Foto

Ceturtdaļgadsimta desmit sliktākās automašīnas

Dienas Bizness, 25.09.2013

Rover CityRover (2003). Laikā, kad kompānija Rover tuvojās savas dzīves noslēgumam, dienas gaismu ieraudzīja šis modelis. Izdevums norāda, ka Indijas Tata Indica pārdēvēšana par CityRover un šāda soļa uzskatīšana par gudru apliecina to, cik zemu kompānija bija kritusi kopš sešdesmitajiem gadiem. Neskatoties uz automašīnas zemo cenu (aptuveni septiņi tūkstoši mārciņu Lielbritānijā), pircēju uzmanību tas nepiesaistīja.

Avots: ekrānuzņēmums vivapotenza.com

Jaunākais izdevums

Lielbritānijas nedēļas izdevums, kas veltīts automašīnām un autobūves nozarei, Auto Express apkopojis pēdējā ceturtdaļgadsimta sliktākos automobiļus.

Izdevums norāda, ka dažreiz autoražotājiem neveicas izstrādāt labu spēkrata modeli, un rezultāts ir ar sliktu dinamiku un vājiem rādītājiem citās jomās, kas atbaida pircējus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Møller Baltic Import sasniedzis jaunus rekordus

Db.lv, 09.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Møller Baltic Import (MBI), Audi automašīnu importētājs Latvijā un Lietuvā, kā arī Volkswagen importētājs Baltijas valstīs, 2023. gadu noslēdzis, piegādājot vairāk nekā 9000 automašīnu.

“Møller Baltic Import 2023. gadā uzrādījis ļoti pārliecinošus rezultātus gan finansiāli, gan ar mūsu pārstāvēto zīmolu jaunu auto pārdošanas rādītājiem. Audi 2023. gadā ir sasniedzis visu laiku labāko rezultātu. Zīmols pirmo reizi ieņēma pirmo vietu premium klases automobiļu konkurencē Lietuvā, savukārt Latvijā – klientiem piegādāts rekordliels automobiļu skaits, saglabājot otro vietu premium segmentā. Volkswagen zīmolam pagājušais gads aizritēja elektrifikācijas zīmē. Volkswagen sasniedza savu mērķi kļūt par lielāko elektrisko automobiļu piegādātāju Latvijā un Lietuvā. Tikmēr Volkswagen komerctransporta zīmola automobiļu piegādes klientiem Baltijā pieauga par 9%, un tā autoparks tika elektrificēts ar ID. Buzz un eCrafter modeļiem. Pārliecinoši pārdošanas rezultāti likumsakarīgi liecina par to, ka arī finansiāli 2023. gads ir bijis ļoti spēcīgs. Šādi rezultāti ir sasniegti, pateicoties ļoti ciešai sadarbībai ar Volkswagen un Audi rūpnīcām un mūsu mazumtirdzniecības partneru profesionālajam un mērķtiecīgajam darbam visā Baltijā. 2024. gadā mums būs jāspēj pielāgoties pārmaiņām, kā arī iespējamai lēnākai tirgus izaugsmei. Pēdējo gadu notikumi pasaulē ir būtiski izmainījuši ierasto lietu kārtību, kā rezultātā ir nepieciešams pieņemt pārdomātus, bet ātrus lēmumus. 2024. gadam esam noteikuši ambiciozus mērķus. Mēs piedāvāsim spēcīgu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu modeļu klāstu, piemēram, pilnīgi jauno Volkswagen Tiguan un T-Cross, kā arī jaunus pilnībā elektriskus automobiļus, piemēram, Volkswagen ID.7 un ID.7 Tourer, ID. Buzz septiņu sēdvietu versiju un pirmos Audi elektroauto, kas ražoti uz PPE (Premium Platform Electric) platformas, – Q6 e-tron un Audi A6 e-tron. Pāri visam mēs jo īpaši fokusēsimies uz klientu pieredzes pilnveidošanu, kas ir svarīga prioritāte kā Volkswagen un Audi rūpnīcās, tā arī Baltijas tirgū,” saka vairumtirgotāja Møller Baltic Import izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv, 11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru vadītāju reģistrā šobrīd ir reģistrēti 4520 transportlīdzekļu vadītāji, kuri ir tiesīgi vadīt taksometru vai veikt pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili, informē Autotransporta direkcija.

Reģistrēto vadītāju skaits pusgada laikā ir pieaudzis par 87%. Vadītāju reģistrāciju un izslēgšanu no Taksometru vadītāju reģistra veic Autotransporta direkcija.

