Jaunākais izdevums

Darba ņēmējiem aizvien būtiskāk ir ne tikai saņemt stabilu atalgojumu un sociālās garantijas, bet darba vietas izvēlē aizvien noteicošāks faktors ir darba devēja piedāvātā motivācijas sistēma jeb bonusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Vakanču sludinājumu skaits kopš gada sākuma audzis par 20%

Gunta Kursiša, 28.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darba devēju ievietoto sludinājumu skaits kopš gada sākuma ir pieaudzis par 20%, un ik mēnesi tiek izziņotas aptuveni 1500 jaunas vakances, novērojis portāls Irdarbs.lv.

Tajā pašā laikā liela daļa no ilgstošajiem bezdarbniekiem darba meklējumos neiesaistās, bet izvēlas saņemt pabalstu no valsts, pašvaldības vai draugu un tuvinieku atbalstu, pauž Irdarbs.lv vadītāja Evija Šalte. Personāla atlases speciālisti novērojuši, ka daļai darba meklētāju «nav nopietnas attieksmes pret iespēju iegūt darbu». Kā piemēru Irdarbs.lv pārstāvji min gadījumu, kad darba meklētājs bez iepriekšēja brīdinājuma neatnāk uz darba interviju, ja līst lietus.

Irdarbs.lv darba sludinājumus aplūko arī Anglijā, Īrijā, Vācijā, Dānijā, Zviedrijā, Somijā un pat ASV dzīvojošie, bet, ticamāk, ka bez adekvāta atalgojuma piedāvājuma šī sabiedrības daļa Latvijas darba tirgū tik drīz neatgriezīsies, secina E. Šalte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Atkal «salamājušies» mobilo sakaru operatori Bite un ZetCom

Nozare.lv, 22.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kārtējo reizi sastrīdējušies mobilo sakaru operatori Bite Latvija un Latvijas Mobilā telefona (LMT) meitas uzņēmums ZetCom, kura zīmols ir Amigo, izriet no abu pušu paziņojumiem medijiem.

Bite Latvija ziņo, ka savu klientu sūdzības par it kā maldinošiem zvaniem no personām, kas uzdevušās par Bites pārstāvjiem, bet faktiski klientiem piedāvājušas līgumus par Amigo pakalpojumiem, nodevusi tālāk Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC). Cik noprotams, klientiem zvanīts it kā par jauniem Bites tarifu plāniem, bet pēc tam piedāvātas līgumattiecības ar Amigo.

«Esam iesnieguši klientu sūdzības PTAC šo situāciju izskatīšanai. Esam par godīgu konkurenci un ceram, ka PTAC objektīvi izvērtēs klientu iesniegumus, lai šāda maldinoša rīcība pret klientu interesēm tiktu izbeigta un konkurence telekomunikācija nozarē tiktu veikta atbilstoši ētikas un likumu normām,» pārliecināta ir Bites klientu apkalpošanas vadītāja Oksana Stankeviča.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar siltās sezonas darbu aktualizēšanos darba devēji piedāvā jaunas papildus vakances gan Latvijā, gan ārzemēs. Papildspēkus meklē mazumtirdzniecību veikalu ķēdes, automazgātuves, āra kafejnīcas, dārzeņu audzētāji. Vēl uzņēmumiem papildus nepieciešami krāvēji, pakotāji u.c strādnieki. Populārākie galamērķi ārzemju sezonas darbu tirgū Latvijas iedzīvotājiem ir Lielbritānija, Grieķija, Kipra, liecina karjeras un darba portāla Irdarbs.lv sniegtā informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Aizvien biežāk pirmā darba intervija notiek, izmantojot Skype

Gunta Kursiša, 18.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka liela daļa Latvijas cilvēkresursu atrodas ārzemēs vai vairāku stundu brauciena attālumā no reģionu centriem un Rīgas, darba devējiem būtu jāpievērš lielāka uzmanība, kā sasniegt tieši šo auditorijas daļu. Aizvien biežāk pirmā darba intervija notiek, izmantojot programmu Skype, novērojis portāls irdarbs.lv.

Lielākais Skype interviju pluss ir tieši laika un finanšu ietaupījums, norāda Irdarbs.lv. Piemēram, lai kandidāts ceļā uz interviju nepavadītu trīs stundas, viņš var norunāt vairākas intervijas virtuālajā vidē. Tāpat arī darba devēji var organizēt vairākas intervijas paralēli gan klātienē, gan neklātienē, Skype darba interviju priekšrocības min karjeras portāla pārstāvji. Tajā pašā laikā viņi atzīst, ka pirmais iespaids, kas rodas, satiekoties dzīvē, vēl aizvien ir izšķirošs, bet Skype intervija ir kā papildinājums CV.

