Finansējums Tūrisma attīstības valsts aģentūrā (TAVA) iztērēts bezjēdzīgi un par to «tapušas muļķīgas un infantīlas filmiņas lauzītā angļu valodā par SPA pakalpojumiem Latvijā.»
Tā airBaltic dalību citā tūrismu veicinošā organizācijā Rīgas Tūrisma attīstības birojs (RTAB) skaidro aviokompānijas prezidents Bertolts Fliks. Aviokompānija nosūtījusi vēstuli Satiksmes ministram Kasparam Gerhardam, kurā skaidro iemeslus dalībai projektā.
«Lai arī airBaltic sadarbojas ar TAVA gadu garumā, piedaloties starptautiskās tūrisma izstādēs, diemžēl jāatzīst, ka aģentūras darbība kopš dibināšanas 2002.gadā ir ļoti vāja. To apstiprina mērķtiecības trūkums – joprojām nav izstrādāts vienots Latvijas tēls, tā mārketinga stratēģija un plāns. Bez vienota tēla un attīstības redzējuma piešķirtais finansējums – šogad 800 tūkstoši latu – ir bezjēdzīgs,» teikts vēstulē.
B. Fliks uzsver, ka finansējums galvenokārt tiek izlietots administratīvā aparāta, kuru veido sešpadsmit darbinieki, uzturēšanai. Tiesa, piešķirtais valsts finansējums esot neadekvāti zems, pat Igaunijā un Lietuvā finansējums tūrisma attīstībai ir vismaz piecas reizes lielāks. «Taču arī šis finansējums iztērēts bezjēdzīgi. Tapušas muļķīgas un infantīlas filmiņas lauzītā angļu valodā par SPA pakalpojumiem Latvijā,» tā aviokompānija.
Savukārt biedrībai Rīgas kongresu birojs ir 15 biedri. To vidū airBaltic, Rīgas dome, Ekonomikas ministrija un vairākas tūrisma nozares organizācijas. Neskatoties uz atbalsta trūkumu no valsts un ierobežoto budžetu, tiek strādāts pie 64 konferenču organizēšanas. Piedāvājumi ar aicinājumu rīkot korporatīvos pasākumus Latvijā nosūtīti vairāk nekā 60 tūkstošiem uzņēmumu Vācijā, Skandināvijā, Krievijā. Biedrības aktivitāšu rezultātā ir notikušas konferences, kuru devums ekonomikā mērāms vismaz vienā miljonā eiro. 2009.gadā pienesums ekonomikā ir vēl lielāks. 2011.gadā Latvija apstiprināta par norises vietu kongresam ar 2500 delegātiem. Tā budžets ir viena miljona eiro apmērā.
Nodibinājums Rīgas Tūrisma attīstības birojs, kura dibinātāji ir Rīgas dome, airBaltic, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) un Latvijas Tūrisma aģentu asociācija (ALTA), ir principiāli jauna tipa organizācija Latvijā. Tajā pirmo reizi Latvijā ir nodrošināts pienācīgs finansējums, lai izvērstu nopietnu mārketinga kampaņu, kas sniegtu vērā ņemamus rezultātus, vēstulē uzsver airBaltic.