Būve

Ceļu būvē domā par alternatīvām

Lāsma Vaivare, 26.04.2016

Jaunākais izdevums

Pieaug interese par atkārtotu resursu izmantošanu ceļu būvē, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pašvaldībām aktivizējot cīņu ar graustu īpašniekiem, netrūkst darba kompānijām, kas nodarbojas ar būvju demontāžu. Cits jautājums – ko darīt ar būvgružiem un vai tie ir izmantojami atkārtoti. SIA Demontāža valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Mālnieks saka – no būvgružiem atšķirots betons ir pārstrādājams šķembās un izmantojams ceļu būvniecībā kā alternatīva dolomīta šķembām. Betona šķembas ir pietiekami cietas, turklāt lētākas par granītu un dolomītu. Pēc viņa teiktā, jau šobrīd Latvijā stāvlaukumu, pagaidu ceļu izbūvei, piemēram, lai piekļūtu būvlaukumiem, tās tiek izmantotas, taču pielietojums varētu būt daudz plašāks. Vācijā ir gadījumi, kad reciklētas šķembas tiekot lietotas pat autobāņu būvniecībā, arī Lietuvā par tām deguns netiekot raukts un tās noderot meža ceļiem, viņš zina teikt.

Vairāki DB aptaujātie ceļu būvmateriālu ražotāji saka – teorētiski tās būtu iespējams izmantot, īpaši uz mazākas nozīmes ceļiem, taču pastāv praktiski šķēršļi.

Visu rakstu Domā par alternatīvām lasiet 26. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pabeigta 56 metrus augsta skursteņa demontāža Atlasa ielā 7, Rīgā, blakus "Rīgas Miesniesks" ražotnei.

Demontāžas darbus veica nojaukšanas pakalpojumu uzņēmums "Demontāža.lv", pasūtītājs - būvfirma "Jumis HB".

Īpašu būvju nojaukšana Rīgā, kuru demontāžā nepieciešams pielietot individuāli izstrādātu pieeju, nenotiek bieži. "Šādi demontāžas darbi prasa īpašu tehnoloģiju - sākotnēji ar roku darbu skurstenis tiek pazemināts līdz 30 metru atzīmei, un tad, izmantojot 60 tonnas smagu ekskavatoru ar 30 metru strēli, tiek pabeigti nojaukšanas darbi," stāsta Mārtiņš Mālnieks, Demontāža.lv direktors.

Demontāžas darbu līguma summa ir 45 000 eiro + PVN.

"Kopumā šī demontāžas projekta ietvaros tika nojaukta administratīvā ēka un 56 metrus augsts skurstenis. Šīs būves jau bija savu laiku nokalpojušas un atradās avārijas stāvoklī," skaidro SIA "KSM Partner" atbildīgais būvdarbu vadītājs Igors Serjogins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Rīgas centrā daļēji sagruvušo piecstāvu ēku tuvākajā laikā sola demontēt

LETA, 11.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonakt Rīgas centrā daļēji sagruvusī piecstāvu ēka tuvākajā laikā tiks demontēta, darbus sākot jau trešdien, teica SIA «BK Nams», kam uzticēta ēkas nojaukšana, komercdirektors Andrejs Makijevs

FOTO: Rīgas centrā sabrukusi neapdzīvota piecstāvu māja

Viņš skaidroja, ka pārrunas ar ēkas īpašniekiem par demontāžu sāktas jau pirms diviem mēnešiem, taču pēdējo notikumu rezultātā ēkas demontāža tiks sākta nekavējoties.

Oficiāli ēkas nojaukšanas darbus plānots sākt trešdien, taču jau šodien teritorija tiek nožogota un darbu sāks alpīnisti, kuru uzdevums būs noņemt atlikušo jumta daļu. Makijevs skaidroja, ka ēkas nojaukšana tiks veikta ar šim uzdevumam speciāli paredzētu tehniku, taču blakus māju iedzīvotāji varēs palikt savās dzīvesvietās un viņu drošībai briesmas nedraudēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Uzsākts nākamais posms Jaunā Rīgas teātra būvniecībā – pāļu urbšana

Laura Mazbērziņa, 18.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Jaunā Rīgas teātra (JRT) vēsturiskās mājvietas pārtapšanā uzsākts jauns posms - pāļu urbšana, kas balstīs topošo teātra ēkas daļu, informē projekta pasūtītājs – VAS «Valsts nekustamie īpašumi» valdes priekšsēdētājs Ronalds Neimanis.

«Strauji virzāmies uz priekšu ar JRT būvniecīb. Šobrīd ir daļēji pabeigti ēkas demontāžas darbi, un tiek uzsākti būvdarbi - pāļu urbšana, kas balstīs jauno teātra ēkas daļu. Rūpējoties gan par teātra gara un vēsturiskā mantojuma saglabāšanu, gan par arhitektes Zaigas Gailes redzējuma kvalitatīvu īstenošanu, šim projektam būvuzraudzību veicam paši,» atklāj R. Neimanis.