«Jāņem vērā, ka virtuālā intervijā nevar sajust rokas spiedienu, nevar redzēt, kā potenciālais kandidāts ienāk telpā u. tml. Tie varētu šķist vien sīkumi, bet tajā pašā laikā tie daudz liecina par cilvēku kā personību. Klātbūtnes efektam personāla atlases savstarpējā dialogā starp darba ņēmēju un darba devēju vai viņa pārstāvi – personāla atlases speciālistu - ir un paliks ievērojama nozīme,» norāda karjeras un darba portāla Irdarbs.lv vadītāja Evija Šalte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gados jauni cilvēki sāk ar vienkāršāku darbu, bet paralēli mērķtiecīgi meklē labāku, tā secināts karjeras portāla Irdarbs.lv veiktajā aptaujā par jauniešu nodarbinātību. Aktīvākas darba meklējumos ir jaunietes – 71% respondentes atzinušas, ka meklē darbu, kamēr puišu vidū šis rādītājs ir vien 39%

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Pelnošākais Jānis saņem 8,4 tūkstošus, bet Līga – 5,6 tūkstošus latu

Dienas Bizness, 20.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp darba ņēmējiem pelnošākais Jānis pirms nodokļu nomaksas Latvijā saņem 8,4 tūkstošus latu, bet Līga – 5,6 tūkstošus latu, liecina karjeras un darba portāla Irdarbs.lv dati.

Gada laikā veiktajās Irdarbs.lv personāla atlases intervijās uzklausīti 2,3 tūkstoši kandidātu. No tiem 525 bijuši Jāņi un 362 Līgas. Portāla vadītāja Evija Šalte atzīst, ka pēc novērojumiem par šo vārdu īpašniekiem varot teikt tikai to labāko. Darba intervijās satikti tikai pozitīvi noskaņoti Jāņi un ļoti dzīvespriecīgas Līgas. « Ja ticam, ka vārds ietekmē cilvēka dzīvi, tad manā redzējumā Jāņi un Līgas darbu sev atrod veiksmīgi, pēcāk kolektīvos ir labi ieredzēti,» norāda E. Šalte.

Portāls Irdarbs.lv dibināts 2010. gadā un tajā darba devējs var izvietot darba piedāvājumus, bet darba meklētāji var pievienot savu CV. Mēnesī portāls apkalpo aptuveni 2000 vakances. Vismaz vienu pakalpojumu, arī vakances izsludināšanu un pieeju CV datu bāzei, līdz šim izmantojuši vairāk nekā 2500 darba devēji, savukārt vairāk nekā 1000 uzņēmumu izmanto portāla nodrošināto Premium servisa klasi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darba meklējumos nepieciešama lielāka drosme, neatlaidība, bet CV jeb Dzīves gājumam jābūt pārdomātam un labi sagatavotam. Tad iegūt izraudzīto darbu un nopelnīt cerēto ir daudz vieglāk, norāda darba portāla Irdarbs.lv vadītāja Evija Šalte.

CV ir jābūt sagatavotam vismaz divās valodās (latviešu un angļu) sūtīšanai vai iesniegšanai papīra formātā, jau uzsākot darba meklēšanas gaitas, iesaka šīs jomas eksperte.

«CV forma nav noteikta – dažādās MC Word programmas sagatavēs, kā arī internetā ir pietiekami daudz CV paraugu. Ir pieejams Eiropas Savienības standarts šī dokumenta sagatavošanai, bet, ja vien darba devējs to īpaši nenorāda, varat nepūlēties. Darba devējs tāpat novērtēs elementārāko konkrētajā CV,» viņa uzsver.

Irdarbs.lv ieteikumi:

1. Pārskatāms un glīts izkārtojums. Formatējums - pārbaudiet, kā CV izskatīsies, kad darba devējs to izdrukās uz sava printera - būs nelāgi, ja piepeši jūsu dokuments ar divu lapu tekstu izpletīsies pa piecām lapām. Ja ar datoru esat uz «Jūs», palūdziet, lai kāds palīdz. Norādiet CV sagatavošanas datumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šie karjeras un darba portāla Irdarbs.lv 10 padomi noderēs darba meklētājiem vārda tiešajā nozīmē, nevis ilgstošiem bezdarbniekiem, kuri īsti nemaz nevēlas atrast darbu.

