Jaunākais izdevums

Sociālais tīkls Facebook jau drīzumā ļaus veikt maksājumus, izmantojot Messenger aplikāciju, ziņo Business Insider.

Facebook Messenger aplikācijā, kas tagad lepojas ar miljardu lietotāju, tiek ieviestas jaunas iespējas, kas ļaus norēķināties par precēm un pakalpojumiem. Ar šādu informāciju Facebook pārstāvis Deivids Markuss nācis klajā TechCrunch Disrupt konferencē.

Kompānija patlaban sadarbojoties ar vairākiem maksājumu pakalpojumu sniedzējiem, ieskaitot PayPal, Visa, Mastercard, American Express, lai ieviestu jaunās funkcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai esat ar mieru, ka Facebook nostājas starp Jums un banku?

Kaspersky Lab eksperti, 14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook vēlas sadarboties ar bankām, lai Facebook Messenger varētu kļūt par tādu kā saskarni starp lietotāju un banku, stāsta Kaspersky Lab eksperti.

Kad to komentē bankas, kas ir piekritušas sadarboties ar Facebook, vai pats Facebook, ideja izklausās diezgan pievilcīgi, tad Jūsu Facebook Messenger kontaktpersonu vidū būs ar mākslīgo intelektu apveltīts tērzēšanas robots, kas atbildēs uz jautājumiem, piemēram, kāds ir mana konta atlikums vai kādi ir mani neapstiprinātie darījumi, kā arī sūtīs brīdinājumus par krāpšanu un informāciju par darījumiem. Šie ir jautājumi, uz kuriem bankas atbild visai bieži, un tērzēšanas robots, kas uz tiem atbild atbalsta dienesta vietā, var ietaupīt laiku Jums un daudz naudas bankai.

Piemēram, American Express jau ir tērzēšanas robots Facebook Messenger, kas darbojas tieši tādā veidā. Un Facebook notiek pārrunas ar vairākām bankām, piemēram, JP Morgan Chase, Wells Fargo, Citigroup, U. S. Bancorp un citām, lai izveidotu vairāk šādu partnerību. Varbūt Facebook var pat iet tālāk un mēģināt izveidot PayPal līdzīgu digitālo finanšu pakalpojumu, kas balstās uz kādas bankas platformu. Tas jau dažās valstīs ir ieviesis naudas pārskaitījumus starp lietotājiem, izmantojot Messenger.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Krāpnieki uzbrūk PayPal lietotājiem

Zane Atlāce - Bistere, 08.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PayPal lietotājiem uzbrūk pikšķerētāji (angl. phishing), kas e-pastā paziņo par it kā apturētu lietotāja kontu un aicina atjaunot datus. Tas viss ved uz krāpnieku sagatavotām lamatām, brīdina antivīrusu programmu eScan izstrādātāji.

Sekojot e-pastā norādītajai saitei, lietotājs nokļūst nevis oficiālajā PayPal vietnē, bet krāpnieku izveidotā lapā. Lai gan neīstajā lapā tiek izmantots PayPal logotips un pievienots pieraksts par ražotāja autortiesībām, krāpniekus nodod vietnes adrese, kurai nav nekā kopīga ar PayPal nosaukumu, kā arī drošus sakarus nodrošinošā HTTPS neesamība.

«Lietotāji, kas saņēmuši negaidītu e-pastu, šajā gadījumā – ka viņu PayPal konts ir bloķēts vai ierobežots, vēlas pēc iespējas ātrāk novērst šīs neērtības un nepamana tādas nozīmīgas detaļas kā vietnes adresi. Taču nedrīkst akli uzticēties e-pastā vai ļaunatūras vietnē ievietotam uzticama uzņēmuma logotipam, jo to var izmantot gan oficiālie pārstāvji, gan arī kibernoziedznieki,» brīdina eScan antivīrusu programmas izplatošā uzņēmuma Baltimax reģiona menedžeris Sergejs Romanovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nolūkā uzlabot klientu apkalpošanas servisu, Latvijas lidsabiedrība airBaltic savā Facebook Messenger kontā ieviesusi tērzēšanas robotu jeb čatbotu, informē uzņēmumā.

Čatbots ir programma, kas izstrādāta, lai simulētu sarunu ar reāliem lietotājiem. «Izmantojot tērzēšanas robotu, mēs atbildes laiku varam samazināt no vidēji 15 minūtēm līdz pat dažām sekundēm,» norāda airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss).

