Jaunākais izdevums

Strauji attīstoties e-komercijas pakalpojumu segmentam, "DPD" grupas uzņēmumi Latvijā, Lietuvā un Igaunijā plāno ievērojamas investīcijas infrastruktūras paplašināšanā.

Kopumā Baltijas valstīs plānoto investīciju apjoms sasniedz 7,3 miljonus eiro, no kuriem teju 2,5 miljonus eiro plānots ieguldīt DPD Latvija attīstībā. "DPD Latvija" plāno vairāk nekā 2,5 reizes palielināt paku skapju skaitu, izveidojot plašu DPD Pickup punktu tīklu ar vairāk nekā 200 Pickup paku skapjiem visā Latvijā.

"Līdz ar e-komercijas straujo attīstību pieaug sūtījumu apjoms, un iedzīvotāji arvien biežāk izvēlas sev ērtu un uzticamu sūtījumu piegādes risinājumu. "DPD" grupas pērn veiktais pētījums* liecina, ka 53% Latvijas iedzīvotāju izvēlas saņemt pasūtījumu piegādi uz paku skapjiem visā Latvijā. Ar katru gadu gan biznesa klientu, gan privātpersonu segmentā tiek novērots pieprasījuma pieaugums pēc sūtījumu nodrošināšanas caur automatizētiem paku skapju termināliem. Līdz ar to mērķtiecīgi plānojam līdz gada beigām attīstīt Pickup punktu tīklu visā Latvijā, lai nodrošinātu iedzīvotājiem ērtu un kvalitatīvu sūtījumu saņemšanu," norāda Jānis Grants, "DPD" Latvija valdes priekšsēdētājs.

Projekta pirmajā posmā plānots uzstādīt vismaz 120 jaunus DPD paku skapjus, palielinot to kopskaitu līdz 200 visā Latvijas teritorijā. Līdz ar paplašinot "DPD" automatizēto "Pickup" paku skapju tīkla paplašināšanu 2,5 reizes, Latvijas iedzīvotājiem tiks nodrošināts ērts sūtījumu saņemšanas risinājums. Attīstot "DPD Pickup" punktu tīklu, prioritāte būs tirgus pozīciju nostiprināšana un paplašināšanās, izvietojot jaunus Pickup paku skapjus iedzīvotājiem ērti sasniedzamās vietās, piemēram, pie tirdzniecības centriem un citās publiskās vietās. Pakāpeniski plānots apgūt arī jaunus reģionu centrus, kuros līdz šim "DPD" nav ticis pārstāvēts un kur šobrīd sūtījuma piegādes tiek nodrošinātas galvenokārt ar "DPD" kurjera starpniecību.

Saskaņā ar "DPD" grupas veikto pētījumu Latvijas iedzīvotāji augstu novērtē automatizētu paku skapju lietošanas parocīgumu, norādot, ka tas ir ērtāks, lētāks un vienlaikus drošs sūtījuma piegādes risinājums. Bezkontakta sūtījumu piegādes nodrošināšana caur paku skapjiem īpaši aktuāla bija izsludinātās ārkārtas situācijas laikā, kad sūtījumu apjoms caur "DPD Pickup" punktu tīklu pieauga par vairāk nekā 150%, salīdzinot ar to pašu laika periodu pērn.

"Straujais pieprasījuma pieaugums sniedza apstiprinājumu tam, ka šis ir īstais laiks jau iepriekš plānotajai infrastruktūras paplašināšanai visā Baltijā. Pozitīvs signāls ir tas, ka pēc ārkārtas situācijas beigām sūtījumu pieprasījums caur Pickup paku skapjiem ir saglabājies salīdzinoši augsts un pārsniedz pagājušā gada apjomus. Tas liecina, ka iedzīvotāji joprojām aktīvi izmanto e-komercijas sniegtās priekšrocības un iegādājas preces interneta vidē. Līdz ar to ļoti svarīga ir piegādes kvalitāte, jo tikai pozitīva pieredze, iegādājoties un saņemot preci, mudinās klientu veikt nākamo pirkumu. Tāpēc ilgtermiņā mums ir jāiegulda infrastruktūras attīstībā un pakalpojumu pilnveidošanā, lai kopā ar sadarbības partneriem varētu iedzīvotājiem sniegt drošus augstākās kvalitātes pakalpojumus," skaidro Jānis Grants.

DPD grupa pētījums veikts 2019. gadā sadarbībā ar pētījumu kompāniju Kantar TNS, interneta aptaujā uzklausot vairāk nekā 800 respondentus Latvijā 18+ vecuma grupā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reaģējot uz izsludināto ārkārtas situāciju un domājot par klientu, darbinieku un tuvinieku drošību draudos inficēties ar COVID-19 vīrusu, 220.lv ir veicis izmaiņas pasūtījumu veikšanā un piegādē.

Uzņēmums uz laiku pārtrauc maksājumus skaidrā naudā, un, lai veicinātu bezkontakta pieeju, pasūtījumiem virs 20 eiro tiks nodrošinātas bezmaksas piegādes uz pašapkalpošanās punktiem.

"Lai arī ir Lietuvā ir izsludināta karantīna, savukārt Latvijā noteikti stingri karantīnas pasākumi visiem, kuri atgriežas no COVID-19 skartajām teritorijām vai nonākuši saskarsmē ar vīrusa nēsātāju, preču aprite un mūsu darbs neapstājas. Pārkārtojam savu darbu atbilstoši noteiktajiem saskarsmes ierobežojumiem, jo redzam, ka pasūtījumu skaits aug un pircējiem esam nepieciešami. Tieši tāpēc mūsu vissvarīgākais uzdevums ir nodrošināt drošu nepieciešamo preču piegādi, un esam veikuši visus iespējamos preventīvos pasākumus, lai nodrošinātu mūsu klientu, darbinieku un partneru drošību. Biroja darbinieki kādu laiku strādās attālināti no mājām, darbs noliktavas darbā tiek organizēts atsevišķās, bezkontakta maiņās. Savukārt klienti tiek mudināti izvēlēties priekšapmaksas apmaksas veidus un bezkontakta preču saņemšanu Omniva pakomātos vai DPD Pickup punktos," norāda "Pigu Grupas" izpilddirektors Daiņus Ļuļis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lielbritānijā testēs produktu piegādi atkārtoti izmantojamā iepakojumā

Lelde Petrāne, 15.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotājs "Tesco" Lielbritānijā ieviesīs jauninājumu, pircējiem tiešsaistē dodot iespēju iegādāsies produktus atkārtoti lietojamā iepakojumā, ziņo "BBC".

Mazumtirdzniecības gigants apvieno spēkus ar "Loop", kas sevi dēvē par "nulles atkritumu iepirkšanās platformu". Izmēģinājums aptver 150 preces, kuras tiks piegādātas atkārtoti izmantojamā iepakojumā, par kuru patērētāji veiks iemaksas.

Saskaņā ar vides organizācijas "Greenpeace" pausto pieaugošais pieprasījums pēc piegādēm uz mājām, kuru veicinājis Covid-19 uzliesmojums pasaulē, dod "reālu iespēju inovācijām atkārtoti lietojamā iepakojumā jomā".

Toms Szakijs, "Loop" vadītājs, informējis, ka šis būs pilotprojekts, bet piegādes aptvers plašu teritoriju, ieskaitot Ziemeļīriju.

Klienti pieteiksies pakalpojumam, noklikšķinot uz saites "Tesco" vietnē, un pēc tam varēs pasūtīt piegādi, kuru izpildīs kompānija "DPD".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taisnīgākie atalgojuma maksātāji Latvijā 2020.gadā organizāciju grupā virs 500 darbiniekiem ir informācijas tehnoloģiju uzņēmuma "Accenture" Latvijas filiāle, bet organizāciju grupā līdz 500 darbiniekiem - gaisa filtru ražotājs "Dinair Filton", liecina personāla atlases, attīstības un atalgojuma pētījumu kompānijas "Fontes" pētījums.

Organizāciju grupā virs 500 darbiniekiem otro vietu ieņem iepriekšējo divu gadu taisnīgākā atalgojuma maksātāja titula ieguvēja starptautiskā lidosta "Rīga". Tai seko VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs", "Swedbank" un VAS "Latvijas valsts meži".

Organizāciju grupa zem 500 darbiniekiem šajā pētījumā atsevišķi tiek aplūkota pirmo gadu. Otro un trešo vietu tajā dala Autotransporta direkcija un "DPD Latvia", kurām seko "Linedata Services" Latvijas filiāle un "MSC Shared Service Center Riga".

Darba devēji tika vērtēti vairākos posmos, skatot, vai tiek integrēts dzimuma līdztiesības princips - gan pēc atalgojuma, gan pārstāvniecības augstākajā vadības līmenī -, vai visiem darbiniekiem vienā amatā ir līdzīgs atalgojums, vai atalgojums uzņēmumā ir konkurētspējīgs darba tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma "GEGE" dibinātāji ir trīs jauni uzņēmēji, kas piesaistījuši investīcijas idejai un sola padarīt ērtāku jauno vecāku ikdienu, būtiski atslogojot autiņbiksīšu iegādi.

Uzņēmums "GEGE" piedāvā iespēju pasūtīt autiņbiksītes internetā un saņemt tās ar piegādi mājās. Autiņbiksītes kā produkts ir izstrādāts Latvijā, bet tiek ražotas Beļģijā un Čehijā.

Tās ir dermatoloģiski pārbaudītas un OEKO sertificētas - izmantoti materiāli bez smaržvielām, losjoniem un ķīmiskām vielām. "GEGE" primārie tirgi šobrīd ir Baltijas valstis un Skandināvija.

Kā biznesa portālam db.lv pastāstīja viens no zīmola "GEGE" dibinātājiem Kaspars Magrins, biznesa ideja radusies pirms apmēram diviem gadiem redzot, ka tirgū dominē divi lielie spēlētāji un ir maz kvalitatīvu alternatīvu. Zīmols atšķirsies ar to, ka autiņbiksītes pasūtīšanai ir pieejamas tikai e-komercijas platformā thegege.com, ar citādo produkta dizainu, kā arī tā plānos ietilpst pulcēt ap sevi vecākus, veidojot, piemēram, forumu un parakstīšanās servisu produkta saņemšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Luminor" banka uzsākusi jaunu atbalsta programmu, lai palīdzētu mazajiem un vidējiem uzņēmumiem attīstīt tirdzniecību internetā.

No šodienas, 20. aprīļa, uzņēmēji aicināti programmai pieteikties elektroniski, aizpildot anketu. No visiem pieteikumiem tiks izvēlēti trīs uzņēmumi, kuriem trīs nedēļu laikā "Luminor" kopā ar partneriem palīdzēs uzsākt veiksmīgu e-komercijas biznesu.

"Ārkārtas situācijas radītie pārvietošanās ierobežojumi ir mainījuši patērētāju paradumus, kā arī pārrakstījuši ierasto dienas kārtību uzņēmējiem, tāpēc šobrīd svarīgi ir atbalstīt vietējos, izvēloties to ražotās preces un pakalpojumus. Kopš marta vidus arī bankā uzņēmēju interese par e-komercijas iespējām strauji pieaug, taču redzam, ka ne visiem ir nepieciešamās prasmes vai finanšu līdzekļi, lai patstāvīgi uzsāktu savu preču, pakalpojumu pārdošanu interneta vidē," stāsta Kerli Gabrilovica, "Luminor" vadītāja Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Atbalstu e-komercijas attīstībai saņems RichBerry, Ķemeru dūņas un Visi Var

Lelde Petrāne, 14.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 100 uzņēmēji no visas Latvijas pieteikušies "Luminor" organizētajai e-komercijas atbalsta programmai, apliecinot apņemšanos uzsākt un attīstīt tirdzniecību internetā. No visiem pieteikumiem "Luminor" kopā ar projekta sadarbības partneriem izvēlējās trīs uzņēmumus, kuriem sniegs atbalstu, palīdzot izveidot e-komercijas biznesu.

"Visvairāk pieteikumu saņēmām no uzņēmumiem, kurus tiešā veidā skārusi Covid-19 ārkārtas situācija. Tie ir vietējie ražotāji, kuri savus produktus galvenokārt realizē mazos veikalos, kur šobrīd mazinājusies apmeklētāju plūsma, gadatirgos, izstādēs un citos publiskos pasākumos. Ja uzņēmējam nav sava e-veikala, tad pircējus sasniegt šī brīža apstākļos ir samērā grūti, tāpēc vēlamies atbalstīt vietējos uzņēmumus un palīdzēt uzsākt pārdošanu tiešsaistē. Pēc saņemto pieteikumu skaita redzam, ka esam trāpījuši desmitniekā, jo uzņēmēju interese par e-komercijas risinājumiem ir liela, ko apliecina vairāk nekā 100 saņemtie pieteikumi," stāsta Kerli Gabrilovica, "Luminor" vadītāja Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem zvanu centriem Latvijā "Transcom Worldwide Latvia", pielāgojoties ārkārtējās situācijas apstākļiem, pārstrukturizējis personālatlases procesus, pārnesot tos virtuālajā vidē, kā arī darbiniekiem nodrošina iespēju strādāt no mājām un izvērtē šādu praksi vismaz daļēji piekopt arī turpmāk.

Kopš krīzes sākuma pieprasījums pēc zvanu centra sniegtajiem pakalpojumiem pieaudzis par 28%, tādēļ uzņēmumā pārskatīti arī darbības procesi, lai pakalpojumus spētu nodrošināt paaugstinātas dinamikas apstākļos. Ņemot vērā, ka cilvēki sākuši vairāk zvanīt un aktīvāk uzdot jautājumus tiešsaistes čatos, uzņēmums meklē papildspēkus. Šobrīd "Transcom" ir 35 vakances un jo īpaši tiek meklēti skandināvu valodā runājoši darbinieki.

"Pielāgojoties apstākļiem, mēs domājām vēl progresīvāk un radām risinājumus, lai līdzšinējos pakalpojumus spētu nodrošināt vēl augstākas intensitātes apstākļos un #paliecmājās režīmā. Visas darbības, kas līdz šim tika nodrošinātas uz vietas birojā, šobrīd nodrošinām arī attālināti un virtuālajā vidē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada Ilgtspējas indeksa rezultāti liecina, ka vietējo uzņēmumu un organizāciju interese un izpratne par atbildības un ilgtspējas principiem pieaug. Šogad kopējais novērtējuma dalībnieku sniegums sasniedza 75,4%, kas ir teju par 30% vairāk nekā pirmajā novērtējumā 2010. gadā.

Ilgtspējas indeksa augstākajai jeb platīna kategorijai šogad kvalificējās 19 uzņēmumi. Divi no tiem šo vērtējumu saņēmuši pirmo reizi – "LDz Cargo" un "Rīgas Siltums" pievienojās organizācijām, kas platīna kategoriju ieguvušas jau iepriekšējos gados: "Augstsprieguma tīkls", "Balta", "Baltic International Bank", "Cēsu alus", "Coca-Cola HBC Latvia", "Latvenergo", "Latvijas Autoceļu uzturētājs", "Latvijas dzelzceļš", "Latvijas Loto", "Rimi Latvia", Rīgas tehniskā universitāte, "Sadales tīkls", "SEB banka", "Schwenk Latvija", Starptautiskā lidosta "Rīga", "Swedbank" un "Ventspils reiss".

"Korporatīvajā vidē ilgtspēja jau sen nav modes tendence. Tas ir organizāciju dzīvesveids, kam ir ļoti nozīmīga ietekme gan uz to izaugsmi, gan sabiedrību, gan arī valsts un pasaules attīstību kopumā. Tāpēc pozitīvi vērtējams ir fakts, ka Latvijā aizvien vairāk organizāciju sāk domāt par ilgtspējīgu un atbildīgu uzņēmējdarbības praksi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju degvielas tirgotājs "Virši" atklājis jaunu uzpildes staciju (DUS) Brocēnos, Liepnieku ielā. Līdz mēneša beigām vēl divas topošās stacijas Ķekavas un Babītes novados uzsāks klientu apkalpošanu.

DUS Brocēnos nodrošinās klientiem degvielas uzpildes, veikala un automazgātavas pakalpojumus. DUS izveidē uzņēmums investējis vairāk nekā 1 miljonu eiro.

"Esam atvēruši 63. uzņēmuma staciju un līdz mēneša beigām vēl divas topošās stacijas Ķekavas un Babītes novados uzsāks klientu apkalpošanu.

Brocēnu DUS strādās visu diennakti un nodrošinās klientus ar visu, kas nepieciešams ceļā – degvielu, atpūtas zonu, ēdienu un dzērieniem, auto apkopes preces un pakalpojumus," informē Jānis Vība, "Virši" izpilddirektors.

Tāpat kā citās "Virši" DUS, arī Brocēnu stacijā būs pieejama dažādu veidu degviela - 98 un 95E markas benzīns, dīzelis un autogāze (LPG), AdBlue šķidrums izplūdes gāzu attīrīšanai, izlejamais vējstiklu šķidrums, gaiss un ūdens automobiļa apkopei, kā arī automazgātava, DPD sūtījumu punkts un bezkontakta norēķini klientu ērtībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Etnogrāfiskā brīvdabas muzeja rīkotais ikgadējais gadatirgus šogad atzīmētu 50. jubilejas sezonu, taču pulcēšanās ierobežojumu dēļ gadatirgus norise tika pārcelta uz 2021. gadu. Lai nodrošinātu pircējiem no Latvijas un ārzemēm iespēju iegādāties vietējo amatnieku un mājražotāju preces un tirgotājiem pārdot jau saražoto, izveidots tirgošanās portāls egadatirgus.lv.

Šobrīd egadatirgus.lv reģistrējušies vairāk nekā 130 amatnieki un mājražotāji no visas Latvijas.

Produkti ir izvietoti vairākās kategorijās – keramika; koks un tāss, tekstils; rotaļlietas; metāls; rotas; āda; stikls un pārtika un dzērieni, no kurām pārstāvētākās šobrīd ir tekstils, rotas un koka izstrādājumi.

Visvairāk tirgotāju pieteikušies no Rīgas un apkārtnes (50 %), Vidzemes (17 %), Zemgales (12 %), Latgales (11 %) un Kurzemes (10 %).

"Atskārstot, ka šogad lielie amatnieku svētki nevar noritēt kā ierasts, vēlējāmies tomēr šo gadu Latvijas amatniecības vēsturē atzīmēt kā būtisku, jo rūpes par savējiem un nepieciešamība izcelt un lolot vietējos darinājumus ir tikai augusi. Arī šajā on-line Gadatirgū piedalīsies amatnieki un mājražotāji, kuri sevi ir pierādījuši. Esam ļoti priecīgi par amatnieku un mājražotāju atsaucību un interesi pircējus sastapt arī virtuāli. Pateicoties viņiem, Latvijas amatniecība un mājražošanas tradīcijas tiek uzturētas dzīvas, jo tikai tā varam saglabāt šo nozīmīgo kultūras mantojumu. Mēs atšķirībā no daudzām tautām varam būt lepni, ka mums patiešām ir izdevies saglabāt to, kas daudziem jau zudis," stāsta Kristīne Kūla, Brīvdabas muzeja direktora vietniece.

Komentāri

Pievienot komentāru