Jaunākais izdevums

Ģimenes uzņēmums "BS bicycles" Dobelē rada personalizēta dizaina velosipēdus, kurus tuvākā gada laikā plānots arī eksportēt.

Uzņēmuma īpašnieks Arvīds Borherts-Smiļģis velo nozarē sāka strādāt 2007.gadā pēc vidusskolas absolvēšanas - iesākumā kā pārdevējs velo veikalā, vēlāk tika apmācīts par velosipēdu mehāniķi. Paša uzņēmējdarbība aizsākās 2014.gadā, piedāvājot velosipēdu atjaunošanu un remontu, tomēr klientu pieprasījuma un uzkrāto zināšanu vadītam A.Borhertam-Smiļģim radās ideja par sava velosipēdu zīmola izveidi, jo tā ir niša, ko viņš vēlas attīstīt.

Uzsākot sadarbību ar pasaulē vadošajiem un atpazīstamajiem velosipēdu daļu ražotājiem, 2018. gadā tika dibināta velosipēdu ražotne, firma "BS bicycles", kurā sākta velosipēdu izgatavošana un no 2019.gada uzņēmums strādā kā zīmols "Barons Velo", savukārt 2020.gada februārī saņemta arī preču zīme "Barons Velo®".

"BS bicycles" ir ģimenes uzņēmums. "2014.gadā bijām sakrājuši aptuveni 1000 eiro, ar ko sākām savu biznesu kā velosipēdu darbnīca, iekārtojot arī nelielu veikalu ar nepieciešamākajām velo rezerves daļām un aksesuāriem. Tomēr vēloties virzīties uz izaugsmi, 2018.gada pavasarī nodalījām remontdarbnīcu no velosipēdu ražošanas, izveidojot mūsu firmu "BS bicycles" un izmantojām iespēju pieteikties "Altum" atbalstam apgrozāmo līdzekļu iegādei. No 2018.gada esam LIAA Jelgavas biznesa inkubatora dalībnieki, inkubatora atbalsts ir ļoti liels atspaids un palīgs jaunajam uzņēmējam," stāsta A.Borherts-Smiļģis.

"BS bicycles" piedāvā personalizēta dizaina velosipēdu izgatavošanu. ""Barons Velo" velosipēdu unikalitāte ir to individualitāte. Mēs izstrādājam un veidojam kvalitatīvus, mūsdienīgus un individuāla dizaina velosipēdus, pielāgojot tos klienta vēlmēm, pārvietošanās vajadzībām un atvēlētajam budžetam. "Barons Velo" velosipēdi tiek izgatavoti rūpīgi izvēloties labāko ražošanas tehnoloģiju un pasaulē atzītas pazīstamu zīmolu velosipēdu komplektējošās daļas," komentē A.Borherts-Smiļģis.

Velosipēdu radīšana notiek Dobelē. Uzņēmuma rīcībā ir darbnīca, veikala telpas, biroja un noliktavas telpas, kā arī velo krāsotava. "Viss velosipēda radīšanas cikls ir mūsu pašu roku darbs - tā ir galvenā pievienotā vērtība mūsu velosipēdiem visu no sākuma līdz beigām darām paši - gan krāsošanas un aerogrāfijas darbi, kur velosipēds iegūst savu identitāti, gan ratu spieķošana, velosipēda komplektēšana, jo mums ir svarīga kvalitāte ko sniedzam saviem klientiem, lai tie būtu apmierināti ar gala rezultātu," pauž uzņēmuma īpašnieks.

"BS bicycles" klienti ir ļoti dažādi - ģimenes, kas vēlas sev un/vai saviem bērniem iegādāties velosipēdus, jaunās māmiņas, kurām svarīgs ir komforts, zems velo rāmis, lai ērti var pārkāpt pāri velosipēdam un droši vest bērnu, sievietes jebkurā vecumā, kas izvēlas puķainus un košus ikdienas vai brīvdienu ceļabiedrus, vai vīrieši, kuri vēlas sportot un izvēlas kalnu MTB vai tūrisma tipa velosipēdus treniņiem vai gariem izbraucieniem.

"BS bicycles" sadarbojas ne tikai ar individuālajiem klientiem, bet arī uzņēmumiem - izgatavo velosipēdus ar uzņēmuma logo gan velosipēdu nomas punktiem Latvijā, gan uzņēmumu mārketinga aktivitātēm kā loterijas, konkursi utml., kur balva ir personalizēts velosipēds vai velosipēds ar uzņēmuma logo. Piemēram, sadarbībā ar saldējuma ražotājiem "Druva" pagājušajā gadā izstrādāts arī personalizēta kokteiļvelosipēda prototips, kur ar kāju spēku minot pedāļus tiek griezts blendera asmenis tādā veidā ir iespēja sakult saldējuma kokteili, uzņēmumam savukārt tā ir iespēja šādu velosipēdu izmanot savās mārketinga aktivitātēs.

Viena no uzņēmuma velo līnijām ir latviskā dizaina velosipēdi ar latvju zīmēm un velosipēdi Latvijas karoga krāsās. Šos velosipēdus bieži izvēlas ārzemēs dzīvojošie latvieši - Nīderlandē, Vācijā, Zviedrijā un citur. Šobrīd "BS bicycles" vēlas apgūt Latvijas tirgu, iepazīstināt ar sevi un saprast uzņēmuma mērķus un iespējas eksportam. "Ja plānosim eksportu, tad noteikti vērtēsim tās valstis un pilsētas, kur velosipēds ir galvenais pārvietošanās līdzeklis, jo tur noteikti mūsu produktam būs potenciāls," atklāj A.Borherts-Smiļģis.

Pieprasījums pēc velosipēdiem ar katru gadu aug, tāpēc uzņēmums pateicīgs katram klientam. "Cilvēki ar vien vairāk vēlas atšķirties izveidojot savam velosipēdam personalizētu dizainu, piemēram - sievietēm patīk ziedi uz velosipēda rāmja tādi kā magones, orhidejas, vīriešiem specifiski aerogrāfijas zīmējumi līdzīgi kā automašīnām vai pilnīgi pretēji - askētisks dizains. Mūsu princips ir tāds - izgatavojam klientam tieši viņam radītu velosipēdu vienā eksemplārā, precīzi otrs tāds pats pretī nekad nebrauks," stāsta uzņēmuma īpašnieks.

Viņš norāda, ka "BS bicycles" atšķiras no citiem velosipēdu ražotājiem, jo ir pielāgojušies tirgum. "Mēs neražojam konkrēta modeļa velosipēdus (piemēram, tikai pludmales, pilsētas utml.) - mēs ražojam visa veida velosipēdus - bērniem, pusaudžiem, pludmales tipa, pilsētas tipa, kalnu jeb MTB velosipēdus, tūrisma tipa velosipēdus. Ar to arī atšķiramies - varam piedāvāt katra vēlmēm vislabāko risinājumu par pieņemamu cenu. Mēs atšķiramies arī ar to, ka ņemam vērā klienta atvēlēto budžetu velosipēda izgatavošanai. Viss ir atkarīgs no tā cik dārgas komplektējošās daļas izvēlas klients. Bieži klientiem liekas - ja velosipēds tiek izgatavots speciāli man - tātad būs ļoti dārgi vai nepieejami, bet tā nebūt nav, mēs vēlamies, lai mūsu produkts būtu pieejams katram Latvijas iedzīvotājam," skaidro A.Borherts-Smiļģis.

Tuvākais no uzņēmuma mērķiem ir izveidot standarta velosipēdu līniju, lai tos piedāvātu vairumtirdzniecībā velo veikaliem gan veikaliem Latvijā, gan Baltijā, kā arī vēlas tuvākā gada laikā raudzīties uz velosipēdu eksporta iespējam Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ līdz ar pavasara iestāšanos Rīgas ielās sezonu sāk koplietošanas velosipēdi “nextbike LV”, kas ir vienīgais nomas velosipēdu tīkls galvaspilsētā, informē uzņēmums.

Kopumā lietošanai rīdziniekiem un galvaspilsētas viesiem šogad ir pieejami vairāk nekā 400 velosipēdi, tai skaitā tandēmi. 2023. gada sezonas laikā “nextbike LV” velosipēdi tika nomāti vairāk nekā 11,3 tūkstošus reižu un pa pilsētas ielām nobrauca 142 tūkstošus kilometru.

Koplietošanas velosipēdus iespējams izmantot jebkurā diennakts laikā, par braucieniem norēķinoties ar “nextbike LV” mobilo lietotni. Nomas velosipēdu var paņemt jebkurā vietā, kur tas ir novietots, un pēc lietošanas atstāt “zaļajā zonā“, kas norādīta lietotnes un mājaslapas kartē. Lai motivētu lietotājus velosipēdus atstāt tādās vietās, kur tas netraucē citiem satiksmes dalībniekiem, par velosipēdu atstāšanu ārpus bāzes stacijām tiek piemērota papildu maksa 1 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Evlab" ar 150 zīmola "Nextbike" velosipēdiem galvaspilsētā ir atklājis velosipēdu koplietošanas sezonu.

"Nextbike Latvija" vadītājs Mārcis Blumbergs norāda, ka nomas velosipēdi ir pieejami lietotājiem visas vasaras un rudens sezonas garumā. Gadījumā, ja ziema būšot tikpat silta kā pērn, velosipēdi lietotājiem būs pieejami arī ziemas mēnešos.

Jau ziņots, ka SIA "Evlab" kļuva par vienu no trim 2019. gada Rīgas domes grantu programmas "Atspēriens" uzvarētājiem. Projekta ietvaros uzņēmums saņēma 25 000 eiro jaunu velosipēdu iegādei.

Trīs uzņēmumi Atspērienā tiek pie 75 000 eiro viedpilsētu risinājumiem 

Par Rīgas domes grantu programmas «Atspēriens» 2019. gada uzvarētājiem atzīti SIA «Evlab»,...

"Plānu realizācija noteikti ir izdevusies. 150 velosipēdiem ir uzstādītas modernas rāmja slēdzenes, kas spēj precīzi parādīt savu atrašanās vietu gan klientiem pieejamības nolūkos, gan administrācijai drošības nolūkos. Ar grantu programmas "Atspēriens" palīdzību ir iegādāti arī 40 jauni velosipēdi. To piegāde Rīgā sagaidāma drīzumā - vēlākais augustā," stāsta "Nextbike" vadītājs.

"Nextbike" pilsētas ielās darbu uzsāka jūnijā, lai gan sākotnēji to bija plānots jau aprīlī. M. Blumbergs šo apstākli skaidro gan ar dažu sarežģītu birokrātisku procesu izpildes laiku, gan tehniskām pārmaiņām, bijusi jūtama arī pandēmijas ietekme.

Klientu ērtībai un velosipēdu pieejamības veicināšanai, sadarbībā ar inženieriem un pilsētplānotājiem "Grupa 93", tika izstrādāta "brīvā zona" jeb "flexzone", kur klientiem tagad ir iespēja pabeigt nomu ārpus "oficiālas" stacijas, par to piemaksājot papildu 1 eiro, norāda M.Blumbergs, kura sākotnējais mērķis jau pērn bija attīstīt koplietošanas velosipēdu infrastruktūru Rīgā.

Sixt velonomu Latvijā aizstās Nextbike 

Velosipēdu koplietošanas zīmola «Sixt» vietā Latvijā darbu sāks «Nextbike Latvia», kas nupat...

"Brīvās zonas" ieviešana ļauj pakalpojumam kļūt daudz pieejamākam – katram klientam tiek dota iespēja aizbraukt līdz savam galamērķim un tur atstāt velosipēdu, kas tālāk ir pieejams nākamajam lietotājam daudz tuvāk kā fiksētā stacijā.

Esošo staciju izvietojums esot balstīts uz klientiem jau ierasto izvietojumu no citiem gadiem. Ir nākušas klāt arī jaunas stacijas, kur novērots potenciāls pēc pieprasījuma. "Aktīvajiem velo nomas lietotājiem būs iespēja ietekmēt brīvo zonu robežas un staciju izvietojumu," piebilst vadītājs.

Tāpat arī nekustamo īpašumu attīstītājiem, apsaimniekotājiem un jebkuram uzņēmumam, kas vēlas uzlabot vidi sev apkārt un iedzīvotāju vai darbinieku veselību, ir iespēja ar līdzmaksājuma palīdzību nodrošināt velo koplietošanas staciju gandrīz jebkurā sev vēlamā vietā.

"Nextbike" pirmā sadarbība stacijas izveidē ar citu uzņēmumu īstenota kompleksā "Business Garden" Rīgā, Pārdaugavā. Velo koplietošanas stenda pieejamība objektā tiks nodrošināta tuvākajā laikā. Šāda un citu mobilitātes pakalpojumu piedāvāšana biroju kompleksā palīdzējusi arī papildus punktu iegūšanai starptautiskā ilgtspējīgas būvniecības sertifikāta LEED augstākās - platīna kategorijas saņemšanai.

"Gan no pilsētplānošanas viedokļa, gan no pašvaldības pārvaldības viedokļa, gan arī no katra atsevišķa iedzīvotāja personīgā viedokļa, velosipēds un velosipēda pieejamība ir kā tāda "brīnumnūjiņa" - instruments dažādu situāciju efektīvai uzlabošanai," teic "Nextbike Latvija" vadītājs Mārcis Blumbergs.

"Nextbike Latvija" pagaidām ir vienīgais šāda pakalpojuma sniedzējs valstī. "Lai arī pēdējos divos gados ir strauji paplašinājusies koplietošanas servisu daudzveidība (elektroskūteri, mopēdi un citi), tomēr no ilgtspējības, efektivitātes, vides aizsardzības, veselības un vēl daudziem citiem aspektiem – velosipēds ir galvas tiesu pārāks," teic M. Blumbergs

Arī tūristi ir ļoti nozīmīgs koplietošanas velosipēdu klientu segments. "Pandēmija, protams, ietekmē kopējo tūrismu plūsmu un paredzam, ka ceļošanas ierobežojumu dēļ ārzemju tūristi, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, mazāk izmantos velo nomas pakalpojumus Rīgā, taču paredzam arī to, ka velo koplietošana kļūs daudz populārāka vietējo iedzīvotāju vidū, jo ir novērojama tendence, ka iedzīvotāji meklē alternatīvas sabiedriskajam transportam," uzskata vadītājs. Viņš piebilst, ka sadarbība ar pašvaldībām ir tā, kas veicinās tieši vietējo lietotāju skaita pieaugumu.

Lai pārvietotu velosipēdus starp stacijām, kā arī lai pārbaudītu to tehnisko stāvokli, uzņēmuma tehniskais dienests veic regulāras apgaitas. Līdz ar to katrs velosipēds ne retāk kā reizi 3 dienās tiek pārbaudīts, apkopts, notīrīts un dezinficēts, norāda vadītājs. Tāpat viņš aicina lietotājus arī pašiem rūpēties par savu drošību un veselību, regulāri mazgājot rokas un ievērojot arī citas pandēmijas laikā noteiktās personīgās higiēnas prasības.

"Nextbike" ir viens no koplietošanas velosipēdu sistēmas izstrādātājiem, kas darbojas globālā tīklā vairāk nekā 200 pilsētās, vairāk nekā 26 valstīs visā pasaulē. Visā pasaulē ir 7 miljoni reģistrētu "Nextbike" lietotāju.

TEVI VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Atspēriens piešķirs 25 000 eiro grantus radošiem un inovatīviem uzņēmumiem 

Rīgas pašvaldība izsludina ikgadējo pieteikšanos grantu programmai "Atspēriens"....

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velosipēdu koplietošanas tīkls “nextbike LV”, sadarbojoties ar Latvijas Neredzīgo biedrību un mazumtirdzniecības veikalu tīklu LIDL, piedāvās visiem Rīgas iedzīvotājiem un tās viesiem jaunus, speciālus tandēma velosipēdus.

Tie būs pieejami jebkuram “nextbike LV” klientam, kā arī ļaus cilvēkiem ar redzes traucējumiem piedzīvot unikālu pieredzi – braukt ar velosipēdu. Šie tandēmi ir arī labs aprites ekonomikas paraugs, jo radīti no bojātiem “nextbike LV” velosipēdiem, kas savu mūžu bija nokalpojuši.

“Šis ir labs piemērs sociāli atbildīgai uzņēmējdarbībai. “nextbike LV” tandēmi, proti, velosipēdi, kas ir paredzēti braukšanai diviem cilvēkiem, Latvijā pirmo reizi tiks piedāvāti nomai, tādējādi radot iespēju cilvēkiem ar redzes traucējumiem izbaudīt braukšanu ar velosipēdu,” stāsta Svetlana Sproģe, Latvijas Neredzīgo biedrības Centrālās valdes priekšsēdētāja. “Tandēmi, protams, nav jauns izgudrojums, taču “nextbike LV” šos un citus velosipēdus veido paši un tagad tie būs arī daudz pieejamāki cilvēkiem ar redzes traucējumiem”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Latvijas pasts" iegādājies 105 jaunus elektrovelosipēdus sūtījumu piegāžu ātrākai un ērtākai nodrošināšanai, informē "Latvijas pasta" pārstāvji.

"Latvijas pasta" darbinieki iepriekš testēja sūtījumu piegādes iespējas ar elektrovelosipēdiem, un šāds risinājums tika atzīts par ieviešamu ikdienas piegādes procesos.

Jauno elektrovelosipēdu ražotājs ir Zviedrijas uzņēmums "Monark", kas ar velosipēdiem nodrošina arī Norvēģijas pasta darbiniekus. Jaunie velosipēdi ir ražoti specifiski tieši "Latvijas pastam", ņemot vērā uzņēmuma izstrādātās prasības, lai velosipēdi būtu maksimāli izturīgi, kvalitatīvi un ar tiem varētu katru dienu piegādāt sūtījumus.

"Latvijas pasta" valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns norāda, ka 2023.gads uzņēmumam būs iezīmīgs ar pastnieku izmantoto piegādes līdzekļu modernizāciju un atjaunošanu, tādējādi uzlabojot ne tikai darbinieku ērtības, bet veicinot visa kopējā piegādes procesa ātrumu un efektivitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas parlaments pieņēmis grozījumus Ceļu satiksmes drošības likumā, kas paredz no nākamā gada ieviest ierobežojumus un aizliegumus elektriskajiem skrejriteņiem un citiem elektriskajiem mikromobilitātes transportlīdzekļiem, informēja Seima preses dienests.

Par grozījumiem balsoja 74 Seima deputāti, trīs bija pret un 30 atturējās. Lietuvas Seimā ir 141 deputāts.

Grozījumi paredz, ka elektroniskie mikromobilitātes transportlīdzekļi tiek definēti kā vienai personai paredzēti elektrodzinēja transportlīdzekļi, kuru maksimālā jauda nepārsniedz vienu kilovatu (kW), maksimālais rūpnieciski paredzētais ātrums nepārsniedz 25 kilometrus stundā (km/h) un, ja ir paredzēta sēdvieta, tās augstums nepārsniedz 540 milimetrus. Grozījumi attiecas uz elektriskajiem skrejriteņiem, elektriskajiem skrituļdēļiem, pašbalansējošajiem vienriteņiem, "Segway" un citiem transportlīdzekļiem. Šajā kategorijā netiek iekļauti ratiņkrēsli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotā konkursa "Ideju kauss 2023" 12 laureātiem kopumā piešķirti 40 000 eiro ideju attīstībai.

Par konkursa inovatīvāko biznesa ideju atzīts papildinātās realitātes mobilais risinājums "Fungo".

“Fungo” autoriem Keitai Augstkalnei un Klāvam Balamovskim-Kalniņam piešķirta pirmā vieta un 10 000 eiro atbalsts uzņēmējdarbības attīstībai. Idejas autori izstrādājuši papildinātās realitātes mobilo spēli, kas motivē pusaugu onkoloģijas pacientus kustēties, tādējādi atbalstot un veicinot viņu rehabilitācijas procesu.

"Darbam ir jāturpinās un šis apbalvojums ir jāliek lietā! Mums ir daudz plānu, kā attīstīties, lai šo pārvērstu par kaut ko lielu un noderīgu," apbalvošanas ceremonijā sacīja “Fungo” idejas autors Klāvs Balamovskis-Kalniņš.

Otrā vieta un 7 000 eiro naudas balva piešķirta komandas “SUBmerge” inovatīvajam zemūdens dronam “Līdaka”. “SUBmerge” izstrādā video uzlabošanas programmatūru un tehnisko bāzi, lai palielinātu zemūdens redzamību un samazinātu zemūdens drona pašizmaksu vismaz trīs reizes, kā arī palielinātu vērtību klientam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldība noteiks koplietošanas elektroskrejriteņu un velosipēdu ātruma ierobežošanas un novietošanas zonas pilsētā, tā Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē lēma deputāti.

Izmaiņas Koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas saistošajos noteikumos veiktas ar mērķi palielināt visu ceļu satiksmes dalībnieku drošību, ieviešot koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas noteikumus, ātruma ierobežojuma zonas un to novietošanas aizlieguma zonas.

Noteikumi paredzēs, ka koplietošanas transportlīdzekļu ātruma ierobežojuma zonas un novietošanas aizlieguma zonas tiks publiskotas pašvaldības datu publiskošanas portāla "Geo Rīga" tīmekļvietnes www.georiga.eu sadaļā "Satiksme un mobilitāte". Mērķa īstenošanai tika apzināti objekti un teritorijas, kur ieviešams ātruma ierobežojums, kā arī ieviešamas novietošanas aizlieguma zonas. Šie objekti, galvenokārt, atrodas Rīgas vēsturiskā centra teritorijā, taču tiek apzinātas arī jaunas vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektriskais skrejritenis "Ninebot KickScooter E22E" noderēs nelielu attālumu veikšanai pa gludām pilsētas ietvēm.

Pasaule ap mums nudien strauji mainās. Vēl pirms dažiem mēnešiem sabiedriskais transports tika pozicionēts kā pilsētas satiksmes problēmu efektīvākais risinājums un nu retais vairs uzdrošinās ieteikt pilsētniekiem kāpt autobusā vai tramvajā. Par laimi vasarā pārvietošanās alternatīvu netrūkst – velosipēdi, skrituļslidas un arī elektriskie skrejriteņi. To piedāvājumam šogad pievienojies "Ninebot KickScooter E22E".

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Šis "Segway Ninebot" zīmola braucamrīks ir pērnajā vasarā "Dienas Biznesā" aprakstītā "KickScooter ES4" elektroskūtera nākamā paaudze. Vizuāli ārkārtīgi līdzīgs, vien ieguvis dažus uzlabojumus. Tas ir saglabājis kompakto izmēru un pārdomāto salocīšanas mehānismu, tādēļ ir parocīgs ienešanai telpās un glabāšanai kaut zem biroja galda. Ilgstoši nēsāt braucamo rokā, piemēram, ieejot veikalā, gan nebūs patīkami. 13,5 kilogramu svars agrāk vai vēlāk nogurdinās ikvienu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas izsludinājis iepirkumu, lai izvēlētos uzņēmumu, kas nodrošinās Rail Baltica 17 Latvijas reģionālo mobilitātes punktu ēku un pasažieru infrastruktūras projektēšanu un veiks autoruzraudzību, t.sk., veicot visus projektēšanai nepieciešamos priekšdarbus.

Uz Rail Baltica pamatlīnijas Latvijā projektēšanas darbu ietvaros plānoti 16 reģionālie mobilitātes punkti (Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, kā arī Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā) un viena jauna pieturvieta Rīgā, Āgenskalnā pie P. Stradiņa slimnīcas uz esošā sliežu ceļa.

Papildus vairāku reģionālo mobilitātes punktu iespējamās vietas tiek izskatītas īstenošanai tālākā nākotnē.

Paredzēts, ka reģionālajos mobilitātes punktos jeb multimodālās vietās satiksies dažādi transporta veidi – valsts un pašvaldību autobusi, privātās automašīnas un elektrotransports, skrejriteņi, velosipēdi un visi citi mikromobilitātes rīki, kā arī tiks attīstīti dažādi pakalpojumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Neļaujiet sliktiem laikapstākļiem traucēt Jūsu dzīvei - labākie velotrenažieri sporta entuziastiem

Sadarbības materiāls, 25.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitri laikapstākļi daudziem no mums var sabojāt dienu un neļaut mums izbaudīt iecienītās aktivitātes. Īpaši, ja šī aktivitāte ir riteņbraukšana. Atzīsim, ka lietus vai brāzmaina vēja laikā braukšana ar velosipēdu pat skaistākajās pasaules vietās nav tas lielākais prieks. Taču tas joprojām ir lielisks veids, kā izvingrināt kājas un iegūt enerģiju visai dienai. Lai sliktie laikapstākļi netraucētu jūsu hobijiem, parasto velosipēdu varat nomainīt pret velotrenažieri. Treniņu velosipēda priekšrocības būs tikpat labas kā pedāļu minšana ar parastu velosipēdu, un slikti laikapstākļi vairs nebūs biedējoši.

Izmantojot labākos trenažierus, jūs jutīsieties tā, it kā brauktu ar īstu velosipēdu.

Tie, kas meklē velotrenažierus, kas pēc iespējas precīzāk imitē parastu braukšanu ar velosipēdu, parasti iemīlēs spin velosipēdus. Pēdējie nodrošina precīzāku pretestības kontroli, un tiem ir pastiprināti pedāļi, kas ļauj ērti stāvēt, it kā brauktu ar parastu velosipēdu. Labāko spinbaika velosipēdu sarakstā vienmēr ir vieta tādiem inSPORTline modeļiem kā: Alfan, Agneto vai Drakkaris.

Labākie mini un saliekamie velosipēdi vietas taupīšanai fitnesā

Ja velotrenažieri izmantojat reti, nav nepieciešams piepildīt istabu ar lielu trenažieri. Īpaši tāpēc, ka profesionālo velotrenažieru cena ir daudz augstāka nekā to vienkāršākām alternatīvām. Protams, populārākajiem mini velosipēdiem, piemēram, Spartan Mini Bike, nav pievienotas papildu programmas. Taču jums tās nav nepieciešamas, ja pedāļu minšana ir tikai neregulāra aktivitāte, ko atceraties. Saliekamie trenažieri, lai gan tie ir pietiekami mazi, lai tos varētu novietot zem gultas vai skapī, ir labāki par mini velosipēdiem, jo tiem ir ērti rokturi un sēdeklis. Iespēja mērīt laiku, attālumu, sirdsdarbības ritmu, sadedzinātās kalorijas, kā arī stūres un sēdekļa ērtums padara inSPORTline Xbike par saliekamo velotrenažieru mīluli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" konkursā par Latvijas reģionālo mobilitātes punktu projektēšanu un autoruzraudzību pieteikušies trīs pretendenti, informē projekta ieviesēja Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāve Dana Šauberga.

Atklātā konkursā ""Rail Baltica" 17 Latvijas reģionālo mobilitātes punktu būvprojektu izstrāde un autoruzraudzība" par iespēju slēgt līgumu konkurēs trīs apvienības - Spānijas uzņēmumu "Ardanuy Ingenieria S.A." un "TPF Getinsa Eurostudios" apvienība, Latvijas un Spānijas personu apvienība "ReRe Ineco", kā arī Latvijas SIA "BRD projekts" un Itālijas "Sintagma S.R.L." apvienība.

Līgumu ar uzvarētāju plānots noslēgt 2022.gada maijā.

Līgumā izpildes laiks būvprojektēšanas pakalpojumiem paredzēts 19 mēneši līdz 2023.gada beigām, bet autoruzraudzības pakalpojumiem - līdz attiecīgo būvju pieņemšanai ekspluatācijā.

Uz "Rail Baltica" pamatlīnijas Latvijā plānoti 16 reģionālie mobilitātes punkti (Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, kā arī Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā) un viena jauna pieturvieta Rīgā, Āgenskalnā pie Paula Stradiņa slimnīcas uz esošā sliežu ceļa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kārtējo sezonu Rīgā uzsākusi starptautiskā velo koplietošanas lietotne “nextbike LV”, koplietošanai piedāvājot vairāk nekā 200 velosipēdu.

Lai videi draudzīgas pārvietošanās iespējas padarītu pieejamākas saviem darbiniekiem, klientiem un rīdziniekiem kopumā, “nextbike LV” pakalpojumus šogad nodrošināt palīdzēs “Lidl” – pie visiem “Lidl” veikaliem Rīgā ir izveidotas jaunas “nextbike LV” velosipēdu bāzes stacijas.

2021. gadā “nextbike LV” lietotāji Rīgā veica vairāk nekā 11 000 braucienu. Braukšana ar velosipēdu arī veicina laimes hormonu rašanos un uzlabo veselību.

Lai arī Rīgai vēl ir kur augt velosipēdistiem draudzīgo pilsētu reitingā, “nextbike LV” dati liecina, ka katru sezonu pieaug velo nomas lietotāju skaits, kā arī to lietotāju īpatsvars, kas izmanto koplietošanas velosipēdu ne tikai izklaides braucieniem, bet arī kā ikdienas pārvietošanās līdzekli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgumam tuvojas studentu kopmītņu ēkas SHED būvniecība Pārdaugavā, blakus Latvijas Universitātes ēkai, kuras izveidē Lietuvas ieguldījumu fondu pārvaldītājs “I Asset Management” investē 12 miljonus eiro.

Topošais komplekss, kura atklāšana plānota septembrī, atbilst pasaules labāko universitāšu studentu izmitināšanas standartiem un būs lieliska alternatīva vecajiem kopmītņu namiem, kas būtiski atpaliek no mūsdienu vajadzībām, kā arī privātajiem īres dzīvokļiem.

SHED būs pieejams visiem Rīgas augstāko izglītības iestāžu vietējiem un ārvalstu studentiem un citiem jaunajiem profesionāļiem. Šai studentu mājai ir arī “dvīņubrālis” Viļņā, kur arī tiek pabeigts šāds komplekss.

SHED kompleksu Rīgā un Viļņā ģenerāldirektore Egle Garniene uzsver, ka šādi studentu nami ir vēl salīdzinoši jauns mājokļu veids, taču pieprasījums pēc tiem pakāpeniski tuvojas tām valstīm, kur tie darbojušies jau gadiem ilgi. Pieprasījumu arī strauji veicinājušas valstī augošās īres cenas un studentu vēlme dzīvot modernā vidē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā papildu divām starptautiskajām stacijām Rīgā, Rail Baltica trasē plānoti arī 16 reģionālie mobilitātes punkti.

Simboliskā pasākumā 4. novembrī, parakstot līgumu, uzsākta to būvprojektēšana. Līgumu noslēdza pasūtītājs Rail Baltica projekta attīstītājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas un konkursa uzvarētāji – personu apvienība “RERE INECO”.

Latvijas un Spānijas uzņēmumu apvienība par 3,6 miljoniem eiro reģionālo mobilitātes punktu būvprojektus izstrādās līdz 2024. gadam un autoruzraudzību veiks līdz ēku nodošanai ekspluatācijā

Rail Baltica reģionālie vilcieni pieturēs gan starptautiskajās stacijās, gan reģionālajās pieturvietās un attīstīs ātrumu līdz 200 km/h. Uz Rail Baltica pamatlīnijas Latvijā projektēšanas darbu ietvaros plānoti 16 mobilitātes punkti: Salacgrīvas, Tūjas, Skultes, Vangažu, Sauriešu apkārtnē, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, kā arī Jaunmārupē un Olaines, Ķekavas, Salaspils, Baldones, Iecavas un Bauskas apkārtnē, kā arī viena jauna 1520 mm platuma dzelzceļa pieturvieta Āgenskalnā, Rīgā, pie Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīcas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas izsludinājis iepirkumu, lai atklātā konkursā izvēlētos komersantu, kurš veiks Rail Baltica reģionālo staciju, infrastruktūras apkopes punktu Skultē un Iecavā un Salaspils intermodālā kravu termināļa būvprojektu ekspertīzi.

Būvprojektu ekspertīze ir profesionāla pārbaude, kuras mērķis ir sniegt izvērtējumu par būvprojekta tehniskā risinājuma atbilstību normatīvo aktu un pasūtītāja prasībām.

Ekspertīzes atzinums sniedz pārliecību par publiski pieejamu un sabiedriski nozīmīgu Rail Baltica būvju un ēku būvprojektu atbilstību drošas būves parametriem, savukārt praktiskā nozīme ir palīdzēt pasūtītājam un projektētājiem būvprojektu kvalitātes nodrošināšanā.

Darba apjoms provizoriski ietver šādu Rail Baltica būvniecības objektu izvērtējumu: apmēram 70 km dzelzceļa sliežu ceļu ap objektiem, 37 galveno ēku, 60 peronu (pasažieru un kravas), 28 km ceļu, trīs pārvadu un citu būvju projektu analīzi.Paredzamais pakalpojuma sniegšanas termiņš ir 48 mēneši no līguma parakstīšanas dienas. Pasūtītājam ir tiesības pagarināt līguma izpildes laiku par laika periodu līdz projektēšanas darbu pabeigšanai (bet ne ilgāk kā 96 mēnešus no līguma parakstīšanas dienas).

Komentāri

Pievienot komentāru