Darba meklētājs ir cilvēks, kurš ir aktīvs darba tirgū, interesējas par jaunākajiem darba piedāvājumiem un pasaulē notiekošo, attīsta sevi, skaidro padomdevēji.

1) Sagatavojiet tādu CV, kādu Jūs pats vēlētos saņemt. Lai tas nepazustu lielajā pieteikumu gūzmā, atrodiet kā sevi īpaši izcelt, jo CV ir Jūsu darba instruments sava sapņu darba atrašanā, tā ir Jūsu vizītkarte un Jūsu pārdošanas prezentācija.

2) Uzsveriet ieguvumus, kādus Jūs varēsiet dot uzņēmumam. Darba devējs mēģinās izprast, ko Jūs spēsiet sniegt uzņēmumam. Pārdodiet sevi!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstākļus, no kuriem atkarīga darbaspēka atgriešanās Latvijā, veido gan valsts, gan darba devēji un paši darba meklētāji. Veiksmīgu iekārtošanos darbā sekmētu ne tikai augstākas algas un stabilitāte, bet arī pašu darbinieku mērķtiecīgāka rīcība un karjeras plānošana ilgtermiņā

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn veiktajā ārzemju karjeras portāla Vault.com aptaujā secināts, ka 59% respondentu vismaz vienu reizi savas karjeras laikā pavadījuši romantisku laiku kopā ar kolēģi. Sadarbojoties ar dažādiem uzņēmumiem un iestādēm, arī vietējā darba portāla Irdarbs.lv vērojumi liecina, ka darbinieki nereti satuvinās, kļūstot par pāriem dzīvē. Visvairāk darbinieki iepazīstas tādos kolektīvos kā sporta klubos, kafejnīcās, medicīnas iestādēs un kolektīvos, kur pārsvarā strādā jauni cilvēki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada laikā mobilo sakaru pakalpojumu sniedzēja Amigo klienti telefonsarunās ar tuviniekiem Lielbritānijā pavada 21 361 stundu jeb 890 dienas, jeb 2,4 gadus, aģentūru LETA informēja Amigo sabiedrisko attiecību konsultante Liene Krīvena.

Kopš Lielbritānija atvērta darba tirgum un desmitiem tūkstošu Latvijas iedzīvotāju devušies labākas dzīves meklējumos uz britu salām, mobilais tālrunis pārliecinoši kļuvis par vienu no galvenajiem veidiem, kā palicēji Latvijā sazinās ar aizbraukušajiem, norādīja Krīvena.

«Neraugoties uz dažādu interneta saziņas veidu pieejamību, viens no uzticamākajiem līdzekļiem joprojām ir telefons. Visaktīvākā sazvanīšanās vērojama gada otrajā pusē un īpaši nogalē, tuvojoties gadu mijas svētkiem. Tumšajos vakaros ilgas pēc tuviniekiem kļūst spēcīgākas, un arī ārzemēs dzīvojošie biežāk gaida zvanu no mājām, jo piezvanīt no šejienes ir lētāk,» skaidro Amigo vadītājs Artūrs Freimanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Amigo zīmola turētāja ZetCOM valdes priekšsēdētāju Artūru Freimani

Lelde Petrāne, 20.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA ZetCOM valdes priekšsēdētājs Artūrs Freimanis. Uzņēmums nodrošina mobilos sakarus ar Amigo zīmolu.

-Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Maini saista nozares vēriens un tas, cik ļoti lielu lomu, pat ja paši to bieži vien nepamanām, telekomunikācijas ieņem katra cilvēka dzīvē. Tā ir lieliska sajūta -apzināties, ka vari palīdzēt cilvēkiem sazināties un tādējādi veicināt gan savstarpējās attiecības, gan uzlabot sapratni.

Otra būtiska lieta ir nozares dinamika un konkurence. Komforts kavē attīstību, tādēļ es uz konkurenci raugos kā uz nepieciešamo diskomforta devu, lai notiktu pārmaiņas galvā un uzvedībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Noskaidrots, kāds ir «laimīgais latvietis» un «nelaimīgais latvietis»

Lelde Petrāne, 07.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Laimīgā latvieša» portretu veido 25 – 35 gadus veca sieviete, kura ir precējusies vai dzīvo kopā ar partneri. Viņa ir pilsētniece ar augstāko izglītību un augstiem ienākumiem. Savukārt «nelaimīgais latvietis» ir laukos mītošs 55 – 74 gadus vecs vīrietis ar pamatizglītību un zemiem ienākumiem, viņš ir atraitnis vai šķīries, secināts padziļinātajā laimes un ģimenes attiecību mērījumā Amigo laimes indekss, apjautājot 1000 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 – 74 gadiem visos Latvijas reģionos.

«Pētījuma demogrāfiskie dati ir ļāvuši ieskicēt vidēji laimīgāko un nelaimīgāko Latvijas cilvēku portretus, un tas rosina padomāt, kas tad ir svarīgākie parametri, kas vienus atšķir no otriem? Un arī uzdot sev jautājumu – pie kuriem es varu pieskaitīt sevi? Kad mēs sākam pētīt laimi tuvplānā, tad redzam, ka daudzo un dažādo laimi veidojošo faktoru vidū tomēr visbūtiskāk izceļas ciešu attiecību loma. Piemēram, pētījums apliecina, ka ciešāku saišu uzturēšana ar citiem cilvēkiem un līdzdarbošanās sabiedrības dzīvē veicina laimes sajūtas veidošanos arī pašiem. Taču der arī atcerēties, ka laime ir mūsu apzināta izvēle, un mēs katrs kaut ko varam darīt lietas labā, lai kļūtu laimīgi,» saka Inga Akmentiņa Smildziņa, Amigo iniciatīvas laimīgām ģimenēm vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Kas tev jāzina

Kas Tev jāzina 20. jūnjiā

Dienas Bizness, 20.06.2014

Fotonedēļa: 14. jūnijs - 20. jūnijs

Db.lv turpina aizsākto tradīciju, piedāvājot rubriku Fotonedēļa - fotostāstu par aizvadītajā nedēļā notikušo pasaulē.Lasīt tālāk...

Foto: AP

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fitch paaugstina Latvijas kredītreitingu uz A-. Malduguns alus no mājražotāju brūvējuma izaug par rūpniecisku gatavotu alu. Bite radušās aizdomas, ka Tele2 ierobežo balss zvanu saņemšanu. Gada lauksaimnieks Baltijas jūras reģionā 2014 - z/s Mežacīruļi.

Rubrikā Kā top? šonedēļ skatiet latviešu tautastērpa tapšanas procesu. Savukārt uz Piektdienas intervijas jautājumiem atbild Amigo zīmola turētāja ZetCOM valdes priekšsēdētājs Artūrs Freimanis.

Šīs un citas šodien aktuālākās un svarīgākās ziņas skatiet galerijā augstāk!

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Latvijas galda spēle soļa attālumā, lai kļūtu par pasaulē labāko spēli bērniem

Lelde Petrāne, 16.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 19.jūnijā tiks paziņoti galda spēļu balvas Spiel des Jahres (Gada labākā spēle) ieguvēji kategorijā Kinderspiel des Jahres (Gada labākā spēle bērniem). Trīs nominantu vidū ir arī Latvijā radītā galda spēle Ice Cool, ko izdevis Brain Games. Spēles autori pošas ceļam uz Hamburgu, lai pirmdien uzzinātu, vai latviešu spēle iegūs Oskaram pielīdzināmo balvu.

Ikgadējās balvas nominanti tika nosaukti šā gada 22. maijā, savukārt uzvarētāji būs zināmi 19. jūnijā. Nominēti ir vien trīs kandidāti, līdz ar to spēle Ice Cool jau ir ierindota šā gada trīs pasaulē labāko bērnu spēļu vidū.

Spēles ilustrators ir Latvijā zināmais mākslinieks Reinis Pētersons. Savukārt, kā autors uz spēles vāka norādīts Brian Gomez, kas patiesībā ir pseidonīms četru Brain Games darboņu komandai, kurā ietilpst Egils Grasmanis, Jānis Grunte, Edgars Zaķis un Reinis Butāns. Tieši viņi šobrīd pošas ceļam uz Hamburgu, kur 19. jūnijā plkst. 11.30 pēc Latvijas laika sāksies apbalvošanas ceremonija, lai noskaidrotu uzvarētājus. Interesntiem būs iespēja sekot līdzi tiešraidei Brain Games Facebook kontā https://www.facebook.com/BrainGamesPublishing/

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Amigo zīmola īpašnieks audzējis gan peļņu, gan apgrozījumu

Žanete Hāka, 08.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA ZetCOM, kura pamatdarbība saistīta ar priekšapmaksas karšu izplatīšanu un elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanu, izmantojot zīmolu Amigo, pērn apgrozījis 9,998 miljonus eiro, kas ir par 1,8% vairāk nekā gadu iepriekš, liecina Lursoft dati.

Savukārt peļņa augusi līdz 856,36 tūkstošiem eiro, palielinoties par 6,42%.

Uzņēmums norāda, ka Latvijas elektronisko sakaru tirgū pērn turpināja valdīt asa konkurence. Mobilo sakaru operatoru piedāvājumi galvenokārt bijuši balstīti uz neierobežotu sarunu tarifu plāniem.

2013.gadā SIA ZetCOM intensīvi pārdevis sarunu tarifu uz ārzemēm, kā arī ieviesis jaunu tarifu pensionāriem.

Kā vienu no saviem 2014.gada galvenajiem uzdevumiem SIA ZetCOM norādījis priekšapmaksas karšu pārdošanas kanālu attīstīšanu. Tāpat arī uzņēmums plāno izstrādāt risinājumus darbības efektivitātes palielināšanai, nodrošinot klientiem pašapkalpošanās servisus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Latvijā radīta galda spēle atzīta par pasaulē labāko spēli bērniem

Lelde Petrāne, 19.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hamburgā, Vācijā paziņoti galda spēļu balvas Spiel des Jahres ieguvēji bērnu spēļu kategorijā Kinderspiel des Jahres. Par gada labāko galda spēli bērniem atzīta Latvijā radītā galda spēle Ice Cool, ko izdevis Brain Games.

Fotogrāfijas raksta galerijā!

22. maijā tika paziņots, ka Ice Cool ir nominēta kā viena no trim gada labākajām bērnu galda spēlēm. Šī nominācija to jau iecēla bērnu galda spēļu panteonā. Taču 19. jūnijs, kad apbalvošanas ceremonijā Hamburgā, Vācijā Ice Cool ieguva galveno balvu, kļuva par spēles panākumu virsotni. Uz apbalvošanas ceremoniju bija ieradušies arī spēles autori no Latvijas: Egils Grasmanis, Jānis Grunte, Edgars Zaķis un Reinis Butāns. Kopā šie četri Brain Games darboņi strādā ar pseidonīmu Brian Gomez, ko varam lasīt uz spēles kastes vāka. Savukārt, spēles ilustrators ir mākslinieks Reinis Pētersons.

Spiel des Jahres (Gada labākā spēle) ir apbalvojums galda un kāršu spēlēm, kas tika radīts 1978. gadā. Spiel des Jahres mērķis ir apbalvot dizainā un kvalitātē izcilas spēles, kas izdotas pēdējo 12 mēnešu laikā Vācijā, kas ir viena no lielākajām un senākajām galda spēļu industrijām. Nominācija Kinderspiel des Jahres (Gada labākā spēle bērniem) tika ieviesta 1989. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Plus Punkta maksātnespēja iedzen SIA Greis zaudējumos

Žanete Hāka, 11.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairumtirdzniecības uzņēmums SIA Greis pērn apgrozījis 61,63 miljonus eiro, kas ir par 21,74% mazāk nekā gadu iepriekš, gadu noslēdzot ar 2,649 miljonu eiro zaudējumiem, liecina Lursoft dati.

Lai gan aizvadītā gada saimniecisko darbību SIA Greis vadība raksturo kā veiksmīgu un rentablu, ievērojamu iespaidu uz uzņēmuma finanšu rezultātiem atstājusi ilglaicīgā partnera SIA Plus Punkts maksātnespēja, kā rezultātā uzņēmumam nācies SIA Plus Punkts neizpildītās saistības 2,834 miljonu eiro vērtībā iekļaut šaubīgo debitoru uzkrājumos.

Aizvadītajā gadā uzņēmums noslēdzis sadarbības līgumu ar British American Tobacco par tabakas izstrādājumu tirdzniecību, kā arī turpinājis savu darbu vairumtirdzniecības sfērā ar tādiem preču zīmoliem kā MacCoffee, mobilo sakaru priekšapmaksas kartēm Amigo, LMT Okarte, Toshiba baterijām, Sico prezervatīviem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Demogrāfs: var gaidīt daudzbērnu ģimeņu skaita pieauguma turpinājumu

Dienas Bizness, 02.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Daudzbērnu ģimeņu skaits tieši saistīts ar šo ģimeņu labsajūtu, kas savukārt ir saistīta ar valsts, pašvaldību un sabiedrības attieksmi un atbalstu,» uzsver demogrāfs un sešu bērnu tēvs Ilmārs Mežs. Pētījumā, ko veikusi Amigo iniciatīva laimīgām ģimenēm kopā ar Sabiedrības integrācijas fondu, apstiprinājies, ka kuplajām ģimenēm praktiska palīdzība ir ļoti nozīmīga, taču vienlīdz nepieciešams ir arī emocinālais atbalsts un izpratne.

Ilmārs Mežs stāsta, ka krīzes laikā to bērnu īpatsvars, kuri savās ģimenēs piedzima kā trešie vai nākošie, bija nokrities viszemāk, nepārsniedzot 15%. Tiesa, arī treknajos gados šo bērnu īpatsvars bija tikai par pāris procentiem lielāks, jo atbalsts ģimenēm tomēr netika līdzi straujajai ekonomiskajai izaugsmei.

«Toties pēc pēdējo gadu apjomīgajiem valsts atbalsta politikas uzlabojumiem daudzbērnu ģimeņu īpatsvars ir strauji kāpis, 2016. gadā sasniedzot 21%. Tā kā vidējais vēlamais bērnu skaits Latvijas ģimenēs norādīts kā 2,2 – 2,5, nākotnē varam sagaidīt daudzbērnu ģimeņu īpatsvara pieaugumu – pie nosacījuma, ka turpināsies valsts un pašvaldību atbalsta politikas būtiski uzlabojumi,» norāda demogrāfijas eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Baltcap un Imprimatur Capital investē vienu miljonu Latvijas IT uzņēmumā

Gunta Kursiša, 28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riska kapitāla investors BaltCap sadarbībā ar riska kapitāla fonda pārvaldītāju Imprimatur Capital noslēdzis investīciju līgumu viena miljona eiro apmērā ar informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmumu Blue Bridge Tehnologies, kuru dibinājusi Latvijas IT speciālistu un uzņēmēju komanda no Latvijas.

Blue Bridge Technologies izstrādā automatizācijas risinājumus un sniedz IT pakalpojumus veselības aprūpes un veselības apdrošināšanas uzņēmumiem un veselības veicināšanas un sporta iestādēm, palīdzot samazināt administratīvo darbu slogu, paaugstinot produktivitāti un uzlabojot pacientu un klientu apkalpošanas līmeni, norāda uzņēmuma pārstāvji.

Ieguldītās investīcijas galvenokārt paredzētas eksporta tirgus apgūšanai, taču daļa finanšu resursu tiks ieguldīti arī produktu attīstībā. «Blue Bridge Technologies ir spēcīgs spēlētājs vietējā tirgū, un mēs saskatām arī augstu eksporta potenciālu Amerikas Savienotajās valstīs, Spānijā, Vācijā, Zviedrijā un citās valstīs,» norāda BaltCap investīciju direktors Mārtiņš Jaunarājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilais tālrunis kļuvis par mūsu ikdienas neatņemamu sastāvdaļu, taču, vai zinām, kā ar to rīkoties neparastās situācijās? Mobilo sakaru operators Amigo sagatavojis padomus, ko darīt, ja tālrunis iekritis ūdenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Uzņēmumi izmanto inovācijas platformā Demola Latvia studentu radītus risinājumus

Db.lv, 29.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

7. septembrī noslēgsies pieteikšanās inovācijas platformas «Demola Latvia» 2018. gada rudens sezonai, patlaban kompānijas iegādājušās pusi no pavasara sezonā studentu komandu izstrādātajiem risinājumiem uzņēmumu problēmsituācijām, informē Rīgas Tehniskā Universitāte.

«Tā kā šī paaudze būs tā, kas pēc pāris gadiem veidos ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju kodolu, mums ir ārkārtīgi svarīgs studentu viedoklis. Viņi veidos gan Latvijas ekonomiku, gan būs mūsu klienti. Viņi noteiks tendences, un jau šobrīd ieskicē paradumus, kurus ir vērts integrēt risinājumos šodien. Kā mūs redz jaunieši? Ko vēlas pirkt? Kādam jāizskatās produktam? Tie ir tikai daži no jautājumiem, par kuriem kopīgi spriedām. Tieši millenium paaudzes skatījums uz problēmām un biznesam kopumā, ir galvenā vērtība, kuru ieguvām, iesaistoties «Demola Latvia» projektā,» norāda lielākā pašmāju gaļas pārstrādes uzņēmuma «Forevers» Mārketinga nodaļas vadītāja Ilona Bukša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pusotra gada laikā licencēti 11 inovācijas platformas Demola Latvia risinājumi

Db.lv, 07.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pusotra gada laikā licencēti 11 inovācijas platformas «Demola Latvia» starpdisciplināru un starptautisku studentu komandu izstrādāti risinājumi; prezentēti piedāvājumi vēl desmit kompāniju vajadzībām, informē Rīgas Tehniskā universitāte (RTU).

«Demola Latvia» ir sadarbības platforma studentiem, uzņēmumiem un universitātēm. To uztur Rīgas Tehniskā universitāte (RTU), Latvijas Universitāte (LU) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA). Tiesības šo projektu īstenot Latvijā RTU ar partneriem ieguva 2017. gadā, līgums beigsies šā gada beigās, šī ir trešā un noslēdzošā sezona.

«Pateicoties «Demola Latvia» iniciatīvai, ir izveidots pamats ciešākai sadarbībai starp industriju un studentiem. Projekta laikā studenti ir pierādījuši savu spēju risināt komplicētas organizāciju vai nozares problēmas, piedāvājot inovatīvus, radošus, pamatotus risinājumus,» pauž RTU Dizaina fabrikas projektu vadītāja Liene Briede. Par veiksmīgu sadarbību liecina tas, ka licencēta gandrīz puse no iepriekšējās divās sezonās izstrādātajiem risinājumiem, studentiem atlīdzībā par paveikto darbu kopumā izmaksājot 17 tūkst. eiro. «Vēlamies nākotnē pacelt «Demola» projektu jaunā līmenī, iesaistot vēl vairāk uzņēmumu, paaugstinot industrijas uzticēšanos un iesaisti koprades procesā,» uzsver L. Briede. Nākamā «Demolas» sezona tiks izsludināta 2019. gada rudenī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji ir gan praktiski, gan taupīgi, jo lielākais vairums jeb 90% ikdienā izvēlas iegādāties dažādas lietotas preces, liecina mobilo sakaru operatora Amigo veiktā aptauja.

Vispieprasītākās lietotās preces ir apģērbi un mēbeles, kuras iegādājas attiecīgi 71% un 61% aptaujāto. Nedaudz piesardzīgāki iedzīvotāji ir attiecībā uz lietotu elektroierīču iegādi, argumentējot to ar uzticības trūkumu ierastajai šādu lietu iegādei «no rokas» un ar to saistītām bailēm no slēptiem defektiem.

41% lietotu preču izvēlē vadās pēc gluži praktiska apsvēruma, neredzot jēgu pirkt jaunu to, ko līdzvērtīgā kvalitātē var iegūt par daudz zemāku cenu. Vienlaikus trešdaļa aptaujāto atzīst, ka lietotas preces izvēlas iegādāties finansiālās situācijas spiesti – daudzi nevar atļauties kāroto preci nopirkt jaunu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Baltcap ar 1,5 miljonu investīcijām kļūs par Stenders partneri

Gunta Kursiša, 24.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riska kapitāla investīciju uzņēmums BaltCap ieguldīs 1,5 miljonu latu Latvijas kosmētikas preču ražotājā Stenders.

BaltCap investīciju projekts tiek īstenots ar privāto investoru ieguldījumu un Eiropas Savienības Struktūrfondu finansējumu, ko administrē Latvijas Garantiju aģentūra (LGA).

Stenders vadītājs un valdes loceklis Jānis Bērziņš, komentējot darījumu, stāsta, ka uzņēmums stratēģisku partneri meklējis jau divus gadus. «Jau ilgāku laiku esam centušies piesaistīt investoru, lai uzņēmums veiksmīgāk un efektīvāk sasniegtu savus ambiciozos mērķus jaunu tirgu iekarošanā un jaunu produktu līniju attīstīšanā. Lai to izdarītu, nepieciešami lieli ieguldījumi. Gandrīz divu gadu darbs ir noslēdzies un esam gandarīti par stratēģiskā partnera piesaistīšanu,» norādīja J. Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru