālā un nemudina cilvēkus papildus mācīties. Daudzi ir priecīgi, ka ir atraduši sakarīgu cilvēku pēc izskata un runas veida un cer, ka viss pārējais gan jau kaut kā sanāk. Mūsdienās bāru un restorānu jomā ir ļoti liela konkurence, līdz ar to, ja nebūs darbinieku ar pamata zināšanām, būs grūti noturēties un augt. Pirms desmit gadiem tik asas konkurences bāru un restorānu jomā nebija. Turklāt cilvēki ceļo, izglītojas un uzzina daudz ko par dzērieniem, un reizēm apmeklētāji šajā jomā ir gudrāki par pašiem bārmeņiem,» stāsta SIA Bar Department mārketinga direktors Edgars Elbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar pirmā sniega uzsnigšanu un Ziemassvētku tuvošanos uzvaras gājienu piedzīvo karstie ziemas dzērieni – karstvīns, dažādi silto sulu dzērieni un kokteiļi, kā arī alus, kura garšas buķete liek domāt nevis par svelmīgu vasaras dienu, bet sniegotu ziemu.

Lai gan karstvīna dzeršanas tradīcijas pirmsākumi meklējami Vācijā, arī pie mums tā pēdējo gadu laikā sākusi iesakņoties. Teju katrā bārā, kafejnīcā vai restorānā ziemas mēnešos iespējams tikt pie kūpoša karstā dzēriena, jo bārmeņi aizvien izdomā jaunas receptes, kas ļauj apmeklētājiem izbaudīt jaunas garšas nianses. Arī ražotāji nesēž, rokas klēpī salikuši. Latvijā tiek darināts gan karstvīns, gan alus, kas īpaši piestāv ziemas sezonai. Veikalu plauktos atrodami arī vairāki bezalkoholiskie silto sulu dzērienu veidi. DB aptaujātie kafejnīcu pārstāvji atzīst, ka karsto dzērienu pieprasījuma palielinājums ir cieši saistīts ar pirmā sniega parādīšanos un, protams, gaidāmajiem ziemas saulgriežiem. Savukārt ražotājiem sezonālā produkta piedāvāšana ļauj palielināt apgrozījumu un nopelnīt arī laikā, kad pircējiem kāre pēc aukstajiem atspirdzinošajiem dzērieniem ir krietni samazinājusies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: World Class Latvia dalībnieki iepazīstas ar pasaules tendencēm kokteiļu gatavošanā

Dienas Bizness, 31.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautisko bārmeņu sacensību World Class treneris un tiesnesis no Taivānas Niku Vu (Nick Wu) iepazīstinājis Latvijas dalībniekus ar pasaules tendencēm kokteiļu gatavošanā.

Konkursa WorldClass 2016 finālists Niks Vu mēroja ceļu no Taivānas uz Latviju, lai pasniegtu meistarklasi šī gada dalībniekiem – 28 bāru pārstāvjiem, kas cīnīsies par godu pārstāvēt Latviju un, iespējams, Baltiju konkursa pasaules sacensībās.

Vakariņu gaitā Niks gatavoja viesiem savus kokteiļus, savukārt viesību rīkotāji prezentēja savu konkursa kokteiļkarti.

«Niks Vu pārsteidza visus ar savu ātrumu – Āzijā kokteiļus gatavo zibenīgi, mazāk nekā dažu minūšu laikā kokteilis ir jau gatavs. Tas liecina, ka praksei ir milzīga nozīme, un es ceru, ka arī Latvijas jaunāka bārmeņu paaudze iemācīsies apkalpot klientus tikpat ātri kā Taipejā,» iespaidos dalās Edgars Elbergs, miksologs, pasniedzējs un World Class vēstnieks Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas galvaspilsētā Viļņā noslēgušās starptautiskās bārmeņu sacensības World Class Baltic. Sacensību pusfināls un fināls pulcēja 30 labākos bārmeņus no Baltijas valstīm.

Lai kvalificētos World Class pusfinālam, konkursa dalībnieki piedalījās pusgadu ilgās meistarklasēs. Pusfinālā dalībniekiem bija jāveic divi pārbaudījumi. Pirmajā pārbaudījumā bārmeņi pārsteidza ar saviem «Asiņainās Mērijas» kokteiļiem, radot žūrijai mājas ballītes atmosfēru, kā arī pierādīja savu meistarību, žūrijai prezentējot savu signature serve. Rezultātā tika noskaidrots fināla dalībnieku Top3.

Savukārt finālā dalībnieki parādīja savu izpratni par planētas ilgtspējas problēmām un to risināšanu Balt-Eco pārbaudījumā, kā arī Speed Round parbaudījumā sešās minūtēs bija jāpagatavo seši kokteļi un aklajā testā jāatpazīst Diageo Single malt viskiji.

Komentāri

Pievienot komentāru