Jaunākais izdevums

Sociālais portāls Facebook noalgojis vairākus bijušos kompānijas Apple inženierus, kas iepriekš strādājuši pie iPhone izveides. Paredzēts, ka šie cilvēki izstrādās jaunu Facebook viedtālruni, vēsta The New York Times.

Pieņemot darbā bijušos kompānijas Apple inženierus, Facebook neizsludināja vakances, bet gan līga speciālistus darbā pēc privātām sarunām, ziņo medijs. Facebook vadītājs un līdzdibinātājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) iztaujājis bijušos Apple profesionāļus, uzdodot šoti specifiskus jautājumus, tostarp par viedtālruni iPhone un to, kādas mihroshēmas tajos ir izmantotas.

Šis jau būs trešais Facebook centiens uzsākt pašiem sava viedtālruņa ražošanu, medijam norādīja kāds speciālists, kas jau iepriekš ticis nolīgts Facebook viedtālruņa izstrādei. Jau 2010. gadā TechCrunch rakstīja, ka Facebook strādā pie sava viedtālruņa izveides, tomēr projekts apstājās pusceļā, jo kompānijai radās problēmas sakarā ar pie tā strādājošajiem darbiniekiem, raksta medijs. Savukārt AllThingsD vēstīja pērn par sociālā medija plāniem ielauzties sīkrīku tirgū, sadarbībā ar viedtālruņu ražotāju HTC radot tālruni Buffy.

Saskaņā ar The New York Times vēstīto, patlaban Facebook paplašinājis Buffy komandu, kā arī strādā pie citiem viedtālruņu projektiem.

Pats Facebook ne noliedza, ne apstiprināja plānus par viedtālruņa ražošanu.

Sociālā tīkla kompānijas motivācija sākt ražot sīkrīkus ir skaidra – Facebook ir nesen kļuvusi par publisku uzņēmumu, tādēļ tai ir jāmeklē jauni veidi, kā palielināt apgrozījumu, un tā baidās atpalikt no mobilo tālruņu izrāviena.

«Marks ir nobažījies – ja viņš neradīs mobilo tālruni tuvākajā nākotnē, tad Facebook pats pārvērtīsies vien par lietojumprogrammu citām mobilajām platformām,» norādīja Facebook darbinieks.

Nozares profesionāļi norāda, ka ieiešana viedtālruņu tirgū ir «neticami sarežģīta». «Tālruņu ražošana ir nozare, kurā jūs nevarat vienkārši «ielēkt»,» stāstā Hugo Fiens (Hugo Fiennes), bijušais Apple datortehnikas menedžeris.

Tāpat tiek izteikta versija – ja Facebook neizdosies radīt viedtālruni ar pašu komandas palīdzību, Facebook varētu arī iegādāties kādu viedtālruņu ražotāju. Pēc Facebook nesen notikušā pirmā publiskā akciju piedāvājuma, kad kompānijas vērtība palielinājās līdz 16 miljardiem ASV dolāru, kompānija varētu iegādāties, piemēram, tādu uzņēmumu kā Reseach and Motion, kura vērtība ir mazāka par sešiem miljardiem ASV dolāru. Savukārt HTC vērtība ir aptuveni 11,8 miljardi ASV dolāru un tā ik dienas samazinās, ziņo medijs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs, 04.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda mūsu veiktais pētījums par uzņēmumu plāniem attiecībā uz plānoto reklāmas budžetu 2019. gadam, kurā piedalījās vairāk nekā 400 uzņēmumu vadītāju un mārketinga ekspertu. Vairāk nekā puse aptaujāto 2019. gadā plāno palielināt finansējumu komunikācijai sociālajos tīklos, līdz ar to mēs apskatīsim Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā, kas būtu jāzina visiem, kuri aktīvi izmanto Facebook sava uzņēmuma vai produkta virzīšanai tirgū.

Facebook platforma ir nākusi klajā ar daudzām pārmaiņām un pēc StatCounter GlobalStats datiem gada laikā ir palielinājusi savu tirgus daļu starp sociālajiem tīkliem Latvijā par 51%.

1. Facebook ziņu plūsmas (Facebook News Feed) algoritma izmaiņas

11. janvārī Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) paziņoja par izmaiņām Facebook algoritmā, kas lika sarosīties sociālo tīklu mārketinga ekspertiem. Šo izmaiņu mērķis ir lietotāja pieredzes uzlabošana. Proti, algoritms fokusēsies uz to, lai rādītu vairāk publikāciju no draugiem un grupām, kurām lietotājs seko, nevis uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem. Facebook biznesa lapu un reklāmu lietotājiem tas nozīmē papildu grūtības savu mērķauditoriju sasniegšanai gan organiski, gan ar maksas reklāmu palīdzību. Konkurence par auditorijām ir ievērojami pieaugusi, kas tiešā veidā ietekmējis reklāmas cenu pieaugumu. Tajā pašā laikā mārketinga ekspertiem šīs izmaiņas lika atteikties no vispārinātiem ziņojumiem un veidot kvalitatīvāku un pielāgotāku saturu izvēlētajām mērķauditorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Business Insider: Ja Facebook sāks ražot viedtālruņus, investoriem jābēg prom brēkdamiem

Gunta Kursiša, 28.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Sociālā tīkla Facebook lēmums sākt ražot viedtālruņus ir aizsardzības, nevis uzbrukuma taktika,» izskanējušās ziņas, ka Facebook nolīdzis vairākus bijušos Apple darbiniekus jauna viedtālruņa izstrādei, komentē medijs Business Insider, norādot, ka šādā gadījumā investoriem «būtu jābēg prom no Facebook brēkdamiem».

