Jaunākais izdevums

Ģimenes uzņēmums "BS bicycles" Dobelē rada personalizēta dizaina velosipēdus, kurus tuvākā gada laikā plānots arī eksportēt.

Uzņēmuma īpašnieks Arvīds Borherts-Smiļģis velo nozarē sāka strādāt 2007.gadā pēc vidusskolas absolvēšanas - iesākumā kā pārdevējs velo veikalā, vēlāk tika apmācīts par velosipēdu mehāniķi. Paša uzņēmējdarbība aizsākās 2014.gadā, piedāvājot velosipēdu atjaunošanu un remontu, tomēr klientu pieprasījuma un uzkrāto zināšanu vadītam A.Borhertam-Smiļģim radās ideja par sava velosipēdu zīmola izveidi, jo tā ir niša, ko viņš vēlas attīstīt.

Uzsākot sadarbību ar pasaulē vadošajiem un atpazīstamajiem velosipēdu daļu ražotājiem, 2018. gadā tika dibināta velosipēdu ražotne, firma "BS bicycles", kurā sākta velosipēdu izgatavošana un no 2019.gada uzņēmums strādā kā zīmols "Barons Velo", savukārt 2020.gada februārī saņemta arī preču zīme "Barons Velo®".

"BS bicycles" ir ģimenes uzņēmums. "2014.gadā bijām sakrājuši aptuveni 1000 eiro, ar ko sākām savu biznesu kā velosipēdu darbnīca, iekārtojot arī nelielu veikalu ar nepieciešamākajām velo rezerves daļām un aksesuāriem. Tomēr vēloties virzīties uz izaugsmi, 2018.gada pavasarī nodalījām remontdarbnīcu no velosipēdu ražošanas, izveidojot mūsu firmu "BS bicycles" un izmantojām iespēju pieteikties "Altum" atbalstam apgrozāmo līdzekļu iegādei. No 2018.gada esam LIAA Jelgavas biznesa inkubatora dalībnieki, inkubatora atbalsts ir ļoti liels atspaids un palīgs jaunajam uzņēmējam," stāsta A.Borherts-Smiļģis.

"BS bicycles" piedāvā personalizēta dizaina velosipēdu izgatavošanu. ""Barons Velo" velosipēdu unikalitāte ir to individualitāte. Mēs izstrādājam un veidojam kvalitatīvus, mūsdienīgus un individuāla dizaina velosipēdus, pielāgojot tos klienta vēlmēm, pārvietošanās vajadzībām un atvēlētajam budžetam. "Barons Velo" velosipēdi tiek izgatavoti rūpīgi izvēloties labāko ražošanas tehnoloģiju un pasaulē atzītas pazīstamu zīmolu velosipēdu komplektējošās daļas," komentē A.Borherts-Smiļģis.

Velosipēdu radīšana notiek Dobelē. Uzņēmuma rīcībā ir darbnīca, veikala telpas, biroja un noliktavas telpas, kā arī velo krāsotava. "Viss velosipēda radīšanas cikls ir mūsu pašu roku darbs - tā ir galvenā pievienotā vērtība mūsu velosipēdiem visu no sākuma līdz beigām darām paši - gan krāsošanas un aerogrāfijas darbi, kur velosipēds iegūst savu identitāti, gan ratu spieķošana, velosipēda komplektēšana, jo mums ir svarīga kvalitāte ko sniedzam saviem klientiem, lai tie būtu apmierināti ar gala rezultātu," pauž uzņēmuma īpašnieks.

"BS bicycles" klienti ir ļoti dažādi - ģimenes, kas vēlas sev un/vai saviem bērniem iegādāties velosipēdus, jaunās māmiņas, kurām svarīgs ir komforts, zems velo rāmis, lai ērti var pārkāpt pāri velosipēdam un droši vest bērnu, sievietes jebkurā vecumā, kas izvēlas puķainus un košus ikdienas vai brīvdienu ceļabiedrus, vai vīrieši, kuri vēlas sportot un izvēlas kalnu MTB vai tūrisma tipa velosipēdus treniņiem vai gariem izbraucieniem.

