Darba vide

FOTO: Draugiem Group atkal jauna mājvieta

Linda Zalāne, speciāli DB, 24.04.2019

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Rīgas Krasta ielas straujās un dinamiskās satiksmes ielenkumā Draugiem Group spējis radīt miera oāzi saviem darbiniekiem

Uz jaunajām mājām lielākā daļa no Draugiem Group paspārnē esošajiem uzņēmumiem pārcēlusies pirms nepilna mēneša, jo Pārdaugavas birojā, kas pirms vairāk nekā gada tika iegādāts par 3,1 milj. eiro, Printful un Mapon straujās izaugsmes dēļ visiem kļuvis krietni par šauru. Nolemts, ka Pārdaugavas ēkā turpmāk darbosies tikai Prinful, bet pārējie grupas uzņēmumi pārcelsies uz citu biroju. Draugiem Group runasvīrs Jānis Palkavnieks atgādina, ka Pārdaugavas ēka, t.s. Torņakalna birojs, iegādāts ar domu, ka tajā pietiks vietas ilgākam laikam, taču prognoze bija maldīga.

Jauno mājvietu atrast nav bijis vienkārši, jo tirgū piedāvājums meklēšanas brīdī bija nepietiekams. «Mūsu prasības, kā vienmēr, bija pēc plašas, funkcionālas ēkas, kurā būtu vieta arī publiskajai telpai, piemēram, pagalmam vai terasei. Šajā gadījumā tā ir terase. Tāpat lūkojam, lai būtu kāds pārsteigums, un šajā ēkā tā ir observatorija, kurā ir iespēja atvērt apaļo jumta logu un caur teleskopu vērot zvaigznāju,» viņš turpina.

Visu rakstu lasiet 24. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Vēsturiskā Dzirnavu ielas ēkā taps biroji un tirdzniecības platības

Laura Mazbērziņa, 08.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstītāju grupa Baltic Investment Group ir iegādājusies ēkas Rīgā, Dzirnavu ielā 128. Šajā adresē savulaik ir bijis gan zirgu tramvaja depo, gan noliktavu telpas un garāžas.

«Šobrīd Baltic Investment Group rēķinās ar 3 miljonu eiro lielām sakotnējām investīcijām, bet summa realizācijas gaitā varētu krietni palielināties,» teica Baltic Investment Group valdes loceklis Ļevs Golands.

Pēdējos gados telpas ir bijušas pamestas un pussagruvušas, un bojāja ielas kopējo skatu. Ļ. Golands uzskata, ka tagad šis rajons kļūs vizuāli pievilcīgāks - tiks atjaunotas ēkas un sakārtots iekšpagalms, ēkās tiks iekārtotas biroju telpas, tirdzniecības vietas un kafejnīcas.

Pēc Baltic Investment Group valdes locekļa Ļ. Golanda teiktā, objekts Dzirnavu ielā 128 sastāv no divām ēkām - viena atrodas pie Dzirnavu ielas, bet otra - tieši aiz tās, pagalmā. Šīs ēkas sākotnēji piederēja Rīgas zirgu tramvaja uzturētājiem, un tajās atradās tramvaju vagoni, kā arī tajās bija ierīkoti zirgu stendi. Laika gaitā šajā adresē ir bijušas arī noliktavu telpas un garāžas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Havas Group: Baltijai ir liels potenciāls

Armanda Vilcāne, 12.04.2019

Havas Group prezidents un izpilddirektors Ziemeļvalstīs, Centrāleiropā, Austrumeiropā un Tuvajos Austrumos Alberto Kanteli

Foto: Marek Metslaid

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepieciešamības gadījumā Havas Group varētu iegādāties arī citus uzņēmumus Latvijā vai Baltijā, taču konkrēti darījumi pagaidām netiek plānoti.

To intervijā DB norāda Havas Group prezidents un izpilddirektors Ziemeļvalstīs, Centrāleiropā, Austrumeiropā un Tuvajos Austrumos Alberto Kanteli (Alberto Canteli). Jau ziņots, ka pērnā gada nogalē Havas Group iegādājās mārketinga komunikāciju aģentūras Idea Group kontrolpaketi, tādējādi veicot lielāko investīciju Baltijas komunikāciju aģentūru vēsturē. A. Kanteli šo darījumu uzskata par veiksmīgu, norādot, ka kopumā Baltijas tirgum ir liels potenciāls.

Fragments no intervijas

Kā kopumā vērtējat mediju aģentūru tirgu pasaulē – kā tas ir mainījies?

Reklāmas nozare sevi ir izsmēlusi, tāpēc jāatzīst, ka mēs pārstāvam biznesu, kas ir lielu pārmaiņu priekšā. Liela daļa mediju aģentūru savu darbību sāka kā reklāmas vietu nodrošinātāji un reklāmu izvietotāji, konsultējot un pārstāvot klientu intereses tiešajā reklāmā, taču, laikam ejot, situācija ir mainījusies – šobrīd aģentūras jau nodrošina pilnu servisu. Havas Group es strādāju jau 20 gadus, un jāatzīst, ka šo gadu laikā daudz kas ir mainījies. Manuprāt, pārmaiņas ir laba lieta, es piekrītu teicienam, ka pastāvēs tas, kurš mainīsies. Tieši pārmaiņas mūsu uzņēmumam ļāvušas kļūt par tirgus līderi, jo nereti citi tirgus spēlētāji vienkārši nespēj konkurēt ar mūsu piedāvājumu. Kamēr konkurenti iegādājās jaunas reklāmas aģentūras, palielinot tikai to skaitu, mēs esam rīkojušies gudrāk – esam apvienojušies ar pasaulē lielāko reklāmas, satura un tehnoloģiju aģentūru Vivendi, kas neapšaubāmi sniedzis mums jaunas iespējas tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Viens no pēdējiem mohikāņiem savā nišā

Linda Zalāne, speciāli DB, 29.04.2019

Pērkam kopā vadītāja Laura Millere (no labās) un pārdošanas vadītāja Anna Počujeva. Pārējās fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Foto: Zane Bitere/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti kolektīvās iepirkšanās portālu popularitātes norietam viens no pēdējiem mohikāņiem šajā nišā, SIA Draugiem paspārnē esošā platforma Pērkam Kopā, uzrāda vērā ņemamus darbības rādītājus

