Jaunākais izdevums

Eiropas Komisija (EK) trešdien ASV interneta gigantam «Google» piemērojusi 1,49 miljardu eiro naudassodu par negodīgas konkurences praksi tiešsaistes reklāmu jomā.

Šī ir jau trešā reize, kad EK noteikusi naudassodu «Google».

Komisija konstatējusi, ka «Google» un mātesuzņēmums «Alphabet» pārkāpuši Eiropas Savienības (ES) konkurences noteikumus, nosakot ierobežojušas normas līgumos ar mājaslapām, kurās izmantots reklāmas pakalpojums «AdSense», tādējādi liedzot «Google» konkurentiem šajās interneta vietnēs izvietot savas reklāmas.

«AdSense» ir vecāks «Google» produkts, kas ļauj tādiem tīmekļa publicētājiem kā blogeriem savās mājaslapās izvietot teksta reklāmas, šo reklāmu saturu balstot uz meklēšanu funkciju rezultātiem.

ASV informācijas tehnoloģiju uzņēmums «Microsoft» sūdzību EK par šo pakalpojumu iesniedza 2009.gadā, un komisija oficiālu izmeklēšanu sāka 2016.gadā.

Kā ziņots, 2018.gada jūlijā EK piemēroja «Google» 4,34 miljardu eiro naudassodu par ES pretmonopola noteikumu pārkāpšanu, kopš 2011.gada attiecinot nelikumīgus ierobežojumus uz «Android» ierīču ražotājiem un mobilo tīklu operatoriem nolūkā nostiprināt dominējošo stāvokli attiecībā uz vispārējo meklēšanu internetā.

2017.gada jūnijā EK noteica «Google» 2,42 miljardu eiro naudassodu par meklētājprogrammas dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu, dodot «Google» cenu salīdzināšanas pakalpojumam nelikumīgu priekšrocību.

«Google» abos gadījumos lēmumus apstrīdējis ES Tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā programma Google Developers Launchpad sāk sadarbību ar jaunuzņēmumu akseleratoru Startup Wise Guys kā vienīgo partneri Baltijā; Eiropā tam ir vēl trīs partneri

Jaunā sadarbība ar Google palīdzēs programmas dalībniekiem piekļūt augstas klases mentoriem un arī Google Firebase un Google Cloud pakalpojumiem, stāsta Startup Wise Guys mārketinga direktore Zane Bojāre. Līdz šim Startup Wise Guys akselerācijas programmās Baltijā ir piedalījušies 145 uzņēmumi, tostarp 14 no Latvijas, piemēram, Anatomy Next, CastPrint, Zeew, Lahdes, Orocon, Motivio, Vartus.eu, CEnOS.

Fragments no intervijas, kas publicēta 6. jūnija laikrakstā Dienas Bizness:

Kā radusies šāda sadarbība?

Savā ziņā šī sadarbība ir attīstījusies un izaugusi no ilgtermiņa sadarbības. Google speciālisti jau ilgstoši ir bijuši Startup Wise Guys programmu mentori. Kompānija novērtē mūsu ilgtermiņa darbu un to, ka strādājam visā Baltijā. Reģionā ir vēl citi akseleratori, kas darbojas aptuveni tikpat ilgi, piemēram, BuildIt, bet tas nestrādā visā Baltijā. Google Eiropā sadarbojas tikai ar četriem akseleratoriem šajā programmā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānijas «Google» sociālo mediju platforma «Google+» tiks slēgta 2.aprīlī un pakāpeniski tiks sākta kontu satura dzēšana, teikts «Google+» lietotājiem izsūtītajā paziņojumā.

«Google» izveidoja «Google+» kā potenciālu konkurentu sociālajam tīklam «Facebook», bet šī sociālo mediju platforma piesaistīja maz lietotāju.

«Google» jau pagājušā gada oktobrī paziņoja par plāniem slēgt «Google+», jo šīs platformas kļūme bija padarījusi neaizsargātus personīgos datus līdz 500 000 lietotāju kontos. Sākotnēji bija plānots platformu slēgt līdz 2019.gada gada augustam, bet pēc jaunas privātuma kļūmes konstatēšanas tika nolemts slēgšanas procesu paātrināt.

«Google+» lietotājiem izsūtītajā paziņojumā teikts, ka tiks dzēsts viss kontu saturs, tostarp fotogrāfijas un video, taču dzēšanas process var ilgt vairākus mēnešus, tādēļ kādu laiku daļa satura platformā vēl būs redzama.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Google divos gados atlaidusi 48 darbiniekus, kas apsūdzēti seksuālā uzmācībā

LETA/AFP, 26.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānija «Google» ceturtdien paziņoja, ka pēdējos divos gados ir atlaidusi 48 darbiniekus, kas apsūdzēti seksuālā uzmācībā, tai skaitā 13 augsta ranga administratorus.

«Google» vadītājs Sundars Pičajs nāca klajā ar šo paziņojumu, atbildot uz laikraksta «New York Times» ziņu, ka viens no šādi apsūdzētiem «Google» augsta ranga darbiniekiem – operētājsistēmas «Android» radītājs Endijs Rubins – saņēmis aiziešanas kompensāciju 90 miljonu ASV dolāru apmērā, un ka «Google» esot noklusējusi citas tās darbiniekiem izteiktas apsūdzības seksuālā uzmācībā.

Kad ziņu aģentūra AFP un citi mediji jautāja kompānijai par tās reakciju, «Google» publiskoja Pičaja nosūtītu e-pasta vēstuli darbiniekiem, kurā paziņots, ka pēdējo divu gadu laikā seksuālas uzmācības dēļ ir izbeigtas darba attiecības ar 48 cilvēkiem, tai skaitā 13 augsta ranga menedžeriem, un ka neviens neesot saņēmis «aiziešanas paketi».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānija «Google» pirmdien paziņoja, ka tā paātrina savas sociālo mediju platformas «Google+» slēgšanu pēc jaunas privātuma kļūmes konstatēšanas.

«Google» oktobra sākumā bija paziņojusi par plāniem slēgt «Google+» līdz nākamā gada augustam, jo šīs platformas kļūme bija padarījusi neaizsargātus personīgos datus līdz 500 000 lietotāju kontos.

«Google» vairāk nekā sešus mēnešus tīši vilcinājās pavēstīt par šo kļūmi, jo bažījās, ka tā piesaistītu ASV regulatoru uzmanību un kaitētu uzņēmuma reputācijai.

Jauna privātuma kļūme, kas novembrī netīši atklāja 52,5 miljonu «Google+» lietotāju vārdus, e-pasta adreses, vecumu un citu personīgu informāciju, ir pārliecinājusi «Google» slēgt šo platformu četrus mēnešus ātrāk – līdz nākamā gada aprīlim.

«Google» pirmdien paziņoja par jauno slēgšanas termiņu un jauno privātuma kļūmi savā blogā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Veiksmīgas reklāmas pamati – iespējas, ko sniedz Google Marketing Platform

Google Marketing Platform, 16.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad, jau 23. maijā, pirmo reizi Baltijā norisināsies starptautiska konference Google Marketing Platform - Jaunas iespējas biznesam.

Kas ir Google Marketing Platform un kā tā ietekmē biznesu?

Google Marketinga Platform (GMP) ir reklāmu un analītikas platforma, kas apvieno un vienkāršo mārketinga kampaņu vešanu un mijiedarbību, platformai apvienojot Google DubleClik un Google Analytics 360 Suite. Šo produktu apvienošana notika ar mērķi palīdzēt reklāmdevējiem plānot, analizēt un optimizēt digitālā mārketinga procesus. GMP palīdz reklāmdevējiem un mārketinga speciālistiem veidot atbilstošāku, saistošāku un efektīvāku saturu, nepārkāpjot privātuma politiku un ļaujot kontrolēt personas datu izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei P40 Pro" sarūpējis vēl labāku kameru, bet tālruņa panākumi tirgū būs atkarīgi no lietotņu veikala piepildīšanas tempa.

Sazvērestību teoriju cienītājiem būtu, kur izvērsties, šķetinot Ķīnas lielākā viedtelefonu ražotāja "Huawei" pēdējā gada likteņa pavērsienus. Pēc ASV sankciju ietekmē klusi prezentētā "Mate 30 Pro" modeļa ķīnieši plānoja atgūt sabiedrības interesi ar vērienīgu "P40" sērijas pieteikšanu marta nogalē Parīzē, taču šo ieceri «nopļāva» koronavīrusa izsauktie pārvietošanās un pulcēšanās ierobežojumi. Taisnības labad jāsaka, ka līdzīgi cieta ikviens ražotājs, kura plānos bija prezentācijas pasākumi kopš Mobilās pasaules kongresa Barselonā.

Zīmola cienītājiem labākā ziņa ir tāda, ka "P40" sērija, atšķirībā no "Mate 30", ir sasniegusi arī Latviju un nopērkami veseli trīs modeļi – "P40 Lite", "P40" un "P40 Pro".

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

FOTO: Google darbinieki uz stundu pārtrauc darbu, protestējot pret seksuālu uzmācību

LETA--DPA, 02.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju milža «Google» darbinieki visā pasaulē ceturtdien uz vienu stundu pārtrauca darbu, pieprasot uzņēmumam mainīt attieksmi pret seksuālu uzmācību darbavietā.

Stundu ilgie darba pārtraukumi sākās «Google» birojos Tokijā un Singapūrā, bet dienas gaitā notika arī citur pasaulē, sasniedzot uzņēmuma Eiropas Savienības (ES) birojus, kuriem sekoja Ņujorka un «Google» galvenais birojs Kalifornijas štata Mauntinvjū pilsētā. Protesta akcija sākās plkst.11.00 katrā no attiecīgajām laika zonām.

Sociālo mediju lietotāji dalījās ar fotogrāfijām, kurās bija redzami pūļi pie «Google» birojiem Dublinā, Cīrihē, Londonā, Ņujorkā, Mauntinvjū un citur.

Darbinieki ir pieprasījuši pārmaiņas uzņēmuma praksē, kā tas izmeklē apsūdzības seksuālā uzmācībā, tai skaitā izbeigt piespiedu arbitrāžu, kas neļauj sūdzētājiem vērsties ar savām sūdzībām tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google slēdz sociālo mediju platformu, kuras kļūme atklājusi personīgos datus

LETA, 09.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānija «Google» pirmdien paziņoja, ka tā slēdz sociālo mediju platformu «Google+», kuras kļūme padarījusi neaizsargātus personīgos datus līdz 500 000 lietotāju kontos.

«Google» blogā paziņoja, ka šī kļūme tika konstatēta martā iekšējas pārbaudes laikā un tika novērsta. Iekšējā pārbaudē arī netika atrasti nekādi pierādījumi, ka personīgie dati būtu nepiemēroti izmantoti vai ka kāds programmatūras izstrādātājs ārpus šī uzņēmuma būtu zinājis par šo kļūmi.

Vienā no rīkiem atrastā kļūme padarīja «Google+» lietotāju datus pieejamus trešās puses programmatūras izstrādātājiem caur 438 aplikācijām (lietotnēm).

Tas nozīmē, ka no 2015.gada līdz 2018.gada martam šiem programmatūras izstrādātājiem bija pieejami privāto «Google+» profilu dati.

Šajos datos bija lietotāju vārdi, elektroniskā pasta adreses, nodarbošanās, dzimums un vecums, bet tajos nebija viņu paziņojumi, «Google» kontu dati un tālruņu numuri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar 440 tūkstošu ASV dolāru grantu filantropiskā "Google" nodaļa "Google.org" atbalstīs "Riga TechGirls" Latvijā un "Women Go Tech" Lietuvā.

Šīs sadarbības ietvaros vismaz 500 sievietēm Latvijā nodrošinās bezmaksas digitālas apmācības un iecerēts, ka "Google.org" atbalstītajās programmās piedalīsies vairāk nekā 2300 sievietes Latvijā un Lietuvā.

Abas programmas ir paredzētas meitenēm un sievietēm, kuras vēlas mainīt savu karjeru un pievērsties tehnoloģiju nozarei, atrodot jaunas darba iespējas Latvijā un Lietuvā. Šīs iniciatīvas mērķis ir arī pastiprināt ekonomiku, palielināt informāciju tehnoloģiju (IT) nozares potenciālo darbaspēku, uzlabot sieviešu iekļaušanos šajā nozarē un sniegt atbalstu Covid-19 izraisītās krīzes pārvarēšanai.

""Google.org" ir apņēmusies atbalstīt mazākas kopienas un sniegt iespējas ikvienam. Dati liecina, ka pandēmijas laikā sievietes darba tirgū visā Eiropā ir vairāk ietekmētas nekā vīrieši, un joprojām paliek neaizsargātas pret turpmākajām izmaiņām. Tāpēc mēs palīdzam "Riga TechGirls" Latvijā, lai sniegtu palīdzību, mentoringu un plašākus kontaktus, kas palīdzēs vairāk sievietēm iegūt darbu tehnoloģiju nozarē un, cerams, iedrošinās jauno sieviešu tehnoloģiju līderu paaudzi," teic Liza Belezorova, "Google.org" programmas vadītāja Eiropā, Austrumu valstīs un Āfrikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tehnoloģiju uzņēmuma «Google» lēmums saraut saites ar Ķīnas elektroierīču ražotāju «Huawei», varētu skart Latvijas iedzīvotājus, ja abas puses nespēs vienoties, taču šādā gadījumā tas attieksies uz nākotnes iekārtām, bet ne tām, kas jau ir pieejamas tirgū, atzina mobilo sakaru operatoru pārstāvji.