"BS bicycles" sadarbojas ne tikai ar individuālajiem klientiem, bet arī uzņēmumiem - izgatavo velosipēdus ar uzņēmuma logo gan velosipēdu nomas punktiem Latvijā, gan uzņēmumu mārketinga aktivitātēm kā loterijas, konkursi utml., kur balva ir personalizēts velosipēds vai velosipēds ar uzņēmuma logo. Piemēram, sadarbībā ar saldējuma ražotājiem "Druva" pagājušajā gadā izstrādāts arī personalizēta kokteiļvelosipēda prototips, kur ar kāju spēku minot pedāļus tiek griezts blendera asmenis tādā veidā ir iespēja sakult saldējuma kokteili, uzņēmumam savukārt tā ir iespēja šādu velosipēdu izmanot savās mārketinga aktivitātēs.

Viena no uzņēmuma velo līnijām ir latviskā dizaina velosipēdi ar latvju zīmēm un velosipēdi Latvijas karoga krāsās. Šos velosipēdus bieži izvēlas ārzemēs dzīvojošie latvieši - Nīderlandē, Vācijā, Zviedrijā un citur. Šobrīd "BS bicycles" vēlas apgūt Latvijas tirgu, iepazīstināt ar sevi un saprast uzņēmuma mērķus un iespējas eksportam. "Ja plānosim eksportu, tad noteikti vērtēsim tās valstis un pilsētas, kur velosipēds ir galvenais pārvietošanās līdzeklis, jo tur noteikti mūsu produktam būs potenciāls," atklāj A.Borherts-Smiļģis.

Pieprasījums pēc velosipēdiem ar katru gadu aug, tāpēc uzņēmums pateicīgs katram klientam. "Cilvēki ar vien vairāk vēlas atšķirties izveidojot savam velosipēdam personalizētu dizainu, piemēram - sievietēm patīk ziedi uz velosipēda rāmja tādi kā magones, orhidejas, vīriešiem specifiski aerogrāfijas zīmējumi līdzīgi kā automašīnām vai pilnīgi pretēji - askētisks dizains. Mūsu princips ir tāds - izgatavojam klientam tieši viņam radītu velosipēdu vienā eksemplārā, precīzi otrs tāds pats pretī nekad nebrauks," stāsta uzņēmuma īpašnieks.

Viņš norāda, ka "BS bicycles" atšķiras no citiem velosipēdu ražotājiem, jo ir pielāgojušies tirgum. "Mēs neražojam konkrēta modeļa velosipēdus (piemēram, tikai pludmales, pilsētas utml.) - mēs ražojam visa veida velosipēdus - bērniem, pusaudžiem, pludmales tipa, pilsētas tipa, kalnu jeb MTB velosipēdus, tūrisma tipa velosipēdus. Ar to arī atšķiramies - varam piedāvāt katra vēlmēm vislabāko risinājumu par pieņemamu cenu. Mēs atšķiramies arī ar to, ka ņemam vērā klienta atvēlēto budžetu velosipēda izgatavošanai. Viss ir atkarīgs no tā cik dārgas komplektējošās daļas izvēlas klients. Bieži klientiem liekas - ja velosipēds tiek izgatavots speciāli man - tātad būs ļoti dārgi vai nepieejami, bet tā nebūt nav, mēs vēlamies, lai mūsu produkts būtu pieejams katram Latvijas iedzīvotājam," skaidro A.Borherts-Smiļģis.

Tuvākais no uzņēmuma mērķiem ir izveidot standarta velosipēdu līniju, lai tos piedāvātu vairumtirdzniecībā velo veikaliem gan veikaliem Latvijā, gan Baltijā, kā arī vēlas tuvākā gada laikā raudzīties uz velosipēdu eksporta iespējam Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Evlab" ar 150 zīmola "Nextbike" velosipēdiem galvaspilsētā ir atklājis velosipēdu koplietošanas sezonu.

