Eksportosta atgriežas realitātē 

Atpakaļ no sapņa par viesnīcām un biznesa centru pie ostas darbības

Egons Mudulis, 19.4.2018

Foto: Vitālijs Stīpnieks

Tā Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejā apstiprinātās izmaiņas Eksportostas un tai piegulošo teritoriju lokālpānojuma teritorijas funkcionālajā zonējumā vērtē procesā iesaistītie un ieinteresētie.

Pirms 10 gadiem (19.12.2007.) DB rakstīja, ka jaunais Andrejostai piegulošās teritorijas detālplāns un apbūves noteikumi paredz šo apkārtni attīstīt kā sabiedrisku teritoriju ar dažādu funkciju ēku izvietojumu tajā: «Pirmajā attīstības posmā projektējamā teritorija pamatā nodrošinās apkalpi prāmjiem un kruīzu kuģiem. Andrejsalas līcī saglabāsies jahtu osta. Turpmākajā attīstībā šīs teritorijas īstenos jauktu dzīvojamo un darījuma iestāžu apbūvi, jo bez termināļiem un administrācijas telpām Jūras pasažieru ostas un jahtkluba funkciju veiksmīgai attīstībai jāattīsta viesnīcas, biroji un citas darījuma iestādes.» Sekoja krīze, kas sagrāva grandiozās ieceres par teritorijas attīstību.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

Atpakaļ uz zemes

«Galvenais ieguvums ir sakārtots juridiskais un tiesiskais pamats šo teritoriju tālākai apsaimniekošanai,» DB norāda Rīgas vicemērs un Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks. Viņš atzīmē, ka spēkā esošie plāni paredz šajā centru apbūves teritorijā būvēt sapņu pilis. Pirms krīzes bijusi doma, ka šī vieta būs kā otrā Dubaija ar jahtu piestātnēm, viesnīcām, uz kurām dārgos limuzīnos brauks nopietni klienti. Taču tagad, ņemot vērā esošo situācijas attīstību, nākas atgriezties uz zemes, beidzot būvēt sapņu pilis un debesskrāpjus. Jāparedz, ka teritorija ir industriālā zona, tikai bez piesārņojošu darbību (atklātas ogļu pārkraušanas) veikšanas. Citiem vārdiem sakot, lai teritorija varētu nākotnē tiesiski attīstīties, nepaliktu degradēta, bet iegūtu grūdienu attīstībai pēc ogļu pārkraušanas pārcelšanas uz Krievu salu, bija nepieciešamas iecerētās izmaiņas.

Patlaban tur ir centru apbūves teritorija, kas tiek izmantota neatbilstoši esošajam plānojumam, norāda Pilsētas attīstības departamenta Lokālplānojumu nodaļas vadītāja Zinta Miķelsone. Pirmskrīzes laika ieceres neīstenojās, ostas uzņēmumi turpināja darbu, un ar lokāplānojumu paredzēts sakārtot to, lai ostas komersanti drīkstētu turpināt uzņēmējdarbību ar izņēmumu, ka nevar pārkraut birstošus, putošus materiālus (ogles). Savukārt tur, kur šobrīd ir dzīvojamās mājas starp Kaķsēkļa dambi un Mazo Vējzaķsalas ielu, paredzēts noteikt jauktu centra apbūvi. Tas nozīmē, ka cilvēki varēs turpināt tur dzīvot, bet jaunu dzīvojamo ēku būvniecība nebūs atļauta. Pēc viņas teiktā, nākamais solis būs domes lēmums, pēc kura lokālplānojums tiks nodots publiskai apspriešanai.

Visu rakstu Eksportosta atgriežas realitātē lasiet 19. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Tevi varētu interesēt

Igaunijas simtgadei par godu Tallinas osta ir atklājusi renovēto A terminālu, kura interjera dizaina...

Enerģētiskās kravas zūd, graudi vēl plusos, kopumā gaida kravu apjomu kritumu; Latvijas...

Kruīzu kuģu operatori labprāt kā vienu no mērķiem izvēlas Rīgu; pēdējo gadu...

Viena no vadošajām Eiropas ostu un transporta loģistikas kompānijām Hamburger Hafen und...

Rīgas brīvostas valde uzdevusi Rīgas brīvostas pārvaldei sadarbībā ar Rīgas domi un...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Pagājušās nedēļas nogalē uz Liepājas ostu ar prāmi no Vācijas atvesti nākamie...

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 16. aprīlī sāka lidojumus jaunā maršrutā no starptautiskās lidostas...

Pasta sūtījumu piegādātāja SIA «DPD Latvija» apgrozījums 2017.gadā pieaudzis par 22,9% salīdzinājumā...

Aviokompānija «airBaltic» 2018. gada pirmajā ceturksnī kopumā pārvadājusi 729 897 pasažierus...

Norvēģijas zemo cenu lidsabiedrības «Norwegian Air Shuttle» («Norwegian») vadītājs Bjerns Kjoss...

«Šonedēļ ir izdevies panākt vienošanos par papildu finansējumu Vidzemes šosejas posmā no...

Lietuvas lielākās pilsētas Viļņa, Kauņa un Klaipēda šogad plāno ieguldīt vairākus miljonus...

Lielbritānijas nacionālās aviokompānijas «British Airways» un Spānijas nacionālās lidsabiedrības...

Latvijas lidsabiedrība «airBaltic» 2017. gadā par 16,8 miljoniem eiro palielinājusi savu operatīvo...

Saskaņā ar trešdien publiskoto izmeklētāju ziņojumu Polijas prezidenta lidmašīnu 2010.gadā...