Pārtika

Danone: Vairāki Eiropas pārtikas ražotāji uz laiku atlikuši savu produktu norāžu pieteikumus

Žanete Hāka, 15.04.2010

Jaunākais izdevums

Danone uz laiku atlikusi Actimel un Activia reklāmas kampaņu par veselībai noderīgajām sastavdaļām šajos produktos, informēja kompānijas pārstāvji.

«Runa nav par produktu veselīgajām īpašībām, bet gan reklāmas tekstiem jeb norādēm, kuru izskatīšana ir uz laiku atlikta EFSA un tiks izskatīta 2010. gada septembrī. Līdz tam laikam vairāki Eiropas pārtikas ražotāji uz laiku atlikuši savu produktu norāžu pieteikumus,» skaidro uzņēmuma pārstāvji.

Šādu lēmumu pieņēmuši ne tikai Danone, bet arī citi starptautiski zināmi funkcionālās pārtikas ražotāji kā Nestle un Unilever.

Db.lv jau informēja, ka Latvijā populāro jogurtu Activia un dzēriena Actimel ražotājs vairs nereklamēs šos produktus kā veselību uzlabojošus, raksta Telegraf.

Francijas kompānija Danone nolēmusi mainīt reklāmas kampaņu saviem galvenajiem produktiem. Daudzus gadus uzņēmums centās pārliecināt sabiedrību, ka Activia un Actimel nāk par labu veselībai. Saskaņā ar ražotāja teikto, Activia uzlabo gremošanu un kuņģa vidi, bet Actimel stiprina imunsistēmu pieaugušajiem un bērniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas pārtikas produktu ražošanas kompānija Danone nolēmusi mainīt jogurta zīmolu Activia un Actimel reklāmas, tādējādi pārtraucot pūliņus pierādīt to labvēlīgo ietekmi uz veselību, teikts ceturtdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.

Danone norādīja, ka anulējusi Eiropas Savienības (ES) pārtikas drošības uzraudzības aģentūrā (EFSA) iesniegto pieteikumu, kurā kompānija centās iegūt oficiālu apstiprinājumu iepriekš paustajiem apgalvojumiem par to populārajiem zīmoliem.

Iepriekš bifidobaktērijas saturošais piena produkts Activia tika reklamēts kā palīgs gremošanas sistēmas darbības uzlabošanai, savukārt piena dzēriens Actimel reklāmās tika slavēts kā līdzeklis organisma aizsardzībai pret slimībām.

Jau februārī EFSA pauda bažas par Danone apgalvojumiem, ka sastāvdaļa, kas pazīstama kā "immunofortis", mazuļu pārtikas produktos var stiprināt to imūnsistēmu, norādot, ka tas nav zinātniski pierādīts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Anete Jēkabsone-Žogota kļuvusi par Actimel reklāmas seju

Valdis Vikmanis, 31.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no labākajām basketbolistēm pasaulē Anete Jēkabsone-Žogota kļuvusi par Actimel reklāmas seju, Db.lv informēja Actimel zīmola vadītāja Baltijā Linda Bula.

Šai lomai sportiste izvēlēta sava aktīvā dzīvesveida, profesionālo panākumu, kā arī Latvijas iedzīvotāju simpātiju dēļ. Lai izprastu Latvijas patērētāju viedokli, Danone Latvijā veica pētījumu, kura ietvaros lūdza dažādu vecuma kategoriju Latvijas iedzīvotājus minēt Latvijā populāras personas, kas asociējas ar veselīgu uzturu un dzīvesveidu kopumā. Aptaujā par veselīgāko sportisti Latvijas iedzīvotāji atzina Aneti Jēkabsoni-Žogotu.

«Anete ir ne tikai Latvijas populārākā sportiste, bet arī aktīva un veselīga dzīvesveida piekritēja. Tas mums bija ļoti svarīgs kritērijs, izvēloties produkta tēlam personību, kas ikvienam ir ne tikai simpātiska un tautā populāra, bet galvenokārt saistās ar rūpēm par savu un sev tuvāko cilvēku veselību, kā arī piekopj aktīvu un veselīgu dzīvesveidu,» apgalvo Evija Strēle, Danone mārketinga vadītāja Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zaļā tēja nostiprina kaulus un uzlabo redzi, Kinder šokolāde veicina bērnu augšanu, Red Bull enerģijas dzēriens palīdz cīnīties pret nogurumu, lakto un bifido baktērijas nostiprina imūnsistēmu. Patiesībā daudziem apgalvojumiem trūkst jebkāda zinātniska pamata, tādēļ cilvēki gadiem ilgi tiek maldināti ar mītiem par «veselīgo produktu» labvēlīgo iedarbību. Par šo tematu šodien raksta Diena.

Piemēram, Eiropas Pārtikas nekaitīguma iestāde (EPNI) eksperti neapstiprināja, ka Red Bull enerģijas dzērienā esošais taurīns patiešām mazina nogurumu un veicina možumu, kā tiek apgalvots Red Bull reklāmā. Tāpat netika pierādīts apgalvojums par Lipton melnās tējas pozitīvo ietekmi uz možuma saglabāšanu un uzmanības noturēšanu.

Latvija Eiropas institūcijām nosūtījusi sarakstu ar aptuveni 500 norādēm par veselīgu pārtiku. Uzņēmēji kā veselīgus «reklamē» visdažādākos produktus, sākot ar uztura bagātinātājiem, vitamīniem, jogurtiem, pilngraudu maizi, beidzot ar bišu produktiem, piemēram, ziedputekšņiem, augļu tējām un ar selēnu bagātinātām olām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Danone darbavietu samazināšanas plāns skars 26 Eiropas valstis

Lelde Petrāne, 19.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas pārtikas un dzērienu kompānija Danone paziņojusi, ka tā likvidēs 900 darba vietas, jo Dienvideiropas valstīs nelabvēlīgās situācijas dēļ samazinājušies pārdošanas apjomi, ziņo BBC.

Activia jogurtu un Evian pudelēs pildītā ūdens ražotājas pārdošanas apjomi 2012. gadā veidojuši 20,1 miljardu eiro. Tas ir kāpums par 5,4%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Savukārt pārdošanas apjomi Eiropā līdz ar patērētāju pieprasījuma būtisku kritumu sarukuši par 3%.

Tas licis Danone īstenot izmaksu samazināšanas plānu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūnijā zīmola komunikācijas maiņu Latvijas tirgū īstenojis piena produktu zīmols Actimel.

Pārmaiņu pamatā ir pāreja no racionālas komunikācijas par Actimel labvēlīgo ietekmi uz veselību uz emocionālu komunikāciju ar #StayStrong uzmundrinājumu. #StayStrong jeb #turies atklāj zīmola jauno pozicionējumu, kas izceļ ikdienā nepieciešamo pozitīvo izturību.

«Iekšējais spēks slēpjas attieksmē – šādu ziņu vēlamies nodot mūsu auditorijai,» saka Gunta Jurča, Danone mārketinga vadītāja Baltijas valstīs. «Šīs pārmaiņas ir nozīmīgs lēciens komunikācijā, jo īpaši zīmolam, kas iepriekš fokusējies uz produkta funkcionālo vēstījumu.»

Globālā #StayStrong ziņojuma adaptācijai Latvijā piesaistīts arī vēstnieks – Rīgas Improvizācijas teātra aktieris Jānis Rozenvalds. Komunikācija īstenota arī sociālajos tīklos ar #turies un #StayStrong mirkļbirkām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais šokolādes ražotājs paziņojis, ka tas plāno radīt šokolādes tāfelīti, kas varētu cīnīties ar grumbām un palēnināt novecošanas procesu, vēsta Reuters.

20 gramus smagas speciāli izstrādātas šokolādes tāfelītes apēšana katru dienu varētu palīdzēt aizkavēt grumbu rašanos un padarīt ādu daudz starojošāku, veicinot elastīgumu un uzlabojot hidratāciju, liecinot kompānijas Barry Callebaut pētījumi.

Reuters norāda, ka patērētāji visā pasaulē arvien lielāku uzmanību pievērš tam, ko viņi lieto uzturā, tādēļ lielākās pārtikas grupas pašlaik iegulda lielas pūles veselīgas pārtikas radīšanā.

Jau līdz šim tika uzskatīts, ka tumšā šokolāde palīdz pazemināt asinsspiedienu un samazina insulta risku.

Taču Šveices grupa esot izstrādājusi veidu, kā saglabāt flavanolus, kas atrodami kakao pupiņās, šokolādes ražošanas procesā, tādējādi ļaujot tai ražot šokolādes tāfelīti, kas ir bagātāka ar flavanoliem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Šveices mazumtirgotājs atsakās no populāriem produktiem ražotāju lielās peļņas dēļ

Lelde Petrāne, 16.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices mazumtirgotājs Coop spēris ārkārtēju soli, atsakoties no vairāku lielu, atpazīstamu ražotāju produktiem. Ražotāji nav vēlējušies samazināt produktu cenas, neraugoties uz faktu, ka, pateicoties Šveices frankam, gūst milzīgu peļņu, vēsta thelocal.ch.

Lielveikals jau esot sācis attiekties no 95 produktiem, par savu rīcību informējot arī ar tiešsaistes kampaņas palīdzību.

Coop apgalvo, ka tas cīnās par zemākām cenām savu klientu vārdā. Atlikušie konkrēto preču krājumi tikšot izpārdoti par pus cenu.

Lielveikala dusmas vērstas pret tādiem produktiem kā Studio-Line no L'Oréal, Uncle-Ben no Mars un Kinder šokolādes no Ferrero. Informatīvi uzraksti pie tukšiem plauktiem vēstot klientiem, ka produkti ir izpārdoti.

Coop pārdošanas un mārketinga vadītājs Jurgs Perits medijiem sacījis, ka ar savu rīcību mazumtirgotājs vēlas rādīt piemēru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Actimel

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD), veicot ārpuskārtas pārbaudi Rīgas Centrāltirgū, no tirdzniecības izņēmis teju 1000 dažādu pārtikas produktu ar beigušos derīguma termiņu, kas tirgoti no pārvietojamām tirdzniecības vietām jeb tā sauktajiem ratiņiem, informē PVD.

Parādoties PVD inspektoriem, negodīgie tirgotāji aizbēga, tādēļ nav zināms ne preces īpašnieks, ne tirgotāji, ne pārtikas produktu izcelsme.

No tirdzniecības izņemtas šokolādes konfektes, cepumi, konditorejas produkti, zivju konservi, dārzeņu konservi, piena produkti, bezalkoholiskie dzērieni un putraimi, kuriem ir beidzies derīguma termiņš, tas ir nomainīts vai nav norādīts vispār. Piemēram, tējai „Hipp”, kas paredzēta bērniem, derīguma termiņš beidzies pirms pieciem gadiem – 2010. gada jūlijā, jogurta dzērienam Actimel un piena – šokolādes batoniņiem Kinder Pingui – šī gada vasarā.

Komentāri

Pievienot komentāru