"Nextbike Latvija" vadītājs Mārcis Blumbergs norāda, ka nomas velosipēdi ir pieejami lietotājiem visas vasaras un rudens sezonas garumā. Gadījumā, ja ziema būšot tikpat silta kā pērn, velosipēdi lietotājiem būs pieejami arī ziemas mēnešos.

Jau ziņots, ka SIA "Evlab" kļuva par vienu no trim 2019. gada Rīgas domes grantu programmas "Atspēriens" uzvarētājiem. Projekta ietvaros uzņēmums saņēma 25 000 eiro jaunu velosipēdu iegādei.

Trīs uzņēmumi Atspērienā tiek pie 75 000 eiro viedpilsētu risinājumiem 

Par Rīgas domes grantu programmas «Atspēriens» 2019. gada uzvarētājiem atzīti SIA «Evlab»,...

"Plānu realizācija noteikti ir izdevusies. 150 velosipēdiem ir uzstādītas modernas rāmja slēdzenes, kas spēj precīzi parādīt savu atrašanās vietu gan klientiem pieejamības nolūkos, gan administrācijai drošības nolūkos. Ar grantu programmas "Atspēriens" palīdzību ir iegādāti arī 40 jauni velosipēdi. To piegāde Rīgā sagaidāma drīzumā - vēlākais augustā," stāsta "Nextbike" vadītājs.

"Nextbike" pilsētas ielās darbu uzsāka jūnijā, lai gan sākotnēji to bija plānots jau aprīlī. M. Blumbergs šo apstākli skaidro gan ar dažu sarežģītu birokrātisku procesu izpildes laiku, gan tehniskām pārmaiņām, bijusi jūtama arī pandēmijas ietekme.

Klientu ērtībai un velosipēdu pieejamības veicināšanai, sadarbībā ar inženieriem un pilsētplānotājiem "Grupa 93", tika izstrādāta "brīvā zona" jeb "flexzone", kur klientiem tagad ir iespēja pabeigt nomu ārpus "oficiālas" stacijas, par to piemaksājot papildu 1 eiro, norāda M.Blumbergs, kura sākotnējais mērķis jau pērn bija attīstīt koplietošanas velosipēdu infrastruktūru Rīgā.

Sixt velonomu Latvijā aizstās Nextbike 

Velosipēdu koplietošanas zīmola «Sixt» vietā Latvijā darbu sāks «Nextbike Latvia», kas nupat...

"Brīvās zonas" ieviešana ļauj pakalpojumam kļūt daudz pieejamākam – katram klientam tiek dota iespēja aizbraukt līdz savam galamērķim un tur atstāt velosipēdu, kas tālāk ir pieejams nākamajam lietotājam daudz tuvāk kā fiksētā stacijā.

Esošo staciju izvietojums esot balstīts uz klientiem jau ierasto izvietojumu no citiem gadiem. Ir nākušas klāt arī jaunas stacijas, kur novērots potenciāls pēc pieprasījuma. "Aktīvajiem velo nomas lietotājiem būs iespēja ietekmēt brīvo zonu robežas un staciju izvietojumu," piebilst vadītājs.

Tāpat arī nekustamo īpašumu attīstītājiem, apsaimniekotājiem un jebkuram uzņēmumam, kas vēlas uzlabot vidi sev apkārt un iedzīvotāju vai darbinieku veselību, ir iespēja ar līdzmaksājuma palīdzību nodrošināt velo koplietošanas staciju gandrīz jebkurā sev vēlamā vietā.

"Nextbike" pirmā sadarbība stacijas izveidē ar citu uzņēmumu īstenota kompleksā "Business Garden" Rīgā, Pārdaugavā. Velo koplietošanas stenda pieejamība objektā tiks nodrošināta tuvākajā laikā. Šāda un citu mobilitātes pakalpojumu piedāvāšana biroju kompleksā palīdzējusi arī papildus punktu iegūšanai starptautiskā ilgtspējīgas būvniecības sertifikāta LEED augstākās - platīna kategorijas saņemšanai.

"Gan no pilsētplānošanas viedokļa, gan no pašvaldības pārvaldības viedokļa, gan arī no katra atsevišķa iedzīvotāja personīgā viedokļa, velosipēds un velosipēda pieejamība ir kā tāda "brīnumnūjiņa" - instruments dažādu situāciju efektīvai uzlabošanai," teic "Nextbike Latvija" vadītājs Mārcis Blumbergs.

"Nextbike Latvija" pagaidām ir vienīgais šāda pakalpojuma sniedzējs valstī. "Lai arī pēdējos divos gados ir strauji paplašinājusies koplietošanas servisu daudzveidība (elektroskūteri, mopēdi un citi), tomēr no ilgtspējības, efektivitātes, vides aizsardzības, veselības un vēl daudziem citiem aspektiem – velosipēds ir galvas tiesu pārāks," teic M. Blumbergs

Arī tūristi ir ļoti nozīmīgs koplietošanas velosipēdu klientu segments. "Pandēmija, protams, ietekmē kopējo tūrismu plūsmu un paredzam, ka ceļošanas ierobežojumu dēļ ārzemju tūristi, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, mazāk izmantos velo nomas pakalpojumus Rīgā, taču paredzam arī to, ka velo koplietošana kļūs daudz populārāka vietējo iedzīvotāju vidū, jo ir novērojama tendence, ka iedzīvotāji meklē alternatīvas sabiedriskajam transportam," uzskata vadītājs. Viņš piebilst, ka sadarbība ar pašvaldībām ir tā, kas veicinās tieši vietējo lietotāju skaita pieaugumu.

Lai pārvietotu velosipēdus starp stacijām, kā arī lai pārbaudītu to tehnisko stāvokli, uzņēmuma tehniskais dienests veic regulāras apgaitas. Līdz ar to katrs velosipēds ne retāk kā reizi 3 dienās tiek pārbaudīts, apkopts, notīrīts un dezinficēts, norāda vadītājs. Tāpat viņš aicina lietotājus arī pašiem rūpēties par savu drošību un veselību, regulāri mazgājot rokas un ievērojot arī citas pandēmijas laikā noteiktās personīgās higiēnas prasības.

"Nextbike" ir viens no koplietošanas velosipēdu sistēmas izstrādātājiem, kas darbojas globālā tīklā vairāk nekā 200 pilsētās, vairāk nekā 26 valstīs visā pasaulē. Visā pasaulē ir 7 miljoni reģistrētu "Nextbike" lietotāju.

TEVI VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Atspēriens piešķirs 25 000 eiro grantus radošiem un inovatīviem uzņēmumiem 

Rīgas pašvaldība izsludina ikgadējo pieteikšanos grantu programmai "Atspēriens"....

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektriskais skrejritenis "Ninebot KickScooter E22E" noderēs nelielu attālumu veikšanai pa gludām pilsētas ietvēm.

Pasaule ap mums nudien strauji mainās. Vēl pirms dažiem mēnešiem sabiedriskais transports tika pozicionēts kā pilsētas satiksmes problēmu efektīvākais risinājums un nu retais vairs uzdrošinās ieteikt pilsētniekiem kāpt autobusā vai tramvajā. Par laimi vasarā pārvietošanās alternatīvu netrūkst – velosipēdi, skrituļslidas un arī elektriskie skrejriteņi. To piedāvājumam šogad pievienojies "Ninebot KickScooter E22E".

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Šis "Segway Ninebot" zīmola braucamrīks ir pērnajā vasarā "Dienas Biznesā" aprakstītā "KickScooter ES4" elektroskūtera nākamā paaudze. Vizuāli ārkārtīgi līdzīgs, vien ieguvis dažus uzlabojumus. Tas ir saglabājis kompakto izmēru un pārdomāto salocīšanas mehānismu, tādēļ ir parocīgs ienešanai telpās un glabāšanai kaut zem biroja galda. Ilgstoši nēsāt braucamo rokā, piemēram, ieejot veikalā, gan nebūs patīkami. 13,5 kilogramu svars agrāk vai vēlāk nogurdinās ikvienu.

Komentāri

Pievienot komentāru