Pērkam Kopā starta šāviens tirgū bija 2010. gadā, kad šāds pakalpojums tika aizgūts no ASV un ar lielu joni iedzīvojās Latvijā, kur sākuma periodā bija vērojama teju vai masu psihoze, jo iespēja iegādāties preces un pakalpojumus ar atlaidi vilinoša šķita daudziem. Karstākais periods, kad tirgū darbojās līdz 40 lielāku un mazāku kolektīvās iepirkšanās portālu, bija 2014. gads, bet tad kā kāršu namiņš daudziem no tiem bizness izkūpēja gaisā tikpat ātri, kā tas bija sācies. Tas vien apliecināja to, ka daudzi bija ātras naudas kārotāji, tomēr, lai strādātu šajā nišā, ir daudz darba jāiegulda, it īpaši klientu servisā. Paralēli tapa salīdzināšanas servisi, kas apvienoja vienā katalogā visu kolektīvo portālu akcijas piedāvājumus. Tie arī bija diezgan iecienīti pircēju vidū, un visi mazie un lielie kolektīvās iepirkšanās portāli tos izmantoja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Lozannā durvis vērusi jaunā SOK mājvieta

LETA--DPA, 24.06.2019

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Foto: EPA/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pilsētā Lozannā pie Ženēvas ezera svētdien atvērta jaunā Starptautiskās Olimpiskās komitejas (SOK) mājvieta.

Par Olimpisko māju nosauktā ēka svētdien durvis vēra tieši 125 gadus pēc tam, kad 1894.gadā savu atdzimšanu piedzīvoja olimpiskās spēles un tika izveidota SOK. Jaunā SOK bāzes izveide izmaksājusi 129 miljonus eiro.

Ēkas centrālā kāpņu telpa veidota olimpisko riņķu formā, tai savienojot stāvus, bet uz jumta atrodas saules paneļi, kas atgādina mieru nesošus baložus.

Jaunā SOK mājvieta jau ir ieguvusi apbalvojumus par savu videi draudzīgo statusu un ilgtspējību. Bez saules paneļiem tai ir arī tualetes, kur tiek izmantots lietus ūdens, tāpat pie ēkas ir 135 novietnes velosipēdiem, 40 vietas elektrisko automašīnu uzlādei, 100 iestādīti koki, turklāt ēkas izbūvei tika izmantoti 95% materiālu no iepriekšējās komitejas mītnes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Apollo Group pārņem Vapiano restorānu īpašnieku Baltijas valstīs un Somijā

LETA--BNS, 01.08.2019

Foto: Eesti Meedia/Scanpix Baltics/Sanpix/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas izklaides pakalpojumu grupa «Apollo Group» turpina paplašināties un pārņem kompāniju «Piano Group», kurai Baltijas valstīs un Somijā pieder restorāni «Vapiano».

«Piano Group» pieder septiņi restorāni, no kuriem trīs atrodas Tallinā, divi Helsinkos un pa vienam Tartu un Viļņā. Pērn grupas apgrozījums bija 12 miljoni eiro. Visā pasaulē kopumā ir 235 «Vapiano» franšīzes restorānu.

Viens no «Apollo Group» īpašniekiem Ivars Vendelins sacīja, ka uz klientiem orientētā koncepcija ļāvusi «Vapiano» kļūt par labi pazīstamu zīmolu. «Līdzsvars starp svaigu un veselīgu ēdienu un izcilu itāļu virtuvi, ko viņi radījuši, sniedz spēcīgas pozīcijas pašlaik strauji augošajā sabiedriskās ēdināšanas tirgū,» Vendelins sacīja un piebilda, ka «Apollo» portfelī līdz šīm nebija itāļu virtuves.

«Mēs plānojam paplašināties un atvērt jaunus «Vapiano» restorānus Baltijas valstīs un Somijā, kas kļūs par pirmo «Apollo Group» biznesu ārpus Baltijas valstīm,» norādīja uzņēmējs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Printful ierindojas ASV straujāk augošo uzņēmumu topā

Lelde Petrāne, 14.08.2019

Foto: no uzņēmuma arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group uzņēmums Printful iekļuvis prestižajā Inc.com ASV straujāk augošo uzņēmumu sarakstā, ieņemot 564. vietu ar 786% izaugsmi starp visiem ASV uzņēmumiem. Šodien Printful pirmo reizi publisko savus finanšu rādītājus.

Tie liecina, ka Prinful Inc. un a/s «Printful Latvia» kopējais aprozījums 2018. gadā veido 77 miljonus dolāru, savukārt 2017. gadā - 46 miljonus dolāru.

«Printful finanšu rādītāji, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieauguši par gandrīz 70 procentiem. Lai turpinātu šādu izaugsmi, plānojam izplesties aizvien jaunos tirgos, atverot birojus un ražotnes, kā arī nemitīgi strādājam pie jauniem produktiem un integrācijām. Lai to sasniegtu, mums vajadzīgs komandas papildinājums ar jauniem talantiem,» teic uzņēmuma līdzdibinātājs un izpilddirektors Dāvis Siksnāns. Šobrīd a/s «Printful Latvia» ir atvērtas 40 vakances IT, finanšu, dizaina, ražošanas un administrācijas pozīcijās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO, VIDEO: Printful jaunās Eiropas ražotnes atklāšana

Ilze Žaime, 06.09.2019

Foto: ILZE ŽAIME

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Draugiem Group» meitasuzņēmums AS «Printful Latvia» atklājis jauno Eiropas ražotni. Tā atrodas «Lidostas Parkā», Mārupes novadā.

«Printful» nodrošina apdrukas, noliktavas un izsūtīšanas pakalpojumus, kā arī grafiskā dizaina, foto/video, mārketinga un klientu apkalpošanas servisu maziem un vidējiem tiešsaistes biznesiem.

Jaunā ražotne ir vairāk nekā 4000 kvadrātmetrus plaša, un «Printful» vajadzībām rezervētas arī papildu telpas, kurās šobrīd atrodas īstermiņa nomnieki, sniedzot uzņēmumam attīstības iespējas nākotnē.

Uzņēmuma pārstāvis Raitis Puriņš atklāj, ka, pārceļoties uz jaunajām telpām, papildu investīcijas uzņēmumam nav bijusi vajadzība piesaistīt. «Draugiem.lv» veiksme sākotnēji ļāvusi attīstīties, taču šobrīd «Printful» pats ir kļuvis par veiksmīgu uzņēmumu, viņš akcentē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Draugiem.lv joprojām ir pelnoša platforma

Ilze Žaime, 09.09.2019

Jānis Palkavnieks

Foto: EVIJA TRIFANOVA/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti lietotāju skaita sarukumam, sociālais tīkls draugiem.lv vēl joprojām ir pelņu nesošs un to slēgt negrasās.

Augstākais lietotāju skaits, ko portāls piedzīvojis ir 1,2 miljoni, šobrīd tas mērāms nedaudz virs 300 tūkstošiem unikālo lietotāju. «Draugiem Group» pārstāvis Jānis Palkavnieks biznesa portālam db.lv teic, ka, ņemot vērā Latvijas iedzīvotāju skaitu, tas nebūt nav mazs skaitlis. «Nezinām, kā būs šogad, bet pagājušajā gadā platforma bija pelnoša.»

Lielākā interese par portālu ir tieši Latvijā dzīvojošiem lietotājiem. Par aktīvu lietotāju tiek uzskatīts ikviens, kas portālu lieto vismaz vienu reizi mēnesī. Daļa lietotāju profilus ir dzēsuši, daļa vienkārši paliek neaktīvi. «Ir lietotāji, kas ienāk katru dienu, ir tādi - kas reizi mēnesī,» lietotāju paradumus raksturo J.Palkavnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

FOTO: Linas Agro Group jauna centra izveidē investējis vairāk nekā 4 miljonus eiro

Zane Atlāce - Bistere, 22.10.2019

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ozolnieku novada Cenu pagastā, netālu no Jelgavas, atklāts Lietuvas lauksaimniecības investīciju holdinga «Linas Agro Group» lauksaimniecības tirdzniecības un pakalpojumu centrs, kuram dots nosaukums «Baltijas Ceļš», informē uzņēmumu pārstāvis Viesturs Strauja.

Tagad abas holdinga meitassabiedrības Latvijā - «Dotnuva Baltic» un «Linas Agro» - strādā zem viena jumta.

Līdz šim «Dotnuva Baltic» galvenā mītne atradās Pierīgā - Piņķos, savukārt «Linas Agro» Latvijas vadības un pārdošanas komanda uz Ozolniekiem pārcēlusies no Jelgavas.

Jaunā tirdzniecības un pakalpojumu centra kopējā platība ir 3300 kvadrātmetri, no kuriem ofisa un mācību centra telpām atvēlēti 1700 m2. Servisa zonā vienlaikus iespējams apkalpot 10 traktorus. Tehnikas ekspozīcijai izveidota plaša un ērti pārskatāma telpa divu stāvu augstumā. Blakus iekārtotas telpas sēklu, mēslojuma un augu aizsardzības līdzekļus tirdzniecībai. Te klienti varēs saņemt arī agronomu konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

UPB holdings uzsāks multifunkcionāla ēku kompleksa būvniecību Ķīpsalā

Monta Glumane, 12.11.2019

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies divus gadus garais projektēšanas un saskaņošanas laiks un šodien SIA Gropius parakstījis līgumu ar UPB holdingu par būvniecības uzsākšanu multifunkcionālam ēku kompleksam Ķīpsalā, Ogļu ielā ar Ulda Pīlēna projektētu arhitektūru.

Projekta attīstītājs un finansētājs ir SIA «Gropius», kas ir Ilze un Ulda Pīlēnu izveidots ģimenes fonds. Plānotais investīciju apjoms ir 4 miljoni eiro un tas tiek pilnībā finansēts no Ilze un Ulda Pīlēnu ilgstošā uzņēmējdarbībā nopelnītiem līdzekļiem.

Ēku komplekss būs pastāvīga mājvieta Integrālās izglītības institūtam - i3, tā būs arī mājvieta latviešu laikmetīgās mākslas kolekcijai un mainīgām izstādēm, kā arī kultūras un mākslas pasākumu programmām.

«Galvenās ēkas plānojums ir olas formā, izmantojot modernākās betona, stikla un koka tehnoloģijas. Par tās unikalitāti liecinās, piemēram, stikla nesošās kolonnas, automātiski vadāms paceļams centrālās daļas jumts, veidojot ēkas apmeklētājiem iekšpagalma sajūtu, kā arī bezrāmju pašnesošās stikla fasādes un zaļais jumts ar saules baterijām. Kompleksā būs nakšņošanas iespējas vairākdienīgu izglītības un kultūras programmu semināru dalībniekiem. Interjeros varēs redzēt mūsu ceļojumu inspirācijas un stilu sintēzes no Japānas, Eiropas, Ziemeļāfrikas, apliecinot integrālās domāšanas filozofiju,» norāda projekta attīstītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

AUGA group ar zaļo obligāciju palīdzību piesaista 20 miljonus eiro

Žanete Hāka, 20.12.2019

Foto: AUGA group

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas bioloģiskās pārtikas uzņēmums AUGA group obligācijas no 2019. gada 20. decembra ir iekļautas Nasdaq Vilnius Baltijas Parāda vērtspapīru sarakstā.

AUGA group veiksmīgi īstenoja obligāciju publisko piedāvājumu institucionālajiem un privātajiem investoriem Lietuvā un Igaunijā.

Piedāvājumā piedalījās 473 investori, paužot gatavību ieguldīt 25 milj. eiro, kas pārsniedza piedāvājumu par 25 procentiem. Privāto investoru kopējais pieprasījums sasniedza 26 procentus no obligāciju kopējā pieprasījuma, un tas tika pilnībā apmierināts.

AUGA group emitēto obligāciju vērtība ir 20 milj. eiro. Vienas obligācijas nominālvērtība ir 1000 eiro, un gada procentu likme ir 6% ar kupona izmaksu reizi gadā. Obligāciju dzēšanas termiņš ir 2024. gada 17. decembris. Obligācijas ir 100% nodrošinātas ar grupas uzņēmumiem piederošo un apstrādāto zemi Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

VIG FUND iegādājies trīs biroju ēkas Rīgā

Zane Atlāce - Bistere, 02.01.2020

Brīvības iela 21

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas nekustamo īpašumu tirgū ienākusi jauna nekustamo īpašumu kompānija VIG FUND a.s., Vienna Insurance Group (VIG), kas decembra nogalē iegādājusies daļu no Baltic RE Group īpašumiem - trīs biroju ēkas Rīgā.