No 2018. gada 1. jūnija pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru vai vieglo automobili drīkst nodrošināt tikai Taksometru vadītāju reģistrā reģistrēti vadītāji. Šī gada 1. jūnijā reģistrēti bija 2420 autovadītāji, un pusgada laikā reģistrēto vadītāju skaits ir pieaudzis par 87%, sasniedzot 4520 transportlīdzekļu vadītājus (vadītāju reģistrācijas dinamiku skatīt 1. attēlā). Autotransporta direkcijas rīcībā esošā informācija liecina, ka vadītāju skaita straujais pieaugums ir saistīts jaunajām prasībām taksometru pārvadājumos un pasažieru komercpārvadājumu ar vieglo automobili pakalpojuma attīstību un popularitātes kāpumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pērn lielākoties reģistrētas vairāk nekā 11 gadus vecas automašīnas

Žanete Hāka, 27.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013.gadā Latvijā pirmreizēji ir reģistrēti 44,57 tūkstoši lietotu pasažieru automobiļi, kas ir par 14% vairāk kā 2012.gadā, liecina Auto asociācijas dati.

2013.gada pirmreizējo reģistrāciju apjoms arī pārsniedz 2003.gada reģistrāciju apjomu – 43,6 tūkstošus, kas Latvijas lietoto auto tirgū bija pirmais būtiskais realizācijas pieauguma gads pēc ilgstošāka stagnācijas perioda.

Pagājušajā gadā Latvijā pirmreizēji reģistrēto pasažieru automobiļu vidējais vecums salīdzinājumā ar 2012.gadu ir palicis nemainīgs – 10 gadi.

«Latvijas auto parks ir viens no vecākajiem ES, kas rada konsekvences attiecībā uz satiksmes drošību un kaitīgo izmešu apjomiem. 2013.gadā visvairāk pirmreizēji Latvijā ir reģistrēti automobiļi, kas ir vismaz 11 gadus veci (16,3 tūkstoši vienību jeb 36,7%), tomēr pēdējos pēckrīzes gados nedaudz pieaug to lietoto pasažieru automobiļu īpatsvars, kuri ir līdz desmit gadiem veci,» skaidro Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pastāv aizdomas, ka daļa pasažieru pārvadājumu ar vieglo automašīnu aizvien tiek veikti nelegāli

Žanete Hāka, 15.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš pērnā gada jūnija, kad tika ieviests Taksometru vadītāju reģistrs, tajā reģistrējušies jau gandrīz 6000 autovadītāju, bet vairāk nekā 100 tikuši no tā izslēgti, informē Autotransporta direkcija.

Savukārt licences kartīšu skaits, kas komersantiem tiek izsniegtas uz katru vieglo automobili, ir aptuveni 30 reizes mazāks par reģistrēto autovadītāju skaitu. Tas norāda uz nepieciešamību pastiprināt kontroles pasākumus pasažieru pārvadājumu jomā ar vieglo automobili. Būtisks solis šīs jomas sakārtošanā tiks veikts no 1. septembra, kad visām tīmekļvietnēm/mobilajām lietotnēm, ar kuru starpniecību var izsaukt pārvadājumu pakalpojumu, būs jābūt reģistrētām vienotā reģistrā.

Taksometru vadītāju reģistrā šobrīd ir reģistrēti kopumā 5779 autovadītāji, kuri nodrošina pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili, tajā skaitā ar taksometru. Šā gada pirmajā pusgadā tika reģistrēti 1097 autovadītāji, savukārt no reģistra tika izslēgti 114 autovadītāji, kuriem soda punktu skaits pārsniedza pieļaujamos septiņus vai tika konstatēts valsts valodas zināšanu trūkums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Asociācija: Latvijā izplatīts uzskats, ka mazlietota auto iegāde nav ar PVN apliekams darījums

LETA, 14.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā nostiprinājies uzskats, ka mazlietota auto iegāde nav ar pievienotās vērtības nodokli (PVN) apliekams darījums, sacīja Auto asociācijas vadītājs Ingus Rūtiņš.

Viņš skaidroja, ka pēdējo gadu laikā mazlietotu automobiļu iegādes darījumos izkristalizējusies krāpniecības shēma, tos pārdodot kā lietotas preces un rēķinā neuzrādot PVN, kam būtu jānonāk valsts kasē. Iepriekš PVN bija negodīgo tirgotāju papildus peļņas avots, jo tas netika nomaksāts valsts kasē, taču pēdējos gados, konkurencei saasinoties, pārdevēji atsakās arī no PVN tiesas un samierinās vien ar pāris simtu eiro komisiju par darījumu.