Saskaņā ar Facebook darbinieka teikto, kompānijas vadītājs un līdzdibinātājs Marks Cukerbergs (Mark Zuckerberg) ir nobažījies, ka, neattīstot mobilo tālruņu biznesu, Facebook kļūs vien par lietojumprogrammu citām mobilajām plaformām. Tas nozīmē, ka Facebook nevēlas ieiet viedtālruņu tirgū, bet tā ir kompānijas nepieciešamība, raksta Business Inider.

Kā otru argumentu, kādēļ Facebook ideja nav lemta panākumiem, medijs min to, ka tālruņu tehnikas (hardware) ražošana ir sarežģīts un specifisks bizness. Līdz šim tikai divas kompānijas ir spējušas veiksmīgi darboties šajā nozarē – Samsung un Apple, kas ražo datortehniku vairākas desmitgades. Daudzas citas kompānijas, kas darbojas šajā nozarē, piemēram, Research in Motion un Nokia, jau saskaras ar grūtībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - iPhone 5 dzen Apple jaunās virsotnēs; tehnoloģiju pasaule sajūsmā

Jānis Rancāns, 19.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānijas Apple akciju cena pārsniegusi 700 ASV dolāru robežu pēc tam, kad kļuva zināms, ka jaunākā viedtālruņa iPhone 5 rezervāciju skaits pirmajā dienā pārsniedzis divus miljonus.

[Papildināta no 5. līdz 9. rindkopai]

Jaunā viedtālruņa rezervāciju skaits nedēļas nogalē bijis tik milzīgs, ka Apple bija spiesta pat noteikt vēlāku piegādes laiku. «iPhone 5 rezervāciju skaits ievērojami pārsniedza iPhone 4S rekordu. Klientu reakcija bija fenomenāla,» sacīja Apple viceprezidents Filips Šillers (Philip Schiller).

Savukārt tirgus analītiķu kompānija Baird Equity Research prognozē, ka Apple, visticamāk, pirmajās trijās dienās būs izdevies pārdot vairāk nekā piecus miljonus iPhone 5.

Milzīgā iPhone 5 popularitāte likusi Apple akciju vērtībai sasniegt galvu reibinošus augstumus. Trešdienas pēcpusdienā Apple akciju vērtība pārsniedza 701 ASV dolārus, uzkāpjot līdz 701,91 ASV dolāram.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Facebook birojam Rīgā meklē darbiniekus cīņai pret manipulēšanu ar sabiedrisko domu

Db.lv, 11.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošajam «Facebook» birojam Rīgā satura uzraudzības centram daļa no 150 latviski, lietuviski un igauniski runājošajiem darbiniekiem jau ir atrasti un drīz sāksies viņu apmācība, svētdien vēstīja LNT ziņas.

To apstiprina «Facebook» reģionālais sabiedrisko attiecību pārstāvis Jans Saidžinijs, taču pagaidām gan netiek atklāts, kur tieši Rīgā atradīsies «Facebook» telpas.

«Facebook» satura uzraudzības centra darbinieku rekrutēšana gan vēl turpinās, to veic uzņēmums CCC Riga Digital Services. Sludinājumā norādīts, ka alga ir sākot no 1200 eiro pirms nodokļu nomaksas. Tiek solītas dāsnas piemaksas par darbu nedēļas nogalē, svētku dienās un nakts maiņās. Kā viena no kandidātu prasībām ir padziļinātas zināšanas par Latvijas politisko, sociālekonomisko un kultūras kontekstu.

«Facebook» Rīgas biroja darbinieku pienākumos būs ne tikai uzraudzīt saturu, reaģēt uz sūdzībām, bet arī atrast, bloķēt un dzēst viltus profilus un ļaunprātīgos manipulētājus. Pētnieciskās žurnālistikas centra «Re:Baltica» dibinātāja Inga Spriņģe vērtē: «Ir labi, ka kāds šeit būs uz vietas, ka ir lokālās valodas. Tas mūs savā ziņā paglābj, jo ir citas valstis, kur monitorētāji atrodas, piemēram, Indijā un Pakistānā lētāka darbaspēka dēļ, kuriem nav pat zināšanu par vietējo kontekstu.» NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadītājs Jānis Sārts LNT Ziņām savukārt norāda: «Tajās valstīs, kur Facebook vai Google tam pievēršas, satura vide konkrētajās valodās kļūst tīrāka nekā valodās, kas netiek pieskatītas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tele2 piedāvā jauno iPad; LMT konkurentu nodēvē par zema līmeņa e-veikalu

Sanita Igaune, 19.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pirms pāris dienām bija informācija, ka jaunākais Apple planšetdators iPad Latvijā būs pieejams sākot no 27.aprīļa, mobilo sakaru operators Tele2 šo modeli saviem klientiem Latvijā piedāvā iegādāties no aprīļa sākuma, DB apliecina Tele2 sabiedrisko attiecību konsultante Egita Māliņa.

Tas skaidrojams ar to, ka Tele2 iegādājas jauno iPad valstīs, kur tas ir jau pieejams.

Lai arī planšetdators vairāk tiek uztverts kā ierīce personīgai lietošanai, kuras pamatfunkcija ir izklaide, Latvijā par jaunāko iPad vislielāko interesi izrāda tieši uzņēmumi, secinājis Tele2, tomēr precīzus pārdošanas apmērus operators nesniedz.

«Mūsuprāt tieši planšetdatoru segmentam ir lielākais tirgus potenciāls gan pasaulē kopumā, gan Latvijā. Lai arī pašlaik Latvijā tos lieto mazāk kā 1% iedzīvotāju, redzam, ka interese pakāpeniski pieaug gan no uzņēmumu, gan iedzīvotāju puses. Pieaugošais pieprasījums pēc planšetdatoriem ir skaidrojams gan ar mobilā interneta lietotāju skaita pieaugumu, gan pieejamākām cenām. Kopumā planšetdatoru lietošanā pieredzēsim līdzīgas izmaiņas kā mobilo telefonu jomā, kurā viedtelefons no ekskluzīva produkta ir kļuvis par plaša patēriņa preci,» DB skaidro Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tirgus dalībnieki šobrīd aktīvi mēģina izzīlēt to, kāda varētu būt ASV un Irānas saasinājumu attīstība. Pagaidām joprojām lielākajai daļai Volstrītā bāzes scenārijs paredz to, ka tālāki asumi būs, lai gan tie tomēr nepāraugs plašākā jaunā karadarbībā.

Tādējādi, neskatoties uz dažādiem nemierīgiem jaunumiem, gada sākums daudzām populārām akcijām ir bijis visai veiksmīgs. Turpina pieaugt, piemēram, lielo ASV tehnoloģiju līderu akciju vērtība. Apple akcijas cena kopš gada sākuma palielinājusies par 1,6%, Alphabet (Google mātes uzņēmums) pat par 4,1% līdz 1395 ASV dolāru atzīmei un Facebook - par 3,8%.

Liela daļa aptaujāto finanšu ekspertu teic, ka, ģeopolitikai esot sakarsētai, finanšu tirgū sagaidāmas palielinātas svārstības. Viedokļi par nepieciešamajām darbībām ar naudu šādos laikos gan ir visai dažādi. Visai daudzi turpina norādīt, ka jebkuru straujāku akciju atkāpšanos drīzāk derētu izmantot, lai šos vērtspapīrus iegādātos lētāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules populārākā sociālā tīkla akciju cenas kāpums neapstājas

Pēc tam, kad pagājušonedēļ Facebook viegli spēja pārspēt Volstrītas analītiķu pirms tam izteiktās kompānijas šā gada otrā ceturkšņa peļņas un apgrozījuma prognozes, atsevišķi analītiķi ir pārliecināti, ka sociālā tīkla akcijas vērtība ir ceļā uz 100 ASV dolāru atzīmes iekarošanu.

Jāatgādina, ka Facebook atklāja, ka tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Reaģējot uz šādiem darbības rezultātiem, Facebook akcijas vērtība pagājušās nedēļas laikā palielinājās par 9% – līdz 75 ASV dolāru atzīmei. Jāpiebilst arī, ka Facebook akcija gada skatījumā ir bijusi viens no visveiksmīgākajiem ieguldījumiem – tās vērtība 12 mēnešu periodā ir pieaugusi par 123%. Savukārt kopš pagājušā gada sākuma Facebook akcijas vērtība ir palielinājusies jau par 176%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esat ar mieru, ka Facebook nostājas starp Jums un banku?

Kaspersky Lab eksperti, 14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook vēlas sadarboties ar bankām, lai Facebook Messenger varētu kļūt par tādu kā saskarni starp lietotāju un banku, stāsta Kaspersky Lab eksperti.

Kad to komentē bankas, kas ir piekritušas sadarboties ar Facebook, vai pats Facebook, ideja izklausās diezgan pievilcīgi, tad Jūsu Facebook Messenger kontaktpersonu vidū būs ar mākslīgo intelektu apveltīts tērzēšanas robots, kas atbildēs uz jautājumiem, piemēram, kāds ir mana konta atlikums vai kādi ir mani neapstiprinātie darījumi, kā arī sūtīs brīdinājumus par krāpšanu un informāciju par darījumiem. Šie ir jautājumi, uz kuriem bankas atbild visai bieži, un tērzēšanas robots, kas uz tiem atbild atbalsta dienesta vietā, var ietaupīt laiku Jums un daudz naudas bankai.

Piemēram, American Express jau ir tērzēšanas robots Facebook Messenger, kas darbojas tieši tādā veidā. Un Facebook notiek pārrunas ar vairākām bankām, piemēram, JP Morgan Chase, Wells Fargo, Citigroup, U. S. Bancorp un citām, lai izveidotu vairāk šādu partnerību. Varbūt Facebook var pat iet tālāk un mēģināt izveidot PayPal līdzīgu digitālo finanšu pakalpojumu, kas balstās uz kādas bankas platformu. Tas jau dažās valstīs ir ieviesis naudas pārskaitījumus starp lietotājiem, izmantojot Messenger.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Apple kārtējā prāvā nepaveicas ar skeptisku tiesnesi

Jānis Rancāns, 07.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānijai Apple sarežģījies uzvaras gājiens pa pasaules tiesas zālēm, kurās tā aizstāv savas tiesības uz patentiem un preču zīmēm. Jaunākajā strīdā Apple sanācis «uzrauties» uz skeptiskas tiesneses.

Kopš aizvadītā gada Apple cenšas pierādīt, ka tās tiešsaistes veikala App Store nosaukums ir ar autortiesībām aizsargājama frāze un citām kompānijām jāpārtrauc izmantot līdzīgi nosaukumi. Aizvadītā gada martā Apple tiesā iesūdzēja kompāniju Amazon, kura neilgi pirms tam bija atvērusi Android operētājsistēmas tiešsaistes veikalu Amazon Appstore.

Kalifornijas tiesā Apple sanācis saskarties ar visai skeptisku tiesnesi Filisu Hamiltoni (Phyllis Hamilton), kura paudusi šaubas, ka Apple vispār izdosies pierādīt, ka Amazon ar savu tiešsaistes veikalu var maldināt patērētājus, raksta Ars Technica. Tiesnesi neesot pārliecinājuši Apple izvēlētie argumenti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pieci iemesli, kas padara iPhone par kulta preci

Dainis Dembovskis - mobilo sakaru operatora «BITE» tehnoloģiju eksperts, 27.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Funkcionalitāte, ātrdarbība, stabilitāte - ar šīm lietām mēdz lepoties teju ikviens viedtālruņu ražotājs, tomēr tikai daži no zīmoliem iekļūst kulta preču statusā. Kā tehnoloģiju gigantam «Apple» nemainīgi izdodas saglabāt līderpozīcijas?

«iPhone» lietotāji visā pasaulē ar entuziasmu gaida ziņas par jauniem modeļiem, atjauninājumiem vai programmatūras versijām. Arī Latvijā šīm viedierīcēm ir prāvs cienītāju pulks.

Drosme un paļaušanās

Stīvs Džobs iedibināja tradīciju, ka «Apple» inženieri produktus rada, primāri domājot par sevi, tāpēc tiem jābūt īpaši inovatīviem, kvalitatīviem - tādiem, kurus viņi paši gribētu pirkt un lietot.

Interesanti, ka teju visus jaunos programmproduktus «Apple» drosmīgi nodod lietotājiem beta versijās, tā ļaujot viņiem iesaistīties to pilnveidošanā. Piemēram, operētājsistēmas «iOS12» beta versija lietotājiem pieejama jau kopš šā gada jūnija, lai gan oficiālā tās «pirmizrāde» plānota tikai rudenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Analītiķi: Apple kļūst «miegaina», tomēr iPhone 5 būs sensācija

Jānis Rancāns, 13.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan kopš Apple jaunākā viedtālruņa iPhone 5 prezentācijas pagājis tikai pavisam neilgs laika sprīdis, tomēr tehnoloģiju nozares eksperti to jau vērtē neviennozīmīgi. Analītiķi norāda, ka jaunā ierīce nav aprīkota ar inovācijām un Apple riskē kļūt garlaicīga, tomēr tajā pat laikā viņi atzīst, ka, visticamāk, viedtālrunis baudīs augstus pārdošanas apjomus.

Db.lv jau vēstīja, trešdien Apple nāca klajā ar jaunāko iPhone 5, kas padarīts plānāks un spēj izmantot jaunākās paaudzes komunikāciju tīklus, kā arī aprīkots ar jaudīgāku procesoru.

Tomēr ierīce nav aprīkota ar tehnoloģijām, kas kļuvušas par ikdienu citu kompāniju viedtālruņos, un pat stingri pārliecināti Apple fani sākuši uzdot jautājumus, vai tehnoloģiju milzis nav kļuvis «miegains», savā interneta vietnē raksta laikraksts Wall Street Journal. Jaunā Apple ierīce, pretstatā jaunākiem Android un Nokia tālruņu modeļiem, neatbalsta NFC bezvadu komunikāciju tehnoloģijas. Ar zināmu vilšanos uzņēmts arī Apple lēmums neieviest bezvadu uzlādi un tas, ka Apple pieturējusies pie četru collu displeja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedpulksteņi rada draudus tradicionālajai pulksteņu industrijai

Dažkārt, izvērtējot kādu tendenču ietekmi, vieglāk ir noteikt zaudētājus nekā uzvarētājus. Līdzīgi, runājot par investīcijām tehnoloģiju kompānijās, teicis arī pasaulslavenais investors Vorens Bafets. Proti, leģendārais investors, uzstājoties ar retu lekciju kādā ASV universitātē, norādīja, ka pagājušā gadsimta pirmajā pusē bija faktiski neiespējami pateikt, kura ASV autoražotāja akcijās ieguldījumi varētu būt perspektīvākie. Spēkratu ražotāju un dažādu zīmolu bija pārāk daudz, un bija zināms, ka izdzīvot visi nespēs. Pasakot šo, V. Bafets izmeta asprātīgu padomu, ka tajā brīdī bija skaidrs, ka zaudētāji būs zirgi, un tādēļ investoram vajadzēja «šortot zirgus» (šortošana ir īso pozīciju atvēršana jeb spēlēšana uz vērtspapīru cenu kritumu).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple līdzdibinātājs Stīvs Džobss jau 1984. gadā, kad Apple nāca klajā ar Macintosh personālo datoru, apsvēris mobilā tālruņa izgatavošanu ar kompānijas zīmolu, atklājis bijušais tehnoloģiju giganta izpilddirektors Džons Skullejs (John Sculley).

«Es atceros, ka mēs pie Mac tālruņiem strādājām 1984. gada nogalē. Stīvs jau tobrīd domāja par šādiem produktiem,» sarunā ar CNBC sacīja Dž. Skullejs. «Viņš mēdza sacīt, ka svarīgākās lietas nav tās, kuras tiek ražotas, bet gan tādas, kuras netiek. Viņš stingri iestājās par [tehnoloģiju] vienkāršošanu,» atzina bijušais Apple izpilddirektors.

Viņš arī norādīja, ka lētāku produktu izstrāde nav uzskatāma par atteikšanos no S. Džobsa vīzijas. «Es neuzskatu, ka nākšana klajā ar plašāku produktu klāstu ir kompromisa meklēšana. Es nedomāju, ka viņi ķersies pie simts dolārus vērtiem viedtālruņiem. Esmu pārliecināts, un to arī apstiprina mani avoti, ka viņi uzlabos savus galvenos produktus,» sacīja Dž. Skullejs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook akcija bijusi viena no visveiksmīgākajām investīcijām

Arī septembrī savu uzvaras gājienu turpina Facebook akcija, kuras cena kopš gada sākuma ir palielinājusies jau par 44% – līdz 77,9 ASV dolāru atzīmei. Līdz ar akcijas cenas pieaugumu ievērojami palielinājusies arī kompānijas vērtība, kura pēc kapitalizācijas šonedēļ pirmo reizi pārsniegusi apaļo 200 miljardu ASV dolāru slieksni. Tādējādi Facebook šobrīd kļuvusi par 22. lielāko pasaules kompāniju aiz Verizon Communications, bet pirms Toyota Motor. Tāpat Facebook kļuvusi vērtīgāka nekā, piemēram, tāda slavena kompānija kā Coca-Cola.

Jāatgādina, ka Facebook 23. jūlijā atklāja – tā peļņa otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn vairāk nekā dubultojusies – līdz 791 miljonam ASV dolāru, bet apgrozījums audzis par 61% – līdz 2,91 miljardam ASV dolāru (Facebook apgrozījums analītiķu prognozes pārspēj jau deviņus ceturkšņus pēc kārtas). Sevišķi liela analītiķu sajūsma sekoja pēc tam, kad kompānija atklāja, ka šobrīd jau 62% no Facebook reklāmas ieņēmumiem veidojušas reklāmas mobilajās platformās (viedtālruņos, planšetdatoros), kur sākotnēji tika saredzēta potenciālā Facebook neveiksme (kā izrādījās, pesimistiskās aplēses nepiepildījās). Jāpiebilst, ka Facebook pastāvīgo lietotāju skaits aptver jau aptuveni piekto daļu pasaules iedzīvotāju. Tiek arī lēsts, ka šā gada kopējais Facebook apgrozījums būs 12,2 miljardi ASV dolāru. Rezultātā Facebook akcija kopš pieminētā 23. jūlija pieaugusi jau par 9,3, kamēr ASV akciju tirgus Standard & Poor’s 500 indeksa vērtības pieaugums šajā laika posmā ir bijis krietni vien lēzenāks – par 0,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ievieš jauna līmeņa pārskatāmību reklāmām un lapām

Laura Mazbērziņa, 29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook paziņojis par nozīmīgiem uzlabojumiem reklāmu un lapu pārskatāmībā.

Plašākas informācijas sniegšana cilvēkiem par ikvienu organizāciju un to izvietotajām reklāmām palielinās reklāmdevēju atbildību, kā arī palīdzēs samazināt to ļaunprātīgu izmantošanu Facebook platformā, skaidro sociālais tīkls.

Tagad lietotāji varēs aplūkot dažādu Facebook lapu reklāmas Facebook, Instagram, Messenger platformās, kā arī partneru vietnēs, pat tad, ja tās netiek rādītas tieši konkrētajam lietotājam. Autorizējoties Facebook platformā, būs iespējams apmeklēt jebkuru lapu un atlasīt «Informāciju un Reklāmas» (Info and Ads). Šajā sadaļā lietotāji varēs redzēt izveidotās reklāmas ziņas, kā arī būs iespējams atzīmēt aizdomīgas reklāmas, izvēloties norādīto iespēju «Ziņot par reklāmu» (Report ad).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot pakalpojumu klāstu 13 Eiropas valstīs, sākot no 26. jūnija Visa kartes lietotāji Latvijā var norēķināties izmantojot Apple Pay, informē Visa.

Tiesa, izvēloties šo norēķinu iespēju, redzams, ka pašlaik Apple pay pieejams tikai Monese un Revolut karšu īpašniekiem (skatīt galerijā).

«Revolut» saviem klientiem ir ieviesis «Apple Pay» ne vien Latvijā, bet vēl 27 valstīs, informē Revolut. Salāgot savu «Revolut» karti ar «Apple Pay» funkciju klienti var gan caur «Revolut» sīklietotni, gan caur «Wallet» sīklietotni.

«Mūsu galvenais mērķis – sniegt klientiem lietderīgu rīku, kas palīdzētu pārvaldīt ikvienu viņu personīgo finanšu jomu. Iespēja norēķināties ātri, ērti un droši ir neatdalāma no šī mērķa. Šī funkcija ir būtiska mūsu klientiem visā Eiropā, tādēļ priecājamies, ka šodien to varam piedāvāt jau 28 valstīs. Tas ir svarīgs solis, sniedzot mūsu klientiem iespēju pārvaldīt savas finanses tā, ka viņi paši vēlas», apgalvo Arthur Johanet, «Revolut» maksājumu ar kartēm vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple aizvadītā gada pēdējo ceturksni noslēgusi ar peļņu 13,1 miljarda ASV dolāru apmērā, kā arī minētajā laikā spējusi par 28% audzēt iPhone un par 48% iPad pārdošanas apjomus.

Tomēr šādi rezultāti izraisījuši investoru vilšanos, kuri bija cerējuši uz augstāku un straujāku peļņas kāpumu. Salīdzinot ar gadu iepriekš, Apple peļņa augusi tikai par nepilnu vienu miljardu ASV dolāru.

Investoru satraukums veicinājis Apple akciju kritumu. Trešdien Apple akcijas vērtība bija samazinājusies līdz 461,3 ASV dolāriem, kas ir kritums 34% apmērā, kopš aizvadītā gada septembra, kad Apple akciju vērtība bija pārsniegusi 700 dolāru atzīmi.

Akciju kritums ceturtdien, pirms regulārās biržas tirdzniecības sesijas sākuma, «noslaucījis» 54,9 miljardus ASV dolārus no Apple tirgus vērtības. Kopš septembra Apple akciju tirgus kapitalizācija samazinājusies par 175 miljardiem ASV dolāru. Tas nozīmē, ka Apple drīzumā varētu zaudēt savu pasaules vērtīgākās kompānijas statusu. Apple tuvākā sekotāja Exxon Mobil Corp. tirgus vērtība trešdien bija 413,5 miljardi ASV dolāri, savukārt Apple – 482,7 miljardi ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar iPhone X Apple pierāda, ka nav aizmirsis, kā izstrādāt inovatīvus risinājumus

Viedtelefonu tirgus izveidošanā nenovērtējamu pienesumu devušā iPhone desmit gadu jubilejā Apple savus cienītājus aplaimojis ne vien ar ikgadējo «āboltelefona» uzlabojumu iPhone 8 veidolā, bet arī krietni pārveidotu jubilejas versiju iPhone X. Un, ja «astotnieka» pirmajā tirdzniecības dienā pircēju attieksme bija neierasti vēsa, tad X jeb «desmitnieks» parādīja, ka fanātisko Apple lietotāju entuziasms joprojām nav pagaisis. Kilometriem garas rindas metropolēs, un arī Rīgā prezentācijas pasākumā Euronics veikalā visi pieejamie eksemplāri tika izķerti dažās minūtēs.

Vai tiešām tādai ažiotāžai ir pamatots iemesls? Jāsāk ar to, ka iPhone X iestrādātas vairākas tehnoloģijas, kas vismaz Apple ir jaunums. Ārpus kaliforniešu apjūsmotāju pulka gan lielākā daļa no tām jau labu laiku ir redzētas un aptaustītas. Tomēr pieminēšanas vērtas tās ir.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas valdības konkurences regulators veicis kratīšanas Apple pārstāvniecībā šajā valstī. Kratīšanu laikā, kuras ilgušas 24 stundas, izņemti dokumenti, un tās ir daļa no Francijas valdības pretmonopola izmeklēšanām.

Izmeklētājus interesējot attiecības starp Apple un tās produkcijas izplatītājiem. Kompānija apsūdzēta priekšrokas došanā saviem veikaliem, nevis izplatītājiem, kā, piemēram, uzņēmumam eBizcuss, kas nodarbojies tikai ar Apple produktu tirdzniecību, vēsta ārvalstu plašsaziņas līdzekļi. Uzņēmums norādījis, ka bijis sarežģīti tikt pie jaunākajiem Apple produktiem, kamēr tajā pašā laikā Apple veikaliem šādu problēmu neesot bijis.

Apple Francijā savu veikalu atvēra 2009. gada novembrī. Tas vietējam uzņēmumam eBizcuss izraisījis tirdzniecības apjomu strauju samazināšanos. Uzņēmums arī apgalvo, ka nesot spējis izveidot saprātīgus iPad un MacBook Air piegādes kanālus no Apple. Tāpat uzņēmums apgalvojis, ka Apple ne tikai apgrūtina produktu tirdzniecību, bet arī ar zemām cenām cenšas pārvilināt klientus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple turpmāk ik ceturksni saviem investoriem izmaksās dividendes 2,65 ASV dolāru apjomā. Pirmā dividenžu izmaksa notiks šā gada ceturtajā ceturksnī, ziņo kompānija.

Eksperti norāda, ka dividenžu izmaksa Apple akcijas padarīs tikai pievilcīgākas. Jāteic, ka šogad Apple akcijas cenas kāpums ir bijis iespaidīgs – par 45% un šobrīd kompānijas akcijas vērtība atrodas 600 ASV dolāru atzīmes tuvumā. Turklāt vēl iespaidīgāks Apple akcijas cenas kāpums izskatās nedaudz ilgākā termiņā. Piemēram, kopš pagājušā gada jūlija kompānijas akcijas vērtība ir pieaugusi vairāk nekā par 75%. Jāteic, ka 2009. gada sākumā vienas Apple akcijas cena atradās zem 100 ASV dolāru atzīmes. Kopš tā laika slavenās kompānijas akcijas cena ir faktiski tikai pieaugusi - procentuālajā izteiksmē par 550%. ASV akciju tirgus S&P 500 indeksa vērtība kopš tā laika ir pieaugusi par 55%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

iPhone 5c zemi pārdošanas rādītāji – Apple uz pusi samazinās to ražošanu

Jānis Rancāns, 14.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānija Apple samazinās jaunākā viedtālruņa iPhone 5c ražošanas apjomus no 300 tūkstošiem vienību dienā uz 150 tūkstošiem, atsaucoties uz anonīmiem avotiem nozarē, vēsta Ķīniešu mediji.

Lai gan iemeslus šādai rīcībai Apple atteikusies nosaukt, ražošanas apjomu samazināšana tiek saistīta ar zemāku pieprasījumu pēc iPhone 5c, salīdzinot ar otru viedtālruni – iPhone 5s. Saskaņā ar mobilo ierīču tirgus pētījuma kompānijas Localytics aplēsēm, pirmajās 48 stundās pēc jaunāko Apple viedtālruņu nonākšanas tirdzniecībā ASV, iPhone 5s ticis nopirkts 3,4 reizes vairāk nekā iPhone 5c.

Analītiķi prognozē, ka gada trešajā ceturksnī Apple piegādās 10,4 miljonus iPhone 5c modeļu. Kopumā gan Apple iPhone 5c un 5s pārdošanas apjomi tiek raksturoti kā spēcīgi. iPhone 5c ar samazinātu cenu tika paredzēts, lai efektīvāk uzrunātu pircējus jaunizaugsmes valstīs. Tomēr, piemēram, Ķīnā viedtālruņa tirdzniecības rādītāji likuši vilties, norāda vietējais medijs C Technology.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook algoritma maiņa – vai citu sociālo tīklu lielā iespēja?

Arnis Ozols, HTTPOOL Baltics CEO, 12.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzņēmumu pārstāvjiem, kas grib virzīt savu zīmolu Facebook, jāiegaumē, ka kopienas jeb grupas būs svarīgākas nekā jebkad.

Ziņu par to, ka Facebook mainīs ziņu lentas (timeline – angļu val.) algoritmu, dažādi pasaules interneta resursi aprakstīja ar skaļiem virsrakstiem. Daži to nosauca par giljotīnu medijiem, kam Facebook ir viens no galvenajiem lietotāju «piegādātājiem». Daži savukārt metās apgalvot, ka sociālo mediju vide neatgriezeniski mainīsies un nekas neliecina, ka šīs pārmaiņas būs pozitīvas. LinkedIn un Twitter klusē un turpina ierasto praksi – pagaidām pieturēsies pie jau pārbaudītajiem algoritmiem. Vai tā būs viņu lielā iespēja?

Facebook prioritāri ziņu lentā turpmāk rādīs paziņojumus no draugiem, ģimenes locekļiem un grupām, kam pievienojies konkrētais lietotājs, pieņemot, ka šīs ziņas viņu interesē visvairāk. Sociālā tīkla vadītājs Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) uzsver, ka tā ir atgriešanās pie «saknēm», tajā pat laikā neapšaubot, ka zīmoliem savu auditoriju sasniegt būs grūtāk nekā jebkad agrāk. Eksperti norāda, ka tuvāko mēnešu laikā zīmoli pieredzēs būtisku kritumu dabīgajā sasniedzamībā jeb «organic reach» un arī kopējais sociālajā tīklā pavadītais laiks samazinās. M. Zakerbergs gan uzskata, ka šis laiks, kas tiks veltīts Facebook, būs pavadīts kvalitatīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook bojā mūsu dzīvi

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte, 21.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Esmu pietiekami vecs, lai būtu no tās paaudzes daļas, kas savā laikā uztraucās par Tēvoci Semu (par valdību), kas izseko ikvienu mūsu soli ASV, tādējādi laupot jebkādu brīvību un privātumu. Taču šoreiz ir stāsts par Marku Cukerbergu un viņa Facebook idejas zādzību no tās īstajiem izgudrotājiem brāļiem Vinklevossiem (Winklevoss), kuri, tāpat kā Marks, bija Hārvardas studenti.

Tie, kuri ir interesējušies par Facebook rašanos, zina, ka Marks Cukerbergs radīja pasaulē populārāko sociālo tīklu, nozogot ideju no saviem Hārvardas laika biedriem brāļiem Vinklevossiem, kuri sākotnēji radīja platformu CoonectU. Brāļi bija nolīguši Marku, lai viņš palīdz viņiem uzrakstīt kodu. Tā vietā viņš ideju nozaga un izveidoja savu saiti. Šis ir lielisks iemesls, kāpēc vienmēr savas idejas vajag aizsargāt, reģistrējot patentu. Tas, protams, jādara pirms savu ideju izpaušanas tālāk, pat, ja tie ir nākamie darbinieki, kā tas bija Cukerberga gadījumā. Lai vai kā, Marks pārkāpa komercnoslēpumu, kas, balstoties uz ASV likumiem, teic, ka, ja jūs slepeni izpaužat savu ideju kādam citam un varat to pierādīt, tad šis cilvēks nedrīkst vienkārši nozagt jūsu ideju, kā to izdarīja Marks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Latvijā jauno iPad sāks tirgot aprīļa beigās

Gunta Kursiša, 17.04.2012

Jaunākā iPad pirmajā tirgošanas dienā, 16. martā, garas rindas veidojās pie Apple veikaliem vairākās pasaules pilsētās. Attēlā redzamie cilvēki gaida Apple veikala atvēršanu Londonā, Lielbritānijā.

Foto: Reuters/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šomēnes sāksies ASV tehnoloģiju kompānijas Apple trešās paaudzes iPad tirgošana vēl 21 pasaules valstī, tostarp arī Latvijā.

Kompānija Apple paziņojusi, ka, sākot no 20. aprīļa jauno iPad varēs iegādāties Dienvidkorejas, Brunejas, Horvātijas, Kipras, Dominikānas Republikas, Salvadoras, Gvatemalas, Malaizijas, Panamas, Sanmartēnas, Uragvajas un Venecuēlas pircēji.

Latvijas tirgū jaunais iPad nonāks vēl pēc vienas nedēļas – 27. aprīlī. Līdztekus tirgošana sāksies arī Indijā, Izraēlā, Kolumbijā, Igaunijā, Lietuvā, Melnkalnē, Dienvidāfrikā un Taizemē.

Jaunā planšetdatora iPad tirgošanu desmit pasaules valstīs Apple sāka šā gada 16. martā. Pirmie, kas varēja iegādāties jaunākās paaudzes iPad bija ASV, Francijas, Kanādas, Austrālijas, Vācijas, Japānas, Singapūras, Šveices, Lielbritānijas un Ķīnas pircēji. Šajās valstīs Apple veikalos pirmajā iPad tirgošanas dienā veidojās garas rindas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Pirmajā dienā Apple varētu izdoties pārdot miljonu jauno iPad

Jānis Rancāns, 13.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan jaunais Apple planšetdators vēl nav nonācis tirdzniecībā, analītiķi cenšas paredzēt, cik veiksmīgs tas būs. Atsevišķi nozares eksperti norāda, ka tirdzniecības uzsākšanas dienā, Apple varētu izdoties pārdot pat miljonu jauno iPad. Par to liecina arī milzīgā interese par ierīces iepriekšpasūtīšanu.

Piektdien paredzētajā tirdzniecības uzsākšanas dienā Apple izdosies pārdot vismaz vienu miljonu iPad planšetdatoru, uzskata ASV investīciju bankas Piper Jaffray analītiķis Džīns Munsters. Kad Apple debitēja planšetdatoru jomā – tās ierīci tirdzniecības pirmajā dienā tika iegādāti 300 tūkstošus šo ierīču, savukārt pirmajā dienā pārdoto iPad 2 skaitu kompānija nekad nav nodevusi atklātībai, vēsta Mashable.

Kopš pirmā iPad tirdzniecības uzsākšanas Apple izdevies pārdot kopumā 55 miljonus šo ierīču. Dž. Munsters salīdzināja jaunā iPad tirdzniecības uzsākšanu ar iPhone 4 nonākšanu pārdošanā pērn. Saskaņā ar Apple datiem – minēto viedtālruni pirmajās trīs dienās iegādājās 1,7 miljonus reižu.

Komentāri

Pievienot komentāru