Raksti

Biznesa eskalators: Projekta laikā 
rada jaunus produktus

Anda Asere
, 01.07.2014

Jaunākais izdevums

Tekstila zīmols Mimu koncentrējas uz mājas tekstilu no liniem, bet projekta Biznesa eskalators laikā izmēģina roku arī apģērba izgatavošanā

Paralēli mājas tekstilam Mimu šī mēneša laikā pircējiem piedāvāja arī apģērbu – linu brunčus, kas apdrukāti ar etnogrāfiskām zīmēm. «Var uzskatīt, ka eksperiments ir izdevies, jo lielākā daļa svārku ir pārdoti,» saka Ieva Grizāne, SIA Mimu īpašniece. Runājot par nākotni, viņa atklāj, ka vēlas turpināt darbu ar apģērbiem, jo, piemēram, cilvēki interesējoties par linu krekliem, un arī pašai galvā ir dažādas idejas sarafāniem un kleitām, tāpat jāturpina strādāt ar brunčiem.

Gaidīja lielāku interesi

«Lai gan pircēju, kas te apgrozās, ir ļoti daudz, plūsma ir liela, ne visi pienāk klāt, lai apskatītu, ko es piedāvāju. Biju gaidījusi lielāku interesi par savu produktu. Agrāk es vairāk apgrozījos tirdziņos un brīvdabas pasākumos, kur vairākums cilvēku bija mana mērķauditorija,» saka I. Grizāne. Līdz šim Mimu galvenokārt produkciju realizēja internetā un dažādos tirdziņos. «Alfa ir pavisam cita pieredze. Tirdziņi ir intensīvāki – aizbrauc uz vienu vai divām dienām un tirgojies, bet Alfā esmu katru dienu un te viss notiek rimtāk. Cilvēki, kas te apgrozās, ir pavisam atšķirīgi no tiem, ar kuriem esmu pieradusi strādāt,» viņa atklāj. Šis mēnesis ļāva saprast, ka pastāvīga vieta tirdzniecības centrā nav Mimu «lauciņš». Taču laikā pirms Ziemassvētkiem tas varētu būt labs tirdzniecības kanāls.

Uzņēmumiem, kuri nākammēnes piedalīsies projektā Biznesa eskalators, I. Grizāne iesaka pārdomāt stenda izkārtojumu. Mimu stends sākumā esot bijis «aizkrāmēts» ar precēm, jo viņai bija pārliecība, ka cilvēki pa gabalu labi saprot, ka tā ir pirts cepure vai maizes maiss. Taču izrādījās, ka iekārtojumam jābūt ļoti vienkāršam un nepārprotamam, un, piemēram, nepietiek ar vienu pirts slotu – cilvēki tās pamanīs vien tad, ja tās būs divas vai trīs. Tad arī raisīsies asociācijas, ka blakus esošā cepure droši vien ir pirts cepure.

Jauna pieredze

Projekta norises laikā viņai pirmo reizi bija jāpieņem darbā darbinieki, nākušas klāt kolektīva veidošanas iemaņas. «Atstāt kādu šeit savā vietā ir grūtāk, nekā sākumā šķita. Nav viegli paļauties, ka viss būs labi, piemēram, lai kur es desmitos vakarā būtu, es domāju par to, vai ir uztaisīta t.s. ZET atskaite, savukārt desmitos no rīta es domāju, vai te kāds ir un vai ar stendu viss ir kārtībā,» stāsta uzņēmēja.

Viņas šī mēneša novērojumi liecina, ka daudzi cilvēki uz t/p Alfa brauc atpūsties. «Citiem tā varbūt ir pašsaprotama lieta, bet man tas bija kaut kas jauns. Brīvdienās redzēju daudz ģimeņu ar bērniem, kas trīs stundas riņķo, bet viņiem nav neviena maisiņa. Tas liecina, ka viņi neko nav nopirkuši, bet vienkārši atpūšas – bērni izbrauc ar vilcieniņu, varbūt aiziet pusdienās. Es parasti braucu uz tirdzniecības centru ar mērķi nopirkt konkrētas lietas,» viņa stāsta.

Vēl viens ieguvums no projekta Biznesa eskalators I. Grizānei – cenu veidošanas pieredze. Mimu izstrādājumu cenas iepriekš bijušas zemākas, bet, lai varētu izdzīvot, samaksāt darbiniekiem algas un procentus par pārdotajām precēm, kā arī nodokļus, cenas bija jāpalielina. «Vienmēr būs kāds, kurš teiks, ka tas ir pārāk dārgi, un nav pat vērts viņam skaidrot, ka tas ir roku darbs, lins, ir ieguldīts daudz laika, enerģijas un mīlestības. Taču es sapratu, ka cilvēki, kurus mani produkti interesē, tos nopirks arī par augstāku cenu,» viņa spriež. I. Grizāne priecājas, ka ar rokām darinātas lietas novērtē ne vien tūristi, bet arī vietējie. Agrāk biežāk ar savu maciņu atzinību izteica ārzemnieki, bet tagad arī vietējie to darot.