Tomēr automobilis, neatkarīgi no tā, vai tas ir jauns vai lietots, ir tāda pati prece kā jebkura cita, un tās pārdošanas gadījumā tas ir ar PVN apliekams darījums. Tiesa, izņēmums ir automobiļiem, kas ir bijuši privātpersonu īpašumā un par kuriem PVN ir pilnā apmērā samaksāts, tos iegādājoties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd Latvijā ir pieejami divu veidu pakalpojumu sniedzēji, kas nodrošina pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili, – taksometru un tā saucamie «balto numuru» pārvadājumi.

Lai arī pasažieris saņem šķietami vienādu pakalpojumu – braucienu līdz izvēlētajam galamērķim, veids, kā pakalpojumu pieteikt un apmaksāt, ir dažāds. Tāpat atšķiras abu pakalpojumu sniedzēju atpazīšanas zīmes. Arī institūcijas, kas izsniedz dokumentus, lai komersants varētu nodrošināt šo pakalpojumu, ir dažādas. Tomēr Taksometru vadītāju reģistrā ir jābūt reģistrētiem pilnīgi visiem automobiļu vadītājiem, kuri veic pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili, skaidro Autotransporta direkcijā.

Izsaukšana un norēķini

Taksometra pakalpojumus pasažieris var pieteikt telefoniski, zvanot pa izvēlētā pakalpojuma sniedzēja norādīto tālruņa numuru, caur aplikāciju / tīmekļvietni vai nolīgstot uz ielas. Norēķināties par braucienu var, maksājot skaidrā vai bezskaidrā naudā. Apmaksa tiek veikta pēc brauciena, pamatojoties uz taksometra skaitītāja rādījumu. Pēc apmaksas veikšana pasažierim ir jāsaņem čeks. Tāpat taksometriem ir tiesības braukt pa sabiedriskā transporta joslu, kas ir priekšrocība sastrēgumu laikā. Savukārt, tā saucamo, «balto numuru» pakalpojuma sniedzējus var pieteikt tikai caur aplikāciju / tīmekļvietni. Arī norēķināties par braucienu var tikai caur konkrēto aplikāciju / tīmekļvietni. Nodrošinot šādu komercpārvadājumu, automobilim nav jābūt aprīkotam ar taksometra skaitītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Visvairāk pieaudzis 6-10 gadu vecu automobiļu imports

Žanete Hāka, 17.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Latvijā tika ievests pat par trešdaļu vairāk automobiļu nekā 2012. gadā, un pavisam valstī gada laikā tika ievesti 46,4 tūkstoši automobiļu, taču visvairāk pieaudzis 6-10 gadu vecu automobiļu imports, liecina transporta sludinājumu portāla Autoplius.lv dati.

Šīs vecuma grupas importēto automobiļu skaits salīdzinājumā ar 2012. gadu pieaudzis gandrīz par pusi – 46%. Tieši pirms 6-10 gadiem ražotie automobiļi pagājušajā gadā Latvijā tika importēti visvairāk – gandrīz 20 tūkstoši.

Pēc Autoplius.lv pārdošanas vadītāja Andra Mālnieka teiktā, lietoto automašīnu importa palielināšanos daļēji ietekmēja eiro ieviešana: «Pagājušajā gadā Latvijā atdzīvojās gan nekustamā īpašuma, gan automašīnu tirgus. Daļa cilvēku gribēja iztērēt iekrājumus latos, daļa baidījās no cenu palielināšanās, tāpēc aktīvāk nekā pirms tam izvēlējās iegādāties automašīnas. Palielinoties pieprasījumam, ievērojami palielinājās visu vecuma grupu importēto lietoto automašīnu skaits,» saka A. Mālnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gadā Latvijā pirmoreiz reģistrēti 126 automobiļi ar vecumu 30 un vairāk gadi, kas ir par 16 automobiļiem vairāk nekā gadu iepriekš un gandrīz divas reizes vairāk nekā 2013. gadā, kad tika piereģistrēti 69 šādu cienījamu vecumu sasnieguši automobiļi, informē Auto asociācija.

Šie spēkrati ir īpaši ar to, ka 30 gadu vecums ir slieksnis, kad automobilis ir uzskatāms par vēsturisku transportlīdzekli, jo ļoti maz automobiļu spēj sasniegt šādu vecumu, jo pirmais īpašnieks to pērk kā pārvietošanās līdzekli, bet tikai pēc gadiem 25-30 šādam automobilim mainās statuss no pārvietošanās līdzekļa uz saudzējamu eksemplāru ar perspektīvu nākotnē.

