Dzelzceļa tarifu dēļ Latvija zaudē kravas 

Viens no iemesliem, kādēļ Latvijas tranzīta nozarē – gan dzelzceļā, gan ostās kopumā – tiek piedzīvots ievērojams kravu kritums, ir nepievilcīgie dzelzceļa tarifi, norāda nozares spēlētāji un viņu pārstāvji.

Egons Mudulis, 2016. gada 30. marts plkst. 11:25

Foto: no DB arhīva

Tādēļ risinājums ievērojamam kravu apgrozījuma samazinājumam Latvijas ostās un jo īpaši Ventspilī būtu tūlītēja dzelzceļa tarifu politikas maiņa, norāda biedrības Baltijas asociācija ‒ transports un loģistika (BATL) prezidente Inga Antāne, kas pārstāv vairākus Ventspils brīvostā strādājošus uzņēmumus. Stivodori šobrīd jau samazinājuši savu pakalpojumu cenu teju līdz pašizmaksai, taču dzelzceļa tarifus, kur būtisku lomu spēlē maksa par publiskās dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, ostu komersanti ietekmēt faktiski nespēj.

Dzelzceļa tarifus kā problēmu mūsu valsts tranzīta koridora konkurētspējai uzlūko ne tikai Ventspilī. Baltijas valstis ir stratēģiski svarīgi transporta‒loģistikas mezgli Ziemeļeiropā, un to rīcībā esošie jūras ostu termināli ir konkurētspējīgi un tajos var apkalpot visdažādākās kravas, tostarp minerālmēslus, norāda minerālmēslu pārkraušanas kompānijas SIA Riga Fertilizer terminal valdes priekšsēdētājs Arturs Skadats. Pēdējos gados ekspluatācijā nodoti jauni termināļi, un Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Krievijas starpā pieaug konkurence par kravu plūsmu. Šodien kravu nosūtītāji var izvēlēties, caur kurām ostām nosūtīt savu produkciju, bet savu izvēli viņi arvien biežāk izdara ne par labu Latvijai. It īpaši tas attiecas uz Krievijas ostām, kuras ir ieguvušas papildu priekšrocības rubļa devalvācijas dēļ, kā arī pateicoties zemākiem dzelzceļa tarifiem mazāku attālumu dēļ. Diemžēl Latvija salīdzinoši augstāku dzelzceļa tarifu dēļ neapšaubāmi jau tagad zaudē kravas, kuru apkalpošana ienestu miljoniem eiro, un šī negatīvā tendence turpinās. Lai palielinātu Latvijas tranzīta nozares starptautisko konkurētspēju, nepieciešams pēc iespējas ātrāk izstrādāt jaunu dzelzceļa tarifu politiku, kas padarītu tranzītu caur Latviju pievilcīgāku kravas nosūtītāju acīs, uzsver A. Skadats.

Rakstu par to, kad īsti gaidāmas kādas izmaiņas dzelzceļa tarifu jomā, lasiet šodienas avīzē Dienas Bizness.

 

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2016. gada 11. marts plkst. 15:12

Latvijas palamentārieši, atbalstot Ostu regulas tālāku virzību Eiropas Parlamentā, balsojuši...

2015. gada 09. septembris plkst. 13:21

Lai palielinātu konkurētspēju, ir jāsāk diskusija par dzelzceļa tarifu samazināšanu, šodien...

2013. gada 20. novembris plkst. 7:58

Diskusija par ostu maksām Latvijā no malas izskatās smieklīga un konkurenti kaimiņvalstīs...

2013. gada 19. novembris plkst. 12:55

Jaunākā pētījuma dati liecina, ka Igaunijas loģistikas nozare pēdējo desmit gadu laikā...

2013. gada 14. novembris plkst. 15:58

Šā gada pirmajos desmit mēnešos Rīgas ostas kravu apjoms veidoja 29,5 tūkstošus...

Nepalaid garām

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

Rosīgu, komunikablu un smaidīgu – tādu pašmāju zīmolu veikala M50 īpašnieci Elīnu...

Anda Šmitmane ēdināšanas biznesā Tukumā darbojas jau 20 gadus. Viņa atzīst, ka...

Mazumtirdzniecības tīkls Rimi pirmdien prezentēja pirmo veikalu Latvijā ar pašapkalpošanās skeneriem....

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

No šīs sadaļas
2016. gada 29. marts plkst. 15:28

Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic reisi no starptautiskās lidostas Rīga uz un no...

2016. gada 29. marts plkst. 12:18

«Varu apliecināt, ka tiek atvērta jauna lapaspuse nacionālās aviokompānijas airBaltic attīstībā,...

2016. gada 29. marts plkst. 9:37

Pasažieru pārvadātāji neziņā par nākotnē gaidāmajiem konkursiem; Autotransporta direkcija...

2016. gada 25. marts plkst. 15:32

Šī gada pirmajos divos mēnešos, salīdzinot ar 2015.gada analogu laika periodu, kravu...

2016. gada 24. marts plkst. 13:38

«Transporta nozare Latvijas tautsaimniecībā spēlē ļoti lielu lomu, tāpēc augstu tiek vērtēta...

2016. gada 24. marts plkst. 9:54

Rīgas satiksme, ieviešot stundas biļeti, nav rēķinājusi, kādu ietekmi tas varētu radīt,...

2016. gada 23. marts plkst. 16:44

Lieldienu brīvdienās, laika posmā no 25.marta līdz 29.martam, gaidāmas izmaiņas vairāk nekā...

2016. gada 23. marts plkst. 10:42

Latvijas aviokompānija airBaltic ir pirmā aviokompānija, kas uzsāks pārvadājumus ar Bombardier...

2016. gada 22. marts plkst. 15:27

Ieviešot stundas biļetes un diferencējot tās cenu rīdziniekiem un ārpus galvaspilsētas dzīvojošajiem,...

2016. gada 22. marts plkst. 14:49

Šodien ārkārtas apstākļu dēļ tika slēgta Briseles Zaventemas lidosta. Latvijas aviokompānija...