Šobrīd ir veikta iekšpagalma ēku daļēja demontāža, kā arī tiek veikta saudzīgā demontāža teātra ielas ēkā, kas ietver saliekamo dzelzsbetona pakāpienu, vēsturiskā parketa, skatītāju podestūras, pagraba starpsienu, durvju, apkures sistēmas demontāžu. Pirms restaurācijas darbu uzsākšanas ir veikta objekta 3D skanēšana, sienu un griestu vēsturiskās apdares atsegšana. Saskaņā ar plānu, tuvākie darbi būs nulles cikla izbūve, režģžoga betonēšana, kā arī turpināsies saudzīgās demontāžas darbi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ādažu novada domes Saimniecības un infrastruktūras daļa organizējusi Kadagas parkā esošo graustu nojaukšanu, informē Ādažu novada domes pārstāvji.

Kopā nojauktas 7 būves (trīs kūtis, šķūnis, palīgēka, garāža, noliktava). Šo graustu demontāža tika uzsākta 2015. gada novembrī, šomēnes tika pabeigta visu graustu demontāža.

Domes Saimniecības un infrastruktūras daļa veica jumtu koka konstrukciju un pārsegumu demontāžu, bet betona un dzelzsbetona konstrukciju demontāžu veica SIA CeltCom.

Kopumā teritorija sakopta 2138,8 m² apjomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krāslavā uzsākta par bīstamu atzītas daudzdzīvokļu ēkas demontāža - četru stāvu daudzdzīvokļu ēka Raiņa ielā 4 par bīstamu tika atzīta pirms diviem gadiem, kad pēc būvspeciālistu atzinuma tika pārtraukta tās ekspluatācija un iedzīvotāji izmitināti citviet.

Nojaukšanas pasūtītājs ir Krāslavas novada dome, demontāžas darbus ir paredzēts pilnībā pabeigt līdz 2019. gada 16. jūlijam. Šobrīd nojaukšanas pakalpojumu uzņēmums Demontāža.lv ir uzsācis ēkas demontāžas darbus.

Daudzdzīvokļu māja, kurā ir 44 dzīvokļi, celta 1960. gados. 2017.gada vasarā tika pārtraukta tās ekspluatācija līdz brīdim, kamēr tiks novērsti bojājumi. Speciālisti konstatēja, ka ēkā ir plaisas, kā arī mākslīgi izveidotais paugurs, uz kura tā uzbūvēta, pamazām sācis noslīdēt.

«Šāda tipa ēkas Latvijā kopumā pašlaik ir satraucošs jautājums, jo tautā saukto «hruščovku» oficiāli noteiktais kalpošanas laiks ir 70 gadi, kas būs nu jau pēc drīz aizritējuši,» uzsver Mārtiņš Mālnieks, uzņēmuma Demontāža.lv direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzsākta pamesto militāro būvju demontāža NBS objektā Zemessardzes poligons Gulbenes novada Galgauskas pagastā.

Padomju laiku kodolraķešu bāze, kas sastāv no četrām 32 metrus dziļām pazemes šahtām un komandcentra vairākos līmeņos, tiks demontēta un pārstrādāta betona šķembās.

Demontāžas darbus vairākus hektārus lielajā apbūves platībā veic uzņēmums Demontāža.lv, un tos paredzēts veikt 6 mēnešu laikā, līguma summa ir 189 906 eiro.

Iespaidīgais militārais objekts ir Padomju laikos aktīvā kodolraķešu bāze Dvina R12, kurā tika glabātas četras kodolraķetes.

Kā stāsta Demontāža.lv vadītājs Mārtiņš Mālnieks, kopumā Padomju laikos Latvijas teritorijā bija 12 kodolraķešu bāzes, no kurām piecas pazemes. Dvina R12 ir pēdējā no šāda veida pazemes atomraķešu bāzēm, pārējās ir jau nojauktas. «Principā tā ir desmitstāvīga grandioza ēka zem zemes, sadalīta vairākos līmeņos, būvēta no ļoti izturīga betona», tāpēc nojaukšanas darbos tiek izmantots īpašs tehniskais aprīkojums – spēcīgi ekskavatori, aprīkoti ar hidrauliskajiem āmuriem un demontāžas šķērēm. Savukārt būvgruži pēc tam tiks pārstrādāti betona šķembās, kuras izmantos autoceļu un laukumu segumu izbūvē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Uzsāk militāro būvju demontāžu Skrundas lokatora pilsētiņā

Lelde Petrāne, 14.01.2016

Tiek uzsākti demontāžas darbi, izmantojot 21 tonnu smagu ekskavatoru ar hidrauliskajām demontāžas šķērēm.

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īsi pirms jaunā gada uzsākta pamesto militāro būvju demontāža Skrundas novadā, bijušā Skrundas lokatora apkaimē. Pašlaik tiek demontētas divas būves ar 1200 kvadrātmetru lielu apbūves platību. Darbu pasūtītājs ir AS Latvijas valsts meži un izpildītājs Demontāža.lv.

Demontāžas darbus paredzēts veikt trīs mēnešu laikā, līguma summa ir 23 tūkstoši eiro.

«Darbu veikšanā izmantojam speciālo tehnisko aprīkojumu - ekskavatorus ar hidrauliskajām demontāžas šķērēm un hidrauliskajiem āmuriem, frontālo iekrāvēju un mobilo drupināšanas iekārtu. Būvgruži pēc tam tiks pārstrādāti betona šķembās, kuras izmantos autoceļu un laukumu segumu izbūvē, bet nojaukto ēku vietā sakoptajā teritorijā paredzēts ierīkot mežu,» stāsta Mārtiņš Mālnieks, uzņēmuma Demontāža.lv direktors.

Skrundas lokators jeb Skrundas radio lokācijas stacija (RLS) bija militārs padomju armijas objekts, kas atradās Skrundas pilsētas tuvumā. Ar kontrolētu sprādzienu 1995. gada 4. maijā tika nojaukta RLS jaunā ēka un šim notikumam piedēvēta simboliska nozīme, atbrīvojoties no padomju armijas militārā mantojuma. RLS pilsētiņas teritorijā atradās vairākas dzīvojamās mājas, kazarmas, administratīvās ēkas, katlumāja, bērnudārzs, vidusskola un daudzi citi objekti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Pievienota galerija - Būvvalde nojaukusi patvaļīgi uzbūvētu žogu Miera ielā

Lelde Petrāne, 15.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas būvvalde 15. janvārī nojaukusi privātīpašnieka patvaļīgi uzbūvēto žogu Miera ielā 31, kas traucēja blakus esošā Miera ielas 29. nama iedzīvotājiem novērst bojājumu sekas kanalizācijā.

Žoga piespiedu demontāža veikta, jo teritorijas īpašnieks neievēroja vairākus būvvaldes lēmumus par nekavējošu patvaļīgas būvniecības seku novēršanu.

2015. gada nogalē tika saņemts Miera ielas 29. nama iedzīvotāju iesniegums, kurā minēts, ka blakus zemesgabalā notiekošo rakšanas darbu rezultātā bojāts mājas kanalizācijas pievads, kā arī liegta piekļūšana bojātajām komunikācijām avārijas seku novēršanai, ko traucē uzstādītais žogs. Bojāto komunikāciju dēļ dzīvojamās mājas pagrabstāvā izplūda kanalizācijas ūdeņi.

Būvvaldes būvinspektori konstatēja, ka žogs uzbūvēts patvaļīgi. 17. decembrī, veicot atkārtotu īpašuma vizuālu apsekošanu, būvvalde secināja, ka patvaļīgi novietotā žoga demontāža nav veikta. Tāpat tika konstatēts, ka ar žogu norobežoti rakšanas darbi ap kanalizācijas pievadu. Par minēto pārbaudi 22. decembrī tika sastādīts atzinums, uzliekot par pienākumu zemesgabala Miera ielā 31 īpašniekiem nekavējoties demontēt patvaļīgi novietoto žogu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Uzsākti Rīgas Jaunā teātra rekonstrukcijas darbi

Laura Mazbērziņa, 05.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzsākti Jaunā Rīgas teātra (JRT) vēsturiskās mājvietas pārtapšanas rekonstrukcijas darbi Lāčplēša ielā 25.

VAS «Valsts nekustamie īpašumi» jau ziņoja, ka šobrīd ir veikta iekšpagalma ēku daļēja demontāža, kā arī tiek veikta saudzīgā demontāža teātra ielas ēkā, kas ietver saliekamo dzelzsbetona pakāpienu, vēsturiskā parketa, skatītāju podestūras, pagraba starpsienu, durvju, apkures sistēmas demontāžu. Pirms restaurācijas darbu uzsākšanas ir veikta objekta 3D skanēšana, sienu un griestu vēsturiskās apdares atsegšana. Saskaņā ar plānu, tuvākie darbi būs nulles cikla izbūve, režģžoga betonēšana, kā arī turpināsies saudzīgās demontāžas darbi.

Viens no lielākajiem izaicinājumiem – būvniekiem jāiztiek bez būvlaukuma, kāds ir lielākajā daļā tradicionālu būvobjektu. To nav iespējams izveidot, jo būvobjekts atrodas pašā pilsētas centrā un Lāčplēša ielā ir pastāvīga cilvēku un transportlīdzekļu plūsma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Okupācijas muzeja pārbūves un «Nākotnes nama» būvniecības gaitā pabeigta tehniskā pārbaude vēsturiskajai muzeja ēkai Strēlnieku laukumā, Rīgā, informē VAS «Valsts nekustamie īpašumi» (VNĪ).

Vēsturiskajā daļā notiek jumta demontāža un uzsākta fasādes vara plākšņu demontāža, savukārt jaunajā daļā darbi notiek ātrāk nekā paredzēts.

Jau vēstīts, ka Okupācijas muzeja pārbūves un «Nākotnes nama» būvniecības gaitā šaubas radīja padomju laikā būvētā muzeja konstrukciju drošība, un tika izlemts veikt papildu tehnisko pārbaudi.

«Būvējam Okupācijas muzeja ēku ar pārliecību, ka tai jākalpo nākamajām paaudzēm vēl simtiem gadu, tādēļ apņemamies veikt visus nepieciešamos darbus, lai būtu pilnībā pārliecināti par ēkas konstrukciju drošību. Plānots, ka, pamatojoties uz tehniskās pārbaudes atzinumā norādīto, mēneša laikā taps nepieciešamās būvprojekta izmaiņas. Esošā situācija liecina, ka papildu darbu īstenosim paralēli būvniecības gaitai un iekļaujoties kopējā projekta budžetā. Pārbūvēto Okupācijas muzeju un «Nākotnes namu» VNĪ plāno nodot ekspluatācijā nākamā gada pavasarī,» norādīja VNĪ valdes locekle Kitija Gruškevica.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ar Martinsonu saistītais uzņēmums Lucidus uz Ziemassvētkiem dekorēs Rīgas ielas

Db.lv, 14.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldības aģentūras Rīgas gaisma iepirkumā par Rīgas Ziemassvētku apgaismojuma LED dekoru montāžu, uzturēšanu pilsētvidē uzvarējusi ar Māri Martinsonu saistītā kompānija SIA Lucidus.

Konkursā tika saņemts viens piedāvājums un tā līgumcena sasniedz 358,82 tūkstošus eiro ar PVN.

Darbos ietilpst lietotu LED dekoru uzstādīšana kokos, uz apgaismojuma līniju balstiem un uz ielu apgaismojuma līniju trosēm, pieslēgt tos pie ielu apgaismojuma elektriskā tīkla. Visi darbi bija jāveic līdz 9.decembrim.

Tāpat iepirkumā ietilpst dekoru demontāža orientējoši 2019.gada februārī.

SIA Lucidus juridiskā adrese ir Rīga, Kārļa Ulmaņa gatve 140. Kompānijas darbības veids ir mēbeļu, paklāju un apgaismes ierīču vairumtirdzniecība, mēbeļu, apgaismes ierīču un cita veida mājsaimniecības piederumu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos. Uzņēmuma apmaksātais pamatkapitāls ir 3360 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Krustpils ielā 31 ceturtdien, 5. jūlijā atklāts DSV loģistikas centrs, kura izveidē investēti 3.5 milj. eiro.

Loģistikas centra būvniecības ģenerāluzņēmējs bija SIA RERE Būve, informē uzņēmuma sabiedrisko attiecību konsultants Artūrs Čakars. Projekta ietvaros pārbūvēti 2000m2 un no jauna uzbūvēti 4500m2, radot jaunas biroja un noliktavu telpas.

Šis ir viens no SIA RERE Būve īstenotajiem Design & Build jeb Projektēt un būvēt projektiem, kura ietvaros būvnieks uzņemas atbildību par visu procesu - sākot no projektēšanas līdz pat būves nodošanai ekspluatācijā.

«Mums šī bija jauna pieredze, kad visu projektēšanas un būvniecības procesu uzticējām vienam sadarbības partnerim. Un jāteic, ka tā ir attaisnojusi uz sevi liktās cerības, jo darbi notika raiti un bija skaidrs, pie kā vērsties, ja radās papildjautājumi un projekta īstenošanas laikā bija nepieciešami jauni risinājumi. Līdz ar to esam apmierināti gan ar sadarbības partneri - SIA RERE Būve, gan izvēlēto risinājumu darbu pasūtīšanai,» norāda pasūtītāja - SIA DSV valdes loceklis Jānis Meikulāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Skonto stadiona īpašnieki SIA «Adventika Group» izskata iespēju vērsties starptautiskā tiesā.