Otrais, trešais un n-tais lietotājas, iegādājoties lietotu un jau nobrauktu automobili, pret to attiecas arvien nesaudzīgāk un uztur to nereti tikai braukšanas kārtībā, kas ļauj kvalificēties tehniskajai apskatei, bet neremontē defektus, kas netraucē lietot automobili un to neprasa tehniskajā apskatē. Tas arī ir iemesls, kāpēc tie trīsdessmitgadnieki, kas ir saglabājušies cienījamā tehniskā un vizuālā stāvoklī ir pelnījuši atšķirīgu transportlīdzekļa numurzīmi un atvieglojumus ekspluatācijas nodoklim, skaidro asociācijas pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lidostā taksometru vadītāji bez licences kartītes nedrīkstēs uzrunāt potenciālos klientus

LETA, 25.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru vadītāji, kuriem nav Autopārvadājumu likumā noteiktajā kārtībā iegūta atbilstoša licences kartīte, nedrīkstēs lidostā uzrunāt potenciālos klientus, lai piedāvātu pakalpojumu, šodien nolēma valdība.

Ministru kabinets šodien atbalstīja Satiksmes ministrijas sagatavotos Autopārvadājumu likuma grozījumus, kas paredz precizēt regulējumu par pasažieru pārvadājumu ar autobusiem licencēšanu, pastiprināt regulējumu par pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometru starptautiskās lidosta "Rīga" teritorijā, veikt izmaiņas autopārvadātāju profesionālās darbības veikšanas nosacījumos un papildināt regulējumu par transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšanu, veicot starptautiskos autopārvadājumus.

Pašlaik pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru publiskiem mērķiem paredzētajās teritorijās var veikt, ja pārvadātājs atbilst konkrētām likumā noteiktām prasībām, ko apliecina licences kartīte ar speciālu atzīmi. Šobrīd šāds regulējums darbojas Rīgas lidostas teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā visvairāk ir 11–15 gadus veci automobiļi

Dienas Bizness, 21.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada laikā valstī pieaudzis gan jaunu, gan importētu lietotu automobiļu pārdošanas darījumu skaits. Pēc transporta sludinājumu portāla latauto.lv datiem, pirmajā šī gada ceturksnī tika nopirkts par 5,1 % vairāk jaunu transportlīdzekļu, bet lietotu importētu – par 8,5% vairāk nekā pērn šajā pašā laikā.

Tāpat šī gada pirmajā ceturksnī valstī ievests par 29,7% vairāk 11 – 15 gadus vecas automašīnas nekā šajā pašā periodā pirms gada.

«Salīdzinot ar pagājušā gada pirmajiem mēnešiem, lietotu importētu automobiļu darījumu skaits pieaudzis no 11 tūkstošiem līdz 11,5 tūkstošiem, bet jaunu automobiļu – no 3,4 tūkstošiem līdz 3,7 tūkstošiem, » – situāciju automobiļu tirgū komentē latauto.lv pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks.

Latvija ir vienīgā no trim Baltijas valstīm, kurā paaugstinājies lietotu importētu automobiļu pārdošanas darījumu skaits gada laikā. Igaunijā pirmajos šī gada mēnešos importēto automobiļu skaits samazinājies par 3,5%, bet Lietuvā – pat par 17,9%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Saeima maina vairākas transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa likmes

Dienas Bizness, 30.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima pirmdien, 30.novembrī, galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā, lai risinātu vairākas praksē konstatētās problēmas nodokļu nomaksā, informē Saeimas Preses dienests.

Saskaņā ar grozījumiem no nākamā gada lielāks transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis noteikts par kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz 12 000 kilogramiem. Nodoklis par automobili līdz 1500 kg no līdzšinējiem 17,07 eiro palielināts līdz 36 eiro, par automobili ar masu no 1501 kg līdz 1800 kg – 72 eiro līdzšinējo 34,15 vietā, bet par kravas auto ar masu no 1801 kg līdz 2100 kg nodoklis būs 138 eiro līdzšinējo 64,03 eiro vietā. Savukārt automašīnām ar pilnu masu no 2101 līdz 2600 kg nodoklis no līdzšinējiem 76,84 eiro palielināts līdz 165 eiro, bet par auto no 2601 līdz 3500 kg – būs jāmaksā 219 eiro iepriekšējo 102,45 vietā. Ceļa nodoklis par kravas auto no 3501 līdz 12 000 kg turpmāk būs 156 eiro līdzšinējo 145,13 eiro vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Lexus" luksusa sedans "ES 300h" sper soli uz priekšu nākotnē, nomainot tradicionālos durvju spoguļus ar augstas izšķirtspējas digitālajām kamerām, kas rāda reāllaika attēlus monitoros, kas atrodas automobiļa iekšpusē. Jaunā tehnoloģija būs pieejama Latvijā šā gada rudens otrajā pusē.

