Pasaulē

Beļģijā vilcienu vadītāji piedalās akcijā «Gliemezis»

Ritvars Bīders, 15.03.2010

Jaunākais izdevums

Piepilsētas vilcienu vadītāji Beļģijā pirmdien, 15. martā, īsteno akciju «Gliemezis», vadot vilcienus ar vidēji 20 līdz 30 km/h mazāku ātrumu nekā ierasts, ziņo BMF.

Tādā veidā vilcienu vadītāji vēlas vērst uzmanību uz satiksmes drošību.

Pagājušajā nedēļā kļuva zināms, ka netālu no Briseles pasažieru vilciens atkal pārbraucis pārbrauktuvi pie sarkanās gaismas. Šoreiz, par laimi, nelaimes gadījums nav noticis.

Šogad februārī šajā apgabalā sadūrās divi pasažieru vilcieni. Negadījumā bojā gājuši 18 cilvēki. 170 cilvēki guvuši savainojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Beļģija – piesātināts tirgus labi sagatavotam uzņēmējam

Ārlietu dienests Latvijas eksportam , [email protected], 26.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī Beļģijai varbūt nav ļoti laba publicitāte un bieži tā tiek uzskatīta par garlaicīgu, pārapdzīvotu, vienmēr lietainu zemi, kurā cikliski vērojama politiska nestabilitāte un valodu kopienu nesaskaņas, tomēr neapstrīdams fakts ir tas, ka Beļģijas dzīves līmenis ir viens no augstākajiem pasaulē.

Tas nozīmē, ka vidējam strādājošajam Beļģijas iedzīvotājam pietiek līdzekļu, gan lai apmierinātu pamatvajadzības, gan domātu par lietām, kas vairs neietilpst šajā kategorijā. No šī viedokļa raugoties, arī Latvijas uzņēmējam Beļģijas tirgū paveras visplašākās iespējas.

Uzņēmējdarbības vides īpatnības Beļģijā

Latvijas uzņēmējiem ir jārēķinās, ka Beļģijas tirgus ir visādā veidā piesātināts, taču vienlaikus izteikti transnacionāls, it īpaši Briselē un tās reģionā. Savādāk arī nevar būt - Beļģija atrodas pašā Eiropas vidienē, un tajā dzīvo 10 miljoni iedzīvotāju - teritorijā, kas ir apmēram divas reizes mazāka par Latviju. Beļģijas ekonomika jāaplūko reģionu kontekstā - atšķiras ne tikai Flandrijas un Valonijas tautsaimniecības, bet būtiski arī lielo pilsētu ekonomikas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis, 22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroniskās identifikācijas un parakstīšanās rīka Smart-ID izstrādātājs SK ID Solutions paplašina digitālās identitātes pakalpojumu pieejamību. Turpmāk Smart-ID būs pieejams arī Beļģijā, kļūstot par piekto valsti, kurā risinājums ir pieejams.

Paplašināšanās Beļģijā kļūs par būtisku ieguvumu arī Latvijas uzņēmumiem.

Līdz ar darbības uzsākšanu turpmāk arī Beļģijas iedzīvotājiem tiks piedāvāta vienkārša un droša identifikācijas rīka pieejamība identitātes apliecināšanai banku lietotnēs, publiskajos pakalpojumos un dažādās dokumentu platformās. Lai uzsāktu pakalpojumu sniegšanu Beļģijas tirgū, SK ID Solutions sadarbojās ar identitātes pakalpojumu uzņēmumu Trust1team, kas sniedz identifikācijas pakalpojumus bankām, valsts iestādēm un veselības aprūpes organizācijām visā Eiropā.

Smart-ID ieviešana Beļģijā ir būtisks ieguvums ne vien vietējiem lietotājiem un uzņēmumiem, bet arī uzņēmumiem no citām valstīm, tostarp Latvijas un Baltijas reģiona, jo Smart-ID Beļģijā darbosies un izskatīsies tieši tāpat kā Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Stadler piegādā pirmos vilcienus mūsu kaimiņiem

Līva Melbārzde, 04.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Stadler ir piegādājusi pirmos divus no desmit FLIRT vilcieniem uzņēmumam Baltkrievijas dzelzceļi (BČ).