Skonto stadiona īpašnieki SIA «Adventika Group» izskata iespēju vērsties starptautiskā tiesā, jo Rīgas apgabaltiesa noraidīja uzņēmuma prasību par tiesu izpildītāja Mārtiņa Eglīša darbībām saistībā ar kustamās mantas demontāžu un izvešanu no stadiona, informēja «Adventika Group» valdes loceklis Aleksandrs Krakovs.

Uzņēmumam ir tiesības vērsties ģenerālprokuratūrā un apstrīdēt apgabaltiesas lēmumu, taču Krakovs norādīja, ka uzņēmumam nav ticības Latvijas tiesu sistēmai, tādēļ tiek apsvērta iespēja vērsties starptautiskā tiesā.

Rīgas apgabaltiesa 16.janvārī noraidīja «Adventika Group» blakus sūdzību lietā par tiesu izpildītāja Mārtiņa Eglīša darbībām saistībā ar stadionu, aģentūra LETA uzzināja tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Lielākie tiltu būvniecības objekti šogad Latvijā

Laura Mazbērziņa, 06.09.2018

Tilts pār Daugavu uz Daugavpils apvedceļa (Kalkūnos). Izmaksas 1,38 miljoni eiro. Paredzams, ka būvdarbi notiks visu šī gada būvsezonu.

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad valsts ceļu tīklā tiek pārbūvēti 8, bet atjaunoti 17 tilti, kā arī pārbūvētas trīs caurtekas, bet uz trim tiltiem tiek atjaunots brauktuves segums. Divi tilti, uz kuriem patlaban notiek aktīvi būvdarbi – pār Daugavu Daugavpils apvedceļā un pār Raunu uz vietējā ceļa Lodes stacija – Jaunrauna- Veselava (V296) tiks pabeigti nākamgad, informē Anna Kononova, VAS Latvijas valsts ceļi, Komunikācijas daļas vadītāja.

Lielākie tiltu būvniecības objekti vasts autoceļu tīklā šogad:

Tilts pār Daugavu uz Daugavpils apvedceļa (Kalkūnos). Izmaksas 1,38 miljoni eiro

Daugavpils apvedceļa (Kalkūni–Tilti) (A14) 12,97. kilometrā ir sākta tilta pār Daugavu atjaunošana. Tiltam tiks pilnībā nomainīta brauktuve un attīrītas no rūsas un nokrāsotas četras metāla kopņu konstrukcijas, kā arī ieklāta jauna hidroizolācija. Tilta garums ir 312,8 metri un krāsojamā platība vien ir 12 275 kvadrātmetri. Kopš uzbūvēšanas 1967. gadā tiltam ir atjaunots vien asfalta segums. Pašreiz notiek segas demontāža tilta labajai brauktuvei, satiksme pār tiltu ir reversīva, tā tiek regulēta ar luksoforu un ir noteikts ātruma ierobežojums 70, 50 un 30 km/h. Vienlaikus tiek būvēts pagaidu apbraucamais tilts. Būvdarbus veic SIA «Rīgas tilti», to līgumcena ir 1,38 miljoni eiro (ar PVN). Paredzams, ka būvdarbi notiks visu šī gada būvsezonu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Ventspils šosejas būvdarbi izmaksās gandrīz 10 miljonus eiro

Žanete Hāka, 08.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ atsākas ceļa remontdarbi uz Ventspils šosejas (Rīga–Ventspils (A10)) posmā no Ozolpils līdz rotācijas aplim krustojumā ar ceļu Tukums–Kuldīga (P121) (57,76. – 68,60. km), informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

Plānots, ka trešdien, 8. martā, būvdarbi atsāksies uz Ventspils šosejas pārvada pār dzelzceļa līniju Tukums–Jelgava 64,8 kilometrā. Tur satiksme notiks pa vienu joslu un būs noteikts ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h. Būvnieki uz pārvada demontēs vecā asfalta seguma uz pārvada laiduma konstrukcijas, ieplānoti arī citi darbi – vecās tilta hidroizolācijas nojaukšana, deformācijas šuvju, tilta margu un aizsargbarjeru demontāža.

Savukārt sākot ar piektdienu, 10. martu, posmā no jaunizbūvētā rotācijas apļa Ventspils šosejas krustojumā ar Jelgavas–Tukuma ceļu (P98) Ventspils virzienā līdz rotācijas aplim krustojumā ar Tukuma–Kuldīgas ceļu (P121), būs trīs ar luksoforiem regulējami posmi. Tajos tāpat būs reversā kustība pa vienu joslu un būs noteikts ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Aldara parka rekonstrukcija varētu izmaksāt apmēram 2,95 miljonus eiro

LETA, 07.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome Aldara parka rekonstrukcijai plāno tērēt apmēram 2,95 miljonus eiro, liecina Rīgas attīstības programmas 2014.-2020.gadam Investīciju plāns 2017.-2019.gadam.

Projekta laikā plānota demontāža un sagatavošanās būvdarbiem, ārējo inženiertīklu ierīkošana, ieseguma izveide un rekonstrukcija, satiksmes infrastruktūras uzlabošana, mazo arhitektūras formu un gaismekļu uzstādīšana, rekreācijas zonu izveide un apzaļumošana.

Investīciju plāns liecina, ka visu finansējumu plānots iegūt no pašvaldības budžeta. Rekonstrukciju iecerēts sākt 2018.gadā un realizēt divu gadu laikā.

Jau ziņots, ka Aldara parka Rīgā rekonstrukcijas būvprojektu par 73 520 eiro izstrādā PS Re-Arta. Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments pērn aprīlī izsludināja Aldara parka pārbūves metu konkursu, lai iegūtu veiksmīgāko pilsētbūvniecisko un labiekārtojuma risinājumu teritorijas attīstībai. Konkursā tika saņemti divi priekšlikumi, no kuriem neviens netika atzīts par pilnīgu, bet Re-Arta ieguva 2.vietu, tāpēc tika uzaicināta uz sarunu procedūru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Īpašuma komitejas sēdē deputāti apstiprinājuši lēmumu par grausta Torņakalna ielā 2 piespiedu sakārtošanu.

Grausts ir pēdējā ēka, kas Torņakalna ielā 2 palikusi no agrākās tekstilizstrādājumu manufaktūras Tekstiliāna, kuras demontāža tika sākta pēc Padomju Savienības sabrukuma.

Minētās ēkas saskaņā ar ierakstiem Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā saistītas ar zemesgabalu Vienības gatvē 21, kura tiesiskais valdītājs kopš 2012. gada oktobra ir reģistrēta SIA Realm. Uzņēmums tā paša gada septembrī informēja Rīgas domes Īpašuma departamentu, ka pēc īpašuma tiesību nostiprināšanas zemesgrāmatā uz Realm vārda ēka tiks nojaukta, taču nojaukšanas darbi tā arī netika sākti.

2015. gadā būve tika klasificēta kā A kategorijas grausts, tādējādi atzīstot to par vidi degradējošu, sagruvušu vai cilvēku drošību apdraudošu, un tai tika piemērota paaugstinātā nekustamā īpašuma nodokļa likme 3 % apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Mežaparka lielajā estrādē problēmas ar ūdens noteci komunikāciju šahtās

LETA, 04.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mežaparka lielajā estrādē konstatētas problēmas ar ūdens noteci komunikāciju šahtās, informēja XXVI Vispārējo latviešu Dziesmu un XVI deju svētku sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Vasiļjeva.

Problēma atklāta šodien, veicot pēdējos plānotos tehniskā nodrošinājuma darbus. Svētku rīkotāji par radušos situāciju informējuši Rīgas pašvaldības uzņēmumu SIA «Rīgas meži», aicinot tai rast risinājumu.

«Rīgas meži» valdes loceklis Edgars Vaikulis aģentūrai LETA skaidroja, ka uz estrādi dosies uzņēmuma darbinieki, kuri centīsies paātrināt sakrājušās ūdens izvadīšanu no komunikācijas šahtām. Tajā pašā laikā viņš norādīja, ka minētās šahtas paredzētas vienīgi vadu «noslēpšanai», nevis ūdens novadīšanai, attiecīgi nosakot, ka visiem komunikācijas kabeļiem jābūt ūdeni izolējošiem.

«Situācija funkcionāli traucē, un mēs palīdzēsim novadīt ūdeni, bet šahtas nav paredzētas lai vadus pasargātu no ūdens,» sacīja Vaikulis, piebilstot, ka par atsevišķu pazemes komunikāciju kanālu izbūvi varētu domāt estrādes otrā pārbūves posma pirmajā daļā, ko paredzēts pabeigt līdz Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkiem 2021.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VEF kultūras pilī turpinās pavasarī, 2.maijā uzsāktie rekonstrukcijas un restaurācijas darbi, kuru kopējās izmaksas ir aptuveni 11 miljoni eiro, informē pašvaldībā.

Darbus pēc Rīgas domes Īpašuma departamenta pasūtījuma veic SIA VELVE. Ceturtdien, 20.oktobrī pilī tika rīkota atvērto durvju diena, kuras laikā ar paveikto un plānoto varēja iepazīties gan Rīgas domes vadība, gan mediji.

Rīgas mērs Nils Ušakovs atzina, ka ir gandarīts par paveikto, jo redzētais ļauj būt pārliecinātiem, ka ēka varēs vērt durvis apmeklētājiem nākamā gada 18.novembrī.

Rīgas vicemērs Andris Ameriks norādīja, ka VEF Kultūras pils rekonstrukcijas un restaurācijas projekts paredz veikt trīs galvenos uzdevumus: pils pieejamības palielināšanu un apkārtējās teritorijas labiekārtošanu; iestādes sniegto pakalpojumu uzlabošanu, veicot interjera, skatuves pilnveidošanu, skaņu un apgaismojuma sistēmas uzlabošanu; kā arī radošo amatieru kolektīvu darba apstākļu sakārtošanu atbilstoši mūsdienu prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Būvkompānija 8CBR labos defektus uz reģionālā autoceļa pie Gulbenes

LETA, 09.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvkompānija SIA «8CBR» labos defektus uz reģionālā autoceļa Gulbene-Balvi-Viļaka-Krievijas robeža (Vientuļi) (P35) posmā no Gulbenes Litenes virzienā, informēja VAS «Latvijas valsts ceļi» (LVC).

Kompānijā skaidroja, ka autoceļa 11.kilometrā ieklātajā asfalta apakškārtā konstatēti defekti un deformācijas.

LVC pārstāvji norādīja, ka pirms nedēļas puskilometra garā posmā vienā joslā tika ieklāta asfalta apakškārta. «Nākamajā rītā pēc asfalta ieklāšanas šis posms tika atvērts autosatiksmei un dienas beigās lokālās vietās šī posma brauktuvē sāka parādīties defekti asfaltbetona kārtā (plaisu tīkls), kas nākamajās dienās progresēja,» klāstīja kompānijā.

Apsekojot būvdarbu vietu, konstatēts, ka deformācijas, visticamāk, radušās tādēļ, ka asfalts ieklāts uz pārmitrinātajām šķembām. Paaugstināta mitruma apstākļos pamatu materiālu nestspēja samazinās, tāpēc dažās vietās tā nav pietiekama. Ņemot vērā, ka ir rudens un laika apstākļu uzlabošanās netiek prognozēta, nolemts, ka bojājumu vietās tiks veikts remonts - defektu posmos tiks veikta asfaltbetona demontāža un ieklāts asfalts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Pakāpeniski noslēdzas Rīgas TEC-1 vecās ražotnes demontāža un teritorijas labiekārtošana

Dienas Bizness, 14.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Secīgi noritot vairākus gadus nepārtraukti ilgušiem darbiem, šobrīd noslēgumam tuvojas Rīgas TEC-1 veco ražošanas ēku kompleksa demontāžas pēdējais posms, informē AS Latvenergo.

Pēdējā gada laikā ir veikta kopš 2005. gada ekspluatācijā neizmantoto un kritiskā stāvoklī esošo ēku un tajās esošo iekārtu demontāža, kā arī bīstamo atkritumu savākšana un utilizēšana atbilstoši iepriekš izstrādātajam un saskaņotajam tehniskajam projektam. Projekta ietvaros jau kopš 2012. gada AS «Latvenergo» īsteno pakāpenisku Rīgas TEC-1 teritorijas un vides sakārtošanu, noslēdzot to ar vecās ražotnes demontāžu.

Pārtraucot Rīgas TEC-1 vecās ražotnes ekspluatāciju un mainoties ražošanas tehnoloģijai, Rīgas TEC-1 teritorijā norit saimniecībā neizmantojamo ēku un būvju (kopskaitā vairāk nekā 50), kā arī teritorijas sakārtošanas darbi. Līdz šim kopš 2012. gada pakāpeniski un plānveidīgi, atbilstoši saskaņotiem projektiem ir nojaukti vairāki desmiti teritorijā esošo saimnieciski neizmantoto celtņu – dūmeņi, noliktavas, izkraušanas ēkas, sargu māja, cehi, ventilatoru ēka, dažādi rezervuāri, ūdens ķīmiskā tīrītava, dzelzceļa kantoris, u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar ielas seguma atjaunošanas darbiem tiks ierobežota transportlīdzekļu satiksme Marijas un Aleksandra Čaka ielā, posmā no Merķeļa ielas līdz Pērnavas ielai, informē Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Ierobežojumi būs spēkā no 8.jūlija līdz 18.novembrim.

Ielas seguma atjaunošanu par 3,71 miljonu eiro veiks AS "A.C.B".

Uz mēnesi autotransportam slēgsTērbatas ielu  

No nākamās piektdienas, 17. jūlija, Rīgas pilsētas pašvaldība eksperimenta veidā pirmo reizi...

Būvdarbi tiks uzsākti A.Čaka un Marijas ielas kreisajā pusē virzienā no centra. Ielas remontdarbu laikā gājējiem, velobraucējiem un autovadītājiem jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem.

Ietvju seguma nomaiņas laikā gājējiem tiks nodrošināta ērta pārvietošanās pa brauktuves segumu pa pagaidu gājēju tuneli, kurš būs nodalīts no brauktuves un darbu zonas ar barjerām.

Darbu veicējiem uzdots nodrošināt transportlīdzekļiem apbraucamo ceļu un ceļa zīmju izvietošanu, transportlīdzekļu kustības organizāciju ar satiksmes regulētājiem vai luksoforiem, kā arī iedzīvotāju un uzņēmumu (kuri atrodas minētajos ielu posmos) transportlīdzekļu piebraukšanu pie dzīvesvietas vai uzņēmuma.

Db.lv jau vēstīja, ka projekts paredz veikt ielas seguma atjaunošanu Marijas un Aleksandra Čaka ielu posmā no Merķeļa ielas līdz Pērnavas ielai. Seguma atjaunošanas laikā brauktuvei tiks atjaunots asfaltbetona segums, ietvēm nomainīs nolietoto asfaltbetona virskārtu pret bruģakmeņiem, kā arī tiks atjaunotas brauktuves apmales, nomainītas komunikāciju aku lūkas un uzklāts jauns ceļa horizontālais apzīmējums, saglabājot līdzšinējo ielas ģeometriju. Velojoslas izbūvi projekts neparedz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar pēdējos gados notikušajām smagajām liftu avārijām Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jomā ir veicis plānveida pārbaudes lietošanā esošajiem liftiem.

Liftu avāriju cēloņi bija tieši saistīti ar liftu neatbilstošu tehnisko stāvokli - ilgtermiņā (gadiem ilgi) pakāpeniski veidojies mehānismu nolietojums, kam par iemeslu ir liftu neatbilstoša uzturēšana. Tā rezultātā notika vieni no smagākajiem ar liftu lietošanu saistītajiem negadījumiem, diemžēl ar letālām sekām, informē PTAC.

Lietošanā esošo liftu pārbaudēs konstatēts, ka 68% no pārbaudītajiem liftiem neatbilst normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un 43% no pārbaudītajiem liftiem var radīt risku cilvēka veselībai un dzīvībai. Galvenās problēmas saistītas ar savu laiku nokalpojušajiem liftiem un jauno liftu neatbilstību Eiropas Savienības (ES) vienotajām prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Izvairīties no PVN kļuvis grūtāk

Māris Ķirsons, 06.09.2019

ZAB Sorainen partneris Jānis Taukačs ir skeptisks par tālāku PVN plaisas samazināšanu

Foto: Zane Bitere/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pievienotās vērtības nodokļa plaisa, ko valstij vajadzētu saņemt, bet to nesaņem, ir sarukusi līdz 10,2% salīdzinājumā ar 29,8% 2010. gadā, taču perspektīvā šīs plaisas apmēru iecerēts samazināt līdz 8% līmenim

To liecina Valsts ienēmumu dienesta (VID) pētījums.

Lai arī pašreizējā PVN plaisa faktiskajos ciparos ir izmērīta 238 milj. eiro apmērā, tomēr jārēķinās, ka 2010. gadā tās apmērs sasniedza 539 milj. eiro. Nedaudz pārsteidzoši, ka VID PVN plaisas apmēru nav identificējis pa nozarēm, kaut arī tika norādīts, ka tās jau varētu būt tās pašas, kuras tiek minētas ēnu ekonomikas kontekstā, – tirdzniecība, ēdināšana, būvniecība. VID veiktais PVN plaisas pētījums par 2018. gadu kopumā liecina, ka PVN plaisai ir tendence samazināties jau kopš 2010. gada. Saskaņā ar VID aprēķiniem, 2018. gadā PVN plaisa veidoja 10,2%, kas ir būtiski mazāk nekā iepriekšējos gados. Piemēram, 2017. gadā tā bija 12,1%, bet 2016. gadā – 12,3%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Demontē daļēji sagruvušo piecstāvu ēku Rīgas centrā

Rūta Lapiņa, 20.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norit daļēji sagruvušās piecstāvu ēkas Rīgā, Jeruzalemes ielā 3, demontāža.

Fotoattēli skatāmi raksta galerijā!

Ēka daļēji sabruka 11. decembra naktī. Glābēji no blakus esošajām ēkām evakuēja 138 cilvēkus, taču pēc Rīgas būvvaldes ekspertu vizītes tika secināts, ka sabrukusī ēka nerada apdraudējumu blakus esošajām ēkām un cilvēki varēja atgriezties savās mājās.

Ēka 2014.gadā tika klasificēta kā B kategorijas grausts, piemērojot tai paaugstinātu nodokļu likmi, līdz ar ko gadā tās uzturēšana īpašniekiem izmaksā aptuveni 30 000 eiro.

LASI ARĪ:

Rīgas centrā daļēji sagruvušo piecstāvu ēku tuvākajā laikā sola demontēt

Komentāri

Pievienot komentāru