Nodokļi

FM: PVN dienesta auto izmantošanai personīgām vajadzībām nav papildu nodoklis

Guna Gleizde, 11.05.2010

Jaunākais izdevums

Dienesta auto izmantošana personīgām vajadzībām ir definējams kā pašpatēriņš, kas jāapliek ar pievienotās vērtības nodokli (PVN), uzskata Finanšu ministrija.

Tādējādi PVN piemērošana «labumam», kas gūts, izmantojot darba auto ārpus dienesta pienākumiem, nav papildu PVN aprēķināšana.

Vispārējais PVN piemērošanas princips nosaka, ka priekšnodokli var atskaitīt tikai par savu ar PVN apliekamo darījumu nodrošināšanai. Tādēļ uzņēmuma automobiļa izmantošana personīgām vajadzībām, nav saistīta ar uzņēmuma saimniecisko darbību un ar apliekamiem darījumiem, tādēļ priekšnodoklis par to nav atskaitāms, skaidro Finanšu ministrijas Komunikācijas nodaļas vadītāja Baiba Melnace.

Kā ziņots, Personām, kas izmanto dienesta auto privātajām vajadzībām, no 1. jūnija būs jāmaksā PVN, lai gan iepriekš likumdevēji solīja, ka, samaksājot «auto nodokli», nekas vairāk nebūs jāmaksā. Tādu satraukumu DB pauda Latvijas Grāmatvedības ārpakalpojumu sniedzēju asociācija.

Šādas izmaiņas izriet no 6. maijā valsts sekretāru sanāksmē apstiprinātajiem grozījumiem, kas paredz, ka likuma «Par pievienotās vērtības nodokli» 2. panta 9. daļas gadījumi ir attiecināti arī uz labumu, kas gūts, izmantojot darba devēja vieglo automašīnu personīgajām vajadzībām. Tas nozīmē, ka papildus tā saucamajam «auto nodoklim» uzņēmējiem, kas to maksā, jāpiemaksā būs 21% no uzrādītās labuma summas.

B.Melnace norāda, ka PVN piemērošana attiecībā uz uzņēmumu automobiļu izmantošanu privātām vajadzībām nav mainījusies. Automobiļu izmantošana privātām vajadzībām tāpat kā tas ir bijis līdz šim, ir uzskatāma par pašpatēriņu, kas ir ar PVN apliekams darījums.

Ja par automobiļa iegādi un citām saņemtām precēm un pakalpojumiem, kas izmantoti automobiļa uzturēšanai un izmantošanai, tika atskaitīts priekšnodoklis, tad, piemērojot PVN pašpatēriņam, savā veidā tiek koriģēts šis atskaitītais priekšnodoklis. Ja par automobiļa izmantošanu personīgajām vajadzībām PVN piemēro kā pašpatēriņam, tas nenozīmē, ka PVN tiek aprēķināts papildus, skaidro Finanšu ministrija.

Tādējādi, ja dienesta auto tiek izmantots personīgām vajadzībām, tad «labums» – 40, 70, 100 vai 150 Ls - ir apliekams ar PVN kā pašpatēriņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Asociācija: Latvijā izplatīts uzskats, ka mazlietota auto iegāde nav ar PVN apliekams darījums

LETA, 14.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā nostiprinājies uzskats, ka mazlietota auto iegāde nav ar pievienotās vērtības nodokli (PVN) apliekams darījums, sacīja Auto asociācijas vadītājs Ingus Rūtiņš.

Viņš skaidroja, ka pēdējo gadu laikā mazlietotu automobiļu iegādes darījumos izkristalizējusies krāpniecības shēma, tos pārdodot kā lietotas preces un rēķinā neuzrādot PVN, kam būtu jānonāk valsts kasē. Iepriekš PVN bija negodīgo tirgotāju papildus peļņas avots, jo tas netika nomaksāts valsts kasē, taču pēdējos gados, konkurencei saasinoties, pārdevēji atsakās arī no PVN tiesas un samierinās vien ar pāris simtu eiro komisiju par darījumu.

Tomēr automobilis, neatkarīgi no tā, vai tas ir jauns vai lietots, ir tāda pati prece kā jebkura cita, un tās pārdošanas gadījumā tas ir ar PVN apliekams darījums. Tiesa, izņēmums ir automobiļiem, kas ir bijuši privātpersonu īpašumā un par kuriem PVN ir pilnā apmērā samaksāts, tos iegādājoties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja esat izlēmuši nomainīt savu līdzšinējo spēkratu pret citu, risinājums ir divējāds – pirkt pilnīgi jaunu auto, vai arī iegādāties mazlietotu, taču tikpat labu un drošu automašīnu, saņemot pilnīgi visas tās pašas garantijas, kā pērkot jaunu.

Uzņēmums Autorepublika, kura pamatdarbība ir mazlietotu Volkswagen grupas automašīnu tirdzniecība un serviss, piedāvā otro variantu, kas turklāt cenas un automašīnu vecuma ziņā ir diezgan līdzvērtīgs pilnīgi jaunam auto. Kopš 2016. gada Autorepublika piedāvā visu pieprasītāko marku automašīnas – Volkswagen, Audi, BMW, Skoda, Seat, Volvo, Opel, Ford. Šobrīd tieši Autorepublikā klientiem ir iespēja iegādāties jebkuras minētās markas gadu vecu auto ar 45% atlaidi no jauna auto cenas ar noskrējienu līdz 15 000 kilometriem. Turklāt Autorepublikas piedāvājumā ir automašīnas pat ar ražotāja garantiju un bagātīgu aprīkojuma komplektāciju. Ja salonā neatradīsiet tieši sev vēlamo automašīnas modeli, uzņēmuma speciālisti nodrošinās izvēlētā auto piegādi no Vācijas 10 dienu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu zādzību skaits samazinās, bet palielinās jaunu spēkratu aizdzīšana.

Pagājušajā gadā kopumā Latvijā nozagti 932 transportlīdzekļi, kas ir par 108 transportlīdzekļiem mazāk nekā 2012. gadā, kad valstī tika nozagti 1,04 tūkst. braucamo, liecina Iekšlietu ministrijas Informācijas centra apkopotie dati. Arī Valsts policija atzīmē, ka, skatoties pa gadiem, joprojām ir vērojams automašīnu zādzību skaita samazinājums un tam ir vairāki iemesli. Uz jautājumu, vai tam par iemeslu ir apstāklis, ka policija ir palielinājusi savu darba intensitāti, vai arī zagļiem mazinājusies interese par Latviju, Valsts policijas Kriminālizmeklēšanas pārvaldes priekšnieks Jānis Lazdiņš DB skaidroja, ka var piekrist abiem šiem apgalvojumiem. Tomēr viņš piebilst, ka kopumā valstī arī citu noziegumu skaitam ir tendence samazināties. Apdrošinātāji cītīgi seko līdzi automašīnu zagļu ieražām un tendencēm, jo tas var ietekmēt arī apdrošināšanas cenas un drošības prasības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2019. gada vairumam vieglo auto īpašnieku transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis būs jāmaksā pēc ražotāja norādītajiem CO2 izmešiem.

Jāatgādina, ka šādu risinājumu paredz 2016. gada nogalē akceptētie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļu likumā. Vairāk maksās tā auto īpašnieks, kura spēkrats vairāk piesārņo apkārtējo vidi.

«Būtībā ir beidzies iepriekš noteiktais pārejas laiks,» uzsver Auto asociācijas izpilddirektors Ingus Rūtiņš. Viņš atgādina, ka jau no 2017. gada transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokli pēc CO2 apmēra maksāja tie, kuri Latvijā ieveda auto (kura pirmās reģistrācijas gads ir, sākot ar 2009. gadu), sākot ar 2017. gada 1. janvāri. Savukārt visi pārējie vieglo auto, kuri jau bija reģistrēti Latvijā līdz 2017. gada 1. janvārim (kura pirmās reģistrācijas gads ir, sākot ar 2009. gadu), transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli pēc CO2 izmešiem maksās, sākot ar 2019. gadu. Viņš atgādina, ka lielas jaudas motoru (virs 3500 cm3) auto īpašniekiem ir noteikts papildu nodoklis kā fiksēta summa 300 eiro apmērā. To auto īpašnieki, kuru spēkratu pirmās reģistrācijas gads ir līdz 2008. gada 31. decembrim, turpinās maksāt tādu pašu transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli, kādu maksājuši līdz šim, – summu likmēm, kas tiek noteiktas par auto jaudu, motora tilpumu un jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto iznomātāji uz savas nozares attīstību šogad raugās optimistiski – lielākā daļa no laikraksta Dienas bizness aptaujātajiem šogad prognozē peļņas pieaugumu.

Vieglo automobiļu iznomātāji joko, ka konkurence pēc nozarei sarežģītajiem krīzes gadiem ir samazinājusies, jo daudzi mazie uzņēmumi auto nomas tirgu ir atstājuši.

«Šobrīd galvenais tāpat, kā jebkurā nozarē, arī auto jomā ir meklēt arvien jaunas iespējas,» uzskata Andris Salevičs, Latvijas auto nozares uzņēmuma SIA Varāns īpašnieks.

«Ilgtermiņā auto nozares attīstību Latvijā ir grūti paredzēt, jo ik pa laikam tiek paaugstināti nodokļi – kaut vai nodoklis par dienesta auto izmantošanu savām vajadzībām, degvielas cenu kāpums. Uzņēmumiem, kas klientiem piedāvā iznomāt auto, pēc iespējas vairāk ir jātiecas savā kompānijā attīstīt citus ar auto sfēru saistītus darba laukus, citādi izdzīvot ir grūti,» viņš stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par vienu no šā gada neveiksmīgākajiem jaunievedumiem Latvijas valstī droši vien var nodēvēt tā saucamo dienesta auto nodokli. Proti, šā nodokļa veidā valsts ir iekasējusi neskaitāmas reizes mazāk naudas, nekā sākotnēji bija plānots, un acīmredzot tas ir kalpojis par iemeslu tam, ka attiecībā uz nākamo gadu Finanšu ministrija ir iecerējusi varākus jauninājumus šajā jomā.

Pirmkārt, nesamaksājot dienesta auto nodokli, nebūšot iespējams attiecīgajam auto iziet tehnisko skati. Jāatzīst, ka no nodokļu administrēšanas viedokļa šāda ideja nebūt nav peļama un varētu izrādīties visai efektīva. Tāpat kā iecere noteikt, ka dienesta auto izmantotājiem pašu vajadzībām būs jāmaksā fiksēta ikmēneša naudas summa. Otrkārt, paredzēts noteikt, ka dienesta auto nodoklis būs jāmaksā visām juridiskajām personām, izņemot valsts iestādes, jo to darbiniekiem likumdošana vispār neļauj izmantot darba automobili personīgajām vajadzībām. Nav jau nepareizi, ka privātkompāniju darbiniekiem par dienesta auto izmantošanu privātajām vajadzībām kaut kas valstij ir jāmaksā, kaut vai ņemot vērā, ka automobiļiem, kas iegādāti kompāniju vajadzībām, jau ir tikuši piešķirti nodokļu atvieglojumi. Turklāt ne vienā vien pasaules valstī nav pieņemts, ka ar darba auto cilvēki braukātu uz veikaliem, vestu bērnus uz skolu utt. Ja nu tomēr ir vēlme to darīt, lai maksā…

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par vieglās automašīnas izmantošanu kopš 2018. gada uzņēmējiem Igaunijā jāmaksā lielāks nodoklis nekā komersantiem Latvijā.

Šādu ainu rāda zvērinātu advokātu biroja Lextal Igaunijas partnera Anta Karu dati. Latvijā uzņēmumiem par vieglo transportlīdzekļu izmantošanu, bez attiecīgās izmantošanas uzskaites reģistrācijas sistēmas, īpašs nodoklis jau jāmaksā kopš 2011. gada, savukārt Igaunijā šāds nodoklis tika ieviests tikai no 2018. gada. DB savulaik jau vairākkārt vēstīja par uzņēmēju neapmierinātību ar šāda nodokļa ieviešanu, norādot, ka tāds nav ziemeļu kaimiņvalstī, tagad šādam argumentam vairs nav pamata. Interesanti, ka Igaunijā šī nodokļa likme ir uzlikta daudz lielāka, vienlaikus pašu uzņēmēju ziņā atstājot atskaitīšanās sistēmu, paļaujoties uz labticīgo nodokļu maksātāju datiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijā lielākās auto kardānu ražotāja SIA Auto Cardan jaunā ražotne pavērs plašākas eksporta iespējas un uzņēmums klientiem varēs sniegt labāku pakalpojumu, sacīja Auto Cardan valdes loceklis Agris Kārkliņš.

Uzņēmums strādās ar to pašu jaudu kā iepriekš, taču jaunā ražotne rada iespējas paplašināties, pirkt labākas iekārtas, sniegt labāku pakalpojumu, kā arī varam cerēt uz labākiem ārvalstu pasūtījumiem, sacīja Kārkliņš.

Viņš norādīja, ka uzņēmuma galvenie eksporta tirgi ir Somija un Lietuva. Kārkliņš skaidroja, ka gadījumos, kad eksports uz kādu valsti ievērojami pieaug, uzņēmums šajā valstī atver pastāvīgu darbnīcu. Tā tas ir bijis ar eksportu uz Igauniju, kas pieaudzis tik lielā mērā, ka Auto Cardan izlēma radīt darbnīcu Igaunijā, un pirms diviem gadiem tika atvērta ražotne Tallinā.

Iespējams, ka arī uz Somiju tuvākajā laikā eksports pieaugs tādā apmērā, ka būs nepieciešams veidot pastāvīgu darbnīcu Somijā. Līdz ar to mūsu eksporta procents nav pastāvīgs lielums - kādu brīdi tam ir tendence augt, bet, sasniedzot noteiktu līmeni konkrētā valstī, tur tiek izveidota ražotne un kopējais eksporta apjoms atkal krītas, skaidroja Kārkliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

VIDEO: VID vēstule šokē Stigu RM

Māris Ķirsons, 05.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Stiga RM pērn iegādājās BMW auto par 49 917,36 eiro, bet, nodokļu administrācijas ieskatā, tā nav atbilstoša vērtība, tāpēc tiek prasīts precizēt PVN deklarāciju, pretējā gadījumā draudot izslēgt no PVN maksātāju reģistra

«Esmu šokēts. Kaut ko tādu – ka nodokļu administrācija uzskata, ka auto vērtība ir cita – augstāka – nekā tā cena, par kuru esmu iegādājies no oficiālā dīlera, vēl savā uzņēmēja karjerā neesmu pieredzējis, » situāciju vērtē SIA Stiga RM īpašnieks Andris Ramoliņš. Viņš atzīst, ka pašlaik nezina, ko īsti darīt. «Nesaprotu šī dokumenta statusu, jo pārsūdzēt šo EDS sistēmā esošo dokumentu nevar, piekrist, ka iegādātā auto vērtība ir cita – augstāka –, ir dīvaini, ja auto tirgotājs par šādu cenu ir pārdevis, visi norēķini notikuši bezskaidras naudas veidā – izrakstīts rēķins par 49 917,36 eiro + 10 482,64 eiro PVN, auto tika pirkts, izmantojot SIA SEB Līzings pakalpojumus, arī apdrošināts auto par tieši tādu pašu vērtību,» savu pozīciju skaidro A. Ramoliņš. Viņš prognozē, ka šāda situācija varētu būt ne tikai SIA Stiga RM, bet vēl daudziem uzņēmumiem, kuri iegādājušies šādas klases auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar mērķi iekasēt pēc iespējas vairāk naudas valsts budžetā, pērn tika pieņemti daudzi dažādi lēmumi, būtiski palielinot nodokļu slogu. Šogad, laikā, kad jaunie nodokļi jāsāk iekasēt, arvien vairāk sāk atklāties dažādas nepilnības, bet attiecībā uz tā saucamo dienesta auto nodokli tā vien izskatās, ka ar to kaut ko prātīgu vispār izdarīt nav iespējams.

Proti, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs ir konstatējis, ka, liekot šo nodokli maksāt valsts un pašvaldību iestāžu darbiniekiem, kas dienesta auto izmanto privātajām vajadzībām, faktiski tiktu atļauts veikt nelikumības.

Redz, likumdošana nosaka, ka minētās personas dienesta līdzekļus privātajām vajadzībām vispār nedrīkst izmantot. Protams, Latvijā ir gan bijušie, gan arī esošie valdības pārstāvji (ar dažādām partiju piederībām), kas uzskata, ka ar dienesta auto vest savus bērnus uz skolu vai bērnudārzu esot gandrīz vai pašsaprotami, taču diez vai kāds nodokļu maksātājs vēlas apzināties, ka šāda vizināšanās notiek uz viņa iemaksātās naudas rēķina. To pašu var attiecināt arī uz braukāšanu, piemēram, posmā ministrija — ministra mājas un otrādi (kaut gan droši vien ir amatpersonas, kas uzskata, ka šādi braucieni ir valstiski svarīgi). Nu nav nodokļu maksātājiem jāsedz izdevumi, kas rodas, amatpersonai dodoties no rīta uz darbu. Savukārt, saprotot, ka valsts kabatā noteiktu papildu naudas summu tomēr vajag iegūt, būtu ieteicams rūpīgi pārskatīt, vai tiešām dienesta auto ir nepieciešams visām tām personām, kam tie ir piešķirti. Tāpat, paskatoties, ar kādas klases auto pārvietojas mūsu amatpersonas, kļūst skaidrs, ka jēdzienu «ekonomiska darbība» tās līdz galam neizprot. Būtu tikai normāli, ja ministri (par pārējām amatpersonām nemaz nerunājot) tik mazā un ne īpaši turīgā valstī, kāda ir Latvija, pārvietotos ar salīdzinoši lētām mazlitrāžas automašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka pašreizējais nodoklis par dienesta auto izmantošanu privātām vajadzībām nav attaisnojis uz to liktās cerības, tā piemērošanas kārtību no nākamā gada plānots mainīt.

Valdībā atbalstītais risinājums paredz ieviest konstantu dienesta auto nodokļa maksu atkarībā no motora tilpuma, informēja Finanšu ministrijas (FM) pārstāve Baiba Melnace.

Plānotā nodokļa likme privātajām vajadzībām izmantotas juridiskās personas automašīnai ar motora tilpumu līdz 1,5 litriem būs 12 lati, ar tilpumu 1,5 – 3,5 litri – 22 lati, ar tilpumu virs 3,5 litriem – 32 lati mēnesī. Kā ziņots, no šā gada sākuma iedzīvinātais tā sauktais auto nodoklis patlaban tiek aprēķināts, konkrētu summu (darba ņēmēja gūto labumu, kas atkarībā no motora tilpuma ir no 40 līdz 150 latiem) apliekot ar iedzīvotāju ienākuma un sociālo nodokli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kanceleja izpētījusi, ka likums par valsts un pašvaldību mantas izšķērdēšanas novēršanu aizliedz dienesta auto izmantot privātām vajadzībām. Sākot maksāt jaunieviesto nodokli, nāktos atzīt, ka likums tiek pārkāpts, vēstīja TV3 raidījums Nekā personīga.

«Jau aptuveni mēnesi valstī ir jauna kārtība - ja darbinieks ar darba mašīnu brauc arī privātās vajadzībās, viņam par to jāmaksā nodoklis, taču valsts amatpersonas ar nodokļa maksāšanu nesteidzas.

Valsts kancelejas direktore uzskata, ka braukšana uz mājām nebūtu uzskatāma par privātu vajadzību. Ja to atbalstīs arī citi, vairākas valsts amatpersonas varēs izvairīties no šī nodokļa maksāšanas,» norādīja raidījuma veidotāji.

No valdības nama vislielāko attālumu katru darba dienu no mājām Tukumā ar dienesta auto mēro ekonomikas ministrs Artis Kampars. Viņa melnais Audi A-6 tādējādi katru darba dienu nobrauc aptuveni 120 kilometrus. Ministrs raidījuma veidotājiem apstiprinājis, ka nodokli par dienesta automašīnas izmantošanu nešaubīgi maksās, tikai nezinājis, cik tas būs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodoklis, kuru no šā gada iekasē par dienesta auto izmantošanu personīgajām vajadzībām, tai skaitā par braukšanu uz mājām, būs jāmaksā visām valsts amatpersonām, kuras savas mašīnas izmanto šādiem nolūkiem, pēc koalīcijas sēdes atzina premjers Valdis Dombrovskis (JL).

No valdības vadītāja teiktā varēja saprast, ka koalīcija savu vienošanos panākusi, jo dienesta mašīnu izmantošana uz mājām vai uz darbu esot papildu labums, kuru amatpersonas gūst no sava statusa, vēsta diena.lv. Tāpēc arī par to jāmaksā nodoklis.

Par dienesta automašīnas izmantošanu privātām vajadzībām jau janvārī no algas sešiem ministriem katram ir atvilkti 22,86 lati. Par dienesta auto janvārī kā darba devēja maksāja arī Valsts kanceleja.

No premjera teiktā šodien izrietēja, ka amatpersonām nodoklis būs jāmaksā no savas algas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi autovadītāji ērtības labad sava auto tehnisko pasi mēdz glabāt salonā aiz saulessarga – tā ir ērtāk, ja vienu auto lieto vairāki ģimenes locekļi vai uzņēmuma darbinieki. Taču, ja auto tiek nozagts kopā ar tehnisko pasi, zagļi būtībā iegūst iespēju ar auto droši pārvietoties vai to pārdot, uzsver If Apdrošināšana.

Turpinoties auto zādzību skaita pieaugumam, kļūst vairāk arī tādu zādzību, kad auto tiek nozagts kopā ar tajā glabātu transportlīdzekļa reģistrācijas apliecību jeb tā dēvēto tehnisko pasi. Sabiedrības If Apdrošināšana Atlīdzību daļa šonedēļ ir saņēmusi kāda KASKO polises klienta atlīdzības pieteikumu par nozagtu 2013. gada izlaiduma Toyota Land Cruiser automašīnu. Auto nozagts pa nakti Pierīgā, un tajā bija atstāta reģistrācijas apliecība.

«Teorētiski zagļiem bija iespējams ar nozagto auto naktī šķērsot Latvijas robežu un kādu laiku netraucēti pārvietoties pa visu Eiropas Savienību. Turklāt, kamēr par zādzību nav informēta policija, tiesībsargiem, apturot šādu auto, nerodas aizdomas, ka tas ir zagts, jo vadītājs var uzrādīt reģistrācijas apliecību,» skaidro If Apdrošināšana Transporta atlīdzību nodaļas vadītājs Pāvels Valainis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk Lielbritānijā uzņēmumi, visticamāk, padomās divreiz pirms prestiža celšanai savus vadītājus vizināt ar dārgiem luksusa klases automobiļiem, jo jau pēc pavisam neilga laika valstī nodoklis par šādu auto izmantošanu varētu ievērojami palielināties, vēsta Telegraph.

No šā gada 6. aprīļa Lielbritānijā stāsies spēkā jaunie noteikumi attiecībā uz nodokli, ko uzņēmumi maksā par saviem luksusa klases auto, kuru skaitā ir tādi spēkrati kā Ferrari, Lamborghini, Bentley, kā arī augstākās klases Mercedes-Benz un BMW.

Lai labāk izprastu, par ko ir runa, sākotnēji jāpaskaidro, ka šo nodokli aprēķina atkarībā no automašīnas vērtības. Patlaban ir noteikti auto vērtības griesti 80 tūkstošu sterliņu mārciņu apmērā, tādējādi maksimālais nodokļu apjoms, kāds ik gadu jāmaksā uzņēmumam, kam pieder luksusa klases automašīna, kuras vērtība pārsniedz noteiktos griestus, patlaban ir 14 tūkstoši mārciņu ienākuma nodokļa veidā un nacionālās apdrošināšanas nodeva 3 584 mārciņu apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jūrmalā aktivizējušies auto zagļi

Lelde Petrāne, 05.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmala ir viena no populārākajām vietām Latvijā, kur tūristi un atpūtnieki bieži pārvietojas ar jauniem un moderniem spēkratiem. Taču, sākoties atpūtas sezonai, to steidzas izmantot arī auto zagļi.

Apdrošināšanas sabiedrības Balta (RSA Grupa) jaunākie dati liecina - ja līdz Jāņiem Jūrmalā šogad tika apzagti tikai pieci auto, tad līdz jūlija sākumam tieši Jūrmalā apzagto spēkratu skaits palielinājies līdz 18, bet trīs ir nozagti. Salīdzinot šā un pērnā gada attiecīgo laika periodu, palielinājusies arī vidējā atlīdzība, kas izmaksāta Baltas klientiem transportlīdzekļa apzagšanas vai zādzības gadījumā.

Acīmredzams, ka zagļi tīko pēc arvien jaunākām automašīnām un dārgākām lietām, kas atstātas auto salonos. Pērn vidējā atlīdzību summa par vienu auto apzagšanas vai zādzības gadījumu bija 496 lati, taču šogad šis rādītājs ir pieaudzis līdz 571 latam par vienu gadījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault Clio: mazs, bet ar plašu dvēseli

Aldis Zelmenis, speciāli DB, 26.02.2020

"Renault Clio", ņemot vērā pārdošanas apjomus, Eiropā jūtami apsteidz "VW Polo", "Ford Fiesta", "Opel Corsa" u.c. šīs klases smagsvarus un ir pārdošanas līderis starp mazās klases modeļiem. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču "Renault" prot ražot mazus auto, kas ir pieprasīti visā Eiropā. "Renault Clio" ir viens no tiem. Feins auto, bet kāpēc mazi auto pie mums nav cieņā?

Jāsāk ar to, ka mazauto mūsdienās ir diezgan nosacīts apzīmējums, jo jaunākās paaudzes "Clio" ir gana liels, lai to izmantotu kā budžeta klases ģimenes auto.

Pēc būtības šodien jaunākā "Renault Clio" apkārtmēri atbilst vecāka gadagājuma "Renault Megane". Tas nekas, ka aizmugurē pieaugušiem pasažieriem vietas joprojām nav daudz, toties nodokļu apjoms, apdrošināšanas klase un vēl citi bonusi Rietumeiropietim palīdz ietaupīt, saglabājot spēju būt mobilam un pārvietoties pilsētā un ārpus tās.

Starp citu, ceļojot Itālijā, Francijā vai Spānijā, bieži vien uz koplietošanas ceļiem ir redzami "Renault Clio" izmēram līdzīgi auto, kuros pasažieri draudzīgi aizņēmuši krēslus gan priekšā, gan aizmugurē, turklāt līdz "lūpai" piestūķējuši bagāžas nodalījumu. Visi smaidīgi un nesūkstās par vietu trūkumu. Mēs Latvijā esam izlepušāki, jo kā gan izskaidrot, ka līdzīgi kā Ziemeļamerikā lielākoties pārvietojamies vienatnē vai divatā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Auto nodokļu vingrojumi un klimats

Andris Kulbergs, Auto Asociācijas prezidents, 19.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kārtējais gads, kārtējās auto nodokļu izmaiņas. Šogad, pāršķirstot arhīva materiālus nācās fiksēt visai bezcerīgu ainu.

Jau no 2011. gada Auto Asociācija katru gadu ir vērsusi uzmanību uz to, ka auto nodokļu sistēmu ir jābeidz izmantot kā brutālu budžeta piepildīšanas rīku, bet to nepieciešams veidot kā stimulējošu mehānismu videi draudzīgu auto izvēlei, citādi mūsu auto parks neglābjami noveco, un ar katru gadu šo “izlieto ūdeni” savākt kļūs ar vien grūtāk. Diemžēl šis gads nav izņēmums.

2021. gada budžetā tika iekļautas, un arī pieņemtas izmaiņas transportlīdzekļu nodokļos. Uz transporta līdzekļiem tiek attiecināti divu veidu nodokļi. Transporta ekspluatācijas nodoklis (TEN), kuru reizi gadā maksā katrs reģistrētā transporta līdzekļa īpašnieks. Līdz 2009. gadam ražotiem auto šis nodoklis ir atkarīgs no masas vai masas, jaudas un tilpuma attiecības, pēc 2009. gada ražotajiem auto tas atkarīgs no CO2 izmešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

LTRK: dienesta auto nodokļa aplikšanu ar PVN ir absurda

Māris Ķirsons, 01.07.2010

LTRK Nacionālās Stratēģijas padomes locekle, Latvijas Grāmatvedības ārpakalpojumu sniedzēju asociācijas valdes priekšsēdētāja Lienīte Caune

Dienas Mediju arhīvs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Politiķi un augsta ranga ierēdņi kārtējo reizi ir apmānījuši uzņēmējus, apgalvojot, ka nodokļu slogs, kas gulstas uz uzņēmēju pleciem, netiks paaugstināts – gaidāmās izmaiņas PVN piemērošanā, t.s. «dienesta auto nodokļa» aplikšana ar PVN liecina par pretējo.

Tā situāciju vērtē LTRK Nacionālās Stratēģijas padomes locekle, Latvijas Grāmatvedības ārpakalpojumu sniedzēju asociācijas valdes priekšsēdētāja Lienīte Caune. Proti, šā gada 28.jūnija Ministru kabineta komitejā (MKK) tika atbalstīts noteikumu projekts, kas nosaka arī kārtību, kādā dienesta auto nodoklis apliekams ar PVN. «Pēc vairākkārtējām sarunām ar regulējuma izstrādātāju – Finanšu ministriju – pie uzņēmējus apmierinošas normatīvā akta redakcijas neesam nonākuši,» secina L.Caune.

Viņa uzskaita būtiskākos no aspektiem, kas izsauks plašu uzņēmēju neapmierinātību jautājumā:

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Konkurences uzraugi Auto asociācijai piemēro 10,4 tūkstošu eiro sodu

Žanete Hāka, 11.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu sodīt biedrību Auto Asociācija par aizliegtu vienošanos, kas vērsta uz auto remontdarbu veicēju konkurences ierobežošanu.

Biedrībai piemērots naudas sods 10,4 tūkstošu eiro apmērā, kas ir 4% no tās iepriekšējā gada apgrozījuma, informē KP.

KP konstatēja, ka asociācijas biedri – lielākie jaunu automašīnu tirgotāji un pilnvaroto servisu īpašnieki Latvijā – asociācijas ietvaros apsprieduši jautājumus, kas saskaņā ar Konkurences likumu katram uzņēmumam jārisina individuāli.

Auto Asociācijas biedri savā starpā apsprieda kopīgu stratēģijas veidošanu attiecībā uz apdrošināšanas akciju sabiedrībām, kā arī vienotu noteikumu izstrādi, kas operatīvā līzinga gadījumā nosaka, kur veikt jaunu automašīnu apkopi un remontu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto tirgotājs SIA Norde Administratīvajā tiesā pārsūdzēs Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu atļaut Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam (NMPD) slēgt 3,5 miljonus eiro vērtu līgumu par 52 automašīnu piegādi ar SIA Auto Blitz.

Norde pārstāve Līga Loļa aģentūrai LETA uzsvēra, ka IUB lēmumā ir vairākas nepilnības, kas mudina vērsties Administratīvajā tiesā un pārsūdzēt lēmumu.

Izskatot IUB lēmumu, Norde pārstāvji ir konstatējuši, ka nekādi jauni būtiski apstākļi nav noskaidroti un vērtēti, ir atspoguļota tikai iepriekšēja komisijas nostāja, kas liek secināt, ka Norde iesniegtās pretenzijas IUB nav izskatījis vai ņēmis vērā.

«Arī pēc lēmuma saņemšanas ir saglabājušies iepriekšējie jautājumi par Auto Blitz reālo situāciju ar nodokļiem. IUB lietas izskatīšanā nav pieprasījis Valsts ieņēmumu dienestā (VID) papildinformāciju par situāciju kārtībā. Šīs šaubas nav novērsusi ne Iepirkumu komisija, ne arī pats Auto Blitz. Tāpat IUB nav ņēmis vērā Norde iesniegto informāciju par citiem iespējamiem pārkāpumiem, piemēram, garantijas nosacījumu izmainīšanu un apkopju izmaksu palielināšanu,» skaidroja Loļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Uzņēmēji iebilst pret autonodokļa aplikšanu ar PVN

Aisma Orupe, 08.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) un Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) biedri un uzņēmēji kategoriski iebilst pret dienesta auto nodokļa aplikšanu ar PVN, turklāt – ar atpakaļejošu datumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests (NMPD) beidzot noslēdzis 3,5 miljonus eiro vērto līgumu ar SIA Auto Blitz par 52 ātrās palīdzības mašīnu piegādi, pastāstīja dienesta pārstāve Ilze Bukša.

Līgums noslēgts pagājušajā nedēļā. LETA jau 20.janvārī ziņoja, ka Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) ir atļāvis NMPD slēgt 3,5 miljonus eiro vērto līgumu par 52 automašīnu piegādi ar Auto Blitz. Iepriekš cits iepirkuma pretendents SIA Norde pārsūdzēja iepirkuma rezultātus, kā vienu no argumentiem minot Auto Blitz nodokļa parādu, kas liedz pretendēt uz iepirkumu. Taču IUB lēmumā secina, ka Auto Blitz 2015.gada 8.septembrī nav bijis nodokļu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu parādu.

Kopumā IUB iesniegumu izskatīšanas komisija nekonstatēja iepirkuma procedūras pārkāpumus, kas būtu varējuši ietekmēt pieņemto lēmumu par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu Auto Blitz. Pēc tam Norde paziņoja, ka IUB lēmumu pārsūdzēs Administratīvajā tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Ceļa nodokli jaunām automašīnām aprēķinās pēc CO2 izmešu daudzuma

Zane Atlāce - Bistere, 23.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima trešdien, 23.novembrī, ārkārtas sēdē galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus likumā, kas paredz transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa reformu. Tā paredz pakāpenisku pāreju uz ceļa nodokļa likmju aprēķināšanu pēc CO2 daudzuma izplūdes gāzēs.

Patlaban, reģistrējot auto, ir jāmaksā reģistrācijas nodoklis un reizi gadā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis jeb tā sauktais ceļa nodoklis. Likumprojekta autori norādījuši, ka reformas mērķis ir vienkāršot spēkratu nodokļu sistēmu un veicināt automašīnu radītā CO2 samazinājumu, ievērojot principu – piesārņotājs maksā vairāk.

Sākotnēji jaunie nosacījumi attieksies uz tām automašīnām, kas no nākamā gada 1.janvāra tiks reģistrētas Latvijā un to izlaiduma gads būs 2009. un jaunāks. No 2019.gada 1.janvāra tas attieksies uz visiem auto, kas būs jaunāki par 2009.gadu. Savukārt transportlīdzekļiem, kas izgatavoti pirms 2009.gada, CO2 likmes nepiemēros, un auto īpašnieki turpinās maksāt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli pēc līdzšinējās kārtības.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Šodienas realitāte - GPS sagrozīt vieglāk nekā papīra ceļazīmi

Dienas Bizness, 08.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://www.db.lv/uploads/ck/images/Clipboard02(348).jpg

Jau sen zināms ir uzskats, ka pati labākā automašīnas marka ir «dienesta auto». Brauc, kur gribi, kā gribi, tehniskajam stāvoklim tā īsti līdzi neseko, bet maksā par visu darba devējs. Vienkārši ideāls variants!

Tiesa, savulaik, cenšoties atrast pēc iespējas vairāk naudas valsts budžeta konsolidācijai, valdība ieviesa tā saucamo dienesta auto nodokli, paredzot, ka gadījumā, ja darba automašīna tiek izmantota tikai profesionālo pienākumu veikšanai, valstij nekas jāmaksā nav, bet, ja ar to tomēr tiek braukts uz mājām, veikalu, ballītēm un tamlīdzīgām un citām privātām darīšanām, noteikti jāsamaksā nodoklis. Un, lai to kontrolētu, katrs auto jāapgādā ar GPS sistēmu. Principā nav nepareiza pieeja, ņemot vērā, ka uz uzņēmuma vārda reģistrēts auto tāpat saņem ievērojamus atvieglojumus, piemēram, PVN atlaižu veidā.

Komentāri

Pievienot komentāru