Pasaulē

Google atbalstītai kosmosa resursu ieguves kompānijai konkurenci piesaka Deep Space Industries

Jānis Rancāns, 23.01.2013

Jaunākais izdevums

Grupa uzņēmēju un inženieru ASV nodibinājuši kompāniju, kas nodarbosies ar dabas resursu iegūšanu uz zemeslodei tuvākajiem asteroīdiem un satelītu izgatavošanu kosmosā.

Kalifornijas kompānija, kurai dots nosaukums Deep Space Industries, pavēstījusi, ka jau 2015. gadā sešus mēnešus ilgā ekspedīcijā nosūtīs kosmosa kuģi Firefly, kuram vajadzēs izpētīt patlaban neidentificētus asteroīdus. Paredzēts, ka Firefly svērs tikai 25 kilogramus un būs klēpjdatora izmērā.

Aģentūra Reuters, atsaucoties uz Deep Space Industries izpilddirektoru Deividu Gampu (David Gump), vēsta, ka relatīvā zemeslodes tuvumā, katru gadu tiek atklāti aptuveni 1000 asteroīdu, kuri, kā tiek uzskatīts, satur gāzes vai metālus. Jaundibinātā kompānija uzsver, ka patlaban ir izstrādātas tehnoloģijas, kuras ļauj sasniegt visu iecerēto.

Paredzēts, ka Firefly lidojuma izmaksas sasniegs 20 miljonus ASV dolāru, no kuriem pusi kompānija cer piesaistīt no valdības un zinātniskajiem pētniecības institūtiem. Kompānijas mērķis ir uzbūvēt veselu floti robotu, kas kosmosā nodarbosies ar asteroīdu meklēšanu un dabas resursu iegūšanu.

Deep Space Industries ir otra kompānija, kura paziņo par plānu uz asteroīdiem iegūt derīgos izrakteņus. Db.lv jau rakstīja, ka pērn tika izveidota interneta giganta Google izpilddirektoru Lerija Peidža un Ērika Šmita, kā arī filmu režisora Džeimsa Kamerūna atbalstīta kompānija Planetary Resources, kas pētīs asteroīdus, lai tuvā nākotnē varētu uz tiem sākt derīgo izrakteņu ieguvi.

Tuvāko divu gadu laikā Planetary Resources paredzējusi zemeslodes orbītā nogādāt satelītus, kas identificēs asteroīdus, kuros iespējams iegūt derīgos izrakteņus. Planetary Resources Inc. iecerējusi attīstīt tehnoloģijas, kas samazinātu satelītu izmaksas līdz vienai tūkstošajai daļai no pašreizējo misiju cenām. Kompānija plāno arī piedāvāt savus pakalpojumus zinātnieku aģentūrām, NASA un privātiem pētījumu institūtiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Baltijas valstu gada aģentūras titulu iegūst Hill and Knowlton Latvia

Lelde Petrāne, 19.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā Baltic PR Awards no 98 pieteikumiem noskaidroti 2013./2014. gada labākie komunikācijas projekti 13 kategorijās. Finālā iekļuva 42 darbi no Latvijas, seši no Lietuvas, četri no Igaunijas, bet teju visas – 12 – pirmo vietu godalgas palika Latvijai. Baltijas valstu gada aģentūras titulu ieguva Hill and Knowlton Latvia.

Reklāmas aģentūras DDB Worldwide Latvia darbus kā labākos starptautiskā žūrija atzina vairākās kategorijās - Korporatīvā komunikācija uzvarēja LMT projekts Think – Do, bet Bezbudžeta kategorijā Let's Beat Stanford SSE Alumni Association. Tāpat minētās aģentūras un Komunikācijas aģentūra / Edelman Affiliate Latvijas Pienam īstenotais kopprojekts Trikata Cheese Academy augstāko apbalvojumu saņēma Digitālā komunikācija.

Šogad izveidotajā kategorijā Pasākumu PR balvu saņēma Hill and Knowlton Latvia īstenotais Tele 2 projekts ZZ Championship 2014. Korporatīvā sociālā atbildība uzvarēja komunikācijas vadības aģentūra Deep White ar Samsung Electronics Baltics kampaņu Samsung School for Future. Making School Cool, bet Iekšējā komunikācija līderis ir Swedbank ar CardVsCash. Gamifying Employee Habits. Savukārt nominācijā Patērētāju attiecības pirmo vietu ieguva Komunikācijas aģentūra / Edelman Affiliate un Lattelecom projekts How Riga Became Europe’s Wi-Fi Capital.

Komentāri

Pievienot komentāru