Nav noslēpums, ka viens no svarīgākajiem katras kompānijas tēla elementiem ir logotips. Pārdomāta logotipa izvēle bieži vien ir būtiska kompānijas veiksmīgai darbībai.
Manipulācijas ar logotipiem dažkārt norāda uz jaunu posmu kompānijas dzīvē, bet var būt arī riskantas – var izrādīties gan materiāli dārgas, gan arī kalpot par iemeslu atpazīstamības zudumam. Kompānija Pepsi pirms dažiem gadiem izlēma veikt sava logotipa kosmētiskas izmaiņas. Tas izmaksāja aptuveni vienu miljonu ASV dolāru. Tikmēr Nike savulaik par sava logotipa izveidošanu samaksāja tikai 35 ASV dolārus.
Slavenāko logotipu izmaksas apkopojis portāls stocklogos.com.
#1/14
Pepsi logotips. Cena: viens miljons ASV dolāru. 2008. gadā Pepsi gribēja mainīts sava logotipa izskatu, kompānija noslēdza līgumu ar dizaineru grupu Arnell Group, kas to paveica par vienu miljonu dolāru. Cenā gan ir iekļauti dažādi papildus pakalpojumi, kas netiek atklāri.
#2/14
Gadu vēlāk Pepsi pārspēja finanšu kompānija ANZ (Australia and New Zealand Banking Group), kuras logo izmaiņas izmaksāja 15 miljonus ASV dolāru. Summā iekļauta arī visu bankas filiāļu piemērošana jaunajam logo.
#3/14
Tomēr ne Pepsi, ne arī ANZ tā arī nesasniedza summu, kuru par logotipa izveidošanu maksāja Īrijas konsultāciju kompānija Accenture. 2000. gadā notikusī logotipa mainīšanai Īrijas kompānija atvēlēja 100 miljonus ASV dolāru. Zīmola mainīšana ietvēra arī plašu reklāmas kampaņu, kurā piedalījās daudzas slavenības
#4/14
Sporta preču ražotājs Nike. Kompānijas logotips tika izstrādāts 1975. gadā un izmaksāja tikai 35 ASV dolārus. Arī šis logotips saglabāts praktiski nemainīgs. Vēlāk Nike logotipa dizainerim piešķīra daļu savu akciju. To vērtība patlaban sasniegusi 600 tūkstošus ASV dolāru.
#5/14
Arī Coca–Cola pie sava slavenā logotipa tikusi bez maksas. Slavenā atspirdzinošā dzēriena nosaukumu izdomāja Džona Pembertona (Coca-Cola izgudrotājs) bibliotekārs, kurš to vienkārši pierakstīja izmantojot 19. gadsimtā ASV iecienītu rakstīšanas veidu.
#6/14
Amerikāņu grafiķis Pols Rands bija autors arī Stīva Džobsa kompānijas NeXT logotipam, kurš izmaksāja 100 tūkstošus ASV dolāru. Kompāniju NeXT S. Džobss izveidoja pēc aiziešanas no Apple aizvadītā gada astoņdesmitajos gados. Aptuveni desmit gadus vēlāk – 1996. gadā NeXT pārņēma Apple un daudziem populāriem Apple produktiem pamatā ir NeXT iestrādnes.
#7/14
BP logotips. Līdz 1998. gadam BP oficiāli tika dēvēta par British Petroleum. Pēc apvienošanās ar Amoco, kompānija aizsāka jaunas identitātes meklējumus, kas noslēdzās 2008. gadā ar jauna logotipa izveidošanu. Tajā simboliskā veidā attēlots Hēlijs, bet tā cena sasniegusi 211 miljonus ASV dolāru.
#8/14
Vairāk nekā pusmiljonu (625 tūkstošus) izmaksājis aizvadītā gada vasarā notikušo Londonas Olimpisko spēļu logotips. Tā autors ir zīmolu dizaineru nams Wolff Ollins.
#9/14
Tikpat daudz izmaksājis 2009. gadā izveidotais Austrālijas pilsētas Melnburnas logotips.
#10/14
Populārais sociālais portāls Twitter savā vēsturē nomainījis jau trīs logotipus. Slavenais putniņš Twitter logotipā parādījās 2009. gadā. Logotipa, kura autors ir Saimons Okslejs, izstrādāšanas un ieviešanas izmaksas sasniedza 15 miljonus ASV dolāru. Aizvadītā gada vasarā Twitter logotips tikai mainīts vēl vienu reizi.
#11/14
Lielbritānijas raidstacijas BBC logotips. Ietekmīgais britu medijs logotipu mainīja 1997. gadā un tas izmaksāja 1,8 miljonus ASV dolāru. Līdz tam gandrīz katram BBC departamentam bija savs logotips, tādējādi vājinot pašu zīmolu.
#12/14
ASV enerģētikas kompānijai Enron logotips izmaksāja 33 tūkstošus ASV dolāru. Tā autors ir slavenais amerikāņu grafiķis Pols Rands, kurš izveidojis logotipus tādām kompānijām kā IBM, UPS, Ford u. c.
#13/14
Interneta giganta Google logotips. Google nekad nevienam par sava logotipa izveidi nav maksājusi. Kompānijas pirmsākumos – 1998. gadā – to izveidoja viens no Google dibinātājiem Sergejs Brins. Kopš tā laika Google logotips ir ticis uzlabots, tomēr koncepts palicis nemainīgs.