Dzelzceļa elektrifikācija sāksies pēc pāris gadiem 

Latvijas dzelzceļa elektrifikācija varētu sākties 2015.gadā, taču patlaban vēl nav skaidrības, vai vispirms modernizēs esošās līnijas un pēc tam jaunos posmus, vai finanšu līdzekļi pietiks un abus darbus varēs veikt vienlaicīgi, norāda VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) projektu vadības daļas vadītāja Aija Poča.

Nozare.lv, 12.10.2012

Foto: LETA

Viņa arī norāda, ka, lai gan Eiropas Komisija piešķīrusi 50% no finansējuma skiču projekta izstrādei, nauda vēl nav saņemta.

«Patlaban ir jānoslēdz līgums ar TEN-T aģentūru par naudas lietošanu. Esam tikušies Briselē, ir bijuši precizējumi attiecīgajos dokumentos. Prognozēts, ka šo līgumu varētu parakstīt oktobrī. Patlaban esam aizsūtījuši pēdējo precizēto redakciju,» skaidro amatpersona. Kopējais skiču projekta finansējums ir 2,838 miljoni eiro (1,96 miljonus latu).

Tagad LDz paralēli strādājot pie konkursa nolikuma un darba uzdevuma, kas saistīts ar konkursu par skiču projekta izstrādi Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijai. Par gaidāmo skiču projekta konkursu uzņēmēji interesējoties nepārtraukti.

«Interese parādījās pēc tam, kad atklātībā nonāca Eiropas Komisijas preses informācija par to, ka nauda tiks piešķirta. Dažādas kompānijas ir interesējušās un izteikušas vēlmi piedalīties. Patlaban gan neko konkrētu kompānijām nevaram pateikt, jo konkurss būs atklāts, un visi vienlaikus varēs iepazīties ar nolikumu,» skaidro Poča.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

Viņa prognozē, ka kompāniju, kuras varētu piedalīties konkursā, varētu būt daudz – visu Eiropas Savienības valstu attiecīgās nozares kompānijas, kā arī Krievijas un Baltkrievijas uzņēmumi. Cits jautājums esot, cik reāli pieteiksies. «Jo vairāk, jo labāk, jo tad varētu būt labāks piedāvājums par lētāku cenu,» uzsver Poča.

Ja nebūs nekādu kavējumu, provizoriski konkurss varētu tikt izsludināts līdz gada beigām.

Vienlaikus LDz esot vienojies ar Satiksmes ministriju (SM) ministriju, ka dzelzceļa elektrifikācija ir viens no prioritārajiem projektiem un tas tiks realizēts no nākamā perioda Eiropas Savienības finansējuma 2014.–2020.gada finanšu instrumentiem. «Domāju, ka reāli elektrifikācijas process nevarētu sākties ātrāk kā 2015.gadā. Skiču projekts parādīs tehniskos risinājumus un tad arī lemsim, vai viss projekts tiks realizēts vai pa etapiem un kāda būs finanšu situācija un situācija pārvadājumu tirgū,» skaidro Poča.

Kā ziņots, premjers Valdis Dombrovskis (V) norādījis, ka pēc sarunu izgāšanās par jauno vilcienu iepirkumu iespējami divi rīcības varianti - vai nu izsludināt jaunu konkursu vilcienu iegādei, vai arī šim nolūkam paredzētie Kohēzijas fonda līdzekļi jāpārdala citiem dzelzceļa infrastruktūras projektiem, piemēram, dzelzceļa elektrifikācijai.

Kopējās dzelzceļa elektrifikācijas projekta izmaksas tiek lēstas 549 miljonu eiro (377 miljonu latu) apmērā, un tas paredz elektrificēt esošās līnijas un līnijas līdz Daugavpilij, Rēzeknei un Ventspilij, taču nepietiekamās kravas plūsmas dēļ ne līdz Liepājai.

Izvēlētais projekts par 377 miljoniem latu paredz modernizēt esošās elektrolīnijas un elektrificēt jaunos posmus no Daugavpils un Rēzeknes līdz Krustpilij, kā arī posmu no Krustpils līdz Jelgavai un no Jelgavas līdz Ventspilij.

Tevi varētu interesēt

Dzelzceļu būves uzņēmumam SIA LDz infrastruktūra valdei trešdien pievienojies Ents Putniņš...

Latvijas Dzelzceļš (LDz) netiks aicināts pievienoties starptautiska loģistikas uzņēmuma...

Jauno pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss ir izgāzies un sekas tam būs tādas,...

Šobrīd apturēta dzelzceļa biļešu pārdošana starptautiskajos maršrutos...

Turpmāko trīs gadu laikā Latvijas Dzelzceļš (LDz) kopīgi ar sadarbības partneriem Latvijā...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Uzņēmums Rīgas karte gatavs ieviest e-talonu vilcienos, un neizslēdz tiesāšanos, ja Pasažieru...

11. oktobrī prāmju operators Stena Line oficiāli pārņēmis piecas Scandlines prāmju līnijas...

Jaunā centrālā kontrolpunkta un operatīvā vadības centra izveide ir daļa no aptuveni...

2012. gada deviņos mēnešos Liepājas osta sasniedza līdz šim lielāko kravu apgrozījumu...

Fotoradaru ieviešanas projekta privātais partneris V-Traffic ( pirms nosaukuma maiņas –...

Deviņos mēnešos Rīgā pārkrauti 27,39 miljoni tonnu, kamēr pērn šajā laika posmā...

Kurzemes Biznesa inkubatora (KBI) telpās reģistrēta SIA Avio Baltica, kuras norādītais darbības...

Pēdējo 12 mēnešu laikā Viļņas lidosta apkalpojusi lielāko pasažieru skaitu – 2,093...

A/s Pasažieru vilciens (PV) iesaistījies Gaujas Nacionālā parka (Gaujas NP) tūrisma klastera...