Čatbots nodrošina tādus pakalpojumus kā atbilžu sniegšanu uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par bagāžu un biļešu rezervāciju, kā arī iepazīstina lietotājus ar airBaltic galamērķiem. Nākotnē plānots, ka ar čatbota palīdzību būs iespējams reģistrēties lidojumam, kā arī saņemt iekāpšanas karti Facebook Messenger.

Kā jebkuru jauno tehnoloģiju, airBaltic pastāvīgi analizē čatbota darbību, lai veiktu nepieciešamos uzlabojumus. Šobrīd tiek strādāts pie tā, lai sarakste būtu pieejama vairākās valodās. Klientiem jebkurā brīdī ir iespēja sarakstē pārslēgties saziņai ar klientu apkalpošanas speciālistu – cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators Tele2 ar šā gada septembri piedāvā iespēju par aktuālām Tele2 vakancēm un uzņēmuma ikdienas dzīvi uzzināt caur lietotnes Messanger botu. Sarunas laikā potenciālajam darba ņēmējam tiek piedāvāta iespēja uzreiz nosūtīt savu kontaktinformāciju, kandidējot uz konkrētu vakanci. Jaunieviestais čata bots jeb čatbots Ieva ar interesentiem sarunājas caur Facebook Tele2 lapu. Šī ir jauna tendence personālvadībā.

Čatbots Tele2 Facebook lapā darbojas kopš šā gada 1.septembra un sarunā ar to jau ir iesaistījušies vairāk nekā 300 interesentu, savukārt 58 potenciāli darba ņēmēji ir iesūtījuši savu kontaktinformāciju tālākai saziņai ar Tele2 personāla atlases daļu.

Papildu čatbotam, uzņēmums šobrīd strādā pie jauna darbinieku piesaistes un atlases procesa.

Kopumā Tele2 strādā 280 darbinieki. Uzņēmums ir viens no lielākajiem darba devējiem Latvijā pārdošanas speciālistu ziņā – gandrīz puse jeb 130 darbinieku strādā Tele2 centros visā Latvijā un Tele2 korporatīvo klientu apkalpošanas centrā Tele2 Bizness.

Iepazīties ar čatbotu Ieva var: https://www.messenger.com/t/IevanoTele2

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektronisko maksājumu pakalpojumu kompānija «PayPal» ievieš Latvijas savstarpējiem norēķiniem bezmaksas risinājumu, atceļot komisijas maksu savstarpējiem norēķiniem Latvijā, informēja «PayPal» pārstāvji.

Viņi informēja, ka jaunā funkcija ļauj viegli pieprasīt, nosūtīt un saņemt naudu no draugiem un ģimenes eiro valūtā, bez maksas izmantojot «PayPal» lietotni vai tīmekļa vietni Latvijā un ārvalstīs. Kopumā bezmaksas pakalpojums jeb «P2P» izmanto 25 Eiropas valstis, kurām pievienojusies arī Latvija. Pārskaitījumi Eiropas Savienības teritorijā ir bez maksas.

Pakalpojums ir ieviests «PayPal» individuālo maksājumu portfolio ietvaros, lai nodrošinātu praktiskus risinājumus lietotāju vajadzībām.

«PayPal» dibināts 1999.gadā, un uzņēmuma pamatdarbība ir individuālie maksājumi, ieviešot jaunākās tendences nozarē un veicinot tās attīstību kopumā. Pašlaik uzņēmums nodrošina plašu maksājumu veidu klāstu dažāda mēroga tirgotājiem un patērētājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā maksājumu kompānija "PayPal" sestdienas rītā pārtraukusi pakalpojumu sniegšanu Krievijā, pievienojoties virknei finanšu un tehnoloģiju kompāniju, kas apturējušas savus pakalpojumus Krievijā tās uzbrukuma Ukrainai dēļ.

"Pašreizējo apstākļu dēļ mēs apturam "PayPal" pakalpojumus Krievijā," paziņoja "PayPal Holdings Inc" prezidents un izpilddirektors Dens Šulmens. Viņš piebilda, ka kompānija "ir kopā ar starptautisko sabiedrību, nosodot Krievijas vardarbīgo militāro agresiju Ukrainā".

"PayPal", kas lietotājiem Krievijā atļāva veikt tikai pārrobežu maksājumus, no trešdienas pārtrauca pieņemt jaunus lietotājus Krievijā.

