Šodien vairs nevar publicēt sludinājumu un gaidīt, kad atbilstošie kandidāti paši pieteiksies – darba devējiem pašiem aktīvi jāuzrunā potenciālie darbinieki
Tā intervijā DB atklāj Sanita Kuzmina, GMG koncerna (SIA Furors, SIA Furors Cafe, SIA GMG Catering, SIA GMG, SIA GMG Demetra, SIA Furors BF) personāla vadītāja. Plašākai publikai no koncerna pārstāvētajām jomām labāk zināmas atpūtas un izklaides vietas Klondaika un restorāni Tex-Mex. «Personālvadība ir nozare, kas nemitīgi mainās, jo tendences darba tirgū nestāv uz vietas. Darbinieku piesaiste šodien un pirms pieciem gadiem vai pat pirms gada ir atšķirīga,» viņa teic. Šodien komunikācijā ar potenciālajiem darbiniekiem galveno lomu spēlē sociālie tīkli. Reģionā ap Rīgu populārākie sociālie tīkli ir Facebook, Instagram un Twitter, bet atsevišķos reģionos kompānija izmanto arī draugiem.lv, piemēram, Valmierā un Alūksnē tas ir populārs. Jaunu darbinieku piesaistē kompānija aktīvi izmanto jau esošo darbinieku ieteikumus, par kuriem viņi saņem bonusu, ja ieteiktais cilvēks uzsāk darbu uzņēmumā. «Svarīgi ir arī atraktīvi sludinājumi. Vairs nepietiek uzskaitīt, ko mēs sagaidām un kādi būs darbiniekam pienākumi, bet atraktīvā veidā uzsveram svarīgāko, ar ko darbā būs jāsaskaras. Šobrīd pašiem aktīvi jāuzrunā potenciālie darbinieki – vairs nepietiek publicēt sludinājumu un gaidīt, kad atbilstošie kandidāti paši pieteikties,» saka S. Kuzmina. Vēl viena šodienas iezīme – atlase notiek ātri un nesarežģīti, nevar atļauties ilgi nepaziņot rezultātus, jo tajā laikā potenciālo darbinieku var paspēt «pārķert» cits darba devējs.
Alga nav noteicošais
S. Kuzmina stāsta, ka darbinieku, jo īpaši viesmīļu un pavāru, trūkumu izjūt sezonāli – kad atveras vasaras kafejnīcas, darbinieku motivācija sašķobās, un viņi nereti izvēlas pamēģināt citas iespējas. «Vēl šobrīd diezgan aktīvi mūsu pavārus pārvilina darbam uz Skandināviju, ir pat uzņēmums, kas tikai ar to nodarbojas. No mūsu tīkla vien jau ir pārvilināti pieci pavāri, jo tās algas, ko piedāvā Skandināvijā, mēs nevaram un visdrīzāk nekad arī nevarēsim maksāt,» viņa teic. Runājot par to, kā noturēt darbiniekus, S. Kuzmina uzsver, ka alga ne vienmēr ir noteicošais faktors. «Lai gan nereti cilvēki domā, ka lielāka alga noturēs, tā nav – ja darbinieks nejutīs iesaisti, ka viņā ieklausās, ja nebūs patīkama gaisotne un kolektīvs, ar naudu var noturēt tikai īstermiņā,» viņa saka.
Nereti redzams, ka konkurenti cenšas pārvilināt darbiniekus, piedāvājot augstāku samaksu nekā vidēji tirgū, bet S. Kuzmina nav pārliecināta, ka viņi to atpelna.
Visu rakstu Darba sludinājumi maina robežas lasiet 25. novembra laikrakstā Dienas Bizness.