Reti kad situācija aviācijas industrijā bijusi smagāka. Cenas ir zemas, izdevumi un it īpaši degvielas cenas ir augstas. Tradicionālās aviokompānijas šogad paredz kopējos zaudējumus aptuveni 1,4 miljardu eiro apjomā. Kāpēc? Tas ir tāpēc, ka neskatoties uz industriālās ražošanas samazinājumu Eiropā, energonesēju izmaksas nesamazinās un naftas cena joprojām ir virs simts ASV dolāriem par barelu.
Visā Eiropā ir ekonomiskas problēmas, atsevišķās valstīs jau pastāv recesija. Spānijā viena ceturtdaļa gados jauno speciālistu ir bez darba. Daudzviet eiro zonas valstis apsver tālākus taupības pasākumus. Šķiet, ka Eiropas tautsaimniecība piedzīvo atkārtotu pagrimumu. Pēc īsa atkopšanās laika atkal samazinās ražošana, jo samazinās pieprasījums.
Papildus ekonomiskām nedienām Eiropai ir jārisina arī politiski jautājumi. Nav viegli ātri radīt pārnacionālu finanšu institūciju un dot tai nepieciešamo autoritāti, lai stabilizētu eirozonas finanses. Patiesībā politiskie saspīlējumi Eiropā šķiet tikai un vienīgi pieaugam.
Tas nenozīmē neko labu aviācijas sektoram, kas tomēr ir ļoti būtisks ekonomikas spēlētājs un kopproduktam nodrošina 359 miljardus eiro. Ja aviācijas nozare būtu Eiropas valsts, tad IKP ziņā tā būtu desmitā lielākā Eiropas Savienības dalībvalsts. Taču aviācija ir arī svarīga visās tajās nozarēs, kas atkarīgas no mobilitātes, piemēram, tirdzniecībā un tūrismā. Eiropa ir pasaules lielākais ekonomiskais spēks, bet konkurētspējas saglabāšanai tai būs nepieciešama ļoti konkurētspējīga aviācijas industrija.