Pārtikas marķēšanas jomā jaunas prasības – norādīt augu tauku izcelsmi, alergēnu klātbūtni, informācijai par produktu jābūt skaidri salasāmai, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) kopš pirmdienas sācis kontrolēt regulas izpildi, jo 13. decembrī beidzās pārejas laiks Eiropas Savienības regulai par pārtikas produktu informācijas sniegšanu patērētājiem. Tā spēkā stājās jau 2011. gadā un palielina informācijas apjomu, kas jānorāda uz pārtikas produktu iepakojumiem, kā arī stingri nosaka, ka informācijai, piemēram, par alerģiju izraisošiem produktiem sastāvā jābūt pamanāmai, nevis jāsaplūst ar fonu, kā to varēja atļauties līdz šim. «Pirmdien PVD stājās spēkā jauna iekšējā procedūra, ir sagatavotas attiecīgās veidlapas. Tomēr, tā kā ir Ziemassvētku laiks un Latvijas ražotājiem ir problēmas saistībā ar Krievijas embargo, mēs to nedarīsim strauji. Mums tam arī nav kapacitātes,» DB uzsvēra PVD Pārtikas izplatīšanas uzraudzības daļas vadītāja Tatjana Marčenkova.
Vairākas direktīvas
Regulā ir apvienotas vairākas direktīvas un noteikumi, kas attiecās uz pārtikas produktu marķēšanu un bija spēkā līdz šim, skaidro Zemkopības ministrijas Veterinārā un pārtikas departamenta nodaļas vadītāja vietniece Gunta Evardsone. «Regulējums tagad ir vienkāršots, turklāt tas tapis, pamatojoties uz patērētāju vēlmēm par viņiem nepieciešamo produktu informāciju. Mēs veikalos kādu laiku vēl redzēsim produktus arī ar veco marķējumu, jo regula dod iespēju iztirgot uzkrājumus. Bet jau tagad daudzi produkti atbilst visām jaunajām prasībām,» novērojusi G. Evardsone. Starp būtiskākajiem marķējuma uzlabojumiem, ko nosaka regula, G. Evardsone min marķējuma salasāmības uzlabošanu, nosakot minimālo mazo burtu (a,c,e utt.) izmēru – 1,2 mm vai 0,9 mm, ja iepakojuma vai taras lielākās virsmas laukums ir mazāks par 80 cm2.
Visu rakstu ES regulas dēļ PVD jāmēra pat iepakojuma burti lasiet 16. decembra laikrakstā Dienas Bizness.