Pirmie vilcieni BČ īpašumā ir nodoti jau vienu gadu pēc līguma parakstīšanas, pateicoties tam, ka vienlaicīgi gandrīz identiski vilcieni tika ražoti arī Helsinkiem. Stadler Rail Group īpašnieks un izpilddirektors Peters Špūlers (Peter Spuhler) un BČ vadītājs Anatolijs Sivaks parakstījuši arī nodomu deklarāciju par tālāku sadarbību vilcienu iegādes un servisa jomā.

«Mēs esam lepni, ka FLIRT vilcieni tagad būs arī Baltkrievijā. Šī ir pirmā reize, kad Stadler piegādā vilcienus kādai no bijušajām Padomju Savienības republikām. Mēs šajās valstīs redzam lielu potenciālu, kur piedāvāt Helsinku tipa FLIRT vilcienus. Šis modernais platsliežu vilciens ir piemērots ļoti aukstām ziemām, jo tas bez problēmām darbojas vairāk nekā – 40 grādu salā,» saka Stadler Rail Group izpilddirektors Peters Špūlers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzvarētāju noteiks tehniskie rādītāji; CAF vilcieni būtu lētāki, lēš industrijas pārstāvji

No 790 maksimāli iespējamiem punktiem Korejas ražotājam Hyundai Rotem Company (Hyundai) ir apmēram 750, bet Šveices uzņēmumam Stadler Bussnang AG (Stadler) – 568, liecina Dienas Biznesa aplēses pēc valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) nosauktajiem pretendentu piedāvājumos minētajiem skaitļiem jaunu elektrovilcienu 15 gadu nomas konkursā. Publiski tika minēti astoņi dažādi rādītāji, tostarp vienas elektrovilciena vienības vidējā nomas maksa mēnesī un pirmās vienības piegādes termiņš. Maksimālais iepirkumā iegūstamais punktu skaits ir 1000, kas nozīmē, ka PV iepirkuma komisijai šobrīd jāizvērtē, cik no atlikušajiem dažādu tehnisko rādītāju 210 punktiem vērts katra pretendenta piedāvājums. Visvairāk – 110 punktus – var iegūt par labāko elektrovilcienu vienības elektroenerģijas vidējo patēriņu vienā stundā, savukārt pasažieru sēdvietu skaits var dot līdz 35 punktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Parādu krīze Beļģijai beidzot liek runāt par jaunu valdību

Jānis Rancāns, 01.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pusotru gadu pēc parlamenta vēlēšanām Beļģijā valsts partijas vienojušās par galvenajiem principiem valdības veidošanā. Jauno valdību varētu vadīt valoņu politiķis Elio Di Rupo, vēsta britu medijs BBC.

Līdz šim valoņu un flāmu partijas nespēja vienoties par valdības izveidošanu un Beļģija kļuva par valsti, kurā visilgāk nav bijis valdības. Tomēr eirozonas parādu krīzes izraisītie daraudi likuši Beļģijas politiķiem «nākt pie prāt», raksta britu medijs.

Beļģijas jaunā valdība varētu tikt izveidota jau nākamajā nedēļā un Di Rupo, iespējams, kļūs par pirmo franciski runājošo premjeru trīs desmitgažu laikā.

Politiskās nesaskaņas Beļģijā vairākkārt rosinājušas bažas, ka valsts tuvojas iziršanai – sadaloties flāmu un valoņu daļās, un kļūs par nākamo eirozonas parādu krīzes upuri.

Db.lv jau vēstīja, ka Beļģija var kļūt par nākamo valsti, kas piedzīvos tirgu uzticības zaudējumu, līdzīgi kā tas ir noticis ar Grieķiju un Itāliju, ja vien tā steidzīgi neizveidos jaunu valdību, iepriekš brīdinājis Eiropas Savienības (ES) tirdzniecības komisārs Karels de Guhts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca noteikti vairāki scenāriji valsts atbalsta realizācijai

Žanete Hāka, 09.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca pārstāvji tikušies ar Ekonomikas, Finanšu un Satiksmes ministriju pārstāvjiem, runājot par iespējamo atbalstu un aktivitātēm, kādas varētu tikt realizētas uzņēmumam, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Sarunu gaitā ir noteikti vairāki iespējamie scenāriji, kā varētu tikt realizēts valsts atbalsts. AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca vēlas saņemt atbalstu eksporta garantiju un apgrozāmo līdzekļu projektu realizācijai garantiju veidā, kuras šobrīd tiek realizētas caur ALTUM kā finanšu atbalsta instrumenti, vai citu līdzīgu atbalsta instrumentu. AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca vadība un akcionāri izprot esošo situāciju, normatīvo bāzi un saprot, ka tieša valsts garantiju izsniegšana mūsu gadījumā nav piemērojama.