«Tele2» pārstāvis Oskars Fīrmanis sacīja, ka «Google» un «Huawei» nesaskaņas nav ikdienišķa situācija, taču «Google» lēmums, ierobežot operētājsistēmu «Android», attiecas tikai uz nākotnes iekārtām, bet ne tām, kas jau ir saražotas un pieejamas tirgū. Tādēļ tiem klientiem, kuri pašlaik izmanto «Huawei» telefonus, nav pamata satraukties. «Mēs uzturam regulārus kontaktus ar Huawei pārstāvjiem un esam gatavi reaģēt, ja tas skars mūsu klientus,» viņš teica.

Fīrmanis piebilda, ka abu kompāniju nesaskaņas var skart Latvijas iedzīvotājus, ja netiks panākta vienošanās starp «Huawei» un ASV, un paliks spēkā visi tie ierobežojumi, kas ir publiski izskanējuši. Proti, tas var atsaukties uz jauno «Huawei» viedtelefonu modeļu pieejamību Latvijā. Patlaban gan izdarīt kaut kādus konkrētus secinājumus būtu pāragri, jo situācija faktiski mainās pa dienām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google ar izmaiņām algoritmā centīsies izcelt oriģinālās ziņas

LETA--AFP, 13.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV datortehnoloģiju kompānija «Google» paziņojusi par izmaiņām algoritmā, kas ļaus tās tiešsaistes meklētājā izcelt oriģinālos ziņu materiālus.

Pasaulē visbiežāk izmantotais tiešsaistes meklētājs izpelnījies plašu kritiku no mediju organizācijām galvenokārt «Google» izstrādāto algoritmu dēļ, jo nereti laikraksti par tiešsaistes satura plūsmas un nozares kopējo kritumu vaino tieši «Google» algoritmu izvēli.

«Google» viceprezidents ziņu jomā Ričards Gingrass skaidroja, ka pēc algoritmos veiktajām izmaiņām īpaši tiks izcelti ziņu materiāli, kas ir īpaši nozīmīgi un kuru izveidē ir nepieciešama pieredze pētnieciskajā žurnālistikā.

Apskatnieki augstāko iespējamo reitingu sniegs rakstiem, kuros vērojama «oriģināla, padziļināta un pētnieciskā žurnālistika», Gingrass informēja savā blogā.

Šie apmēram 10 000 apskatnieku, kuru sniegtā atgriezeniskā saite veido «Google» algoritmu, arī noteiks izdevēja vispārējo reputāciju oriģinālā satura veidošanā, tādējādi izceļot, piemēram, Pulicera prēmijas saņēmušus medijus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas patērētāju tiesību organizācijas otrdien kritizēja tehnoloģiju milzi «Google» par privāto datu aizsardzības noteikumu pārkāpšanu, pārmetot, ka pastāvīgi tiek sekots līdzi viedtālruņu lietotāju atrašanās vietai.

«Google» vāc atrašanās vietas datus par cilvēkiem, kas savos viedtālruņos izmanto «Google» pakalpojumus un kontus, kā arī tādas funkcijas kā «atrašanās vietas vēsture» un «tīmekļa un lietotņu aktivitāte», norāda Briselē bāzētā Eiropas patērētāju aizstāvju grupu jumtorganizācija - Eiropas Patērētāju organizācija.

Tādējādi tiek pārkāpta ES vispārīgā datu regula (GDPR), kas spēkā stājās maijā, skaidro organizācijas, piebilstot, ka plāno iesniegt sūdzības nacionālajās datu aizsardzības pārvaldēs.

Informācija tiek izmantota tādiem pakalpojumiem kā mērķorientētās reklāmas.

Atrašanās vietas dati var būt sensitīvi, jo tie var atklāt privātu informāciju gan par reliģiskajiem uzskatiem un veselības stāvokli, gan seksuālo orientāciju, norāda organizācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Google dibinātāji Lerijs Peidžs un Sergejs Brins: laiks uzņemties lepno vecāku lomu

Lelde Petrāne, 04.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Google" dibinātāji Lerijs Peidžs un Sergejs Brins paziņojuši, ka atkāpjas no galvenajām pozīcijām tiešsaistes giganta mātesuzņēmumā, ziņo BBC.

Viņi pametīs savus "Alphabet" vadītāja un prezidenta amatus, bet paliks valdē. "Google" vadītājs Sundars Pičai kļūs arī par "Alphabet" vadītāju.

"Alphabet" tika izveidota 2015. gadā kā daļa no "Google" korporatīvās pārstrukturēšanas. Jāatgādina, ka L. Peidžs un S. Brins "Google" izveidoja 1998. gadā Kalifornijas garāžā.

Veidojot mātes uzņēmumu, tika paredzēts, ka tas padarīs tehnoloģiju giganta darbības "tīrākas un saprotamākas", tam paplašinoties no interneta meklēšanas uz citām jomām, piemēram, pašbraucošajām automašīnām.

L. Peidžs un S. Brins no "Google" pārgāja uz "Alphabet", sakot, ka koncentrēsies uz jaunu iniciatīvu uzsākšanu.

Taču tagad L. Peidžs un S. Brins, kuriem abiem ir 46 gadi, pavēstījuši, ka atkāpjas no ikdienas vadības. Viņi arī turpmāk aktīvi iesaistīsies kā valdes locekļi, akcionāri un līdzdibinātāji, bet šis esot īstais laiks vadības struktūras vienkāršošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas, izmantojot Google Maps, starp pārvietošanās iespējām Latvijā tiks rādīta arī iespēja nokļūt galamērķī ar Taxify.

«Kad cilvēki vēlas nokļūt galamērķī, un izmanto Google Maps pakalpojumu, viņiem ir svarīgi atrast piemērotāko un ērtāko veidu konkrētajam gadījumam. Reizēm vieglāk ir doties ar kājām, citreiz izmantot sabiedrisko transportu, dažreiz saprātīgākais ir izmantot taksometru vai kopbraukšanas pakalpojumus,» komentē Kārlis Ķezberis, Taxify reģionālais vadītājs Latvijā.

Meklējot labāko veidu, kā nokļūt galamērķī lietotnē Google Maps, turpmāk viena no piedāvātajām iespējām būs kopbraukšanas platformas, to skaitā arī Taxify. Izvēloties kopbraukšanu, Google Maps uzreiz norādīs arī aptuveno brauciena ilgumu un cenu.

Izvēloties iespēju doties ceļā ar Taxify, lietotājs varēs atvērt Taxify lietotni uzreiz no Google Maps, ar jau ievadītu sākuma atrašanās punktu un galamērķi. Lai izmantotu pakalpojumu, lietotājam ir jābūt instalētai Taxify lietotnei savā tālrunī. To var atrast App Store vai Google Play.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

Google sāk saraut saites ar Huawei, atņemot Android licenci

LETA--AFP; Reuters, 20.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tehnoloģiju uzņēmums «Google», kura operētājsistēma «Android» darbojas lielākajā daļā pasaules viedtālruņu, svētdien paziņoja, ka sāk saraut saites ar Ķīnas kompāniju «Huawei», ko Vašingtona uzskata par draudu nacionālajai drošībai.

Turpinoties tirdzniecības karam ar Pekinu, ASV prezidents Donalds Tramps aizliedzis iesaistīties ASV uzņēmumiem tirdzniecības darījumos telekomunikāciju jomā ar ārvalstu uzņēmumiem, kas atbilstoši Vašingtonas vērtējumam rada draudus Savienoto Valstu nacionālajai drošībai. Kā vēsta Reuters, sekojot ASV prezidenta Donalda Trampa rīkojumam, Google atņēmusi Android licenci Huawei.

Šie soļi ir vērsti pret Ķīnas telekomunikāciju uzņēmumu «Huawei», kuru ASV Tirdzniecības ministrija iekļāvusi to kompāniju vidū, ar kuriem ASV uzņēmumi var veikt tirdzniecību vienīgi tad, kad ir saņemta «zaļā gaisma» no varasiestādēm. Aizliegums attiecas arī uz tehnoloģiju nodošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju uzņēmums «Google» paziņojis, ka tā pakalpojumi arī turpmāk būs pieejami esošajās «Huawei» ierīcēs, lai gan ASV valdība ir noteikusi ierobežojumus tehnoloģiju kompānijām, kas sadarbojas ar šo Ķīnas telekomunikāciju aprīkojuma ražotāju.

«Mēs jums apliecinām, ka izpildām visas ASV valdības prasības, tomēr pakalpojumi, piemēram, «Google Play» un drošības programma «Google Play Protect» turpinās darboties jūsu esošajā «Huawei» ierīcē,» pirmdien paziņoja «Google» izstrādātās operētājsistēmas «Android» pārstāvji.

Nedēļas nogalē izskanēja, ka «Google» un citi ASV uzņēmumi sarauj saites ar «Huawei» pēc tam, kad ASV valdība noteica jaunus ierobežojumus šai Ķīnas kompānijai.

ASV prezidenta Donalda Trampa valdība ir apsūdzējusi «Huawei» par palīdzību Ķīnas valdībai izspiegot citas valstis, izmantojot telekomunikāciju tīklu.

Tramps trešdien parakstīja rīkojumu, dodot Tirdzniecības ministrijai pilnvaras apturēt ASV kompāniju sadarbību ar noteiktiem piegādātājiem no ārvalstīm. Tiek uzskatīts, ka šādi ierobežojumi ir daļa no plašākiem centieniem norobežot «Huawei» no ASV tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1.89 miljardi. Tik daudz mājas lapas pēc jaunākajiem datiem ir pieejamas interneta vidē, no kurām katra cīnās par vienu un to pašu - cilvēku uzmanību. Tas uzņēmumu vadītājiem liek uzdot pamatotu jautājumu: vai ir vērts ieguldīt laiku, lai biznesam izveidotu profesionālu mājas lapu, lai pēc tam turpinātu cīnīties par apmeklējumu tik sīvas konkurences apstākļos?

Ierakstot Google, vai uzņēmumam ir nepieciešama mājas lapa, atbilde ir nešaubīgs ''jā''. Iemesli tiek minēti dažādi, bet gavenais arguments - atsakoties no mājas lapas, uzņēmums paliek zaudētājos, jo mūsdienās tā nozīmē vairāk par digitālo ziņojumu dēli. Mājas lapas ir kļuvušas arī par uzņēmumu vizītkarti, komunikācijas kanālu un peļņas avotu.

Ir pagājis tas laiks, kad mājas lapas izveide bija laikietilpīgs un dārgs process, ko mazi uzņēmumi nevarēja atļauties. Ja savulaik par mājas lapas izveidi dažs labs uzņēmums šķīrās no vairākiem tūkstošiem, tad šodien cenas svārstās no nulles līdz pāris desmitiem eiro.

Pieņemamās izmaksas ļauj dažāda lieluma uzņēmumiem veidot savas mājas lapas un interneta veikalus, tomēr globāli tikai aptveni puse uzņēmumu to ir izdarījuši. Lūk, ko otra puse un tu zaudē, atsakoties no savas mājas lapas:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas centrālā banka piektdien paziņoja, ka tā piešķīrusi elektroniskās naudas iestādes licenci uzņēmumam, kuru izveidojis ASV interneta gigants «Google».

Šī licence dod tiesības uzņēmumam «Google Payment Lithuania» izdot un atpirkt elektronisko naudu, kā arī sniegt maksājumu pakalpojumus.

«Google» jau ir elektroniskās naudas iestādes licence Lielbritānijā, un kompānijas pūliņi iegūt licenci Lietuvā, kas ir derīga visā Eiropas Savienībā (ES), varētu būt saistīti ar Lielbritānijas izstāšanos no ES, jo bezvienošanās «Breksits» radītu riskus britu kompānijām zaudēt piekļuvi ES tirgum.

«Google Payment Lithuania» ietilpst «Google» mātesuzņēmumā «Alphabet Inc.».

Oktobrī dibinātais «Google Payment Lithuania» šomēnes palielināja savu kapitālu no 2500 eiro līdz 2,368 miljoniem eiro.

Jau ziņots, ka britu «Akce group» ietilpstošais Lietuvas uzņēmums «European Merchant» un Lielbritānijas finanšu tehnoloģiju uzņēmums «Revolut» šomēnes Lietuvā saņēma specializēto bankas licenci.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai tehnoloģiju giganti apēdīs tradicionālās bankas?

Latvijas Bankas maksājumu eksperte Edīte Gailiša, 15.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šīs lielās kompānijas apzīmē kā TechGiants – tehnoloģiju milži. ASV kompānijas Google, Apple, Facebook un Amazon (apzīmētas arī kā GAFA) ir dominējošie spēlētāji savās jomās.

Piemēram, 2018. gadā visā pasaulē 90% gadījumu, meklējot informāciju internetā, izmantots Google meklētājs. Facebook kopā ar Google ir dominējošie spēlētāji digitālās reklāmas pārdošanā (kopā tie aizņem vairāk nekā 50% tirgus). 2018. gada beigās Facebook bija gandrīz 2.4 miljardi lietotāju (tas ir vairāk nekā 30% planētas iedzīvotāju), un katru minūti tiek reģistrēti 400 jauni lietotāji. Google ir apmēram 1.5 miljardi lietotāju, Amazon – apmēram 300 miljoni. Tāpat strauji audzis Apple maksājumu risinājuma Apple Pay lietotāju skaits – 2018. gadā tas sasniedzis 383 miljonus (pieaugums pret 2017. gadu ir 67%).

Arvien nozīmīgāku lomu spēlē arī Ķīnas lielie tehnoloģiju uzņēmumi Baidu, Alibaba (AliExpress platformas uzturētājs), Tencent un Xiaomi (kopā apzīmēti kā BATX), kas radījuši digitālas ekosistēmas, ietekmējot Ķīnas iedzīvotāju ikdienu un dzīvi, kā arī metuši izaicinājumu GAFA pārākumam, aktīvi darbojoties ārpus Ķīnas robežām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai tirdzniecība internetā varētu pārspēt tirdzniecības apjomus tradicionālajos veikalos?

Top Media pilna servisa digitālā mārketinga aģentūras vadītājs Mārtiņš Kažemaks, 02.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā interneta pirkumu apjomi sasniedz rekordus. Šeit var minēt gan Melnās Piektdienas jeb Black Friday popularitātes pieaugumu, gan arī tradicionālo sezonālo tirdzniecību.

Svarīgs kļūst tieši interneta tirdzniecības faktors, jo pēdējos gados arvien lielāku popularitāti gūst iepirkšanās internetā - tā kļūst arvien pieejamāka un drošāka. Šādu interneta pirkumu izaugsmi sekmē reklāmas iespējas internetā. Tendenci spilgti raksturo fakts, ka pasaulē reklāmas budžeti internetā 2017. gadā ir pārsnieguši TV reklāmas budžetu apjomus.

Interesanti, ka interneta pirkumu izaugsme ir vērojama tikai pēdējos gados, kaut gan pasūtīt preces internetā varēja jau pirms 10 gadiem, piemēram, Ebay vai Amazon. Tas ir skaidrojams ar preču piedāvājuma ierobežojumiem un svarīgiem faktoriem kā pirkšanas ērtums un drošība, tāpat bija šaubas, vai prece tiešām tiks saņemta, it īpaši, ja tika veikts pasūtījums no ārvalstīm. Ilgu laiku pārdošanas apjomi internetā auga ļoti lēni. Sākotnēji lielākos panākumus guva Ebay, jo viņi piedāvāja pircēju aizsardzības programmu, kur varēja atgūt naudu, ja prece netika piegādāta 45 dienu laikā. To parāda arī šī zīmola popularitāte periodā no 2000. līdz pat 2010. gadam, kad Ebay bija 2-3 reizes populārāka meklējumu frāze nekā Amazon, kas pēdējos 10 gados ir pārņēmis interneta tirdzniecības līdera lomu. Ebay popularitāte ar katru gadu samazinās, un pērn Amazon meklējumu skaits bija 3 reizes lielāks nekā Ebay.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visticamāk, arī 2019. gadā reklāmas apjomi internetā turpinājuši augt.

Tā pieļauj "iMarketings.lv" Digitālās nodaļas vadītājs Sergejs Volvenkins. Tomēr pagaidām dati par 2019. gada reklāmas tirgus apjomiem vēl nav apkopoti un līdz ar to nav iespējams precīzi analizēt tirgus dinamiku. "Jāņem vērā arī fakts, ka pilnībā apkopot un novērtēt kopējo situāciju, nav iespējams, jo "Google" ("Search", "Youtube", "Display") un "Facebook" nesniedz datus par reklāmas apjomiem. Savukārt bez šiem datiem aina nav pilnīga. Pēc Latvijas Reklāmas asociācijas sniegtajiem datiem 2018. gadā reklāmas apjomi internetā veidoja 23%. Ja būtu zināmi arī "Google" un "Facebook" reklāmas apjomi, esmu pārliecināts, ka tas būtiski mainītu reklāmas apjomu struktūru, un interneta reklāmas daļa, iespējams, varētu sasniegt pat TV līmeni," viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina Apple un Google veikt labojumus aplikāciju (lietotņu) veikalos, lai programmu nodrošinātāji būtu spējīgi informēt patērētājus par viņu konfidencialitātes politiku attiecībā uz datu izmantošanu, informē PTAC pārstāve Santa Zarāne.

Šādā aicinājumā PTAC pievienojas 26 patērētāju uzraudzības iestādēm no visas pasaules, šī ir pirmā reize kad tik liels skaits patērētāju iestāžu apvienojas kopīga mērķa vārdā. Sankcijas, kuras tiks apspriestas gadījumā, ja Apple un Google turpina neatbildēt iestāžu noteiktajām prasībām, ir atkarīgas no katras valsts atsevišķi.

Pagājušajā gadā Starptautiskā patērētāju aizsardzības organizāciju tīklā (ICPEN) esošās iestādes veica pētījumu par to, vai patērētāji lietotņu veikalos tiek informēti, par to, kā programmu sniedzēji apkopo personas datus un to, kā šie dati tiek izmantoti. Iestādes konstatēja, ka patērētājiem sniegtā informācija nav pietiekama. Pašreizējais Apple un Google lietotņu veikalu (appstore) dizains neatstāj pietiekami daudz vietas šīs informācijas sniegšanai, šī iemesla dēļ lietotņu nodrošinātāji nav spējīgi mainīt situāciju. Tādēļ 27 patērētāju aizsardzības iestādes kopīgi uzstāj, lai Apple un Google pielāgotu savu lietotņu veikalu izkārtojumu tā, lai lietotņu nodrošinātāji spētu patērētājiem sniegt nepieciešamo informāciju par viņu datu izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas elektroierīču ražotāja «Huawei» jaunajās ierīcēs «Facebook» lietotne nebūs iepriekš instalēta, taču Facebook ir lietotne, kuru izstrādājusi trešā puse, un šo lietojumprogrammu aizvien bez izmaiņām var lejuplādēt, iestatīt un lietot Huawei viedtālruņos,» pastāstīja «Huawei Consumer Business Group» mārketinga komunikācijas vadītāja Latvijā Gunta Kursiša.

Viņa skaidroja, ka «Huawei» un ASV interneta tehnoloģiju uzņēmuma «Google» turpmākās sadarbības vienošanās paredz, ka «Huawei» turpinās sniegt drošības atjauninājumus un pēcpārdošanas pakalpojumus visiem esošajiem «Huawei» un «Honor» viedtālruņu un planšetdatoru produktiem, kas jau tikuši pārdoti vai atrodas noliktavās visa pasaulē.

Tāpat Kursiša norādīja, ka «Huawei» kā viens no operētājsistēmas «Android» globālajiem partneriem cieši sadarbojas ar «Android» atvērto platformu, lai izstrādātu tādu ekosistēmu, kas sniegtu labumu gan lietotājiem, gan pašai nozarei.

Arī «Google» savā paziņojumā norāda, ka turpinās sadarbību ar «Huawei» un vērtēs sekas. Tāpat arī «Android» ziņojumā teikts, ka «Google Pay» turpinās sadarbību ar «Huawei».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Francija par datu izmantošanas pārkāpumiem Google piemēro 50 miljonu eiro naudassodu

LETA, 22.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas datu aizsardzības aģentūra CNIL paziņojusi, ka interneta gigantam «Google» piemērojusi 50 miljonu eiro naudassodu, pirmo reizi soda noteikšanā pamatojoties uz Eiropas Savienības (ES) vispārīgo datu regulu (GDPR).

CNIL norāda, ka «Google» piemērots rekordliels naudassods saistībā ar uzņēmuma nespēju nodrošināt caurskatāmu un viegli pieejamu informāciju par tā datu izmantošanas politiku.

Aģentūra skaidro, ka «Google» pārāk apgrūtinājis lietotājiem iespējas izprast un pārvaldīt iestatījumus attiecībā uz savas personīgās informācijas izmantošanu, jo sevišķi saistībā ar mērķtiecīgām reklāmām.

Šāds lēmums pieņemts pēc sūdzībām, kuras pērn maijā neilgi pēc GDPR stāšanās spēkā iesniedza divas aktīvistu grupas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Kaspersky operētājsistēmā Windows atrod vājās vietas, kas ļauj to izmantot ļaunprātīgām darbībām

Žanete Hāka, 03.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Kaspersky" automatizētās noteikšanas tehnoloģijas ir atradušas "Windows" nulles dienas ievainojamību.

Mūķis (exploit), kas izmantoja šo ievainojamību, ļāva uzbrucējiem iegūt augstākas privilēģijas uzbrukumam pakļautajās ierīcēs un izvairīties no pārlūka "Google Chrome" aizsardzības mehānismiem. Jaunatklātais mūķis tika izmantots ļaunprātīgā operācijā "WizardOpium".

Nulles dienas ievainojamības ir iepriekš nezināmas kļūdas programmatūrā. Ja noziedznieki tās atrod pirmie, viņi var ilgi rīkoties nepamanīti, nodarot nopietnu un negaidītu kaitējumu. Parasti drošības risinājumi nespēj ne pazīt sistēmas infekciju, ne aizsargāt lietotājus no vēl nepazīstamiem apdraudējumiem.

"Windows" jauno ievainojamību "Kaspersky" pētniekiem ļāva atklāt kāds nulles dienas mūķis. 2019. gada novembrī Kaspersky mūķu profilakses tehnoloģijai, kas ir iebūvēta lielākajā daļā uzņēmuma risinājumu, izdevās pamanīt nulles dienas mūķi pārlūkā "Google Chrome". Šis mūķis ļāva uzbrucējiem izpildīt patvaļīgu kodu upuru datoros. Turpinot pētīt šo operāciju, ko eksperti nodēvēja par "WizardOpium", tika konstatēta vēl viena ievainojamība — šoreiz operētājsistēmā "Windows".

Komentāri

Pievienot komentāru