VIG FUND īpašumā nonākušas trīs ēkas - Kaļķu ielā 12 un 15, kā arī Brīvības bulvārī 21. Pārdevēja intereses darījuma pārrunās pārstāvēja Colliers Baltics investīciju komanda, bet juridisko palīdzību pircējam sniedza Ellex Klavins, pārdevējam - Ecovis Convents.

"Baltijas RE Group īstenotā portfeļa pārveidošana liecina par to, ka vēsturiskas ēkas var veiksmīgi komercializēt, radot vērtību to īpašniekiem un izraisot profesionālu investoru interesi. Priecājamies par jaunā investora - VIG FUND - ienākšanu Baltijas nekustamo īpašumu tirgū, turklāt ar tik vērienīgu darījumu," komentē Anžela Kolesņikova, Colliers Baltics investīciju departamenta vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens kļūst par starptautiskā pārvadājumu tīkla Eurail Group dalībnieku

Lelde Petrāne, 06.01.2020

Foto: Austra Helēna Žaggere/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc "Pasažieru vilciena" pievienošanās "Eurail Group" pārvadājumu tīklam, tie ārvalstu pasažieri, kuri ir iegādājušies "Eurail Group" izdotās caurlaides, ar vilcienu varēs apceļot kopumā 33 Eiropas valstis, tai skaitā Latviju. Svarīgākā "Eurail Group" caurlaides priekšrocība ir elastīga piekļuve lielākajai daļai vilcienu Eiropā - atšķirībā no tradicionālās vilciena biļetes ar "Eurail Group" caurlaidi var braukt jebkurā maršrutā jebkurā laikā.

Latvija līdz šim bija viena no nedaudzajām Eiropas valstīm, kas nebija atrodama "Eurail Group" dzelzceļu pārvadājumu kartē, tādēļ AS "Pasažieru vilciens"2018. gada nogalē uzsāka aktīvu darbu, lai līdz 2020. gadam kļūtu par "Eurail Group" partneri, informē uzņēmumā. Tādējādi tiek izmantota vēl viena iespēja piesaistīt vairāk vilciena pasažieru no ārvalstīm, kā arī popularizēta Latvija kā tūrisma galamērķis.

Vienlaikus, pievienojoties "Eurail Group", turpmāk arī Latvijā būs iespējams realizēt projektu "Discover EU" - Eiropas Savienības (ES) iniciatīvu, kas dod iespēju 18 gadus veciem jauniešiem apceļot un iepazīt kādu no ES dalībvalstīm, braucot vilcienā. Pievienojoties "Eurail Group", citu ES dalībvalstu jaunieši savā maršrutā turpmāk varēs iekļaut arī Latviju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Monton un Mosaic apvienos zem viena zīmola

Lelde Petrāne, 13.01.2020

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pielāgojoties mainīgajām mazumtirdzniecības jomas tendencēm, 2019. gada nogalē Baltijas uzņēmums "Baltika Group", kas Latvijā pārstāv modes zīmolus "Monton" un "Mosaic", kā arī premium segmenta zīmolus "Ivo Nikkolo" un "Baltman", uzsācis uzņēmuma pārstrukturizāciju un izmaiņas esošā koncepta attīstībā.

Tā rezultātā turpmāk zem viena tirdzniecības zīmola tiks apvienoti veikali "Monton" un "Mosaic". Līdz ar to nedaudz samazināsies veikalu skaits Latvijā, bet tirdzniecības platību "Baltika Group" centīsies saglabāt esošajā apjomā, biznesa portālam db.lv paskaidroja uzņēmumā. Darbinieku skaits paliks esošais, jo šobrīd tiek strādāts ar nenokomplektētu darbinieku sastāvu. Visi esošie darbinieki tiks integrēti jaunajā biznesa modelī un apvienotajos veikalos.

Zīmolu apvienošanas izmaksas "Baltika Group" kā publiski tirgots uzņēmums neizpauž.

Kopš uzņēmuma dibināšanas pagājuši jau teju 20 gadi, un, kā uzsver "Baltika Group" vadītāja Latvijā Maruta Ērgle, Baltijas tirgū plānotās pārmaiņas ir tikai likumsakarīgs solis uzņēmuma tālākā attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Amber Beverage Group saņem 27 miljonu eiro aizdevumu globālai izaugsmei

Zane Atlāce - Bistere, 23.01.2020

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices banka "Credit Suisse AG" piešķīrusi starptautiskajam alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas koncernam "Amber Beverage Group" (ABG) aizdevumu 27 miljonu eiro apmērā.

Šis darījums sekmēs ABG efektivitāti un ir uzskatāms par nākamo ievērojamo soli grupas globālajā izaugsmē.

"Lai uzņēmuma darbība ritētu raiti un vienmērīgi, ir ļoti svarīgi nodrošināt atbilstošu finanšu kapitālu starptautiskās uzņēmējdarbības nodrošināšanai. "Credit Suisse" sniegtais atbalsts mums palīdzēs izveidot kopēju naudas plūsmu no Austrālijas, Lielbritānijas un Austrijas," skaidro "Amber Beverage Group" finanšu direktore Jekaterina Stuģe.

"No starptautiskās uzņēmējdarbības aspekta tas mums ļaus izmantot elastīgākas naudas plūsmas pārvaldības iespējas, jo visiem mūsu uzņēmumiem ir atšķirīgs apgrozāmā kapitāla cikls," norāda J. Stuģe.

No Baltijā bāzēta uzņēmuma ABG ir kļuvis par starptautisku uzņēmumu grupu ar pasaules līmeņa infrastruktūru. Izaugsme ietver ne tikai ABG līdzšinējo aktīvu palielināšanu un spēcināšanu, bet arī jaunu uzņēmumu, piemēram, Lielbritānijas dzērienu izplatītāja "Cellar Trends", Austrālijas izplatītāja "Think Spirits", kā arī Austrijas izplatītāja un vairumtirgotāja "Mountain Spirits" iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

VIA SMS Group un TWINO izveido jaunu kreditēšanas zīmolu

Anda Asere, 05.02.2020

Anastasija Oļeiņika, "TWINO Group" vadītāja un Deniss Šerstjukovs, "VIA SMS Group" valdes loceklis.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas finanšu tehnoloģiju uzņēmumi kopā apgūs Āzijas un Klusā okeāna reģiona kreditēšanas tirgu.

Latvijas finanšu tehnoloģiju uzņēmumi " VIA SMS Group" un "TWINO" vienojušies par sadarbību Āzijas un Klusā okeāna reģiona kreditēšanas tirgus apgūšanā, kopīgi izveidojot jaunu kreditēšanas zīmolu "VAMO", kas jau kopš 2019. gada decembra sekmīgi darbojas Vjetnamā. Āzijas un Klusā okeāna reģiona tirgus potenciālu apliecina arvien pieaugošais pieprasījums pēc nebanku kreditēšanas pakalpojumiem, tāpēc partneri ir apņēmības pilni dalīties pieredzē un zināšanās, lai pilnvērtīgi izmantotu šī tirgus piedāvātās iespējas.

"Lai uzņēmums būtu veiksmīgs finanšu tehnoloģiju nozarē, tam ir nepārtraukti jāmeklē jaunas izaugsmes iespējas un attīstības tirgi, jābūt atvērtam inovācijām un pārmaiņām, kas ļautu kļūt konkurētspējīgākam. Viens no "TWINO" stratēģiskajiem mērķiem paredz paplašināt biznesa iespējas jaunos un vēl neapgūtos tirgos, tādējādi nodrošinot, ka finanšu tehnoloģiju produkti kļūst pieejami arvien plašākam klientu lokam. Šobrīd "TWINO" vidējā termiņa attīstības plānos ietilpst līdz 2020. gada beigām uzsākt kreditēšanas pakalpojumu sniegšanu vismaz divos jaunos tirgos Āzijas un Klusā okeāna reģionā, un jaundibinātā stratēģiskā partnerība ļaus būtiski paātrināt tirgus apgūšanas laiku," norāda Anastasija Oļeiņika, "TWINO Group" vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Bērnu smaidus iemūžina jau 14 gadus

Monta Glumane, 07.02.2020

Gundars Bergs

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad apritēs 14 gadi, kopš SIA "Berga foto pakalpojumi" sniedz foto pakalpojumus mācību iestāžu audzēkņiem, un 16 gadi, kopš tirgū ir pazīstama "Berga foto" preču zīme.

"Berga foto" izveidotājs, fotogrāfs Gundars Bergs biznesa portālam db.lv stāsta: "Ideja radās ilgstoši darbojoties šajā sfērā kā darbiniekam citu uzņēmumu paspārnē. Biznesā tā ir ierasta prakse, kad ar laiku izkristalizējas savs skatījums uz to, kādu gribētu redzēt šo pakalpojumu. Arī es nebiju izņēmums un, pēc pavadītiem 10 gadiem šajā nozarē, ar domubiedriem nolēmām uzsākt lietu ar citādāku, svaigāku skatījumu.

Tobrīd mērķis bija iekarot savu vietu un noturēties. Par prioritāti tika izvirzīta uzņēmuma attīstība, ieguldījumi tehnoloģijās, kā arī jaunu produktu radīšana."

Laika gaitā no neliela uzņēmuma "Berga foto" kļuvis par vienu no lielākajiem foto pakalpojuma sniedzējiem Latvijā, nodarbinot vairāk nekā 30 darbiniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Longo Group plāno trīskāršot apgrozījumu

Anda Asere, 13.02.2020

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad lietotu auto tirgotājs "Longo Group" plāno trīskāršot 2019. gada apgrozījumu un sasniegt 35 miljonu eiro atzīmi.

"Pie šī brīža tempiem tas ir reāli. Šomēnes tuvojamies diviem miljoniem eiro un, pat paliekot tādā līmenī, jau būs 25 miljoni gadā. Mēs darām daudz, lai tempu palielinātu, tāpēc ceram uz 35 miljoniem eiro," teic Edgars Cērps, AS "Longo Group" valdes loceklis.

Tālākā nākotnē uzņēmums mērķē uz vismaz simt miljonu eiro gada apgrozījumu. Šī gada beigās plānots sasniegt četru miljonu eiro apgrozījumu mēnesī, pārdodot vismaz 500 spēkratus.

"2020. gads ir iesācies labi un janvārī esam pārdevuši trīsreiz vairāk auto nekā pērnā gada janvārī," saka E. Cērps.

Db.lv jau rakstīja, ka 2019. gadā Baltijā pārdevis 2350 automašīnas un sasniedz 12,5 miljonus eiro apgrozījumu. Aptuveni pusi apgrozījuma - gandrīz sešus miljonus eiro - veidoja darbība Latvijā, pārdodot gandrīz teju tūkstoš automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Covid-19 skarto nozaru sarakstā aicina iekļaut arī nepārtikas tirdzniecību

Anda Asere, 26.03.2020

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas izcelsmes Baltijas apģērbu tirdzniecības kompānija "Apranga Group" rosina koronvīrusa ietekmēto nozaru sarakstā ietvert arī nepārtikas tirdzniecības uzņēmumus.

"Latvijā nepārtikas preču tirdzniecībā strādā aptuveni 40 tūkstoši cilvēku – 1/20 daļa no visa valstī esošā darbaspēka. Vairāk nekā puse no viņiem ir jauni cilvēki, kuri uztur savu ģimeni un kam ir ilgtermiņa finanšu saistības. Viņi ir patērētāji un ekonomikas mugurkauls un viņi nevar pārciest šo krīzi bez valdības atbalsta. Mēs atbalstām visus Eiropas un vietējā līmenī pieņemtos pasākumus, kas nepieciešami pandēmijas ierobežošanai. Vīruss neapstājas pie robežām un tas nepazīst nekādus ierobežojumus – mēs visi cietīsim no tā izraisītajām sekām, tāpēc arī atbildei jābūt solidārai," uzskata Rimants Pervenecks (Rimantas Perveneckas), "Apranga Group" ģenerāldirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

DeskTime lejupielāžu skaits pieckāršojas

Anda Asere, 07.04.2020

Foto: no uzņēmuma arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau teju desmit tūkstoši uzņēmumu visā pasaulē izmanto "Draugiem Group" zīmola "DeskTime" darba laika uzskaites programmu un pēdējās nedēļās interese par to ir daudzkāršojusies.

"Draugiem Group" runasvīrs Jānis Palkavnieks stāsta, ka līdz ar ārkārtējo situāciju strauji pieaugusi attālinātā darba aktualitāte un saistībā ar to martā 2,5 reizes ir pieaudzis ar "DeskTime" saistīto atslēgvārdu meklējumu skaits, trīs reizes vairāk meklēts tieši "DeskTime" risinājums un piecreiz pieaudzis lejupielāžu skaits. Interesanti, ka specifiskie atslēgvārdi, piemēram, produktivitātes mērīšana attālinātā darbā pieaugusi pat 20 reizes.

Prēmijas piesaista virtuālajiem apskāvieniem 

Ikdienā mazinoties savstarpējam kontaktam, vēl vairāk ir nepieciešami mehānismi, kā darbinieki...

Līdz ar klientu skaita pieaugumu, pieaudzis klientu atbalsta nodaļas darba apjoms, jo ienāk daudz vairāk zvani un e-pasti no lietotājiem. "Pēc straujā klientu skaita pieauguma un jau pirmajām atsauksmēm varam secināt, ka šajā ārkārtas situācijā "DeskTime" loma efektīvā darbinieku pārvaldē ir izšķiroša. Neatkarīgi no komandas lieluma, automātiskā darba laika uzskaite piefiksē visus darbinieka projektus, izmantotās lapas un lietotnes, atklājot gan darbinieku liekās aktivitātes, gan ļaujot veiksmīgi sekot līdzi visiem aktuālajiem projektiem un to patiesajam izpildes laikam," norāda Toms Bļodnieks, "DeskTime" projektu vadītājs.

Runājot par to, kā šobrīd klājas grupas uzņēmumiem, J. Palkavnieks teic, ka "Vendon", "draugiem.lv" un "Mapon" darbojas gandrīz ierastajā režīmā. "Pārvadājumi notiek un šobrīd ir vēl jo svarīgāk sekot tiem līdzi. "Mapon" ir gatavs dalīties savā kompetencē, ja kāds Latvijā grib ieviest saslimušo kontaktpersonu izsekošanas sistēmu," viņš norāda.

Līdz ar ārkārtas stāvokļa pasludināšanu "Draugiem Group" pieņēma lēmumu strādāt attālināti. Izņēmums ir cilvēki, kam fiziski jābūt uz vietas un, piemēram, jāpieņem vai jānodod lietas piegādei.

Runājot par to, ko no kolēģiem prasa attālināts darbs, viņš izceļ, ka vadītājiem jāpievērš lielāka uzmanība savai komandai. "Draugiem Group" kultūrā ierasta neformāla komunikācija, piemēram, neplānoti ar kolēģi vai vadītāju iedzert kafiju, aprunāties. Birojā šāda nejauša komunikācija, kas veicina saliedētību, ir biežāk iespējama, bet tagad tā jāveido apzināti. "Darbs veido 80 līdz 90% no darba laika un 10 līdz 20% ir sociālā dzīve, par ko tagad nedrīkst aizmirst. Cenšamies darīt visu to, kas ierasts birojā, tikai no mājām. Piemēram, lai "atšķaidītu" darba sarunas, mums ir čatiņi, kur stāstām, ko ēdam pusdienās, liekam suņu un kaķu bildes, lai komunikāciju maksimāli pietuvinātu reālajai dzīve," stāsta J. Palkavnieks.

Arī grupas lielākā uzņēmuma "Printful" mārketinga vadītājs Raitis Puriņš norāda, ka tagad kā nekad ir svarīgi atrast laiku, lai atvilktu elpu un papriecātos.

Arī "Printful" komanda organizē attālinātas kafijas pauzes un spēļu vakarus, kā arī sūta cits citam bildes no savas jaunās darba vides ar ģimeni, istabas biedriem un četrkājainajiem draugiem. "Lai arī digitāla, tā tomēr ir enerģijas un pozitīvu emociju apmaiņa, kas uzlabo garastāvokli," viņš spriež.

Lai arī "Printful" ir ražošanas uzņēmums, tam grupā ir vislielākā pieredze attālinātā darbā, jo kompānijas 50 cilvēku mārketinga komandā darbinieki strādā dažādās valstīs. "Strādājot vairākās laika joslās, nedrīkst zaudēt tempu. Piemēram, ievērojam noteikumu, ka uz e-pastiem jāatbild 24 stundu laikā. Atbilde "atbildēšu pēc divām dienām" arī ir atbilde – jebkas ir labāk par klusumu. Nedēļas beigās no katra komandas biedra saņemu atskaiti brīvā formā par aizvadītās nedēļas aktualitātēm, pārdomām un prioritātēm nākamajai nedēļai," viņš teic.

Komanda ir vienojusies, kādus rīkus lietot video zvaniem, sarakstēm un dokumentu veidošanai. Tā mēģina pieturēties pie tās pašas darba kārtības, kāda bija birojā: regulāras "tikšanās", diskusijas par prioritātēm un kolēģu informēšana par jaunumiem. "Saziņa vairs nav tik spontāna, kā agrāk un tajā ir krietni mazāk neverbālās komunikācijas – neatrodamies vairs vienā telpā un video zvani mēdz kļūt par audio zvaniem. Cenšos runāt pēc iespējas nepārprotamāk un sniegt pārdomātus komentārus gan par to, ko kolēģi izdarījuši labi, gan par to, ko būtu jāuzlabo," teic R. Puriņš.

Atšķirībā no biroja darba, kas paveicams pie datora, ražošanā darbs no mājām nav iespējams un lielākais grupas uzņēmums "Printful" darbojas kā ierasts, bet darbinieki izmanto maskas, ievēro distanci un lieto dezinfekcijas līdzekļus. J. Palkavnieks teic, ka ražošana vienmēr ir riskantāka un tur ir īpaša piesardzība, jo, piemēram, ja ražotnē ir kāds saslimušais, tad tiem kolēģiem, kurus attiecīgo instanču epidemioloģiskajā izmeklēšanā atzīs par kontaktpersonām, būs jāievēro pašizolācija. Ražotne un pārējie kolēģi pēc dezinfekcijas turpinās strādāt. "Sliktākajā gadījumā dezinfekcijas laikā nestrādā viena maiņa, kas ir astoņas stundas," skaidro J. Palkavnieks, piebilstot, ka uzņēmumā ir nodrošināta divu metru distance gan ēdot, gan strādājot. Visiem ir maskas un cimdi, līdz ar to ļoti zems risks saslimdināt kolēģus.

Tāpat ražošanā izaicinājums ir tas, ka ārkārtas situācijas dēļ var būt aizkavētas piegādes, ja kāds partneris nevar laikā piegādāt kādu materiālu.

Savukārt IT jomā teju vienīgais risks ir tas, kāds internets darbiniekam mājās ir pieejams. Tāpat izaicinājums ir komunikācija. "Kad nolēmām, ka visi, kam tas iespējams, strādās attālināti, kolēģi varēja pieteikties un viņiem uz mājām aizveda biroja krēslus un galdus, jo, ja sēdi uz virtuves ķeblīša, tas var slikti atsaukties uz veselību," piebilst J. Palkavnieks. Arī R. Puriņš uzsver, ka darba aprīkojumam mājās jābūt gandrīz identiskam ierastajai darba videi birojā, lai attālinātā režīmā neciestu darba kvalitāte. Atkarībā no amata specifikas, kolēģiem tiek nodrošināta ne tikai datortehnika, bet arī ar datorkrēsli, austiņas un papildu ekrāni.

"Draugiem Group" uzņēmums "Roadgames" izstrādājis divas spēles, kas dod iespēju doties virtuālā piedzīvojumā un iepazīt Itālijas pilsētu Veronu un atklāt mūsu pašu Rīgu, neizejot no mājas. Atšķirībā no "Roadgames" spēles dabā, tās virtuālajā versijā spēlētāji pārvietojas, izmantojot "Google Street View", kurā meklē foto objektus un atbildes uz dažādiem jautājumiem. Spēles virtuālā versija ir izstrādāta, lai tā maksimāli būtu pietuvināta reālai ceļojumu un sacensību pieredzei. Pirmās spēles no šodienas līdz 14. aprīlim būs bezmaksas. Pēc tam komandas biļetes cena būs 4,99 eiro, no kuriem viens eiro tiks ziedots tās valsts, kur notiek virtuālā spēle, medicīnas sistēmas atbalstam cīņā ar "Covid-19". "Ne tikai cilvēkiem, bet arī uzņēmumiem ir jāpielāgojas jaunajiem apstākļiem. Šis ir veids, kā mēs pārprofilējam savu darbību – spēli pārceļam no reālās vides uz virtuālo, lai vienlaikus neradītu riskus sabiedrības veselībai un sniegtu atbalstu," stāsta Liene Grenevica, "Roadgames" vadītāja.

"Draugiem Group" ietver zīmolus "Printful", "Mapon", "Vendon", "Istabai", "GiftCard", "DeskTime", "Fast Brands", "Tachogram", "Startup Vitamins", "perkamkopa.lv", "draugiem.lv", kuros kopumā strādā 682 darbinieki. Grupas lielākais uzņēmums ir drukas, šūšanas un piegādes ārpakalpojumu kompānija "Printful", kas sniedz interneta veikalu īpašniekiem iespēju piedāvāt pircējiem vairāk nekā 160 dažādu produktu, pašiem neieguldot ražošanas iekārtās. Savā pastāvēšanas vēsturē uzņēmuma ražotnes apdrukājušas vairāk nekā 13 miljonus dažādu produktu. Pērn "Printful" tika iekļauts Inc.com ASV straujāk augošo uzņēmumu sarakstā. "Prinful" Inc. un a/s "Printful Latvia" kopējais apgrozījums 2018. gadā bija 77 miljoni dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Par Skonto Group vadītāju iecelts Andris Vilcmeiers

Lelde Petrāne, 29.04.2020

Andris Vilcmeiers

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par būvniecības un būvmateriālu ražošanas uzņēmumu grupas "Skonto Group" vadītāju un valdes priekšsēdētāju ir apstiprināts Andris Vilcmeiers.

Stājoties amatā, A. Vilcmeiers kļūs arī par grupas uzņēmuma "Latvijas energoceltnieks" valdes priekšsēdētāju.

Savukārt līdzšinējais "Skonto Group" vadītājs un īpašnieks Rihards Rāvis turpinās darbu uzņēmuma vadības komandā.

"Skonto Group" valdei pievienosies arī "Skonto Prefab" vadītājs Mārtiņš Ķeņģis. Līdz šim uzņēmuma valdē strādāja Dmitrijs Soldatenko un Raimonds Freimanis, kuri darbu valdē turpinās.

"Grupas uzņēmumi pēdējo gadu laikā ir nostiprinājuši savas pozīcijas ārvalstu tirgos, kļūstot par nozīmīgu ražošanas eksporta uzņēmumu no Latvijas. Šobrīd, kad visa pasaule piedzīvo COVID-19 vīrusa izplatību, mans uzdevums būs rast risinājumu, lai uzņēmumi spētu maksimāli pielāgoties jaunajiem tirgus apstākļiem un ekonomiskajai situācijai Eiropā," norāda "Skonto Group" vadītājs A. Vilcmeiers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Arī lietotas automašīnas pērk internetā

Anda Asere, 20.05.2020

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu iegādi internetā ar bezmaksas piegādi uz jebkuru vietu Latvijā, un rezultātā 15% no pārdotajām automašīnām tikušas nopirktas attālināti.

"Piegādes veicām uz Daugavpili, Vecpiebalgu, Eleju, Lilasti, Dobeli un citur. Plānojam to attīstīt arī pēc Covid-19 krīzes," biznesa portālam db.lv atklāj Edgars Cērps, AS "Longo Group" valdes loceklis.

Atklāj tiešsaistes autosalonu, un top auto internetveikals 

"Volkswagen" un "Audi" Latvijā prezentē tiešsaistes 360° autosalonu, kas sniegs iespēju iepazīties...

Arī AS "Longo Group" pārdoto automašīnu apjoms Baltijas valstīs ir krities, sasniedzot tikai 50 līdz 55% no šogad februārī pārdotā apjoma. "Analizējot CSDD pārdoto automašīnu datus, redzam, ka "Longo.lv" ir salīdzinoši labākā situācijā pār pārējiem – kritums ir, bet ne tik dramatisks kā tirgum kopumā," saka E. Cērps.

Viņa skatījumā tam ir vairāki izskaidrojami. Pirmkārt, uzņēmums spējis pieņemt operatīvus un uz datiem balstītus lēmumus, paļaujoties uz pārredzamu atskaišu sistēmu, kurā pērn investējis. E. Cērps uzskata, ka šī brīža apstākļos tā ir spēcīga konkurētspējas priekšrocība auto tirdzniecības segmentā. Otrkārt, AS "Longo Group" vieni no pirmajiem Baltijā sāka piedāvāt attālināto lietotu automašīnu iegādi internetā ar bezmaksas piegādi. Treškārt, jau no dibināšanas pirmsākumiem uzņēmums sevi definē kā digitāli attīstītu kompāniju. E. Cērps spriež, ka tā ir neatņemama priekšrocība uzņēmuma reputācijas veidošanā mūsdienu digitālajā pasaulē.

"Esošā situācija valstī ietekmē patērētāju uzvedību un pirktspēju – klienti izvērtē prioritātes, taču, neskatoties uz to, tomēr vēlas saglabāt mobilitāti, kā arī drošas pārvietošanās iespējas, ko sniedz personīgais auto," teic E. Cērps.

Viņš teic, ka, salīdzinot ar 2019. gada aprīli, šogad Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Arī lietoto auto pirmās reģistrācijas aprīlī ir piedzīvojušas ievērojamu kritumu – par 60%. E. Cērps norāda, ka pārdoto auto skaits aprīli ir ievērojami zemāks, jo daudzi darījumi tikai organizēti jau iepriekšējos mēnešos. Lietoto auto pirmo reģistrācijas samazinājumu ir izraisījis importa kritums, jo liela daļa Latvijā tirdzniecībā esošo lietoto auto tika importēti un esošajā situācijā tas ir apstājies, jo neviens nav gatavs uzņemties risku un iesaldēt kapitālu.

Domājot par nākotni, E. Cērps paredz, ka vissmagāk pandēmijas sekas būs jūtamas tieši jauno auto industrijā. "Tā smagi cietīs gan pieprasījuma krituma, gan potenciālo auto cenu pieauguma dēļ, ko ietekmēs katras saražotās vienības pašizmaksas palielinājums, jo tiks ražots mazāk auto, bet fiksētās izmaksas paliek un finanšu procenti tikai augs, un būs vērojams rezerves daļu cenu kāpums. Tā ir ķēdes reakcija, kas ietekmēs arī lietoto automašīnu tirgu. Jauno auto cenu kāpuma dēļ Rietumeiropā patērētāji ilgāk turpinās ekspluatēt savus līdzšinējos auto, nevis mainīs pret jauniem," viņš norāda.

Šī tendence jau tagad esot vērojama, piemēram, Nīderlandē, kur AS "Longo Group" meitas uzņēmums "Longo Netherlands B.V." ir valsts licencēts auto tirgotājs ar plašu loku iepirkšanas sadarbības partneru. Tur vērojama tendence, ka jauno auto tirdzniecība ir teju vai apstājusies un uzņēmumi ir masveidā pagarinājuši operatīvo auto līzinga termiņus savu darbinieku esošajām automašīnām. Šī iemesla dēļ lietoto auto piedāvājums ir samazinājies. E. Cērps spriež, ka šīs situācijas ietekmē būs jūtams vērienīgs lietotu auto piedāvājuma samazinājums, kas skars arī Baltiju un izraisīs lietoto auto klāsta samazinājumu ne tikai mums, bet arī gala patērētājam.

"Tas arī palielina riskus pircējiem un sabiedrībai kopumā, jo tad maziem spēlētājiem pelēkā zonā, lai neceltu cenas, nāksies riskēt aizvien vairāk gan izvairoties no jebkādas nodokļu nomaksas, gan iepērkot pāri palikušās mašīnas ar nopietniem defektiem," tā viņš. E. Cērps arī pieļauj, ka samazinātā piedāvājuma dēļ var kāpt kvalitatīvu automašīnu cenas.

Tiklīdz būs līdzsvars starp pieprasījumu Baltijas valstīs un AS "Longo Group" piedāvājumu, kompānija plāno atsākt importu no Rietumeiropas.

AS "Longo Group" ir starptautisks uzņēmums, kas darbojas lietotu automašīnu tirdzniecības segmentā. Uzņēmumam pašlaik ir filiāles Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, kur noris automašīnu tirdzniecība, savukārt Nīderlandē, Beļģijā un Vācijā tam ir filiāles, kas specializējas automašīnu iepirkumā, lai tās realizētu Baltijā.

2019. gada maijā "Longo" Rīgā atvēra Baltijā lielāko tirdzniecības laukumu ar 450 auto ietilpību.

Db.lv jau rakstīja, ka lietotu automašīnu tirgotājs "Longo Group" 2019. gadā Baltijā pārdevis 2350 automašīnas un sasniedzis 12,5 miljonu eiro apgrozījumu. "Neskatoties uz to, ka tirgū esam tik īsu laiku, esam iekarojuši nopietnu pozīciju un pārdodam lielu skaitu automašīnu. Nav neviena cita tirgotāja Baltijā, kas pārdotu tik daudz. Esam izveidojuši zīmolu segmentā, kam nav pati labākā reputācija," iepriekš norādījis E. Cērps.

Gada laikā pārdod 2350 auto 

Lietotu automašīnu tirgotājs "Longo Group" 2019. gadā Baltijā pārdevis 2350 automašīnas un sasniedzis...

Aptuveni pusi apgrozījuma – gandrīz sešus miljonus eiro – pērn veidoja darbība Latvijā, pārdodot gandrīz teju 1000 automašīnas. Pērn uzņēmums nopietni palielināja pamatkapitālu – līdz pieciem miljoniem eiro. Tāpat pērn "Longo Group" investēja 250 tūkstošus eiro IT sistēmas izstrādē.

Līdz pandēmijai uzņēmuma plānos bija trīskāršot 2019. gada apgrozījumu un sasniegt 35 miljonu eiro atzīmi. Savukārt tālākā nākotnē kompānija mērķē uz vismaz simt miljonu eiro gada apgrozījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru