Jaunākais izdevums

Ženēvas auto šovā spožākā konceptmodeļa tituls noteikti pienākas Alfa Romeo Bertone Pandion. Futūriskais eksemplārs ar spārnotajām 3,6 metrus garām durvīm bija ekspertu un apmeklētāju iecienītākais modelis.

Pirmajā brīdī ieraugot ar kādu plašu vēzienu no aizmugures uz augšu tiek atvērtas Alfa Romeo Bertone Pandion durvis, škiet ka ar auto ir noticis kaut kas nelāgs. Jo durvis, ja tā var nosaukt to automašīnas daļu, kas tiek pacelta augšup, stiepjas no priekšējām līdz aizmugurējām riteņiem. No malas izskatās, ka Bertone ir izgudrojis jaunu stratēģisko ieroci, kas varētu izpildīt to pašu, ko savulaik Padomju Armijas ierindā pildīja slavenās katjušas. Pandion motortelpā darbs tiek uzticēts 450 ZS jaudīgajam 4.7 litru astoņcilindru benzīnmotoram. Loģiski, ka šis Bertone Pandion paliks izstādes eksponāta ādā, kaut gan, ja to izripinātu uz koplietošanas ceļiem, tad šis monstrs varētu noslaucīt degunu dažam labam superauto, jo 4.6 metrus garais dīvainis svēršot tikai vienu tonnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiekoties ar Latvijas Ministru prezidentu Valdi Dombrovski, Romas katoļu baznīcas pāvests Benedikts XVI pauda savu gandarījumu, ka Latvija veiksmīgi atveseļojas no krīzes.

Savukārt V.Dombrovskis pāvestam nodeva sveicienus no Latvijas tautas, aicināja pāvestu atbalstīt Latvijas kandidatūru Pasaules jauniešu dienu pasākuma rīkošanai 2015. gadā, kā arī apmeklēt Latviju.

Premjers sarunā ar pāvestu norādīja, ka Latvijas valdības veiktās reformas ekonomikas izaugsmes atjaunošanā ir apliecinājums, ka, izlēmīgi īstenojot reformas, ir iespējams atgūt finanšu stabilitāti un atgriezties pie izaugsmes.

Ministru prezidents tikās arī Vatikāna premjerministru kardinālu Tarčisio Bertoni (Tarcisio Bertone). Tikšanās laikā puses atzina, ka Latvijas un Vatikāna attiecības ir ļoti labas. Kardināls atzinīgi novērtēja Latvijas iniciatīvu pieteikt savu kandidatūru Pasaules jauniešu dienu organizēšanai 2015. gadā. T.Bertone atzinīgi novērtēja veiksmīgo sadarbību starp Latvijas valsti un baznīcu, sniedzot palīdzību maznodrošināto slāņiem un ģimenes institūta aizsardzību. Savukārt Vatikāna ārlietu ministrs Dominiks Mamberti (Dominique Mamberti) uzsvēra, ka Vatikānam ir svarīgi morālās atjaunotnes jautājumi postpadomju telpā. Premjers un kardināls bija vienisprātis, ka starptautiski Latvija un Svētais Krēsls ir vienoti kopīgā izpratnē par solidaritātes lomu Eiropā un pasaulē. Premjers uzsvēra, ka Latvija ir uzticīga solidaritātes garam Eiropā un pievērš uzmanību ES Austrumu kaimiņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmie Polijā ražotie Solaris autobusi Liepājā nonāks aprīļa beigās, pakāpeniski nomainot 17 gadus vecos un bieži lūstošos autobusus, kas pasažieru pārvadājums veica līdz šim, informē Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūra Liepājas sabiedriskais transports.

Plānots, ka pirmie jaunie autobusi Liepājas pilsētas maršrutu tīklā varētu uzsākt kursēt jau tuvāko nedēļu laikā, bet pilnībā autobusus Liepājas ielās plānots nomainīt tiklīdz pārvadātājs AS Liepājas autobusu parks tos saņems no ražotāja.

No 14. līdz 16. aprīlim AS Liepājas autobusu parks pārstāvji dosies uz Solaris rūpnīcu Polijā, lai piedalītos apmācībās par jaunajiem autobusiem un jau drīz pēc tam pirmos autobusus vestu uz Liepāju.

