Bankas

Bijušais Swedbank vadītājs būs LTB Bank šefs

Ieva Mārtiņa, 01.08.2011

Jaunākais izdevums

Bijušais Swedbank vadītājs Māris Avotiņš kļuvis par LTB Bank valdes locekli, bet pēc aptuveni mēneša kļūs par šīs bankas valdes priekšsēdētāju.

Līdzšinējais LTB Bank valdes priekšsēdētājs Armands Šteinbergs pāries uz jaundibināto Rigensis Bank, kļūstot par tās padomes priekšsēdētāja vietnieku, Db.lv apliecināja M.Avotiņš, kurš Swedbank (iepriekš Hansabanka) strādāja no 2000.gada, tajā skaitā no 2007.gada janvāra līdz 2009.gada februārim bija bankas vadītājs, bet 2009.gada nogalē viņš beidza darbu Swedbank grupā.

M.Avotiņš atklāja, ka LTB Bank īpašnieki ir apstiprinājuši jaunu ilgtermiņa stratēģiju, kas paredz LTB Bank vairāk attīstīties Latvijā un arī Baltijas reģionā, apkalpojot gan vietējos uzņēmumus, gan arī privātpersonas. Līdz šim LTB Bank bizness pamatā bija vērsts uz pārskaitījumu veikšanu un to klientu apkalpošanu, kuri saistīti ar bankas akcionāru.

LTB Bank īpašniece ir Krievijas MDM Bank, kuras akcionāru vidū ir Sergejs Popovs un Igors Kims. LTB Bank padomē strādā Krievijas pilsoņi Anna Arhangeļskaja, Artjoms Kirillovs, Ņikita Rjauzovs un Antons Savuškins.

LTB Bank pagājušā gadā strādāja ar 1,5 miljonu latu peļņu, kas ir par 28% mazāka nekā 2009.gadā. Bankas aktīvi pērnā gada beigās bija 445,2 miljoni latu - par 66% lielāki nekā 2009.gada beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Par Latvijas LTB Bank vienīgo īpašnieku kļuvis Krievijas uzņēmējs

BNS, 10.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Latvijas LTB Bank vienīgo īpašnieku ir kļuvis Krievijas uzņēmējs Igors Kims, kurš iepriekš bija arī LTB Bank līdzšinējā īpašnieka MDM Bank akcionārs, aģentūrai BNS pavēstīja bankā.

«Akcionāru maiņa paver LTB Bank jaunas iespējas paplašināt klientiem pieejamo pakalpojumu klāstu gan Latvijā, gan citās valstīs. Banka ir ieplānojusi attīstīt kvalitatīvus Private Banking pakalpojumus, kā arī kļūt par redzamu dalībnieku konsultāciju sniegšanā uzņēmumu pirkšanas/pārdošanas un apvienošanas darījumos,» klāstīja LTB Bank.

Bankā arī norādīja, ka LTB Bank saglabās specializāciju un turpinās līdz šim veiksmīgi īstenoto konservatīvo aktīvu pārvaldīšanas politiku.

LTB Bank valdes priekšsēdētājs Māris Avotiņš aģentūraiBNS sacīja, ka pērnā gada novembrī tika noslēgts akciju pirkšanas līgums, bet pašlaik darījums ir beidzies. Pēc viņa teiktā, darījumam ir saņemta arī Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) atļauja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Signet Bank: Latvijā ir vēl dažas bankas, ar kurām varētu runāt par apvienošanos

LETA, 04.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tirgū ir vēl dažas bankas, ar kurām "Signet Bank" akcionāri perspektīvā varētu runāt par apvienošanos, intervijā sacīja "Signet Bank" valdes priekšsēdētājs Roberts Idelsons.

"Jau zināmu laiku bez organiskas izaugsmes tiek vērtētas arī kāda cita tirgus dalībnieka iegādes iespējas. Mēs esam vērtējuši ne tikai "Expobank", un nākotnē mēs saskatām konsolidācijas potenciālu," pauda Idelsons.

Savukārt apvienošanos ar "Expobank", par kuras iegādi "Signet Bank" paziņoja februāra vidū, ir mērķis noslēgt līdz rudenim. Pēc apvienošanās bankas aktīvu apmērs būs aptuveni 420 miljoni eiro.

"Pašlaik līdz apvienošanas pabeigšanai ir palikuši daži mēneši, un jau samērā drīz mēs visi atradīsimies vienā ēkā, kas integrāciju paātrinās. Turklāt šis nav tik sarežģīts apvienošanās darījums, kāds bija, piemēram, apvienojoties "Nordea" un "DNB Bank", kuras bija lielas un komplicētas iestādes. Mūsu situācija ir daudz vienkāršāka, un tādēļ arī šis darījums notika, jo mēs saskatījām labu veidu, kā audzēt savu biznesu. Turklāt krīzes situācija visu vēl vairāk mobilizē, un tādēļ process pat varētu notikt ātrāk, nekā plānots," sacīja Idelsons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koplietošanas transporta pakalpojuma sniedzēja "Fiqsy" lietotāju skaits ir pārsniedzis 100 tūkstošus; lielā mērā straujo izaugsmi ietekmējusi elektrauto ieviešana.

"Fiqsy" (SIA "Fitsypro") līdzdibinātājs Māris Avotiņš gan teic, ka nevar apgalvot, ka tas ir noticis tiešā saistībā ar auto koplietošanas pakalpojuma ieviešanu, bet nenoliedz, ka šim aspektam ir bijusi liela nozīme.

"No vienas puses, 100 tūkstoši ir daudz, bet, ņemot vērā, cik iedzīvotāju ir Rīgā, vēl ir daudz, ko darīt," viņš norāda.

"Fiqsy" ir piesaistījis finanšu institūcijas "Altum" aizdevumu Zaļo grantu programmas ietvaros vairāk nekā 2,4 miljonu apmērā un iegādājies simt "Renault Zoe" elektroautomašīnas, kas jūlijā parādījās Rīgas ielās.

Fiqsy startē elektroauto koplietošanas tirgū 

Jau šonedēļ Rīgas ielās sāks ripot 100 koplietošanas pakalpojuma sniedzēja "Fiqsy" elektroauto...

Pilsētā tipiskākais pielietojums ir rīta un vakara brauciens no mājām uz darbu un atpakaļ. Dienā mašīnas veic vairākus apļus pa Rīgu. Auto, kas atrodas centrā, mēdz dienā nomainīt pat 10 līdz 15 šoferus. "Iebraucot ar savu auto centrā, tas nostāv no rīta līdz vakaram. Mūsu mašīnas centrā pavada ne ilgāk par 30 līdz 45 minūtēm. Tādējādi pilsētas infrastruktūra tiek izmantota daudz efektīvāk," teic M. Avotiņš.

Klientu vidū ir gan tādi, kas to izmanto ašam braucienam uz darbu vai tikšanos, gan tādi, kuri mašīnu nomā vairākas dienas. Piemēram, viens no klientiem vasarā vairāku dienu laikā pa Latviju nobrauca teju vai 2000 kilometrus. Šobrīd populārākie galamērķi, neskaitot vidēja attāluma distances Rīgas ietvaros, ir Jelgava, Liepāja, Valmiera, Ventspils, Cēsis un Daugavpils. "Katrās brīvdienās teju visas mašīnas izbrauc no Rīgas. Es pats vienu nedēļu vasarā dzīvoju Pāvilostā un, esot Kuldīgā, uzlādes punktā gadījās iestāties rindā aiz divām "Fiqsy" mašīnām. Tas liecina par to, ka elektromašīna nav domāta tikai aizbraukšanai līdz veikalam un atpakaļ," saka M. Avotiņš. Divu mēnešu laikā ar kompānijas elektroauto ir nobraukti vairāk nekā 425 tūkstoši km un vairāk nekā 2,4 miljonus minūšu, tādējādi CO2 izmešu piesārņojumu atmosfērā samazinot pat aptuveni 51 tonnu – veicot šādu pašu attālumu ar jaunu automašīnu, kas nav elektromobilis, CO2 izmešu piesārņojums būtu 120g/km.

Uzņēmums sācis intensīvi uzrunāt korporatīvos klientus, kuru darbinieki "Fiqsy" varētu izmantot kompānijas autoparka vietā vai līdzīgi kā taksometru. "Ziemā plānojam sākt publicēt informāciju par kompānijām, kuru darbinieki, izmantojot "Fiqsy", ir ietaupījuši visvairāk CO2 izmešus," teic M. Avotiņš. Šobrīd uzņēmumam ir jau gandrīz 30 korporatīvo klientu, bet uzņēmums plāno šo skaitli daudzkāršot. Izaicinājums ir tas, ka daudzos uzņēmumos arvien ir aizspriedumi saistībā ar elektroauto, piemēram, cik tālu vienā piegājienā ar tiem var aizbraukt. Viņš zina gadījumus, kad kolēģi viens otru brīdina par to, ka mašīnas baterijā palikuši vien 80%, bet patiesībā jāaizbrauc vien desmit kilometri turp un atpakaļ un ar šādu baterijas atlikumu varētu nobraukt pat 200 km.

"Uzņēmumi kļūst aktīvāki koplietošanas pakalpojumu izmantošanā, jo saprot, ka tas ir ne tikai liels izmaksu ietaupījums, bet papildu veids, kā vistiešākajā veidā domāt par atbildīga biznesa un ilgtspējas jautājumiem. Mēs ļoti ceram, ka zaļā mobilitāte kļūs par ikdienu ne tikai mājsaimniecību, bet arī uzņēmumu līmenī," tiec M. Avotiņš.

Šī gada beigās vai nākamā gada sākumā soli pa solim iecerēts palielināt "Fiqsy" autoparkā esošo mašīnu skaitu. To iecerēts darīt katru ceturksni. Šobrīd Rīgas centrā 10 minūšu gājiena attālumā gandrīz vienmēr var atrast brīvu auto, bet privātmāju rajonos un tālākās apkaimēs mašīnas ir grūtāk pieejamas.

Pērn uzņēmums ienāca tirgū ar elektriskajiem skrejriteņiem. "Fiqsy" lietotāji kopumā uz skrejriteņiem pērn pavadīja divus miljonus minūšu un nobrauca 280 tūkstošus kilometru jeb vairāk nekā septiņas reizes apbraucot apkārt zemeslodei. Vidējais klientu veiktais attālums bija 1,5 līdz 2,5 km.

Arī šovasar vidēji skrejriteņu lietotāji braukuši 1,5 līdz 2,5 km. Statistiku ietekmē tas, ka šogad ir mazāk tūristu, kas pērnvasar mēdza vizināties garākus attālumus, piemēram, 20 km. "Tūrisma plūsma šovasar Rīgā nebija tāda, kā pērn un kāda tā cerams būs nākamgad. Liela daļa pagājušās vasaras klientu bija tūristi, kuru šogad nebija. Otrs negatīvais faktors ir tas, ka liela daļa kompāniju strādā attālināti un cilvēki pavada laiku savās lauku mājās, nevis Rīgā. Tomēr vienlaikus cilvēki mazāk grib pārvietoties ar sabiedrisko transportu un tā vietā izvēlas skrejriteni," teic M. Avotiņš.

Skrejriteņi dienā veic aptuveni desmit braucienus. Šosezon tos arvien vairāk lieto, lai pārvarētu konkrētu attālumu.

M. Avotiņš novērojis, ka šogad cilvēki skrejriteņus lieto atbildīgāk un atstāj godprātīgāk – vietās, kur tie netraucē citiem. Kompānija ir sarunās ar citām pilsētām par skrejriteņu ieviešanu nākamgad un visur ir vieni un tie paši jautājumi – vai tie netraucēs gājējiem, velosipēdistiem un automašīnām? Viņš uzskata, ka jebkuram satiksmes dalībniekam jāiekļaujas kopējā plūsmā, nevis jākonfliktē. "Katrai situācijai kāds no pārvietošanās veidiem ir pats labākais – auto, skrejritenis, sabiedriskais transports utt. Pats svarīgākais ir dot individuāli ērtāko iespēju. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc piedāvājam mašīnas un busiņus. Ja cilvēks ir pieradis braukt ar skrejriteni vai auto, tajā pašā aplikācijā nepieciešamības gadījumā var izvēlēties busiņu," teic M. Avotiņš.

Iepriekš M. Avotiņš intervijā "Dienas Biznesam" norādījis, ka cilvēkiem ir arvien mazāka vēlme, lai viņiem viss pieder.

No bankām pie skrejriteņiem  

Saņemties nodibināt jaunu uzņēmumu jomā, ko nesaproti, iespējams, var tad, ja iepriekš...

"Es vēl aizvien esmu no tās paaudzes, kam tomēr vajag visu nopirkt, bet, runājot darbā ar jaunām kolēģēm, kuras vēl studē un pa vasaru pastrādāja pie mums, redzu, ka viņām nav tādas vēlmes, ka obligāti visam jāpieder. Tā ir nozīmīga lieta, kas mainās. Un nav runa tikai par skrejriteņiem. Domāju, ka diezgan drīz piedāvājumi būs visiem - tiem, kas tirgo nekustamos īpašumus, auto utt. Tas, ka vari lietot, ir liels pluss - nav jāuztraucas, kur noliksi, kur pēc tam atradīsi, vai tik nenozags. Par to rūpējas kāds cits. Šogad laika apstākļi ir ļoti labi, bet ir bijušas dienas, kad no rīta spīd saule, bet tad divas stundas līst. Ja aizbrauc ar savu riteni vai skrejriteni, pēc tam tas jādabū atpakaļ. Kad izmanto koplietošanas skrejriteni, šī problēma atkrīt. Ir virkne tādu lietu, pat nerunājot par ekoloģisko momentu. Elektriskie pārvietošanās līdzekļi pilsētas centrā vienmēr būs izdevīgāki, baterijas pēc tam var apstrādāt, un šī tehnoloģija noteikti progresēs," tā M. Avotiņš.

"Fiqsy" darbu sāka 2019. gadā, uzņēmuma līdzdibinātājs ir Māris Avotiņš, kurš agrāk vadīja "Swedbank" un "Expobank" Čehijā. Uzņēmuma autoparkā ir 100 vieglās automašīnas, 15 busiņi un 550 skrejriteņi Rīgā un Jelgavā. Kompānijā strādā ap 10 darbinieki un lielāko daļu pakalpojumu nodrošina ārpakalpojumu sniedzēji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Fiqsy startē elektroauto koplietošanas tirgū

Anda Asere, 07.07.2020

Māris Avotiņš, "Fiqsy" (SIA "Fitsypro") līdzīpašnieks un vadītājs.

Foto: Ritvars Skuja/Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau šonedēļ Rīgas ielās sāks ripot 100 koplietošanas pakalpojuma sniedzēja "Fiqsy" elektroauto - šis ir nākamais solis kompānijas vīzijā par mobilitātes risinājumu dažādām vajadzībām.

Finanšu institūcijas "Altum" Zaļo grantu programmas ietvaros "Fiqsy" ir piesaistījis aizdevumu vairāk nekā 2,4 miljonu apmērā un iegādājies simt "Renault Zoe" elektroautomašīnas. Ar laiku plānots palielināt auto skaitu Rīgā līdz vairākiem simtiem un tad skatīties ārpus Latvijas.

"Šogad saistībā ar Covid-19 cilvēki ir piesardzīgāki jaunām saistībām, tādēļ šobrīd ir labs mirklis, kad parādīties kaut kam jaunam - gan koplietošanas, gan elektrisko auto piedāvājumā. Šobrīd elektromašīnu skaits ir ierobežots, ir daudz mītu, kas jāpārvar, lai cilvēki sāktu braukt ar šādām mašīnām. Mēs ceram, ka ar šo projektu spēsim izdarīt grūdienu ne tikai koplietošanā, bet arī elektrisko automašīnu lietošanā, jo izaicinājums lielajām pilsētām nav mainījies - pilsētas centrā ir piesārņojums, katru gadu palielinās auto skaits, ir ierobežota vieta, kur novietot privāto transportu," teic Māris Avotiņš, "Fiqsy" (SIA "Fitsypro") līdzīpašnieks un vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Expobank peļņa dubultojusies

Žanete Hāka, 16.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada deviņos mēnešos AS Expobank nopelnījusi 1,8 miljonus latu, liecina bankas pārskats.

Bankas peļņa gada laikā vairāk nekā dubultojusies, jo pirms gada bankas peļņa bija 824 tūkstoši latu.

Expobank noguldījumu apjoms kopš pērnā gada beigām sarucis par 17% līdz 162 miljoniem latu, savukārt aktīvu vērtība samazinājusies par 13% līdz 212 miljoniem latu.

Db.lv jau rakstīja, ka AS LTB Bank šogad sāka strādāt ar jaunu zīmolu AS Expobank, liecina bankas paziņojums. Februārī par Latvijas LTB Bank vienīgo īpašnieku kļuva Krievijas uzņēmējs Igors Kims, kurš iepriekš bija arī LTB Bank iepriekšējā īpašnieka MDM Bank akcionārs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

LTB Bank pārdēvē par Expobank

Žanete Hāka, 02.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS LTB Bank sākusi strādāt ar jaunu zīmolu AS Expobank, liecina bankas paziņojums.

«Līdz ar starptautiska zīmola iegūšanu mēs esam pilnībā noslēguši šī gada sākumā notikušo bankas akcionāra maiņas procesu. Ņemot vērā bankas darbības raksturu, kas ir vērsta uz starptautisku korporāciju apkalpošanu, mēs izvēlējāmies viegli atpazīstamu un starptautiski skanīgu nosaukumu, kas apstiprina Expobank piederību globālajam finanšu pakalpojumu tirgum,» skaidro AS Expobank valdes priekšsēdētājs Māris Avotiņš.

AS Expobank šī gada 31.martā bija 12.lielākā Latvijas komercbanka pēc klientu noguldījumu apmēra, tai ir klientu apkalpošanas centrs Rīgā un filiāle Kiprā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Expobank peļņa augusi par 66%

Žanete Hāka, 17.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā AS Expobank peļņa sasniegusi 802 tūkstošus latu, kas ir par 66% vairāk nekā pirms gada, liecina bankas pārskats.

Pērn attiecīgajā periodā banka nopelnīja 483 tūkstošus latu.

Bankas piesaistīto noguldījumu apjoms audzis par 11,6% līdz 218 miljoniem latu.

Db.lv jau rakstīja, ka AS LTB Bank šogad sāka strādāt ar jaunu zīmolu AS Expobank, liecina bankas paziņojums. Februārī par Latvijas LTB Bank vienīgo īpašnieku kļuva Krievijas uzņēmējs Igors Kims, kurš iepriekš bija arī LTB Bank iepriekšējā īpašnieka MDM Bank akcionārs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas "Signet Bank" iegādājusies "Expobank", informē bankā.

Bankā norādīja, ka pēc Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) un Eiropas Centrālās Bankas atļaujas saņemšanas ir pabeigts darījums, kurā līdzšinējais "Expobank" vienīgais akcionārs Igors Kims pārdeva visas viņam piederošās akcijas "Signet Bank". Darījuma nosacījumus un cenu puses vienojušās nepubliskot.

Pēc darījuma pabeigšanas plānota abu banku apvienošana, kas tiks īstenota 2022.gada laikā.

Līdz apvienošanas brīdim "Signet Bank" un "Expobank" turpinās darboties kā atsevišķas kredītiestādes, līdz ar to pašreiz nekādu izmaiņu ikdienas darbā ar klientiem un klientu apkalpošanā nebūs.

Apvienotā banka turpinās strādāt ar "Signet Bank" vārdu un īstenos līdzšinējo "Signet Bank" stratēģiju - Latvijas uzņēmēju un tiem piederošo kompāniju apkalpošanu, ar uzsvaru uz finansējuma piesaistīšanas un investīciju pārvaldīšanas risinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Tiesā saņemti 14 banku pieteikumi par KP lēmumu piemērot sodus aizliegtas vienošanās dēļ

BNS, 19.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopumā 14 bankas vērsušās Administratīvajā apgabaltiesā, pārsūdzot Konkurences padomes (KP) lēmumu par soda naudas noteikšanu saistībā ar aizliegtu vienošanos, informēja tiesas priekšsēdētāja palīdze Līga Trubiņa.

Par KP šā gada 3. marta lēmumu tiesa saņēmusi pieteikumus no Swedbank, Latvijas Krājbankas, Baltikuma, bankas Citadele, Latvijas Hipotēku un zemes bankas, Rietumu Bankas, Trasta komercbankas, PrivatBank, Nordea bankas, Baltic International Bank, DnB NORD Bankas, LTB Bank, SEB bankas un Norvik bankas, aģentūrai BNS norāda L. Trubiņa.

Pagaidām tiesa nav lēmusi, vai šos pieteikumus pieņemt izskatīšanai un ierosināt administratīvās lietas.

Latvijas Komercbanku asociācijā aģentūrai BNS iepriekš pavēstīja, ka lielākā daļa banku pieņēmušas lēmumu pārsūdzēt KP lēmumu par uzliktajiem sodiem saistībā ar starpbanku karšu komisijas maksām. Lēmumu nolēmušas pārsūdzēt 14 no 22 bankām, bet kopējā apstrīdētā summa veido 98% no uzliktās soda naudas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) atļāvusi "Signet Bank" un "Expobank" apvienošanos, informē FKTK.

FKTK padome atļāvusi "Signet Bank" kredītiestādes uzņēmuma daļas pāreju "Expobank". Līdz ar to no pirmdienas abu banku darbība tiek apvienota vienā kredītiestādē, kas pēc visu juridisko darbību veikšanas strādās ar "Signet Bank" nosaukumu.

"2018.gadā bankas, kas iepriekš bija fokusējušās uz ārvalstu klientu apkalpošanu, sāka biznesa modeļa maiņu un FKTK prognozēja, ka viens no šī segmenta banku darbības attīstības virzieniem ir konsolidācija. Esam gandarīti, ka "Signet Bank" un "Expobank" ir spējušas veikt šādu soli, lai saglabātu abās bankās esošo pieredzi un turpmāk nodrošinātu konkurētspējīgāku biznesa modeli, stiprinot Latvijas banku sektoru," norāda FKTK priekšsēdētāja Santa Purgaile.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Bijušais Hansabanka vadītājs startē elektrisko skrejriteņu nomas biznesā

Zane Atlāce - Bistere, 04.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais baņķieris, savulaik AS Hansabanka valdes priekšsēdētājs Māris Avotiņš izveidojis Latvijas jaunuzņēmumu FIQSY, kas piedāvā elektrisko skrejriteņu koplietošanas pakalpojumu.

350 skrejriteņi būs pieejami Rīgas centrā uzņēmumu darbinieku, tūristu un ikviena cilvēka lietošanai, informē M. Avotiņš.

Sākotnējā posmā darbības zona būs Rīgas centrs, Jaunās Teikas rajons un tuvējā Pārdaugava. Precīzu atļauto braukšanas zonu norādīs aplikācija.

«Mēs redzam, ka FIQSY var palīdzēt darīt dzīvi brīvāku un ērtāku dažādām auditorijām - gan uzņēmumu darbiniekiem, kuriem viss jāpaspēj, gan tūristiem, kuri grib redzēt vairāk Rīgas, gan ikvienam cilvēkam, kuram patīk pārvietošanās brīvība un iespēja darīt lietas gudrāk,» saka M.Avotiņš. Svarīgi, ka skrejritenis nav jāiegādājas, bet var lietot tik daudz un tur, kur tiešām nepieciešams, maksājot tikai par braukšanas laiku. Tā ir pasaulē augošā koplietošanas jeb sharing economy tendence, kad nevajag būt īpašniekam lietām, ko izmanto, papildina M.Avotiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Jelgavā ražotās koka paneļu mājas marķēs ar CE zīmi

Māris Ķirsons, 23.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavā ražotās koka paneļu mājas tagad marķē ar CE, kas ne tikai paaugstina to konkurētspēju ārvalstu noieta tirgos, bet vienlaikus palielina šo ražojumu realizācijas iespējas, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Koka paneļu mājas ir ne tikai gatavs produkts ar ļoti augstu pievienoto vērtību, bet arī sava veida modes izstrādājums, kurā būtiskas ir ļoti daudzas nianses – gan projektēšanā, gan ražošanā, gan arī izmantojamajos materiālos un ekspluatācijā. Vēl jo vairāk – šajā tirgus nišā šobrīd, tāpat kā deviņdesmito gadu sākumā un vidū, galvenais noieta tirgus ir ārzemes, kaut arī tā dēvētajos treknajos gados ir bijis pietiekami liels pašmāju pasūtījumu portfelis.

«Tās ir jaunas iespējas tirgū, kas ļauj paaugstināt konkurētspēju salīdzinājumā ar citiem koka paneļu māju ražotājiem – konkurentiem,» skaidro SIA Zemgales Tehnoloģiskais centrs īpašnieks Māris Avotiņš. Ar Eiropas tehnisko novērtējumu apliecina ne tikai koka paneļu māju kvalitāti, bet arī to atbilstību Eiropas vispārējām prasībām un materiālu pareizu pielietošanu. Faktiski Eiropas tehniskais novērtējums apliecina uzņēmuma kompetenci ne tikai ražot koka paneļu mājas, bet arī tās projektēt atbilstoši visaugstākajām prasībām un veikt atbilstošu to montāžu būvlaukumā. «Novērtējumā tika pārbaudīts, vai Zemgales Tehnoloģiskā centra projektētā un ražotā mājā visi materiāli izmantoti atbilstoši izstrādātajai sistēmai, un tādējādi pasūtītājam – pircējam – tas dod pārliecību, ka māja tiks izveidota atbilstoši materiālu paredzētajam pielietojumam,» uz jautājumu, ko šāds marķējums dod potenciālajiem māju pasūtītājiem – pircējiem, atbild M. Avotiņš un papildina: «Kaut arī es lieliski vadu automašīnu un iekļaujos kopējā transporta plūsmā, ar to vien ir par maz ceļu policistam, kurš tevi apstādinās, viņš noteikti prasīs autovadītāja apliecību, kas apliecina jūsu zināšanas un prasmes, tāpat ir ar CE.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Krievijas uzņēmējs Kims varētu pārdot Latvijas Expobank

LETA, 06.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas uzņēmējs Igors Kims varētu pārdot Latvijas Expobank, vēsta Krievijas lietišķais laikraksts Vedomosti, norādot, ka Latvijas tirgu varētu atstāt arī citas Krievijas bankas.

«Banka Latvijā vienmēr ir strādājusi ar peļņu, tās pozīcijas ir diezgan ilgtspējīgas, tā joprojām darbojas stabili,» par Latvijas Expobank sacījis Kims. Vienlaikus viņš pieļāvis, ka banku Latvijā varētu pārdot, ja tiks saņemts komerciāli izdevīgs piedāvājums, bet kā alternatīva ir iespējama Latvijas bankas pievienošana Kimam piederošajai Čehijas Expobank. Baņķieris uzsvēris, ka lēmums pagaidām nav pieņemts.

«Vienota ekonomikas telpa un regulējums Eiropas Savienībā rada optimālus nosacījumus, lai apvienotu biznesu Eiropā,» komentējis Kims, paskaidrojot, ka tas ļautu pastiprināt operacionālo un kredīta risku pārvaldību. Kims uz Čehijas Expobank bāzes plāno apvienot banku biznesu Eiropā. Šīs bankas valdes priekšsēdētājs pēc regulatora apstiprinājuma saņemšanas būs Igors Štrels, kurš agrāk vadīja VTB Austrijā un bija Sberbank Europe valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) konstatējusi, ka 22 Latvijas komercbankas nespēj sniegt ekonomisku pamatojumu to noteiktajām komisijas maksām, kas nereti bijušas augstākas nekā starptautisko maksājumu karšu organizāciju noteiktās.

Tāpēc KP par aizliegtu vienošanos starp komercbankām par komisijas maksām par karšu norēķiniem un bankomātu pakalpojumiem uzlikusi naudas sodu.

Swedbank uzlikts sods 2,83 milj. Ls apmērā, Citadele bankai – 1,22 milj. Ls, SEB bankai – 558,7 tūkst. Ls, Latvijas Krājbankai – 259 tūkst. Ls, DnB NORD Bankai – 167,5 tūkst. Ls, Nordea Bank Finland Plc Latvijas filiālei – 158,4 tūkst. Ls, Rietumu Bankai – 103,9 tūkst. Ls, GE Money Bank – 79,4 tūkst. Ls, Latvijas Hipotēku un zemes bankai – 55,6 tūskt. Ls, Norvik bankai – 25,2 tūkst. Ls, Aizkraukles bankai – 15,5 tūkst. Ls, PrivatBank - 5,5 tūkst. Ls, UniCredit Bank – 5,4 tūkst. Ls, Danske Bank filiālei Latvijā – 2,7 tūkst. Ls, Baltic International Bank – 2,7 tūkst. Ls, Trasta komercbankai – 2,6 tūkst. Ls, SMP Bank – 2 tūkst. Ls, Akciju komercbankai Baltikums – 1,4 tūkst. Ls, Reģionālā investīciju bankai – 1,3 tūkst. Ls, a/s Latvijas Biznesa bankai – 728 Ls, LTB Bank - 500 Ls un VEF bankai – 500 Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Maksājumu karšu stāsts un ne tikai ... par mērķi un par sekām

Tatjana Čaika, juriste, zvērinātu advokātu birojs Borenius, 28.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms gada, 2011.gada 3.martā, Latvijas Konkurences padome (KP) pieņēma lēmumu lietā pret Latvijas komercbankām1, atbilstoši kuram par aizliegto vienošanos, tirgus dalībniekiem vienojoties par cenām, tika sodītas 22 komercbankas, uzliekot kopējo naudas sodu gandrīz 6 miljonu latu apmērā.

KP konstatējusi, ka daudzpusēja vienošanās par starpbanku komisijas maksu, kuru Latvijas bankas un banku filiāles ir noteikušas kolektīvi par karšu darījumiem POS terminālos un internetā (MIF)2 būtiski ierobežoja pieņēmējbanku konkurenci, jo MIF veidoja minimālo tirgotāja komisijas maksu (MSC), ko tirgotājs maksā pieņēmējbankai par karšu maksājumu apkalpošanu3, tādējādi slāpējot motivāciju bankām iesaistīties pieņemšanas tirgū. Tāpat par konkurenci ierobežojošu tika atzīta starpbanku vienošanās par skaidras naudas izsniegšanu ATM un bankas filiālē un konta bilances apskati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas padome pirmdien, 13. jūnijā pieņēma lēmumu izsniegt akciju sabiedrībai Rigensis Bank licenci kredītiestādes darbībai. Bankas dibinātājs – privātpersona Igors Ciplakovs.

Padome, izskatot I.Ciplakova iesniegumu ar lūgumu izsniegt licenci kredītiestādes darbībai, konstatēja, ka bankas pamatkapitāls, valdes locekļi, kā arī bankas dibinātājs I. Ciplakovs atbilst Kredītiestāžu likuma prasībām un par bankas pamatkapitālā ieguldīto naudas līdzekļu tiesisku izcelsmi komisijai nav pamata šaubīties, informē Finanšu un kapitāla tirgus komisijā (FKTK).

FKTK padome nolēma atbalstīt, ka akciju sabiedrības Rigensis Bank valdes priekšsēdētāja amata pienākumus pilda Rolands Pētersons, bet valdes locekļu amata pienākumus pilda Vladislavs Petrovs un Valda Knauere.

Komisija ir saņēmusi apliecinājumu par Rigensis Bank minimālā sākotnējā kapitāla iemaksu pagaidu kontā Latvijas Bankā. Saskaņā ar Kredītiestāžu likuma prasībām jaundibināta kredītiestāde drīkst uzsākt darbību pēc kredītiestādes reģistrācijas Komercreģistrā un komisijas licences saņemšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas baņķieru straujā aktivizēšanās pēdējā laikā Latvijas banku tirgū turpināsies, eksperti to vērtē pozitīvi.

Šogad Latvijā notikuši vairāki darījumi, iespējams, vairāku desmitu miljonu latu apjomā, kuru rezultātā Krievijas izcelsmes kapitāls palielinājis savu ietekmi banku tirgū. Tajā skaitā no ASV korporācijas General Electric Capital banku GE Money Bank iegādājās viena no Krievijas lielākajām finanšu grupām Otkritie, jaunu banku - Rigensis Bank - izveidoja Krievijas baņķieris Igors Ciplakovs, par biznesa paplašināšanu Latvijā paziņojusi nelielā banka LTB Bank, bet par banku Citadele aktīvi interesējas Krievijas banka M2M. Aptaujātie eksperti prognozē, ka Krievijas kapitāla ienākšana Latvijas banku tirgū turpināsies, kas vērtējams pozitīvi, ja vien jaunienācēji ievēros Latvijas finanšu tirgus noteikumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Latvijas Expobank peļņa deviņos mēnešos - 4,547 miljoni eiro

BNS, 25.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Expobank šogad deviņos mēnešos strādāja ar peļņu 4,547 miljonu eiro apmērā, kas ir par 65,1%vairāk nekā 2013.gada attiecīgajā laika periodā, liecina bankas publiskotā informācija. Savukārt Expobank grupas peļņa šogad deviņos mēnešos pieaugusi par 59,8% - līdz 4,397 miljoniem eiro.

Bankas aktīvi 2014.gada 30.septembrī bija 524,022 miljonu eiro apmērā, kas ir par 31,1% jeb 124,27 miljoniem eiro vairāk nekā pagājušā gada beigās, kad Expobank aktīvi bija 399,752 miljoni eiro.

Expobank kredītos šogad septembra beigās bija izsniegusi 8,18 miljonus eiro, kas ir par 17,2% jeb 1,701 miljonu eiro mazāk nekā 2013.gada beigās, bet noguldījumos banka bija piesaistījusi 447,619 miljonus eiro, kas ir pieaugums par 38,3% jeb 123,946 miljoniem eiro salīdzinājumā ar pagājušā gada beigām.

Savukārt Expobank kapitāla un rezervju apmērs šogad septembra beigās bija 73,599 miljoni eiro, kas ir par 0,9% mazāk nekā pagājušā gada beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Piedāvā faktoringu tiešsaistē mazajiem uzņēmējiem

Anda Asere, 02.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Flexidea rada tiešsaistes platformu, kur uzņēmēji var pārdot savus rēķinus

«Principā tas ir kā faktorings, bet parasti šādos pakalpojumos bankas interesē viss līgums par visiem rēķiniem, bet pie mums var pārdot konkrētus rēķinus. Ja mūsu klients piegādā preces vai sniedz pakalpojumus ar pēcapmaksu, esam gatavi finansēt viņa rēķinus. Platforma ļauj to darīt attālināti, klientam nav nekur jāiet – var reģistrēties mūsu mājaslapā, augšupielādēt rēķinu un dienas laikā saņemt finansējumu,» skaidro Vladimirs Fogels, SIA Flexidea līdzīpašnieks.

Biznesa sākšanā uzņēmums ieguldījis īpašnieku līdzekļus. Summu Vladimirs neatklāj. Divos gados Flexidea vēlas kļūt par lielāko faktoringa pakalpojumu sniedzēju Baltijas tirgū. Tālāki plāni saistās ar Skandināvijas un Centrāleiropas valstīm. «Protams, lai attīstītos tālāk, būs nepieciešamas lielas investīcijas mūsu darbības finansēšanai. Pienāks brīdis, kas meklēsim investorus. Vispirms izdarīsim to, ko varam, ar saviem līdzekļiem,» saka Marija Sutirina, SIA Flexidea līdzīpašniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Avotiņš: jo lielāka investoru dažādība, jo valstij labāk

Ieva Mārtiņa, 03.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja no Krievijas ienāk bizness un saskata te iespējas un izaugsmi, tad tas ir labāk nekā tad, ja saskatītu, ka te nekā nav.

Tā intervijā laikrakstam Dienas bizness pauda bijušais Swedbank vadītājs Māris Avotiņš, kurš piekritis kļūt par Krievijas vienai no lielākajām privātajām bankām MDM Bank piederošās LTB Banka valdes priekšsēdētāju. Līdz septembrim, vēl darbojoties kā valdes loceklim, M.Avotiņš plāno iepazīties ar banku, kā arī bankas izvirzītās jaunās darbības stratēģijas realizēšanai sāk domāt par savas komandas veidošanu bankā, kuras daudzi darbinieki nolēmumu darboties citās finanšu iestādēs.

Intervijā M. Avotiņš atzina, ka piekritis vadīt banku, jo banka pirms pāris mēnešiem apstiprināja jaunu attīstības stratēģiju, kas vērsta uz klātbūtnes palielināšanu vietējā tirgū. Proti, attīstīt vietējo uzņēmumu un privātpersonu apkalpošanu, kā arī Private Banking.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd pozitīvs moments ir tas, ka cilvēki vairs nav depresīvi, kā tas bija iepriekš krīzes laikā; uzņēmējiem ir idejas, ko realizēt. Bažas – Latvijā ekonomikas pieaugumu var apturēt jauna globālā krīze.

Db.lv atzina LTB Bank valdes loceklis, bijušais Swedbank vadītājs Māris Avotiņš.

«Man patīk teorija par to, ka veiksmīgākas ekonomikas ir nevis tur, kur gudrākā valsts politika, bet kur visi uzņēmēji uzlabo savu darbības efektivitāti: ne tikai mazina izmaksas, bet arī palielina ienākumus. Ja katras uzņēmums uzlabotu efektivitāti, tad to kopā saliktos, viss pieaug, bet, ja visi kaut ko gaida, tad gaida,» tā viņš. Lai gan uzņēmējiem darbībā svarīgo kredītu pieaugums Latvijā vēl kādu brīdi būs zemāks nekā iekšzemes kopprodukta pieaugums, tas šobrīd pat, iespējams, ir labi, ņemot vērā bažas pasaulē par vairāku valstu maksātspēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Alexela paplašinās Latvijas dabasgāzes un elektroenerģijas tirgū

Db.lv, 11.10.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas enerģētikas uzņēmums “Alexela” paziņojis par uzņēmuma darbības paplašināšanos un aktīvas darbības uzsākšanu Latvijas elektroenerģijas un dabasgāzes tirgū. Uzņēmumu “Alexela Latvija” vadīs Māris Avotiņš.

“Alexela” no degvielas uzpildes staciju operatora ir kļuvusi par starptautisku enerģētikas uzņēmumu grupu, kas piedāvā plašu energoproduktu un pakalpojumu klāstu. “Alexela Latvija” turpinās aktīvu darbību Latvijas tirgū, piedāvājot savus pakalpojumus gan uzņēmumiem, gan privātpersonām.

“Ienākšana Latvijas tirgū ir svarīgs uzņēmuma stratēģiskās attīstības solis un mēs esam apņēmušies nodrošināt augstas kvalitātes enerģētikas risinājumus un veidot ilgtermiņa sadarbību ar Latvijas klientiem," sacīja Marti Hääl, “Alexela” valdes priekšsēdētājs.

Uzņēmums vēlas radīt veselīgu konkurenci šajā nozarē, veicinot inovācijas un piedāvājot ilgtspējīgus pakalpojumus. “Alexela” jau šobrīd Latvijas uzņēmumiem piedāvā gan dabasgāzes, gan elektroenerģijas tirdzniecības pakalpojumus, kas ir elastīgi un pielāgoti konkrētā biznesa vajadzībām. Korporatīvajiem klientiem arī nākotnē būs iespēja izvēlēties starp fiksētas likmes plāniem un uz tirgus cenām balstītiem piedāvājumiem, kas ļaus konkurēt ar citiem tirgus dalībniekiem gan piedāvājuma elastības, gan cenas ziņā. Privātpersonu piedāvājumu “Alexela Latvija” plāno uzlabot un redzamāk pieteikt tirgū 2024. gada sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saņemties nodibināt jaunu uzņēmumu jomā, ko nesaproti, iespējams, var tad, ja iepriekš vadītas trīs bankas

Tā jokojot teic elektrisko skrejriteņu koplietošanas platformas Fiqsy vadītājs un līdzīpašnieks Māris Avotiņš. Agrāk viņš vadīja Swedbank un Expobank Čehijā, bet šobrīd ir pievērsies savam biznesam. Viņš uzskata, ka jaunuzņēmumi ir interesants biznesa virziens un būtu grēks neizmantot savas zināšanas projektu un lielu organizāciju vadībā, jo katrs startup reiz cer kļūt par lielu un globālu kompāniju. Uzņēmēju saista gan mobilitāte, ko sniedz skrejriteņi, gan koplietošanas ideja, tāpēc viņš vēlas šo biznesu attīstīt ne vien Latvijā, bet plašāk. Vairāk par ambīcijām saistībā ar Fiqsy, pieredzi finanšu sektorā un vērtējumu par šobrīd notiekošo banku jomā M. Avotiņš stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2035. gadam Eiropā plānots pārtraukt tirgot automobiļus ar dabasgāzes, benzīna un dīzeļa dzinējiem, tirgū esošās automašīnas gan varēs izmantot arī pēc tam.

To, atsaucoties uz Parīzes nolīgumu klimata pārmaiņu jomā, DB norāda T&E (Transport&Environment) vadītāja Jūlija Poliščanova. Viņa stāsta, ka līdz 2050. gadam elektromobiļi būs pieejami visiem lietotājiem, tāpēc pāreja uz nulles emisiju mobilitāti ir ļoti reāla un iespējama. Eiropas Komisijas (EK) pārstāvniecības Latvijā ekonomikas padomnieks Mārtiņš Zemītis gan uzsver, ka pašlaik Eiropas Savienībā (ES) nav tiesību aktu, kas noteiktu, ka no 2035. gada jāpārtrauc automašīnu ar fosilās degvielas dzinējiem ražošana.

Soli pa solim

Šāda radikāla ideja pagaidām EK līmenī nav modelēta, teic M. Zemītis. “Transporta sektorā šobrīd notiek pāreja uz elektromobilitāti un ūdeņraža dzinējiem. Mērķa rādītājs ir līdz 2025. gadam izveidot vienu miljonu elektrouzlādes punktu un nodrošināt, ka pa Eiropas ceļiem brauc vismaz 13 miljoni elektroauto. Lai sasniegtu Zaļā kursa mērķus, EK nākamo desmit gadu laikā Latvijas ekonomikā ieguldīs vismaz desmit miljardus eiro, tostarp vismaz 30% jeb trīs miljardus – pārejā uz zaļu un ilgtspējīgu ekonomiku. Latvija var izmantot šo finansējumu, lai stimulētu zaļāku autoparku. Protams, sava loma būs arī valsts nodokļu un subsīdiju politikai, kā arī nepieciešamībai sasniegt saistošus juridiskus ES līmeņa mērķus,” pauž M. Zemītis. Viņš stāsta, ka Eiropas Zaļā kursa mērķis ir līdz 2050. gadam samazināt emisijas transporta sektorā par 90%, salīdzinot ar 1990. gadu, šis mērķis izvirzīts, lai sasniegtu klimata neitralitāti un uzlabotu dzīves kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zaļās mobilitātes pakalpojumu sniedzējs “Fiqsy”, kas pirms gada uzsāka savu darbību Latvijā, sasniedzis 100 000 lietotāju.

Pirmā darbības gada laikā, piedāvājot koplietošanas elektroskrejriteņu nomu, uzņēmuma mobilo lietotni lejupielādējuši vairāk nekā 60 000 lietotāju, taču pēdējo divu mēnešu laikā pēc Fiqsy jaunā pakalpojuma, elektroauto “Renault Zoe”, ieviešanas mobilā pakalpojuma lietotāju skaits sasniedzis 100 000 lietotāju.

Fiqsy startē elektroauto koplietošanas tirgū 

Jau šonedēļ Rīgas ielās sāks ripot 100 koplietošanas pakalpojuma sniedzēja "Fiqsy" elektroauto...

Divu mēnešu laikā pēc Fiqsy elektroauto ieviešanas kopā nobraukti vairāk nekā 400 000km. Pēdējā apkopotā statistika liecina, ka 78% šī pakalpojuma lietotāju ir vīrieši, bet 22% - sievietes ar vidējo lietotāja vecumu virs 32 gadiem.

Šobrīd populārākie galamērķi, neskaitot vidēja attāluma distances Rīgas pilsētas ietvaros, ir Jelgava, Liepāja, Valmiera, Ventspils, Cēsis un Daugavpils.

“Elektroauto ieviešana ir bijis nozīmīgs solis gan Fiqsy biznesa attīstībai, gan elektromobilitātes kustības veicināšanai Latvijā kopumā. Redzam, ka cilvēki kļūst arvien atvērti un aktīvāk izmēģina šo pakalpojumu, neraugoties uz daudzajiem mītiem saistībā ar elektrotransportu, kas vēl jālauž,” saka Māris Avotiņš, Fiqsy Latvija līdzdibinātājs un īpašnieks.

Uzņēmējs ievērojis, ka cilvēki novērtē praktiskos ieguvumus, izmantojot elektrotransportu - bezmaksas stāvvietas lielo pilsētu centros, neierobežoto pārvietošanos pa sabiedriskā transporta joslām un iespēju ērti veikt garo distanču braucienus arī uz citām Latvijas pilsētām.

Pēdējā mēneša laikā Fiqsy uzsācis sadarbību arī ar dažādiem Latvijas uzņēmumiem. “Arī uzņēmumi kļūst aktīvāki, izmantojot koplietošanas pakalpojumus, saprotot, ka tas ir ne tikai liels izmaksu ietaupījums, bet papildus veids, kā domāt par atbildīga biznesa un ilgtspējas jautājumiem vistiešākajā veidā. Mēs ļoti ceram, ka zaļā mobilitāte kļūs par ikdienu ne tikai mājsaimniecību, bet arī uzņēmumu līmenī,” saka M.Avotiņš.

Finanšu institūcijas "Altum" Zaļo grantu programmas ietvaros "Fiqsy" ir piesaistījis aizdevumu vairāk nekā 2,4 miljonu apmērā un iegādājies simt "Renault Zoe" elektroautomašīnas.

Ar laiku plānots palielināt auto skaitu Rīgā līdz vairākiem simtiem, pēcāk - iziet ārpus Latvijas robežām.

Komentāri

Pievienot komentāru