Dāvā miera sajūtu

«Mana mīļākā vieta uz pasaules ir mājas, tā ir mana miera osta. Tāpēc man gribējās radīt mājas lietas, kas arī citiem cilvēkiem varētu dāvāt šo miera sajūtu,» saka I. Grizāne. Mimu projekts ir vien gadu jaun­s, lai gan ideja par interjera priekšmetiem viņai bija jau ilgāku laiku. Pirms diviem gadiem viņa aizbrauca studentu apmaiņas programmā, gadu pavadīja Portugālē. «Dzīvojot gadu ārzemēs, bija diezgan daudz brīva laika, kad varēju domāt par savu ideju. Atbraucu mājās, biju atpūtusies, enerģijas pilna, man bija laiks un es nospriedu – kad tad, ja ne tagad?» viņa stāsta. Gads Portugālē I. Grizānei atklājis, ka viņa nevēlas dzīvot nekur citur kā vien Latvijā.

Mimu izgatavo dabai draudzīgus virtuves un pirts tekstila izstrādājumus. Šobrīd I. Grizāne izmanto tikai linu audumu, bet nākotnē viņas plānos ir pamēģināt arī kaņepju audumu. «Linu izmantoju tāpēc, ka tas ir dabai draudzīgs un tā audzēšanā netiek izmantoti pesticīdi. Pārsvarā lietoju nebalinātu linu audumu, kura apstrādē nav izmantotas ķimikālijas, un apdrukāju to ar ilgnoturīgām un dabai draudzīgām krāsām. Savukārt pildījumam un termoizolācijai izmantoju vilnas vatelīnu, kas arī ir dabisks materiāls,» viņa stāsta.

Mimu izstrādājumus rotā dabas motīvi un etnogrāfiskas zīmes. «Man prieks, ka etnogrāfiskās zīmes ir šī brīža modes kliedziens. Daudzi saka, ka tās jau ir apnikušas, bet man gribētos, lai to būtu daudz un lai katrs latvietis zinātu, ko nozīmē katra no zīmēm, jo tās ir mūsu saknes un mūsu nacionālā identitāte. Tas, ka šīs lietas atkal ir kļuvušas populāras, nozīmē, ka mēs sākam apzināties, ka esam latvieši,» uzskata I. Grizāne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Mimu ir mazs tekstila dizaina uzņēmums, kas tika nodibināts pirms gada - 2013.gada maijā un šobrīd atrodas "lielā uzrāviena" stadijā.

Mimu apdrukā dabīgus lina audumus rokspiedes tehnikā ar ilgnoturīgām, apkārtējai videi draudzīgām krāsām uz ūdens bāzes, kas nesatur indīgas vielas.

Rokspiedes apdruka ir laikietilpīgs, taču arī ļoti meditatīvs process. Katra raksta dizains ir radīts, iedvesmojoties Latvijas etnogrāfijā un dabas skaistumā, un katrs spiedogs tiek izgrebts ar rokām.

Mimu produkti apvieno sevī latvisku dizainu un rūpes par apkārtējo vidi - visiem infomatīvajiem materiāliem un iepakojumam tiek izmantots otrreiz pārstrādāts papīrs, Mimu izstāžu stendi ir no kartona, kas arī ir dabai draudzīgs materiāls.

Mimu cenšas radīt produktus, kas ir funkcionāli, izturīgi un skaisti, par pieņemamām cenām. Preču sortimentā ietilpst: dekoratīvās spilvendrānas, mitrumizturīga lina pusdienu paliktņi, dubultā auduma maizes maisi, tējas maisiņi, virtuves cimdi, katla turētāji, pirts cepures, dvieļi, priekšauti u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekskluzīvais triljonu kompāniju klubiņš pasaulē kļuvis nedaudz plašāks. Proti, tām Rietumvalstu publiskajām kompānijām, kuru vērtība nu pārsniedz vismaz vienu apaļu triljonu ASV dolārus, nupat pievienojies elektroauto ražotājs Tesla.

Līdz šim šo uzņēmumu vidū atradās vien tehnoloģiju grandi Apple, Amazon.com, Microsoft un Alphabet. Pieminēšanas vērts gan ir vēl viens interneta milzis Facebook, kura vērtību pēdējā laikā negatīvi ietekmējuši reputācijas jautājumi un zināmas bažas par tālāku tā spēju augt. Tādējādi līdz ar Facebook akcijas cenas kritumu šim uzņēmumam šo ekskluzīvo klubiņu nācies pamest.