"PayPal" lēmums par pakalpojumu sniegšanas apturēšanu attiecas arī uz tās naudas pārskaitījumu instrumentu "Xoom". Iepriekš par dažu pakalpojumu sniegšanas apturēšanu Krievijā paziņoja arī kompānijas konkurenti "Wise" un "Remitly".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd īpaši aktivizējušies interneta krāpnieki, kuri veido viltotas mājaslapas, izvieto par tām reklāmas meklētājos un sūta e-pastus, izliekoties par tirgotājiem. Visām krāpnieku darbībām ir viens mērķis – iegūt upuru paroles un tālāk pieeju pie bankas kontiem, vai iegādāties preces uz citu rēķina. Diezgan bieži krāpnieki izveido jau eksistējošu interneta veikalu un pakalpojumu sniedzēju mājaslapu viltojumus, kuros, ievadot personīgos datus, tie tiek nozagti. Lai palīdzētu atšķirt viltojumu no īstajām lapām, maksājumu pieņemšanas risinājuma Klix eksperti ir sagatavojuši testu, kuru aicina izpildīt ikvienam interneta lietotājam.

Pirmā situācija

Interneta veikals ir viens no lielākajiem Latvijā un reklāma uz to parādās kā viena no pirmajām Google. Apmeklējot veikalu, tas ielādējas ilgāk nekā parasti, bet, kad parādās visi attēli, izskatās kā ierasts, izņemot logo, kas izskatās apgriezts; izlecošie logi ir īpaši uzbāzīgi, aicinot reģistrēties pasūtījuma pabeigšanai. Kā rīkosieties tālāk?

Ja jūsu atbilde ir “Jā”, ievadīšu datus un turpināšu iepirkties, tad pastāv iespēja kādreiz uzķerties uz krāpnieku āķa. Jebkādas novirzes no ierastā mājaslapas dizaina var liecināt par krāpnieku veidotu viltojumu. Pareizākā rīcība būtu pārbaudīt pārlūkprogrammā noradīto mājaslapas adresi, aizvērt to un atvērt atkārtoti, izmantojot meklēšanas rezultātus, kas nav reklāmas (Ad).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Ebay mainīs maksājumu pieņemšanas pakalpojumu sniedzēju.

Vairāk nekā divus gadus pēc tam, kad eBay atdalījās no PayPal Holdings, uzņēmums plāno distancēties no tā vēl vairāk, raksta MarketWatch.

EBay paziņojis, ka plāno pārņemt maksājumu apstrādes pakalpojumu savās rokās, jo līdz šim to nodrošināta PayPal saskaņā ar līgumu, kas tika parakstīts 2015.gadā, kad abi uzņēmumi sāka strādāt atsevišķi. EBay informējis, ka pilnībā pāriet uz jauno maksājumu sistēmu plāno 2021. gadam, un tas notiks sadarbībā ar jauno maksājumu partneri Adyen. Vienošanās ar PayPal termiņš ir 2020.gada vidus, un eBay ziņojis, ka PayPal ir piekritis pieņemt pircēju maksājumus līdz vismaz 2023.gadam.

«Jaunajā maksājumu starpniecības modelī mēs vienkāršosim mūsu attiecības ar pārdevējiem un plānojam no viņiem iekasēt tikai vienu komisijas maksu par mūsu platformu un maksājumu pakalpojumiem,» sacījis eBay pārstāvis Skots Šenkels.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā maksājumu kompānija «PayPal» paziņojusi par to, ka atsauc atbalstu ASV sociālo tīklu kompānijas «Facebook» veidotajai kriptovalūtai «Libra».

«PayPal» savu paziņojumu izplatīja piektdien pēc ASV biržu slēgšanas, neatklājot konkrētus iemeslus lēmumam izstāties no «Libra Association».

Ziņu aģentūra «Bloomberg» un citi mediji šonedēļ vēstīja, ka spēcīgā politiskā pretestība un regulatoru bažas varētu aizbaidīt daļu no «Facebook» partneriem «Libra» projektā.

«Mēs joprojām atbalstām «Libra» centienus un ceram uz tālāku dialogu par veidiem, kā nākotnē varētu sadarboties,» teikts «PayPal» izplatītajā paziņojumā.

Kompānija uzsvēra, cik nozīmīga ir tās «ilgstošā un augsti novērtētā» partnerība ar «Facebook».

Medijos izskanējis, ka arī «Visa», «Mastercard» un «Stripe» apsver iespējas aiziet no kriptovalūtas veidošanas projekta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Deutsche Bank vadītājs: Daudz domājam, kā konkurēt ar tādām kompānijām kā Starbucks

Žanete Hāka, 17.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deutsche Bank pārstāvji lielāko daļu laika domā par to, kā banka varētu būt konkurētspējīga ar kompānijām, kas nav bankas, piemēram, ar kafijas tīklu Starbucks, atsaucoties uz Deutsche Bank vadītāju Džonu Krajanu, raksta CNBC.

