Martins Keršis

Foto: Sintija Zandersone/LETA

Bizness vienmēr skaita naudu 

Par to, kā klājas Eiropas automobiļu loģistikas līderim sarunā ar DB stāsta Gefco Baltic valdes loceklis Martins Keršis.

Egons Mudulis, 2018. gada 17. maijs plkst. 9:59

Fragments no intervijas, kas publicēta 17. maija laikrakstā Dienas Bizness:

Vai auto tirgus atdzīvošanās Krievijā Gefco biznesu kaut kā ietekmējusi?

Protams, tas ietekmē ļoti spēcīgi. Gefco nesen Krievijā kļuva par automobiļu pārvadāšanai domātu dzelzceļa vagonu īpašnieku. Pievienojām savam parkam teju 700 vagonus. Proti, Krievijā Gefco ir kļuvis par diezgan lielu spēlētāju. Šie vagoni zināmā mērā palīdz arī Gefco Baltic, jo kopā ar Krievijas partneriem vedam tranzītkravas no Kaļiņingradas uz Maskavu. Nesen sākām eksporta projektu, Krievijā ražotus auto piegādājot uz Eiropu.

Taču ne žigulīšus?

Nē, marku nevaru atklāt, taču runa ir par globālajiem ražotājiem. Sadarbībā ar Latvijas autopārvadātājiem piegādājām šos automobiļus līdz Eiropas loģistikas centriem.

Kāda ir konkurence automobiļu ražošanas apkalpošanas jomā?

Tā nemazinās, bet aug. Visvairāk tas ir saistīts ar augošo tirgu. Var teikt, ka tas, kam šodien ir aktīvi, proti, vagoni, autovedēji, vai tas, kurš spēj tos piesaistīt, arī ir konkurētspējīgāks. Uzvarēs tas, kurš spēs piesaistīt šādus aktīvus, jo pēdējos 10 gados autovedēju flotes atjaunošana ir noritējusi ļoti smagnēji, kā rezultātā tirgū ir jūtama to nepietiekamība. Tas ietekmē gan pakalpojumu kvalitāti, gan cenas.

Uz priekšu virzās Eiropas platuma sliežu projekts Rail Baltica. Vai tas varētu mainīt jūsu biznesu vai vēl ir par agru tajā iedziļināties?

Dzelzceļa jaudas kravu pārvadājumiem Baltijas valstīs tiek izmantotas pat vairāk nekā Eiropā. Taču jautājums ir – ja jau šodien var kravas pa dzelzceļu aizvest no Francijas uz Poliju, kāpēc tās netiek vestas? Kāpēc lai tās tiktu vestas pa Baltijas koridoru un tas būtu labāk un efektīvāk?

Runājat par cenu un laiku?

Ļoti svarīgs ir regulējums, tas, kā šajā ziņa rīkosies Eiropas Savienība, jo tā tam dod naudu. Ja projekta virzītāji spēs panākt, ka tas ir konkurētspējīgs pārvadājumu veids, ka tas ir elastīgs un ērts, tad kāpēc gan to neizmantot. Bizness vienmēr skaita naudu. Galu galā arī laiks ir nauda. Taču, ja ir jāgaida, ja nav iespējams veikt regulārus pārvadājumus, tas vienmēr atsaucas uz izmaksām.

Nesen Gefco veica zīmola koncepcijas maiņu, radot saukli «partneri, neierobežoti». Kāda no tā jēga, jo ne jau sporta apavus tirgojat? Vai šajā biznesā iesaistītajiem nav vienalga, kā izskatās jūsu zīmols?

Tas ir nepieciešams, lai attīstītos tālāk un augtu tajā diversificētajā tirgū, uz kuru šobrīd pakāpeniski ejam. Mūsu iepriekšējais sauklis «loģistika ražotājiem» bija nevis novecojis, bet pietiekami plaši neaptvēra visas jomas, kurās gribējām darboties. Tādēļ bija obligāti nepieciešama šī zīmola maiņa, jo «loģistika ražotājiem» neder, piemēram, sarunai ar tirgotāju. Ja viņš tevi nezina, tad viņam veidojas pieņēmumi, kas traucē sarunās.


Visu interviju Ar jaunu zīmolu jaunu nozaru medībās lasiet 17. maija laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2016. gada 27. aprīlis plkst. 13:58

GEFCO uzsāk darbību Serbijā. «Kā uzņēmums ar zināšanām sarežģītu piegādes ķēžu...

2015. gada 22. aprīlis plkst. 12:34

Globālā industriālā loģistika spēlētāja Gefco grupas apgrozījums 2014. gadā sasniedza 4,1 miljarda...

2014. gada 30. maijs plkst. 9:26

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no...

2013. gada 17. jūlijs plkst. 10:46

No Rīgas ostas līdz kravas terminālim Kalugā, Krievijā, transporta un loģistikas uzņēmums...

Nepalaid garām

SIA Rešetilovs aizvirzās no krīzes, ko uzņēmums savā 28 gadu pastāvēšanas laikā...

Nepilniem 40 000 mikrouzņēmuma nodokļa maksātājiem var nākties domāt par savu nākotni,...

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā...

Lai gan konkurence elektronikas mūzikas instrumentu ražošanas segmentā ik gadu saasinās, SIA...

Investējot 15 miljonus eiro, Salienā, Babītes novada Piņķos uzsākta King's College Britu...

No šīs sadaļas
2018. gada 17. maijs plkst. 6:38

No automobiļu loģistikas pie enerģētikas, aviācijas un veselības aprūpes jomas apkalpošanas -...

2018. gada 16. maijs plkst. 17:06

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti trešdien,...

2018. gada 16. maijs plkst. 15:27

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 16. maijā rīkoja pirmo lidsabiedrības Karjeras dienu, uz kuru...

2018. gada 16. maijs plkst. 0:00

Kravu apjoms Apjomi samazinās gan ostās, gan dzelzceļā; pilnīgu tukšumu gan neparedz...

2018. gada 15. maijs plkst. 11:22

Latvijas lidsabiedrība airBaltic vakar, 2018. gada 14. maijā, uzsāka lidojumus jaunā maršrutā...

2018. gada 15. maijs plkst. 10:21

Pēdējos gados VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) darbinieku skaits samazinājies par aptuveni tūkstoti,...

2018. gada 14. maijs plkst. 17:22

Japānas nacionālā aviokompānija «Japan Airlines» (JAL) pirmdien paziņoja par plāniem izveidot...

2018. gada 10. maijs plkst. 17:29

Nav svarīgi, kurā pasaules vietā notiek aviācijas tēmai veltīta konference, ‒ tajā...

2018. gada 10. maijs plkst. 15:44

Maršrutā Rīga‒Brisele Bombardier CS300 lidmašīnas salīdzinājumā ar Q400 lidmašīnām samazina...

2018. gada 10. maijs plkst. 12:56

Jūrmala, dažādi apskates objekti un pasākumi ir tās lietas, kuru pievilcība ieinteresēs...