Pavisam Liepājas pilsētas vajadzībām tiks saražoti 43 jauni, moderni zemās grīdas Solaris autobusi, kas veiks reisus 1., 3., 4., 6., 6.a, 9., 9.a, 10., 10.a, 11., 11.a, 904., 912., 912.a un 912.b maršrutā. Zemās grīdas autobusiem visas durvis atrodas vienā līmenī, iekāpšana ir bez pakāpieniem un pasažieru salonā nav pakāpienu ejās, kas atvieglos iekļūšanu autobusā un pārvietošanos gan māmiņām ar bērnu ratiņiem, gan cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Pie vidējām durvīm autobusos būs uzstādīta rampa invalīdu ratiņu iebraukšanai autobusā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inovatīvas idejas un labākās prakses pārņemšana komplektā ar ugunsisturības un skaņas izolācijas sertifikāciju ir atvēris daudzus tirgus durvju ražotājam SIA Līva AB Nord.

Arī tādai jebkurai mājai nepieciešama elementa kā durvis ražošanā ir ne tikai iespējamas inovācijas, bet tās pat ir nepieciešamas, lai spētu īstenot dažādus un pirmajā brīdī pat šķietami neiespējamus uzdevumus. To savā darbībā ir īstenojis SIA Līva AB Nord valdes loceklis Dzintars Ābele. Uzņēmējs savulaik ir sācis no nulles un pakāpeniski daudzu gadu garumā ir spējis atklāt dažādus gan specifisku durvju ražošanas knifiņus, gan arī iedzīvinājis Latvijā ārzemēs noskatītus risinājumus durvju apdarē. Tomēr, nenoliedzami, ražošanas tehnoloģiju izstrādāšanas pamatā ir iegūtā izglītība Latvijas Lauksaimniecības Akadēmijas Kokapstrādes tehnologa specialitātē un pieredze savulaik vadot Rīgas mēbeļu kombināta fabrikas Teika cehu. SIA Līva AB Nord specializējas tikai durvju ražošanā pēc pasūtījuma, un tā dēvēto masveida lēto produkciju neražo. Pateicoties trīs dažādiem sertifikātiem – ugunsdrošības, skaņas izolācijas un tolerances (izgatavošanas precizitātes) uzņēmuma izstrādājumi ir atrodami ne tikai visdažādākajās būvēs Latvijā, bet arī Norvēģijā, Zviedrijā, Šveicē, arī Krievijā (Maskavā). Vēl vairāk – uzņēmuma ienākumi turpina pieaugt, pat neraugoties uz būvniecības apjomu sarukumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Uzņēmums SIA «SKYDAS» no jauna produkta Latvijas tirgū līdz pilnībā izmainītam metāla durvju tirgum

, 20.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms 12 gadiem, kad sākām savu darbību, ilgi domājām, kāds tad īsti būs produkts, ar ko mēs vēlamies strādāt, galu galā mēs nonācām līdz slēdzienam par labu mūsu lietuviešu partneriem – metāla durvju ražotājiem kompānijai SKYDAS, izvēloties tieši viņus par mūsu turpmāko sadarbības partneri un parakstot ekskluzīvo līgumu par pārstāvniecības izveidi visā Latvijas teritorijā.

Tā nu aizsākās mūsu kopējā sadarbība.

Ieviešot pavisam jaunu produktu Latvijas tirgū, tajā brīdī piedāvājumā konkurējošos uzņēmumos bija tikai vienkāršas metāla durvis, aplīmētas ar dekoratīvo pvc plēvi, kas būtībā liecina par to, ka, rūpnieciski ražojot tādu produktu, rūpnīca nav tehnoloģiski attīstījusies.

Iesākuma laikus atceramies kā šodienu, jo mūsu pirmo klientu reakcija bija dažāda, pamatā visi bija ļoti ieinteresēti par jauno produktu, bet diemžēl ne visi varēja tobrīd to atļauties, jo cenu starpība bija ļoti jūtama.

Jau nostrādājot nepilnus 12 gadus, esam kļuvuši plaši pazīstami un ieguvuši labu reputāciju, kas pamatā ir mūsu dzinulis turpināt uzsākto ceļu uz attīstību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilotprojekts, kura laikā piecos sabiedriskā transporta maršrutos - 1. trolejbusā, 10., 20., 28. un 60. autobusā pasažieru iekāpšana notiek pa priekšējām durvīm, tiek pagarināts līdz decembra beigām, informē «Rīgas satiksme».

Līdzšinējie dati uzrādījuši ļoti labus rezultātus un liecina, ka e-talona reģistrācija minētajos maršrutos ir palielinājusies par vairāk nekā 20%, kas pārsniedz uzstādīto mērķi. «Rīgas satiksmes» pārstāvis Viktors Zaķis min, ka tam par iemeslu varētu būt tas, ka pasažieri rīkojas citādāk, kad viņu rīcību redz transportlīdzekļa vadītājs. «Netiešā veidā vadītāji ir kļuvuši par kontrolieriem,» teic V.Zaķis.

Pilotprojekta termiņš pagarināts, lai pārbaudītu, kā minētā kārtība darbosies rudenī, kad transportā pārvietojas lielāks pasažieru skaits. Pilotprojekta darbība līdz šim tika vērtēta jūlijā un augustā, kad tiek apkalpots viszemākais pasažieru apjoms. Šo mēnešu laikā nācās secināt, ka vidēji viens transportlīdzeklis vienā maršrutā kavējas par 2 minūtēm. Atkarībā no tā, cik ilga būs kavēšanās noslogotākos reisos, tiks izvērtēts, vai projektu turpināt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Lielākās izredzes tikt Svētajā krēslā ir Ganas kardinālam, vērtē bukmeikers

Mārtiņš Apinis, 27.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaidāmā varas nodošana Vatikānā nav paslīdējusi garām arī totalizatoru industrijai un saskaņā ar kompānijas Optibet izliktajām likmēm vislielākās izredzes nokļūt Svetajā krēslā ir kardinālam no Ganas Pīteram Tarksonam.

Iespēju tam, ka viņš kļūs par jauno pāvestu, bukmeikers vērtē ar likmju koeficientu 3,5, līdz ar to katrs uz šo iespēju uzliktais lats tās piepildīšanās gadījumā likmes licējam transformējas 3,5 latos, tādējādi nodrošinot 2,5 latu peļņu.

Otrs zemākais koeficients – 5 – iespējai nokļūt amatā ir Itālijas prelātam, Vatikāna diplomātam Tarsizio Bertone, savukārt trešais zemākais koeficients – 5,2 ir iespējai, ka šajā amatā nokļūs kardināls Anhelo Skola.

Nedaudz zemāk tiek vērtētas Kanādas kardināla Marka Oulleta izredzes (5,5), savukārt Nigērijas kardināla Fransisa Arinze izredzes novērtētas ar koeficientu 10. Vēl koeficients 4,6 tiek piemērots iespējai, ka pāvesta amatā nokļūs kāds cits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Īrijas policija lidostās un rūpnieciskajos rajonos ķers sociālās sistēmas pārkāpējus

Dienas Bizness, 18.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas policija Garda izvietos kontrolpunktus industriālo rajonu tuvumā un pie lidostas, lai mēģinātu «pieķert» sociālās sistēmas apkrāpējus, raksta Independent.ie.

Ar policijas palīdzību novēršot krāpšanas gadījumus, Īrijas Sociālās aizsardzības departaments šogad plāno ietaupīt 710 miljonus eiro.

Garda pastiprināti kontrolēs cilvēkus, kas saņem sociālos pabalstus un vienlaikus arī strādā. «Es nedomāju, ka pastāv kāds pieņemams sociālās sistēmas krāpšanas līmenis, tādēļ mēs esam spēruši milzīgus soļus,» pauda sociālās aizsardzības ministre Joana Bērtone (Joan Burton).

Viņa skaidroja, ka Garda uz ceļiem un pie rūpnieciskajiem rajoniem izvietos kontrolpunktus, lai atrastu cilvēkus, kas saņem pabalstus, bet tajā pašā laikā katru dienu dodas uz darbu un neziņo par to sociālajam dienestam. Tāpat viņa pauda, ka tiks izvietoti kontrolpunkti pie lidostām, jo cilvēki, kas ielido un izlido, iespējams, pārvietojas saistībā ar pabalstiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SKYDAS metāla durvis – uzticamības garantija. Galvenā prasība, kas tiek izvirzīta attiecībā uz ieejas durvīm, ir šāda – lai tās kalpotu kā īsts vairogs, droši aizsargājot mūs un mūsu mājokli pret nelūgtiem viesiem. Salonu un uzņēmumu, kas piedāvā metāla durvis un sola garantētu aizsardzību, ir atliku likām. Taču tikai viens uzņēmums Baltijas valstīs piedāvā durvis ar sertifikātu, kas garantē aizsardzību pret ielaušanos. Tās ir SKYDAS metāla durvis.

Uzņēmums SKYDAS ir lietuviešu kompānijas – durvju ražotājas – UAB Plieninis skydas oficiālais pārstāvis Latvijā. Augstā produkcijas kvalitāte un ievērojamā tehnoloģiskā izaugsme ir rezultāts, kas panākts, pateicoties visu pušu auglīgajai sadarbībai un strādāšanai pēc principa: «Tas, kas bija pieņemams vakar, nevar apmierināt rītdienas vajadzības.» Tādēļ pastāvīgi tiek izstrādāti jauni durvju modeļi un to specifiskās īpašības tiek pārbaudītas notificētās laboratorijās. Klientiem tiek piedāvāti paši veiksmīgākie, sertificētie produkti.

SKYDAS turas pie uzskata: ielikt metāla durvis bez superdrošām atslēgām nav jēgas. Tāpēc visas piedāvātās durvis tiek komplektētas ar slēdzenēm, ko izgatavojuši pasaules labākie ražotāji: ASSA, ABLOY, DORMA, CISA, ATRA-DIERRE, MUL-T-LOCK, FIAM, MOTTURA. Kā papildaizsardzības līdzekli pret uzlaušanu kompānija piedāvā SKYDAS SAFETY DEVICE. Šī unikālā ierīce ir slēdzeni aizsedzoša rūdīta metāla plāksnīte jeb aizbultnis. Tas ne tikai apslēpj slēdzenes ražotāja nosaukumu, bet arī pasargā slēdzeni no izurbšanas. Pārliecinājies par šādu papildaizsardzību, zaglis uzreiz zaudēs interesi par durvīm. Savukārt saimniekam vajag tikai pielikt speciālu magnētisku atslēgu aizbultnim, to pavilkt uz leju un… durvis var atvērt! Aizbultnis viegli paceļas uz augšu, un pieeja durvīm atkal ir slēgta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinoties koronavīrusa pandēmijai, automašīnu koplietošanas uzņēmums Baltijā "CityBee" ir paziņojis par paku sūtījumu piegādes pakalpojuma "no durvīm līdz durvīm" uzsākšanu Rīgā un Jūrmalā.

Pēc "CityBee" izpilddirektora Lukas Yla teiktā, stingrie, bet vienlaikus nepieciešamie ierobežojumi vīrusa ierobežošanai negatīvi ietekmēja daudzus uzņēmumus. "CityBee" šis apstāklis ​​kļuva par papildu stimulu sākt jaunu piegādes pakalpojumu no durvīm līdz durvīm tajā pašā dienā.

"Mūsu ilgtermiņa stratēģija ir ne tikai nodrošināt automašīnu koplietošanas pakalpojumu, bet iet tālāk un arī nodrošināt preču piegādes, iespējams, drīzumā tās veikt ar klientu palīdzību. Septiņu gadu laikā darbojoties koplietošanas nišā mēs esam iemācījušies pārvadāt cilvēkus, pārvaldīt tūkstošiem automašīnu autoparku, izveidot nepieciešamo infrastruktūru, katru mēnesi atbalstīt simtiem tūkstošu braucienu un nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu, kas pieejams visu diennakti. Izmantojot uzkrāto pieredzi, mēs vēlamies uzturēt agresīvu uzņēmuma izaugsmi pat grūtā situācijā. Tāpēc mēs esam nolēmuši sākt darbību preču piegādes jomā," norādīja Lukas Yla.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vēl vairākos autobusos iekāpšana būs tikai pa priekšējām durvīm

Zane Atlāce - Bistere, 17.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilotprojekta laikā, kurā pasažieru iekāpšana tiek organizēta pa priekšējām durvīm, braucienu reģistrācija pieaugusi par 20%, informē pašvaldības uzņēmumā "Rīgas satiksme".

Ņemot vērā pozitīvo rezultātu no 2020. gada 1. janvāra iekāpšana tikai pa priekšējām durvīm, bet izkāpšana pa vidējām un aizmugures durvīm 1. trolejbusa, 10., 20., 28., un 60. autobusa maršrutā tiks noteikta kā pastāvīga kārtība. Savukārt no 1.februāra šāda kārtība tiks noteikta arī 13. trolejbusa un 34., 35., 43., 47., 54. autobusa maršrutā.

Jau vēstīts, ka 8. jūlijā tika uzsākts pilotprojekts, kura laikā 1. trolejbusa, 10., 20., 28., un 60. autobusa maršrutā notika iekāpšana tikai pa priekšējām durvīm. Pilotprojekta mērķis bija palielināt brauciena reģistrācijas par 15%, taču rezultāti liecina, ka braucienu reģistrācijas skaits attiecīgajos maršrutos palielinājies par vairāk nekā 20%. Šajā gadā, periodā no 8. jūlija līdz 31. oktobrim, tika veiktas 586 113 reģistrācijas, savukārt 2018. gadā tika reģistrēti 486 589 braucieni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pačukstēsim priekšā – jā, variants “dīvāns pie sienas” nebūt nav labākais un vienīgais. Iepazīstieties ar mēbeļu speciālistu padomiem un radiet jaunu noskaņojumu savā viesistabā!

Reti kurš no mums aicinās palīgā interjera dizaineru, lai atrastu vietu jaunam dīvānam. Gandrīz vienmēr jauni dīvāni nonāk tieši turpat, kur veci – pie sienas, tukšā istabas stūrī. Un tas nav slikts vai nepareizs variants – taču nav arī optimāls. Tiem, kam interjeru labiekārtošana ir profesija, dīvāni ir telpas mugurkauls, neatkarīgi no atrašanās vietas – un ap tiem apkārt veido pārējo interjeru. Tad kāpēc gan nesmelties idejas no profesionāļiem? Kopā ar dīvānu speciālistiem no “ID Mēbeles” mēbeļu veikala stāstām, kur dīvāni izskatās vislabāk!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas dēļ izsludinātājā ārkārtas situācijā "Yandex.Taxi" Rīgā ir ieviesis jaunu pakalpojumu "Piegāde", informē uzņēmumā.

Pakalpojums paredzēts, lai būtu iespējams nodot tuviniekiem dažādas nepieciešamās lietas, piemēram, apģērbus, ēdienu, zāles un higiēnas līdzekļus, savukārt autovadītāji tiks nodrošināti ar papildu pasūtījumiem.

Lai izmantotu attiecīgo pakalpojumu, ir jānorāda saņēmēja telefona numurs, uz kuru tiek nosūtīta īsziņa ar mājaslapas saiti, kur var sekot līdzi automašīnas kustības maršrutam. Pakas nosūtītājam tā jāaiznes līdz mašīnai un jānodod vadītājam, bet saņēmējam - jāiziet ārā un jāsaņem, kad piebrauks automašīna.

LASI ARĪ: Bolt Food uzsāk pārtikas preču piegādi uz mājām

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīna kļūs par mājvietu garākajam un... visbiedējošākajam, gājēju tiltam pasaulē. Ar stiklu klātā tilta būvniecība norisinās nacionālajā parkā, vēsta euronews.

Zhangjiajie Lielā Kanjona stikla tilts atradīsies 300 metrus virs zemes, tā garums būs 380 metri, bet platums - 6 metri.

Tilta autore ir Telavivas firma Haim Dotan Ltd. Tilts varēs uzņemt līdz pat 800 cilvēkiem. No tā tiks piedāvāts arī pasaulē iespaidīgākais gumijlēciens. Iecerēts, ka tilts varētu tikt izmantots arī modes skatēm.

Saskaņā ar ieceri tiltam, pateicoties stikla struktūrai, jāsaplūst ar apkārtējo vidi un apmeklētājiem jārada sajūtu it kā viņi peldētu gaisā. Stikla tilts esot radīts tāds, lai būtu - cik iespējams - neredzams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vīrusa ierobežojumi pārsit ilgākā komerciālā lidojuma rekordu

Zane Atlāce - Bistere, 17.03.2020

Air Tahiti Nui kompānijas lidmašīna uzstājas 53. starptautiskajā Parīzes gaisa izstādē

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozari ir smagi skārusi koronavīrusa pandēmija, tomēr tā bijusi iemesls jauna pasaules aviācijas rekorda izveidošanai.

14. martā franču aviokompānija "Air Tahiti Nui" veikusi visu laiku garāko plānoto pasažieru lidojumu ar attālumu - tranzītā vairak nekā 15 000 km no Papeete Taiti līdz Parīzes Šarla de Golla lidostai, vēsta CNN.

Šis lidojums bija tiešas sekas koronavīrusa izraisītajiem ASV ceļošanas ierobežojumiem. Parasti šis maršruts ietver plānotu pieturvietu Losandželosas Starptautiskajā lidostā (LAX). Taču lidmašīnai apstājoties ASV, visiem pasažieriem ir jāizkāpj no gaisa kuģa un jādodas cauri ASV muitai un robežu aizsardzībai, pirms viņiem atļauj doties uz nākamo ceļa posmu.

Pašreizējo ierobežojumu dēļ tas vairs nebija iespējams, līdz ar to reiss TN064 tikai turpināja ceļu, izlidojot no Papeete lidostas pulksten 3:00 pēc vietējā laika un ierodoties Parīzē pulksten 18:30 pēc vietējā laika 15. martā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez fanfarām pirmdien punkts pielikts pasaulē garākajam bezapstājas komerciālajam lidojumam. Singapore Airlines (SIA) pēdējoreiz veikusi gandrīz 19 stundas ilgo lidojumu no Ņujorkas, vēsta AFP.

Reiss SQ 21 piezemējies pirmdienas rītā Čangi lidostā, tā noslēdzot pakalpojumu, kas piedāvāts deviņu gadu garumā. Atcelts arī tiešais lidojums uz Losandželosu.

Pēdējā reisa pasažieri saņēmuši īpašu apkalpošanu, kā arī piemiņas komplektus un sertifikātus.

Saskaņā ar analītiķu aplēsēm tieši degvielas cenu pieaugums kopš 2004. gada, kad 15 335 kilometrus garais lidojums tika atklāts, padarījis to ekonomiski neizdevīgu.

100 sēdvietu, tikai biznesa klases reiss uz Ņujorku bija dārgs, bet pasažieri novērtēja komfortu un ietaupīto ceļošanas laiku, norāda AFP.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas prezidents Fransuā Olands iecerējis atcelt skolēnu mājasdarbus. Iepazīstinot ar savām idejām saistībā ar izglītības sistēmas reformu, Francijas prezidents sacījis, ka, ja valsts vēlas atbalstīt bērnus un atjaunot līdztiesību, darbam ir jānotiek skolā, nevis mājās.

Lai gan šāds iespējams Francijas solis izklausās revolucionārs, tomēr pedagoģijā tas nav nekas iepriekš nepieredzēts, vēsta Wall Street Journal. Tā, piemēram, ASV Mērilendas štatā kādā pamatskolā mājasdarbi tiek aizstāti ar obligāto 30 minūšu ilgu grāmatu lasīšanu pēc skolas dienas, bet kāda Vācijas vidusskola eksperimenta nolūkos no tiem atteikusies vispār.

Pēc skolas pildāmo mājasdarbu atcelšana esot ieplānota, lai atbalstītu skolēnus, kuriem mājās nav pozitīvas vides un tie tādēļ ir mazāk sekmīgi. Tā pat Francijas prezidents ierosinājis arī saīsināt skolas dienu, pagarināt skolas nedēļu, saīsināt vasaras brīvdienas un palielināt skolotāju skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Aizņemties - dārgāk, ieguldīt - izdevīgāk

Andris Kotāns, Citadeles meitas uzņēmuma CBL Asset Management valdes loceklis un fondu pārvaldīšanas nodaļas vadītājs, 31.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2022. gada procentu likmju pieaugums bijis viens no vēsturiski iespaidīgākajiem - pēdējo reizi kaut cik salīdzināmi kāpumi novēroti 1990. un 2000. gadu vidū, bet pieauguma straujuma ziņā šī bijusi gandrīz unikāla situācija.

Daudzi saskārušies ar paaugstināto procentu likmju nepatīkamo pusi, jo par kredītsaistībām tagad jāmaksā dārgāk, tomēr augstākām procentu likmēm ir arī pozitīvs spoguļattēls. Atdeve, ko šobrīd piedāvā uzkrājumu un fiksētā ienākuma ieguldījumu produkti, ir kļuvusi ievērojami augstāka un atjaunojusi nozīmi jēdzienam par kapitāla laika vērtību.

Kāpēc pieaug interese par obligācijām?

Pat ar konservatīviem un visiem pieejamiem risinājumiem mūsu nauda var atkal pelnīt. Arvien interesantāk kļūst iepazīties ar banku noguldījumu piedāvājumiem, kur pozitīvas likmes jau tiek maksātas pat krājkontā. Arī valsts krājobligācijas turpina piedāvāt pievilcīgu procentu likmi. Abas šīs alternatīvas pieejamas ar nelielām līdzekļu summām, bez vērtspapīru konta atvēršanas un ir viegli izpildāmas tiešsaistē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Steidzot pabeigt vēl pēdējos uzpošanas darbus, Ķīnā šomēnes gatavojas pasaules garākā jūras tilta atklāšanai, kas savieno Honkongu, Džuhai un Makao.

55 kilometru garā tilta būvniecība ilga astoņus gadus. Tilts sastāv no sešām joslām un četriem tuneļiem, viens no tiem ir 6,7 garš zemūdens tunelis. Izveidotas arī četras mākslīgās salas infrastruktūras atbalstam. Tilta būvniecībā izmantotas aptuveni 420 tūkst. tonnas tērauda – salīdzinājumam ar to pietiktu, ​​lai izveidotu 60 Eifeļa torņus, piebilst Business Insider. Tilts būs paredzēts tikai auto satiksmei, gājēji un velosipēdisti tur nedrīkstēs pārvietoties.

Precīzas tilta būvniecības izmaksas nav zināmas, taču tiek lēsts, ka tas izmaksājis vismaz 15 miljardus dolāru. Dārdzības, būvniecības kavējumu, kā arī iespējamas korupcijas skandālu dēļ tilts ne reizi vien pievērsis uzmanību un bijis strīdu objekts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Investējot 45 miljonus eiro, Tallinā taps pirmais Depo Igaunijā

Zane Atlāce - Bistere, 05.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošajā "Avala" biznesa kvartālā Tallinā tiks būvēts pirmais Latvijas būvmateriālu un saimniecības preču tirgotāja "Depo DIY" veikals Igaunijā, informē nekustamā īpašuma kompānija "Kaamos Kinnisvara".

Uzņēmums Tallinā attīsta jaunu biznesa kvartālu, kura investīcijas tiek lēstas 76 miljonu eiro apmērā. "Depo" veikals būs viena no jaunā kvartāla sadaļām un plānotās investīcijas veikala izveidē ir aptuveni 45 miljoni eiro. Veikalu ar blakus esošu noliktavu plānots atklāt nākamvasar.

"Depo ēka ir viena no garākajām Eiropā, un tā tiks pārklāta ar atjaunojamās enerģijas risinājumiem, kas palīdz neitralizēt transportlīdzekļu izplūdes gāzu emisijas no gaisa un arī ģenerē saules enerģiju kvartālam," sacīja "Kaamos Kinnisvara" izpilddirektors Priit Uustulnd.

Topošajā kvartālā atradīsies arī Igaunijas elektroenerģijas sadales kompānijas "Elektrilevi" galvenais birojs, kā arī Tallinā lielākais saules paneļu parks 15 000 kvadrātmetru platībā. Kvartālā tiks būvēta arī biroju ēka ar daudzstāvu autostāvvietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā apkures sezonā tarifi būs zemāki nekā iepriekšējā, lēš siltumapgādes uzņēmumi, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pagājusī apkures sezona bija viena no pēdējos gados garākajām un siltākajām ar vidējo gaisa temperatūru plus trīs grādi. Savukārt to, kāda būs šī apkures sezona, pie mūsu mainīgajiem laika apstākļiem,prognozēt ir grūti. Tomēr siltumapgādes uzņēmumi DB norāda, ka aktīvajai apkures sezonai ir gatavi, proti, ir pārbaudītas siltumtrases un katlumājas, veikti nepieciešamie remonti, tiek risināta parādu problēma. Runājot par iespējamiem rēķinu apjomiem par patērēto siltumu, uzņēmumi norāda, ka, samazinoties dabasgāzes cenai, attiecīgi mainās arī siltuma tarifi, vismaz apkures sezonas sākumā tie tiek solīti zemāki nekā pērn.

Darbs turpinās

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: Atklāta viena no pasaules garākajām ātrgaitas dzelzceļa līnijām

Zane Atlāce - Bistere, 28.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnā trešdien nodota ekspluatācijā viena no pasaules garākajām ātrgaitas dzelzceļa līnijām, kas savieno valsts plaukstošo austrumu krastu ar mazāk attīstīto dienvidrietumu pusi, vēsta ārvalstu mediji.

2,252 km garā dzelzceļa līnija Šanhaja – Kuņmina šķērso piecas provinces – Džedzjanu, Dzjansji, Hunaņu, Guidžou un Juņnaņu. Līdz ar jaunatklāto dzelzceļa līniju, nokļūšana no Šanhajas līdz Kuņminai tagad iespējama 11 stundās iepriekšējo 34 stundu vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdību veidojošās partijas pēc ilgstošām diskusijām vienojušās par 2021.gada valsts budžeta un plānotās nodokļu reformas aprisēm.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV) pēc tikšanās ar koalīcijas partneriem žurnālistiem pavēstīja, ka beigusies viena no garākajām sanāksmēm un tai ir pozitīvs iznākums - koalīcija vienojusies par nākamā gada budžeta ietvaru.

"Pēc ilgām debatēm vairāku mēnešu garumā esam vienojušies par 2021.gada budžeta ietvaru," teica politiķis.

Kariņš skaidroja, ka nākamā gada budžeta deficīts būs 3,9% no iekšzemes kopprodukta, kas saistīts ar Covid-19 pandēmiju, savukārt kopējais budžeta apjoms varētu būt zināms otrdien, kad valdība plāno izskatīt nākamā gada valsts budžeta ietvaru.

Tajā paredzēts, ka no 1.janvāra minimālā alga būs 500 eiro. Mediķu algu pieaugumam kopumā būs veltīti 183 miljoni eiro, "pilnībā atbilstot Saeimas iepriekšējo lēmumu". Būs arī pedagogu un akadēmiskā personāla algu palielinājums, stāstīja Kariņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja piepildīsies ideja, kuru novembrī izteica premjers Valdis Dombrovskis (Vienotība) - jauna cietuma projektu nevis taisīt pašiem no nulles, bet gan pirkt no igauņiem -, ļoti iespējams, ka izdosies gan nodrošināt cietumniekiem cilvēka cienīgus sadzīves apstākļus, tādējādi pārtraucot nemitīgo Latvijas zaudējumu straumi Eiropas Cilvēktiesību tiesā, gan ieslodzītos pienācīgi pāraudzināt, lai, iznākuši uz brīvām kājām, viņi pie vecā aroda uzreiz neķertos, raksta laikraksts Diena.

Pie šāda secinājuma laikraksts nācis, apmeklējot 2008. gadā atvērto Viru cietumu Igaunijā.

Tuvojoties Igaunijas ziemeļu pilsētai Jehvi, gaidījis pārsteigums - ēku komplekss no tālienes nav izskatījies pēc ieslodzījuma vietas. Gaumīgās ēkas par cietumu kļūstot vien tuvumā, ieraugot mūrus un restotos logus.

Izejot no administratīvās mājas uz ēku, kur atrodas skola, slimnīca un citas telpas, Ieslodzījuma vietu pārvaldes pārstāve Diāna Kemmusa sacījusi: «Šī ir vienīgā vieta, kur darbiniekiem jāatrodas ārā.» Visas ēkas milzīgajā kompleksā ir savienotas ar gaiteņiem jeb galerijām. Šī ir viena no būtiskākajām iezīmēm, ar ko izceļas jaunuzceltais cietums, vēsta laikraksts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas lidosta cīnīsies ar taupīgajiem «riņķotājiem»

Līva Melbārzde, 29.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Nākotnē augšā pie ieejas lidostas reģistrācijas zālē varēs piebraukt tikai takši, pārējiem būs jābrauc maksas stāvvietā».

Tādus Starptautiskās lidostas Rīga attīstības plānus DB un LETLAW rīkotajās uzņēmēju brokastīs prezentēja lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse. «Pašlaik tā saucamie «riņķotāji», kas, gaidot atlidojušos pasažierus, nemitīgi brauc pa apli gar lidostas durvīm, rada nevajadzīgu sastrēgumu. Īpaši daudz no šiem «riņķotājiem» ir ar Lietuvas numuriem, kas vienā reizē veic pat 60 apļus. Nezinu, vai šādi degvielā netiek notērēta lielāka nauda nekā izmaksātu maksas stāvvieta,» stāsta A. Luhse.

Tāpēc lidostas plānos ir šo «riņķošanu» gar lidostas durvīm liegt, izbūvējot daudzstāvu autostāvvietu un paplašinot reģistrācijas zonu. Savukārt pirmās 15 minūtes lidostas maksas stāvvietā varētu būt par brīvu, kas ir pietiekams laiks, lai izlaistu pasažierus. «Riņķotāji jau būs tāpat, bet lai viņi tad vismaz brauc pa «lielo loku» gar Latvijas pastu nevis gar lidostas durvīm,» tā A. Luhse.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apmēram no 1500 biedrības Apeirons pārbaudītajām publiskajām ēkām visā Latvijā vien apmēram 10% ir apmierinošā stāvoklī attiecībā uz vides pieejamības jautājumiem. Tomēr tikai 2% gadījumu ir ievērotas visas vides pieejamības prasības. Līdz ar to lielākā daļa ēku, piemēram, kafejnīcas, veikali, muzeji un citi tūristu iecienīti galamērķi, nav pieejamas cilvēkiem ratiņkrēslā, kā arī jaunajiem vecākiem ar bērnu ratiņiem un nereti arī vecāka gadagājuma cilvēkiem, vēsta laikraksts Diena.

Pārbaudes gan vēl nav veiktas Rīgā, tomēr, Dienai dodoties nelielā apskatē kopā ar vides pieejamības ekspertiem, jau pirmajās minūtēs secināts, ka Rīgas vēsturiskais centrs nav cilvēkiem ratiņkrēslā un jaunajiem vecākiem draudzīgs. Šī problēma aktuāla gan ir jau daudzus gadus, tomēr būtiski uzlabojumi nav jūtami.

No Laimas pulksteņa kopā ar biedrības Apeirons vides speciālistiem laikraksts devies nelielā Vecrīgas apgaitā. «Priekšā jau greznojas ātrās ēdināšanas restorāns McDonald's - iecienīta vieta tiem, kas grozās Vecrīgas tuvumā, un arī cilvēki ratiņkrēslā tur labprāt iegrieztos. Pie durvīm redzama arī neliela uzbrauktuve, tomēr, mēģinot pa to uzbraukt ar ratiņkrēsliem, secinājums ir viens - vizuāli tā eksistē, bet izmantojama nav,» raksta Diena.

Komentāri

Pievienot komentāru