Viņš atzinis, ka banka nedomā tikai par konkurenci ar citām finanšu institūcijām, bet arī ar citiem sektoriem, piemēram, tehnoloģijas.

«Interesantākā lieta, un noteikti viena no tām, pie kuras mēs strādājam lielāko daļu laika, ir: vai mēs varam būt konkurētspējīgi pret kompānijām, kas nav bankas. Vai mēs, piemēram, varam konkurēt ar kompānijām, kas nodrošina maksājumus, taču nav regulēts?»

Pēdējo gadu laikā tirgū ienākušas daudz mazas kompānijas, kuras rada izaicinājumu lielajām kredītiestādēm. Tā, piemēram, aizvadītajā nedēļā viena no kompānijām Revolut informēja, ka pieteikusies bankas licences saņemšanai.

Tomēr Deutsche Bank vadītājs pauž bažas par institūcijām, kas līdz šim nav regulētas. Piemēram, Facebook ļauj lietotājiem sūtīt un saņemt naudu ar aplikācijas Messenger starpniecību, izmantojot PayPal kontus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

PayPal Turcijā spiests pārtraukt darbību

LETA, 06.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta maksājumu pakalpojumu kompānija PayPal Turcijā no pirmdienas pārtraukusi darbību pēc tam, kad valsts regulators noraidīja uzņēmuma licenci.

Šādu rīcību nosodījuši Turcijas mazo uzņēmumu īpašnieki, kuri paļaujas uz šo interneta maksājumu pakalpojumu gandrīz visos savos darījumos.

Turklāt daudziem uzņēmumiem PayPal ir vienīgā iespēja uzņēmējdarbības īstenošanai globālā mērogā.

PayPal norāda, ka Turcija vēlas, lai uzņēmums «pilnībā lokalizē» savu sistēmu.

Turcijas Banku noregulējumu un uzraudzības aģentūra (BDDK) skaidro, ka licence uzņēmumam noraidīta, jo tas nav vēlējies ievērot likumu, kas paredz banku institūcijām lokalizēt savas primārās un sekundārās sistēmas.

Turcijai nesaskaņas ar tehnoloģiju kompānijām bijušas arī iepriekš. Iepriekš valsts jau slēgusi vietnes Twittter un Youtube, kā arī aizliegusi vairāku desmitu tūkstošu interneta vietņu darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla «Instagram» līdzdibinātāji Kevins Saistroms un Maiks Krīgers paziņojuši, ka pametīs uzņēmumu, ko pirms sešiem gadiem iegādājās ASV sociālās komunikācijas gigants «Facebook».

«Mēs ar Maiku esam pateicīgi par pēdējiem astoņiem gadiem, kas pavadīti «Instagram», un sešiem gadiem kopā ar «Facebook»,» pirmdienas vakarā publiskotajā paziņojumā norādīja Saistroms. «Mēs plānojam kādu laiku atpūsties, lai no jauna atklātu mūsu ziņkārību un radošumu.»

34 gadus vecais Saistroms kopīgi ar 32 gadus veco Krīgeru «Instagram» aplikāciju izveidoja 2012.gadā, kad viņi bija Stenforda universitātes studenti.

Saistroms bija «Instagram» vadītājs, bet Krīgers - tehnoloģiju direktors.

«Instagram» jūnijā paziņoja, ka lietotnes aktīvo izmantotāju skaits pārsniedzis viena miljarda robežu un ieviesa jaunu garāka formāta video izvietošanas iespēju, tādējādi cenšoties piesaistīt vietnei «Youtube» līdzīgus satura veidotājus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla kompānija «Facebook» algojusi simtiem līgumdarbinieku, lai klausītos un atšifrētu lietotāju sarunas, vēsta ASV mediji.

Pirmā par šādu «Facebook» rīcību vēstīja ziņu aģentūra «Bloomberg».

«Facebook» atzina aģentūrai, ka atšifrēšana notikusi, bet apgalvoja, ka tā notikusi ar lietotāju piekrišanu. Kompānija norādīja, ka nesen atšifrēšana tika pārtraukta.

«Līdzīgi kā «Apple» un «Google», mēs pirms vairāk nekā nedēļas pārtraucām audioierakstu izskatīšanu,» izmantojot cilvēku resursus, paziņoja kompānija.

Līgumdarbinieki pārbaudīja sociālā tīkla mākslīgā intelekta spējas interpretēt vēstījumus. «Facebook» apgalvoja, ka līgumdarbinieki klausījušies tikai to lietotāju sarunas, kuri izmanto lietotni «Facebook Messenger» un ir piekrituši, ka viņu sarunas tiek atšifrētas.

«Bloomberg» ziņoja, ka darbiniekiem, kuri strādājuši šajā projektā, nav atklāta sarunu izcelsme un nav paskaidrots, kādēļ tās jānoklausās un jāatšifrē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Apple klienti App Store vienā nedēļā iztērējuši 1,4 miljardus dolāru

Lelde Petrāne, 08.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"IPhone" un "iPad" īpašnieki 2019. gada nogalē bijuši īpaši aktīvi, ziņo "CNN"

"Apple" klienti laika posmā no Ziemassvētku vakara līdz Vecgada vakaram lietotnēm iztērējuši 1,42 miljardus ASV dolāru, kas ir par 16% vairāk nekā 2018. gadā, paziņojusi tehnoloģiju kompānija. Savukārt Jaungada dienā "Apple" uzstādījusi vienas dienas lietotņu pārdošanas rekordu - 386 miljonus ASV dolāru, kas ir par 20% vairāk nekā pirms gada.

Kopš "App Store" atvēršanas 2008. gadā lietotņu izstrādātāji ir nopelnījuši vairāk nekā 155 miljardus ASV dolāru, liecina "Apple" aplēses.

"IPhone" lietotājiem "karstākās" bezmaksas lietotnes bijušas "YouTube", "Instagram", "Snapchat", "TikTok" un "Facebook Messenger". Starp maksas lietotnēm vislabāk veicies "Facetune", fotoattēlu rediģēšanas lietotnei "iOS" vai "Android" tālruņiem, kam seko plānošanas lietotne "HotSchedules" un laika prognožu lietotne "DarkSky".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā platforma "TikTok" pirmdien paziņoja, ka tās aktīvo lietotāju skaits pasaulē ir pārsniedzis miljardu.

"Vairāk nekā miljards cilvēku pasaulē tagad katru mēnesi lieto "TikTok", lai izklaidētos, mācoties, smejoties vai atklājot kaut ko jaunu. Mēs esam pagodināti būt par mājvietu mūsu ļoti daudzveidīgajai ģimeņu, mazo uzņēmumu un radītāju kopienai, kas pārvēršas par mūsu iecienītajām zvaigznēm," teikts kompānijas paziņojumā.

"TikTok", kas pieder Ķīnas kompānijai "ByteDance", pēdējos gados piedzīvojusi lietotāju skaita pieaugumu, sevišķi Covid-19 pandēmijas laikā.

"TikTok" 2018.gada janvārī bija apmēram 55 miljoni lietotāju, bet viņu skaits pieauga līdz 271 miljonam 2018.gada decembrī un 507 miljoniem 2019.gada decembrī.

2020.gada jūlijā "TikTok" ziņoja par gandrīz 800 miljoniem ikmēneša aktīvo lietotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Uzņēmumu reģistrs atklāj pirmo publiskās pārvaldes virtuālo asistentu Latvijā

Monta Glumane, 13.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu reģistra virtuālais asistents – UNA darbosies Uzņēmumu reģistra tīmekļvietnē, kā arī tuvākajā laikā būs pieejams Facebook messenger vietnē. Virtuālā asistenta mērķis ir sniegt klientiem atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par jaunu komersantu, uzņēmumu un organizāciju reģistrēšanu, kā arī likvidēšanu un dokumentu virzības statusu, informē Uzņēmumu reģistrs.

«Virtuālais asistents UNA ir iestādes komandas darbs, kas veidots, lai klientiem būtu iespējams sazināties ar iestādi par biežāk uzdotajiem jautājumiem sev ērtā laikā. UNA ir efektīvs komunikācijas rīks un publiskās pārvaldes pakalpojumos Latvijā inovatīvs risinājums klientu apkalpošanas jomā, kas nepārtraukti apgūst jaunas zināšanas par klientiem interesējošām tēmām,» norāda Uzņēmumu reģistra galvenā valsts notāre Guna Paidere.

Darbs pie Uzņēmumu reģistra virtuālā asistenta izveides uzsākts 2017.gada nogalē, kad tika pieņemts lēmums pilotprojekta ietvaros, izmantojot mākslīgā intelekta tehnoloģijas, radīt rīku, kas ir palīgs Uzņēmumu reģistra klientiem. Arī virtuālā asistenta vārdam UNA ir simboliska nozīme – Uzņēmēju Nākotnes Atbalsts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook uzsācis sadarbību ar Httpool, lai atbalstītu vietējos uzņēmumus nelielos tirgos

Db.lv, 09.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook un Httpool izziņo stratēģiskās partnerības uzsākšanu Balkānu reģionā - Bulgārijā, Horvātijā, Serbijā un Slovēnijā, informē Httpool pārstāvji.

Tādējādi Facebook uzsver vēlmi būt tuvāk savam klientam - gan aģentūrām, gan vietējiem uzņēmumiem - un veidot ilgtermiņa sadarbību, lai nodrošinātu iespēju gan viņiem sasniegt lielāku auditoriju, gan arī vēl precīzāk un veiksmīgāk veidot jēgpilnas sarunas.

Httpool ir zināms arī Latvijā kā vienīgais oficiālais LinkedIn un Twitter reklāmu partneris, taču grupas uzņēmums tagad būs arī Facebook oficiālais reklāmas pārdošanas partneris Balkānu reģionā. Šajās valstīs Httpool grupa nodrošinās atbalstu un zināšanas mārketinga stratēģijas veidošanai visās Facebook platformās - Facebook, Instagram, Facebook Messenger un Whatsapp. Tādējādi Httpool izmantos citās platformās uzkrātās zināšanas par veiksmīgām kampaņām un realizēs tās arī Facebook platformās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzpakalpojumu uzņēmuma “Tele2” dati liecina, ka mobilo datu patēriņš “Tele2” tīklā šogad ir pieaudzis par 19%, salīdzinot ar 2021. gadu, jo klienti ne tikai aktīvāk lieto mobilo internetu savā telefonā, bet arī izmanto citus pakalpojumus ar mobilā interneta pieslēgumu.

Šobrīd viens uzņēmuma klients savā telefonā vidēji patērē jau 20 GB mobilo datu mēnesī, kas ir par 2% vairāk nekā pērn.

Datu patēriņš turpina augt gadu no gada, savukārt pretēja tendence ir novērojama attiecībā uz iedzīvotāju paradumiem sūtīt īsziņas un veikt zvanus. Piemēram, nosūtīto īsziņu skaits “Tele2” tīklā šī gada laikā ir samazinājies par 23%, savukārt veikto zvanu skats turpina stagnēt un vairs nepieaug.

“Strauju datu patēriņa pieaugumu varēja novērot koronavīrusa izraisītās pandēmijas laikā, kad dažādu ierobežojumu dēļ būtiski mainījās cilvēku ikdiena un paradumi. Šogad turpinās jau iepriekš novērotā tendence, ka ikdienas saziņā klienti arvien vairāk izmanto mobilā interneta sniegtās priekšrocības – arvien vairāk dominē video zvani un sarakstes dažādās mobilās lietotnēs, piemēram “WhatsApp” un “Facebook Messenger”, kas izskaidro arī to, kāpēc samazinās nosūtīto īsziņu skaits un tradicionāli veikto zvanu skaits stagnē,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tehnoloģiju kompānija Google tirgū laidusi savu jauno videozvana lietotni Duo, kas ir atbilde uz konkurentu Apple piedāvāto FaceTime, Microsoft nodrošināto Skype un Facebook izstrādāto Messenger.

Lai gan Duo būtiski neatšķiras no konkurentu piedāvājuma, Google uzstāj, ka lietotne ļaus labāk izvērtēt, kas ir zvanītājs, un tad pieņemt lēmumu, vai atbildēt uz zvanu.

Google šo iespēju dēvē par «Knock, knock» («tuk,tuk»).

Jaunā lietotne, par kuras izstrādi tika paziņots maijā, no otrdienas tiek piedāvāta bez maksas viedtālruņiem ar Google operētājsistēmu Android, kā arī Apple viedtālruņiem iPhone.

Līdzīgi iPhone pieejamajam FaceTime, arī saziņai Duo ir nepieciešams zināt tikai personas telefona numuru. Daudziem līdzīgiem pakalpojumiem videozvana saziņai ir nepieciešama abu sarunas dalībnieku reģistrācija konkrētajā lietotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažādās nozarēs un organizācijās populāri ir rīkot tehnoloģiju maratonus jeb t.s. hakatonus; sākumā tos organizēja galvenokārt jaunuzņēmumu vidē, bet tagad tie nav sveši arī lielajiem uzņēmumiem, ceturtdien,21.jūnijā raksta laikraksts Dienas Bizness.

Hakatons, ko latviešu valodā mēdz dēvēt par tehnoloģiju maratonu, ir 48 stundu ilgs notikums ar mērķi attīstīt kādu ideju, produktu, pakalpojumu vai arī uzlabot kādu esošu procesu uzņēmuma darbībā. «Šāda formāta priekšrocība ir iespēja citas dinamikas apstākļos koncentrēties uz kāda konkrēta jautājuma risināšanu, to darot neierastā darba vidē un formātā un konkrēti šim pasākumam izveidotā projekta komandā. Mērķis ir 48 stundu laikā izveidot prototipu, ko pēc tam ieviest dzīvē,» skaidro Signe Lonerte, Luminor Grupas Mārketinga un komunikācijas vadītāja.

Hakatona jēdziens ir nācis no IT nozares. «To veido divi angļu vārdi – hacking (apvedceļa vai alternatīvas izveidošana) un marathon (maratons). IT nozares specifika ir iespēja ātri izveidot prototipus, tādēļ ātri kļuva populāri pasākumi, kuros nedēļas nogalē, pēc darba kopā sanāca cilvēku grupas, kuras izstrādāja prototipus savām idejām. Šobrīd šis formāts ir pārceļojis uz visu inovāciju sfēru,» informē Andris Anspoks, Latvijas Universitātes Cietvielu fizikas institūta (LU CFI) direktora vietnieks inovāciju jautājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada laikā ievērojami audzis patērētais mobilo datu apjoms Latvijas pilsētās un novados - vidēji Latvijā tas audzis par teju 70%, savukārt Rīgā pieaugums ir zem vidējā rādītāja un ir 56%, liecina mobilo sakaru operatora Tele2 apkopotie dati.

Straujākais mobilā interneta datu pieaugums novērojams Saulkrastos, kur tas palielinājies par 180%.

Tele2 apkopojis aktīvākos Latvijas novadus, kuros mobilā interneta patēriņš gada laikā piedzīvojis straujāko kāpumu. Starp līderiem, kur mobilā interneta lietojums attīstījies īpaši strauji, ir Saulkrastu (180% pieaugums), Krimuldas (+158%) un Kocēnu (+153%) novadi, salīdzinot ar aizvadīto gadu. Reģionu griezumā visstraujākais pieaugums ir Vidzemē – 77%.

«Mobilo datu straujais patēriņa pieaugums skaidrojams ar moderno tehnoloģiju, infrastruktūras un pakalpojumu attīstību, sabiedrības kopējo digitalizāciju un ar to saistīto pieprasījumu pēc mobilajiem datiem un kvalitatīva interneta. Turklāt mobilais internets daudzās mājsaimniecībās ir kļuvis par galveno mājas internetu. Absolūtos skaitļos Rīga, protams, ir pirmajā vietā pēc kopējā mobilo datu patēriņa, taču iepriecina fakts, ka gada laikā tieši reģionos notikusi straujākā attīstība mobilā interneta lietošanā, kas liecina par iedzīvotāju paradumu maiņu un arvien lielāku interneta pārklājumu visā Latvijas teritorijā,» stāsta «Tele2» komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Facebook ievieš jauna līmeņa pārskatāmību reklāmām un lapām

Laura Mazbērziņa, 29.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais tīkls Facebook paziņojis par nozīmīgiem uzlabojumiem reklāmu un lapu pārskatāmībā.

Plašākas informācijas sniegšana cilvēkiem par ikvienu organizāciju un to izvietotajām reklāmām palielinās reklāmdevēju atbildību, kā arī palīdzēs samazināt to ļaunprātīgu izmantošanu Facebook platformā, skaidro sociālais tīkls.

Tagad lietotāji varēs aplūkot dažādu Facebook lapu reklāmas Facebook, Instagram, Messenger platformās, kā arī partneru vietnēs, pat tad, ja tās netiek rādītas tieši konkrētajam lietotājam. Autorizējoties Facebook platformā, būs iespējams apmeklēt jebkuru lapu un atlasīt «Informāciju un Reklāmas» (Info and Ads). Šajā sadaļā lietotāji varēs redzēt izveidotās reklāmas ziņas, kā arī būs iespējams atzīmēt aizdomīgas reklāmas, izvēloties norādīto iespēju «Ziņot par reklāmu» (Report ad).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālā tīkla kompānijai "Facebook" piederošā saziņas lietotne "WhatsApp" trešdien paziņoja, ka tās lietotāju skaits visā pasaulē pārsniedzis divus miljardus.

"WhatsApp", kuru "Facebook" iegādājās 2014.gadā, kļuvusi par vienu no populārākajām saziņas lietotnēm pasaulē.

"WhatsApp" uzslavēja savu "spēcīgo šifrēšanu", kas ļauj lietotājiem sazināties privāti, lai arī tiesībsargājošās iestādes, tostarp ASV, prasa sniegt tām lielāku piekļuvi saziņai.

"WhatsApp" ir viena no "Facebook" lietotnēm, kurās ietilpst tās pamata sociālais tīkls, "Instagram" un "Messenger".

"Facebook" nesen paziņoja, ka aptuveni 2,89 miljardi cilvēku visā pasaulē ik dienu izmanto vismaz vienu no šiem pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sīvas konkurences un ekonomisko izaicinājumu apstākļos ikviens bizness meklē iespējas, kā efektivizēt ikdienas darbu un komunikāciju ar klientiem, tā paaugstinot savu konkurētspēju.

Mūsdienās digitālo iespēju pamatā ir stabils tīkla pārklājums un ātrs internets, ko arvien attīsta IKT pakalpojumu sniedzējs “Bite”, uzņēmumiem piedāvājot izmantot arī 5G tehnoloģijas iespējas. Kā uzņēmumi ikdienas darbā un komunikācijā ar klientiem izmanto “Bite” nākamās paaudzes tīklu?

Ikdienā jaudīgais “Bite” tīkls nodrošina ne tikai kvalitatīvus mobilos sakarus un zibenīgu internetu, bet arī virkni IKT risinājumu privāto uzņēmumu un valsts sektoram.

Augstas kvalitātes telefonsarunas ar VoLTE tehnoloģiju “Bite” tīklā

Gadu no gada īsziņu sūtīšana kļūst par mazāk populāru saziņas veidu, tikmēr balss sakari un zvanu veikšana nav zaudējusi savu aktualitāti, nodrošinot cilvēcisku, personīgu kontaktu kā darbinieku vidū, tā komunikācijā ar klientiem. Zvanu nodrošināšana ir viena no mobilo sakaru tīkla prioritātēm, tāpēc, attīstoties tehnoloģijām, tā tiek nemitīgi pilnveidota. Piemēram, nodrošinot jaunākās paaudzes balss sakaru iespējas, šogad “Bite” tīklā visā Latvijā ir ieviesta VoLTE tehnoloģija, kas piedāvā augstāku balss un video zvanu kvalitāti, kā arī būtiski ātrāku zvana savienojuma laiku. Proti, VoLTE ir modernākā zvanu veikšanas tehnoloģija 4G tīklā, kas nodrošina augstāku skaņas kvalitāti telefonsarunas laikā, nodrošina interneta lietošanas iespējas zvana veikšanas brīdī un līdz pat 3 reizēm ātrāku savienojumu ar sarunas adresātu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorānu tīkls Subway ir uzsācis zīmola atsvaidzināšanas procesu, lai vēl vairāk uzsvērtu savu orientēšanos uz svaigu un veselīgu pārtiku, kā arī ieviestu klientu apkalpošanā dažādus moderno tehnoloģiju risinājumus.

Nākamgad Latvijā tiks atvērti vēl vairāki Subway restorāni. Kopumā pasaulē jau darbojas vairāk nekā 44 000 Subway ēdināšanas vietas. Jaunajos restorānos būs muzikālais noformējums, bezvadu internets, ērtas un ergonomiskas sēdvietas, kā arī USB uzlādes porti, plānus ieskicē Subway Centrālās un Austrumeiropas reģiona direktors Martin Princ.

Tāpat jaunajos restorānos būs ekonomisks LED apgaismojuma risinājums un iekārtas ūdens taupīšanai. Celtniecības procesā restorānos ASV jau tiek izmantotas krāsas uz ūdens bāzes un dažādi apstrādes materiāli, kuru ražošanā izmantotas otrreizējas pārstrādes izejvielas.

Restorānos ASV jau darbojas kioski, kur klienti var pasūtīt ēdienu bez apkalpojošā personāla iesaistīšanās no digitālās ēdienkartes, saņemt iepriekš pasūtītās sviestmaizes, samaksāt ar Apple un Samsung Pay, kā arī ēdiena piegādi noformēt ar Facebook Messenger čatbota starpniecību. Drīz visas šīs iespējas tiek solītas arī Subway restorānos Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru