Citas ziņas

Carnikavā meliorācijas kanāls noskalo Garciema kāpu; atbildīgo meklēšana - bez panākumiem

LETA, 07.02.2014

Jaunākais izdevums

Carnikavas novada Garciema meliorācijas kanāls no sūkņu stacijas Eimuri, mainot savu tecējumu, noskalo kāpas, veidojot stāvkrastus un radot bīstamību cilvēka veselībai, kā arī apdraudējumu apkārtējai videi, kura sekas nav prognozējamas, raizējas Carnikavas novada dome.

«Tuvojoties vasaras sezonai, šī problēma kļūst īpaši aktuāla, jo joprojām nav atbildes uz jautājumu - kas uzņemsies atbildību par Garciema pludmalē noskaloto kāpu,» norāda pašvaldības preses sekretāre Sandra Baltruka.

Carnikavas novada pašvaldība vēlas situāciju risināt un sakārtot infrastruktūru, tomēr nekādas darbības pludmalē veikt nav tiesīga, jo piekrastes josla pieder valstij.

«Situācija ir ļoti bēdīga. Iedzīvotāji no mums prasa kvalitatīvu pakalpojumu un piekļuvi pludmalei, bet pašvaldība to nevar nodrošināt, jo mums nav legāla pamata rīkoties,» skaidro Carnikavas novada domes priekšsēdētāja Daiga Jurēvica.

Pēc ilgstošas sarakstes ar vairākām ministrijām pēdējo gadu laikā pašvaldībai joprojām nav sniegta skaidra atbilde par to, tieši kura institūcija - Finanšu ministrija (FM) vai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) - ir pludmales īpašniece. FM norādījusi, ka atbildīga ir VARAM, savukārt VARAM savā vēstulē informēja, ka atbildība jāuzņemas FM.

Jau 2012.gada maijā Carnikavas novada dome par radušos situāciju informēja Ministru prezidentu un sāka procesu, lai piekrastes joslu pārņemtu pašvaldības valdījumā, jo tas beidzot ļautu ieguldīt līdzekļus pludmales sakārtošanā un attīstībā. Tomēr pēc vairāk nekā gada, šā gada februārī, Tieslietu ministrija, izskatot šo jautājumu, savā atzinumā ir norādījusi, ka likumdevējs konceptuāli par risinājumu attiecībā uz jūras piekrastes joslu vēl nav izšķīries, tāpēc Ministru kabinets patlaban nebūtu tiesīgs lemt par šo jautājumu.

«Šāda atbilde nozīmē, ka atkal esam nonākuši nulles punktā. Jautājums par piekrastes apsaimniekošanu ir aktuāls jau 20 gadus, un joprojām tas nav atrisināts,» norāda Carnikavas novada domes Attīstības un plānošanas nodaļas vadītājs Edgars Pudzis.

Tādējādi pašvaldībai joprojām nav atbildes uz gadiem aktuāliem jautājumiem - kurš vasarā tīrīs pludmali un izvedīs atkritumus, kurš Garciemā novērsīs bīstamību visiem apmeklētājiem meliorācijas kanāla dēļ un kurš atbildīgs par noskaloto pludmali un kāpu, uzsvēra Baltruka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Biznesa vieta: Ne tikai nēģi var spodrināt Carnikavas vārdu

Linda Zalāne, 21.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējie Carnikavas uzņēmēji ar nepacietību gaida divas lielās peļņas dienas gadā – Jūras un Nēģu svētkus, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

DB viesojās Carnikavā tikai trīs dienas pirms gaidāmajiem 14. nēģu svētkiem, kas notiks rīt, 22. augustā. Parkā tiek saposti apstādījumi, pļauta zāle, jo turpat jau arī notiks lielākā kņada, tirgošanās un svinēšanās. DB uzrunātie uzņēmēji atzīst, ka šī diena viņiem ir svarīgs finansiāls atspēriena punkts, jo ikdienā Carnikavā apgrozās vien vietējie, brīvdienās sabrauc arī atpūtnieki, kuriem šeit ir vasarnīcas. Savukārt ziemā katram pašam jādomā, kā izdzīvot, jo Carnikavā kļūst pavisam klusi. Uzņēmēji apgalvo, ka šī ir vasaras pilsēta, kura savu potenciālu vēl nav izmantojusi, jo šeit trūkst tūristu piesaistes objektu, arī ūdens izklaides iespējas nav izmantotas, nemaz nerunājot par naktsmītnēm, kuras Carnikavā ar uguni esot jāmeklē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadarbojoties "Swedbank " un pašmāju investīciju uzņēmumam "Merito Partners" (Merito), šogad Carnikavā darbību uzsāks saules elektrostacija (SES) ar 12 megavatu jaudu, nodrošinot ilgtspējīgas elektroenerģijas piegādi vairāk nekā 5860 mājsaimniecībām Carnikavā un tuvējām apdzīvotām vietām.

Carnikavas SES, kuras izbūvē ieguldīti 8 miljoni eiro, tostarp 4,5 miljoni "Swedbank" finansējuma, būs lielākā šogad ekspluatācijā nodotā saules spēkstacija Latvijā.

Septembra laikā 11,7 ha lielā platībā tiks izvietoti 22 300 saules paneļu. Carnikavas SES jauda būs 12 MW un paredzams, ka tā gadā saražos vismaz 12 300 000 kWh elektrības, kas atbilst 5860 mājsaimniecību vidējam elektrības patēriņam gadā.

Kā uzsver “Merito” līdzdibinātājs un vadošais partneris Mikus Janvars, “Esam pagodināti, ka varam īstenot “Merito” fonda ilgtspējīgā zaļās enerģijas projekta līdz šim lielākās saules elektrostacijas būvniecību kopā ar "Swedbank", lielāko banku Latvijā un vienu no Baltijas ilgtspējas līderiem. Mēs uzskatām, ka atbildīga biznesa attīstība ir ļoti nozīmīga – SES būvniecības procesā rūpīgi izvērtējam un kopā ar neatkarīgiem ekspertiem iepirkumos izvēlamies piegādātājus, kuri spēj nodrošināt atbilstošus ilgtspējas principus. Kāpinot Latvijas atjaunīgās enerģijas īpatsvaru, vienlaikus rūpējamies par vides un bioloģiskās daudzveidības saglabāšanu. Mācoties no labākajiem un progresīvākajiem tirgus līderiem, ieviešam jaunas prakses, kas piešķirs vēl plašāku nozīmi ilgtspējai un atbildīgai biznesa darbībai. Visos mūsu saules elektroenerģijas projektos ieviešam kukaiņu un sikspārņu mājas, kā arī nākotnē plānojam sadarboties ar vietējiem lauksaimniekiem, piedāvājot saules elektroenerģijas parka pļavas bišu saimēm un aitu ganāmpulkiem.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaidāmas būtiskas izmaiņas Ādažu novada maršrutos - atklāti papildu reisi un mainīts autobusu izbraukšanas laiks, informē Autotransporta direkcijā.

Aptuveni pusagdu ilgā laika periodā tika izvērtēts SIA Ekspress Ādaži apkalpotais maršrutu tīkls, lai padarītu to pasažieriem pieejamāku un ērtāku. Tādējādi no 2017. gada 1. augusta sešos maršrutos Ādažu novadā tiks veiktas izmaiņas, samazinot reisu kursēšanas intervālu dienas noslogotākajās stundās, kā arī palielināt reisu skaitu, tos apkalpojot arī ar M2 klases minibusiem jeb autobusiem, kuros ir 20 sēdvietu.

Pēc direkcijas sniegtās informācijas izmaiņas skars praktiski visus maršruta Nr.6826 Rīga–Vangaži, Nr.5371 Rīga–Carnikava–Zvejniekciems, Nr.6855 Rīga–Kalngale–Carnikava–Kadaga, Nr.6821 Rīga–Ādaži–Kadaga, Nr.6822 Rīga–Ādaži–Podnieki–Garkalne un Nr.6824 Rīga–Ādaži–Carnikava esošos reisus, kā arī vairākos maršrutos tiks ieviesti jauni reisi. Tāpat tiks atklāts jauns maršruts Nr.6842 Ādaži–Carnikava, un šī maršruta autobuss pārvadājumus līdz Rīgai neveiks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Carnikavā, Rīgas ielā, atklāta “Centrālās laboratorijas” filiāle, kurā veikt analīzes gaidīti gan pieaugušie, gan bērni. Šogad tā ir otrā uzņēmuma izveidotā filiāle iedzīvotāju ērtībām Ādažu novadā.

“Mūsu mērķis ir nodrošināt strauji augošās Ādažu pilsētas un novada iedzīvotājiem iespēju dzīvesvietas tuvumā ērti veikt nepieciešamās analīzes. Līdz ar filiāles atklāšanu vēl vienā novada centrā – Carnikavā – nodrošinām, ka laboratoriskie pakalpojumi Pierīgā kļūst vēl ērtāk pieejami. Mūsu pieredze liecina, ka pakalpojumus filiālēs labprāt izmanto ne tikai tuvumā dzīvojošie, bet arī kaimiņu pašvaldību iedzīvotāji. “Centrālās laboratorijas” jaunā filiāle ir iekārtota tā, lai procedūrai veltītajā laikā apstākļi pacientiem būtu ērti un patīkami,” stāsta “Centrālās laboratorijas” valdes priekšsēdētāja Stella Lapiņa.

"Nesen svinīgi tika atklātas "Centrālās laboratorijas" telpas Ādažos, tāpēc esam priecīgi, ka uzņēmums turpina paplašināt savu ģeogrāfiju, ienākot arī Carnikavā un atverot filiāli pašā pagasta centrā. Tādējādi tagad iedzīvotājiem tiek nodrošināta vēl ērtāka pieejamība kvalitatīviem un precīziem laboratorijas pakalpojumiem, kā arī ātrai rezultātu saņemšanai," saka Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētaja Karīna Miķelsone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Plūdu draudu novēršanā iegulda teju 10 miljonus no ES fondu naudas

Dienas Bizness, 09.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) no Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu 2007.-2013. gada plānošanas perioda finansējuma novirzījusi 9,7 milj. eiro plūdu apdraudējumu mazināšanai dažādās Latvijas vietās, informē VARAM Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Finansējums piešķirts pieciem projektiem plūdu aizsardzības pasākumu īstenošanai dažādās Latvijas pašvaldībās.

2014.gada decembrī Carnikavas novadā projekta Plūdu risku samazināšana Carnikavas novadā ietvaros noslēdzās pirmais būvniecības posms – dambja rekonstrukcija. Līdz 2015.gada oktobrim projekta ietvaros Carnikavā ir paredzēts izbūvēt jaunu dambja posmu. Līdz ar to Carnikavas novadā iespējamo plūdu risku samazināšanai būs ieguldīts ES fondu finansējums 4,4 milj. eiro apmērā.

Pretplūdu aizsardzības pasākumi Carnikavā īstenoti ES fondu 2007-2013. gada plānošanas perioda apakšaktivitātes Plūdu risku samazināšana grūti prognozējamu vižņu-ledus parādību gadījumos ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Autoceļa Rīga-Carnikava-Ādaži posma atjaunošana izmaksās miljonu eiro

Laura Mazbērziņa, 17.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģionālā autoceļa Rīga-Carnikava-Ādaži posmā no dzelzceļa pārbrauktuves Carnikavā līdz Tallinas šosejai (A1) Ādažos tiks veikti ceļa seguma atjaunošanas būvdarbi, valstij investējot 1,084 miljonus eiro (ar PVN), informēja VAS Latvijas Valsts ceļi.

Būvdarbus 60 kalendārās dienās veiks SIA Binders.

LVC informēja, ka ceļa seguma atjaunošanas būvdarbu dēļ uz reģionālā autoceļa Rīga-Carnikava-Ādaži posmā tiks noteikts ātruma ierobežojums 70 un 50 kilometri stundā. Vienlaikus ceļa posmā satiksmi organizēs regulētāji.

LVC norādīja, ka posmā plānots nofrēzēt vecā asfalta virskārtu, ieklāt izlīdzinošo asfalta kārtu un virskārtu, kā arī sakārtot ūdens novades sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta sistēmas reformai paredzēts piesaistīt Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējumu 295 miljonu eiro apmērā, informē Satiksmes ministrijā.

Par reformas portfelī iekļaujamiem pasākumiem Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta reformai vienojusies darba grupa, kurā kopā strādāja Satiksmes ministrija, Rīgas un Rīgas plānošanas reģiona pārstāvji un transporta nozares speciālisti.

Reformas ietvaros līdz 2023. gada vidum paredzēts izstrādāt un apstiprināt integrētu sabiedriskā transporta konceptu, kas ietvers maršruta tīkla attīstības plānu, biļešu cenu un atlaižu politiku, integrētu kustības grafiku. Tāpat līdz 2023. gada beigām paredzēts ieviest vienoto biļeti, kā arī reāllaika pasažieru informācijas sistēmas.

Līdz 2026. gadam infrastruktūras uzlabojumi ir plānoti piecos no 13 multimodālajiem transporta koridoriem Rīgas metropoles areālā: Rīga–Carnikava–Saulkrasti, Rīga–Dreiliņi, Rīga–Ogre–Jēkabpils, Rīga–Jelgava un Rīga–Bolderāja. Investīcijas plānotas dzelzceļa un pilsētas sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstībai, veidojot jaunus tramvaju līniju pagarinājumus un elektrificējot atsevišķas pilsētas un piepilsētas dzelzceļa līnijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušās nedēļas nogalē izskanējuši XVI Nēģu svētki Carnikavā «Svinam kopā». Svētki tiek rīkoti, godinot nēģu zvejas sezonas sākšanos, informē Carnikavas novada domes Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Dace Zandfelde.

Šogad Nēģu svētkus Carnikavā varēja baudīt divās dažādu sajūtu ostās – «Svētku ostā» Carnikavas parkā un «Miera ostā» Gaujas krastā pie Atpūtas ielas. «Svētku ostā» kulinārijas meistarklasi «Karaliskais nēģis» vadīja šefpavārs Lauris Aleksejevs. Tai sekoja nēģu un nēģu suši ātrēšanas sacensības. Savukārt «Miera ostā» apmeklētājus līdz jūrai vizināja vikingu un zvejnieku laivas.

Tradicionāla svētku sastāvdaļa ir nēģu ātrēšanas sacensības un nēģu zupas vārīšana parkā 400 litru katlā.

Fotogalerijā ieskats Nēģu svētku norisē!

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas ceļu remontdarbu dēļ var kavēties reģionālais sabiedriskais transports

Rūta Cinīte, 06.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar ceļu remontdarbiem Brīvības ielā, Rīgā, reģionālo maršrutu sabiedriskais transports atsevišķās diennakts stundās var kavēties pat līdz 30 minūtēm, informē Valsts SIA Autotransporta direkcija Sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.

Reisu izpildes kavēšanās iespējama SIA Ekspress Ādaži apkalpotajā maršrutā Nr.6821 Rīga–Ādaži–Kadaga, Nr.6822 Rīga–Ādaži–Podnieki–Carnikava, Nr.6824 Rīga–Ādaži–Carnikava un Nr.6826 Rīga–Garkalne–Vangaži, kā arī AS CATA apkalpotajā maršrutā Nr.5612 Rīga–Ragana–Sigulda, Nr.6251 Rīga–Ropaži–Allaži–Sigulda, Nr.6255 Rīga–Sigulda un Nr.6724 Rīga–Pabaži–Sigulda.

Autotransporta direkcija aicina pasažierus jautājumu gadījumā sazināties ar SIA Ekspress Ādaži vai AS CATA, zvanot pa tālruni attiecīgi 67113322 vai 64122121.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Palīdz gudri plānot pilsētas satiksmi

Linda Zalāne, 11.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA 4SmartStreets izstrādājis vairākus produktus, kas palīdz analizēt satiksmi pilsētā, lai noskaidrotu, kādi uzlabojumi ir nepieciešami

Uzņēmums izaudzis KleinTech services paspārnē, kura viens no zināmākajiem produktiem ir VAS Latvijas dzelzceļa uzskaites sistēmas izveide, proti, pirms tam vagonu uzskaiti un pārbaudi veica cilvēki, bet pēc KleinTech services risinājuma uzstādīšanas šo darbu īsteno automatizēti vārti, caur kuriem izbraucot, tiek saņemta visa nepieciešamā informācija par vilciena sastāvu. Līdz šim Latvijā ir izveidoti četri šādi vārti – divi Daugavpilī un divi Rēzeknē, un šogad ir plānots tādus ieviest Jelgavā un Rīgā. Tas ir industriālais virziens, kuru vēl aizvien attīsta KleinTech Services.

«Tikai industriālajā sfērā darbojāmies līdz 2016. gadam, bet tad pie mums ieradās Carnikavas domes pārstāvji ar lūgumu analizēt noslodzi tiltam, kas bija nesen uzcelts pāri Gaujai. Tas mums deva grūdienu veidot risinājumus, kas ir noderīgi ikdienas satiksmes organizācijas izpētei. Sapratām, ka ne tikai Carnikavā, bet kopumā nekas tāds Latvijā līdz šim nebija veikts un satiksmes kustība visbiežāk tika uzskaitīta manuāli vai arī zemē tika iestrādāts detektors. Noticējām produktam un sākām to attīstīt vēl tālāk, lai video novērošanas analīze būtu interesanta gan pašvaldībām, gan uzņēmumiem,» stāsta SIA KleinTech Services valdes loceklis, SIA 4SmartStreets valdes priekšsēdētājs, produkta vadītājs Kaspars Egliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Dabasgāzes sadales sistēmas uzlabošanā plānots investēt 55 miljonus eiro

Armanda Vilciņa, 02.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsevišķi dabasgāzes sadales sistēmas elementi ir fiziski un morāli novecojuši, tāpēc ir nepieciešama to nomaiņa.

To intervijā DB norāda AS Gaso valdes loceklis Aleksandrs Koposovs. Viņš uzsver, ka pēdējo piecu gadu laikā Gaso dabasgāzes sadales sistēmas drošības uzlabošanā un modernizēšanā ieguldījusi 27,5 miljonus eiro, nākamajā desmitgadē plānots investēt vēl vismaz 55 miljonus eiro.

A. Koposovs atzīmē, ka, lai veidotu drošu un pieejamu sadales sistēmas infrastruktūru, liela uzmanība ikdienā tiek pievērsta avārijas dienesta darbam, sadales sistēmas uzturēšanai, kā arī sabiedrības informēšanai par drošu dabasgāzes lietošanu.

Kā jūs kopumā vērtējat dabasgāzes sistēmas drošumu?

Latvijas dabasgāzes sistēmas drošums ir ļoti augstā līmenī, par to liecina fakts, ka vairākas desmitgades nav konstatēta neviena nopietna vai smaga avārija, kuras iemesls būtu meklējams sadales sistēmas defektos. Viena no Gaso prioritātēm ir drošas un pieejamas sadales sistēmas infrastruktūras nodrošināšana. Tas saistās gan ar infrastruktūras fizisko drošību, gan nepieciešamās jaudas nodrošināšanu. Jāatgādina, ka dabasgāze var būt ļoti bīstama lietošanā, radot postījumu cilvēkiem, īpašumam un videi, tādēļ mēs rūpējamies par to, lai dabasgāzes piegāde būtu droša.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velosipēdu novietne ar saules baterijām elektroierīču uzlādei Pilsrundālē, savdabīgas formas statīvi Jēkabpils Vecpilsētas laukumā un Olainē, kā arī ar mobilo tālruni atslēdzama inovatīva novietne Rīgā ir tikai daži no pretendentiem, kas pieteikti Gudro pilsētnieku, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) un Latvijas Riteņbraucēju apvienības kopīgi rīkotajam konkursam Draudzīgs velosipēdistam, teikts paziņojumā medijiem.

Lai apzinātu pēc iespējas vairāk kvalitatīvās velonovietnes, velosipēdu glabāšanas vietas un citus velosipēdistiem draudzīgus risinājumus, konkursa rīkotāji pagarinājuši pieteikumu pieņemšanas termiņu līdz 11.septembrim un aicina kā pašvaldības, tā organizācijas un uzņēmumus pieteikt savā teritorijā izveidotos velosipēdistu infrastruktūras risinājumus.

Pirmie konkursa ietvaros saņemtie pieteikumi apliecinājuši, ka par velobraucēju ērtībām tiek domāts ne vien Rīgā, bet arī reģionos. Kvalitatīvi velostatīvi uzstādīti Bauskā, Carnikavā, Smiltenē, Koknesē, Olainē un Jēkabpilī. Pēdējie divi izceļas ar netradicionālu formu. Olainē daži metāla statīvi veidoti īsta velosipēda formā, bet Jēkabpilī - pilsētas simbola veidolā. Pieteikumu vidū ir arī velotūrisma maršruti, veloceliņi un pat īpaši gājējiem un velobraucējiem uzbūvēti tilti Alūksnē un Carnikavā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Carnikavas novadā par vairāk nekā 4 miljoniem eiro uzbūvētas pretplūdu aizsargbūves

Dienas Bizness, 16.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pasargātu no applūšanas aptuveni 5140 iedzīvotāju un viņu īpašumus 437 ha lielā platībā, Carnikavas novadā Gaujas abos krastos ir rekonstruēti četri dambji, kā arī uzbūvēti trīs jauni aizsargdambji, informē Carnikavas novada domes pārstāve Ilze Cerbule.

«Ir paveikts ārkārtīgi liels darbs, lai Carnikavas novada iedzīvotājus un viņu mājvietas pasargātu no plūdiem. Bija nepieciešams rekonstruēt esošo dambi, kā arī izbūvēt jaunas hidrobūves, lai vismaz nākamos 50 gadus novadā nevajadzētu satraukties par plūdiem,» saka Carnikavas novada domes Attīstības un plānošanas nodaļas vadītājs Edgars Pudzis. Pateicoties aizsargdambja rekonstrukcijai, jau šī gada pavasarī bija vērojams, ka ūdens palu laikā Līdums-2 teritorijā Carnikavā vairs neieplūst, un arī Garupe ir pasargāta no Gaujas upes plūdiem.

Gaujas labajā krastā izbūvētās un rekonstruētās hidrobūves – Siguļu, Zvejnieka un Saules aizsargdambji – stiepjas 3,93 km garumā. Kopumā ir izbūvēti trīs dažāda tipa dambji – atkarībā no novietojuma, attāluma līdz upei un apdzīvotai teritorijai, tie veidoti ar nogāzēm abās pusēs vai arī rievsienu gar vienu vai abiem sāniem. Savukārt Dzirnezerā ūdens līmenis vairs nevar būtiski paaugstināties, jo uz Dzirnupes izbūvētas slūžas, norāda E.Pudzis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.augusta Ādažu novadā tiks piemērota maksa no 1 eiro līdz 2,50 eiro stundā par autostāvvietām Aizvēju ielā Garciemā, Jūras ielas galā Carnikavā, stacijas autostāvvietā Kalngalē, kā arī Ziemeļu ielā Lilastē, informē Ādažu novada pašvaldībā.

Tās ir četras tūrisma sezonā vispieprasītākās piejūras autostāvvietas Ādažu novada teritorijā.

Ieviešot vairākas maksas autostāvvietas, galvenais mērķis ir gūt ieņēmumus to uzturēšanai un apsaimniekošanai, tai skaitā laipu izbūvei un remontam, atkritumu savākšanai, informatīvo zīmju izgatavošanai un citiem labiekārtošanas pasākumiem, lai ceļš līdz jūrai un atpūta piejūrā būtu komfortabla kā novada iedzīvotājiem, tā viesiem, skaidro pašvaldībā.

Vietās, kur tās atrodas ļoti tuvu jūrai - Lilastē un Garciemā, cena noteikta 2,50 eiro par stundu, savukārt Carnikavā un Kalngalē - 1 eiro par stundu. Autostāvvietās apmaksa notiks, izmantojot mobilo aplikāciju "Mobilly", kā tas jau līdz šim notika Lilastes autostāvvietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Carnikavā uzbūvēts garākais gājēju un velosipēdistu tilts Latvijā

Dienas Bizness, 07.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 18. novembrī, Carnikavā tiks atklāts garākais gājēju un velosipēdistu tilts Latvijā, kas savieno Carnikavu un Siguļus, informē Carnikavas novada domes preses sekretāre Sandra Baltruka.

«Es domāju, ka jaunais tilts būs spēcīgs dzinulis uzņēmējdarbības attīstībai novadā un veicinās arī Gaujas labā krasta ekonomisko izaugsmi,» norāda Carnikavas novada domes priekšsēdētāja Daiga Jurēvica.

Tilts pār Gauju ir 220 metrus garš un 4 metrus plats, tilta balsti ir būvēti no dzelzsbetona, bet laiduma konstrukcijas – no tērauda. Tilts kopā ar pievadceļiem, kur pārvietoties velobraucējiem un gājējiem, stiepjas vairāk nekā 1 km garumā un savieno Zvejnieku ielu Carnikavā un Priedīšu ielu Gaujā.

D. Jurēvica norāda, ka, lai tiktu pāri upei, daudzi iedzīvotāji bija spiesti šķērsot bīstamo dzelzceļa tiltu, kas nav paredzēts gājējiem, un pēc jaunā tilta atklāšanas droši varēs pārvietoties pa jauno tiltu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas – Latvijas programmas ietvaros top pārgājienu maršruts gar Baltijas jūru no Latvijas dienvidrietumu robežas līdz Tallinai Igaunijā - plānots, ka kopējais maršruta garums būs ap 1100 km un tas iekļausies Eiropas garo distanču kājnieku tūrisma maršrutu tīklā E9, informē Latvijas Lauku tūrisma asociācijas Lauku Ceļotājs prezidente Asnāte Ziemele.

Projekta ietvaros, līdz 2019. gada oktobrim, iesaistot vietējo sabiedrību, pašvaldības un uzņēmējus, ir paredzēts dabā apsekot visu maršruta teritoriju, izstrādāt maršruta vizuālo identitāti un marķēšanas vadlīnijas. Tāpat maršruta teritoriju līdz Rietumigaunijai (ieskaitot) ir paredzēts marķēt dabā, uzstādīt informācijas stendus un norādes zīmes.

Maršruts ir paredzēts plašai mērķauditorijai: aktīviem tūristiem, ģimenēm ar bērniem, dabas vērotājiem, vēstures un militārā mantojuma entuziastiem, tāpat arī vietējiem un ārvalstu tūristiem. Lai spētu piedāvāt mērķauditorijai atbilstošus pakalpojumus, ir paredzēts iesaistīt vietējos iedzīvotājus un uzņēmējus: naktsmītņu un ēdināšanas pakalpojumu sniedzējus, tūrisma gidus, vietējo produktu ražotājus un citus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga ir vienīgā galvaspilsēta Baltijas jūras reģionā, kas turpina sarukt un zaudē iedzīvotājus, secināts pētījumā.

Sadarbojoties ekonomistiem, sociālajiem zinātniekiem, antropologiem, pilsētplānotājiem un arhitektiem, tapis pētījums “Riga X”. Tā mērķis ir palielināt Rīgas ilgtermiņa konkurētspēju un ilgtspēju, izstrādājot optimistisku un uz nākotni vērstu, tomēr reālu redzējumu par pilsētas attīstību turpmākajā desmitgadē.

Pētījumā secināts, ka pēdējo 20 gadu laikā Rīgas centru pametusi vairāk nekā trešdaļa iedzīvotāju. "Līdz ar mērenu, tomēr pakāpenisku labklājības pieaugumu mainījušās iedzīvotāju prasības pret mājokļa platību un apkārtējās dzīves vides kvalitāti. Pie esošā scenārija tuvāko 10 gadu periodā Rīga zaudēs vēl 25 tūkstošus iedzīvotāju," liecina pētījums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Mājokļa iegādei ģimenēm ar bērniem piešķirti jau 200 valsts galvojumi

Dienas Bizness, 19.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstības finanšu institūcija Altum (ALTUM) kopš programmas darbības uzsākšanas šā gada janvārī piešķīrusi jau 200 galvojumus. Divsimtais galvojums piešķirts 15. maijā aizdevumam ģimenei ar vienu bērnu mājokļa iegādei Ogrē, informē ALTUM pārstāve Sandra Eglīte.

Kopumā piešķirti galvojumi 1,1 miljona eiro apmērā. Vidējais piešķirtā galvojuma apjoms ir aptuveni 5600 eiro. 11% no visiem galvojumiem jeb 23 galvojumi ir piešķirti mājokļa iegādei ģimenēm ar trīs vai vairāk bērniem, 33% (66 galvojumi) – ģimenēm ar diviem bērniem, savukārt lielākā daļa – 56% no visiem galvojumiem jeb 111 galvojumi piešķirti ģimenēm ar vienu bērnu.

Valsts atbalsta programmas piedāvātos valsts galvojumus izmanto klienti visā Latvijā. 43% galvojumu jeb 85 galvojumi ir piešķirti mājokļa iegādei Rīgā. Rīgai piešķirto galvojumu skaita ziņā seko Jelgava (15 galvojumi), Liepāja (14), Jūrmala (7) un Ogre (6). Salīdzinoši liela aktivitāte ir teritorijās ap Rīgu – mājokļu iegādei Baložos, Babītē, Mārupē, Carnikavā, Ādažos un citās galvaspilsētai tuvu esošās pašvaldībās piešķirti 12% no visiem galvojumiem (24 galvojumi). Mājokļa iegādei Daugavpilī piešķirti trīs galvojumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ tiks uzsākta valsts reģionālā autoceļa Rīga–Carnikava–Ādaži (P1) asfalta seguma atjaunošana vairāk nekā piecu kilometru posmā no Rīgas robežas līdz dzelzceļa pārbrauktuvei pirms Garciema (15,84.-21,15. km).

No ceturtdienas, 11.maija plānots uzsākt asfaltbetona izlīdzinošo frēzēšanu, apaugumu noņemšanu un betona apmaļu demontāžu pie Langas upes. Remontdarbu zonā būs noteikts ātruma ierobežojums 70 vai 50 km/h, bet aktīvo darbu veikšanas posmos satiksme tiks regulēta ar luksoforiem un satiksmes regulētājiem. Būvdarbu ietvaros tiks demontētas un atjaunotas arī četras pieejas tiltam pār upīti Langa, Kalngalē.

Apbraukt šo remontdarbu posmu ir iespējams caur Ādažiem pa šoseju Rīga (Baltezers)–Igaunijas robeža (Ainaži) (A1) un Rīga–Sigulda–Igaunijas robeža (Veclaicene)(A2).

Būvdarbus posmā veiks SIA Binders, to līgumcena ir 686 tūkst. eiro (ar PVN). Darbus paredzēts pabeigt šovasar.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators “Tele2” šogad plāno 5G stacijas uzstādīt vēl 13 Latvijas pilsētās: Ventspilī, Salaspilī, Baložos, Liepājā, Cēsīs, Kuldīgā, Mārupē, Ogrē, Jēkabpilī, Saldū, Talsos, Carnikavā un Olainē.

Tāpat 5G pārklājums tiks paplašināts vietās, kur jau šobrīd tas bija pieejams – Rīgā, Daugavpilī, Jūrmalā un Valmierā.

“Aizvadītajā pusotrā gadā mēs 5G bāzes stacijas uzstādījām septiņās Latvijas pilsētās un šogad mūsu plānos ir 5G tīklu jau izvērst līdz tādam līmenim, lai šīs tehnoloģijas bāzes stacijas atrastos jau 20 Latvijas pilsētās vai to tuvumā,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs. “5G tehnoloģijas ieviešanā mēs sadarbojamies ar tehnoloģiju kompāniju “Nokia”, kura palīdz mums arī pamattīkla modernizācijas darbos, kas ir pēdējo gadu vērienīgākais projekts Latvijā ar mērķi nodrošināt izcilu datu pārraides un balss zvanu kvalitāti.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldība plāno aizņemties 25,6 miljonus eiro no Valsts kases veloinfrastruktūras izveidei virzienos Rīga-Babīte-Piņķi, Rīga-Ulbroka un Rīga-Ķekava, 21.septembrī lēma Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komiteja.

Aizņēmuma atmaksas termiņš plānots līdz 20 gadiem, bet aizņēmuma pamatsummas atliktais maksājums - līdz trim gadiem.

Rīgā un Pierīgā top vienota veloceļu infrastruktūra 52 kilometru garumā, informē Satiksmes ministrijā (SM). 2023.gada rudenī sākas Atveseļošanas fonda finansētu projektu īstenošana vienota veloceļu maršrutu izveidei piecos prioritārajos koridoros Rīgā un Pierīgā.

Šobrīd SM kā Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšanas reformas īstenotāja saskaņo pašvaldību iesniegtos projektus, lai tās varētu slēgt līgumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (CFLA) un tuvākajā laikā sāktu projektu realizēšanu.

Veloceļu infrastruktūras attīstībai paredzēts Atveseļošanas fonda finansējums 34,5 miljonu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Divas nedēļas būs ļoti apgrūtināta satiksme Baltezerā; šoferiem tas var prasīt papildu pat 1,5 stundu

Dienas Bizness, 03.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no pirmdienas, 6. jūlija, aptuveni divu nedēļu garumā, uz Tallinas šosejas (A1) no viadukta Ainažu virzienā līdz Ādažiem (km 0,00-6,30) notiks asfalta ieklāšanas darbi, kuru laikā satiksme caur Baltezeru būs stipri apgrūtināta, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

Katru dienu plānots ieklāt asfaltbetonu aptuveni 1,5 km garā posmā, vienā joslā, visu satiksmi novirzot pa otru - brīvo joslu. Dienas laikā satiksme tiks organizēta ar satiksmes regulētājiem, savukārt naktīs - ar luksoforiem.

Asfaltēšanas darbus plānots uzsākt pēc plkst. 9 katru darba dienu, izņemot sestdienas un svētdienas, kad darbi un būtiski satiksmes ierobežojumi objektā nav plānoti.

Laikā, kad asfaltēšana notiks uz uzbraukšanas un nobraukšanas rampām no un uz Vidzemes šoseju, satiksme tiks organizēta pa apbraucamajiem ceļiem, no kuriem viens būs apgriešanās vieta uz Vidzemes šosejas (A2), kur šobrīd satiksme pārkārtojās no divām brauktuvēm uz vienu (aptuveni 15,2. km) un otrs apbraucamais ceļš būs pa Berģu pārvadu pār Vidzemes šoseju (A2), kā arī izmantojot atlikušās rampas mezglā. Aicinām autovadītājus pievērst īpašu uzmanību norādēm!

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Festivāla apmeklētājus brīdina par ierobežotu satiksmi uz Liepājas šosejas

Dienas Bizness, 09.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Festivāla LMT Summer Sound apmeklētājiem jāņem vērā, ka uz Liepājas šosejas notiek remontdarbi un ir ieviesti satiksmes ierobežojumi, brīdina VAS Latvijas Valsts ceļi.

Rīga (Skulte) – Liepāja (A9) šosejas posmā, kas šķērso Jelgavas un Dobeles novadus (24,400. - 38,180. km) 10. jūlijā darbosies 6 luksofori, nepieciešamības gadījumā piesaistot arī satiksmes regulētājus, bet 11. jūlijā luksoforu skaitu plānots samazināt līdz pieciem. 12. jūlijā darbi objektā nenotiks, bet turpinās darboties pieci luksofori. Šajā posmā būs ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h. Lai šķērsotu attiecīgo būvobjektu, jārēķinās ar laiku līdz 30 min. Posmu ir iespējams apbraukt caur Jelgavu vai Kuldīgu.

Uz Liepājas šosejas Tukuma un Dobeles novados (39,00. – 60,00. km) darba grafika izmaiņu dēļ, būvdarbi notiks arī šajā nedēļas nogalē, un sestdien un svētdien šajā posmā darbosies 4 luksofori.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2026. gadam no Atveseļošanas fonda investīcijām paredzēta veloinfrastruktūras attīstība Rīgā un Pierīgā vairāk nekā 60 km garumā, informē Satiksmes ministrijā.

Šogad plānots uzsākt velosipēdu ceļa Centrs – Ziepniekkalns būvniecību 5,6 km garumā. Finansējuma lielāko daļu – 1,52 miljonus eiro paredzēts nodrošināt valsts aizdevuma veidā, savukārt atlikušo – no Rīgas pašvaldības.

Kopumā plānots attīstīt piecus maģistrālos veloceļu koridorus: Rīga– Carnikava, Rīga–Ulbroka, Rīga–Ķekava, Rīga–Babīte–Piņķi, Rīga–Mārupe. Katrā maršrutā tiks nodrošināta sasaiste starp pilsētas un reģionālās nozīmes veloceļiem.

“Tās ir ievērojamas investīcijas, kādas nekad iepriekš veloceļu izbūvei nav bijušas,” saka Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Jānis Butāns. “Diemžēl visvairāk mazaizsargāto satiksmes dalībnieku – gājēju, velobraucēju, tagad arī ar skrejriteņiem – cieš ceļu satiksmes negadījumos apdzīvotās vietās. Pērn visvairāk ceļu satiksmes negadījumu ar velosipēdiem notikuši Rīgā (45%), kam seko Latvijas pārējās pilsētas (31%). Piemērota velotransporta infrastruktūra pilsētās ir izveidota fragmentāri, līdz ar to tiek izmantota šādai satiksmei neparedzēta un nedroša infrastruktūra – intensīvas satiksmes ielu nomales vai ietves, kur velosipēdam vai elektroskrejritenim nevajadzētu atrasties.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirgus Latvijā jau tagad piemērojas jaunajām tendencēm.

Tīrā, ilgtspējīgā un viegli izmantojamā gāze spēlē savu lomu zaļo pārmaiņu laikmetā – gan dabasgāze kā pārejas kurināmais, gan arī dabasgāzes un biometāna maisījums kā nākotnes zaļās gāzapgādes priekšvēstnesis, kam attālākā nākotnē sekos gāzes un ūdeņraža maisījums. Lai būtu iespējams pilnvērtīgi izmantot Latvijā ražotās zaļās gāzes priekšrocības, šobrīd nepieciešams domāt par gāzes sadales tīklu uzturēšanu un arī to attīstīšanu, sasniedzot arvien jaunas vietas un potenciālo klientu grupas. To uzsver AS Gaso (GASO) pārstāvji.

Sistēma paplašinās

Pagājušā gada globālais enerģijas resursu cenu šoks, sasniedzot nepieredzētu gāzes cenu kāpumu, ir aiz muguras, un daudzi potenciālie klienti atgriežas pie vēlmes izmantot gāzi kā sadzīvē, tā arī biznesā, norāda uzņēmumā GASO, kas ir Latvijā vienīgais dabasgāzes sadales sistēmas operators.

Komentāri

Pievienot komentāru