Jaunākais izdevums

Vācijas zemo cenu aviokompānija Germanwings ienākusi Latvijas aviotirgū un sola jau pirmajā gadā pārvadāt 25 tūkstošus pasažieru.

Germanwings atklājusi reisu no savas bāzes lidostas Ķelnē uz Rīgu. Tiešie lidojumi tiek veikti no 2. maija trīs reizes nedēļā – otrdienās piektdienās un svētdienās. Zemākās biļešu cenas būšot 19 eiro vienā virzienā.

Rīgas lidostā gan jau valda sīva konkurence lidojumos uz Vāciju – kopumā pārvadājumus uz šo valsti veic jau piecas aviokompānijas uz septiņām dažādam pilsētām., norāda lidostas pārstāvji. Potenciālie vāciešu konkurenti pagaidām klusē un Germanwings plānus nekomentē.

Rīt Dienas biznesā lasiet vairāk.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas aviokompānijas Germanwings un tās māteskompānijas Lufthansa piloti atsakās lidot ar lidmašīnām Airbus A320. Šāda lidmašīna otrdien avarēja Francijas dienvidos. Par to ziņo izdevums Spiegel.

Kā raksta izdevums, Diseldorfas un Štutgartes lidostās dažas Germanwings ekipāžas atsakās lidot ar Airbus A320. Pēc pasažieru teiktā, Diseldorfas lidostā, kur bija jāierodas aviokatastrofā cietušajai lidmašīnai, daudzas lidmašīnas tā arī nav pacēlušās gaisā. Starp tām ir arī Germanwings māteskompānijas Lufthansa lidmašīnas.

No Štutgartes lidostas atcelti trīs Germanwings reisi. No Diseldorfas nav notikuši reisi uz Madridi, Stokholmu, Londonu un Berlīni.

Lufthansa pārstāvis apstiprināja, ka vairākas Germanwings ekipāžas tiešām nav varējušas ierasties darbā personīgu iemeslu dēļ. Pēc Spiegel versijas, pilotu atteikšanās lidot ir saistīta ar faktu, ka avarējusī lidmašīna iepriekšējā dienā visu dienu nostāvējusi Diseldorfas lidostā tehnisku iemeslu dēļ.

Pasaulē

Uz Germanwings katastrofas vietu speciāli izmeklētājiem 48 stundās izbūvēts jauns ceļš

LETA,31.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izmeklētāji varētu ātrāk un ērtāk piekļūt Germanwings lidmašīnas katastrofas vietai, pēdējo 48 stundu laikā izbūvēts jauns ceļš.

Kā ziņots, pirms nedēļas Alpos nogāzās Lufthansa struktūrvienības Germanwings lidmašīna Airbus 320. Katastrofā gāja bojā visi 150 cilvēki, kas atradās lidmašīnā.

Francijas prokurori pavēstījuši, ka Germanwings lidmašīnas otrais pilots Andreass Lubics apzināti nogāzis lidmašīnu.

Lidmašīna bija ceļā no Spānijas pilsētas Barselonas uz Vācijas pilsētu Diseldorfu, bet tā nogāzās starp Barselonetes un Diņas pilsētām Francijas dienvidaustrumos, grūti pieejamā vietā.

Lai atvieglotu piekļuvi kalna nogāzei, kur izkaisītas lidmašīnas atlūzas, pēdējo 48 stundu laikā izbūvēts jauns ceļš, kas ļaus izmeklētājiem strādāt ātrāk un izvest lielāku skaitu priekšmetu, norādīja kāds policists.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas uzņēmumi atvēlējuši 300 miljonus dolāru (279 miljonus eiro) izdevumos saistībā ar Vācijas zemo cenu aviokompānijas Germanwings lidmašīnas katastrofu Francijas Alpu dienvidos, kurā bojā gāja 150 cilvēki, otrdien paziņoja Vācijas lidsabiedrība Lufthansa.

Šajā summa iekļautas kompensācijas aviokatastrofā bojāgājušo cilvēku tuviniekiem un pašas avarējušās pasažieru lidmašīnas Airbus A320 izmaksas.

Pašreizējā Airbus A320 kataloga cena ir 93,9 miljoni dolāru.

Laikraksts Handelsblatt vēsta, ka šo apdrošinātāju konsorciju vada Vācijas gigants Allianz.

Pirms nedēļas Alpos nogāzās Lufthansa struktūrvienības Germanwings lidmašīna Airbus 320, kas atradās ceļā no Barselonas uz Diseldorfu. Katastrofā gāja bojā visi 150 cilvēki, kas atradās lidmašīnā.

Francijas prokurori pavēstījuši, ka Germanwings lidmašīnas otrais pilots Andreass Lubics apzināti nogāzis lidmašīnu.

Pasaulē

Germanwings lidmašīnas katastrofā bojāgājušo ģimenēm piedāvāta «pilnīgi neadekvāta» kompensācija

LETA--AFP,01.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas aviokompānija Lufthansa piedāvājusi izmaksāt 25 000 eiro kompensāciju ģimenēm, kuru locekļi martā gāja bojā Lufthansa struktūrvienības Germanwings lidmašīnas katastrofā, ko, domājams, tīši izraisīja otrais pilots, otrdien atklājusi aviokompānija.

Šāda summa piedāvāta par katru bojāgājušo.

Lufthansa struktūrvienības Germanwings lidmašīna Airbus 320, kas atradās ceļā no Barselonas uz Diseldorfu, nogāzās 24.martā. Katastrofā gāja bojā visi 150 cilvēki, kas atradās lidmašīnā.

Tiek uzskatīts, ka lidmašīnas otrais pilots Andreass Lubics apzināti strauji samazinājis augstumu, liekot lidmašīnai nogāzties.

Uzreiz pēc katastrofas Lufthansa piedāvāja bojāgājušo tuviniekiem palīdzību līdz 50 000 eiro par pasažieri, neatkarīgi no jebkādām iespējamām kompensācijām.

Lufthansa un Germanwings kopīgi paziņoja, ka uzņemsies «ilgstošu atbildību par katastrofas iznākumu».

Pasaulē

Laikraksts: Germanwings otrais pilots cietis no depresijas

LETA--AFP,27.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānijas Germanwings pasažieru lidmašīnas otrais pilots Andreass Lubics, kurš, kā tiek uzskatīts, tīšām nogāza lidmašīnu ar 150 cilvēkiem, pirms sešiem gadiem cietis no smagas depresijas, piektdien vēsta Vācijas laikraksts Bild.

Lubics 2009.gadā meklēja psihiatrisku palīdzību, jo cieta no smagas depresijas, un vēl arvien saņēma mediķu palīdzību, vēsta laikraksts, atsaucoties uz Vācijas gaisa satiksmes drošības aģentūras dokumentiem.

Bild ziņo, ka 28 gadus vecais Lubics saņēma regulāru privātu ārstēšanu.

Germanwings māteskompānijas Lufthansa izpilddirektors Karstens Špors atklāja, ka Lubics uz laiku pārtrauca pilotu apmācības, ko sāka 2008.gadā, bet sīkāku informāciju nesniedza. Vēlāk Lubics turpināja mācības un izturēja visus pārbaudījumus.

Bild ziņo, ka mācību pārtraukumā Lubics cietis no depresijas un nemiera lēkmēm.

Laikraksts vēsta, ka Lubica datus vispirms izpētīs Vācijas eksperti, bet pēc tam tie tiks nodoti Francijas izmeklētājiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā visvairāk pasažieru no Rīgas ir devušies uz Londonu. Lielbritānijas galvaspilsētu pirmajā pusgadā izvēlējušies 145 947 pasažieri, sastādot 9% no kopējā pasažieru apjoma.

Otrs populārākais galamērķis pirmajā pusgadā ir Dublina ar 102 279 pasažieriem, jeb 6.6% no kopējā pasažieru skaita. Trešajā vietā ir Berlīne ar 96 303 pasažieriem, jeb 6.2% no kopējā pasažieru skaita. Ceturtajā un piektajā vietā pirmajā pusgadā ierindojas Stokholma ar 90 792 pasažieru, kas veido 5.8% no pasažieru kopskaita un Kopenhāgena ar 78 166 pasažieru, jeb 5% no šā gada pirmajā pusgadā apkalpotajiem pasažieriem, Db.lv informē A/S airBaltic Corporation Starptautiskā lidosta Rīga Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Šā gada pirmajā pusgadā VAS Starptautiskā lidosta Rīga apkalpoja 1 659 185 pasažierus, kas ir par 17.4% vairāk nekā aizvadītā gada pirmajā pusgadā. Tallinas lidosta šā gada pirmajā pusgadā apkalpoja 900 190 pasažierus un Viļņas lidosta – 993 509. Jūnijā VAS Starptautiskā lidosta Rīga apkalpoja 346 137 pasažierus, kas ir par 14.4% vairāk, nekā 2007. gada jūnijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas zemo cenu aviosabiedrība Germanwings jau 24. oktobrī plāno pārtraukt lidojumus no Rīgas lidostas. Aviokompānija veic lidojumus starp Rīgu un Vācijas pilsētu Ķelni, kurus tā uzsāka tikai šī gada maijā.

Tiesa, Starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters Db norādīja, ka aviokompānija savus lidojumus pārtrauks tikai uz ziemas sezonu.

Iepriekš par reisu pārtraukšanu no Rīgas lidostas uz ziemas sezonu paziņoja Austrijas aviosabiedrība Austrian Airlines.

Pasaulē

Airbus lidmašīna «gandrīz avarējusi», jo piloti bijuši tuvu bezsamaņai

Gunta Kursiša,28.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas zemo cenu aviokompānijas Germanwings Airbus lidmašīna, kurā bija aptuveni 150 pasažieri, teju avarējusi, abiem pilotiem esot gandrīz bez samaņas, vēsta thelocal.de.

Atgadījums notika pirms diviem gadiem, taču notikušā apstākļi nonākuši atklātībā vien tagad. Patlaban Germanwings apsūdzēta tajā, ka vēlējusies incidentu slēgt bez apstākļu noskaidrošanas un tas ticis noklusēts gaisa drošības atbildīgajām institūcijām.

Avārija teju notikusi 2010. gada 20. decembrī lidojuma laikā no Vīnes uz Ķelni. Neilgi pirms nosēšanās abi gaisa kuģa piloti jutušies slikti un teju zaudējuši samaņu.

«Tev jāveic nosēšanās, es vairs nevaru lidot,» 26 gadus vecais otrais pilots teicis savam 35 gadus vecajam kolēģim – lidmašīnas kapteinim, vienlaikus sniedzoties pēc skābekļa maskas, liecina abu pilotu sarunas ieraksts. Viņa rokas un kājas kļuvušas nejūtīgas, un viņam esot bijusi sajūta, ka viņš vairs nespēj skaidri domāt, raksta medijs. Arī kapteinim pārņemot lidmašīnas vadību, viņš jutis tirpoņu rokās, tāpat pasliktinājusies arī redze.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien Francijas Alpos avarējusī Germanwings lidmašīna Airbus A320 bija perfektā stāvoklī, trešdien paziņoja aviokompānijas mātesuzņēmums Lufthansa.

«Tas ir neizskaidrojami,» paziņoja Lufthansa vadītājs Karstens Špors. «Lidmašīna bija perfektā stāvoklī, un abi piloti bija pieredzējuši.»

Kā ziņots, otrdien Francijas Alpu dienvidos nogāzās Vācijas zemo cenu aviokompānijas Germanwings pasažieru lidmašīna Airbus A320 ar 150 cilvēkiem. Aviokatastrofā izdzīvojušo nav, atzina Francijas transporta valsts sekretārs Alēns Vidalī. Lidmašīna bija ceļā no Spānijas pilsētas Barselonas uz Diseldorfu Vācijā.

Kā paziņoja Germanwings, lidmašīna astoņas minūtes strauji samazinājusi augstumu, līdz ietriekusies zemē. Pirms sadursmes lidmašīna sākusi bremzēt. Pēc ekspertu teiktā, ir iespējams lidmašīnas salona hermetizācijas zudums, kā arī iespējams, ka piloti gribējuši nosēdināt lidmašīnu tuvējā lidostā.

Pasaulē

Papildināta - Francijā nogāzusies Germanwings pasažieru lidmašīna; izdzīvojušo visdrīzāk nav

Žanete Hāka,24.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas Alpos nokritusi Vācijas lidsabiedrības Germanwings pasažieru lidmašīna, raksta Reuters.

Pagaidām nav ziņu par bojāgājušajiem un cietušajiem, bet zināms, ka lidmašīnā Airbus A320 bija 144 pasažieri, divi piloti un četri apkalpes locekļi. Liela daļa pasažieru visdrīzāk bijuši Vācijas pilsoņi, bet lidmašīnā bijuši arī Spānijas un Turcijas pilsoņi. Francijas prezidents Fransuā Olands paziņojis, ka, ņemot vērā avārijas vietu, visdrīzāk nav cerību atrast kādu izdzīvojušo. Tāpat arī Francijas Iekšlietu ministrijas pārstāvjis Pjērs Henrijs Brandē sacījis, ka, skatoties uz traģēdijas vietu, ir maz cerību, ka ir palicis kāds dzīvs pasažieris.

Lidmašīna devās maršrutā no Barselonas uz Diseldorfu.

Pasaulē

Vairākas aviokompānijas pieprasīs pastāvīgu divu pilotu klātbūtni kabīnē

LETA--AFP,27.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas zemo cenu lidsabiedrība Norwegian Air Shuttle, Lielbritānijas zemo cenu aviokompānija easyJet un Kanādas aviokompānija Air Transat pieprasīs divu pilotu klātbūtni kabīnē jebkuros apstākļos, ceturtdien paziņojuši lidsabiedrību pārstāvji.

Aviokompānijas ar šādu paziņojumu nākušas klajā, noskaidrojoties, ka šonedēļ avarējušās aviokompānijas Germanwings pasažieru lidmašīnas otrais pilots Andreass Lubics tīšām viens pats ieslēdzies pilotu kabīnē un nogāzis lidmašīnu.

Visi 150 pasažieri un apkalpes locekļi katastrofā gāja bojā.

«Kad viens cilvēks pamet kabīni, tur tagad būs jāpaliek diviem cilvēkiem,» paziņoja Norwegian Air Shuttle pārstāvis.

Viņš norādīja, ka lidsabiedrība šādu noteikumu ieviešanu apsvērusi jau ilgu laiku, bet Germanwings lidmašīnas katastrofa ir paātrinājusi lēmuma pieņemšanu.

Pasaulē

Lufthansa pilotu skolai ASV par Germanwings katastrofu varētu izvirzīt prasības miljoniem dolāru apmērā

LETA,04.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas nacionālās aviokompānijas Lufthansa pilotu apmācības skolai Arizonas štatā ASV varētu tikt izvirzītas miljoniem dolāru lielas prasības par tās zemo cenu meitsabiedrības Germanwings lidmašīnas katastrofu, aģentūrai DPA paziņoja katastrofā bojāgājušo cilvēku ģimeņu advokāts.

Germanwings lidmašīna Airbus 320, kas atradās ceļā no Barselonas uz Diseldorfu, nogāzās pagājušā gada 24.martā. Katastrofā gāja bojā visi 150 cilvēki, kas atradās lidmašīnā. Tiek uzskatīts, ka lidmašīnas otrais pilots Andreass Lubics apzināti strauji samazinājis augstumu, liekot lidmašīnai nogāzties.

Lubics lidot ar Lufthansa lidmašīnām 2008.gadā mācījās apmācību centrā Gudjērā, kas atrodas netālu Arizonas štata galvaspilsētas Fīniksas.

Advokāts Kristofs Vellens atklāja, ka ASV advokātu birojs, visticamāk, iesniegs prasību Fīniksas tiesā gada laikā no katastrofas brīža.

«Lubics 2009.gadā garīgās veselības problēmu dēļ pārtrauca savu pilota apmācību. Mūsuprāt, pēc tam viņam nevajadzēja saņemt viņa lidotāja licenci,» sacīja advokāts.

Pasaulē

Papildināta - Lufthansa piloti trešdien rīkos streiku

LETA--AFP, Žanete Hāka,17.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

(Pievienota lidostas Rīga informācija.)

Vācijas lidsabiedrības Lufthansa piloti trešdien rīkos streiku, kas ietekmēs īso un vidējo distanču lidojumus, pirmdien paziņoja pilotu arodbiedrība Cockpit.

Arodbiedrība aicinājusi pilotus streiku rīkot no trešdienas plkst.1.01 pēc Latvijas laika līdz ceturtdienai plkst.00.59 pēc Latvijas laika. Šis streiks ir jaunākā protesta akcija, aviokompānijai un pilotiem nespējot vienoties par priekšlaicīgas pensionēšanās vecumu.

Cockpit norāda, ka šis streiks ietekmēs lidojumus visā Vācijā.

Iepriekš arodbiedrība vēstīja, ka šis streiks Lufthansa zemo cenu struktūrvienību Germanwings un Eurowings darbību neietekmēs. Taču Lufthansa atsevišķā paziņojumā otrdien norādīja, ka streika dēļ tiks ietekmēti arī Germanwings lidojumi.

Pasaulē

Viens no avarējušās Germanwings lidmašīnas pilotiem nav ticis atpakaļ pilota kabīnē un mēģinājis izgāzt durvis

LETA--AFP,26.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no Alpos avarējušās Vācijas zemo cenu lidsabiedrības Germanwings lidmašīnas pilotiem pirms traģēdijas atradies ārpus kabīnes un nav varējis tajā atgriezties, trešdien pavēstīja laikraksts The New York Times.

Atsaucoties uz kādu augsta ranga militārpersonu, kas iesaistīta katastrofas izmeklēšanā un dzirdējusi kabīnē notikušo sarunu ierakstu, laikraksts ziņo, ka liktenīgā otrdienas lidojuma sākumposmā starp abiem pilotiem norisinājusies «ļoti mierīga» saruna.

Taču pēc tam, kā liecina ieraksts, viens no pilotiem kabīni pametis un nav varējis tajā atgriezties.

«Puisis ārpusē viegli klauvē pie durvīm, taču atbildes nav,» laikraksts citē militārpersonas teikto. «Un tad viņš dauza pa durvīm spēcīgāk, bet atbildes nav. (..) Var dzirdēt, kā viņš mēģina durvis izgāzt.»

Militārpersona, kas vēlējās saglabāt savu anonimitāti, jo izmeklēšana vēl nav pabeigta, atzina, ka pagaidām nav zināms iemesls, kas licis vienam no pilotiem kabīni atstāt.

Pasaulē

Sprādziena draudu dēļ evakuēta Germanwings lidmašīna

LETA--REUTERS,13.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc saņemtiem draudiem par lidaparātā ievietotu bumbu svētdien Ķelnes Bonnas lidostā evakuēta aviokompānijas Germanwings lidmašīna.

Lidmašīna gatavojās izlidot uz Milānu, kad tās pilots saņēma rīkojumu atlikt pacelšanos, atklāja Germanwings, kas nokļuvusi sabiedrības uzmanības centrā pēc traģiskās katastrofas, kurā bojā gāja 150 cilvēki.

Aviokompānija norādīja, ka pasažieri un apkalpe - kopumā 132 cilvēki - mierīgi pametuši lidmašīnu, kas pēc tam rūpīgi pārmeklēta.

Nekādas sprāgstvielas lidaparātā netika atrastas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šo rakstu mazāk nekā divas dienas pirms marta sākuma. Un marts nekustamā īpašuma nozarē nozīmē MIPIM – gadskārtējo nekustamā īpašuma saietu Kannās.

Līdzīgi, kā pagājušajos gados, atkal būs Rīgas stends. Citāds, kā pagājušajos gados būs tā dalībnieku sastāvs – lielākoties RD struktūru pārstāvji vien, ieskaitot vienu bijušo ministru (šoreiz citu) un pāris konsultantiem, kuru e-pasta adreses beidzas ar .ru. Taču šoreiz politiski aspekti nav tie, kas ir atturējuši uzņēmēju dalību stendā – ja iepriekš bija pieejamas MIPIM ieejas kartes ar pamatīgu (ap 60%) atlaidi, kas kombinācijā ar dažu stenda izdevumu apmaksu vienalga bija izdevīgi, tad šogad bija jāpērk pilnas cenas biļete un tad vēl jāatbalsta stenda izdevumu segšana. Ko neizdara politika, to izdara ekonomika – vienādi vai otrādi. Bija reāls piedāvājums, ka organizēt dalību, lai pietikšanās būtu izdevīga maksimāli lielam skaitam dalībnieku, taču birokrātijas cietoksnis bija neieņemams.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu infrastruktūras stāvoklis Latvijā ir spogulis tam, kādus lēmumus un kādu finansējumu ir atvēlējuši pie varas esošie politiskie spēki. Vienlaikus nereti, ko vieni politiskie spēki uzskatījuši par labu, to nākamie pametuši novārtā, situācijas maiņai nepieciešama ilgtermiņa attīstības stratēģija ar atbilstošu finansējumu.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta ceļu būves SIA Binders projektu(Ķekavas apvedceļa, Saulkrastu apvedceļa būvniecības, Liepājas un Lielvārdes lidlauku rekonstrukcijas darbu) vadītājs ar gandrīz 30 gadu darba pieredzi Aldis Vigulis.

Viņš atzīst, ka pēdējo gadu laikā ir pieaugušas ceļu būvniecības un remonta izmaksas, vienlaikus ir samazinājies atvēlētais valsts finansējums, kā rezultātā arvien mazāk ceļu kilometru piedzīvos remontus.

Kāda ir situācija ar ceļiem un ielām Latvijā?

Atbildi uz šo jautājumu var iegūt kardināli atšķirīgu, atkarībā no tā, kādus ceļus un ielas konkrētais autovadītājs izmanto. Kopumā vienmēr var secināt, ka ceļu un ielu infrastruktūra varētu būt labāka. Tomēr būtiskākais arguments ir pašreizējā stāvokļa salīdzināšana ar to, kāds tas bija pirms 15–20 gadiem konkrētā ceļu un ielu segmentā.

Transports un loģistika

Intervija: Lidosta vienosies ar AirBaltic

Egons Mudulis, Līva Melbārzde,17.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas beidzot vienojušās par izlīguma modeli

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda valsts a/s Starptautiskā lidosta «Rīga» valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš, kurš pērnā gada novembrī pārņēma lidostas vadību.

Vai pirmajos darbības mēnešos ir bijuši kādi pārsteigumi, ko pirms nonākšanas amatā negaidījāt?

Nē, lielu pārsteigumu nav. Īpaši kopš 2011. g. beigām, kad biju AirBaltic padomē, ļoti labi zināju, kas notiek lidostā, aviācijā. Pagātnes lietas gan paņem pārāk daudz laika tam, lai veidotu aviācijas stratēģiju kopā ar AirBaltic un Satiksmes ministriju. Ir gan arī lietas, ar ko nebiju rēķinājies, ka jaunajai valdei ar to būs tik daudz jānodarbojas. Piemēram, turpinās Kohēzijas projekts, pirmais perons tiek rekonstruēts operacionāli visgrūtākajā laikā, jo uz prezidentūras pasākumiem būtiski pieaug gan VIP viesu, gan specreisu skaits. Līdz ar to jārisina lidmašīnu stāvvietu un lidostas tehnikas pietiekamības jautājums, lai visus vienā laikā apkalpotu. Būtu loģiski, ja Kohēzijas projekts un pirmais perons būtu bijuši pabeigti 2014. g., lai neievilktos prezidentūrā, vai arī tiktu atlikti uz 2016. g., kas gan nav iespējams struktūrfondu plānošanas dēļ. Grūti saprast, kāpēc piektā kārta tika uzsākta un tad būvniecību bija plānots apturēt. Tagad darām visu, lai piekto kārtu (savienojošā daļa un piestātne) pabeigtu līdz 2017. g. sākumam.

Mazumtirdzniecība

Uzņēmēja: Next un H&M veikala atvēršana paplašinās izvēli, neietekmēs cenas

Nozare.lv,27.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas apģērbu tirgotāja Next un Zviedrijas apģērbu zīmola Hennes and Mauritz (H&M) veikalu ienākšana Latvijā paplašinās ikdienas apģērbu izvēli, bet neietekmēs cenas, uzskata apģērbu mazumtirdzniecības tīkla Baltika Latvija direktore Maruta Ērgle.

Viņa biznesa sacīja, ka drīzāk pircēji iegūs lielākas izvēles iespējas, piemēram, piegriezumu dažādību. Ieguvēji būs tie, kuri līdz šim vēl nav atraduši sev pietiekami daudz zīmolu - jo sevišķi jaunieši un pusaudži, kas apģērbu vēlas mainīt bieži.

Ērgle skaidroja, ka par H&M un Next ienākšanu Latvijā esot runāts jau sen.

«Patlaban vērojams, ka cilvēku pirktspēja paaugstinās. Līdz ar to šiem zīmoliem vajag paplašināties un izvērst darbību valstīs, kur tie vēl nav bijuši. Next ienākšana Latvijā ir likumsakarīga, jo, manuprāt, nav izdevīgi uzturēt tikai vienu veikalu kādā reģionā,» komentēja Ērgle.

Mazumtirdzniecība

Eksperti: H&M Rīgā būtu jāatver vismaz trīs veikali

Nozare.lv,19.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī pagaidām izziņota divu veikalu atklāšana, Zviedrijas apģērbu mazumtirdzniecības kompānijai Hennes and Mauritz (H&M) tāda izmēra pilsētā kā Rīga trīs veikali būtu minimums.

To šodien Latvijas Tirgotāju asociācijas rīkotajā diskusijā par zīmola ienākšanu Rīgā atzina asociācijas prezidents Henriks Danusēvičs, BPT Asset Management vadītājs Andžejs Neguliners un Retail Baltic eksperts Zulfukars Tosuns.

Neguliners uzsvēra, ka Rīgā vēsturiski izveidojušies trīs lielākie tirdzniecības centri - Galerija Centrs, kas tendēta uz galvaspilsētas tūristu plūsmu, Alfa un Spice, ko iecienījuši attiecīgi abu Daugavas pušu iedzīvotāji.

«Veikala atvēršana Spicē būtu nākamais loģiskais solis,» sacīja Tosuns.

Neguliners uzskata, ka H&M ienākšanas dēļ konkurentu bankroti nav gaidāmi, jo Rīga uzskatāma par miljonu pilsētu, taču, visticamāk, tiktu samazināta atsevišķu veikalu klientu plūsma, piemēram, Vecrīgā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēkiem patīk saņemt atalgojumu par to, ka viņi iepērkas pie kāda konkrēta tirgotāja; viņi vērtē, kur par savu pirkumu gūs lielāku labumu

Par šo virtuālo biznesu, kas daudziem joprojām šķiet neizprotams, plašāk intervijā DB stāsta holandietis Gabi Kols (Gabi Kool), kurš jau 15 gadus strādājis ar lojalitātes programmām, bet šobrīd ir nobāzējies Latvijā, kur attīsta daudzpartneru jeb koalīcijas lojalitātes programmas Pins.

Lojalitātes bizness sācies kā aviokompāniju biežo lidotāju apbalvošanas programma, bet šobrīd pasaulē ir jau divi miljardi daudzpartneru lojalitātes karšu un vēl neskaitāmas individuālās veikalu, kafejnīcu, skaistumkopšanas u.c. kompāniju klientu kartes. Viena no daudzpartneru jeb koalīcijas lojalitātes programmām – Pins, kas iepriekš bija zināma kā BalticMiles, – radīta Latvijā uzņēmumā Coalition Rewards. Šobrīd šīs programmas karti lieto 1,9 miljoni cilvēku, no kuriem 1,2 miljoni to dara nevis tepat Latvijā, bet gan vairāk uz ziemeļiem – Somijā.

Mazumtirdzniecība

Biznesa vieta - Skolas iela: Gaisā virmo radošums

Linda Zalāne,01.09.2014

Par spīti tam, ka Skolas ielā tās malā izveidotās velojoslas dēļ ir rosīga riteņbraucēju auditorija, kopumā uzņēmēji atzīst, ka tā ir klusa un mierīga.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skolas iela pēdējos gados kļuvusi dzīvelīgāka; durvis vēris ne viens vien ēdināšanas uzņēmums, mājvietu tur atraduši entuziasti, kas bagātina pilsētas kultūras dzīvi

Skolas iela kļuvusi par vienu no riteņbraucēju galvenajām maģistrālēm, jo visā tās garumā pirms pāris gadiem brauktuves malā izveidota velojosla. Tas nebūt nav viss šīs ielas pluss – tās biznesa potenciālu atklājuši vairāki ēdināšanas uzņēmumi, kas tieši pēdējos gados tur saradušies kā sēnes pēc lietus, turklāt iela līdz ar Kaņepes kultūras centra aktivitātēm ir piesaistījusi kultūras mīļotājus. Šo ielu labi zina tie, kuri nodarbojas ar jogu un piekopj veselīgu dzīvesveidu. DB aptaujātie uzņēmēji teic, ka iela pēdējos piecos gados jūtami atdzīvojusies, viss attīstoties uz labo pusi. Šajā vasarā Stabu un Skolas ielas stūrī uz pavisam īsu brīdi jaunu akcentu tai piešķir urbānais dārzs Fresh, kas līdz šim pamestu piemājas sētu pārvērtis kafejnīcā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

70 metrus garajā Laipu ielā iegriežas vien retais, lai gan šīs ieliņas burvība un varētu pat teikt, franču šarms neesot pienācīgi novērtēts.

Par spīti faktam, ka Laipu iela nebūt neatrodas Vecrīgas nostūrī, bet starp Līvu laukumu un Šķūņu ielu, kur par cilvēku plūsmu sūdzēties nevarētu, šo mazo, kluso ieliņu pamanot vien retais. Vasarās skatu aizsedzot kafejnīcu terases, bet tagad vērība vairāk tiekot pievērsta Ziemassvētku tirdziņam, kas jau iekārtots Līvu laukumā. Pirms vairākiem gadiem uz Laipu ielas esot bijusi lielāka rosība un vairums uz šīs ielas esošo uzņēmumu bijuši radošo profesiju pārstāvji – amatnieki un mākslinieki. Pirmskrīzes gados pat notikuši Laipu ielas svētki, kad cilvēki aicināti piedalīties dažādās radošajās darbnīcās.

Transports un loģistika

Luhse: lidojumus no lidostas Rīga varētu atsākt Germanwings un EasyJet

BNS,11.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidojumus no starptautiskās lidostas Rīga varētu atsākt Vācijas zemo cenu aviokompānija Germanwings, kā arī Lielbritānijas zemo izmaksu lidsabiedrība EasyJet, pastāstīja lidostas valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse.

Luhse norādīja, ka EasyJet ir pietiekami liela interese. «EasyJet gan vairs negrib lidot uz Berlīni kā kādreiz, bet no nākamā gada mēģināt maršrutu uz Parīzi. Uz un no Vācijas gadā lido ap 600 tūkstošiem pasažieru, bet šobrīd šis maršruts jau ir pietiekami labi nodrošināts ar lidojumiem, tāpēc viņi ir izpētījuši, ka lielākas iespējas varētu būt lidojumiem uz Parīzi,» viņš sacīja.

Vēl viens interesents savukārt ir norvēģu kompānija Norwegian, kas savus esošos maršrutus varētu papildināt arī ar Kopenhāgenu, Stokholmu.

Luhse pastāstīja, ka savukārt aviokompānija KLM Royal Dutch Airlines (KLM) paziņojusi, ka atgriezīsies Rīgā, kad te būs automātiskā bagāžas šķirošanas sistēma. «Mums tāda plānota nākamgad. Redzēsim, ko viņi teiks,» viņš skaidroja, piebilstot, ka no janvāra lidostā būs jaunā sistēma, kas paredz, ka katru bagāžas vienība tiek reģistrēta elektroniski.

Kas tev jāzina

Kas tev jāzina 24.martā

Dienas Bizness,24.03.2015

Latvijā

Desa ar sojas olbaltumvielām

Forevers piemērs izgaismo situāciju ar jaunās pārtikas regulas ievērošanu – uzņēmumi nogaida, bet PVD reaģē preventīvi. Lasīt tālāk...

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

5–10% kritumu realizētajai produkcijai piedzīvojis viens no lielākajiem gaļas pārstrādes uzņēmumiem Latvijā Forevers. Pagājušā gada decembrī, beidzoties pārejas laikam jauno Eiropas Parlamenta un padomes prasību ieviešanai par pārtikas marķēšanu, Forevers cītīgi iznīcināja neiztērēto iepakojuma materiālu un etiķetes, lai ieviestu jaunas, papildinātas ar informāciju.

Kamēr kaimiņos jaunu darījumu centru būvniecība sākusi mutuļot, Rīgā bizness rotē esošā biroju platību fonda ietvaros.

Francijas Alpos nokritusi Vācijas lidsabiedrības Germanwings pasažieru lidmašīna.

Pieteikumi šīm un citām aktuālajām ziņām - raksta galerijā!