CreativeLatvia.com vadītāja Līga Bizune

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

CreativeLatvia.com sper pirmos soļus ārpus Latvijas 

Pirms trim gadiem atvērtais Latvijas dizaineru internetveikals CreativeLatvia.com sper pirmos apzinātos soļus ārpus mūsu valsts robežām

Anda Asere, 2013. gada 11. jūnijs plkst. 8:35

Internetveikala pirmie darbības gadi lielākoties bija vērsti uz Latviju. Taču vietējais tirgus ir mazs, pirktspēja – samērā zema, bet Latvijas dizaineru preces ir gana ekskluzīvas un dārgas. «Tāpēc no šī gada esam vairāk pievērsušies tirdzniecībai ārzemēs. Mēs te joprojām esam, bet ir laiks spert soli tālāk,» saka Līga Bizune, CreativeLatvia.com vadītāja.

Jau tagad uzņēmumam ir pirkumi no ārzemēm, bet to ir salīdzinoši maz – 15–20% no kopējā pirkumu skaita. Tie vairāk ir gadījuma rakstura pirkumi, nevis sistemātiska darba rezultāts. Tāpēc tagad uzņēmums ir izvēlējies savas mērķa valstis – Angliju un Franciju, un uz tām fokusējas.

Vaicāta, vai mūsu dizaineru apģērbs vispār atbilst ārzemnieku gaumei, L. Bizune pārliecināti saka: «Jā. No sākuma tie varētu šķist ikdienišķi, bet tiem vienmēr ir sava odziņa – īpašs piegriezums, modelis, audums. Mūsējie, piemēram, Narciss, Natālija Jansone, Red Salt var konkurēt ar to, ka izmanto ļoti kvalitatīvus audumus, dabīgus materiālus, ir labi nostrādāti.» Visvairāk iecienīti ir jau minētie dizaineri, kā arī One Wolf, QooQoo, Amoralle, Paiya.

Viņa neslēpj, ka CreativeLatvia.com vēl nav izaudzis par peļņas biznesu. «Mēs esam priecīgi, ka tas vismaz sevi atpelna un uztur. Pirmajos gados mums vajadzēja ieguldīt no saviem privātajiem līdzekļiem, lai to uzturētu, tagad interneta veikals uztur pats sevi un daļēji arī mūs,» atklāj L. Bizune. Joprojām visiem projekta iniciatoriem ir cits pamatdarbs.

Tiem, kas darbojas vai plāno strādāt modes biznesā, L. Bizune pačukst, ka aksesuāru niša pagaidām ir diezgan brīva. Tāpat viņa iesaka veidot dažādas līnijas. Piemēram, viena līnija ir no dabīgiem materiāliem un dārgāka, bet vienlaikus ir līnija ar pircējiem pieejamākiem produktiem. «Tas nāks par labu gan zīmola popularitātei, gan apgrozījumam. Tā dara visi pasaules zīmoli. Reti kura var atļauties Chanel kleitu, bet lūpu krāsu – teju jebkura,» norāda L. Bizune.

Vietējo dizaineru neizmantotā iespēja ir sadarbība ar citiem zīmoliem. Ir redzami pirmie iedīgļi šim procesam, piemēram, ir tapušas QooQoo un ArtBag kopīgi veidotās somas, bet pagaidām sadarbība ir vien projektu līmenī.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2013. gada 01. aprīlis plkst. 15:34

Latvijas modes zīmols Narciss ir izstrādājis formas tērpu dizainu vienam no Krievijas...

2013. gada 29. marts plkst. 13:44

Pēc Lieldienām (3. aprīlī) latviešu modes un dzīvesveida veikals Paviljons atklās savu...

2013. gada 13. marts plkst. 15:05

Sieviešu apģērbu zīmols Paiya laidis klajā savu jauno 2013. gada pavasara un...

2013. gada 27. februāris plkst. 12:09

Latvijas dizaina apavu zīmols ZoFA mainījis nosaukumu, to asociējot ar dizaineres vārdu,...

2013. gada 04. februāris plkst. 9:50

Galvenais biznesa virzītājspēks ir aizņemtais kapitāls, liecina pasaules prakse...

Nepalaid garām

SIA Rešetilovs aizvirzās no krīzes, ko uzņēmums savā 28 gadu pastāvēšanas laikā...

Nepilniem 40 000 mikrouzņēmuma nodokļa maksātājiem var nākties domāt par savu nākotni,...

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā...

Lai gan konkurence elektronikas mūzikas instrumentu ražošanas segmentā ik gadu saasinās, SIA...

Investējot 15 miljonus eiro, Salienā, Babītes novada Piņķos uzsākta King's College Britu...

No šīs sadaļas
2013. gada 10. jūnijs plkst. 8:45

Ideju autoriem biznesa laboratorija eegloo piedāvā atbalsta komandu savas ieceres realizēšanai,...

2013. gada 10. jūnijs plkst. 8:30

Liela daļa jauno uzņēmēju, amatnieku un dizaineru pirmo reizi sabiedrībai sevi parāda...

2013. gada 10. jūnijs plkst. 8:25

Jāņa Berdigana komanda izstrādājusi individualizētu datorsomu konstruktoru ID-Infinite, ar kuru...

2013. gada 06. jūnijs plkst. 8:10

Lai izdzīvotu reklāmdrukas nozarē, svarīga ir kvalitāte un ātrums, jo klientiem visbiežāk...

2013. gada 05. jūnijs plkst. 8:15

Mežinsku ģimenei izdevies īstenot sapni par ziedu tirdzniecības vietu, kurā pircējs var...

2013. gada 04. jūnijs plkst. 8:25

«Ātrā» laikmetā daudzi cilvēki dzer paciņu tēju, bet vienmēr būs tādi, kas...

2013. gada 03. jūnijs plkst. 8:25

Grāmatu iegāde ir intīms process; sievietes dodas pirkt drēbes divatā vai trijatā,...

2013. gada 30. maijs plkst. 8:35

Augot skriešanas popularitātei, Darjai Ciganokai radusies ideja sniegt konsultācijas, kā pareizi...

2013. gada 29. maijs plkst. 8:15

Riteņbraukšana arī pie mums kļūst aktuālāka, līdz ar to – arī dažādu...

2013. gada 28. maijs plkst. 8:20

Šoko pasts ir izturējis pārbaudes laiku Latvijā, un tagad ir pienācis laiks...