Jānotiek kaut kam ārkārtējam, lai iecienīts un stabils zīmols no tirgus izzustu, raksta portāls 24/7 Wall St.
Zīmoliem ir īpašs spēks un tā veiksmei ne vienmēr jāatspoguļo kompānijas panākumi. Tā, piemēram, autoražotājiem ir vairāki zīmoli, no kuriem daži ir veiksmīgi, bet daži – mazāk veiksmīgi.
Katru gadu portāls 24/7 Wall St. identificē 10 ASV kompāniju zīmolus, kas nākamgad no tirgus varētu izzust – bankrotu, apvienošanās vai citu iemeslu dēļ. Liela daļa no tiem norāda uz neveiksmi kompānijas vai zīmola darbībā, lielākoties abos.
Galerijā augstāk iespējams aplūkot, kuri ir šie zīmoli!
#1/10
1. Virgin America
Alaska Airlines šā gada aprīlī paziņoja, ka iegādāsies Virgin America, radot piekto lielāko aviokompāniju ASV. Darījums tika noslēgts decembrī, taču Alaskat Airlines vēl nav izlēmusi vai strādāt ar divām kompānijām vai apvienot tās. Uzņēmums patlaban veic izpēti un ziņos nākamajā gadā.
#2/10
2. Dodge Viper
Auto ražotāji bieži vien iegūst, stiprinot dažus zināmākos zīmolus. 25 gadus senais Dodge Viper zīmols ir viens no zināmākajiem sporta auto vārdiem, taču tā drīz būs pagātne. Crysler, bankrotējot, 2010.gadā pārtrauca ražot šī zīmola automašīnas, bet tirgū atkal ieviesa trīs gadus vēlāk. Tomēr šā gada jūnijā kompānija paziņoja, ka 2017.gada modelis būs pēdējais un ražošana tiks apstādināta nākamgad.
#3/10
3. Scottrade
Šā gada oktobrī TD Ameritrade un Toronto-Dominion Bank paziņoja, ka iegādāsies šo kompāniju par 4 miljardiem, apvienojoties. Kompānijai būs vairāk nekā 10 miljonu kontu un tuvu pie 1 triljonam aktīvu.
#4/10
4. Pebble
Šis ir Silīcija ielejas startup uzņēmums, kurš pirmais radīja viedpulksteni, pārspējot Apple, Google un citus uzņēmumus. 2012.gadā kompānija sāka kampaņu Kickstarter, piesaistot vairāk nekā 10 miljonus ASV dolāru viena mēneša laikā, kļūstot par šāda veida finansētāko kampaņu tajā laikā. Pirmo viedpulksteni uzņēmums tirgū piedāvāja 2012.gadā, pārspējot pārējos. 2016.gada aprīlī, kad Apple laida tirgū savu Apple Watch, izrādījās, ka augošā interese par viedpulksteņiem palielināja pieprasījumu arī pēc Pebble, kas bija lētāka alternatīva. Pārdošanas apjomi strauji uzkāpa, taču pēc tam strauji nokritās. Martā, krītot pārdošanas apjomiem, uzņēmums atlaida ceturtdaļu darbinieku. Decembrī par 40 miljoniem ASV dolāru to iegādājās konkurents Fitbit. Kompānija vairs neražo un nepārdod savas iekārtas, taču tās aizvien var iegādāties pie tirgotājiem. Tiesa, nākamgad to izdarīt varētu būt grūtāk.
#5/10
5. Theranos
Patērētāju veselības aprūpes tehnoloģiju kompānija 2014.gadā piesaistīja vairāk nekā 400 miljonus dolāru, un tās novērtējums pieauga līdz 9 miljardiem ASV dolāru. Kompānija bija apņēmusies ieviest revolūciju veselības aprūpes nozarē, un tās dibinātāja Elizabete Holmsa tika dēvēta par nākamo Stīvu Džobsu. Kompānijas galvenais produkts Edisona ierīce varēja pārbaudīt asinis, tikai iedurot pirkstā. Tomēr Wall Street Journal vairākās analītiskās publikācijās vērtēja asins analīzes rezultātus, secinot, ka ierīces rāda neprecīzus rezultātus. Rezultātā kompānijai nācās atbildēt vairākās tiesas prāvās, kur to iesūdzēja sadarbības partneri, pacienti un investori.
#6/10
6. The Limited
Šis uzņēmums ir pēdējais patērētāju ieradumu maiņas upuris. Sākotnēji uzņēmums radās no L Brands, kura tirgo tādus zīmolus kā Victoria Secret un Bath & Body Works. Kompānijas nesenās aktivitātes signalizē par bankrota iespēju, un Bloomberg ziņo, ka vairāki kompānijai tuvu stāvoši cilvēki to apstiprina.
#7/10
7. AT&T U-Verse
Šis ir viens no AT&T piederošiem zīmoliem, kas piedāvā platjoslas internetu, telekomunikāciju un video pakalpojumus. Pērn AT&T iegādājās DirecTV, kas ir valsts lielākais satelīta TV piegādātājs, un AT&T klientiem patlaban aktīvi piedāvā šī uzņēmuma pakalpojumus.
#8/10
8. Sports Authority
Pēc 29 gadu darba uzņēmums šā gada martā pieteica maksātnespēju, un tā parāda apjoms pārsniedz vienu miljardu dolāru. Sākotnēji sporta preču tirdzniecības uzņēmums plānoja pārdot 140 no tā 450 veikaliem, taču pēc tam bija spiests slēgt tos visus. Zīmols tika pārdots Dick’s Sporting Goods, kas to izsolē iegādājās par 15 miljoniem dolāru.
#9/10
9. Yik Yak
Sākotnēji tas bija viens no straujāk augošajiem sociālajiem tīkliem, taču tagad tas piedzīvo strauju lietotāju kritumu. Tā ir ziņojumu vietne, kas ļauj aplikācijas lietotājiem publicēt ziņas anonīmi. Situācija pasliktinās, un paredzams, ka nākamo gadu šis zīmols visdrīzāk neizvilks.