Uzņēmums norāda, ka patlaban saskata visu iesaistīto pušu vēlmi rast situācijas risinājumu un tuvākajā laikā ir plānotas atkārtotas tikšanās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ņemot vērā silto laika prognozi, kursēs papildus vilcieni

Gunta Kursiša, 06.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā labvēlīgo laika prognozi, pasažieru pārvadājumu labākai nodrošināšanai papildus kursējošajiem elektrovilcieniem maršrutā Rīga-Dubulti-Rīga svētdien 8. jūlijā, tiks norīkoti vēl 12 vilcieni, informē a/s Pasažieru vilciens pārstāvji.

Svētdien papildu vilcieni maršrutā Rīga-Dubulti un Dubulti-Rīga aties papildus piecas reizes no katra galapunkta. Vilcieni no Rīgas aties plkst.10:38, 14:40, 15:37, 16:48 un plkst.18:39, bet papildu vilcieni uz Rīgu no Dubultiem izbrauks plkst.11:53, 15:53, 16:44, 17:42 un plkst.19:34.

Arī maršrutā Rīga-Carnikava-Rīga 8.jūlijā papildus kursēs seši elektrovilcieni. Svētdien pasažieru ērtākai nokļūšanai atceļā no pludmales tiks norīkoti arī papildu elektrovilcieni Vecāķi-Rīga, kuri no Vecāķiem aties plkst.17:28 un plkst.19:12, norāda Pasažieru vilciens pārstāvji.

Svētdien papildu vilcieni uz Carnikavu no Rīgas izbrauks plkst. 10:51, 12:45 un plkst.20:13. Savukārt atceļā uz Rīgu papildu vilcieni no Carnikavas 8. jūlijā aties plkst. 11:57, 13:50 un plkst.21:10.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Matīss: Tautai būs jauni vilcieni; iespējams, jau nākamgad

Nozare.lv, 18.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Gribētu uzsvērt, ka tautai būs jauni vilcieni. Ir stingra norāde, ka jāmeklē alternatīvas un vilcieni ir jānodrošina - vai nu ar piesaistītiem resursiem, vai uz nomas pamata. Pakāpeniski ir jānomaina ritošais sastāvs,» norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Viņš skaidro, ka projekts jāīsteno, skatoties no naudas plūsmas, aizņemšanās iespējām.

«Viena gada laikā vilcienu iegāde nenotiks, bet pakāpeniski šie vilcieni būs jānomaina. PV strādā pie risinājumiem, un priekšlikumi tiks iesniegti, lai SM kā akcionārs varētu lemt par vienu vai otru modeli. Īpaši runa ir par elektrovilcieniem,» skaidro ministrs.

Tajā pat laikā, atbildot uz jautājumu, vai pirmie jaunie vilcieni Latvijā varētu būt 2015. gadā, A. Matīss intervijā Nozare.lv norāda: «Es domāju, ka ātrāk, atkarībā no finansēšanas modeļa.»

Runājot par to, cik vilcienus Latvija varētu iegādāties, ministrs skaidroja, ka jauni vilcieni būs tik, cik nepieciešams lai nomainītu visus esošos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Grindeks” koncerns 2020.gadā sasniedzis vēsturiski straujāko apgrozījuma un peļņas kāpumu - konsolidētie, provizoriskie finanšu dati liecina, ka koncerna apgrozījums sasniedza 187,0 milj. eiro, kas ir par 45,6 milj. eiro vai 32% vairāk nekā 2019. gadā. 2020. gada koncerna peļņa bija 19 milj. eiro, kas ir par 5,6 milj. eiro vai par 42% vairāk nekā 2019. gadā.

2020. gadā “Grindeks” koncerns stiprināja savas pozīcijas globālā farmācijas tirgū un saražoto produkciju eksportēja uz 93 valstīm kopā par 176,1 milj. eiro. Savus produktus koncerns farmācijas tirgū piedāvā ar diviem zīmoliem – “Grindeks” un “Kalceks”.

AS “Grindeks” valdes priekšsēdētājs Dr. chem. Juris Hmeļņickis pērno gadu raksturo kā nozīmīgu pārmaiņu un sasniegumu gadu: “2020. gadā mēs sākām ieviest jaunu Biznesa stratēģiju līdz 2025. gadam un spērām ļoti svarīgus soļus, lai mainītu biznesa organizāciju, darba kultūru un “Grindeks” zīmolu. Turklāt viss notika sarežģītajā, globālajā situācijā, ko ietekmēja Covid-19 pandēmija. Koncerna komandas saliedētais darbs un spēja pielāgoties negaidītiem apstākļiem palīdzēja sasniegt līdz šim augstākos apgrozījuma un peļņas rādītājus. Mūsu mērķi 2021. gadam arī ir ambiciozi, un līdz šim paveiktais dod drošu pārliecību par “Grindeks” koncerna nākotnes iespējām.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) piemērojusi pasaulē lielākajam alus ražotājam «AB InBev» («Anheuser-Busch InBev») 200,4 miljonu eiro naudassodu par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu, teikts pirmdien publiskotajā EK paziņojumā.

Komisija norāda, ka pret Beļģijā bāzēto «AB InBev» izmeklēšana saistībā ar iespējamiem pārkāpumiem veikta kopš 2016.gada.

EK izmeklēšanā secināts, ka «AB InBev» Beļģijā zīmolu «Jupiler» un «Leffe» alu pārdod par augstākām cenām nekā Francijā un Nīderlandē, kur uzņēmumam ir sīvāka konkurence.

Komisija skaidro, ka kompānija izmantojusi dažādas stratēģijas, lai savus produktus piedāvātu par zemāku cenu nekā konkurenti. Piemēram, «AB InBev» izmainījis alus skārdeņu izskatu, lai uz tām nebūtu franču un holandiešu valodas, tādējādi apgrūtinot to pārdošanu Beļģijā, kur abas ir oficiālās valodas.

Tāpat «AB InBev» ierobežojusi Nīderlandes mazumtirgotājiem pārdoto produktu apjomu, ja pastāvēja iespēja, ka uzņēmums alu var pārdot Beļģijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Beļģija beidzot tiek pie valdības

Jānis Rancāns, 06.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģijas jaunā valdība otrdien nodod zvērestu, tādējādi valstī oficiāli izbeidzot pusotru gadu ilgo bezvaldības periodu.

Par valdības vadītāju Beļģijas karalis iecēla valoņu izcelsmes Sociālistu partijas līderi Elio di Rupo. Kopumā Beļģija bez valdības pavadījusi 541 dienu.

Jaunā Beļģijas premjera valdībā koalīciju izveidojušas sešas partijas, kuras pārstāv flāmus un valoņus. Elio di Rupo ir pirmais franciski runājošais premjers kopš 1974. gada.

Db.lv jau vēstīja, ka līdz šim valoņu un flāmu partijas nespēja vienoties par valdības izveidošanu un Beļģija kļuva par valsti, kurā visilgāk nav bijis valdības.

Tomēr eirozonas parādu krīzes izraisītie draudi lika arī Beļģijas politiķiem sākt sarunas par valdības veidošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Būvniecībā rosina ieviest citu minimālo algu

Uldis Andersons, 
 Māris Ķirsons, 18.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai mazinātu ēnu ekonomiku būvniecībā, Latvijā šajā jomā strādājošajiem būtu jāievieš īpašs – augstāks – minimālās algas līmenis, no kura būtu jāmaksā darbaspēka nodokļi

«Tas nav nekas revolucionārs Eiropas Savienībā, jo tāda kārtība pastāv, piemēram, Beļģijā. Kāpēc gan šo pieredzi nevarētu izmantot Latvijā?» savu pozīciju skaidro būvniecības eksperts, vairāku ar būvniecību saistītu likumdošanas izmaiņu līdzautors un bijušais būvkompānijas valdes priekšsēdētājs, kā arī ilggadējs LTRK Nacionālās stratēģijas padomes vadītājs Normunds Štāls. Viņš norāda, ka būvniecību ne tikai Latvijā uzskata par vienu no nozarēm, kurās pastāv ēnu ekonomika, kas nodara kaitējumu ne tikai valsts budžetam, bet arī legālām nodokļus maksājošām būvkompānijām, kuras izmaksu jomā nevar sacensties ar tām, kuras nodokļus maksā daļēji. «Latvijā publiskajos iepirkumos ar dažiem izņēmumiem par uzvarētāju atzīst zemākās cenas piedāvātāju, tādējādi priekšrocība ir tiem, kuri maksā minimālās algas un pārējo aploksnēs,» skaidro N. Štāls. Viņš norāda, ka atšķirībā no Latvijas jau minētajā Beļģijā un arī Norvēģijā faktiski ir ieviesta cita minimālā alga, no kuras obligāti jāmaksā nodokļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir vienīgā valsts Baltijā, kur jau ir ieviests skaidras naudas limits fizisko personu darījumos, iespējamie jaunie liegumi auto un īpašumu darījumos izmantot skaidru naudu valsti padarīs par līderi visā ES cīņā pret skaidru naudu.

To liecina ZAB BDO Law pētījums par skaidras naudas darījumu ierobežošanu. DB jau 9.02.2019. rakstīja par Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes sēdē prezentēto ēnu ekonomikas ierobežošanas pasākumu plānu, kurā ir paredzēta skaidras naudas darījumu sliekšņa samazināšana no pašreizējiem 7200 līdz 3000 eiro, turklāt skaidrā naudā nevarētu iegādāties nekustamos īpašumus un transportlīdzekļus. Jāatgādina, ka no 2017. gada 1. janvāra spēkā ir norma, kas ierobežo darījumus skaidrā naudā, kas pārsniedz 7200 eiro. Skaidras naudas darījumi tiek uzskatīti ar visaugstāko krāpšanas, noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas, kā arī PVN izkrāpšanas risku. Kontrolējošajām iestādēm faktiski neesot iespēju pārbaudīt šādus darījumus, to noslēgšanas datumus, maksājamās summas utt. Pēdējā laikā arī ārzemēs tiek veikti pasākumi skaidras naudas aprites ierobežošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) asi kritizējusi Beļģijas 2012. gada budžetu norādot, ka tas ir pārāk optimistisks un, ka valstij jāievieš dažādas taupības programmas, vēsta AFP.

Beļģija šogad ir apņēmusies samazināt budžeta defecītu līdz 2,8% no IKP (pērn budžeta deficīts valstī bija 3,6% apmērā). Tomēr EK uzskata, ka Beļģijas valdībai neizdosies sasniegt savus mērķus, ja vien netiks palielināti nodokļu ieņēmumi vai arī samazināti valsts tēriņi.

Beļģijai ir viens no lielākajiem valsts parādiem eirozonā. Analītiķi norāda, ka valsts riskē tikt ierauta eirozonas parādu krīzē. Saskaņā ar Eiropas Savienības noteikumiem, Beļģijai ir jāsamazina budžeta deficīts zem trīs procentiem, kā arī jāizstrādā plāns, kā samazināt valsts parādu par 40%.

Savukārt Beļģijas valdība noraida visu EK kritiku. «Ir normāli, ka Komisija mums uzdod jautājumus,» sacīja Beļģijas finanšu ministrs Stīvens Vanakere (Steven Vanackere). «Šis budžets, gaismas ātrumā, tika izveidots gada nogalē. Tas nav normāls veids kā risināt lietas,» norādīja ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģija no 9.jūnija atkal ļaus atkal atvērt ēdināšanas un izklaides vietu iekštelpas grupām, kurās būs līdz 200 cilvēku, otrdien paziņoja premjerministrs Aleksandrs de Kro.

Kafejnīcu un restorānu ārtelpas tika atkal atvērtas sestdien pēc gandrīz septiņu mēnešu pārtraukuma, bet teātri un kinoteātri ir palikuši slēgti.

''Mēs esam spēruši milzu soļus uz priekšu" vakcinācijas kampaņā, sacīja premjers, attaisnojot ilgi gaidītos atvieglojumus.

Beļģija plāno līdz 9.jūnijam savakcinēt pret Covid-19 80% no iedzīvotājiem, kas vecāki par 65 gadiem, un mazaizsargātus cilvēkus.

Premjers piebilda, ka būs nepieciešams "saglabāt situācijas kontroli intensīvās aprūpes nodaļās", kur pacientu skaitam nevajadzētu pārsniegt 500.

Pašlaik intensīvajā aprūpē ir apmēram 700 pacientu, bet viņu skaits ir stabili krities pēdējās divas nedēļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodokļu strīdu – starp nodokļu maksātājiem un iekasētājiem – mediācijas sistēma jau vairākus gadus sekmīgi darbojas Beļģijā, Lielbritānijā, šo valstu pieredzi var izmantot arī Latvijā, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Tā uzskata nodokļu eksperts ar vairāk nekā 42 gadu pieredzi SIA BDO Tax starptautisko nodokļu daļas direktors Remi Trochs. Viņš gan atzīst, ka mediācija kā tāda Latvijā pašlaik ir jaunums, tomēr tas nebūt nav šķērslis, lai iedzīvinātu arī šo jomu nodokļu strīdu izskatīšanā. Pēc SIA BDO Tax ziņām, nodokļu mediācija sekmīgi darbojas tādās valstīs, kā Nīderlande, Beļģija, Vācija, kā arī Lielbritānijā.

«Ārvalstu pieredze liecina, ka Latvijā nav jāizdomā jauns divritenis, bet gan jāizvēlas mūsu apstākļiem piemērotākais,» DB pārliecību pauda Mazo un vidējo uzņēmumu sadarbības padomes priekšsēdētājs Andris Lasmanis. Viņam vairāk interesētu tieši mikrouzņēmumu un mazo uzņēmumu nodokļu mediācijas iespējas, jo šādiem uzņēmumiem nav lielu iespēju savas intereses aizstāvēt tiesvedībās, kuras ir ļoti garas un dārgas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Pasažieru vilciens (PV) modernizētos dīzeļvilcienus plāno saņemt, vēlākais, līdz marta beigām, jo sertifikācijas procesā nav konstatētas būtiskas neatbilstības, kas varētu liegt tālāku vilcienu pieņemšanu ekspluatācijā, skaidro uzņēmuma valdes priekšsēdis Andris Lubāns.

Atbilstoši plānam pirmajiem modernizētajiem dīzeļvilcieniem jābūt nodotiem ekspluatācijā februāra beigās, taču, ņemot vērā, ka sertifikācijas institūcija ir pieprasījusi papildu izmēģinājumu braucienus un testus, lai pilnībā pārliecinātos par ritošā sastāva drošību, termiņš var ievilkties, skaidro Lubāns.

Janvāra beigās izmēģinājuma braucieni beidzās, taču vēl jānotiek sertifikācijas dokumentācijas sakārtošanai un vērtējumu saņemšanai no valsts institūciju puses. Kā skaidro Lubāns, sertifikācijas institūcija ir brīdinājusi, ka varētu vajadzēt vairāk laika «papīra darbam» un ir jautājums - cik daudz tas ietekmēs februāra beigu termiņu. Procedūra prasa, lai vilcieni saņemtu drošības sertifikātu no Baltijas testēšanas centra, un tālāk ar šo sertifikātu jādodas pie Latvijas dzelzceļa tehniskās inspekcijas un pie infrastruktūras pārvaldītāja - Latvijas Dzelzceļa. Pēc tam jau valsts institūcijas izvērtē sertifikātu, un, kamēr vērtēšana notiek, vilcieni joprojām skaitās ražošanas procesā, uzsver Lubāns, gan norādot, ka «jebkurā gadījumā pirmajā ceturksnī vilcieni būs».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau 2014. gada vidū Rīgā būs pieejami pirmie jaunie vilcieni, kā to paredz izstrādātais vilcienu piegādes grafiks, savā paziņojumā norāda Spānijas kompānija Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF).

CAF norāda, ka, kopš Pasažieru vilciens (PV) atzina CAF par konkursa uzvarētāju, ir bijuši dažādi mēģinājumi mainīt iepirkuma procedūras rezultātus, lai atceltu lēmumu par tiesībām noslēgt līgumu, mēģinājumi pārtraukt iepirkuma procedūru un sākt jaunu iepirkumu, kā arī aizkavēt līguma noslēgšanu, lai nebūtu iespējams izpildīt piegādes grafiku, kā arī vispār nepieļaut līguma noslēgšanu. Gan Iepirkumu uzraudzības birojs, gan tiesa noraidīja līdz šim izskatītos pieteikumus kā nepamatotus. Līdz ar tiesas saņemto atļauju slēgt līgumu un līguma noslēgšanu, iepirkuma procedūra ir pabeigta, un ir uzsākts darbs pie līguma izpildes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deviņu bateriju vilcienu iegāde orientējoši varētu izmaksāt 75-76 miljonus eiro, pastāstīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Viņš skaidroja, ka bateriju vilcienu iegāde ir jauna funkcija, kura ir uzticēta Autotransporta direkcijai, jo iepriekš direkcija strādāja ar autobusu satiksmes iepirkumiem un vilcienu ritošais sastāvs bija AS "Pasažieru vilciens" pārziņā.

Šis iepirkums tiks veikts par Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda naudu, kas ir paredzēta videi nedraudzīga transporta izmantošanas mazināšanai un viens no risinājumiem ir bateriju vilcienu iegāde dīzeļvilcienu aizstāšanai.

Rīgā un Pierīgā plāno iepirkt bateriju vilcienus 

Līdz 2026. gadam Rīgā un Pierīgā plānots īstenot zaļo satiksmes reformu, kur...

"Mūsu dīzeļvilcieni ir novecojuši, bet Eiropa jaunu dīzeļvilcienu iegādei naudu nepiešķirtu. Tirgū pastāvošās alternatīvas ir vilcieni, kuri ir darbināmi ar baterijām vai ūdeņradi. Ūdeņraža vilcieni ir gan dārgāki, gan ir sarežģītāka to uzlādes infrastruktūra. Līdz ar to loģiska izvēle bija bateriju vilcieni," stāstīja Godiņš, norādot, ka projekts paredz deviņu vilcienu sastāvu iegādi ar 200 līdz 240 pasažieru sēdvietu ietilpību.

Kā teica Godiņš, sākotnēji ir plānots, ka šie sastāvi tiks izmantoti līnijā Bolderāja - Sigulda. Savukārt daļu dīzeļvilcienu, kuri pašlaik apkalpo Siguldas līniju, varētu novirzīt uz citām līnijām.

"Pašlaik dīzeļvilcienu ir tik, cik ir, ik pa laikam gadās tehniskas ķibeles, tādēļ citādāk palielināt satiksmes intensitāti ir sarežģīti. Savukārt bateriju vilcieni kalpotu Rīgas un Pierīgas areālā," stāstīja Godiņš.

Viņš arī skaidroja, ka kopējo summu pašlaik ir grūti minēt, jo to parādīs iepirkums, taču tie būs orientējoši 75-76 miljoni eiro. "Finansējums ir paredzēts tikai ritošā sastāva iegādei. Tas nozīmē, ka infrastruktūrai un uzturēšanai būs jāparedz valsts finansējums. Iecerēts ir, ka pirmie bateriju vilcieni pa Latvijas sliedēm sāks kursēt 2026.gadā," teica Autotransporta direkcijas vadītājs.

Godiņš stāstīja, ka mērķis ir šā gada pirmajā ceturksnī izsludināt iepirkuma pirmo kārtu, kura ļaus apzināt, kuras kompānijas ir gatavas piedāvāt savus pakalpojumus. Otro kārtu varētu izsludināt pašās pavasara beigās vai vasarā, taču tas būs atkarīgs arī no tā kā Satiksmes ministrijai veiksies ar ekspertu piesaisti un tehniskās specifikācijas izstrādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gan ar zīmolu "Vivi" strādājošais Latvijas pasažieru vilcienu operators "Pasažieru vilciens", gan ar zīmolu "Elron" strādājošais Igaunijas pasažieru vilcienu operators "Eesti Liinirongid" ir ieinteresēti sākt satiksmi starp Rīgu un Tartu, raksta Igaunijas sabiedriskās raidorganizācijas ERR portāls.

Tas vēsta, ka "Elron" satiksmi šajā maršrutā varētu sākt šā gada otrajā pusē.

Portāls arī norāda, ka joprojām spēkā ir arī Latvijas piedāvājums, kas sola satiksmi šajā maršrutā sākt drīzāk un lētāk.

Latvija jau sen piedāvājusi ar saviem vilcieniem organizēt vilcienu satiksmi maršrutā Rīga-Tartu par 250 000 eiro gadā, taču Igaunijas lēmumu pieņēmēji norādījuši, ka šim dzelzceļa savienojumam neesot naudas un pēc tā neesot vajadzības, raksta ERR.

"Mēs neesam saņēmuši nekādu atbildi," ERR citē "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētāja Rodžera Jāņa Griguļa teikto.

"Pirms [sava] piedāvājuma iesniegšanas mēs rūpīgi strādājām. Mēs esam veikuši visus pasākumus no savas puses, mūsu vilcieni pat ir aprīkoti ar nepieciešamajiem radio raidītājiem starptautiskajiem savienojumiem," sacījis Grigulis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2026. gadam Rīgā un Pierīgā plānots īstenot zaļo satiksmes reformu, kur dzelzceļš tiks stiprināts kā sabiedriskā transporta mugurkauls, cita starpā paredzot bateriju vilcienu iegādi, informē Satiksmes ministrijā.

Atveseļošanas fonda investīcijas plānotas gan sliežu posmu modernizēšanai un izbūvei, gan mūsdienīgam ritošajam sastāvam, paredzot iepirkt bateriju vilcienus, kas ir videi draudzīgāka bezizmešu tehnoloģija.

Zaļās satiksmes reforma veicinās Rīgas metropoles areāla iedzīvotāju pārvietošanās paradumu maiņu, veidojot konkurētspējīgu videi draudzīgu sabiedriskā transporta un mikromobilitātes piedāvājumu attiecībā pret privāto transportu.

Viens no dzelzceļa modernizācijas projektiem ir bateriju vilcienu iegāde. Šobrīd bateriju vilcieni (battery electric multiple unit - BEMU) Eiropā iegūst popularitāti, valstīm cenšoties sasniegt uzstādītos klimata mērķus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parakstīts līgums par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi. Līgums paredz, ka līdz 2023. gada beigām būs piegādāti visi vilcieni.

Līgumu par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi parakstīja AS «Pasažieru vilciens» valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis, kā arī valdes locekļi Inga Vagele un Aldis Daugavvanags. Savukārt, no vilcienu ražotāja ŠKODA VAGONKA a.s. puses līguma parakstītāji bija valdes priekšsēdētājs Martins Bednars (Martin Bednarz) un valdes loceklis Milošs Brončeks (Miloš Bronček).

Jauno elektrovilcienu piegāde notiks pakāpeniski - pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem. Saskaņā ar noslēgto līgumu vilcienu piegāde ir jāuzsāk 140 nedēļu laikā pēc līguma stāšanās spēkā. Savukārt līgums stāsies spēkā, tiklīdz ŠKODA VAGONKA a.s. iesniegs līguma izpildes nodrošinājumu, kas ir jāizdara 30 dienu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģija sestdien līdz augstākajai pakāpei paaugstinājusi terorisma trauksmes līmeni galvaspilsētā Briselē, slēdzot metro un iesakot cilvēkiem izvairīties no pūļiem sakarā ar nopietniem un tiešiem draudiem.

Pēc jaunākā situācijas novērtējuma centrs Briseles reģionam paaugstinājis terorisma trauksmes līmeni līdz 4.pakāpei, kas norāda uz ļoti nopietnu draudu, paziņoja nacionālais krīžu centrs OCAM. Analīze norāda uz nopietnu un tiešu draudu, kas prasa konkrētus drošības pasākumus un detalizētas rekomendācijas iedzīvotājiem.

Mūsu ieteikums iedzīvotājiem ir izvairīties no vietām, kur pulcējas daudz cilvēku, tādām kā iepirkšanās centri, koncerti, pasākumi vai sabiedriskā transporta pieturas, brīdina OCAM.

Centrs arī ieteicis līdz svētdienai slēgt metro un pašvaldības transporta pārvalde vēlāk paziņoja, ka slēgtas stacijas četrās galvenajās līnijās. Šobrīd vēl nav pieņemts lēmums, vai tās atvērt svētdien.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Streiks paralizē satiksmi Beļģijā

BNS/AFP, 08.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģijā pirmdien notiek streiks pret valdības taupības pasākumiem, kas izraisījis satiksmes haosu daudzviet valstī.

Galvaspilsētā Briselē nekursē metro, autobusi un tramvaji. No Briseles nekursē arī tālsatiksmes vilcieni uz Franciju, Nīderlandi un Vāciju, bet Eurostar vilciens uz Londonu kursē no Francijas pilsētas Lilles.

Tā kā Briseles lidostā streiko bagāžas krāvēji, no šīs lidostas ir atcelti gandrīz puse reisu.

Streika dēļ traucēta satiksme arī citviet Beļģijā.

Arodbiedrības Beļģijā pēdējās nedēļās rīko šādus streikus, bet 15.decembrī ir paredzēts ģenerālstreiks.

Arodbiedrības pretojas tēriņu samazinājumiem sabiedriskajā sektorā un plāniem paaugstināt pensionēšanās vecumu no 65 gadiem līdz 66 gadiem 2025.gadā un līdz 67 gadiem 2030.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru