Jaunākais izdevums

Šogad apritēs 14 gadi, kopš SIA "Berga foto pakalpojumi" sniedz foto pakalpojumus mācību iestāžu audzēkņiem, un 16 gadi, kopš tirgū ir pazīstama "Berga foto" preču zīme.

"Berga foto" izveidotājs, fotogrāfs Gundars Bergs biznesa portālam db.lv stāsta: "Ideja radās ilgstoši darbojoties šajā sfērā kā darbiniekam citu uzņēmumu paspārnē. Biznesā tā ir ierasta prakse, kad ar laiku izkristalizējas savs skatījums uz to, kādu gribētu redzēt šo pakalpojumu. Arī es nebiju izņēmums un, pēc pavadītiem 10 gadiem šajā nozarē, ar domubiedriem nolēmām uzsākt lietu ar citādāku, svaigāku skatījumu.

Tobrīd mērķis bija iekarot savu vietu un noturēties. Par prioritāti tika izvirzīta uzņēmuma attīstība, ieguldījumi tehnoloģijās, kā arī jaunu produktu radīšana."

Laika gaitā no neliela uzņēmuma "Berga foto" kļuvis par vienu no lielākajiem foto pakalpojuma sniedzējiem Latvijā, nodarbinot vairāk nekā 30 darbiniekus.

Tradicionāli uzņēmums piedāvā pieprasītākos foto pakalpojumus mācību iestāžu audzēkņiem - grupas foto, dažāda stila portretus un draugu foto.

"Šķiet tik ilgi, cik pastāv fotogrāfija, ir pazīstama arī grupu foto, kas arī ir pieprasītākais produkts. To vērtība pieaug līdz ar gadiem, jo ļauj atsaukt atmiņā kādu savas dzīves posmu. Skolā pavadītais laiks ir brīnišķīgs, tomēr, gadiem ejot, sāk piemirsties klasesbiedri un fotogrāfija ir neaizvietojama vēstures liecība," komentē G. Bergs.

Viņaprāt, salīdzinot ar 90. gadu sākumu, kad uzņēmums sāka darboties šajā nozarē, vispārējā digitalizācija ir veikusi iespaidīgu attīstību foto industrijā. Arī skolu fotogrāfijās tas ir ienesis daudz jauninājumu.

Foto attēla iegūšana digitālā formātā ļauj to apstrādāt, uzlabojot attēla kvalitāti, kā arī pielietot dažādus efektus. Tāpat jāpiemin e-komercijas straujā attīstība, kas patērētājam ļauj ērtāk izvēlēties sev tīkamo produktu e - veikalā.

Arī "Berga foto" kā pakalpojuma sniedzējiem tas ir būtiski ļāvis palielināt piedāvāto produktu klāstu. Pašlaik apgriezienus uzņem tieši e - veikala darbība, tomēr vēl joprojām saglabājas samērā liels pieprasījums pēc tradicionāli izdrukātiem fotogrāfiju komplektiem, ko arī uzņēmums domā turpināt piedāvāt.

Pēc G.Berga domām, foto pakalpojumu sniegšana mācību iestādēs ir samērā specifiska. Tā prasa ne tikai prasmes fotografēt, bet arī spēju pielāgoties mācību iestādes darba ritmam, netraucējot tās darbību, kā arī jāievēro daudzi citi nosacījumi. Lai to izpildītu, uzņēmumiem, kas domā strādāt šajā vidē, ir jāveic nopietni sagatavošanās darbi.

"Tāpat jāpiemin, ka Latvijas tirgus ir relatīvi mazs un, lai tajā noturētos, ir jāiegulda daudz darba un līdzekļu. Kādreiz bija daudz privāto fotogrāfu, kas sniedza savus pakalpojumus, bet, ejot laikam, mācību iestādes ir izvēlējušās uzņēmumus, kuri specializējas tieši darbam mācību iestādēs. Konkurence būtiski nemainās, ja nu vienīgi kāds no spēlētājiem aiziet un cits nāk vietā. Svarīga ir spēja pielāgoties tirgus prasībām, kas arī ir noteicošais faktors cīņā par klientu. Jau kopš uzņēmuma dibināšanas mūsu sīvākie konkurenti ir "Mārītes foto kompānija", kura līdzīgi kā mēs, tirgū jau ir ievērojamu laiku," atklāj G.Bergs.

Vaicājot, kā starp foto kompānijām tiek sadalīti klienti,G.Bergs norāda: "Klienti netiek dalīti. Tā būtu konkurences kropļošana. Nekādas vienošanās uzņēmumu starpā nekad nav notikušas. Mēs piedāvājam savus pakalpojumus visām Latvijas mācību iestādēm un dodamies pie ikviena, kurš ir izteicis vēlēšanos izmantot mūsu pakalpojumus."

Visbiežāk "Berga foto" klienti ir skolas un bērnudārzi. Uzņēmums koncentrē savu darbību uz šo jomu un tas prasa ievērojamus resursus, lai noturētu nepieciešamo pakalpojuma līmeni. Līdz ar to "Berga foto" neplāno virzīt attīstību citās jomās.

Vaicājot, kā veidojas fotogrāfijas cena, G.Bergs pauž: "Šis jautājums vienmēr ir aktuāls arī patērētājiem, kuri ik pa brīdim jautā – kāpēc fotogrāfiju cenas ir tik lielas, ja es varu izgatavot bildi, jau sākot no 0,10 centiem/gab.

Fotogrāfiju izdruka ir pēdējais, kas tiek darīts garajā tās sagatavošanas procesā. Fotogrāfa pakalpojums ir un vienmēr būs cilvēka izpildīts. To nav iespējams automatizēt, ja runa ir par profesionālu foto. Līdz ar to katra faila sagatavošana drukai, sākot no nofotografēšanas brīža, prasa cilvēka darbu un tas, kā zināms, ir visdārgākais pakalpojums. Turklāt darba procesā ir nepieciešams attiecīgs ekipējums, dažādas ierīces, programmatūra un arī e - veikala administrēšana, elektronisko norēķinu nodrošināšana, kas prasa ievērojamus līdzekļus. Strauji attīstoties tehnoloģijām, jāveic regulāri ieguldījumi iepriekšminētās ražošanas bāzes atjaunināšanā. Būtiska izmaksu sastāvdaļa ir arī transports un ar to saistītās izmaksās, jo mēs dodamies pie klientiem visā Latvijā. Protams arī nodokļi ir daļa no izmaksām," skaidro G.Bergs.

Fotogrāfs norāda, ka "Berga foto pakalpojumi", pēc publiski pieejamiem datiem, 2018.gadā bija lielākie kopējie nodokļu maksājumi starp visiem uzņēmumiem, kas sniedz foto pakalpojumus mācību iestādēs.

"Mēs vienmēr esam bijuši un būsim par kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu un servisu. Vēlamies piedāvāt tikai labu un oriģinālu produktu. Tas ir vislielākais izaicinājums, ņemot vērā to, ka viena bērna fotografēšanai mācību iestādē tiek atvēlēts ļoti mazs laika sprīdis salīdzinājumā ar darbu studijā. Būsim atklāti - tas ne vienmēr izdodas un nav neviena ideāla šāda veida pakalpojuma sniedzēja, tādēļ mūsu ambiciozais mērķis ir sasniegt iespējami labāku rezultātu," atklāj G.Bergs.

Uz jautājumu, vai uzņēmuma sniegtie pakalpojumi būs pieprasīti arī nākotnē, fotogrāfs atbild: "Par to, protams, nevar būt drošs neviens. Skaidrs ir tikai tas, ka bērni dzims un noteikti apmeklēs bērnudārzus un skolas. Līdz ar to arī vecāki vēlēsies kvalitatīvus foto saviem bērniem."

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Iesaka fotogrāfs: kā uzņemt kvalitatīvus attēlus tumsā un ierobežota apgaismojuma apstākļos

Sadarbības materiāls, 23.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Notvert nakts skaistumu nekad nav bijis vienkārši, taču ar pareizo tehnoloģiju atbalstu un nelielu treniņu viss ir iespējams. To pierāda arī fotogrāfs Jānis Zilvers, kuram ierobežota apgaismojuma apstākļos, izmantojot jauno Huawei P60 Pro viedtālruņa kameru, izdevās iemūžināt Gaujas Nacionālā parka krāšņās ainavas. Atskatoties uz pieredzēto, Jānis Zilvers dalās vērtīgos padomos kvalitatīvu attēlu uzņemšanai, aicinot arī citus izmēģināt savus spēkus foto mākslā un nebaidīties no tumsas, jo tā vairs nav šķērslis nedz profesionāliem fotogrāfiem, nedz šīs jomas entuziastiem.

1. Sagatavojies un esi pacietīgs

Kaut gan sākotnēji var šķist, ka foto uzņemšana naktī galvenokārt atkarīga no veiksmes, tā nebūt nav – kvalitatīvu attēlu notveršanai svarīgs ir neatlaidīgs treniņš vairāku vakaru garumā, testējot kameras piedāvātās funkcijas un pielāgojot tās reālajai situācijai. Tāpat svarīga loma ir sagatavošanās darbiem pirms došanās foto medībās, piemēram, maršruta izveidei un fotografējamo objektu izvēlei, kā arī tālruņa statīva iegādei, ja ir sajūta, ka rokas būs grūti noturēt miera stāvoklī.

2. Liec lietā kameras funkcijas

Pirmkārt, dodoties nakts melnumā ar tālruņa kameru, fotogrāfs iesaka likt lietā Huawei P60 Pro kameras pro režīmu, jo tas palīdzēs iegūt attēlus, kas teju vai nebūs atšķirami no profesionālas kameras uzņemtajiem. Pēc fotogrāfa pieredzes var spriest, ka vislabāk izgaismotās fotogrāfijas sanāks, nepietuvinot kameru un neizmantojot platleņķa iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotogrāfija spēj no jauna izraisīt emocijas un palīdz mums atcerēties notikumus, kuri citādāk vienkārši izbalētu un aizmirstos – tā uzskata fotogrāfs Valdis Skudre, kurš būs Latvijas žūrijas pārstāvis Huawei mobilās fotogrāfijas un video konkursā Next Image 2020. Viņaprāt, Latvijā ir daudz talantīgu jauno fotogrāfu, tādēļ pats galvenais ir aizmirst paškritiku un uzdrošināties parādīt savus darbus visai pasaulei.

Runājot par jaunajiem Latvijas fotogrāfiem, Valdis Skudre saredz lielu izaugsmi vietējā mērogā: "Fotogrāfija kā tāda kļuvusi krietni populārāka un arī jauno fotogrāfu ir vairāk nekā tad, kad ar to sāku nodarboties es. Šīs konkurences dēļ jaunie fotogrāfi ir spiesti būt radošāki. Turklāt mēs dzīvojam diezgan plakanā vidē bez pārāk iespaidīgiem dabas skatiem, tāpēc darbu autoriem vairāk jāpiedomā pie tā, kur meklēt šīs elpu aizraujošās vietas un skatus, kas būtu fotogrāfijas vērti." Kā vērtē pieredzējušais fotogrāfs, mūsmājās ir daudz talantīgu dabas, ainavu, ceļojumu, kā arī pilsētvides un portretu fotogrāfu.

Viena no galvenajām lietām, kas atšķir labu fotogrāfiju no pārējiem darbiem, ir tās spēja nodot emocijas. Kā stāsta V. Skudre, fotogrāfiju uzdevums ir ne vien likt atkārtoti sajust jau piedzīvotas emocijas, bet arī radīt jaunas, vēl nebijušas sajūtas. "Fotogrāfija spēj mūsos raisīt ļoti bagātīgu un krāsainu emociju un sajūtu gammu – tā var motivēt, palīdzēt noteikti jaunus dzīves mērķus, apskatīt jaunas vietas, kā arī izbaudīt ko jaunu uz savas ādas. Taču tikpat iespējams, ka kādam tā atgādina par pagātni un liek pārdomāt līdz šim pieredzēto," tā fotogrāfs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Foto meistardarbi, kas uzņemti ar mobilo tālruni

Lelde Petrāne, 13.09.2019

Konkursa galveno balvu ieguvis fotogrāfs no Čehijas, kas pārsteidza žūriju ar fotogrāfiju ar nosaukumu «Diena, kad piedzima mana meita». Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Avots: Huawei

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar uzvarētāju paziņošanu noslēdzies mobilās fotogrāfijas konkurss «Huawei InFocus Awards 2019». Kopumā trīs kārtās vērtēti 123 478 iesniegtie darbi, tostarp 3205 pieteikumi no Latvijas.

Konkursa galveno balvu gan ieguvis fotogrāfs no Čehijas, kas pārsteidza žūriju ar fotogrāfiju ar nosaukumu «Diena, kad piedzima mana meita».

Lai atbalstītu mobilās fotogrāfijas un videogrāfijas mīļotājus, šā gada jūlijā Huawei lietotājiem izsludināja konkursu «Huawei InFocus Awards 2019». 356 dalībnieki iesniedza foto kategorijā «#Emocijas» (#EmotionTag), 113 - kategorijā «Sejas» (Faces), 398 - kategorijā «Sveika, dzīve!« (Hello Life), 4 - kategorijā «Stāstu režģis»(Storyboard), 1020 - kategorijā «Atklāj pasauli» (Going the distance), un 11 - kategorijā «Dzīvo šeit un tagad»(Life Now). Starp visām dalībvalstīm vislielākais pieteikumu skaits bija no Turcijas, Lietuvas, Polijas un Bulgārijas. Savukārt interneta lietotāji par savu favorītbildi nobalsoja 718 068 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Žurnāla Dienas Bizness izdevums #12

DB, 24.03.2020

Dalies ar šo rakstu

Lasi žurnāla "DienasBizness" 24. marta numurā:

  • viedokļi - COVID19 un situācija tirgū
  • aktuāli - kā COVID19 ietekmi mazinās Baltijas valstu valdības
  • pētījums - kā valdības atbalsta uzņēmējus pasaulē
  • tēma - kino industrija Latvijā un pasaulē. Pieredzē dalās producents un režisors Andrejs Ēķis, EGO MEDIA valdes priekšsēdētājs un producents Guntis Trekteris un amerikāņu producentu Džefs Mousts (Jeff Most)
  • atkritumu apsaimniekošana - Getliņi EKO gatavojas nākamajam attīstības posmam
  • nekustamais īpašums - gada 25 lielākie nekustamā īpašuma darījumi
  • intervija - Ieva Plaude, "Lawrence Asset Management" izpilddirektore
  • darba vide - uzņēmumi domā ārpus ierastajiem rāmjiem un ieteikumi attālinātam darbam

Īpaša sadaļa veltīta tūrismam:

  • vīrusa cirtiens tūrisma nozarei
  • intervija - Uldis Alksnis, JekabaCelojumi valdes priekšsēdētājs
  • uzņēmēja Oļega Fiļa mūža projekts - Nurmuižas Pils atjaunošana
  • FlyMeAway dibinātājs Jurģis Sedlenieks un viņa SPA projekts Pāvilostā
  • neparasti brīvdienu maršruti un brīva laika pavadīšanas iespējas
  • ieraugi Latviju no jauna
  • pieredzes stāsti no tūrisma pakalpojumu sniedzējiem Purvu bridēji, Eži, Hiking in Latvia
  • dzīvesstils - Katrīna Caune, Ase Model Management līdzdibinātāja; Māris Upenieks, Kā tur ir bloga autors; Andrejs Zavadskis, fotogrāfs.

Abonējiet, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) 5.augustā Mežaparka Lielajā estrādē atklāja pieteikšanos inovatīvo biznesa ideju konkursam “Ideju kauss 2021”.

“Ik gadu redzam, kā konkursa laureāti no biznesa idejas nonāk līdz dzīvotspējīgam biznesam un pilnvērtīgam produktam. Šogad esam palielinājuši gan balvu fondu, gan finālistu skaitu, lai no pandēmijas posma izietu vēl spēcīgāki. Turklāt pētījumā par uzņēmējdarbības uzsākšanu secinājām, ka aptuveni katram ceturtajam Latvijas iedzīvotājam savs bizness ir sapnis, kamēr nerealizēta biznesa ideja kopumā – 39% cilvēku,” akcentē LIAA Tehnoloģiju departamenta direktore Lauma Muižniece.

LIAA inovatīvo biznesa ideju konkursu “Ideju kauss”, kurā ikviens Latvijas iedzīvotājs vecumā no 18 gadiem ir aicināts piedalīties, organizē 13. reizi. Ņemot vērā šī gada konkursa konceptu “Domā skaļi!”, par atklāšanas pasākuma norises vietu simboliski tika izvēlēta Mežaparka Lielā estrāde, iedrošinot sabiedrību aktīvi ģenerēt savas biznesa idejas un izteikt tās skaļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple iPhone 15 ir pieejams jau kādu laiku. Un šobrīd iPhone 15. sērijas tālruņi ir jaunākie un labākie pieejamie Apple tālruņi tirgū. Tie piedāvā vairākas jaunas funkcijas un uzlabojumus salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi, tostarp pārveidotu dizainu, ātrāku procesoru un labāku kameru sistēmu.

Bet vai tiešām katru gadu ir nepieciešams atjaunināt savu iPhone uz jaunāku modeli, vai arī iPhone 14 joprojām ir pietiekami labs? Noskaidrosim, ko piedāvā Apple iPhone 15, un salīdzināsim šo jauno tehnoloģisko brīnumu ar savu priekšteci – iPhone 14.

Iepazīsties ar Apple jaunākajiem modeļiem

Tāpat kā katru gadu, Apple neaprobežojas tikai ar vienu jaunu tālruņa izlaidumu; tā vietā iPhone 15 sērija piedāvā vairākus jaunus tālruņu modeļus. Šī pieeja nodrošina, ka cilvēkiem ir iespēja izvēlēties sev piemērotāko ierīci, kas lieliski atbilst viņu vajadzībām un vēlmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir pienācis laiks, kad mēs daudz laika pavadām mājās: strādājam, mācāmies, atpūšamies. No vienas puses, ierobežojumu periodā nav viegli pielāgoties jauniem dzīves apstākļiem, bet, no otras puses, paveras jaunas iespējas, parādās dažādas perspektīvas. Šāds visādā ziņā grūts laiks ir lieliski piemērots jauninājumiem, piemēram, jaunas interesantas profesijas apgūšanai. Lielisks laiks papildus izglītībai. Tālmācība, internets un portatīvie datori palīdzēs mācīties un sākt pelnīt.

Dīkstāves periodu ir nepieciešams izmantot efektīvi, galvenais ir pārvarēt savas bailes un slinkumu. Darot drosmīgas lietas, mēs varam pārvietot pat kalnus. Padomā, kādas iespējas tev pavērsies, kad iegūsi jaunu profesiju vai iemaņas. Protams, profesijai jābūt pieprasītai un labi apmaksātai. Pretējā gadījumā jūs nesaņemsiet lielu prieku no mācību procesa.

Visatbilstošākās un labi apmaksātās profesijas ir diezgan viegli apgūstamas. Viss, kas Jums nepieciešams, ir brīvais laiks mācībām un portatīvie datori. Mūsdienās vispieprasītākā profesija, ko es gribētu pieminēt, ir tīmekļa izstrādātājs. Tieši viņš veido funkcionējošas vietnes, dinamiskas tīmekļa lapas, tīmekļa saskarnes un tā tālāk. Lokdauna laikā pieprasījums pēc šāda darba ir eksponenciāli pieaudzis, un jūs varat sākt ar to nodarboties. Tīmekļa izstrādes datoram ir nepieciešams labs procesors. Nepieciešams procesors no 3Hz.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Vai tiešām tikai negodīgi cilvēki uzsāk biznesu un ģenerē idejas?

Jānis Palkavnieks, "Draugiem Group" runasvīrs, konkursa "Ideju kauss" žūrijas pārstāvis, 27.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā 37% iedzīvotāju uzskata, ka raksturīgākais stereotips par uzņēmējiem – negodīgi cilvēki, sekojot apgalvojumam – uzņēmēji nāk no pārtikušām ģimenēm.

Tas secināts Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) konkursa "Ideju kauss" ietvaros veiktajā pētījumā, kas realizēts sadarbībā ar kompāniju "Norstat".

Lai gan esam jauna valsts ar progresīviem un inovatīviem biznesa risinājumiem, tomēr iespaids par uzņēmējdarbību kopumā velkas līdzi kopš 90. gadiem, kad likumdošanas nepilnības un sava veida grēkošana raksturoja lielu daļu šīs vides, un tas aktīvi ietekmē sabiedrisko domu joprojām, bet kā to labot? Vai tiešām tikai negodīgi cilvēki uzsāk biznesu un ģenerē idejas?

Patlaban parādās arvien vairāk uzņēmumu, kur profesionālo darbību raksturo augsti ētikas standarti un godīga komercprakse. Taču galveno problēmu iezīmē publiskā komunikācija, jo uzņēmumu īpašnieki vai runas personas izvēlas klusēt. Šāda attiecību uzturēšana, nepopularizējot ilgtspēju, izraisa tieši pretēju efektu – palielina iespēju, ka cilvēki izvairīsies no debijas uzņēmējdarbībā un vairos stereotipus par biznesmeņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Nevajadzētu būt iecietīgiem pret uzņēmumiem, kas turpina strādāt Krievijā

LETA/BNS, 15.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas uzņēmumi, kas turpina strādāt Krievijā, rīkojas neētiski un amorāli, pret tiem nevajadzētu izturēties iecietīgi un tiem jāsaprot, ka Krievijā tiem var draudēt nacionalizācija, piektdien brīdināja Lietuvas ārlietu viceministrs Simons Šatūns.

Tā viņš Lietuvas sabiedriskajam radio komentēja izskanējušo informāciju, ka Lietuvas pārtikas produktu ražotājam "Vičiūnu grupe", kas ir zīmola "Viči" īpašnieks un kuru Ukraina ir iekļāvusi starptautisko kara sponsoru sarakstā, piederošā ražotne Kēnigsbergas (Karaļauču) apgabala Tilzītē (padomju laikā pārdēvēta par Sovetsku) "Vičīūnai-Rus" pārstāvēja Krieviju augsta līmeņa sanāksmē Maskavā ar Kubas delegāciju.

Lietuvas ārlietu viceministrs uzsvēra, ka tas ir jautājums par ētiku un morāli. "Es nezinu, cik iecietīgi mēs varam izturēties pret tādiem uzņēmumiem, kas joprojām reāli ir iesaistīti Krievijas ekonomikas veidošanā. Mūsu pozīcija ir ļoti skaidra, un ir žēl, ka daži uzņēmumi to nedzird," sacīja Šatūns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā paviršība sociālajos tīklos var maksāt karjeras izaugsmi?

Artūrs Bļinovs, Human Source valdes priekšsēdētājs, Ervīns Čukurs, Human Source valdes loceklis, 08.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsu ieraksti sociālo mediju platformās, atbalstītās un pārsūtītās ziņas, bilžu atlase, cilvēki, kuriem sekojam, – tas viss veido mūsu “digitālo reputāciju”, kas kļūst aizvien nozīmīgāka karjeras veidošanā.

Digitālais “es” pastāsta par kandidātu to, ko darba intervijā tas atturēsies pieminēt, tāpēc sociālo mediju profila analīze potenciālā darba devēja acīs kļūst par vienlīdz nozīmīgu kā saruna ar cilvēku. Un tam ir divi iemesli, – pirmkārt, darba devējs grib pārliecināties, ka savā kolektīvā uzņems cilvēku, kura vērtību sistēma ir līdzīga uzņēmumā vai institūcijā esošajai. Otrkārt, ja darbā tiks pieņemts cilvēks, kurš sociālo mediju platformās uzvedas izaicinoši, darba devējs uzņemas risku savai reputācijai. Tāpēc pārliecība, ka sociālie mediji ir mūsu “privātā telpa” atbilst patiesībai vien daļēji, – jāapzinās, ka jaunajā kolektīvā mēs ienāksim kopā ar savu privāto telpu un mūsu izpausmes tajā var tikt asociētas ar uzņēmumu vai institūciju, kurā strādājam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

OnePlus jaunākajā flagmanī 7 Pro iestrādājis šobrīd tik aktuālo izbīdāmās kameras risinājumu, taču aizmirsis par bezvadu uzlādi

Ķīnas zīmols OnePlus jau krietnu laiku mērķtiecīgi veido elitāru tēlu un uzaudzējis paprāvu fanu pulciņu. Ar jauno flagmani 7 Pro tas cierē uz plašāku atzinību. Šajā lielajā tālrunī apvienotas faktiski visas šodienas labākajiem viedtelefoniem piemītošās īpašības, izņemot bezvadu uzlādi.

Dizains

Kamēr citi ražotāji cenšas savus labākos viedtelefonus iedabūt pēc iespējas kompaktākā un slaidākā korpusā, OnePlus nebaidās piedāvāt masīvāku risinājumu. 7 Pro gluži nekrīt acīs ar milzu izmēru, tomēr ar 206 gramu svaru un 8,8 milimetru biezumu tas plaukstā ir labi jūtams.

Ražotājs arī piešķīris telefonam dažas citas atšķirības zīmes, kas palīdz izcelties ļoti līdzīgo ierīču lērumā. Redzamākā ir savdabīgais toņmaiņas krāsojums. Tas gan nav unikāls, jo Huawei jau pirms pusotra gada ar līdzīgu sāka izdaiļot P20. Mūsu rīcībā pabija zilas krāsas ierīce ar gaišāku apakšu un tumšāku augšu, kas gaismā maina toni uz gaišāku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Būvnieku karteļa lieta var izgāzties drīz vai arī Eiropas Tiesā

Romāns Meļņiks, Jānis Goldbergs, 28.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvnieku karteļa lieta iekustinājusi vairākus aspektus gan konkurences, gan iepirkumu, gan publiskās komunikācijas jomā.

Bijuši visnotaļ skaļi paziņojumi par to, ka vajadzētu piedzīt valsts pasūtītājiem radītos zaudējumus no būvniekiem, otrajā plānā paturot faktu, ka vairumā gadījumu Konkurences padomes lēmums pārsūdzēts. Ar 56 balsīm “par” otrajā lasījumā Saeimā pieņemti grozījumi Publisko iepirkumu likumā, kas pēc būtības paredz, ka uz karteļa dalībniekiem pasūtītāji var skatīties ar aizdomām, nesagaidot tiesas nolēmumu.

Zvērināts advokāts Artūrs Spīgulis ir pārstāvējis dažus būvniekus šajā lietā, to iepazinis un piekrita atbildēt uz Dienas Biznesa jautājumiem gan par likuma grozījumu trūkumiem, gan pierādījumu trūkumiem pašā karteļa lietā, gan iespējamām sekām, pāragri uzsākot piedziņas procesus pret pašmāju uzņēmumiem, a priori paredzot tirgu nodot ārvalstnieku ziņā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Sony Xperia 10 II" ir šaurāks nekā vairums konkurentu, taču piedāvā gana lielu ekrānu un iespēju to viegli sadalīt divās daļās.

Tālā pagātnē palikuši tie laiki, kad "Sony" ražoja vienus no iekārojamākajiem tālruņiem. Plāni, spīdīgi, vieni no pirmajiem ūdensdrošajiem. Pēc pamatīgā atkritiena, japāņi cenšas izkārpīties no bedres, un pavisam nesen izrādīja jaunākos lolojumus – "Xperia" sērijas modeļus "1 II" un "10 II". Pirmais "DB.lv" rīcībā nonāca vidējās klases pārstāvis "Xperia 10 II".

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Jaunā "Sony" ierīce patiks nelielo telefonu kārotājiem. Sen nebija nācies lietot tik slaidu telefonu, ar kuru ir tik parocīgi darboties vienā plaukstā. Pat neraugoties uz to, ka "Xperia 10 II" ir gana plašs 6 collu displejs. Ērtuma pamatā ir "Sony" pirms dažiem gadiem pieņemtais lēmums izmantot ekrānus ar 21:9 malu attiecību, kā rezultātā telefons ir šķietami nesamērīgi garš, toties šaurs. 6,9 centimetru platums ir nepilnu centimetru mazāk par vidusmēra viedtelefona "vidukļa apmēru", taču ikdienas lietošanā tas ir ļoti jūtams. Tāpat kā 151 grama svars, kura dēļ japāņu darinājums šķiet neparasti viegls un gaisīgs. Tas arī atbilst IP68 ūdens izturības standartam, kas ļauj ierīcei pusstundu peldēt pusotru metru dziļi saldūdens tilpnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meža nozares uzņēmumi pērn ir uzstādījuši nebijušu neto apgrozījuma pieaugumu – par 25%, sasnieguši rekordu, ko veicināja produkcijas globālā inflācija un arī ražošana.

To liecina SIA Lursoft datubāzē iesniegto meža nozares uzņēmumu gada pārskatu dati. Vērtējot pēc neto apgrozījuma, 2018. saimnieciskajā gadā nozares līderi – valsts mežu apsaimniekošanas AS Latvijas valsts meži un AS Latvijas finieris – ir noturējuši savas pozīcijas, trešajā vietā joprojām ir SIA Kronospan Riga. Savukārt būtisku apgrozījuma pieaugumu – vairāk par 10 milj. eiro – pērn veica 22 uzņēmumi, vairāk par vienu milj. eiro to iespēja 79 uzņēmumi. Nozares eksperti neatceras, kad iepriekš ir bijis tik straujš ienākumu pieaugums nozarē, jo jau 5% ir labs rādītājs, 10% skaitās izcils, bet 25% tiek vērtēts kā fantastika – acīm redzamais, neticamais.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taksometru vadītāju reģistrā iekļauti pirmie Ukrainas iedzīvotāji

Db.lv, 25.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija Taksometru vadītāju reģistrā reģistrējusi pirmos Ukrainas iedzīvotājus, informē Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone.

Pirmie divi Ukrainas iedzīvotāji Taksometru vadītāju reģistrā iegrāmatoti piektdien.

"Ukrainas iedzīvotājiem, kuri devušies bēgļu gaitās Krievijas izraisītā kara Ukrainā dēļ, tiek dota iespēja bez valsts valodas zināšanām strādāt par taksometru vadītājiem Latvijas teritorijā," norāda Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Viņš arī aicina iedzīvotājus būt saprotošiem, ja šie autovadītāji uzreiz nesapratīs visu pasažieru teikto un nevarēs atbildēt latviešu valodā, kā arī būt atsaucīgiem, lai šis laiks, ko Ukrainas iedzīvotāji pavada prom no mājām, viņiem būtu vieglāks.

Ukrainas pilsoņiem, lai reģistrētos Taksometru vadītāju reģistrā, netiek izvirzītas prasības par valsts valodas zināšanām, kā arī netiek prasīts apliecinājums par vadīšanas tiesību aizlieguma neesamību, kas ir prasība gadījumos, ja vadītāja apliecība izsniegta ārvalstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Policija prezentē šoferu kontrolei paredzēto netrafarēto auto ar 360 grādu kameru

LETA, 22.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija (VP) prognozē, ka ar jauno 360 grādu novērošanas sistēmu dažu stundu laikā varēs konstatēt 20 līdz 30 ceļu satiksmes noteikumu pārkāpējus, žurnālistiem pastāstīja VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

VP šodien prezentēja ar 360 grādu kameru aprīkotu netrafarētu policijas automašīnu, kas, neapturot transportlīdzekli, spēs konstatēt dažādus autovadītāju pieļautoss pārkāpumus.

Prezentētais transportlīdzeklis ir pelēkas krāsas «Renault Trafic dci 145» modeļa mikroautobuss, kurš pilnvērtīgu patrulēšanu sāks jau no šodienas.

Kā pastāstīja VP Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs, 2017.gadā valdība atbalstīja Ceļu satiksmes drošības koncepciju un viens no veicamajiem pasākumiem bija specializētas sistēmas izveide, kura spēj nolasīt numurzīmes un fiksēt pārkāpumus, neapstādinot transportlīdzekļa vadītāju.

Konkrētā automašīna ir aprīkota ar četrām kamerām un mikroautobuss izvēlēts, jo tas ir augstāks par vieglajiem auto, kā rezultātā arī kameras redzamība ir labāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 laiks ir mainījis cilvēku paradumus e-komercijā, un pieaugošajam pieprasījumam un klientu prasībām pretī ir jāliek efektīvs piegādes ātrums un pēc iespējas plašāks preču sortiments.

Tāds ir kopīgais secinājums pēc radošās konferences “Loģistika e-komercijā”, kuru izdevniecība Dienas Bizness organizēja sadarbībā ar VAS Latvijas Pasts, SIA Omniva, SIA Rimi Latvia, tirdzniecības centru internetā 220.lv un SIA SSI Schaefer.

Pasts e-komercijas laikmetā

Vēl aizvien Latvijas Pasta īpašumā ir pasta nodaļas, kuras izveidotas pirms 100 gadiem, kad valdīja zirgu transports un telegrāfs, tomēr šīs aizpagājušā gadsimta liecības uzņēmumā mudinājušas VAS Latvijas Pasts valdes priekšsēdētāju Mārci Vilcānu domāt par nākotni.

Patlaban vairs tikai daži sūta vēstules papīra formātā, toties teju katrs ir iegādājies preci internetā, un nereti to piegādā Latvijas Pasts. Uzņēmums pēdējos gados ir atdzimis jaunā veidolā kā e-komercijas loģistikas realizētājs, un šī joma ik dienu piedāvā jaunus izaicinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu tehnoloģiju parādīšanās un esošo attīstība īpaši ietekmē gados jaunākus cilvēkus, kuri vēlas paši pirmie izmēģināt visu nebijušo un inovatīvo. Šī gadsimta tehnoloģiju birums strauji maina arī nodarbošanās un peļņas iespējas, aizvien biežāk dodot iespēju tieši jauniešiem kļūt par neticami veiksmīgiem uzņēmējiem, miljonāriem un pelnīt krietni vairāk par vecākiem.

Kā tas iespējams? Kas jādara, lai jau 20 – 30 gadu vecumā nonāktu miljonāru sarakstos, baudītu atvaļinājumu eksotiskās salās, brauktu ar paša nopelnītu jaunāko “Tesla” automobili?

Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” izveidojis apskatu ar pieciem ar tehnoloģijām saistītiem un teicami atalgotiem virzieniem, kas piesaista mūsdienu jauniešus un ļauj kļūt par savas dzīves noteicējiem.

Videospēļu strīmošana

Videospēļu spēlēšana un šī procesa filmēšana jau vairākus gadus saucama par īstu biznesu, kurā populārākie strīmeri spēj nopelnīt miljonus. Lieki teikt, ka gan videospēles, gan to strīmošana jeb straumēšana ir lauciņš, kas vairāk piemērots jauniešiem, kuri no šīs nodarbes gūst ne tikai labas emocijas, bet arī lielu skatītāju pulku un dažkārt vairākus miljonus dolāru kabatā. Tiesa, ja pievēršas šai lietai nopietni, tad izrādās, ka nekāds vieglais darbs tas nav. Profesionāli videospēļu strīmeri ar to nodarbojas vairāk nekā desmit stundas dienā, taču pašā “karjeras” sākumā katra stunda, ko nepavadi strīmojot, nozīmē zaudētus sekotājus un abonentus. Viens no pazīstamākajiem strīmeriem ir 30 gadus vecais Tailers Blevins, kurš plašāk zināms ar segvārdu Ninja. Viņš agrāk aktīvi darbojās videostraumēšanas platformā “Twitch”, taču šobrīd biežāk redzams “YouTube”, kur saviem video savācis 2,5 miljardus skatījumu un ap 24 miljoniem sekotāju. Jaunieša nodarbošanās ļāvusi viņam līdz šim nopelnīt ap 40 miljoniem dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Datortehnikas vairumtirgotāja AS "Capital" apgrozījums pagājušajā gadā varētu būt sasniedzis 24 miljonus eiro, pastāstīja "Capital" valdes loceklis Ivars Šulcs.

Tādējādi kompānijas apgrozījums pēc varētu būt audzis par apmēram 20%.

"Mums gads ir bijis ļoti labs, un, pēc operatīvajiem datiem, mēs esam sasnieguši rekordlielu apgrozījumu - vairāk nekā 24 miljonus eiro. Taču mums kā akciju sabiedrībai auditētais gada pārskats tiks sagatavots līdz augustam," sacīja Šulcs.

Apgrozījuma pieaugumu Šulcs skaidroja ar jauno tirgus nišu apgūšanu. "Mēs iegājām jaunās tirgus nišās un centāmies saprast, ko šodien tirgus gaida no informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmumiem. Šis ir pārmaiņu laiks, un biznesa modelis, kad datori vienkārši tiek nopirkti un pārdoti, vairs īsti nedarbojas," viņš skaidroja.

Runājot par mūsdienās pieprasītākajām nišām IT nozarē, Šulcs atklāja - ja agrāk tika pirktas filmas, kas ierakstītas DVD, un mūzikas ieraksti CD formātā, tad tagad tiek maksāta mēneša maksa straumēšanas platformām, mūzika tiek klausīta "Spotify", filmas tiek skatītas "Netflix".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēji, kuri aizņemti nepārtrauktā īso distanču skrējienā: produkts-klients, ieņēmumi-nodokļi, ļoti reti atrod laiku, lai apstātos, atvilktu elpu un paskatītos apkārt. Taču mainās ne tikai gadalaiki, bet arī civilizācija. Un, ja, ielūkojoties internetā, uzņēmējs domā: tas uz mani neattiecas, viņš dziļi maldās.

Aplūkosim piemēru. Kad jauns puisis vai meitene sociālajos tīklos uzvedas ne tā, kā apkārtējiem gribētos, nostrādā senie instinkti, bet jau mūsdienīgā izpausmē. Neveiksmīga publikācija, fotogrāfija vai komentārs var ieslēgt kibermobingu – cilvēka emocionālo pazemošanu internetā. Tas var izraisīt sociālo stigmatizāciju (kauna, negoda zīmes piešķiršanu). Pusaudzim tas var būt pilnīgi negaidīti. Lieta var beigties ar dziļu psiholoģisku drāmu.

Bet atgriezīsimies pie biznesa. Pārvietojot biznesu vai tā virzīšanu internetā, uzņēmējs padara savu zīmolu par “publisku personu”. Viņš var viegli uzkāpt uz politkorektuma, jaunas ētikas un tamlīdzīga grābekļa. Vecie sakāmvārdi, teicieni un joki jaunajā realitātē kļūst eksplozīvi. Šeit nebūs pietiekami vien sekot līdzi valodas lietojumam. Nepieciešams kontrolēt gan štata darbiniekus, gan apkalpojošos ārštata darbiniekus. Tagad kā nekad agrāk ir aktuāls tas, ko 20. gadsimta otrajā pusē rakstu sērijā Vadība rakstīja L. Rons Habards:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikvienam no mums ir sava gaume attiecībā uz dažādām ikdienas lietām, kā, piemērām, mūziku, kino un pat arī fotografēšanas veidu. Šoreiz vienotā izaicinājumā ir metušies digitālā satura veidotāja Ievai Florence-Vīksne un reperis Edavārdi (Eduards Gorbunovs), lai uzņemtu izcilus attēlus ar jauno Huawei Mate 50 Pro viedtālruņa kameru trīs fotografēšanas kategorijās, kurās izšķirošā balss būs abu sekotājiem, kas trīs kārtās izvēlēsies savu favorītbildi.

Cik tuvu vien var

Viena no kategorijām, kurā abi influenceri sacentīsies par labāko attēlu, ir Macro fotogrāfija. Šī īpašā tuvplāna kategorija izceļas ar mazu detaļu vai objektu iemūžināšanu izteiktā fokusā, kas rada sajūtu, ka objekts ir lielāks nekā dzīvē.

“Jaunais Huawei Mate 50 Pro viedtālrunis ļauj uzņemt niansētas fotogrāfijas tik vien kā no 2,5 cm attāluma, tādējādi sākumā acij nemanāmām detaļām kļūstot par lielizmēra mākslas darbiem. Fotogrāfam atliek tikai ar pieskārienu izvēlēties vietu kompozīcijā, kuru izteikti fokusēt, izmēģinot dažādus variantus un nonākot pie savas mīļākās versijas,” stāsta Huawei produktu apmācību vadītājs Mikus Tillers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Samsung" pašā gada sākumā prezentētais "Note 10 Lite" sniedz iespēju lielākam patērētāju lokam izmantot "S Pen" irbuļa priekšrocības

Pašā gada sākumā, kad viedtelefonu pasaulē valda relatīvs klusuma periods, "Samsung" pārsteidza daudzus. Bez ierastās patērētāju «iesildīšanas» un kacināšanas ar informācijas drumslām par gaidāmajiem jaunumiem, pārdošanā tika laistas pērnā gada flagmaņu "Galaxy S10" un "Galaxy Note 10" "vieglās" versijas "Lite".

Ja "S" sērija jau iepriekš pieredzējusi lētāku modeli, tad "Note" šādu «sānsoli» prom no elitārisma sper pirmoreiz.

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

"Note" kopš pirmsākumiem bijis biznesa klases tālrunis – gaumīgs, funkcijām bagāts un atbilstoši arī dārgs. Savukārt "Lite" koncepts paredz, ka ierīcei kaut kas tiek atņemts, lai padarītu to masām pieejamāku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmēji, apvienojot spēkus ar Latvijas Universitātes un Rīgas Tehniskās universitātes zinātnieku un inženieru komandām, radījuši pirmo mobilo smaržu kameru "Scent Camera", kas ļauj uzsūkt, saglabāt un smaržot iepriekš ievāktās smaržas. Pateicoties ierīcei, ikvienam būs iespēja saglabāt savā bērnībā ceptās maizes smaržu, mīļāko ziedu vai neaizmirstama piejūras atvaļinājuma aromātu.

"Laika gaitā katra no mūsu maņām ir ieguvusi savu ierakstīšanas tehnoloģiju un tikai smaržas vēljoprojām ir tajā pašā pieejamības stadijā kā pirms 100 gadiem. Piemēram, fotogrāfija no ekskluzīvas, ar īpašām zināšanām darbināmas foto ierīces ir attīstījusies līdz viena klikšķa risinājumam mūsu telefonā. Taču, lai sajustu smaržu, mums ir pieejami vai nu iepriekš sagatavoti aromāti, vai ir nepieciešamas specifiskas ierīces un dziļas zināšanas, lai radītu savu aromātu. Mēs vēlamies panākt, lai cilvēki var saglabāt smaržas tik pat viegli kā uztaisīt fotogrāfiju vai nofilmēt video telefonā," stāsta "Scent Camera" vadītājs Sandris Mūriņš.

"Scent Camera" tehnoloģija ir balstīta gāzu hromatogrāfijas tehnoloģijās, kas tiek izmantota zinātniskiem nolūkiem. Plānots, ka nākotnē smaržu kamera ļaus ne tikai uzsūkt uzglabāt un atbrīvot smaržu, bet arī izveidot smaržu kopijas vēlamajā daudzumā, savai individuālai smaržu kolekcijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei" vidējās klases "P Smart" sērijas ceturtais modelis "Pro" piedāvā ekrānu bez traucēkļiem un interesantu kameras risinājumu

Jau trešo gadu pēc kārtas Ķīnas tehnoloģiju kompānija "Huawei" iesākusi, laižot klajā gados vai sirdī jaunajiem lietotājiem paredzētu "P Smart" sērijas viedtālruni. 2018.gada celmlauzim gadu vēlāk sekoja "P Smart 2019", vasarā pa vidu iespraucās "P Smart Z" ar inovatīvu izbīdāmu priekšējo fotokameru un tagad saimei pievienojas "P Smart Pro". Kādēļ gan šī vidējās klases ierīce izpelnījusies tik drīzu atjauninājumu un vai tā vispār ir pircēju uzmanības vērta?

Vidējā klase viedtālruņu tirgū ir izplūdusi visos virzienos. Tajā ražotāji pamanās iemānīt gan pablāvas ierīces, kuru galvenais trumpis ir zema cena, gan visnotaļ respektējamus produktus, kas dažās sfērās pat izaicina flagmaņus. Par spīti ambiciozajam vārdam "Pro" nosaukumā, jaunais "P Smart" ir kaut kur pa vidu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pēc aktrises Pārkeres ieraksta sociālajos tīklos augusi Long Chips popularitāte

LETA, 12.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Holivudas aktrises Sāras Džesikas Pārkeres ieraksta sociālajos tīklos, pieminot SIA "Pērnes L" ražotās kartupeļu čipsu plāksnītes "Long Chips", augusi šo čipsu popularitāte Latvijā, aģentūrai LETA atzina "Pērnes L" eksporta direktors Kristaps Radziņš.

Vienlaikus viņš norādīja, ka par peļņas un apgrozījuma kāpumu saistībā ar Pārkeres ierakstu patlaban runāt ir pāragri. "Tas nav tik vienkārši," sacīja Radziņš.

Viņš atzīmēja, ka pašlaik vērojams čipsu popularitātes pieaugums Latvijā, tādējādi aktrises ieraksts un fotogrāfija sociālajā platformā "Instagram" pozitīvi ietekmē vietējā tirgus apguvi.

"Tagad cilvēki fotografējas ar mūsu čipsiem un publicē bildes sociālajos tīklos," piebilda Radziņš.

Viņš norādīja, ka kompānijas ražotā produkcija jau gadiem pieejama visos lielākajos Latvijas veikalu tīklos, taču, spriežot pēc cilvēku aktivitātes sociālajās platformās, daļa sabiedrības "Pērnes L" čipsus nebija pamanījusi.

Komentāri

Pievienot komentāru