Tesla akcijas cena šajā pandēmijā ir faktiski katapultējusies stratosfērā, kur, piemēram, 2020. gada sākuma šī uzņēmuma kapitalizācija atradās aptuveni “vien” pie 75 miljardu ASV dolāru atzīmes. Tas nozīmē, ka Tesla vērtība šajā periodā ir palēkusies teju 13 reizes. Tesla kapitalizācija no 100 miljardiem ASV dolāriem līdz triljonam ASV dolāriem pieaugusi nepilnos divos gados.

Komentāri

Pievienot komentāru
Raksti

Biznesa eskalators: Joprojām vājākā vieta – pārdošana


Anda Asere
, 01.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atšķirībā no tirgošanās brīvdabas pasākumos iepirkšanās centrā potenciālie klienti ir mazāk sagatavoti un ar tiem ir vairāk jākomunicē par savu zīmolu un produktu

Projekta Biznesa eskalators eksperti par jūnija dalībniekiem apzināti izvēlējās jaunos uzņēmējus MoshMosh ar legingiem un T-krekliem ar latvju rak­stiem un Mimu ar pirts un mājas lietām un svārkiem ar etnogrāfiskiem rakstiem. «Jūnijs ir zīmīgs ar Līgo svētkiem un mums likās, ka šis mēnesis būs piemērots laiks ļaut izpausties šiem uzņēmumiem. Analizējot tirdzniecības rādītājus, redzams, ka svētku nedēļa bija ļoti veiksmīga, jo mūsu apmeklētājs ir izteikts latvietis un bija priecīgs iegādāties preces ar etnogrāfiskām zīmēm. Ar to mēs trāpījām desmitniekā,» saka Liene Apine, t/p Alfa vadītāja. Pirmās nedēļas gan neesot bijušas tik veiksmīgas. Viņas skatījumā klupšanas akmens bija pasīvs pārdevēju darbs. Turpmāk L. Apine abiem uzņēmumiem iesaka būt aktīvākiem pārdošanas darbā, jo produkti ir gana specifiski un orientēti uz konkrētu mērķa grupu, tāpēc jāiegulda lielākas pūles skaidrojot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir grūti iedomāties tehnoloģiju aktualitāti, kas šobrīd būtu pārņēmusi pasauli vairāk nekā mākslīgais intelekts (AI). Jo īpaši pēc ChatGPT izrāviena ir novērota vēl nebijusi investoru interese par AI nišu. Nav brīnums, ka arī kriptovalūtu tirgus seko tendencēm un arvien biežāk ietver AI jaunākajos blokķēdes projektos.

Šajā rakstā skaidrosim, kā AI ietekmē kriptovalūtu tirgū, kā arī izskatīsim, kuras šobrīd ir perspektīvākās AI kriptovalūtas izdevīgām investīcijām.

Kā AI ietekmē kriptovalūtu tirgu

AI izmaina un turpinās izmainīt ne vienu vien nišu, un kriptovalūtu tirgus nav izņēmums. AI kriptovalūta atšķiras no citām kriptovalūtām vairākos aspektos, bet galvenokārt ar tās uzlaboto lietderību. Šādām monētām ir iebūvēta AI platforma, kas var būt paredzēta dažādiem izmantošanas veidiem.

Ieguldot šāda veida kriptovalūtās, investori piekļūst ekskluzīvām AI darbināmām programmām. Piemēram, ir kriptovalūtu projekti, kas izstrādājuši savu tirgus izpētes platformu, kas investoram palīdz automatizēt tirdzniecību un pieņemt labākos iespējamos tirdzniecības lēmumus nākotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažu aktīvu vērtība līdz ar pandēmiju piedzīvojusi gluži vai kosmisku pieaugumu. Šajā sarakstā pēdējo dienu laikā jāmin virtuālā valūta Dogecoin, kuras cena kopš aprīļa pirmās puses palēkusies teju par 500% un sasniegusi 40 ASV dolāru centu atzīmi.

Jāpiebilst, ka vēl pagājušā gada beigās šī virtuālā veidojuma vērtība tās tirdzniecības vietnēs internetā bija nepilns pus ASV dolāra cents. Tas nozīmē, ka kopš tā brīža cenas pieaugums mērāms jau gandrīz 10 tūkst. procentu apmērā.

Faktiski virtuālajai valūtai, kas sākotnēji tika radīta kā joks un satīra par esošo situāciju virtuālo valūtu frontē (pamatā par to pašu bitkoinu), nu pavisam reāli tiek piešķirta arvien lielāka vērtība. Šī veidojuma mīšanā iesaistoties arvien plašākai cilvēku masai, manāmas prognozēs, ka tā cena jau drīz vien aizsniegsies līdz vesela ASV dolāra un pēc tam – 10 ASV dolāru atzīmei. Jau tagad Dogecoin kapitalizācija pārsniedz, piemēram, autoražošanas leģendas – uzņēmuma Ford – kapitalizāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru