Dānijas apakšveļas zīmols Change šogad Rīgā atvēris trīs veikalus.
Īstenojot paplašināšanās plānu Baltijas valstīs, mazumtirgotājs atvēris arī trīs veikalus Igaunijā, kā arī plāno drīzumā atklāt interneta veikalu, lai būtu sasniedzams jebkurā vietā.
Apakšveļas dizains tiek veidots Dānijā, taču ražota tā tiek pašu rūpnīcās Ķīnā.
A/S Change of Scandinavia ir starptautisks apakšveļas tīkls, kas dibināts 1995.gadā.
Uz biznesa portāla db.lv jautājumiem atbild Change franšīzes ņēmēja SIA L’Dolcevita Latvija valdes loceklis Janeks Birnbaums:
- Cik Ķīnas rūpnīcās notiek ražošana?
Ķīnā ir trīs apakšveļas rūpnīcas, kas ražo tikai Change vajadzībām. Darbība Ķīnā tika sākta pirms 15 gadiem, kad Change atvēra biroju Šanhajā.
- Kurās vietās un kad Rīgā atvērti veikali? Kādēļ priekšroka dota tieši šīm vietām Rīgā? Ja iespējams, lūdzu, miniet Rīgas veikalos prognozētos pārdošanas apjomus.
Mēs esam atvēruši veikalu t/p Alfa - 28. aprīlī, t/c Galerija Centrs - 11. maijā, un nesen tika atvērts veikals Rīga Plaza. Mēs vēlētos, lai 2013. gadā Change zīmols Latvijā sasniegtu 1 miljona eiro neto apgrozījumu.
- Ar ko saistāma uzņēmuma vēlme paplašināties Baltijā un šo paplašināšanos īstenot tieši tagad?
Change jau ir attīstījis tīklu visās kaimiņvalstīs - Norvēģijā, Zviedrijā, Somijā, Dānijā, Vācijā un Polijā. Baltija šajā bildē ietilpst gan ģeogrāfiski, gan kultūras ziņā. Bija pieejamas lieliskas vietas, un mums tā bija perfekta iespēja ātri ienākt ar Change zīmolu.
- Cik lielas ir viena un visu kopā Rīgas veikalu atvēršanas izmaksas?
Parasti, lai izveidotu veikalu nepieciešamas investīcijas aptuveni 130 tūkstošu eiro apmērā. Šajā reizē mēs pārņēmām dažas vietas, tādēļ iztikām ar nedaudz mazāku summu.
- Kādēļ uzņēmums koncentrējas uz Igauniju un Latviju, bet ne Lietuvu?
Mēs esam modes franšīzes operatori, kas bāzēti Igaunijā, bet gan Igauniju, gan Latviju uzskatām par pašmāju tirgu. Mēs Rīgā pārstāvam arī franču bērnu apģērbu zīmolu Okaidi. Nevēlamies ģeogrāfiski izplesties pārāk ātri. Veiksmes pamatā ir klientu apkalpošana un pievienotās vērtības radīšana ar iepirkšanās pieredzi. Tiklīdz sasniegsim mūsu mērķus Igaunijā un Latvijā, paplašināšanās Lietuvā nav izslēgta.
- Vai plānotas arī kādas mārketinga aktivitātes, lai Latvijas iedzīvotājus iepazīstinātu ar CHANGE zīmolu?
Mūsu plāns ir īstenot kampaņas visu gadu. Dažādām mārketinga aktivitātēm plānojam tērēt 3% no neto apgrozījuma.
Saskaņā ar centra Rīga Plaza pārstāves Daces Sideļskas sniegto informāciju La Senza veikala, kura vietā tagad atvērts Change veikals, slēgšanas pamatā ir visa uzņēmuma likvidēšana, un tas nav bijis Rīga Plaza lēmums. La Senza veikali atradās lielākajā daļā Eiropas valstu, Lielbritānijā, Krievijā, Ukrainā, kā arī citās valstīs.