Sākotnēji šī jaunā tehnoloģija ieviesta Japānā 2018. gadā kā pasaulē pirmā, kas paredzēta sērijveida ražošanas automobilim.

Jaunā sistēma aizstāj tradicionālos durvju spoguļus ar kompaktām ārējām augstas izšķirtspējas kamerām, kas savienotas ar automobilī esošiem monitoriem. Tie sniedz uzlabotu skatu aiz automobiļa un netālu no automobiļa visos braukšanas apstākļos, mazinot vai pat likvidējot autovadītāja aklos punktus un automātiski pielāgojoties izvērsta skata rādīšanai, kad automobilis veic pagriezienu vai veic apgriešanās manevru.

Šīs tehnoloģijas debija Eiropā notiks martā, 2020. gada Ženēvas autoizstādē.

"Lexus Baltic" vadītājs Raigo Kaseorgs stāsta, ka "Lexus" turpina īstenot savu apņemšanos, proti, padarīt saviem klientiem pieejamas modernizētas tehnoloģijas, tādējādi sasniedzot augstāku drošības un ērtības līmeni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar izmaiņām normatīvajos aktos, kas attiecas tieši uz piemērojamo sodu sistēmu par veiktajiem pārkāpumiem, Autotransporta direkcija sadarbībā ar Rīgas domes Kontroles dienestu plāno pastiprināt kontroles pasažieru komercpārvadājumu ar vieglo automobili, tai skaitā taksometru, jomā.

1. jūlijā spēku zaudēja Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss un spēkā stājās grozījumi Autopārvadājumu likumā, papildinot to ar sadaļu par sodu piemērošanu autopārvadājumu jomā pārkāpumu gadījumā.

Grozījumi paredz, ka transportlīdzekļa vadītājam var piemērot naudas sodu no 10 līdz 130 eiro, ja vadītājs nav reģistrējies Taksometru vadītāju reģistrā, bet nodrošina pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili; ja tas sniedz pakalpojumu, izmantojot nereģistrētu tīmekļvietni vai mobilās lietotni; brīdinājumu vai norādīto naudas sodu var piemērot arī tad, ja vadītājs pārkāpj pasažieru komercpārvadājumu ar vieglo automobili, tai skaitā taksometru, jomas noteikumus, neievēro aizliegumus vai nenodrošina atbilstošu transportlīdzekļa aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā lietoto auto skaits pieaug

Žanete Hāka, 23.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā ceturksnī Latvijā kopumā ir ievesti un pirmreizēji reģistrēti 10130 lietoti pasažieru automobiļi, kas ir par 16% vairāk nekā 2013.gada pirmajos trijos mēnešos, liecina Latvijas Auto asociācijas dati.

Joprojām Latvijā populārākie ir 11 līdz 29 gadus veci automobiļi, kas aizņem 40% (4038 vienības) no visiem pirmreizēji reģistrētajiem lietotajiem pasažieru automobiļiem šī gada pirmajā ceturksnī.

No 8 līdz 10 gadus veci lietoti auto aizņem 30% (2993), 5 līdz 7 gadus veci – 19% (1881) un no 1 līdz 4 gadus veci – 12% (1206) no kopējā pasažieru automobiļu skaita, kas Latvijā ievesti šogad pirmajos trijos mēnešos.

ieprasītākās auto markas lietotu automobiļu segmentā joprojām ir Volkswagen ar 18% (1823) lielu tirgus daļu, Volvo markas auto aizņem 14% (1463), Audi – 12% (1248), BMW – 10% (1009), Opel – 8% (830).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto Asociācija veikusi apdrošināšanas sabiedrību darbības novērtēšanu, anonīmi aptaujājot autorizēto un neatkarīgo virsbūvju remonta uzņēmumu pārstāvjus, kuru darbs ikdienā ir tieši saistīts ar apdrošināšanas sabiedrībām un kuri nodrošina apdrošināšanas sabiedrību klientu transportlīdzekļu remontu.

Šogad mērķis bija ne tikai noskaidrot labāko, bet arī paskatīties patiesībai acīs un uzzināt kuri ir tie, ar ko ciešākajiem sadarbības partneriem – autoservisiem – iet visgrūtāk, skaidro asociācijas pārstāvji.

Izvēloties apdrošināšanas kompāniju sava automobiļa apdrošināšanai, parasti pircējs salīdzina apdrošināšanas kompānijas piedāvāto segumu (pašrisks, apdrošināšanas summa u.c.), noteikumus un cenu. Parasti netiek domāts par to, kā būs tad, ja kaut kas notiks un automobilis būs jāremontē. Skaidrs, ka visi sola labu pieredzi, ātru remonta izmaksu saskaņošanu un augstu kvalitāti, bet nav iespēja salīdzināt objektīvi to, cik viegli sadarboties būs brīdī, kad apdrošināšanas kompānijai radīsies nepieciešamība veikt izmaksu un atgriezt auto uz ceļa pēc negadījuma. Var jautāt draugiem vai darba kolēģiem, bet tie varēs pastāstīt tikai par tādu sadarbību, kad viss rit labi, jo nav bijuši negadījumi, kad apdrošināšanas kompānija veiktu izmaksas viņiem. Iespējams, ka kādam būs arī remonta pieredze, bet tad tā visticamāk būs tikai ar vienu konkrētu apdrošināšanas kompāniju un nebūs pietiekami plašs skatījums uz tirgu kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Privāto automobili no 2021. gada nevarēs atļauties iegādāties ļoti liela iedzīvotāju daļa

Latvijas Transportlīdzekļu Tirgotāju Asociācijas valdes loceklis Aldis Čīma, 24.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu Tirgotāju Asociācija (LATTA) aicina Latvijas sabiedrību pievērst uzmanību un iestāties pret valdībā ierosinātajiem grozījumiem «Alternatīvo degvielu attīstības plānā 2017.-2020. gadam».

Grozījumi paredz ar 2021. gadu ieviest transportlīdzekļu reģistrācijas nodokli ar fosilām degvielām darbināmiem transportlīdzekļiem un ieviest ierobežojumu reģistrēt/ieviest Latvijā transportlīdzekļus, kas vecāki par 3 gadiem vai kam tiek veikta otrreizējā reģistrācija. Ar 2025. gadu paredzēts ierobežot vai aizliegt jaunu ar fosilajām degvielām darbināmu transportlīdzekļu tirdzniecību un reģistrāciju. Iedzīvotājiem ar zemiem ienākumiem vieglais automobilis kļūs neaizsniedzama luksusa prece. Gandrīz visiem būtiski pieaugs izmaksas.

Latvijas teritorijā lielai iedzīvotāju daļai kvalitatīva dzīve nav iedomājama bez vieglā automobiļa. To apliecina statistikas dati (LR CSP) – 2018. gadā 73% Latvijas lauku iedzīvotāju bija nodrošināti ar vieglo automobili (salīdzinot ar 2007. g., pieaugums par 12,2 procentpunktiem).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietotu auto tirgū Audi ir viens no pieprasītākajiem auto zīmoliem. Tomēr, kā pirms katra nozīmīga pirkuma un tāda ir arī automašīnu iegāde, nepieciešams pārliecināties par pirkuma kvalitāti. Ko ņemt vērā, iegādājoties Audi zīmola automašīnas?

Vai ir vērts iegādāties Audi?

Audi ir viens no populārākajiem auto zīmoliem pasaulē gan jaunu automašīnu interesentiem, gan lietoto auto tirgū. Audi vēsture sākās 1909. gadā, bet pazīstamā emblēma, kura rotā jebkuru Audi automašīnu - savienoti četri apļi, tika izveidota 1932. gadā, kad apvienojās četri uzņēmumi un tie kopīgi izveidoja vienotu koncernu.

Pirms jebkura auto iegādes, tai skaitā Audi, nepieciešams veikt priekšdarbu un saprast, vai šis auto zīmols kalpos man ilgi, vai tā uzturēšana ir dārga un vai Latvijā ir pieejami sertificēti servisi un vajadzīgās rezerves daļas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Lietoto auto tirgū pērn visvairāk pirkti Volkswagen Passat, Audi A4 un Volkswagen Golf

Dienas Bizness, 24.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014. gadā Latvijā visvairāk pirktie lietoto automobiļu modeļi ir Volkswagen Passat, Audi A4 un Volkswagen Golf. Savukārt vislabāk pirkto jauno automobiļu virsotni iekarojis Škoda Yeti, liecina transporta sludinājumu portāla LATAUTO.lv un Autotyrimai apkopotie dati.

Salīdzinot ar 2013. gadu, pagājušajā gadā tika iegādāti 2728 Volkswagen Passat (par 90 vienībām jeb par 3,4% vairāk), 2620 Audi A4 (par 182 vienībām jeb par 7,5% vairāk) un 2568 Volkswagen Golf modeļa lietoti automobiļi. Pēc šiem trīs vācu ražojuma sp ēkratiem ierindojas Volvo V70/XC70 no Zviedrijas – tika nopirkti 2496 šo automobiļu jeb par 357 vienībām vairāk nekā visa 2013. gada laikā.

Portāls novērojis, ka Latvijā ievērojami palielinājusies Volvo V70/XC 70 un Volvo S40/V40/V50 automobiļu pārdošana. «Lai arī to pārdošana paaugstinājās attiecīgi par 16,7% un 16%, tāpat kā 2013. gadā, tie saglabājās ceturtajā vietā labāk pārdoto lietoto automobiļu desmitniekā, savukārt „Volvo S40/V40/V50” modeļu automobiļi no paša desmitnieka beigām pakāpās uz septīto vietu», - apgalvo LATAUTO.lv pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Luksusa auto Latvijā vairāk

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli DB, 25.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pērn reģistrēti vairāk nekā 1100 jauni luksusa auto

Latvijā 2016. gadā no jauna reģistrēto un valstī palikušo jauno luksusa automašīnu skaits samazinājās līdz nepilniem 700, taču 2017. gadā tas pieauga gandrīz līdz 1000 un pērn jau stabili pārsniedzis 1100 auto skaitu.

Kas tagad ir luksusa auto

Kā skaidro Valsts ieņēmumu dienests (VID), atbilstoši 2016.gada 23.novembrī veiktajiem grozījumiem likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli (zaudējis spēku no šā gada 1.janvāra), no 2017.gada 1.janvāra tika paplašināta reprezentatīvā automobiļa definīcija un reprezentatīvs vieglais automobilis tika pārdēvēts par reprezentatīvu automobili.

Iemesls – valsts vēlējās aptvert arī automašīnas, kuras pēc būtības atbilst likuma definīcijai par reprezentatīvajiem automobiļiem un netiek izmantotas kravu pārvadājumiem, bet tām līdz šim netika piemēroti ierobežojumi izdevumu atskaitīšanai nodokļa aprēķina vajadzībām tāpēc, ka tās tiek klasificētas kā kravas automobiļi (N1 kategorija).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Visvairāk krāpjas ar Volvo un Volkswagen automašīnu patieso nobraukumu

Zane Atlāce - Bistere, 18.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada deviņos mēnešos Latvijā no Skandināvijas valstīm ievestas 1000 lietotas automašīnas, kurām nodzēsti 78,3 miljoni nobrauktu kilometru, liecina portālu autoDNA.lv un AutoDetektīvs rīcībā esošā informācija.

Skandināvijas tirgus ir salīdzinoši neliels lietoto automašīnu importētājiem, taču ir bagāts ar ekstrēmiem piemēriem, kuri Latvijā nonāk ar klasisko nobraukumu zem 200 000 kilometru. autoDNA.lv pārstāvis Agris Dulevičs informē, ka Latvijas pircēji šajā periodā ir iegādājušies ievērojamu skaitu automašīnu, kurām oriģinālais nobraukums sniedzas krietni pāri 500 000 kilometru atzīmei.

Ja no Vācijas un tai blakus esošajām valstīm katru mēnesi Latvijā tiek ievesti vairāk nekā 4000 lietotu automašīnu, tad no Skandināvijas šis skaits ir būtiski mazāks - vidēji 111 automobiļi mēnesī.

Saskaņā ar portālu rīcībā esošo informāciju par ievestajiem automobiļiem no Skandināvijas, laika periodā no šā gada 1. janvāra līdz 30. septembrim, ir ievesti nedaudz vairāk par 1000 spēkratiem. Taču 64% ievesto automašīnu no odometriem ir pazuduši 78,3 miljoni kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrija (EM) iebilst pret Satiksmes ministrijas piedāvājumu noteikt valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas avansa maksājumu 130 eiro mēnesī komercpārvadājumu veicējiem ar vieglo automobili, informē EM.

Ekonomikas ministrija, izskatot Satiksmes ministrijas sagatavoto Ministru kabineta noteikumu projektu, kā arī piedaloties darba grupās pirms šī MK noteikumu projekta izsludināšanas Valsts sekretāru sanāksmē, ir vairākkārt norādījusi, ka neatbalsta valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksu avansa maksājuma noteikšanu komercpārvadājumiem ar vieglo automobili.

Sākot darbu pie dalītās ekonomikas iniciatīvas un kopbraukšanas regulējuma izstrādes, Ekonomikas ministrija noslēdza vienošanos ar lielākajām kopbraukšanas platformām par vairākiem pamatprincipiem, no kuriem būtiskākais ir caurspīdīga platformu darbība un ēnu ekonomikas mazināšana. Kā būtisks instruments ēnu ekonomikas mazināšanai un caurspīdīgai darbībai tika izvēlēts princips, kad visi darījumi platformās notiek tikai bezskaidras naudas veidā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Kā iegādāties auto no visas Eiropas? Mazlietotu auto iegādes ceļvedis platformā Mobile de

Reklāmraksts, 08.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: lv.brcauto.eu

Mobile de ir Eiropā lielākā lietoto auto sludinājumu platforma, kurā ir atrodami vairāk nekā 1,4 miljoni mazlietoti auto no Vācijas un citām Eiropas valstīm. Piedāvājums Eiropas lietotu auto tirgū ir krietni plašāks, un tieši tāpēc arvien vairāk Latvijas iedzīvotāju dod priekšroku auto iegādei no Mobile.de platformas. Lasi rakstu un uzzini, kā izvēlēties kāroto automobili no Mobile.de platformas un nodrošināt tā piegādi uz Latviju!

Kas ir mobile.de un kāpēc nākamo automašīnu labāk meklēt Eiropas sludinājumu platformās?

Gluži kā pašmāju ss.lv, arī Mobile.de ir sludinājumu platforma, tomēr Mobile de gadījumā piedāvājums ir krietni plašāks, sniedzot lielāku iespēju atrast automašīnu vēlamajā komplektācijā. Kad visi Latvijas sludinājumu portāli ir izskatīti, un kārotais modelis ir nesamērīgi dārgs vai vispār nav pieejams, tad arvien pievilcīgāka kļūst opcija meklēt automobili ārpus Latvijas robežām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaisa piesārņojuma monitoringa dati par Rīgu liecina, ka pilsētas centrālajās ielās, kur ir visblīvākā satiksme, tiek pārsniegta slāpekļa dioksīda un gaisā suspendēto cieto daļiņu norma. Slāpekļa dioksīds ir autotransporta radīts piesārņojums. Vides speciālisti norāda – gaisa kvalitātes uzlabošanai efektīvi būtu ierobežot autotransporta intensitāti Rīgas centrā, taču būtiska nozīme ir arī Latvijā kopumā izmantotā autoparka tehniskajiem parametriem un vecumam, pirmdien raksta laikraksts Diena.

Kā atzīst Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš, mūsu valstī ir viens no vecākajiem autoparkiem Eiropā, un, jo vecāks ir automobilis, jo videi nedraudzīgāks tas kļūst.

Pašlaik Latvijā uz autoceļiem un ielās ir mazliet vairāk par 600 tūkstošiem vieglo pasažieru un vieglo komercautomašīnu ar izietu tehnisko apskati un iegādātu obligāto civiltiesisko apdrošināšanu, lielākā daļa pieder privātpersonām vai arī privātpersonas ir to lietotājas.

«Uzņēmumi savus autoparkus cenšas uzturēt relatīvi jaunus tā iemesla dēļ, ka tikai jauns automobilis izmaksu ziņā var būt efektīvs. Līdz piecu gadu vecumam Latvijā ir 7–8% no visa autoparka, līdz 10 gadu vecumam – nepilni 30%, līdz 15 gadu vecumam – puse, un otra puse ir par 15 gadiem vecāki spēkrati,» stāsta Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš un turpina: «Eiropā līdzīga vecuma un struktūras autoparki ir arī attīstītajās valstīs, piemēram, Skandināvijā, it īpaši tās ziemeļos. Skandināvijā ir ļoti liels jaunu auto nodokļu spiediens, tāpēc autoparks ir relatīvi vecs. Taču atšķirībā no Skandināvijas mūsu vecais autoparks diemžēl tiek slikti uzturēts.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Latvijā uz vienu jaunu auto tiek pārdoti aptuveni desmit lietoti auto

NOZARE.LV, 16.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā uz vienu jaunu auto tiek pārdoti aptuveni desmit lietoti auto, norādīja Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.

Viņš informēja, ka 2013.gadā Latvijā kopumā pirmreizēji tika reģistrēti 44 574 lietoti automobiļi, turpretī jauni - 12 811. Arī šī gada pirmajos piecos mēnešos Latvijā ir ievesti un pirmo reizi reģistrēti 18 417 lietoti pasažieru automobiļi, kas ir gandrīz četras reizes vairāk nekā jauni pasažieru automobiļi - 5038. «Lietoto auto tirdzniecībā imports strauji palielinās, un jaunu auto imports šim apjomam līdzi netiek,» uzsvēra Rūtiņš.

Lietotu automobiļu kopējā tirgus aktivitāte tiek raksturota ne tikai ar pirmo reizi reģistrētajiem automobiļiem, bet arī ar darījumiem - īpašnieku maiņām iekšējā tirgū. Piemēram, 2013.gadā papildus 44 560 ievestiem auto tika veikti arī 68 326 īpašnieku maiņu darījumi, kas kopā veidoja gandrīz 113 000 kopējo darījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru